نوشته شده توسط : webomomi120
اسیدفولیک
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: اسید فولیک , ویتامین ب , بارداری , مادرزادی , سلامت زنان , اسید , نخاع , ویتامین e ,
:: بازدید از این مطلب : 236
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120
مجموعه: اخبار اقتصادی
 
 
 
 
 
 
 
 
مقامات وزارت راه چین دیروز طی یک نشست خبری به ابهامات درباره حادثه نفتکش سانچی پاسخ دادند و ابعاد این حادثه که اولین انفجار یک نفتکش حامل میعانات گازی در جهان بوده است را تشریح کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رادیو بین المللی چین، بعد از ظهر جمعه، ۱۹ ژانویه برابر با ۲۹ دی ماه، یک نشست خبری ویژه درباره حادثه تصادف و انفجار نفتکش سانچی از سوی وزارت راه و ترابری چین در شهر پکن برگزار شد و در این نشست مقاماتی از سازمان امدادرسانی دریایی چین، اداره امور دریایی وزارت راه و ترابری چین، اداره امداد و نجات وزارت راه و ترابری چین، بخش حفاظت از محیط زیست اداره ملی دریایی چین و دیگر نهادها ضمن تشریح فرایند خاموش کردن نفتکش و امدادرسانی به ناپدیدشدگان، به پرسش‌های خبرنگارانی از چین، ایران و سایر کشورها پاسخ دادند.  چهار امدادرسان چینی نیز در این نشست خبری حضور داشتند.

امدادرسانی با مشکلات بی سابقه‌ای مواجه شد

 جی گوان‌لو، معاون رئیس مرکز امدادرسانی دریایی چین ضمن مروری بر فرایند امدادرسانی به نفتکش سانچی تاکید کرد، در این حادثه کارهای امدادرسانی اضطراری با مشکلات بی‌سابقه مواجه شد و چین نیز تا پیش از این هیچ تجربه‌ای در این نوع از امدادرسانی نداشت. وی توضیح داد، دولت چین به امور مربوط به امدادرسانی به نفتکش سانچی بسیار اهمیت داده و رهبران حزب و دولت چندین بار با صدور فرمان‌های گوناگون خواستار هماهنگی و همکاری طرف‌های مختلف برای نجات حادثه‌دیدگان شدند.صبح ۱۴ ژانویه (۲۴ دی)، مرکز فرماندهی در محل حادثه برای کمک به امدادرسانان ایرانی و ورود به سانچی، سه کشتی را به عملیات آتش‌نشانی این نفت‌کش اعزام کرد. تا ساعت ۱۰ و ۲۰ دقیقه، ۱۲ مأمور امدادرسان ایرانی با کشتی «شن چیان» به سانچی نزدیک شدند اما با توجه به شدت گرفتن شعله‌های آتش، موفق به رسیدن به سانچی نشدند. به این ترتیب آن‌ها با چشم خود سختی و دشواری نزدیک شدن به سانچی را مشاهده کردند و از اقدامات امدادرسانان چینی بسیار قدردانی کردند.

 قصد داشتیم وارد کابین ملوانان شویم/چندبار تلاش کردیم اما نشد

معاون رئیس مرکز امدادرسانی دریایی چین ادامه داد: تا سیزدهم ژانویه (۲۳ دی)، ضمن ادامه تلاش‌ها برای اطفاء حریق کشتی سانچی، چهار امدادرسان چینی علی‌رغم وجود خطرات فراوان در کشتی حادثه دیده سانچی، با کشتی «شن چیان» به ۱۰ متری کشتی حادثه دیده رسیده و وارد عرشه کشتی شدند. آن‌ها با به خطر انداختن جان خود، در محل قرار گرفتن قایقهای نجات عرشه کشتی دو جسد را پیدا کردند و قصد داشتند از قسمتهای مختلف کشتی از جمله کابین اقامت ملوانان، کابین ایمنی در برابر حمله دزدان دریایی و کابین سکان بازرسی کنند، ولی با توجه به رسیدن حرارت کابین ملوانان به ۸۹ درجه سانتیگراد و پر شدن راهروی اضطراری کابین دزدان دریایی از دود داغ و غلیظ، امدادرسانان پس از بارها تلاش نتوانستند وارد آن شوند و ناچار به بازگشت به کشتی «شن چیان» با همان دو جسد و جعبه سیاه کشتی سانچی شدند.

در کنفرانس مطبوعاتی دیروز، ویدیویی درباره مراحل امدادرسانی و اطفاء حریق نفتکش نیز برای حاضران به نمایش در آمد.

اولین آتش سوزی یک نفتکش میعانات گازی در جهان/انفجارهای زنجیروار در نفتکش 

 جی گوان‌لو معاون رئیس مرکز امدادرسانی دریایی چین در پاسخ به پرسش خبرنگار بخش فارسی رادیو بین‌المللی چین درباره‌ مشکلات امدادرسانی به نفتکش سانچی پاسخ داد: چین تاکنون برای امدادرسانی در چنین حادثه‌ای تجربه‌ای نداشت. طبق اخبار منتشر شده، حادثه نفتکش سانچی، نخستین حادثه‌ آتش‌سوزی و انفجار یک نفتکش حامل میعانات گازی در جهان است. به همین خاطر نیز انجام کارهای مربوط به امدادرسانی با خطرات و چالش‌های بسیار مواجه شد. نخست آن شدت آتش بسیار زیاد بود و پشت سر هم و به طور زنجیروار انفجار در نفتکش رخ می‌داد و با وجود نزدیک شدن قایق‌های امدادرسانی ما به نفتکش، با اوج گرفتن گرما و آتش ناشی از سوخت میعانات گازی شعله های آتش به قایق های ما هم سرایت می کرد. از این رو، نجات کنندگان چینی همواره با تهدید و مخاطرات فراوان مواجه شده و چیزی که قابل ذکر است که از هشتم ژانویه، اوضاع دریا در این حوزه بشدت تغییر کرد و سطح دریا با باد شمالی با درجه هفتم و هشتم و موج با ارتفاع سه تا چهار متری مواجه شد و قایق های امدادرسانی ما به خاطر موج شدید در هم شکسته شد. چهار نفر از تیم امدادرسانی با بخطر انداختن جان خود، وارد نفتکش حادثه دیده شدند.

یکی از امدادرسانان چینی در حال پاسخ به سوال خبرنگاران

 

از سوی دیگر، مکان حادثه با شهر شانگهای ۱۶۰ مایل دریایی فاصله دارد. بعد از وقوع حادثه، نفتکش سانچی به خاطر باد و جریان آب همچنان در حرکت بود. دور بودن مکان حادثه از ساحل، رساندن مواد و تجهیزات لازم برای خاموش کردن آتش را با مشکلات زیاد روبه‌رو می‌کرد. کشتی‌های ما برای تهیه مواد امدادرسانی باید از مکان حادثه به شانگهای می‌رفتند که هر رفت یا برگشت ۱۰ ساعت طول می‌کشید و برای هر رفت و آمد به یک روز نیاز داشتیم. برای خاموش کردن آتش به مقدار زیادی کف آتش‌نشانی نیاز داشتیم ولی کشتی‌های ما گنجایش کافی ندارد و مجبور بودیم به بندر برگردیم تا عملیات آتش‌نشانی همچنان ادامه پیدا کند. ما حتی یک کشتی را به طور اختصاصی برای حمل مواد آتش‌نشانی اعزام کردیم تا کمک‌های لازم را در اختیار کشتی‌های حاضر در عملیات آتش‌نشانی بگذارد.

با وجود مشکلات، امدادرسانان چینی دست از کمک‌رسانی برنداشتند و از راه‌های مختلف برای خاموش کردن آتش تلاش کردند و به دنبال فرصتی برای ورود به نفتکش سانچی بودند. ما بارها خواستیم برای یافتن خدمه کشتی وارد آن شویم. چهار امدادرسان چینی از تلاش‌های خود دست برنداشتند و در میان دود شدید عملیات امداد و نجات را انجام دادند و برای انجام مطلوب آن تلاش کردند. اداره ملی دریاها و اقیانوس‌های چین، اداره ملی هواشناسی، گشت دریایی چین و شرکت نفت دریایی و اقیانوس چین نیز کمک‌های بسیاری کردند. بعضی از آن‌ها کشتی برای کارهای جستجو و نجات فرستادند، بعضی از آن‌ها لوازم آتش‌نشانی ارسال کردند. همه در کاهای مربوط به کمک رسانی هماهنگی و همبستگی خود را حفظ کردند. در جریان امدادرسانی، ما همواره ارتباط خود با ایران را نیز حفظ نمودیم. سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در شانگهای هر روز و به صورت ۲۴ ساعته با مرکز جستجو و امدادرسانی چین به صورت تلفنی در ارتباط بود. ایشان همچنین بارها در مرکز فرماندهی، از تازه‌ترین پیشرفت امور آگاه شدند، سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز وارد شهر شانگهای شد و در مرکز فرماندهی شاهد کل جریان امدادرسانی بود. تمام کارها و جریان امدادرسانی به صورت باز و شفاف انجام می‌شد. این نخستین بار است که ما در چنین وضعیت پیچیده در چنین نقطه‌ی دورافتاده‌ای، امور امدادرسانی را انجام دادیم. برخورد با حادثه آتش گرفتن میعانات گازی در یک نفتکش یک تجربه‌ی نادر برای ما بود و مایل هستیم که این تجربه را با طرف‌های مختلف در میان بگذاریم.

ادامه بررسی حادثه نفتکش سانچی از سوی چین

جی گوان‌لو، معاون رئیس مرکز امدادرسانی دریایی چین امروز در نشست خبری وزارت راه و ترابری چین برای حادثه نفتکش سانچی گفت، بعد از غرق شدن نفت کش سانچی، دولت چین به کارهای مدیریت بعد از حادثه اهمیت ویژه خواهد داد.

وی گفت، ما علاوه بر اعزام کشتی‌های مختلف امدادرسانی و ماهیگیری برای جستجو، اعزام هلی‌کوپتر ناظر بر آلودگی نفتی و کشتی‌ها پاک‌کننده آلودگی را برای انجام کارهای مربوط به برطرف کردن آلودگی در دریا را نیز آغاز خواهد کرد تا هر چه زودتر از تاثیرات منفی نشت نفت در آب های این منطقه را کاهش دهد. به پیشنهاد مختصصان، برای انجام کارهای مربوط به برطرف کردن آلودگی و ادامه جستجوها، بهتر است که کشتی غرق شده را از آب بیرون بکشند. اما طبق مقررات و قوانین بین المللی، انجام این کار باید با مجوز صاحب نفتکش انجام شود.  

جی گوان‌لو گفت: پس از وقوع حادثه، چین ضمن پیشبرد کارهای امدادرسانی و اطفا حریق نفتکش، اوضاع حادثه و اقدامات اتخاذ شده از سوی دولت چین را به ایران، بنگلادش، ژاپن، کره جنوبی، روسیه، سازمان‌های امور دریایی بین المللی و دیگر طرف‌های مربوطه ابلاغ کرده است و تماس نزدیک خود با طرف ایران را نیز حفظ کرده است. در مرحله بعد، چین طبق قوانین بین المللی و داخلی خود به بررسی دلایل این حادثه پرداخته و جوانب مختلف را برای حضور مشترک در بازرسی از حادثه و بازگشایی جعمه سیاه نفتکش سانچی دعوت می کنند. از سوی دیگر، چین هماهنگی خود را با سازمان های بین المللی امور دریایی را نیز تقویت بخشیده تا کارهای بازرسی روال عادی خود را طی کند.  



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: اخبار , خبر , اقتصادی , چین , کشتی سانچی , علت نفتکش سانچی , فیلم آتش سوزی کشتی سانچی ,
:: بازدید از این مطلب : 218
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

مجموعه: اخبار بین الملل

دولت آمریکا تعطیل شد

تعطیل شدن دولت آمریکا

تعطیل شدن دولت آمریکا , دولت آمریکا به دلیل اختلاف نمایندگان مجلس سنا در باره بودجه و تصویب نشدن بودجه موقت تعطیل شد.

شبکه تلویزیونی سی ان ان با پخش مستقیم از محل سنا گزارش داد:اختلافات حزبی ,
همچنان جهت تصویب بودجه موقف در جریان است و این اختلافات بویژه اختلاف بین رئیس جمهور و نمایندگان دمکرات,
باعث شد تا دولت فدرال آمریکا تعطیل شود.

دونالد ترامپ در آخرین تلاش‌ها برای جلوگیری از تعطیل شدن دولت آمریکا با رهبر دمکرات‌ها در سنا نیز دیدار کرد,
ولی به نظر می رسد که این دیدار نیز نتیجه ای نداشته است.

سازمان‌های فدرال از طریق بودجه سالانه مصوب تامین مالی می‌شوند. اما در حال حاضر کنگره آمریکا ,
بدلیل اختلاف نظر بر سر چگونگی هزینه بودجه از تصویب بودجه بلندمدت بازمانده است.

بودجه موقت فعلی به ادامه کار دولت تا نیمه فوریه یعنی کمتر از یک ماه دیگر کمک می‌کند.
با این همه این بودجه موقت هم در سنا رای کافی را به دست نیاورد.

تعطیل شدن دولت آمریکا به صورت موقت

برغم تعطیل شدن دولت تنها خدمات ضروری دولتی از جمله در حوزه امنیت ملی، ترافیک هوایی، سوانح غیرمترقبه،
زندان‎‌ها و اورژانس به کار خود ادامه می‌دهند.

آخرین بار دولت آمریکا در سال ۲۰۱۳ برای ۱۶ روز به تعطیلی کشیده شد.

ایرنا

بیتوته 



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: اخبار , خبر , آمریکا , بین الملل , نماینده مجلس , ترامپ , دولت ,
:: بازدید از این مطلب : 258
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

مجموعه: اخبار اقتصادی

خبرگزاری ایرنا: وزیر نفت ضمن ارایه توضیحاتی پیرامون اختلاس در بخش اکتشاف نفت، گفت: تا اینجا میزان اختلاس حدود 100 میلیارد تومان اعلام شده است.

بیژن زنگنه درباره انتشار اخباری مبنی بر اختلاس میلیاردی یکی کارکنان وزارت نفت، گفت: این فرد یکی از کارمندان بخش اکتشاف بوده که تخلف کرده است و خود کارکنان بخش اکتشافات این تخلف را کشف کرده اند.

وی با اشاره به اینکه این فرد به مقامات قضایی معرفی شده است، افزود: مقامات قضایی با جدیت این موضوع را دنبال می کنند.

زنگنه افزود: این فرد در حال حاضر به خارج از کشور فرار کرده و مقامات قضایی از طریق اینترپل پیگیر هستند که این فرد را به کشور بازگردانند؛ علاوه بر این در حال بررسی هستند که اگر این فرد همدستی دارد با آن برخورد کنند.

وزیر نفت با بیان اینکه به دلیل قصور، چند نفر از مسئولان را در اکتشاف از پست هایشان برکنار کرده ام گفت: بر این اساس تاکنون یک نفر به هیات تخلفات معرفی شده و ممکن است چند نفر دیگر به دلیل قصور و اهمال در انجام وظیفه به هیات تخلفات اداری وزارت نفت معرفی شوند. 


:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: اخبار , خبر , اخبار اقتصادی , وزیر نفت , نفت , اختلاس , قضایی , مسؤلان , وزارت نفت ,
:: بازدید از این مطلب : 264
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 29 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

مجموعه: اخبار اجتماعی


یاشار سلطانی با انتشار تصویر فوق در حساب توییتری خود نوشت: 

«معاونت فرهنگی شهرداری تهران طی چند سال اخیر بیش از هزار میلیارد از بودجه این معاونت را در اختیار حسینیه‌ها، مساجد و حتی مداح‌ها قرار داده است.

برای مثال شهرداری منطقه ۵ در مهرماه امسال ۱/۵میلیارد تومان به حسینیه #ریحانه_الحسین (مداح آقای بنی‌فاطمه) پرداخت کرده است.»

گرچه سلطانی که پیشتر لقب افشا کننده املاک نجومی را به خود اختصاص داده بود، تا کنون از منبع این اسناد چیزی خاطرنشان نکرده است اما کانال تلگرامی و صفحه اینستاگرامی منسوب به مداح معروف و حسینیه ریحانه الحسین طی دو اطلاعیه، یکی از جانب خود و دیگری از سوی شهرداری منطقه 5تهران توضیحاتی را در این خصوص ارائه کردند.

کذب محض و دروغی کثیف و یک بهتان و تهمت آشکار است 

حسینیه ریحانه الحسین با انتشار بیانیه شدیداللحنی که مشتمل بر سه بخش مهم است، ماجراهای پیش آمده را در جهت تضعیف اعتقادات دینی دانسته و ضمن پذیرش دریافت مبلغ 700 میلیون تومانی، خبر کمک یک و نیم میلیاردی را بهتان و دروغی کثیف عنوان کرده است و در بخش دیگری از این اطلاعیه بارها تاکید شده است که مجید بنی فاطمه این پول هارا دریافت نکرده است.

این اطلاعیه همچنین تصریح می کند که این کمک ها برای همگان است.

متن این اطلاعیه به شرح زیر است: 

طی روزهای گذشته متن و سندی مجعول و دستکاری شده تحت عنوان کمک شهرداری به مجتمع فرهنگی مذهبی  ریحانه الحسین منتشر شده که در فضای مجازی بازتاب هایی داشته است. در کمال شگفتی محتویات مجعول و اطلاعات غلط مندرج در این مطلب به ذاکر ارجمند جناب آقای بنی فاطمه منتسب شده که حکایت از یک هماهنگی خاص و برنامه ریزی دروغ پردازانه برای رقم زدن دور جدیدی از حمله به اعتقادات دینی و معارف حسینی دارد. نظر به اهمیت این موضوع برای شهروندان عزیز و محبان اباعبدالله چند مورد ذکر می شود:

۱- وفق مصوبات شورای شهر تهران و ردیف های مصوب شده برای شهرداری تهران ، این نهاد از حیث قانونی مکلف به حفظ و نگهداری بناها و امکان فرهنگی و هنری و مذهبی است. این امر بدون آنکه شمولیت به افراد داشته باشد یک مصوبه عام است که همه اماکن فوق الذکر را در بر می گیرد.

