نوشته شده توسط : webomomi120

مجموعه: اخبار سیاسی

رهبر انقلاب در دیدار مردم آذربایجان شرقی:

۲۲ بهمن امسال در سراسر کشور شبیه معجزه بود/ اشرافی‌گری و بی‌توجهی به مستضعفان ارتجاع و حرکات ضدانقلابی است

خبرگزاری فارس: ۲۲ بهمن امسال در سراسر کشور شبیه معجزه بود/ اشرافی‌گری و بی‌توجهی به مستضعفان ارتجاع و حرکات ضدانقلابی است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (یکشنبه) در دیدار پرشور هزاران نفر از مردم متدین و انقلابی تبریز، درک عمیق و انقلابی ملت در تفکیک میان «انقلاب و نظام» با «عملکرد تشکیلات و دستگاههای مختلف» را از علل اصلی حضور متفاوت و تحسین‌برانگیز مردم در راهپیمایی سراسری 22 بهمن امسال خواندند و سخنان مهمی در چهار محور «انقلاب و کارکرد اصلی آن»، «آسیب شناسی انقلاب»، «اولویتهای مقطع کنونی» و «آینده انقلاب» بیان کردند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای در ابتدای این دیدار با اشاره به تقارن این ایام با شهادت حضرت فاطمه‌زهرا(س)، مقام والای آن بانوی بزرگ را به عنوان برترینِ زنان اهل‌بهشت مورد توافق همه مسلمانان اعم از شیعه و سنی دانستند و گفتند: درس آن بانوی دو عالم به همه مسلمانان، درس شجاعت، فداکاری و معرفت‌آموزی است.

رهبر انقلاب اسلامی در ادامه قیام مردم تبریز در 29 بهمن سال 1356 را سرنوشت‌ساز و تاریخ‌آفرین خواندند و خاطرنشان کردند: اگر این قیام پرعظمت نبود، به احتمال زیاد حادثه 19 دیِ قم فراموش و مسیر تاریخ کشور عوض می‌شد، بنابراین تبریزی‌ها با قیام و فهم درست و اقدام بموقع توانستند حرکت عظیمی را بوجود آوردند که آن حرکت به 22 بهمن 57 و پیروزی انقلاب اسلامی منتهی شد.

ایشان سپس به راهپیمایی پرشور و متفاوت مردم در 22 بهمن امسال اشاره کردند و گفتند: چنین حضور مردمی در دفاع از انقلاب اسلامی آن‌هم در آستانه 40 سالگی انقلاب، شبیه معجزه است و در هیچ‌یک از انقلاب‌های دنیا نظیر ندارد.

رهبر انقلاب اسلامی، علت حضور با انگیزه‌تر مردم در راهپیمایی امسال را بروز دشمنی‌های گوناگون از داخل و خارج از جمله از جانب امریکا و برخی همسایگان ناخلف و بدعهد خواندند و افزودند: البته مردم به برخی مسائل جاری کشور انتقاد دارند و ما کاملاً از انتقادها، گلایه‌ها و شکوه‌های آنها مطلع هستیم اما وقتی پای انقلاب و نظام در میان است، مردم اینگونه در دفاع از انقلاب به صحنه می‌آیند.

ایشان، حضور خردمندانه مردم را ناشی از وجود «آگاهی انقلابی» و «کمال سیاسی» در ملت و توانایی آنها در تفکیک «نظام انقلابیِ امت و امامت» با «تشکیلات دیوانسالاری کشور» دانستند و گفتند: نه فقط از دولت و قوه قضائیه و مجلس، بلکه ممکن است فردی از شخص حقیر نیز انتقاد داشته باشد اما انتقاد هیچ منافاتی با ایستادگی پای نظام اسلامی و انقلابیِ برآمده از پایداری ملت و فداکاری صدها هزار شهید ندارد و به همین علت، مردم با همه وجود از این انقلاب دفاع می‌کنند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای در ادامه با اشاره به سوابق برجسته و انقلابی مردم تبریز، این دیدار را بهترین فرصت برای بیان چند مسئله اساسی در خصوص «کارکردهای انقلاب»، «آسیب‌شناسی انقلاب»، «اولویت‌ها» و در نهایت «آینده انقلاب اسلامی» خواندند.