۲- کمک فوق الذکر  وفق مصوبه شماره ۱۰۷۰۲۲۴۰۵ شورای شهر تهران در بهمن ۹۵   به مبلغ یک میلیارد تومان مصوب و به شهرداری اعلام شده است. شهرداری از این رقم حدود هشتصد میلیون تومان را تایید و طی سه واریز پانصد و پنجاه میلیونی ،صد میلیونی  و پنجاه میلیونی به حساب موسسه ریحانه الحسین  و نه فرد خاصی واریز کرده است. بنابراین کل رقم ۷۰۰ میلیون تومان است که طی یک تردستی رسانه ای با رقم مصوب شهرداری جمع زده شده و رقم یک و نیم میلیارد عنوان شده است!!

۳- مجتمع فرهنگی ریحانه الحسین از اوایل سال جاری به علت مشکلات عدیده ای که در سیستم برق و سازه ناایمن سقف هشتصد متری آن و احتمال آتش سوزی یا فروریختن سقف، مجبور به تعطیلی فعالیت ها و  تعمیرات و بازسازی وسیع و احداث سقف جدید و سیستم برق رسانی ایمن گردید. این امر در کنار سایر هزینه های عمرانی نیازمند اعتباری مشخص بود که بخشی از آن با مصوبه شورای شهر و مابقی با اعانات خیرین و محبان  اباعبدالله تامین گردید.

۴- بدیهی و مبرهن است که مجتمع فرهنگی ریحانه الحسین صاحب هییت امنا و کادر اجرایی است و جناب آقای بنی فاطمه صرفا به عنوان ذاکر و مادح اهل بیت در این مجتمع فعالیت می کنند و مطلقا ورودی به مسائل خاص و اجرایی و عمرانی مجتمع ندارند.بنابراین انتساب این خبر وارونه و رقم مجعول به عنوان کمک به ایشان، کذب محض و دروغی کثیف و یک بهتان و تهمت آشکار است که فارغ از مسئولیت عقیدتی و فقهی که برای ناشر این جعلیات پدید می آورد ،یقیننا مورد پیگیری قضایی واقع خواهد شد.

جناب آقای بنی فاطمه طی قریب به یک دهه فعالیت در این مجتمع خالصانه  و بدون هیچ چشم داشت یا توقعی مالی، برای نشر معارف حسینی و بهره گیری از معارف حقه تشیع کوشش کرده است و خیل عظیم جوانان مشتاقی که در این مجتمع به ذکر حسین و بهره گیری از معارف حقه تشیع می پردازند گواهی بر این جهد خالصانه است و گویا همین رونق و شوق است که کینه ها و حقدهای خاص را در بیماردلان برانگیخته...بنابراین این سنخ جعلیات و کذب گویی ها چیزی جز تلاش برای کمرنگ کردن اعتقادات مردم نیست.

۵-بدیهی است که لطمات نشر این جعلیات و شاذگویی های بی مبنا وفق سنت الهی به نشر دهنده و گوینده باز خواهد گشت. از این حیث مشفقانه به این افراد هشدار می دهیم که اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید و از هجمه به آبرو و تهمت به افراد پرهیز کنید.

انشاالله این بلیه عظیم دروغ گویی و شایعه پراکنی از جامعه اسلامی ما رخت بربندد.

ما می رویم اوست هوالباقی السلام

دنیا به نام آل حسین است والسلام

هیئت امنای مجتمع فرهنگی مذهبی ریحانه الحسین
 
شهرداری منطقه 5 تهران: طبق دستور شورای شهر از یک میلیارد،  800 میلیون تومان پول داده ایم

گرچه در سایت شهرداری منطقه 5 خبری از اطلاعیه ای در این خصوص نیست اما کانال حسینیه ریحانه الحسین با انتشار این اطلاعیه مدعی شده که شهرداری منطقه 5 به این موضوع ورود کرده است. 

البته این دو اطلاعیه یک نکته نهفته دارند و ان هم تفاوت صد میلیونی ارقام ذکر شده در اطلاعیه هاست!

متن این اطلاعیه به شرح زیر است: 

شورای اسلامی شهر تهران در راستای حمایت از فعالیت‌های دینی در برنامه و بودجه سال ۱۳۹۶ شهرداری تهران ذیل سرفصل تملک دارایی سرمایه‌ای و تحت ماموریت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران، بندهایی را برای توسعه مساجد، حسینیه‌ها و تکایا تعریف و اعتبار مشخصی را تخصیص داده بود. 

بر اساس مصوبه مذکور اعتباری معادل ۱۰ میلیارد ریال در ردیف شماره ۱۰۷۰۲۲۴۰۵ جهت تجهیز و توسعه هیات ریحانه الحسین (ع) در نظر گرفته شده بود که مبلغ ۸ میلیارد ریال از اعتبار مذکور در ۶ ماه نخست سال جاری به شهرداری منطقه ۵ تخصیص داده شده بود.

 از محل این اعتبار، مبلغ ۵/۵ میلیارد ریال به صورت غیرنقد در تاریخ ۳۱ خرداد سال جاری و در دوره تصدی مدیریت پیشین شهرداری تهران برای حسینیه مذکور درخواست تعهد اعتبار شده و پس از آن بخشی دیگر از اعتبار در دو فقره چک در شهریور ماه و در آغازین روزهای تصدی شهردار محترم تهران، در منطقه ۵ در وجه حسینیه مذکور پرداخت شده است.

بر خلاف ادعای صورت گرفته این اعتبار به هیچ مداح خاصی پرداخت نشده است و صرفا برای تجهیز و توسعه حسینیه مذکور آن هم براساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران تخصیص یافته است.

 لازم به ذکر است شهرداری تهران موظف به اجرای مصوبات شورای اسلامی شهر تهران است و این منطقه در چارچوب ضوابط ابلاغی کمک های مصوب را انجام داده است.

عضو شورای شهر تهران: شرم آور است! 

ناهید خداکرمی در واکنش به این خبر در حساب توییتری خود نوشت: 

شرم آور است که #مؤسسه_خیریه، قرارگاه، حسینیه، مسجد، هیئت، هبه، مددسرا و #مداحی به پوششی برای نهادینه شدن فساد و رانت در شهرداری تهران تبدیل شده است. 

کاری بسیار سخت در پیش داریم مردم و رسانه ها همچنان همراهمان باشند.
 
bartarinha.ir


:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: اخبار , خبر , مجید بنی فاطمه , شهردای , منطقه 5 تهران , یاشارسلطانی , هئیت , مداح , حسینیه ,
:: بازدید از این مطلب : 239
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 29 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

مجموعه:بیوگرافی بازیگران

بهنوش طباطبایی؛ کتیِ شر و شور «مسافری از هند»از کتی پرشر و شور «مسافری از هند» تا بازیگری که این روزها روی صحنه تئاتر می درخشد، راهی دراز طی شده است؛ مسیری به اندازه 15 سال.

بهنوش طباطبایی

بهنوش طباطبایی , کتیِ شر و شور «مسافری از هند» بهنوش طباطبایی در تمام این سال ها
سرگرم تجربه کردن نقش های متفاوت و گاه متضاد در تلویزیون، سینما و تئاتر بوده است.
بازیگری که با تلویزیون معروف و محبوب شد؛ شمایل ستاره شدن را تجربه کرد و با حضور در پرده بزرگ نقره ای دنیاهایی تازه برای خود و مخاطبانش ساخت.

او با تجربه ای غافلگیرکننده پیله خود را شکافت و با نقش کوتاه اما تاثیرگذار لیلا زمردیان
در «سیانور» یک ماموریت ناممکن و تاریخی را به سرانجام رساند. طباطبایی که مدتی است
دور تلویزیون را خط کشیده، این روزها بیشتر خاک صحنه می خورد و مخاطبانش را شگفت زده می کند.
ساعتی میزبان این بازیگر جوان شدیم تا از راه طی شده و مسیر پیش رو برای ما و شما بگوید.

بهنوش طباطبایی

بهنوش طباطبایی

اگر اجازه بدهید کمی به عقب برگردیم و خاطره بازی کنیم. با توجه به پیشنهادی که
از شما سراغ داریم، «مسافری از هند» و نقش «کتی» شاید یک استنثا در کارنامه تان باشد.
از آن تجربه برای ما بگویید.

سریال سال ۸۲ تولید شد و سومین سریالی بود که از من پخش می شد.
هر چند اولین کاری بود که به واسطه آن مردم دیگر من را به عنوان یک بازیگر شناختند
و از آن به بعد مسیر حرفه ای من را دنبال کردند. سریال مسافری از هند برای همه بازیگرانش
به لحاظ شهرت و ستاره سازی اتفاقی را رقم زد که تا آن زمان در مدیوم تلویزیون بی سابقه بود.

قصه جذاب و ترکیب درست بازیگران و اجرای بی نقصشان دلایل موفقیت آن سریال بود و
نقش «کتی» یکی از درست ترین نقش های آن سریال از نظر شخصیت پردازی بود؛
به جزییات کاراکتر بسیار توجه شده بود و این، کار من بازیگر کم تجربه را راحت تر می کرد.

پیامد آن نقش چه بود، یعنی پیشنهادهای مختلف از راه رسید؟

پیشنهادهای بسیاری از تلویزیون و تئاتر داشتم.
با توجه به استقبال بی نظیری که از سریال مسافری از هند شد اما این سریال فقط می توانست
یک اتفاق مهم را برای من در مسیر کاری ام رقم بزند این که ارتباط با مردم برقرار شده بود
گام بسیار مهمی است برای شروع کار یک بازیگر. پیشنهادهای تلویزیونی را بیشتر بررسی می کردم تا تئاتر.
تئاتر را به دلیل تمرین های طولانی و نیاز به صرف زمان بیشتر نمی پذیرفتم و
حاصل این گزینش ها «عشق گمشده» به کارگردانی حسین سهیلی زاده بود.

فیلمنامه براساس رمان «ربه کا» نوشته شده بود که در دو نقش بازی کردم و این همان دلیل
اصلی من برای این انتخاب بود. چالش خوبی برای یک بازیگر. از آن نقش هایی که هر
بازیگری را وسوسه می کند. این که همزمان در دو نقش که هر دو تقریبا در یک هستند.

جوانی مادری در زمان قدیم و جوانی دختری در زمان حال.
در این سریال افتخار بازی در کنار استاد جمشید مشایخی را داشتم که برایم کلاس
درس بزرگی بود و تجربه همکاری با ایشان را هیچ وقت فراموش نمی کنم.
البته که این همکاری در سریال «پیله های پرواز» دوباره تکرار شد و من بسیار حظ بردم از وجود نازنین شان.

برسیم به مقطعی که شاید آرزوی خیلی از 

 

روی لینک ادامه مطلب زیر

تصاویر تبلیغی کلیک کنید

 

 

 

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: بهنوش بختیاری , بهنوش طباطبایی , مسافری از هند , مختارنامه , تصاویر بهنوش طباطبایی , تصاویر یازیگران , بازیگران ,
:: بازدید از این مطلب : 416
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 29 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

 



اخبار,اخبار بین الملل,لاوروف

به گزارش تسنیم به نقل از نووستی، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه شب گذشته در سخنرانی خود در نشست شورای امنیت سازمان ملل در باره عدم گسترش سلاح هسته‌ای اعلام کرد که نمی توان این خطر واقعی را نادیده گرفت که تروریسم شیمیایی از حد و مرزهای خاورمیانه فراتر رفته و به سایر مناطق جهان سرایت کند، برای اینکه تروریستهای خارجی که در سوریه و عراق حضور دارند امکان تجربه عملی برای ساخت سلاحهای شیمیایی را دیگر بدست آورده اند.

 

لاوروف همچنین یادآور شد که برخی کشورهای غربی ترجیح می دهند تا چشمان خود را به روی استفاده تروریستها از سلاحهای شیمیایی در سوریه و عراق ببندد و این مسئله دقیقا مغایر با برخی قطعنامه های شورای امنیت است.

 

وی گفت: «در طول سه سال گذشته ما بارها شاهد تصویب قطعنامه ای در شورای امنیت یا صدور بیانیه هایی در محکومیت اقدامات خاص "تروریسم شیمیایی" در سوریه یا عراق بوده ایم. ولی متاسفانه این مسئله تغییری در دیدگاه برخی همتایان غربی ما نداده و آنها همچنان ترجیح می دهند که چشمان خود را به روی استفاده تروریستها از سلاحهای شیمیایی بسته و تنها مقامات دمشق را در این خصوص متهم می کنند.»

 

وزیر خارجه روسیه همچنین اعلام کرد که مسکو قصد ندارد به پیمان ممنوعیت تسلیحات هسته‌ای بپیوندد. وی توضیح داد: «به این دلیل که نابودسازی کامل تسلیحات هسته‌ای تنها در سایه خلع سلاح کامل و همه جانبه ، در شرایط تامین برابر و غیرقابل تفکیک امنیت برای همه، از جمله برای کشورهای دارنده سلاح، ممکن خواهد بود.

 

به گفته وی، در پیمان منع تسلیحات هسته‌ای ضرورت در نظر گرفتن همه عوامل، از جمله امنیت راهبردی نادیده گرفته شده است. ضمن اینکه بین اعضای جامعه جهانی در این رابطه اختلاف نظرات عمیقی وجود داردکه می تواند تاثیر بی ثبات کننده ای در رژیم عدم گسترش داشته باشد.

 

سرگئی لاوروف تاکید کرد که شکست برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) به خاطر اقدامات یکی از اعضای گروه «1+5» ، علامت بسیار نگران کننده ای برای کل امنیت بین المللی، از جمله برای حل و فصل مشکل هسته‌ای کره شمالی خواهد بود.  

 

به گفته وی، روسیه خواستار تلاش مشترک برای تحقق پایدار برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در مورد برنامه هسته‌ای ایران است و تاکید نمود این واقعیت که شورای امنیت پیش از این، با تصویب قاطع قطعنامه شماره 2231 از این توافقنامه حمایت کرده، همه طرفین را مسئول اجرای تعهدات خویش در چارچوب برجام نموده است.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: اخبار , خبر , وزیر خارجه , لاوروف , روسیه , توافق هسته ای , تروریسم شیمیایی , شیمیایی , وزارت خارجه , تسلیحات هسته ای ,
:: بازدید از این مطلب : 310
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 29 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

مجموعه:سینما و تلویزیون

مسعود کیمیایی تحت عمل جراحی قرار گرفتمسعود کیمیایی روز گذشته برای درمان تنگی نخاع کمر جراحی موفقیت آمیزی را سپری کرد و در حال حاضر به بخش منتقل شده است.

عمل جراحی مسعود کیمیایی

عمل جراحی مسعود کیمیایی , مسعود کیمیایی روز گذشته برای درمان تنگی نخاع کمر جراحی موفقیت آمیزی را سپری کرد و در حال حاضر به بخش منتقل شده است.

مسعود کیمیایی کارگردان سرشناس سینمای ایران
روز گذشته برای عمل تنگی نخاع کمر در بیمارستان دی بستری شد.

براساس گزارش کانال تلگرامی «سینما»، کیمیایی پس از طی کردن مراحل اولیه پذیرش، مورد عمل جراحی
قرار گرفت که این جراحی موفقیت آمیز بوده است و این کارگردان در حال حاضر به بخش منتقل شده است و ممنوع الملاقات است.

علت عمل جراحی مسعود کیمیایی

کیمیایی پیش از این در تماس تلفنی که با برنامه «دورهمی» داشت به کسالت
خود در ناحیه کمر و ستون فقرات اشاره کرده بود.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: مسعود کیمیایی , درمان تنگی نخاع کمر , نخاع , کمر , جراحی , مسعود کیمیایی , علت عمل جراحی مسعود کیمیایی ,
:: بازدید از این مطلب : 226
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 29 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

مجموعه: سینما و تلویزیون

خبرآنلاین: نیما کرمی با حضور در برنامه «دورهمی» درباره بیماری که در ظاهرش تاثیر گذاشته بود توضیح داد و از قضاوت‌هایی که از سوی مردم شده است گلایه کرد.

کرمی در بخشی از این برنامه در مورد حواشی که درباره روبوسی‌شان رخ داد توضیح داد: «به دلیل اینکه تیتر زدند مجری زن و مرد یکدیگر را بغل کردند و نسبت ما را بیان نکردند حاشیه‌ساز شد.»

او درباره قضاوتی که درباره ظاهرش شد، گفت: «در پیشانی من یک لکه‌ای از یک جوش شروع شد و به مرور زمان بزرگ شد و در کنار این روی سرم هم درست شد. این اواخر هم که شدت گرفته بود دیگر نفس کشیدن را هم برایم سخت کرده بود. یک بیماری به نام خودایمنی است که سیستم بدن معکوس عمل می‌کند و پس از بیماری به درمان می‌پردازد و به نحوی خودزنی می‌کند.»

این مجری ادامه داد: «در طول این مدت که پنج، شش سال طول کشید خیلی از قضاوت‌ها اذیت شدم تا اینکه به هر طریقی بیماری من بهبود پیدا کرد و کم کم آن لکه محو شد و آن وقت کامنت‌هایی برایم می‌گذاشتند که دیدی خدا تو را زد و می‌خواستی جای مهر بذاری نشد.»


:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: اخبار , نیما کرمی , زینب زارع , مهران مدیری , روبوسی نیما کرمی , سینما , تلویزیون ,
:: بازدید از این مطلب : 225
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 29 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

مجموعه: اخبار اقتصادی

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: ممکن است افرادی باشند که حقوق آنها از حداقل بیشتر باشد و این افراد تابع نظامات نباشند اما پاداش آنها نیز در این لایحه محدود شده است.


:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: اخبار , خبر , اقتصاد , حقوق کارمندان , کارمندان دولتی , دولت , لایحه , مشاغل , سازمان اداری و استخدامی ,
:: بازدید از این مطلب : 228
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 29 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120


:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: اخبار , خبر , خودرو , تصاددف , ریو , ساحل , جمعیت , ساحل کاپاکاپانا ,
:: بازدید از این مطلب : 207
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 29 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

 



اخبار,اخبار بین الملل,اردن

به گزارش مهر به نقل ازخبرگزاری آناتولی، رژیم صهیونیستی به علت حادثه ای که در جولای ۲۰۱۷ در سفارتخانه این رژیم در امان به وجود آمد و نگهبان سفارتخانه با شلیک گلوله دو شهروند اردنی را کشت و همچنین حادثه کشته شدن قاضی رائد زعیتر در مارس ۲۰۱۴ به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست، از اردن عذرخواهی کرد.

 

محمد المؤمنی وزیر اطلاع رسانی و سخنگوی دولت اردن اعلام کرد که رژیم صهیونیستی با ارسال یادداشتی‌ در رابطه با حادثه سفارت به صورت رسمی  ابراز تأسف و عذرخواهی کرده است.

 

وی افزود: رژیم صهیونیستی همه شرایط اردن در خصوص پیگیری اقدامات قانونی مربوط به حادثه سفارتش در امان را پذیرفته است.

 

وزیر اطلاع رسانی اردن عنوان کرد که دولت این کشور همه اقدامات مناسب براساس منافعش را به منظور بازگشت سفیر اسرائیل به این کشور اتخاذ خواهد کرد.

 

وی در مورد موافقت خانواده‌های افراد کشته شده در سفارت رژیم صهیونیستی گفت که آنها با عذرخواهی تل‌ آویو و پرداخت غرامت برای آنها موفقت کرده ‌اند.

 

سال گذشته میلادی، دو شهروند اردنی در حمله به سفارت رژیم صهیونیستی در اردن از سوی نگهبان سفارت به ضرب گلوله کشته شدند.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: اخبار , خبر , عذرخواهی رژیم صهیونیست , اسرائیل , وزیر اطلاع رسانی , اردون ,
:: بازدید از این مطلب : 234
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 29 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120
مجموعه:اخبار سیاسی
 
 
سفر سردار قاسم سلیمانی به اصفهان
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: من وقتی صحنه نابخردانه آن نادان در آتش‌زدن پرچم ایران را دیدم خیلی دلم سوخت؛ گفتم‌ای کاش به‌جای پرچم من را (نه تصویر من را) بلکه من را ده بار آتش می‌زدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از  سپاه نیوز، سردار قاسم سلیمانی طی سخنانی در هجدهمین نشست عمومی «بصیرت؛ یادبود سومین سالگرد عروج آسمانی شهید مدافع حرم مهدی نوروزی« با قدردانی از دست‌اندرکاران تشکیل این جلسه معنوی  و گرامیداشت سالگرد عملیات کربلای 5 ، این عملیات یکی از حساس‌ترین و سخت‌ترین عملیات های دوران دفاع مقدس دانست و اظهار کرد:دفاع مقدس در میان همه دفاع‌ها و جهادهایی که بعد از آن شکل گرفت سرآمد بود و رزمندگان دفاع مقدس اسوه و الگو بودند و اکنون نیز که جبهه مقاومت در سطح منطقه وسعت یافته است کماکان رزمندگان دوران دفاع مقدس اسوه‌ها و الگوهای رزمندگان جبهه مقاومت هستند.

سردار سلیمانی با اشاره به تأثیرگذاری دوران دفاع مقدس بر جهاد و دفاع در عرصه‌ها و جبهه‌های بعدی و مشابهت این امر با تأثیرگذاری انقلاب اسلامی و پایه‌گذاری اولیه آن توسط امام راحل تصریح کرد: نورانیت امام راحل امروز در چهره و وجود رهبر بزرگوارمان متجلی است و مقام معظم رهبری در همه بیاناتشان از امام راحل به شکل عجیبی یاد می‌کنند.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ادامه داد: امام امروز جامعه ما یعنی مقام معظم رهبری یک جمله خاصی در مورد امام راحل دارند که می‌فرمایند امام راحل بعد از حضرات معصومین سلام الله علیها بی‌نظیر بودند و این کلام مقام معظم رهبری کلام بسیار بزرگی است؛ یا ایشان در جمله‌ای دیگر فرمودند «این انقلاب بی‌نام خمینی در هیچ جای جهان شناخته‌شده نیست.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس هم درخششی مشابه پایه‌گذاری انقلاب اسلامی توسط امام راحل را دارد، گفت: در جریان عملیات کربلای ۵ من با لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله(ص) در غرب کانال ماهیگیری بودم و برادر مرتضی قربانی هم با لشکر ۲۵ کربلا حضور داشتند؛ صحنه‌های عجیبی بود؛ در این عملیات در هر متری برای دفاع از کشور شهید دادیم.

سردار سلیمانی افزود: من وقتی صحنه نابخردانه آن نادان در آتش‌زدن پرچم ایران را دیدم خیلی دلم سوخت؛ گفتم‌ ای کاش به‌جای پرچم من را (نه تصویر من را) بلکه من را ده بار آتش می‌زدند؛ چرا که ما برای سرافرازی این پرچم در هر قله‌ای ده شهید داده‌ایم.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با بیان اینکه دفاع مقدس مکمل انقلاب بود، تصریح کرد: کاربرد کلمه «مقدس» در مورد جنگ ۸ ساله به دلیل شکل‌گیری و وقوع اتفاقات آن است که منشأ آن‌ها اخلاص بود و موجب شد تحول عظیمی در صحنه مقاومت ایجاد شود که نمونه آن همین جنگ متحیرکننده‌ای است که شکست در آن می‌توانست تاریخ منطقه و مسیر دنیا را عوض کند و در زمره خطرناک‌ترین حوادث بود.

وی افزود: در این حادثه گروه‌های تکفیری چه با نام داعش و چه بانام‌های دیگر، ترسناک‌تر از هر گروه دیگری ظاهر شدند؛ آن‌ها نزدیک به ۷ هزار انتحاری در درون خود داشتند؛ آن‌ها انتحاری اعتقادی بودند؛ بعضی‌ها می‌گویند آن‌ها را شست‌و شوی مغزی داده بودند و یا دارویی به آن‌ها خورانده بودند؛ نه، اینگونه نیست؛ در تاریخ هم مواردی مشابه وجود دارد؛ وقتی جنگ‌های «جمل» و «نهروان» را مطالعه می‌کنیم می‌بینیم که چه لجاجت‌هایی دربرابر قرآن ناطق علی(ع) وجود داشت.

سردار سلیمانی با بیان اینکه تمام دنیا مدیون پیروزی فرزندان این ملت و پیروزی تشیع بر جریان تکفیری‌هاست، اظهار کرد: منشأ این پیروزی‌ها و این تحولات، انسان بود؛ بصیرت فقط بُعد سیاسی ندارد اگر فردی دارای پایه اعتقادی ضعیف باشد هر حرکت سیاسی او را زمین‌گیر می‌کند. اما آن‌هایی که پایه‌های اعتقادی قوی دارند، نمی‌لرزند.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با بیان اینکه فتنه‌ها گاهی آنقدر نامشخص هستند که انسان به سادگی تشخیص نمی‌دهد و ناخودآگاه در دام فتنه می‌افتد، گفت: منشأ همه این پیروزی‌ها و غلبه بر توطئه‌ها، بصیرت انسان‌هایی مانند شهید نوروزی بود که امروز شما در سالگرد شهادت این بزرگوار جلسه خود را با نام او برگزار کرده‌اید.

وی با بیان اینکه انسان قابلیت این را دارد که جام جهان‌نمای خداوند شود، تصریح کرد: در زمانه ما خطوط روشن است؛ شاید حجتی که دیروز بر بزرگان ما بود، امروز حتی بر افراد عادی جامعه هم نیست؛ امروز دوست و دشمن مشخص است و جبهه حق و باطل به‌خوبی نمایان شده است.

سردار سلیمانی با اشاره به ایثار و فداکاری مدافعان حرم در جبهه‌های حق علیه باطل گفت: انسان اقداماتی را از این مدافعان حرم چه در سوریه و چه در عراق می‌دید که ناخودآگاه می‌خواست خود را به زمین بکشاند و پای خالقان این اقدامات را ببوسد.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران گفت: در عراق پدر مدافع حرمی را دیدم که پسرش شهید شد، اما حاضر نشد جبهه دفاع از حرم و نبرد با دشمنان را ترک کند و در تشییع پیکر مطهر فرزندش شرکت جوید.

وی افزود: در داخل کشور ما نیز مدافعان حرم اغلب داوطلبانه اعزام شدند و در این رابطه تبلیغات حاکمیتی نشد و رسانه‌ها و دولت ما خیلی به این موضوع نپرداختند، اما افراد زیادی از نوجوان تا پیرمرد با اصرار و التماس توانستند از خانواده و وابستگان خود رضایتنامه بگیرند تا کسی مانع آن‌ها نشود.

سردار سلیمانی با بیان اینکه بصیرت به معنای تشخیص دقیق است، گفت: ما چه تصوری برای خود در نظر گرفته‌ایم، آیا می‌خواهیم عمرمان را فدای راه حق کنیم یا در جهت باطل بهره ببریم؟ برنده کسی است که راه حق را انتخاب می‌کند و همه چیز خود را فدای این راه می‌کند؛ هم شهدای دیروز و هم شهدای امروز ما این کار را کردند و پیروزی‌های بزرگی را برای اسلام، تشیع، نظام، ملت و حتی جهان به ارمغان آورده‌اند.

وی ادامه داد: در عملیات بدر حتی از رودخانه دجله هم عبور کردیم و شهید باکری در آن طرف دجله شهید شد؛ فکر می‌کردم که اگر جنگ با این سرعت به پیروزی تبدیل می شد، چه اتفاقی می‌افتاد؟ چقدر آن‌وقت دعا می‌کردیم و چقدر مادران شهدا دعا می‌کردند تا ما پیروز شویم و امام(ره) نیز این پیروزی و رسیدن به قدس از کربلا را برای ما ترسیم کرده بود؛ اما آن روز آن پیروزی اتفاق نیفتاد و این در حالی بود که این موضوع دعای اجابت‌شده‌ای نبود؛ چرا که نمی‌شود خداوند دعاهای این انسان‌های دلسوخته و مخلص را نپذیرد.

سردار سلیمانی گفت: من می‌گویم اگر خداوند ما را در کربلای ۵ به بغداد می‌رساند ممکن بود مانند دادن یک تکه گوشت به دست طفلی باشد که او را خفه می‌کند؛ اما خداوند وقتی به ما این پیروزی را عنایت فرمود که امکان هضم آن را داشتیم. دیدیم که خداوند چگونه دعاهای دلسوختگان ما را در صحنه عراق محقق گرداند و چگونه صدام را ذلیلانه مجازات کرد.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با بیان اینکه هیچ منبع بصیرتی بالاتر از وصیتنامه امام(ره) نیست اظهار کرد: فردی وقتی انسانی را دوست دارد در عمل به وصیت او اهتمام می‌ورزد. امیرالمؤمنین علی (ع) وصیتنامه بلندی خطاب به امام مجتبی (ع) دارد که دستورالعمل تربیتی است و ما به‌عنوان شیعه از آن غافل هستیم و یا نامه امیرالمؤمنین به مالک‌اشتر به‌عنوان فرمانروای مصر یک سند حکومت داری است که چنانچه ما آن را نصب‌العین خود کرده بودیم امروز جامعه ما به‌گونه‌ای دیگر بود.

وی ادامه داد: خیلی کار خوبی بود که نامه امیرالمؤمینن به مالک‌اشتر را به‌عنوان سند در سازمان ملل ثبت کردیم، اما این اهتمام را نداشتیم که این نامه را سند جاری حکومتداری کنیم.

سردار سلیمانی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به وصایای امام(ره) و شهدا گفت: امام(ره) در وصیت‌نامه خود ما را به مسئله انقلاب و حفظ انقلاب و آفت‌های انقلاب توجه جدی می‌دهند و این مسئله چه در بُعد تربیتی و چه در بُعد حکومتداری برای کشورمان بسیار مهم است.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با اشاره به موضوع اقتدار نظام در ابعاد بیرونی و داخلی گفت: اقتدار نظام در بُعد بیرونی به بهترین وجه محقق شده است؛ امروز ما بسیاری از توطئه‌های دشمنان را به سبب رهبری حکیمانه رهبرمان شکست داده‌ایم و من باید تأکید کنم که دلیل حقیقی این پیروزی‌ها و آن چیزی که نقش محوری و اساسی در این پیروزی‌ها داشت بدون گفتارهای تشریفاتی، رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری بود.

وی گفت: ما به‌خاطر یک جریان به فلسطین کمک نمی‌کنیم بلکه حمایت ما از مردم فلسطین به سبب انجام وظیفه دینی و انقلابی و مقابله با رژیم صهیونیستی است.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه با اشاره به پیروزی محور مقاومت در جبهه سوریه و اهمیت بالای این پیروزی گفت: تصور پیروزی در سوریه با هیچ حادثه‌ای قابل مقایسه نبود؛ هم از حیث بزرگی توطئه و هم از حیث کسانی که در پشت این توطئه قرار گرفته بودند.

سردار سلیمانی با بیان اینکه گاهی آدم‌های بزرگ ما حرف‌های خطا آلود استراتژیک می‌زنند تصریح کرد: می‌گویند ما چرا در سوریه نبرد کردیم؟ خب، به این سبب که یک رژیم گمراه و گستاخی همچون رژیم صهیونیستی با دارا بودن بیش از ۳۰۰ کلاهک هسته‌ای و با اتخاذ استراتژی جنگ پیش‌دستانه، هر توانایی را قبل از فعلیت یافتن نابود و بمباران می‌کند؛ اما امروز جمهوری اسلامی با عزت و اقتدار در برابر چنین رژیمی ایستاده است و دلیل آن علاوه بر سربازان نژادی خود در درون کشور، سربازان دیگری هستند که در نقاط دیگر، این دشمن را متوقف کرده‌اند.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با بیان اینکه گلوله برفی گروه‌های تروریستی تکفیری در سوریه شکل گرفت و با اشغال ۷۰ درصد از خاک این کشور به عراق نیز رسیدند و تا نزدیکی بغداد پیش رفتند و تبدیل به بهمن و هیولا شدند، گفت: یک زلزله ۵ ریشتری، یک شبِ تهران را به هم می‌ریزد؛ خب تصور کنید داعش وارد کشور ما می‌شد؛ این چه عقلی است؟

وی ادامه داد: روزی در بغداد فردی با من تماس گرفت و گفت فلانی آیا شما به فکر بصره هستید؟ در نزدیک بصره ۱۰۰ نفر از اعضای داعش حضور دارند؛ من خطاب به آن فرد گفتم که بصره بیش از ۲ میلیون جمعیت دارد؛ بنابراین خوف جامعه را فرو می‌ریزاند.

سردار سلیمانی با بیان اینکه پیروزی محور مقاومت بر جریانات تروریستی تکفیری در عراق و سوریه هم برای همه مردم جهان و منطقه و هم برای مردم خودمان بود، گفت: اگر آن فداکاری‌ها نمی‌شد، امروز در خیابان‌های ما چه اتفاقاتی می‌افتاد؟ من صحنه‌های عجیب زیادی دیدم از آنچه در سنجار گذشت تا اتفاقاتی که درمناطق دیگر افتاد؛ ۲ هزار جوان بیگناه را در نزدیکی یک رودخانه در یک روز سربریدند، خب اگر این هیولا به ایران می‌رسید چه بلایی سر این کشور می‌آمد؟ در هر حال خداوند ما را پیروز گرداند.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران خنثی شدن ارحاب ساخته شده به دست امریکا توسط جمهوری اسلامی را مهم‌ترین دستاورد سیاست خارجی کشور دانست و گفت: با پیروزی محور مقاومت بر گروه‌های تروریستی و تکفیری، جهان نفس کشید و این پیروزی از لحاظ انسانی قابل قیمت‌گذاری نیست؛ کسانی که به لحاظ انسانی برای یک حادثه شمع روشن می‌کنند آیا نمی‌دیدند در بازارهای عراق کامیونی از مواد منفجره می‌ترکید و زنان و مردان بسیاری را می‌کشت؟ چرا توجه نمی‌کنید چرا می‌گذارید مردمان دچار تصورات دیگری شوند. این خیانت است.

وی تأکید کرد: به هر ترتیب ما در بُعد بیرونی مقتدریم و همه توطئه‌های دشمنان را شکست داده‌ایم و به لطف خداوند شکست می‌دهیم؛ امروز جبهه مقاومت بیش از هر زمان دیگری وسعت یافته است.

سردار سلیمانی در ادامه با اشاره به بُعد اقتدار داخلی نظام که دارای وجوه متعددی است اظهار کرد: برای جلوه‌گر شدن اقتدار داخلی نظام نیاز به تلاش و مجاهدت و فداکاری و وقف عمر است؛ امروز این جمع که حفاظت اطلاعات قوه قضائیه است باید جزو انقلابی‌ترین جریانات دستگاه قضایی باشد. کسی که بُعد دینی‌اش قوی نباشد چگونه می‌خواهد حفاظت کند؟ چرا جنگ ما را «مقدس» می‌نامند؟ چون باکری و خرازی و زین‌الدین مقدس بودند؛ اگر این‌ها مقدس نبودند جنگ، «مقدس» نمی‌شد.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ادامه داد: اگر می‌خواهیم در این ساختار اثرگذار شویم باید از خودمان عبور کنیم؛ اگر عبور کردیم مانند شهدا می‌شویم؛ شهدای ما چرا این پیروزی‌ها را به وجود آوردند؟ چون خود را در خود حل کردند.

وی تصریح کرد: اگر از من تعریف کردند و گفتند «مالک‌اشتر» و من باورم شد؛ سقوط می‌کنم، اما اگر در درون خودم ذلیل شدم خداوند مرا بزرگ می‌گرداند.