ایشان با اشاره به عظمت و ابعاد خارج از درک انقلاب اسلامی و تلاش فراوان دشمنان برای انکار خدمات و کارکردهای آن، مهمترین کار انقلاب اسلامی را «تبدیل نظام طاغوت به نظام مردم‌سالار» برشمردند و افزودند: مردمسالاری یعنی در همه چیز «مردم» اصل هستند.

رهبر انقلاب اسلامی، انتخابات و رأی مردم در تعیین مستقیم یا غیرمستقیم رهبری، رئیس‌جمهور و سایر مسئولان را تنها بخشی از مردم‌سالاری دانستند و گفتند: مردم‌سالاری یعنی «مردم را در همه امور زندگی صاحب رأی و تدبیر و تصمیم قرار دادن» و این درست در نقطه مقابل هیچ‌کاره بودن مردم و استبداد مطلق سلاطین و طواغیت در قرنهای متمادی قبل از انقلاب است.

ایشان با یادآوری اضافه‌شدن سلطه و نفوذ خارجی به استبداد داخلی از اواسط دوران قاجار و همه‌کاره‌شدن امریکایی‌ها در دوره پهلوی، افزودند: مردم‌سالاری اجازه استبداد و سلطه خارجی را نمی‌دهد و علاوه بر تغییر اساسی در اداره سیاسی کشور، اثر آن در خدمات شهری و روستایی و زنده کردن روحیه کارهای بزرگ همچون تشکیل سپاه پاسداران، جهاد سازندگی و بسیج نمایان است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به آثار شگرف مردم‌سالاری در پرورش استعدادهای مردمی به یک نمونه در بخش سلامت اشاره کردند و گفتند: در دوران طاغوت کشور بحدی از لحاظ نیروی انسانی ناتوان بود که برای درمان، پزشکان هندی و فیلیپینی به کشور می‌آمدند اما امروز ایران قطب جذاب سلامت در منطقه و جزو چند کشور اول دنیا در برخی دانش‌های کمیاب و نوپدید است که این نتیجه مردم‌سالاری و اعتماد به مردم و زنده‌شدن حس اعتماد به‌نفس ملی است.

ایشان، ابهت و عزت و عظمت ملت ایران را یکی دیگر از کارکردهای انقلاب اسلامی دانستند و گفتند: امروز یک کشور منطقه با وجود فروش روزانه 10 میلیون بشکه نفت و در اختیار داشتن خزانه‌ی پر از پول، کشوری عقب‌مانده است و هیچ حرف و خبری از ملت آن در دنیا نیست اما در اثر مردم‌سالاری دینی، در نگاه عمومی به کشور، مردم ایران برجسته‌ و پیش برنده انقلابند.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: به‌علت وجود این واقعیت، دشمنیِ دشمنان با مردم ایران است و اینگونه نیست که امریکایی‌ها فقط با شخص حقیر یا چند مسئول دولتی دشمن باشند، زیرا همه کارهایی که آنان را به خشم و غضب وامی‌دارد، کار ملت ایران است.

ایشان پیشرفت کشور را نتیجه مردم سالاری دینی خواندند و با اشاره به نامگذاری دهه سوم انقلاب به نام «دهه پیشرفت و عدالت» خاطرنشان کردند: پیشرفت در عرصه های مختلف به معنای واقعی کلمه رخ داده اما در زمینه «عدالت» اقرار می کنیم که عقب مانده ایم.
حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر ضرورت عذرخواهی از خداوند و مردم به خاطر عقب افتادن در زمینه عدالت افزودند: ان‌شاءالله با همت مسئولان و مردان و زنان کارآمد و مؤمن در این زمینه نیز پیشرفت خواهیم کرد.
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: پیشرفت یعنی یک ملت با اتکاء به تصمیم و اراده و دانش و ظرفیت خود، به صفوف مقدم برسد که این واقعیت در ایران محسوس است.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به تأثیرگذاری و صاحب رأی بودن جمهوری اسلامی در مسائل منطقه، پیشرفت‌های ایران در عرصه‌های پزشکی، هسته ای، نانو، زیست فناوری، دفاعی و راههای مواصلاتی را یادآور شدند و تأکید کردند: اگر به جوانان اهمیت بیشتری دهیم، از شدت استعداد و ابتکار، آماده پرواز و اوج‌گیری هستند ولی ما مسئولان قدری در این زمینه کوتاهی داریم و باید همت و تلاش بیشتری صورت پذیرد.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: دشمنان ایران از پیشرفت‌های چهار دهه اخیر مطلعند اما ملت‌ها از این پیشرفت‌ها بخوبی آگاه نیستند چراکه ما در تبلیغات ضعیف، کم‌کار و کم‌ابتکار هستیم که باید جبران کنیم.

ایشان در همین زمینه به مسئولان توصیه کردند: به‌صورت عملی و هنرمندانه، و نه با مبالغه و نه صرفاً گزارش های زبانی، پیشرفت‌های مختلف کشور را بازگو کنند تا برخی غافلان که نادانسته در این مسائل تشکیک می کنند، واقعیتها را درک کنند.

حضرت آیت الله خامنه ای در نوعی جمع بندی از این بخش سخنانشان افزودند: انقلاب، کشور را از فلاکت و ملت را از حالت توسری‌خوری و ذلت خارج کرد و ملت امروز سربلند و سرافراز، به تأثیرگذاری در همه امور مشغول است و این بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب است.

بخش دوم سخنان مهم حضرت آیت الله خامنه ای به «آسیب شناسی انقلاب» اختصاص داشت.

ایشان مهمترین آفت همه انقلاب‌ها را «ارتجاع» به معنای سست‌شدن، توقف و بازگشت به اوضاع قبلی خواندند و خاطرنشان کردند: تقریباً همه انقلاب‌های شناخته شده جهان در همان سالهای نزدیک به این بلیّه دچار شده اند.

رهبر انقلاب اسلامی، استحکام و استمرار شعارهای اصلی انقلاب را در طول چهار دهه اخیر بی‌نظیر خواندند اما هشدار دادند: خطراتی انقلاب را در معرض آسیب قرار می دهد.

ایشان «حرکت به سمت اشرافی‌گری»، «دل سپردن به طبقات مرفه به جای توجه به مستضعفان و قشرهای ضعیف» و «تکیه و اعتماد به خارجی‌ها به جای تکیه بر مردم» را نمونه های حرکت  ارتجاعی خواندند و تأکید کردند: نخبگان جامعه حواسشان جمع باشد، مدیران کشور به‌شدت مراقب باشند و مردم هم با حساسیت، رفتار ما مسئولان و مدیران را تحت نظر داشته باشند تا اینگونه حرکات ارتجاعی در کشور اتفاق نیفتد.

حضرت آیت الله خامنه ای روی کار بودن «آدم‌های سابقاً انقلابی» اما عوض‌شدن خط و راه انقلاب را به معنای ارتجاع دانستند و خاطرنشان کردند: انقلاب نشده است که عده ای بروند و ما بیاییم، بلکه انقلاب یعنی دگرگونی، تغییر مسیر و حرکت به سمت اهداف والا که اگر این اهداف فراموش شود، انقلاب معنایی ندارد.