سردار سلیمانی افزود: بنابراین برای ارتقای نظام باید عمرمان را وقف کنیم و چنانچه عمرمان را وقف کردیم دیگر غافل نمی‌شویم.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با اشاره به مشخص بودن «منزه بودن و پاکی مقام معظم رهبری» گفت: همان‌طور که دیروز دشمنان امام(ره) نتوانستند در موضوعی امام(ره) را مذمت کنند امروز هم در همین حوادث و حوادثی که اتفاق می‌افتد حتی آدم‌های مریض هم نمی‌توانند مقام معظم رهبری را در موضوعی مذمت کنند.

وی با اشاره به تأثیر بزرگ مقام معظم رهبری در ایجاد اقتدار برای کشور بیان داشت: وقتی رهبران کشورها به ملاقات رهبر ما می‌آیند، بیان، بینش و دوراندیشی مقام معظم رهبری بر آن‌ها تأثیر می‌گذارد و برداشت آن‌ها از رهبر ما به اقتدار ما در همه سطوح می‌افزاید.

سردار سلیمانی گفت: این در حالی است که امروز رئیس جمهور امریکا که به لحاظ ذخیره ارزی بزرگترین و قدرتمندترین کشور است، یک کاباره‌دار است. زمانی یکی از مقامات کشورها نزد «ملک‌عبدالله» پادشاه سعودی رفته بود و پس از آن با «ملک سلمان» دیدار کرده بود. این فرد بعد از آن دیدارها گفت که یک ساعت نشستم و نفهمیدم آن‌ها چه می‌گویند.
 
 فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با اشاره به تأثیر دلبستگی و حمایت ملت از نظام در اقتدار درونی کشور گفت: رفتار و گفتار و قضاوت و حمایت و وعده‌هایی که مسئولان به مردم می‌دهند و میزان رضایتمندی مردم یک وجه مهم اقتدار نظام است. این جمله امام که فرمود «ملت ایران که جانم فدای آنهاست» جمله خیلی بزرگی است؛ امام(ره) اهل غلو نبود. انصافاً این حوادث را ببینید؛ ببینید ما چطور ظرفمان کم است، اما مردم مانند موج علی‌رغم بی‌محبتی‌ها می‌آیند؛ اینهمه شهید دادند، اما یک سوال نکردند؛ این سرمایه بزرگی است و منشأ اقتدار ما است.

وی در ادامه خطاب به حضار گفت: شما قبل از آنکه از قاضی مراقبت کنید از متقاضی مراقبت کنید و ببینید با او چه برخوردی صورت می‌گیرد؛ اگر ما فردی را با یک دید مثبت از محکمه قضایی حکومت اسلامی برگردانیم، بسیار اثرگذار است

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران تأکید کرد: چنانچه قدرت نظام ما در خدمت به مردم در ابعاد قضایی و اقتصادی تقویت شود اگر هم همه دنیا علیه ما توطئه کند نمی‌توانند کاری را از پیش ببرند چرا که آنگاه ایران ۸۰ میلیون سرباز خواهد داشت.

وی گفت: شما به‌عنوان مراقبین در قوه با اهمیت قضائیه که اثر جدی بر اقتدار کشور و رضایتمندی مردم دارد، نقش حساس و مهمی دارید.

سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: امروز قرار گرفتن نام رئیس قوه قضائیه در فهرست تحریمی آمریکا یک افتخار است و به سبب دفاع ایشان از نظام است. همچنین هجمه‌هایی که نادانان در داخل و خارج به ایشان نیز می‌برند مؤید همین موضوع است.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: اخبار , سپاه , قدس , سپاه قدس , سلیمانی , قاسم سلیمانی , آتش زدن پرچم ایران , پرچم ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 207
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

 



 ساخت ایمپلنت دندان, عمر مفید ایمپلنت دندان

یکی از شرایط ایمپلنت دندان داشتن لثه های سالم است

ایمپلنت دندان چیست ؟

ایمپلنت دندان نوعی پایه تیتانیومی سازگار با سلول های بدن است. از ایمپلنت های دندانی به عنوان جایگزینی مناسب و دائمی به جای یک یا چند دندان از دست رفته استفاده می شود.

 

پس از قراردادن ایمپلنت توسط دندانپزشک در داخل استخوان فک، با استخوان سازی سلول های استخوان ساز در سطح ایمپلنت، استخوان فک به ایمپلنت جوش می خورد. فرآیند جوش خوردن معمولا 3 تا 4 ماه طول کشیده، سپس قسمت تاج و روکش دندان ساخته شده و بر روی پایه قرار می گیرد.

 

از دست دادن یک یا چند دندان تاثیر به سزایی در چهره و مهم تر از آن در روحیه و اعتماد به نفس افراد دارد. با استفاده از ایمپلنت های دندانی میتوان علاوه بر بازیابی توانایی جویدن طبیعی، چهره طبیعی و زیبایی لبخند را نیز به فرد بازمی گرداند. کاشت ایمپلنت در خانم ها از سن 15 سالگی و در آقایان از سن 18 سالگی امکان پذیر است.

 

اجزای ایمپلنت دندانی کدام است؟

- فیکسچر (ریشه)

- آباتمنت (تاج)

 

انواع ایمپلنت دندان

 

 انواع ایمپلنت, ایمپلنت چیست

 از ایمپلنت دندان به عنوان جایگزینی دائمی به جای دندان از دست رفته استفاده می شود

 

امروزه اکثر ایمپلنت های دندان از تیتانیوم ساخته می شوند که فلزی دارای کیفیت بالا است و می تواند برای این منظور بسیار مناسب باشد. تیتانیوم یک لایه نازک بر روی سطح خود ایجاد می کند که از آن در برابر خوردگی حفاظت می کند. این لایه در برابر اسید، ترکیبات نمک و اکسیژن مقاوم است. علاوه بر این تیتانیوم تقریباً بطور کامل غیر مغناطیسی است و نسبت به وزن آن کاملاً مقاوم است.

 

مهمتر اینکه بدن انسان ایمپلنت دندان تیتانیوم را به عنوان اجسام خارجی پس نمی زند. هنگامی که آنها در استخوان کاشته می شوند، استخوان در یک فرآیند به نام الصاق استخوانی اطراف آن رشد کرده و گسترش پیدا می کند.

 

نوع تیتانیوم دارای انواع مختلف سطوح هستند که شامل اسید اچ، اسپری پلاسما و پوشش هیدروکسی آپاتیت است. هیدروکسی آپاتیت ماده ای است که استخوان از آن ساخته می شود. این ماده در فرآیندی به نام اتصال زیستی به استخوان متصل می شود. انواع ایمپلنت دندان شامل موارد زیر هستند:

 

1. ایمپلنت ریشه ای شکل:

این مدل رایج ترین نوع کاشت ایمپلنت است که برای بیماران استفاده می شود. نوع ریشه ای شکل در اصطلاح درون استخوانی یا درون ریشه ای نیز گفته می شود، به این معنی که این نوع در استخوان قرار می گیرند. این مدل شبیه پیچ ضخیم یا مخروط است و دارای پهنا و طول متفاوت می باشد.

 

برای موفقیت آمیز بودن آن، نیاز به ایجاد عمق و عرض کافی در استخوان برای فراهم کردن پایه مطمئن برای آن وجود دارد. دندان پزشک شما درباره نوع  مناسب برای استفاده بر اساس کیفیت استخوان فک و نوع روکش، پل یا دندان مصنوعی که قرار است بر روی آن قرار بگیرد تصمیم گیری خواهد کرد.

 

2. نوع دارای چارچوب راموس:

این نوع را در صورتی می توان استفاده کرد که استخوان فک پایین برای استفاده از ایمپلنت دندان ریشه ای شکل بسیار نازک باشد یا قصد داشته باشیم از ایمپلنت ساب پریواستیل استفاده کنیم. این مدل دارای چارچوب راموس در گوشه عقب استخوان فک در دهان (یعنی نزدیک دندان های عقل) و نزدیک چانه قرار می گیرد.

 

هنگامی که آن در محل قرار گرفت و بافت اطراف آن ترمیم شد، یک میله فلزی نازک در اطراف بالای لثه قابل رویت خواهد بود. دندان های مصنوعی در ادامه به صورتی ساخته می شوند که متناسب با این میله باشند. این نوع همچنین می توانند فک ضعیف را تثبیت کرده و از ایجاد شکستگی در آن جلوگیری نمایند.

 

شرایط کاشت ایمپلنت دندان به شرح زیر می باشد:

 

 مضرات ایمپلنت دندان, مراقبت از ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان بهترین راه‌حل طولانی‌مدت برای دندان‌های ازدست‌رفته است

 

• لثه های سالم داشته باشد.

 

• استخوان کافی برای نگه داشتن ایمپلنت در فک خود داشته باشد. بعضی افراد که استخوان فک خود را از دست داده اند نیز می توانند از ایمپلنت دندان استفاده کنند، اما ابتدا لازم است استخوان از بین رفته با استفاده از روش های درمانی مناسب تجدید و ترمیم شود.

 

• تعهد برای مراقبت بسیار مناسب از دندان های کاشته شده. در این حالت لازم است دندان ها و لثه ها به صورت روزانه مسواک زده و نخ دندان کشیده شود. علاوه بر این ملاقات منظم با دندان پزشک در این رابطه از اهمیت خاص برخوردار است.

 

کاشت ایمپلنت دندان برای افراد زیر توصیه نمی شود:

 

 ساخت ایمپلنت دندان, عمر مفید ایمپلنت دندان

افراد سیگاری گزینه مناسبی برای انجام ایمپلنت دندان نمی باشند

 

ο افراد سیگاری

 

ο  افرادی که به بیماری های خود ایمنی مبتلا هستند یا از داروهایی استفاده می کنند که این شرایط را به همراه دارند.

 

ο افرادی که از پرتو درمانی در ناحیه سر و گردن استفاده کرده اند.

 

ο کسانی که دیابت کنترل نشده دارند.

 

نحوه کاشت دندان ( ایمپلنت و درمان )

 

 مضرات ایمپلنت دندان, مراقبت از ایمپلنت دندان

قالبگیری از ایمپلنت جزء موارد حساس و دقیق در ساخت پروتز ایمپلنت می باشد

 

مراحل ایمپلنت دندان مانند هر درمان جراحی دیگر با ایجاد بی حسی موضعی در ناحیه مورد نظر آغاز شده در نتیجه بیمار در حین جراحی هیچگونه درد ایمپلنت دندان را حس نخواهد کرد. سپس با توجه به طرح درمان انتخابی و ضمانت استخوان، ایمپلنت در استخوان فک قرار می گیرد و برای اینکه ایمپلنت با استخوان پیوند خوبی برقرار کند به مدت 12 تا 24 هفته زمان لازم دارد.

 

پس از طی دوره پیوند استخوان (اسئواینتگریشن) ایمپلنت های پایه و بستری مقاوم را برای طرح درمان انتخابی فراهم می آورند. برای راحتی بیمار تا ساخته شدن پروتز اصلی، بر روی ایمپلنت پروتز موقت طراحی می شود تا عمل تکلم و جویدن به طور موقت انجام گردد.

 

قالبگیری از ایمپلنت جزء موارد حساس و دقیق در ساخت پروتز ایمپلنت می باشد و بیمار می بایست کلیه دستورات دندانپزشک معالج را با دقت اجرا نماید.

 

مراقبتهای بعد از جراحی

 

 مضرات ایمپلنت دندان, مراقبت از ایمپلنت دندان

 ایمپلنت های دندانی نیز همانند دندان طبیعی به مراقبت نیاز دارند

 

 پس از کاشت ایمپلنت به مدت 1 روز از مسواک زدن در اطراف ناحیه عمل خودداری کنید.

 

  شستن دهان تا 8 ساعت بعد از عمل جراحی توصیه نمی شود.

 

 بهتر است روز بعد از عمل جراحی، از دهان شویه استفاده شود. بهترین محلول برای شستشوی دهان کلرهگزیدین روزی 3 مرتبه باشد.

 

 نوشیدن پس از جراحی به راحتی امکان پذیر است ولی در مورد خوردن، باید دقت داشته باشید که بی حسی اثر خود را از دست داده باشد.

 

♦ ایمپلنت های دندانی نیز همانند دندان طبیعی به مراقبت نیاز دارند. زیرا پلاکت های میکروبی باعث عفونت لثه می شوند. بنابراین، توصیه می شود از برس های بین دندانی، نخ دندان، مسواک و ترجیحا خمیردندان های مخصوص ایمپلنت استفاده گردد.

 

♦ افرادی که از ایمپلنت استفاده می کنند باید از کشیدن سیگار، خوردن قهوه و نوشیدن چای در سه روز اول پرهیز کنند.

 

♦ به طور کلی استفاده از سیگار، مواد مخدر و مشروبات الکلی موفقیت کاشت ایمپلنت را کاهش می دهند.

 

مزایای ایمپلنت دندانی

 

 مضرات ایمپلنت دندان, مراقبت از ایمپلنت دندان

پایه ایمپلنت مانند ریشه دندان داخل استخوان قرار می گیرد

 

در عین گران بودن درمان، مزایا یی همچون راحتی، مقاومت بالا، کاربردی بودن، بازگرداندن توانایی جویدن طبیعی و زیبایی فوق العاده ، باعث میشود تا رضایت خاطر بیماران نسبت به بریجهای ثابت یا پرتز متحرک بیشتر شود. در صورت رعایت کامل بهداشت، این دندان ها دائمی (Lifetime) خواهند بود.

 

با درمان ایمپلنت، دندانهای دیگر قربانی جایگزینی دندان از دست رفته نمی شوند. پایه ایمپلنت مانند ریشه دندان داخل استخوان قرار گرفته و استخوان فک به دلیل ساپورت توسط ایمپلنت تحلیل نمی رود. بنابراین فرم صورت، کمتر دستخوش تغییرات ناشی از از دست دادن دندان می شود.

 

به طور معمول طول عمر ایمپلنت دندان از سایر درمانهای جایگزین طولانی تر است و در صورت از دست رفتن ایمپلنت، امکان جایگزینی مجدد وجود دارد.

 

عوارض و خطرات ایمپلنت دندان

 

 مضرات ایمپلنت دندان, مراقبت از ایمپلنت دندان

از خطرات کاشت ایمپلنت دندان می تواند قطع شدن اعصابی که از فک رد می شود باشد

 

هر عمل جراحی دارای عوارض خاص خود می باشد. مشکلاتی که ممکن است در زمان عمل جراحی کاشت ایمپلنت انجام شود به شرح زیر است:

- خون ریزی

 

- عفونت

 

- وارد شدن آسیب به اعصاب، سینوس ها (که در قسمت فوقانی دندان های بالا قرار دارد) یا حفره بینی.

 

از جمله خطرات و عوارض کاشت ایمپلنت دندان می تواند اشاره کرد به، هنگامی که ایمپلنت دندان برای جایگزینی دندان های پایین استفاده می شود، دندان پزشک ممکن است اعصابی را که از فک رد می شوند را به خاطر سوراخ کردن استخوان فک دچار آسیب کند.

 

این مشکل می تواند باعث ایجاد درد یا بی حسی شود. اگر در این حالت بیمار دچار بی حسی شود، این مشکل بخش پایین لب و گونه یا یک طرف زبان را تحت تاثیر قرار می دهد. این مشکل ممکن است تا زمان ترمیم اعصاب تا چند ماه ادامه داشته باشد. در برخی موارد، ممکن است این مشکل دائمی شود. در فک بالا، احتمال سوراخ شدن استخوان فک و وارد شدن این سوراخ به سینوس ها یا حفره بینی وجود دارد.

 

این مشکل می تواند باعث ایجاد عفونت در ناحیه مورد نظر شود. به منظور اجتناب از بروز این مسئله، عکس های رادیولوژی خاص قبل از عمل جراحی کاشت ایمپلنت دندان از وضعیت دهان بیمار تهیه می شود تا بتواند به جراح برای تعیین محل دقیق اعصاب، سینوس ها و حفره بینی کمک کند.

 

چرا هزینه ایمپلنت دندانی گران است ؟

 

 مضرات ایمپلنت دندان, مراقبت از ایمپلنت دندان

 

علت گرانی قیمت ایمپلنت دندان به نسبت سایر درمانهای سنتی دندانپزشکی، هزینه فیکسچر (بخش کاشتنی انواع ايمپلنت دنداني) و قطعات پروتزی (اباتمنت اصلی و بعضا موقت، آنالوگ، پیچ اباتمنت) و... که به هزینه لابراتواری چند برابری پروتز (روکش ایمپلنت) نسبت به روکش دندانهای عادی اضافه می شود، می باشد.

 

گردآوری:   سایت اطلاعات عمومی

منابع:drsepehrian.com

soroushclinic.ir

beytoote.com



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: ایمپلنت , دندان , لثه , ایمپلنت دندان , سلول , دندانپزشک , تیتانیوم , کاشت دندان , مسواک زدن ,
:: بازدید از این مطلب : 211
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

مجموعه: اخبار ورزشی



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: اخبار , خبر , ورزشی , پرسپولیس , ورزشگاه آزادی , حسینی , اخبارفوتیال , ورزش ,
:: بازدید از این مطلب : 307
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

مجموعه:اخباراجتماعی

خبرگزاری ایلنا: به دنبال برخی سوالات و ابهامات به وجود آمده در خصوص طرح ترافیک سال ۱۳۹۷ به اطلاع عموم شهروندان می‌رساند که شورای حمل و نقل و ترافیک شهر تهران با بررسی همه جوانب طرح به اتفاق آراء، طرح جدید ترافیک برای سال ۱۳۹۷ را تصویب کرده و بدین ترتیب گام مهمی در مسیر تصویب این طرح در مراجع قانونی برداشته شده است.

همزمان شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش نیز با بررسی لایحه پیشنهادی – که یک فوریت آن روز یکشنبه ۲۴ دی‌ماه ۱۳۹۶ در صحن شورای شهر به تصویب رسید– نسبت به تعیین نحوه اجرا و نرخ عوارض تصمیم خواهد گرفت.