ایشان، انقلاب اسلامی در سال 57 را آغاز تغییر و حرکت اصلاحی در جامعه برشمردند و افزودند: انقلاب در سال 57 تمام نشد بلکه آغاز شد و این حرکت باید عمیق تر، گسترده تر و خردمندانه تر ادامه یابد.

حضرت آیت الله خامنه ای با انتقاد از کسانی که از تعبیر «انقلابی» برداشت منفی می کنند، افزودند: نظام اداره کشور و اصول قانون اساسی باید محترم شمرده شود و کسی نباید تصور کند که انقلاب بدون نظام امکان تحقق دارد.

ایشان تأکید کردند: این خطاست که برخی تصور کنند به اسم انقلاب باید به همه‌چیز و به همه حوادث و بخشهای نظام اسلامی زبان انتقاد و اعتراض داشت، زیرا انقلاب یعنی باید نظام اسلامی، مردم‌سالاری دینی و نظام امت و امامت با هدف‌ها و جهت‌گیری انقلابی باشد.

رهبر انقلاب اسلامی با ابراز خرسندی از رایج بودن سکه انقلاب و انقلابی گری در میان مردم و وجود پرشمار مدیران حقیقتاً انقلابی افزودند: به فضل الهی، جمهوری اسلامی تاکنون از نگاه طاغوتی به مردم دور بوده است و بعد از این هم با حساسیت مردم و مسئولان دور خواهد بود.

حضرت آیت الله خامنه ای این بخش از سخنانشان را با این جملات مهم و تعیین کننده پایان دادند: «اشرافی‌گری و امتیاز طلبی مسئولان»، «بی مبالاتی به بیت المال» و «بی توجهی به طبقه مستضعف»، حرکاتی ضدانقلابی است و همه تشکیلات نظام باید با این نگاه به سمت اهداف انقلاب حرکت کنند.

حضرت آیت الله خامنه ای در سومین بخش سخنانشان در تبیین «اولویت‌های کنونی کشور»، مسئله «اقتصاد» را بسیار مهم دانستند.

ایشان، تکیه بر ظرفیتهای درونی و مردم را راه اساسی حل مشکلات اقتصادی خواندند و افزودند: اقتصاد مقاومتی همانگونه که بارها گفته ایم و همه مسئولان نیز سیاست‌های آن را تصدیق کردند، به معنای محصور شدن در داخل نیست بلکه درون زا و برونگراست بنابراین نگویند می‌خواهیم با دنیا ارتباط داشته باشیم، زیرا ارتباط با دنیا در اقتصاد مقاومتی وجود دارد اما اعتماد و تکیه باید بر مردم باشد نه به بیگانگان.
ایشان بکارگیری استعدادها، ظرفیتها و سرمایه های درونی را نیازمند تدبیر خواندند و افزودند: رونق اقتصاد داخلی نیازمند صادرات خوب، واردات در حد نیاز و جلب سرمایه گذاری خارجی هست اما سررشته و تدبیر کار باید دست مدیران داخلی باشد و کار به بیگانگان سپرده نشود.

ایشان زلزله اقتصادی و ضربه فوق العاده شدید حدود یک دهه قبل به برخی کشورهای پیشرفته شرق آسیا را عبرتی بزرگ خواندند و افزودند: این ضربه که یک شبه این کشورها را به فقر و فلاکت کشاند نتیجه وابستگی به سرمایه خارجی بود.

رهبر انقلاب با اشاره به سود نبردن کشور از اتکاء و اعتماد به خارج در برجام و مذاکرات هسته ای افزودند: ما نتیجه اتکاء به خارجی‌ها را در قضیه برجام مشاهده کردیم و در قضیه مذاکرات هسته‌ای به آنها اعتماد کردیم اما سودی نبردیم البته خوشبختانه مسئولان برخورد خوبی با این مسئله دارند و وزیر امور خارجه که باید از او تشکر کرد، با خباثت امریکایی ها و به نعل و به میخ زدن اروپایی‌ها، برخورد خیلی خوب و قوی دارد که این راه باید ادامه یابد.