بر اساس طرح تصویب‌شده، با هدف کاهش ترافیک در محدوده طرح ترافیک، تغییرات مهمی در نحوه صدور مجوزها و جنبه‌های اجرایی طرح ایجاد شده است.

در سال ۱۳۹۷ صدور مجوز برای خودرو تنها به معنای اجازه ورود بوده و عوارض قابل پرداخت برای همه خودروها بر اساس زمان تردد و میزان آلایندگی خواهد بود که جزییات آن در لایحه پیشنهادی به شورای شهر مشخص شده و هم‌اکنون در حال طی فرآیند تصویب است.

در سال ۱۳۹۷ با هدف کاهش ترافیک در محدوده طرح، سقف تعداد مجوزهای قابل صدور از ۱۲۹ هزار و ۳۵۰  فقره تعیین‌شده برای سال ۱۳۹۶ به میزان ۲۶ هزار و ۳۵۰ عدد کاهش خواهد یافت و بدین ترتیب در هر روز حداکثر ۱۰۳ هزار خودرو اجازه خواهند یافت در محدوده طرح ترافیک وارد شوند.

از این رقم، سقف تعداد مجوز قابل اعطاء به اشخاص حقیقی و حقوقی که شغل آنان به نحوی است که لازم است در تمام روزهای سال اجازه تردد در محدوده را داشته باشند، با کاهش حدود ۴۰ درصدی به ۶۳ هزار خودرو کاهش یافته و تعداد مجوزهای روزانه قابل صدور برای عموم مردم با افزایش صددرصدی به ۴۰ هزار عدد افزایش خواهد یافت.

در سال ۱۳۹۷ علاوه بر روزهای جمعه و تعطیل، در روزهای پنجشنبه هم طرح ترافیک اجرا نخواهد شد و زمان اجرای طرح در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۶:۳۰ الی ۱۹ خواهد بود. همچنین برای رفاه حال ساکنان داخل محدوده طرح، این شهروندان مجاز خواهند بود صبح‌ها تا قبل از ساعت ۸:۳۰ صبح از محدوده خارج شوند و بعدازظهرها بعد از ساعت ۱۷ به منازل خود بازگردند.

سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با صدور اطلاعیه‌ای ضمن تقدیر از همکاری وزارت کشور، استانداری و پلیس راهور در مسیر اصلاح و تصویب این طرح، کماکان از عموم کارشناسان، متخصصان و اصحاب رسانه‌ها می‌خواهد که با نقدها و نظرات خود، شهرداری را در رفع اشکالات اجرایی و بهبود زمینه‌ها برای اجرای هرچه بهتر این طرح یاری کنند.  پس از تصویب نحوه اجرا و نرخ عوارض توسط شورای اسلامی شهر تهران، جزییات کامل موضوع به استحضار عموم مردم تهران خواهد رسید.


:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: اخبار , خبر , حمل و نقل , تهران , طرح ترافیک , تجریش , طرح ترافیک جدید , ترافیک , طرح ترافیک جدید تهران , وزارت کشور ,
:: بازدید از این مطلب : 219
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

مجموعه:اخباراجتماعی

 
روابط عمومی سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور اجبار زندانیان به مصرف هرگونه دارو را قویاً تکذیب کرد.
خبرگزاری ایسنا: روابط عمومی سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور اجبار زندانیان به مصرف هرگونه دارو را قویاً تکذیب کرد.

در پی انتشار مطالبی از سوی برخی افراد مبنی بر اجبار بازداشت شدگان به خوردن برخی قرص‌ها، روابط عمومی سازمان زندان‌ها طی اطلاعیه‌ای ضمن تکذیب و رد این ادعای واهی، طرح مطالبی از این دست را مصداق نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی دانست و اعلام کرد: اشخاص مطرح کننده این دروغ و تهمت بزرگ را در اسرع وقت و در دادسرای عمومی و انقلاب تهران تحت تعقیب قانونی قرار خواهد داد.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: ضمناً خلاصه‌ای از اقدامات مرتبط با مسائل بهداشتی و درمانی که به عنوان خدمات این سازمان به تمامی محکومان و متهمان در بدو ورود به تمامی زندان های کشور ارائه می‌شود به شرح ذیل به استحضار مردم شریف ایران اسلامی می رسد: تمامی زندانیانی که وارد زندان می‌شوند پرسشنامه‌هایی را جهت تشکیل پرونده شخصیت تکمیل می‌کنند که یکی از بخش‌های آن مربوط به شناسنامه بهداشتی و سلامت آنان است.

این اطلاعیه می‌افزاید: در این فرآیند به هیچ وجه در مبادی ورودی به زندانیان دارویی ارائه نمی‌شود و چنانچه در یک فرد زندانی بیماری خاصی تشخیص داده شود فرد مذکور به واحد بهداری زندان و یا در صورت نیاز به مراکز بهداشتی و درمانی سطح شهر اعزام می شود. مجدداً تاکید می شود مطالب منتشر شده در این خصوص کذب بوده و انتشار دهندگان آن برابر مطلب صدر این اطلاعیه تحت تعقیب کیفری قرار خواهند گرفت.


:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: اخبار , خبر , زندان , تجویز دارو , مسائل بهداشتی , دارو , سازمان زندان ها , بهداشتی ,
:: بازدید از این مطلب : 297
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

 



اخبار,اخبار بین الملل,آمریکا

به گزارش مهر به نقل از شبکه «دجله»، سفارت آمریکا در عراق امروز پنجشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که از برگزاری انتخابات پارلمانی عراق در 12 ماه می حمایت می کند.

 

در حالی که پارلمان عراق امروز در جلسه خود تکلیف تاریخ برگزاری انتخابات پارلمانی را روشن می کند، سفارت آمریکا تأکید کرده که از برگزاری انتخابات در موعد خود بر اساس قانون اساسی عراق حمایت می کند و افزود که به تأخیر انداختن برگزاری انتخابات بدعتی خطرناک خواهد بود که قانون اساسی را ضعیف کرده و به ضرر رشد دموکراتیک در دراز مدت در عراق خواهد بود.

 

سفارت آمریکا اعلام کرد که واشنگتن به عراق در زمینه برگزاری انتخابات و شنیده شدن صدای شهروندان عراقی به ویژه 2.6 میلیون عراقی که آواره هستند کمک خواهد کرد و در همین راستا مجموعه های مدنی محلی برای نظارت بر انتخابات را آموزش خواهد داد و چندین مشاور بین المللی برای همکاری با کمیساریای عالی انتخابات عراق معرفی خواهد کرد.

 

برخی جریان های عراقی به ویژه گروه های سیاسی اهل سنت به دنبال به تعویق افتادن انتخابات پارلمانی عراق هستند در حالی که نخست وزیر این کشور بر لزوم برگزاری انتخابات در زمان تعیین شدن بر اساس قانون اساسی، پافشاری می کند.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: اخبار , خبر , سفارت آمریکا , پارلمتن عراق , انتخابات عراق , قانون اساسی , اخبار بین الملل , دموکراتیک , سفارت , عراق , مشاور ,
:: بازدید از این مطلب : 222
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

مقام سابق اسرائیلی از احتمال حمله به ایران گفت



اخبار,اخبار سیاست خارجی,ایران و اسرائیل

یک رسانه آمریکایی طی گفت‌وگویی با مقام سابق رژیم صهیونیستی، دیدگاه تل‌آویو درباره برنامه هسته‌ای ایران را بررسی کرد.

 

بلومبرگ با عاموس یادلین، رئیس سابق اطلاعات نظامی اسرائیل، گفت‌وگو کرد و نوشت: بر روی دیوار دفتر عاموس یادلین در انستیتوی مطالعات امنیت ملی در تل‌آویو، یک عکسی از صفحه اول مجله تایم وجود دارد که یک جنگنده اف-۱۶ را نشان می‌دهد. همان جنگنده‌ای که او به عنوان بخشی از هشت خلبان اسرائیلی، برای نابود کردن راکتور هسته‌ای صدام حسین به پرواز درآورد. این عملیات، عملیات اُپرا نامگذاری شد.

 

یادلین با اشاره به توافق استراتژیک مشترک اسرائیل و آمریکا در خصوص ایران، گفت: این توافق کارگروه‌هایی را برای پیگیری اهداف مشترک تاسیس کرد: منع ایران از کسب قابلیت بدست آوردن یا استفاده از سلاح هسته‌ای، ترکیب کردن اطلاعات اسرائیل و آمریکا برای نظارت برای پای‌بندی ایران، آماده‌سازی یک واکنش اگر ایران مفاد توافق هسته‌ای را نقض کند و ناکام گذاشتن تلاش‌های ایران برای رسیدن به هژمونی در خاورمیانه.

 

یادلین با بیان اینکه در کوتاه‌مدت توافق هسته‌ای برای اسرائیل خوب است، گفت:، اما در بلندمدت مخالفت اسرائیل با این توافق، معنا دارد. نهایتا این توافق به ایران مشروعیت داشتن یک برنامه هسته‌ای تمام عیار را می‌دهد. حداقل بند غروب توافق (تاریخ انقضا) باید اصلاح شود.

 

مصاحبه‌گر از این مقام سابق صهیونیستی پرسید: شما نوشته‌ای که اسرائیل باید قادر باشد تا به طور یکجانبه زمان گریز (هسته‌ای) ایران را متوقف کند. این بسیار شبیه عملیات اُپرا به نظر می‌رسد، یا اینکه من اشتباه می‌کنم؟

 

یادلین در پاسخ گفت: شما درست می‌گویید، اما (این عملیات) به عنوان چاره نهایی و تنها پس از تمام شدن همه گزینه‌های دیگر (اتفاق خواهد افتاد).

 

یادلین در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص اینکه آیا اراده حمله به ایران، در اسرائیل وجود دارد؟ گفت: اسرائیل یک اصل اساسی دارد. مردم آن را دکترین بگین (نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی) می‌نامند. ما به کشوری که علنا اعلام می‌کند که می‌خواهد اسرائیل را نابود کند، اجازه نخواهیم داد سلاح‌های انجام این کار را بدست بیاورد.

 

فرارو

beytoote.com



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: اخبار , خبر , اسراییل , صهیونیست , حمله به ایران , اخبارسیاسی , حمله اسرائیل به ایران , ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 198
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

مجموعه:اخبار اجتماعی

برنامه دورهمی امشب با

حضور آقای نیما کرمی و خانم  زینب زارع 

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: برنامه دورهمی , مهران مدیری , نیما کرمی , زینب زارع , مدیری , دورهمی امشب ,
:: بازدید از این مطلب : 341
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

 

 


در این مطلب یک سری نکات و ترفندهای مهم که آقا داماد هنگام خرید طلای عروس باید بداند را به شما می گوییم.

 

نکاتی برای خرید طلای عروس,نکاتی هنگام خرید طلا

طلای 18 از 14 عیار خالص تر است قیمت بیشتری دارد

 

ترفندهای آقا داماد برای خرید طلای عروس

وقتی نوبت به خرید طلا و جواهر می رسد، ارتکاب اشتباهات غیر قابل جبران بر سر قیمت محتمل است، مخصوصاً اگر اطلاعات تخصصی در این زمینه نداشته باشید و ندانید که دقیقاً می خواهید چه بکنید.برای اینکه بتوانید حلقه نامزدی با بهترین قیمت نسبت به بودجه خود بخرید، 7 نکته کلیدی را از زبان متخصصین خبره در زمینه طلا و جواهر بیان خواهیم کرد.

 

مدل سرویس طلای عروس

امروزه در اروپا و امریکا یک گوشواره چلچراغی یا یک گردنبند کریستالی درخشان کافی به نظر می رسد. چرا که بیشتر طراحان مد عروسی معتقدند؛ خود عروس باید محور مجلس باشد نه زرق و برق های حاشیه ای. گرچه بررسی های جدید نشان داده است عروس های اروپایی و امریکایی هم کم کم به سمت زیورالات بزرگ و سنگین جلب می شوند اما هنوز هم تنها یک تکه طلا را کافی می دانند.

 

در ایران اما خرید طلای عروسی در واقع نوعی هدیه داماد به عروس محسوب می شود و از آنجایی که طلا در ایران یک کالای سرمایه ای است، خرید یک سرویس خوب عروسی هم برای عروس و هم برای داماد اهمیت دارد.

 

1. اگر می خواهید جواهر بخرید، روی قیراط الماس حساس باشید

حداقل برای بانویی که نامزد شماست، وزن به قیراط و اندازه نگین الماس نشان یک حلقه، فاکتورهایی مهم در خرید هستند (هر قیراط معادل 2 دهم گرم است). این را طلافروش ها می دانند و همین موضوع است که اصل قیمت طلا و جواهر را تعیین می کند. آنوب توصیه می کند:«بجای خرج کردن پول تان برای خرید الماس یک قیراطی، تلاش کنید که یک نمونه 95 صدم قیراطی پیدا کنید. فروشندگان تمام تلاش شان را می کنند که وزن قیراط بالاتری به شما پیشنهاد دهند تا پول و سود بیشتری بدست آورند. اگر قیراط یک جواهر الماس نشان کم شود، قیمت آن بطور قابل ملاحظه ای افت خواهد کرد.» 

 

نوولا نیز موافق است که این توصیه ای طلایی برای صرفه جویی است، او اضافه می کند:«برای هر چند صدم قیراط بیشتر، قیمت الماس به صورت نجومی رشد می کند؛ اگر حلقه ای با الماس یک قیراطی به شما پیشنهاد شد، فراموش نکنید که قیراط های پایین تر مثلا 95 یا 97 صدمی را نیز امتحان و مقایسه کنید. ظاهر این موارد فرق زیادی با هم ندارد، اما تفاوت قیمت زیادی را ایجاد می کند.» 

 

2. آنلاین خرید کنید

با خرید در برخی فروشگاه های آنلاین می توانید از تخفیف های ویژه استفاده کنید. به علت اینکه این فروشگاه ها مخارجی همچون اجاره مغازه را ندارند، برخی مواقع محصولات خود را با قیمت های پایین تر از بازار ارائه می دهند. آنوب توصیه می کند:«حتی اگر علاقه به بازارگردی دارید، این کار را انجام دهید اما در نهایت خریدتان را آنلاین انجام دهید؛ چون در این صورت امکان دیدن مدل های بیشتر و بهره مندی از قیمت های پایین تر را خواهید داشت. برخی مواقع بین مغازه ها و فروشندگان آنلاین، تفاوت 20 درصدی قیمت وجود دارد.» 

 

3. در فصل تابستان خرید کنید

به صورت نانوشته، اکثر عروسی ها در فصل تابستان برگزار می شوند؛ در نتیجه ممکن است فکر کنید که این فصل بدترین زمان برای خرید حلقه نامزدی است. اما با توجه به اینکه با برگزاری عروسی ها در تابستان، اکثر نامزدی ها در مواقع دیگر سال انجام می شود، بهتر است در تابستان اقدام به خرید حلقه کنید. آنوب می گوید: «چون فروش در تابستان کمتر است، اکثر جواهرفروشان با مشتریان خود بهتر راه می آیند و انعطاف پذیر تر عمل می کنند. برعکس، در حوالی عید سال نو تقاضا برای حلقه های نامزدی زیاد می شود و قیمت آن ها بالا می رود.» 

 

4. مدل های غیر معمول را پسند کنید

آیا همسر شما یک الماس گرد یا حلقوی را ترجیح می دهد؟ متاسفانه شما در گروه اکثریت جا دارید و بر حسب همین تقاضا باید پول بیشتری را صرف خرید کنید. برای صرفه جویی، به اشکال غیر معمول و غیر سنتی نیز نگاهی بیاندازید و با همسرتان به توافق برسید که یکی از آن ها را پسند کند. آنوب عقیده دارد:«بر اساس بدیهیات اقتصادی، حلقه هایی با اشکال فانتزی قیمت بسیار کمتری دارند چون تقاضا برای آن ها کمتر است. همچنین، یک تراشکار برای ساختن الماس گرد باید نسبت به اشکال دیگر، مقدار بیشتر از الماس را بتراشد، در نتیجه قیمت الماس های گرد زیادتر است.» 

 

5. به دنبال دیگر سنگ های زینتی بگردید

شاید بدترین دشمن یک مرد در هنگام خریدهای نامزدی را بتوان الماس های گران قیمت دانست. سعی کنید بانوی تان را متقاعد کنید به سنگ های دیگری مانند یاقوت و زمرد و ... فکر کند. نوولا پیشنهاد می کند: «عروس های خاص می توانند سنگ های غیر متعارف پسند کنند یا حلقه ای بر پایه نگین الماس بخرند اما از فروشنده بخواهند در نگین حلقه از سنگ دیگری استفاده کند. برای مثال فرهنگ های شرقی برای سنگ یشم سبز ارزش فوق العاده ای قائل اند و خریداران می توانند این سنگ را که کمیاب تر از الماس است اما قیمت کمتری دارد، خریداری کنند.» 

 

6. طلای زرد بخرید

طلای زرد مدتی است از مد افتاده و نسبت به سایر انواع فلزات زینتی و جواهرآلات افت قیمت پیدا کرده است. اگر نامزدی دارید که هنوز به طلای زرد علاقه دارد، این فرصت طلایی را از دست ندهید و برای صرفه جویی او را تشویق به خرید بر مبنای این علاقه اش کنید. 

 

7. طلای 14 عیار را بر 18 عیار ترجیح دهید

وقتی قصد خرید طلای زرد را دارید، باید به نکته مهمی توجه کنید. طلای 18 عیار با توجه به نام آن بیشترین فروش را دارد اما آنوب می گوید: «این تنها یک برند است و به دلیل اینکه طلای 18 از 14 عیار خالص تر است قیمت بیشتری دارد؛ در حالی که تفاوت چندانی در ظاهر این دو نوع وجود ندارد. اگر طلای 14 عیار بخرید می توانید مقدار خوبی را صرفه جویی کنید و فقط کافیست به صورت سالانه با صرف مبلغی ناچیز، حلقه را خش گیری و آبکاری کنید تا همواره مثل یک طلای نوی 18 عیار به نظر برسد.»