رهبر انقلاب گفتند: باید از بیگانه بهره برد اما نباید به او اعتماد و تکیه کرد چرا که از راههای مختلف بر سرنوشت کشور مسلط می شود و همه مسئولان باید این مسئله بسیار مهم را در کانون توجه داشته باشند.

ایشان، چهل سال زحمت ملت را در شرایط تحریم و فشار، به حرکت بر روی سنگلاخ تشبیه کردند و افزودند: با این وجود، پیشرفت کرده ایم که این واقعیت نشانه توانایی ملت و کشور است.

رهبر انقلاب در تبیین دیگر اولویت‌های کنونی، «ترجیح مدیریت جهادی بر دیوانسالاری» را مورد تأکید قرار دادند و افزودند: قوای مجریه، قضاییه و همه بخشها باید با مدیریت جهادی یعنی پرکاری همراه با تدبیر، کار را دنبال کنند و برای پیشبرد کارها اصطلاحاً شب را از روز نشناسند.
«ترجیح متن مردم به اهداف و منافع جناحی و حزبی» و «اولویت خدمت رسانی به قشرهای ضعیف و مناطق محروم» دو توصیه مهم دیگر رهبر به مسئولان بود.

حضرت آیت الله خامنه ای در زمینه دفاعی ادامه و نوسازی همه شیوه ها و ابزارها و تجهیزات مورد نیاز امروز و فردای کشور را، دارای اولویت کامل دانستند و افزودند: بدون لحظه ای تردید، کشور باید به سمت هر چیزی که برای دفاع نیاز دارد حرکت کند، ولو همه دنیا مخالف باشند.

رهبر انقلاب اسلامی با انتقاد شدید از دشمنانی که با جنگ افزارهای خود بشریت را تهدید می کنند اما با توان موشکی ایران مخالفت می کنند، افزودند: این مسئله به شما چه ربطی دارد؟ شما می خواهید ملت ایران موشک و دیگر امکانات دفاع از خود را نداشته باشد، تا به او زور بگویید.

ایشان افزودند: ما البته مسائلی همچون بمب هسته ای و سلاح کشتار جمعی را حرام می دانیم اما هر چیز دیگری را که لازم داشته باشیم، با قدرت دنبال می کنیم.

رهبر انقلاب اسلامی در تبیین اولویت‌های اقتصادی نیز، «اشتغال و تولید» را مورد تأکید ویژه قرار دادند و با اشاره به نامگذاری امسال به «اقتصاد مقاومتی؛ تولید – اشتغال» افزودند: در این زمینه البته کارهایی انجام و آمارهایی ارائه شده اما برای تحقق آنچه مورد نظر است، کار و تلاش بیشتری نیاز است.

حضرت آیت الله خامنه ای جوانان و نوجوانان عزیز کشور را به آمادگی ایمانی، علمی و انقلابی فراخواندند و افزودند: جوان موتور پیشرفت حال و آینده کشور است و نسل جوان کنونی که عزم و همت و بصیرتی بیشتر از نسل اول انقلاب دارد، باید خود را آماده شتاب بخشیدن به پیشرفت کشور کند.

رهبر انقلاب در بخش پایانی سخنانشان، استمرار و استحکام نظام اسلامی با وجود چهل سال توطئه و اقدام دولتهای مستکبر و خبیث را بهترین دلیل  اقتدار جمهوری اسلامی خواندند و تأکید کردند: تهدیدات و حرفها و نقشه های علنی و غیرعلنی دشمنان را می دانیم اما بدون لحظه ای تردید تأکید می کنیم نظام اسلامیِ متکی بر مردم، روز به روز قوی تر خواهد شد و همانگونه که امام خمینی می‌گفت «امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند»

پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با اشاره به تقدیم 10 هزار شهید در این استان از جمله 19 شهید مدافع حرم، گفت: سالروز قیام 29 بهمن 56 برای آذربایجانی‌ها فقط یک مناسبت تقویمی نیست بلکه رجوع به ریشه‌ای است که تا همیشه دست بیعت آذربایجان شرقی را در دستان پرمهر انقلاب اسلامی نگاه  می‌دارد.
حجت‌الاسلام آل‌هاشم خواستار توجه دلسوزانه دولتمردان به مشکلات دریاچه ارومیه شد و گفت: مردم آذربایجان در همه حوادث به درستی راه بر فرصت طلبان بستند و مُهر غیرت و اعتبار خود را بخوبی حفظ کردند.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: اخبار , خبر , رهبر انقلاب , اشرافی گری حرکت ضد انقلاب , معجزه , 22 بهمن , دیدار رهبر انقلاب با مردم آذربایجان شرقی ,
:: بازدید از این مطلب : 327
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

مجموعه: بیماری ها و راه درمان



عفونت شیستوزومیازیس, شایع‌ترین بیماری‌ انگلی

 عامل بیماری شیستوزومیازیس، انگلی بنام شیستوزوما از خانواده ترماتودها می‌باشد

 

شیستوزومیازیس (Schistosomiasis) یا تب حلزون

شیستوزومیازیس یكی از شایع‌ترین بیماری‌های انگلی در جهان است عامل بیماری، انگلی بنام شیستوزوما می باشد که  نوعی كرم پهن است كه در آب‌های شیرین دارای حلزون زندگی می‌كند و 5 گونه دارد که  در ایران تنها نوع ادراری یا هماتوبیوم آن بیماری ایجاد می کند.

 

یک بیماری شغلی در روستاها می‌باشد و در افرادی که به علت شغل (کشاورزی، ماهیگیری، شالیکاری) یا بدلیل نبود آب بهداشتی، برای شستشو و حمام از آب غیر سالم استفاده می‌کننددیده می‌شود. عامل بیماری، انگلی بنام شیستوزوما از خانواده ترماتودها می‌باشد.

هرچند میزان مرگ‌ومیر این بیماری اندک است ولی به عنوان یک بیماری مزمن به خصوص در کودکان می‌تواند آسیب‌های مختلفی را ایجاد کند.


اهمیت بیماری شیستوزمیازیس

۲۰۷ ‪ میلیون نفر را در ۷۶ كشور جهان و عمدتاً در كشورهای در حال توسعه در آسیا، آفریقا، آمریكای جنوبی و مرکزی و خاورمیانه مبتلا كرده است. ۸۰۰ میلیون نفر نیز در معرض خطر ابتلابه این بیماری هستند

 

عفونت شیستوزومیازیس, شایع‌ترین بیماری‌ انگلی

علت بیماری شیستوزومیازیس

 

انواع شیستوزومیازیس:

1. شیستوزوما هماتوبیوم

مختص انسان است. یعنی میزبان اصلی و نهایی آن انسان است اما میزبان واسط آن حلزون آبزی بالینوس است. این کرم در ایران در خوزستان اندمیک بود.

 

در داخل رگ های خونی کبد بالغ می شود و کرم های ماده از راه جریان خون وارد رگ های خونی مجاری ادراری می شود و کیسه ادرار و حتی در رگ ها و مویرگ های انتهایی مجاری ادرار مستقر می شود. پس این کرم ها در انسان شیستوزومیازیس ادراری را در انسان ایجاد می کنند. و از راه ادرار دفع می شوند.

 

2. شیستوزوما مانسونی

میزبان اصلی آنها انسان و برخی جوندگان و پستانداران است اما میزبان واسط آنها حلزون آبزی بیوم فالاریا می باشد. کرم های ماده و نر در رگ های خونی سیاهرگی کبدی بالغ می شوند. بعد از اینکه جفت گیری کردند، کرم های ماده در رگ های خونی کبد تخم گذاری می کنند اما برخی یا اکثریت آنها در رگ های مزانتریک روده مستقر می شوند و در انجا تخم گذاری می کنند. کرم ها از راه مدفوع دفع می شوند.