 

منبع : nowaroos.com - mehrnews.com

 



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: ترفند , طلا , ترفند خرید طلا , مدل جدید طلا , خرید طلا , الماس , عروسی , مدل طلا و جواهر , طلا و جواهر , طلای عروس , داماد ,
:: بازدید از این مطلب : 219
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

قسمت پانزدهم برنامه دورهمی

 

میهمان: آقای احمد نجفی

 

 

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: دورهمی , برنامه دورهمی , قسمت پانزدهم دورهمی , احمد نجفی , مهران مدیری , دانلود قسمت پانزدهم برنامه دورهمی ,
:: بازدید از این مطلب : 201
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

 



دلیل خون دماغ شدن, علت خون دماغ شدن چیست

خونریزی از دماغ نشانه‌ای بارز مبنی بر بروز سرطان نبوده و خطرناک نیست 

 

شایع‌ترین علت خون دماغ شدن تروما و ضربه‌های خفیف تا شدید است که معمولا به علت تصادف و ضربه به وجود می‌آید.

خون دماغ شدن بیشتر در فصول گرم و سرد سال مشاهده می‌شود، در زمستان علت ایجاد خون دماغ شدن خشکی بینی است و هوای سرد زمستان و سرماخوردگی سبب خون دماغ شدن به ویژه در کودکان می‌شود که به آن بیماری زمستانه گفته می‌شود.همچنین در تابستان در معرض مستقیم نور آفتاب قرار گرفتن نیز سبب خونریزی از دماغ می‌شود.

 

بر خلاف چیزی که بیشتر افراد گمان می‌کنند خونریزی از دماغ نشانه‌ای بارز مبنی بر بروز سرطان نبوده و خطرناک نیست چرا که بسیاری از خون دماغ‌ها با درمان ساده بهبود می‌یابد و مردم باید از این موضوع اطلاع داشته باشند که بسیاری از سرطان‌ها بدون خونریزی از دماغ به وجود می‌آید.

 

دلیل خون دماغ شدن, علت خون دماغ شدن چیست

شایع‌ترین علت خون دماغ شدن تروما و ضربه‌های خفیف تا شدید است 

 

خونریزی‌های خفیف و تکرار نشده نیاز به آزمایش ندارند، خونریزی‌هایی که به صورت شدید و مداوم به ویژه در سالمندان مشاهده می‌شوند و به خون دماغ خلفی معروف هستند باید هرچه سریع‌تر توسط پزشک مورد بررسی و آزمایش قرار بگیرد چراکه می‌توانند نشانه‌ای از بروز بیماری‌های قلبی و عروقی یا مشکلات انعقادی باشند.

 

جهت پیشگیری از خون دماغ شدن ضرورت دارد که افراد نکاتی همچون شست‌و‌شوی مکرر و چرب کردن بینی را رعایت کنند و افراد سالمند از نظر فشار خون مورد بررسی قرار گیرند.

برخی از افراد به علت انحراف تیغه بینی دچار گرفتگی بینی شده که این مسئله موجب خون دماغ شدن در آنها می‌شوند که بهترین روش جهت جلوگیری از خون دماغ شدن مراجعه به پزشک و برطرف کردن انحراف بینی است.

 

خونریزی دماغ برخی از افراد به سادگی برطرف می‌شود اما افرادی که خونریزی از دماغ آنها فرم شدید و تکرار شونده دارد حتما باید پس از تشخیص درمان‌های لازم برای آنها صورت گیرد و در این زمینه پانسمان کردن یکی از ساده‌ترین این روش‌ها است اما آنچه که حائز اهمیت است وجود پانسمان یا گازهای مربوطه به مدت چند روز داخل بینی بیمار است و پس از آن اگر بهبود نیافت برای رفع این مشکل گاهی سوزاندن یا کورتر کردن رگ‌های بینی توسط پزشک انجام می‌شود.

 

منبع:tebna.ir



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: بیماری و درمان , خونریزی دماغ , خونریزی بینی , بینی , سرطان , تومر , خونریزی , بیماری‌های قلبی ,
:: بازدید از این مطلب : 202
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

مجموعه:اخباراقتصادی


بازار ارز با افزایش قیمت دلار کار خود را شروع کرد و شاهد ثبت رکورد ٤٤٩٥ تومان هم بود.

صراف‌ها علت اصلی گرانی دلار را کمبود ارز در بازار اعلام کرده و مدعی هستند بانک مرکزی امروز هم نه نرخ اعلام کرد نه ارزی به صرافی‌ها داد.

تشدید گرانی قیمت دلار در بازار موجب شد تا بالاخره رییس کل بانک مرکزی سکوت را بشکند و بگوید: گرانی دلار به‌خاطر پایان سال است.

سیف در توییتی نوشته است: "با کمال تعجب بعضی به‌محض مشاهده تغییراتی در قیمت ارز شتابزده از دلال‌ها و سوداگران سبقت می‌گیرند و با بزرگنمایی تغییرات قیمت چنان اظهار خوشحالی می‌کنند که کم از شادی ترامپ ندارد ولی این شادی دیری نمی‌پاید و بر اساس روند هرساله در ماه‌های بهمن و اسفند، مسیر کاهشی پیدا می‌کند".

یورو نیز در صرافی‌ها 5570 تومان، پوند انگلیس 6260 تومان و درهم امارات 1255 تومان فروخته می‌شود.


:: برچسب‌ها: اخبار , خبر , دلار , قیمت دلار , گرانی دلار , قیمت امروز دلار , رکورد , تورم ,
:: بازدید از این مطلب : 207
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

 



سونوگرافی رحم و تخمدان

سونوگرافی لگن جهت بررسی رحم و تخمدان ها‎ صورت می گیرد

 

سونوگرافی لگن جهت بررسی رحم و تخمدان ها‎, برای اندازه گیری و ارزیابی ارگان های قرار گرفته در لگن در خانم ها استفاده می گردد و شامل موارد زیر می باشد :


1. شکل ، اندازه و محل قرارگیری رحم و تخمدان ها


2. ضخامت، اکوژنیستی ( تیرگی یا روشنی تصاویر در رابطه با دانسیته بافتی ) و وجود مایع یا توده در رحم، لوله های فالوپ یا نزدیک به مثانه


3. طول و ضخامت دهانه رحم


4. تغییر شکل در مثانه


5. جریان خون در ارگان های لگن، سونوگرافی لگن میتواند اطلاعات زیادی در مورد اندازه ، محل و ساختمان توده های لگنی ارائه نماید.

سونوگرافی لگن میتواند برای تشخیص و کمک به درمان اختلالات زیر استفاده شود :


1. اختلال در ساختمان آناتومیک رحم


2. تومور های فیبروئید، توده ها، کیست ها و سایر انواع توده ها و سایر انواع تومور ها در پلوریس


3. وجود و محل IUD


4. وجود عفونت ها و اختلالات التهابی داخل لگن (PID)


5. خونریزی بعد از یائسگی.

  سونوگرافی رحم و تخمدان

 یکی از شایعترین یافته های دستگاه سونوگرافی یک کیست تخمدانی است


سونوگرافی عالیترین روش تشخیص مراحل بسیار ابتدایی یک حاملگی است.


با سونوگرافی تخمدان ها پزشک این امکان را پیدا میکند تا از زمان دقیق رسیدن تخمکها به بلوغ نهایی و همچنین زمانی که  یک خانم تخمک گذاری میکند اطلاع حاصل نماید. پس سونوگرافی جزء اصول پایه و اساسی در درمان نازایی است، زیرا اغلب درمانهای موجود در حوالی زمان تخمک گذاری خانم ها قابل اجرا میباشد. معمولاً، با انجام سونوگرافی های روزانه میتوان چگونگی رشد فولیکول را که بصورت حبابهای سیاهرنگ نمایان میگردد بررسی نمود. بیشتر خانم ها میتوانند فولیکولهای خود را در روی صفحه نمایشگر دستگاه سونوگرافی مشاهده کنند و متوجه می شوند که فولیکولهای آنها پاره شده است یاخیر. یکی از دیگر فواید سونوگرافی اندازه گیری ضخامت جدار داخلی رحم یعنی همان اندومتر است. هورمون استروژن که موجب نازک شدن جدار فولیکول میگردد باعث افزایش ضخامت اندومتر میشود. پزشک با توجه به ضخامت و روشنی اندومتر در تصاویر سونوگرافی میتواند تصور خوبی از میزان استروژن تولید شده و در نتیجه کیفیت تخمک به دست آورد
 
کیست تخمدان :
یکی از شایعترین یافته های دستگاه سونوگرافی یک کیست تخمدانی است. کیست تجمعی از مایع در داخل تخمدان است که توسط جدار نازک احاطه شده است. در حین تخمک گذاری، یک تخمک رشد نموده ولی نمیتواند پاره شود و تخمک را آزاد نماید. مایع فولیکول بجای اینکه جذب شود، در داخل فولیکول باقی مانده و تشکیل یک کیست فولیکولار را میدهد. نوع دیگر کیست فونکسیونل تخمدان کورپوس لوتئوم است و زمانی تشکیل میشود که فولیکول از خون پر میشود.


کیستهای ساده دیواره نازک دارند و بصورت یک حباب سیاه بزرگ دیده میشوند. کیستهای حاوی خون ( بعنوان مثال کیست شکلاتی در بیماران دچار اندومتریوز) در داخل خود یک سایهای دارد که بصورت سفید دیده می شود، و در واقع بصورت یک توده پیچیده به نظر میرسند. شیوع کیستهای فولیکولار درخانم های نابارور بعلت مصرف داروهایی مثل کلومیفن و آمپول HMG برای تحریک تخمک گذاری افزایش مییابد. کیستهای فونکسیونل تخمدان معمولاً در عرض 60 روز بدون درمان برطرف میشوند. بهرحال، اگر کیست بزرگتر از 6 سانتیمتر باشد یا بیش از 6 هفته باقی بماند، نیاز به انجام آزمایشات تکمیلی خواهد بود.


منبع: drnematolahi.com

beytoote.com



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: بهداشت بانوان , سونوگرافی , رحم , تخمدان , لگن , سونوگرافی رحم و تخمدان , اختلالات , خونریزی بعد از یائسگی , تومور های فیبروئید ,
:: بازدید از این مطلب : 290
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

 



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,

به گزارش ایسنا، این روزنامه انگلیسی به نقل از یک منبع در داخل عربستان سعودی نوشت، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان به حمایت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا از اقدامات وی که برای "مقابله با کودتا" در عربستان صورت می‌گیرد، به خود می‌بالد.

 

دیلی میل نوشت، محمد بن سلمان به معاونان نزدیک خود گفته است که دونالد ترامپ صراحتا حمایت خود را از بازداشت ۱۱ امیر از خاندان حاکم و صدها مسئول و بازرگان به ویژه بازداشت ولید بن طلال اعلام کرده است.

 

این روزنامه از یک منبع دیگر نیز نقل کرد که محمد بن سلمان از روابط محکم میان او با دونالد ترامپ و جارد کوشنر، دامادش به خود می‌بالد و محمد بن سلمان مدعی است که رئیس جمهوری آمریکا سیطره وی بر قدرت در عربستان را تأیید می‌کند و با اجازه برای تصرف تمامی دارایی‌های شخصی مسئولان عربستانی بازداشت شده در آمریکا به ویژه دارایی‌ ولید بن طلال موافقت کرده است.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: اخبار , خبر , رییس جمهور |مریکا , روزنامه , بن سلمان , عربستان , ترامپ ,
:: بازدید از این مطلب : 210
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

مجموعه: تقویم و مناسبت ها

سال 97 کی تحویل می‌شود و چند روز تعطیلی دارد؟+دانلود تقویمبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بر اساس محاسبات کارشناسان مرکز تقویم مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، سال ۱۳۹۷هجری شمسی ساعت ۱۹:۴۵:۲۸ روز سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۶، مقارن با ۲ رجب المرجب ۱۴۳۹ هجری قمری و ۲۰ مارس ۲۰۱۸ میلادی تحویل می‌شود.

در سال آینده دو رویداد نجومی مهم در پهنه ایران قابل‌مشاهده خواهد بود. یکی ماه‌گرفتگی کلی که گرفت کلی رأس نیمه‌شب جمعه ۵ مرداد آغاز می‌شود و ساعت ۱:۴۳ بامداد شنبه ۶ مرداد به پایان می‌رسد. دومی، ماه‌گرفتگی کلی دوشنبه ۱ بهمن است که ساکنان نواحی غربی ایران می‌توانند بخش‌هایی از گرفت جزئی را هنگام طلوع خورشید و غروب ماه، ببینند.

روزهای تعطیل سال 97

سال ۱۳۹۷ دارای ۵۲ روز جمعه است و در طول سال، ۲۵ روز دیگر هفته تعطیل رسمی است. برخی از مناسبت‌های تعطیل رسمی با روز جمعه مقارن شده‌اند و برخی دیگر در آخر هفته یا اول هفته واقع شده‌اند. ماه‌های فروردین با ۷ روز، خرداد با ۴ روز و آبان و شهریور با ۳ روز تعطیل (غیر از جمعه)، دارای بیشترین روزهای تعطیل هستند. ماه‌های مهر و دی هم جز روزهای جمعه، تعطیلی دیگری ندارند.

سال 97 کی تحویل می‌شود و چند روز تعطیلی دارد؟+دانلود تقویم

جدول زیر، توالی این تعطیلی‌ها را نشان می‌دهد:

سال ۹۷ کی تحویل می‌شود و چند تعطیلی دارد؟

سال ۹۷ کی تحویل می‌شود و چند تعطیلی دارد؟

سال ۹۷ کی تحویل می‌شود و چند تعطیلی دارد؟

سال ۹۷ کی تحویل می‌شود و چند تعطیلی دارد؟

با احتساب ۲۵ روز تعطیل رسمی در طول هفته، تعداد روزهای تعطیل سال به ۷۷ روز می‌رسد؛ اما با بررسی توالی روزهای تعطیل سال می‌توان متوجه شد که ۵ مورد از این تعطیلی‌ها، تنها یک روز با آخر هفته فاصله دارد و ممکن است شرایط «بین التعطیلین» در مورد آن‌ها صدق کند. این موارد عبارتند از:

پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت: بین تعطیلی‌های چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت و جمعه ۱۴ اردیبهشت
پنج‌شنبه ۱۷ خرداد: بین تعطیلی‌های دوشنبه ۱۴، سه‌شنبه ۱۵، چهارشنبه ۱۶ خرداد و جمعه ۱۸ خرداد
پنج‌شنبه ۱ شهریور: بین تعطیلی‌های چهارشنبه ۳۱ مرداد و جمعه ۲ شهریور
شنبه ۳ آذر: بین تعطیلی‌های جمعه ۲ آذر و یک‌شنبه ۴ آذر
یک‌شنبه ۲۱ بهمن: بین تعطیلی‌های جمعه ۱۹ بهمن، شنبه ۲۰ بهمن و دوشنبه ۲۲ بهمن

سال 97 کی تحویل می‌شود و چند روز تعطیلی دارد؟+دانلود تقویم 

در شرایطی که بسیاری از کارشناسان نسبت به تعداد زیاد تعطیلی‌های رسمی هشدار می‌دهند و کاهش آن‌ها را به نفع پیشرفت کشور می‌دانند، تجربه سال‌های گذشته نشان داده است که روزهای ۱۷ خرداد و ۲۱ بهمن از پتانسیل بیشتری برای تعطیل شدن نسبت به دیگر نامزدهای بین‌التعطیلی برخوردارند؛ بنابراین دور از ذهن نیست که با اعلام تعطیلی این روزها، تعداد روزهای تعطیل سال ۱۳۹۷ به ۷۹ برسد و سیل تحلیل‌ها در مورد ویژگی‌های عجیب ارقام سال «۱۳۹۷» در شبکه‌های اجتماعی به راه بیفتد!

برای دانلود تقویم سال 97 اینجا را کلیک کنید

منبع:سلامت آنلاین



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: مناسبت , تقویم 97 , دانلود تقویم نود و هفت , 97 , تعطیلی های سال 97 , تعطیلی , سال ۱۳۹۷ , ,
:: بازدید از این مطلب : 320
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

 



اس ام اس دعا و آرزو, دعا های زیبا

اس ام اس دعا برای دوستان

 

ﺩﻋﺎ کنیم هیچکس ﺩﻟﺶ ﻧﮕﯿﺮﻩ،ﺍﮔﻪ ﻫﻢ ﮔﺮﻓﺖ ،،،

ﺧﺪﺍ ﯾﻪ ﻫﻢ ﺻﺤﺒﺖ ﺧﻮﺏ ،ﺑﺬﺍﺭﻩ ﺳﺮ ﺭﺍﻫﺶ!

ﺩﻋﺎ کنیم که ﻫﯿﭽﮑﺪﻭممون ﺍﺷﮑﯽ

ﺍﺯ ﭼﺸﻤﺎﺵ ﻧﯿﺎﺩ، ﺍگرم اﻭﻣﺪ ﺍﺯ ﺧﻮﺷﺤﺎﻟﯽ ﺑﺎﺷﻪ!

ﺩﻋﺎ کنیم ، ﻫﯿﭽﮑﯽ ﺩﻟﺶ ﭘﺮ ﻧﺸﻪ،

ﺍﮔﻪ ﻫﻢ ﭘﺮ ﺷﺪ ﭘﺮ ﺑﺸﻪ ﺍﺯ ﻋﺸﻖ ﺍﺯ ﺧﻮﺷﺤﺎﻟﯽ!

ﺩﻋﺎ کنیم هیچکی ﻧﺎ ﺍﻣﯿﺪ ﻧﺸﻪ،

ﺍﮔﻪ ﻫﻢ ﺷﺪ ﺧﺪﺍ ﺯﻭﺩ ، ﯾﻪ ﺍﻣﯿﺪ ﺩﯾﮕﻪ ﺑﻬﺶ ﺑﺪﻩ!