 

3. شیستوزوما ژاپونیکوم

این کرم طیف وسیعی از پستانداران و جوندگان و انسان را آلوده می کند به همین دلیل به آن شیستوزوما زئونوس می گویند. میزبان واسط آن حلزون آبزی اونکوملانیا است. این کرم در سیاهرگ های کبدی بالغ می شوند بعد جفت گیری کرم ماده در داخل رگ های مزانتریک روده باریک و گاهی در رگ های مزانتریک روده بزرگ هم مستقر و تخم گذاری می کنند.

 

4. شیستوزوما مکونوگی و اینتر کالاتوم

میزبان اصلی آنها انسان است و میزبان واسط آنها حلزون آبزی بالینوس می باشد. این کرم ها در رگ های خونی مزانتریک زندگی می کنند . اینها در کبد بالغ می شوند اما کرم ماده در رگ های مزانتریک تخم گذاری می کنند و به همین دلیل تخم ها در مدفوع یافت می شود. این تخم ها در مدفوع یافت می شود.

 

راه های انتقال بيماري شيستوزوميازيس

معمولاً اواخر بهار و اوايل تابستان صورت می گیرد که علت آن نیز وفور حلزون ميزبان واسط است که در این فصل حداكثر وفور را دارد وقتی افراد آلوده ادرار خود را در کنار آب دفع می کنند، تخم وارد آب می شود.

 

برای ادامه رشد و رسیدن به مرحله آلوده کنندگی انگل به حلزونهای آب شیرین نیاز دارد که در نهایت افرادی که وارد آب می شوند را آلوده می کنندکودکان 10 تا 15 سال بدلیل تماس با آب  آلوده در هنگام بازی و شنا و پایین بودن سطح مقاومت، بیشتر از همه آلوده می شوند.

 

عفونت شیستوزومیازیس, شایع‌ترین بیماری‌ انگلی

در صورتی که شیستوزومیازیس درمان نشود ممكن است در نهايت منجر به سرطان مثانه گردد

 

علائم شیستوزومیازیس 

مرحله اول:

در محل ورود لارو به بدن (اغلب پوست پا) خارش، سوزش و تاول ایجاد می‌گردد. که اکثراً بسیار خفیف است که به آن عارضه خارش شناگران می‌گویند.

 

دومین مرحله:

انگل از طریق جریان خون وارد ریه می‌شود. لذا در مرحله دوم (۶ تا ۸ هفته بعد از مرحلة اول) بیشتر علائم ریوی هستند که به صورت تنگی نفس، سرفه خشک، تب نامنظم، خستگی و درد عضلانی است.

 

 سومین مرحله استقرار:

کرم در محل اصلی خود (عروق مثانه) مستقر و از خون میزبان تغذیه و دفع مواد سمی دفع می‌کند. این مرحله معمولاً ۳ تا ۶ ماه پس از دفع تخم انگل با ادرار شروع می‌شود.

 

مهم‌ترین علامت در این موقع درد در هنگام دفع ادرار و وجود خون در قطرات آخر ادرار است. از عوارض ناشایع این بیماری سرطان مثانه می‌باشد.

 

عفونت شیستوزومیازیس, شایع‌ترین بیماری‌ انگلی

 شایع‌ترین بیماری‌ انگلی 

 

علت شیستوزومیازیس :

• عامل این بیماری شیستوزوماها هستند. لاروها این ها از راه پوست انسان را آلوده می کنند.  کرم هایی هستند که وارد جریان خون شده و در گردش خون زندگی می کنند. معمولا داخل سیاهرگ ها هستند ولی گاها در سرخرگ ها هم دیده می شوند.