ﺩﻋﺎ کنیم ﻫﺮ ﮐﯽ ﻫﺮ ﭼﯽ ﺗﻮ ﺩﻟﺶ ﺩﺍﺭﻩ ﺑﻬﺶ ﺑﺮﺳﻪ!

ﺩﻋﺎ کنیم ،حکمت خدا ، با آرزوهامون یکی باشه...

 

اس ام اس دعا, اس ام اس دعا برای دوست

دعاهای زیبا برای آرامش

 

خوشبختی نگاه خداست،

در این صبح زیبا دعا میکنم،

خدا، هیچوقت چشم ازتون برنداره

روز و روزگارتون پراز موفقیت

و زندگیتون در پناه خدا

 

اس ام اس دعا, اس ام اس دعا برای دوست

اس ام اس دعا برای دوست

 

دعا در حق ‌دیگری

زودتر مستجاب می شود

گاهی که بی هیچ دلیلی خوشحالی

حال خوبی داری

یقین ‌بدان کسی ‌برایت دعاكرده...

امروز برای هم دعا کنیم

 

اس ام اس دعا, اس ام اس دعا برای دوست

اس ام اس دعا برای دوستان

 

دعا میکنم مرغ آمین 

بیاید و بر آرزوهایتان

آمین بگوید دلواپسی 

درخیالتان نماند و آرام باشید

 

اس ام اس دعا, اس ام اس دعا برای دوست

اس ام اس دعا و آرزو

 

دعا می کنم 

با ایمان وعشق ،

تا آنچه را که حق الهی

 من‌است خداوند به من عطا کند..

و صبورانه در انتظارش می مانم...

 

اس ام اس دعا, اس ام اس دعا برای دوست

 دعا های زیبا

 

همیشه دعا کنید

چشمانی داشته باشید 

که بهترین ها را در آدم ها ببیند

قلبی که خطاکارترین ها را ببخشد

ذهنی که بدیها را فراموش کند

و روحی که هیچ گاه

ایمانش به خدا را از دست ندهد...

 

اس ام اس دعا, اس ام اس دعا برای دوست

اس ام اس دعا

 

خوشبختی نگاه خداست،

در این روز زیبا دعا میکنم؛

خدا، هیچوقت چشم ازتون برنداره

روز و روزگارتون

پراز موفقیت

و زندگیتون در پناه خدا.

روزتون سرشار از خیر و برکت 

 

اس ام اس دعا, اس ام اس دعا برای دوست

دعاهای زیبا

 

زیباتریڹ گل ها همیشه ....

مختصِ بهترینهاست

زندگیتون مثل گلها

زیبا و خوش آب و رنگ

و هر جایی که هستین

دعا ميڪنم

خـدا پناهتان باشد

 

اس ام اس دعا, اس ام اس دعا برای دوست

اس ام اس دعاهای زیبا

 

بیاییم برای شادی یکدیگر دعا کنیم.   

برای  زندگی_پرازمهربانی_وعشق دعا کنیم .

برای سلامتی و  سعادت  آدمها دعا کنیم.

بیاییم برای گشایش قفل های بسته و زنگ زده ی زندگی انسانهای گرفتار دعا کنیم.

 

اس ام اس دعا, اس ام اس دعا برای دوست

اس ام اس دعا

 

دعا ميكنم زير اين سقف بلند

روي دامان زمين

هركجا خسته شدي

يا كه پرغصه شدي

دستي از غيب به دادت برسد

وچه زيباست كه آن دست خدا باشد وبس..

 

گردآوری: سایت اطلاعات عمومی

beytoote.com



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: اس ام اس , پیامک , اس ام اس جالب , اس ام اس مذهبی , اس ام اس دعا , دعا کردن , پیامک دعا , پیامک مذهبی ,
:: بازدید از این مطلب : 224
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

 



داستانک،داستانهای کوتاه

داستانهای کوتاه

 

درويشي كه بسيار فقير بود و در زمستان لباس و غذا نداشت. هر روز در شهر هرات غلامان حاكم شهر را مي‌ديد كه جامه‌هاي زيبا و گران قيمت بر تن دارند و كمربندهاي ابريشمين بر كمر مي‌بندند. روزي با جسارت رو به آسمان كرد و گفت خدايا! بنده نوازي را از رئيس بخشندة شهر ما ياد بگير. ما هم بندة تو هستيم.


زمان گذشت و روزي شاه خواجه را دستگير كرد و دست و پايش را بست. مي‌خواست بيند طلاها را چه كرده است؟ هرچه از غلامان مي‌پرسيد آنها چيزي نمي‌گفتند. يك ماه غلامان را شكنجه كرد و مي‌گفت بگوييد خزانة طلا و پول حاكم كجاست؟ اگر نگوييد گلويتان را مي‌برم و زبانتان را از گلويتان بيرون مي‌كشم. اما غلامان شب و روز شكنجه را تحمل مي‌كردند و هيچ نمي‌گفتند. شاه آنها را پاره پاره كرد ولي هيچ يك لب به سخن باز نكردند و راز خواجه را فاش نكردند. شبي درويش در خواب صدايي شنيد كه مي‌گفت: اي مرد! بندگي و اطاعت را از اين غلامان ياد بگير.

 

beytoote.com



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: ذاستان , داستان کوتاه , شاه خواجه , درویش , داستانک , قصه , داستانهای کوتاه ,
:: بازدید از این مطلب : 220
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

ناصر کریمان مدیر گروه اجتماعی شبکه سه سیما در گفتگو با خبرنگارحوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص ویژه برنامه‌های دهه فجر این شبکه گفت: مطابق سال‌های گذشته برنامه «هفت»مروری به جشنواره فیلم فجر امسال خواهد داشت که شامل بررسی 22 فیلم، 2 مستند، فیلم کوتاه و یک انیمیشن است.

مهران مدیری مجری هفت شد/ اعلام جزئیات برنامه‌های نوروز 97 شبکه سه

وی ادامه داد: گروه تولید برنامه «هفت» از مدت‌ها پیش تلاش کردند با تمرکز بر آثاری که از خروجی جشنواره بیرون می‌‌آید گزارش‌های خوبی را برای مردم تهیه کنند.

کریمان در خصوص شایعاتی پیرامون انتخاب رضا رشیدپور و یا مهران مدیری برای اجرای برنامه «هفت» عنوان کرد: «هفت» به دلیل اینکه برنامه مهمی در رسانه است می‌توان آن را حوزه تعاملی بین مخاطب و سینما از منظر تلویزیون دانست و مورد توجه مجموعه رسانه‌های مکتوب است و برای اینکه تیراژ بهتری داشته باشند و مخاطب بیشتری جذب کنند به گمانه‌زنی‌ها، شایعات و موارد مختلف می‌پردازند.

وی تصریح کرد: شبکه سه با هماهنگی و تایید معاونت سیما مهران مدیری را برای اجرای برنامه هفت انتخاب کرد و خوشبختانه ایشان انجام این مسئولیت مهم را پذیرفتند. اما آنچه پیش از این، اخباری منتشر شده بود مبنی برای انتخاب رشیدپور برای اجرای هفت تا الان چنین بحثی مطرح نبوده چراکه ایشان مسئولیت برنامه سنگین و پرمخاطب «حالا خورشید» در شبکه سه سیما را برعهده دارند.

کریمان در خصوص میزان دستمزد مجری برنامه «هفت» گفت: هنوز برنامه «هفت» را برآورد نکرده‌ایم و دستمزد مجری مشخص نیست؛ به همین خاطر بیشتر مسائل حاشیه‌‌ای است. این موضوع یک حوزه کارشناسی دارد و مجموع نظارت مدیریتی در داخل سازمان، بخش خصوصی و حوزه تهیه‌کنندگان سینما، برای سرمایه‌گذاری تصمیم می‌گیرند. اولین رکن ما در برنامه‌سازی جذب مخاطب، آرمان‌ها و اهداف نظام است و در این چارچوب‌ها به یک جمع‌بندی می‌رسیم؛ بنابراین هر هزینه‌ای که پرداخت می‌شود با مصلحت سازمانی تطبیق خواهد داشت.

مهران مدیری مجری هفت شد/ اعلام جزئیات برنامه‌های نوروز 97 شبکه سه

وی درباره ویژه برنامه «حالا خورشید» در ایام دهه فجر اظهار داشت: «حالا خورشید» برنامه روتین شبکه است و سعی شده با در نظر گرفتن فضای روتین برنامه به دستاوردها و پیشرفت‌های مختلف جمهوری اسلامی که در سال 96 ممکن است توسط دولت افتتاح شود، بپردازد و روی بالندگی و شکوفایی در کشور تمرکز رسانه‌ای داشته باشد.

مدیر گروه اجتماعی شبکه سه سیما با اشاره به دیگر برنامه‌های دهه فجر بیان کرد: سوال‌هایی که برای مسابقه روتین «جدول» طراحی شده پیرامون تاریخ انقلاب و مباحثی که می‌تواند جریان‌ساز باشد. همچنین مستند «روزهای سرنوشت» که در مدت دو سال در حال تولید است به 10 واقعه مهمی که همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی اتفاق افتاده می پردازد و به صورت مستند بازسازی خواهد شد.

کریمان در ادامه صحبت‌هایش در خصوص برنامه‌های نوروز شبکه سه در سال 97 اظهار داشت: در جمع‌بندی و طراحی دو الی سه طرح داشته‌ایم و عزیزانی که سابقه طراحی برنامه‌های نوروزی داشته‌اند طرح خود را به گروه ارائه کرده‌اند. امسال همانند سال‌های گذشته برنامه «سه ستاره» نخواهیم داشت و ویژه برنامه‌ای را از شنبه 27 اسفند ماه تدارک دیده‌ایم که تا 29 اسفند ادامه خواهد داشت و در روز 29 اسفند ویژه برنامه صدا و سیما به مدت 8 ساعت پخش می‌شود.

مدیر گروه اجتماعی شبکه سه سیما در پایان گفت: تحویل سال 97 همزمان با شهادت امام هادی (ع) است و به همین منظور تدارک ویژه‌ای را با عنوان پرداختن به زندگی و سلوک این امام خواهیم داشت. همچنین مسابقه‌ای در خصوص زندگی امام هادی (ع) در نظر گرفته شده که در این ویژه برنامه پخش خواهد شد



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: اخبار , خبر , حالا خورشید , دهه فجر , مهران مدیری , مجری , شبکه سه , سال 97 ,
:: بازدید از این مطلب : 214
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

 



فلوراید تراپی دندان

فلوراید تراپی عبارت است از رساندن موضعی یا سیستمیک فلوراید به دندان‌ها برای محافظت از آن‌ها

 

سالیان درازی است که در علم دندان‌پزشکی تاثیر فلوراید به‌عنوان یک ماده پیشگیری‌کننده از پوسیدگی دندان به اثبات رسیده است. شاید بزرگ‌ترین کمک به بهبود سلامت دندانی کودکان سرتاسر دنیا کشف و کاربرد فلوراید به‌عنوان یک اقدام پیشگیری از پوسیدگی باشد.
 
فلوراید یک ماده معدنی است که در طبیعت و در بسیاری از مواد غذایی مانند چای، آب، غذاهای دریایی، انواع سبزی و... وجود دارد. این ماده در ساختار برخی بافت‌های بدن انسان مانند استخوان‌ها و دندان‌ها تجمع می‌یابد. اما با توجه به پخش شایعاتی در فضای مجازی و ایجاد سوالات و ابهاماتی برای والدین در صفحه «درمانگاه» این هفته به تاثیر فلوراید روی دندان‌ها و روش‌های درست استفاده از آن می‌پردازیم.
 
 چه تفاوتی بین جذب موضعی و جذب سیستمیک فلوراید هست؟
در صورتی که فلوراید به‌صورت خوراکی از منابع مختلف وارد بدن شود، از مسیر معده-روده‌ای داخل خون سپس در استخوان‌ها و دندان‌ها انباشته یا از طریق کلیه دفع می‌شود. این روند «جذب سیستمیک فلوراید» نامیده می‌شود. در استفاده موضعی که فلوراید صرفا روی دندان‌ها زده می‌شود، مکانیسم اثر متفاوت است. در این حالت فلوراید مانع از دست رفتن مواد معدنی سطح دندان می‌شود و اگر شروع پوسیدگی در نقاطی از مینای دندان وجود داشته باشد، فلوراید با معدنی کردن دوباره این نقاط از پیشرفت پوسیدگی جلوگیری می‌کند.
 
همچنین فلوراید روی میکروارگانیسم‌های دهانی موثر است و سبب کاهش تولید اسید توسط این میکروارگانیسم‌ها می‌‌شود. از طرفی، فلوراید وارد مینای دندان‌های تازه رویش یافته می‌شود و باعث افزایش معدنی شدن(اصطلاحا بلوغ مینا) و کاهش آسیب‌پذیری نسبت به پوسیدگی خواهد‌شد. پس فلوراید نه‌تنها در پیشگیری از ضایعه جدید پوسیدگی روی دندان موثر است، بلکه در توقف یا حداقل کند کردن روند پیشروی ضایعات پوسیدگی فعال اولیه روی سطح دندان نقش مهمی دارد.

 آیا فلورایدتراپی برای همه کودکان ضروری است؟
بله، کاربرد موضعی فلوراید در مطب دندان‌پزشکی برای تمامی کودکان و نوجوانان پیشنهاد می‌شود حتی اگر کودکی پوسیدگی دندان نداشته باشد، فلوراید موضعی به‌عنوان وسیله‌ای برای افزایش مقدار فلوراید مینای دندان تازه رویش یافته و افزایش مقاومت این دندان‌ها در برابر پوسیدگی توصیه می‌شود.

 آیا فلورایدتراپی فقط برای کودکان استفاده می‌شود؟
نه، این کار برای بالغان هم موثر است. زیرا فلوراید نه‌تنها در پیشگیری از ضایعه جدید پوسیدگی روی دندان موثر است، بلکه در توقف یا حداقل کند کردن روند پیشروی ضایعات پوسیدگی فعال اولیه روی سطح دندان نقش مهمی دارد.

فلوراید تراپی دندان

 فلوراید تراپی باعث پیشگیری از پوسیده شدن دندان‌ها می‌شود

 
 فلوراید‌تراپی چگونه انجام می‌شود؟
این کار در مطب دندان‌پزشکی با انواع مختلف فلوراید که می‌تواند به‌صورت ژل ، کف یا موادی به نام «وارنیش» باشد، انجام می‌گیرد. این مواد را دندان‌پزشک روی دندان‌ها می‌زند. معمولا ژل‌ها و کف‌ها با وسایل مخصوص داخل دهان قرار داده می‌شوند و 4 دقیقه باید داخل دهان باقی بمانند ولی وارنیش‌ها با وسایلی مانند قلم مو صرفا روی دندان‌ها زده می‌شوند. انجام این کار نیازی به بی‌حسی دندان‌پزشکی ندارد و برای کودک دردناک نیست. اغلب فلورایدها با طعم‌های مختلفی که برای کودک آزار‌دهنده نباشد، ساخته می‌شوند. انتخاب نوع روش فلورایدتراپی طبق صلاحدید دندان‌پزشک است.

 آیا ممکن است فلورایدتراپی باعث مسمومیت شود؟
نه، در فلورایدتراپی موضعی که در مطب دندان‌پزشکی انجام می‌شود، فلوراید به میزان مشخص و با رعایت اصول خاصی استفاده می‌شود بنابراین بلع فلوراید به حداقل می‌رسد و هیچ‌گونه احتمال مسمومیتی وجود ندارد. مسمومیت فلوراید در استفاده سیستمیک آن هم در صورت بلع مقادیر بسیار بالا ایجاد می‌شود که بسیار نادر است.

 فلوروزیس دندانی چیست؟
در صورتی که در زمان تشکیل دندان‌ها فرد در محیطی باشد که آب آشامیدنی دارای میزان فلوراید بالاتر از حد مجاز باشد، دندان از طریق جریان خون میزان بالای فلوراید را دریافت می‌‌کند و این میزان بالاتر از حد مجاز موجب تغییر ترکیب کریستال‌های مینایی می‌‌شود و دندان پس از رویش نمای گچی شکل پیدا می‌کند یا دارای لکه‌های قهوه‌ای می‌شود. این نما معمولا در همه دندان‌هایی که در زمان تشکیل در معرض آب آشامیدنی با فلوراید بالا باشند، دیده می‌شود و ممکن است تعدادی از دندان‌ها یا همه دندان‌های فرد دچار این نما باشند. فلوروزیس با فلورایدتراپی موضعی در مطب دندان‌پزشکی اتفاق نخواهد افتاد.

 آیا ممکن است فلورایدتراپی برای کودک عوارض داشته باشد؟
نه، فلورایدتراپی در مطب دندان‌پزشکی هیچ‌گونه عارضه‌ای ندارد.

 فلورایدتراپی در چه فواصلی باید انجام شود؟
معمولا دندان‌پزشک برحسب وضعیت دندان‌های کودک فواصل انجام فلورایدتراپی را تعیین می‌کند. فواصل بین 4 تا 6 ماه برای بیشتر کودکان مناسب است.

 آیا دهانشویه‌های حاوی فلوراید واقعا کاربرد و کارآیی دارند؟
این دهانشویه‌ها فقط برای کودکان بالای 6 سال توصیه می‌شود. اغلب این دهانشویه‌ها حاوی سدیم‌فلوراید هستند. نظارت درست والدین هنگام استفاده از دهانشویه توسط کودک و آموزش خارج کردن کامل دهانشویه از دهان در پیشگیری از پوسیدگی دندان‌ها موثر است.

آیا فلوراید موجود در خمیردندان کافی‌است؟
خمیردندان‌ها حاوی مقادیری از فلوراید هستند، ولی این فلوراید به‌تنهایی برای پیشگیری از پوسیدگی دندان‌های کودک کافی نیست و بهتر است دندان‌پزشک برحسب وضعیت کودک فلورایدتراپی را انجام دهد.


منبع: هفته نامه سلامت/ برترین ها

beytoote.com



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: کودکان , فلوراید تراپی , دندان کودکان , دندان , دندان‌پزشکی , پوسیده شدن دندان‌ها , دهانشویه‌ , بهداشت کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 214
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

مجموعه: بیوگرافی بازیگران

افول ستاره‌های تلویزیونی؛ از سحر قریشی تا شاهرخ استخریاین، اولین تجربه تو در جهان پر از فراز و فرود بازیگری است. همه فک و فامیل و دوست و آشنا را با خبر کرده‌ای که بسط بنشینند پای تلویزیون.

ستاره‌ های تلویزیون

ستاره‌ های تلویزیون , این، اولین تجربه تو در جهان پر از فراز و فرود بازیگری است.
همه فک و فامیل و دوست و آشنا را با خبر کرده‌ای که بسط بنشینند پای تلویزیون.
به هر حال اولین حضورت است و کلی ذوق و شوق داری. حالا، کنترل را برمی‌داری.
شبکه را تنظیم می‌کنی. می‌نشینی در جوار اهل منزل و چشم‌هایتان را می‌دوزید به این قاب جادویی. تیتراژ می‌رود. یک، دو، سه!

حضورت مثل بمب می‌ترکد. از این لحظه به بعد تو دیگر آن آدم سابق نیستی.
می‌شوی یک بازیگر معروف تلویزیونی که همه برایش سر و دست می‌شکنند و عکس و امضایش را می‌خواهند.
این معجزه تلویزیون است برای تو. دیگر تو یک چهره مطرح عرصه تصویر هستی
و حتی شاید یک ستاره نوظهور تلویزیونی. اما تا کی؟!

حالا اگر نخواهیم از لفظ ستاره استفاده کنیم، واقعیت این است که همین مطرح شدن و توی چشم آمدن برای خیلی‌ها همیشگی نیست.
در واقع سخت است که دائم بتوان در این فضای پر از رنگ و لعاب روی بورس ماند.
کم هستند بازیگرانی مثل شهاب حسینی که با برنامه‌ای مثل اکسیژن یا یک برنامه رادیویی
پا به جهان تصویر بگذارند و آنقدر موجه قدم‌های بعدیشان را بردارند که حالا تبدیل شوند
به چیزی فراتر از مفهوم ظاهری ستاره، با یک محبوبیت جهانی. به نظر شما این قضیه چه علت‌هایی می‌تواند داشته باشد؟

افول ستاره‌ های تلویزیون

سحر قریشی

زیبایی؛ سکوی موقت پرتاب

بدون شک یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که در زود از دسترس خارج شدن بازیگرها
نقش مهمی دارد، صرف داشتن زیبایی ظاهری است. یعنی همان حکایت خال و خط و
آب و رنگ را داشتن. به عبارت دقیق‌تر، یک عده هم هستند که برای بازیگر شدن نه توانمند هستند و نه مستعد.

اما به خاطر چشم و ابرویشان، به زور هم توانایی‌اش را کسب می‌کنند و هم استعداد
ذاتی‌اش را! این‌ها همان کسانی هستند که شاید فلان نقش‌شان در فلان سریال
از قضا خیلی گرفته باشد، اما مختصر نگاهی به کارنامه کاریشان بعد از آن حجم از دیده شدن کاملا مشخص می‌کند که روند رو به نزولشان را با چه سرعت زیادی طی کرده‌اند.
یک دلیل هم بیشتر ندارد و آن این است که اصولا پریچهره یا ماهرخ بودن
از آدم بازیگر نمی‌سازد، چه برسد به یک بازیگر ماندگار.

ستاره‌ های تلویزیون

سحر قریشی

بیوگرافی سحر قریشی

نام:سحر
نام خانوادگی:قریشی
تاریخ تولد:۱۳۶۶/۱۰/۶
محل تولد :تهران

سحر قریشی (زاده ۶ دی ۱۳۶۶ در تهران) بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر ایران است.
او در سال ۱۳۸۸ با بازی در فیلم لج و لجبازی به تهیه کنندگی آقای زبر دست و کارگردانی سیدمهدی برقعی وارد عرصه سینما شد.

سحر قریشی توسط سارا 

 

روی لینک ادامه مطلب زیر تصاویر تبلیغی کلیک کنید

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: تصاویر بازیگران , بازیگران زن , سحر قریشی , شاهرخ استخری , ستاره‌ های تلویزیون ایرانی , سیاوش خیرابی , تصاویر سحر قریشی ,
:: بازدید از این مطلب : 576
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

مجموعه: اخباراجتماعی

سردار اشتری - کراپ‌شده
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
رئیس پلیس کشور گفت: در اغتشاشات اخیر، ماموران ما مصدوم شدند اما هیچ کس به شهادت نرسید.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسین اشتری در حاشیه نخستین همایش ملی ناجا و تمدن نوین اسلامی در پاسخ به سؤالی درباره اغتشاشات اخیر و  دستگیرشدگانی که توسط پلیس بازداشت شدند، گفت: در همان روز نخست پالایشی انجام شد و کسانی که احتمال می‌دادیم نقشی در تخریب‌ها نداشتند رها شدند.

وی اضافه کرد: البته تعداد دیگری نیز وجود داشتند که هنوز نقش‌شان در اتفاقات و تخریب‌ها مشخص نشده و بررسی آنها تکمیل نشده بود لذا برای آنچه در آینده به کارشان رسیدگی شود آزادشان کردیم و مقرر شد هر روز برای معرفی خود به کلانتری مراجعه کنند تا بررسی پرونده آنها تکمیل شود.

رئیس پلیس کشور در خصوص تعداد شهدا و مجروحان ناجا در حادثه اخیر گفت: خوشبختانه در این آشوب‌ها نیروی انتظامی هیچ شهیدی نداشت ولی تعداد زیادی از نیروهای ما مصدوم شدند.

سردار اشتری درباره استفاده نیروهای انتظامی از سلاح جنگی در این اتفاقات گفت: طبق دستورالعملی که داده شد و براساس آن مأموران ما در صحنه حاضر شدند به هیچ وجه مجهز به سلاح جنگی نبودند.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص بررسی ماجرای خودکشی یکی از دستگیرشدگان در کلانتری گفت: در حال حاضر این موضوع در دست بررسی است و ما پیگیر مشخص شدن موضوع هستیم.

رئیس پلیس کشور در پاسخ به سؤال دیگری درباره آمار کشته‌شدگان در این حوادث گفت: موضوع قابل تأمل آن است که از نظر ما کشته‌سازی دراین ماجرا مشکوک است و این موضوع نیز توسط همکاران ما در حال بررسی است.

سردار اشتری در پایان در واکنش به فراخوان یک‌سری از شبکه‌ها برای حمله به نیروهای نظامی و انتظامی گفت: این صحبت‌ها شایعاتی بیش نیست و هیچ‌گاه عملی نخواهد شد.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: اخبار , نیروی انتظامی , سردار اشتری , اشتری , اغتشاشات , خبرگزاری مهر , ناجا , پلیس , خبر ,
:: بازدید از این مطلب : 246
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

 



اخبار,اخبار بین الملل,ترامپ

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، اخیرا یک گزارش جدید مربوط به وزارتخانه‌های دادگستری و امنیت داخلی آمریکا عنوان کرد که حدود سه چهارم از مجموع ۵۴۹ حکم محکومیت تروریست‌های بین‌المللی در دادگاه‌های آمریکا از زمان حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ تاکنون شامل افراد اصالتا خارجی بودند و در این میان ۱۴۸ نفر جزو کسانی بودند که بعد از ورود به آمریکا به آنها شهروندی اعطا شده بود.

 

این گزارش همچنین گفت که تاکنون جلوی صدها مورد تلاش تروریست‌های بالقوه برای ورود به آمریکا به طرق قانونی و غیرقانونی گرفته شده است.

 

دونالد ترامپ در توئیتی در ضمن قرار دادن لینک این گزارش از تلاش‌های کاخ سفید برای پایان دادن به برنامه‌های حمایت از مهاجرت از جمله لاتاری گرین کارت و مهاجرت بر پایه خانواده دفاع کرد.

 

او گفت: ما به کنگره آمریکا یک فهرست از منابع و اصلاحات را تقدیم کردیم. ما باید آمریکا را امن نگه داریم که شامل کنار گذاشتن یک نظام تصادفی و زنجیره‌ای لاتاری و اعطای مهاجرت و جانشینی آن با یک نظام مبتنی بر شایستگی است.

 

جف سشنز، دادستان کل آمریکا این گزارش را پنج روز بعد از آن رونمایی کرد که ترامپ یک توافق از سوی دو حزب اصلی را که هدف از آن اصلاح برخی برنامه‌های مهاجرتی، تامین محدود بودجه ساخت دیوار در مرز مکزیک و تضمین حمایت از وضعیت مهاجران جوان غیرقانونی در این کشور بوده رد کرد.



:: برچسب‌ها: اخبار , خبر , دونالد ترامپ , آمریکا , نظام مهاجرتی , مهاجر , امنیت , دادگستری , تروریست , وزارت ,
:: بازدید از این مطلب : 194
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

 



  اخبار  بین الملل ,خبرهای  بین الملل ,دولت انگلیس

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، تریسی کروچ، این مسئولیت جدید را که محوریت آن اجرای راهبردی کلان برای مقابله با معضلات زندگی افراد تنها در انگلیس است، برعهده می‌گیرد.

 

ترزا می، نخست وزیر انگلیس در این باره گفت: برای بسیاری از افراد تنهایی واقعیت تلخ زندگی مدرن است.

 

وی افزود: من می‌خواهم با این چالش که در جامعه ما وجود دارد مقابله و در راستای توجه به تنهایی اقشار مختلف از جمله افراد مسن و افرادی که عزیزان خود را از دست داده‌اند و کسی را برای صحبت کردن و تبادل افکار ندارند، اقدام کنم.

 

صلیب سرخ انگلیس اعلام کرده که در حال حاضر بیش از 9 میلیون تن در این کشور همواره یا اغلب اوقات، تنها هستند.

 

این نهاد تنهایی و انزوا را یک اپیدمی پنهان توصیف کرده که در میان تمامی رده‌های سنی شایع است.

 

ایجاد این وزارت به پیشنهاد کمیته‌ای به یادبود جو کاکس، قانونگذار اپوزیسیون از حزب کارگر صورت گرفت که توسط یک فرد افراط گرای راستی به قتل رسید.

 

سازمان جو کاکس در صفحه توئیتر خود نوشت: جو در طول زندگی خود به ویژه در دوران دانشجویی همواره در تنهایی به سربرد.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: اخبار , خبر , دولت انگلیس , وزارتخانه جدید , وزیر تنهایی , انگلیس , صلیب سرخ ,
:: بازدید از این مطلب : 221
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

مجموعه:اخبار اجتماعی

سعادت شهر در غم فراق کاپیتان نفتکش سانچی!

"سعادت شهر" پاسارگاد در استان فارس این روزها عزادار "مجید قصابی اروجی" کاپیتان نفتکش سانچی است.

شهر کاپیتان نفتکش سانچی

شهر کاپیتان نفتکش سانچی , “سعادت شهر” پاسارگاد در استان فارس این روزها عزادار “مجید قصابی اروجی” کاپیتان نفتکش سانچی است.

حال و هوای شهر کاپیتان نفتکش سانچی

حادثه کشتی سانچی حادثه تصادف ۲ کشتی در آب‌های چین بود. در مورخه شنبه ۱۶ دی ماه ۱۳۹۶ (۶ ژانویه ۲۰۱۸)
نفتکش ایرانی سانچی که از عسلویه حرکت کرده بود و قرار بود جهت تحویل میعانات گازی عازم داسان کره جنوبی شود
، در راه با یک کشتی باری چینی با بار لوبیا در سواحل چین برخورد کرد

در روز یکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ (۱۴ ژانویه ۲۰۱۸) ساعت ۱۵ به وقت چین (۱۰:۳۰ صبح به وقت ایران)
تیم جستجوی بندر شانگهای چین اعلام کرد که کشتی سانچی بطور کامل غرق شد،
براین اساس ۲۹ پرسنل که احتمالاً در نفتکش بودند همگی کشته شدند.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: اخبار , خبر , کاپیتان نفتکش , سانچی , نفتکش سانچی , عسلویه , کشتی ,
:: بازدید از این مطلب : 198
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

مجموعه: بیماری و راه درمان

 

بارها شنیده اید که می گویند،بیماریهای قلبی،سرطان، دیابت، چاقی مفرط، انواع بیماری مزمن هستند که دلیل عمده ۶۰ درصد از مرگ و میر و از کارافتادگی افراد در سراسر دنیا است. حال ببینیم برای چه به این بیماری ها، بیماری های مزمن گفته می شود؟

 

در پزشکی به بیماری‌هایی، بیماری مزمن گفته می‌شود که زیاد طول می‌کشند یا ذاتاً بلندمدت هستند مانند آسم یا دیابت. کلمه مزمن متضاد حاد است و کلمه حاد به معنای ناگهانی و غیر منتظره بودن است.اصطلاح مزمن اشاره به طولانی بودن دوره بیماری دارد و هیچ ربطی به درجه شدت و درمان پذیری بیماری ندارد.

نیمی از ۳۵ میلیون نفری که در سال ۲۰۰۵ بر اثر بیماریهای مزمن جان خود را از دست دادند را زنان تشکیل می دادند. این بیماریها جزو پرخرج ترین و شایع ترین مسائل بهداشتی به شمار می روند اما در ضمن آنها را می توان با استفاده از تغذیه مناسب، ورزش منظم، و عدم استعمال تنباکو جزو قابل پیشگیری ترین امراض نیز دانست.

بیماری های مزمن

بیماری های مزمن و صعب العلاج مشتمل بر فهرستی از بیماری های واگیر دار و غیرواگیر، از مهم ترین علل مرگ و میر و ناتوانی در کشورهای پیشرفته و درحال توسعه از جمله ایران هستند. علاوه بر این در بسیاری از این کشورها این بیماری ها روند صعودی داشته و هزینه های بسیار سنگینی بر جامعه و نظام سلامت تحمیل می کنند.

مطالعات اخیر نشان دهنده تغییرات عمده در میزان مشکلات بهداشتی و بار جهانی این بیماری ها است. همچنین بسیاری از این بیماری ها قابل درمان نبوده و منجر به ناتوانی و نیازمند به درمان های علامتی و توان بخشی می شوند.

بنابراین کوشش در تغییر سیر طبیعی این بیماری ها نه تنها شامل غربالگری برای شناخت اولیه بیماری هاست، بلکه به پیشگیری نیز باید توجه خاص داشته باشیم. پر واضح است روش های نوین در تشخیص، کنترل و درمان و مداخلات جامعه نگر در زمینه غربالگری و بیماریابی در جهت کاهش بار این بیماری ها از جایگاه ویژه برخوردار است.

چند نمونه از انواع بیماری مزمن واگیر دار: ایدز، سل ، هپاتیت ها،….

چند نمونه از انواع بیماری مزمن غیر واگیر دار: بیماری های قلبی- عروقی، دیابت و اختلالات متابولیک، سرطان ها، اختلالات عصبی و عضلانی و …

به گزارش بی بی سی- «گزارش وضعیت جهانی» حاکیست که بیماری های به اصطلاح غیرمسری باعث بیش از ۳۶ میلیون مورد مرگ در سال ۲۰۰۸ بود.

بیماری های مزمن غیرمسری ضربه ای دو گانه به توسعه وارد می کند. باعث میلیاردها دلار ضرر به درآمد ملی می شود، و هر سال میلیون ها نفر را به زیر خط فقر می راند.

سازمان بهداشت جهانی گفت که می توان با معرفی سیاست هایی مانند تشویق رژیم های سالمتر غذایی و قوانین قوی تر در زمینه مصرف سیگار، از مرگ بسیاری از این افراد پیشگیری کرد.

هر سال تقریبا شش میلیون نفر در اثر مصرف تنباکو می میرند. تا سال ۲۰۲۰، این به ۷٫۵ میلیون نفر خواهد رسید، که ۱۰ درصد کل تلفات جهان است. ۳٫۲ میلیون نفر هر سال به خاطر ورزش نکردن، ۲٫۸ میلیون نفر در اثر چاقی مفرط و ۲٫۵ میلیون نفر در اثر مصرف الکل می می رند.

علل بیماری مزمن

رابطه بیماری مزمن و افسردگی

مشاهده رابطه علت و معلولی بین بیماری مزمن و افسردگی، سخت نیست. یک بیماری جدی می‌تواند باعث به وجود آمدن تغییرات عمده در زندگی(کار، ازدواج و ..) افراد شود و تحرک و استقلال آنها را محدود کند. یک بیماری مزمن می‌تواند انجام برخی از کارها را غیرممکن کند، و نیز می‌تواند اعتماد به‌ نفس و امید به آینده را کاهش دهد. پس جایی برای تعجب باقی نمی‌ماند اگر افراد دچار بیماری مزمن احساس یأس و اندوه کنند. در برخی از موارد، تأثیرات فیزیکی خود عارضه یا عوارض جانبی دارو‌های آن منجر به افسردگی می‌شوند.

افسردگی به وجود آمده به دلیل بیماری مزمن اغلب باعث تشدید عارضه می‌شود، مخصوصاً اگر بیماری باعث درد و خستگی مفرط شود یا توانایی فرد در تعامل با دیگران را محدود کند.

افسردگی می‌تواند درد را علاوه بر خستگی مفرط و سستی، تشدید کند. ترکیب بیماری مزمن و افسردگی شاید باعث شود فرد به انزوا روی بیاورید، که این خود احتمالاً باعث بدترشدن بیماری می‌شود. تحقیقات انجام‌شده درباره بیماری‌های مزمن و افسردگی نشان می‌‌دهند که افسردگی در میان مبتلایان به بیماری‌های مزمن از نرخ بالایی برخوردار است:

 



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: بیماری مزمن , ایدز , سل , هپاتیت , بیماری مزمن غیر واگیر دار , بیماری واگیردار , بیماری های قلبی- عروقی , اختلالات ,
:: بازدید از این مطلب : 238
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 دی 1396 | نظرات ()