 

• شیستوزوماها جز بیماری های منتقله از راه آب هستند.  برخی از آنها زئونوس هستند یعنی هم انسان هم حیوان را آلوده می کنند. برخی هم اختصاصا انسان را آلوده می کنند.

 

• شیستوزوماها در جاهایی که گرمسیر هستند و در مکان های پر آب و جاهایی که سدهای توسعه یافته و آب های راکد دارند دیده می شود.

 

عوارض بیماری شیستوزومیازیس

در صورتی که این بیماری درمان نشود ممكن است در نهايت منجر به سرطان مثانه گردد. در صورت مشاهده علائم بیماری شیستوزوما باید هر چه سریعتر به نزدیکترین خانه بهداشت یا مرکز بهداشتی درمانی مراجعه و نسبت به بررسی موضوع و انجام آزمایش مربوطه که یک آزمایش ساده ادرار است اقدام نماید.

  

عفونت شیستوزومیازیس, شایع‌ترین بیماری‌ انگلی

شیستوزوماها جزء بیماری های منتقله از راه آب هستند

 

پیشگیری از بیماری شیستوزومیازیس

با توجه به وجود بیماری در عراق و تردد اتباع عراقی به ایران جهت زیارت و بعضا درمان بیماریهای خویش همچنین تردد زوار ایرانی به عتبات عالیات، برای حفاظت فردی از این عفونت اساسا باید از تماس با آب آلوده اجتناب کرد. برای این کار باید یکسری اقدامات زیر را مدنظر قرار داد:

 

ο تهیه آب سالم جهت آشامیدن، استحمام و شستن لباسها

 

ο عدم استفاده از آب های آلوده جهت استحمام و شستشو

 

ο اجتناب از اجابت مزاج در درون یا نزدیکی آبهای سطحی جهت کم شدن احتمال آلودگی حلزونها

 

ο استفاده از توالتهای بهداشتی جهت اجابت مزاج

 

ο درمان بیماران برای قطع زنجیره انتقال

 

ο جلوگیری از بازی و شنای کودکان در کانالهای آبیاری که احتمال آلودگی وجود دارد.

 

ο ایجاد شبکه مناسب فاضلاب انسان و مبارزه با حلزونهای ناقل بیماری

 

گردآوری:سایت اطلاعات عمومی

منابع:iec.behdasht.gov.ir

microbiology2012.blogfa.com

beytoote.com



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: بیماری , بیماری شیستوزومیازیس , حلزون , انگل , رگ های خونی کبد , رگ های خونی , ریه , شایع‌ترین بیماری‌ انگلی ,
:: بازدید از این مطلب : 339
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

مجموعه: اخبار سیاست خارجی

به گزارش فارس،  «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان در سخنرانی امروز خود در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت که مشکلات منطقه با انقلاب ایران آغاز شد.

وی گفت که انقلاب اسلامی ایران به ایجاد حزب‌الله انجامید که امروز خطرناک ترین گروه تروریستی در دنیا است.ایران باید قانون  خود را تغییر دهد؛ قانونی که در آن از صادر کردن انقلاب صحبت شده است. الجبیر گفت که نمی‌تواند یک دیپلمات، حل‌کننده مشکلات بود و در عین حال دید مثبتی نداشت.

وزیر خارجه عربستان در حالی که کشورش مواضع یمنی‌ها را مورد حمله قرار می‌دهد ایران را به صادرات موشک‌های بالستیک برای حوثی‌ها متهم کرد و گفت که اگر ایران می‌خواهد که انتقاد از این کشور متوقف شود، باید رفتارش را تغییر دهد.

وی ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرد و مدعی شد: «دست‌های ما از زمان انقلاب ایران به سوی این کشور (برای گفت‌وگو) دراز است اما دست‌های ایران به سمت اسلحه و امثال آن است.»

وزیر خارجه عربستان گفت: «با چالش‌هایی در زمینه سوریه و یمن مواجه هستیم و تلاش می‌کنیم که برای حصول یک راه‌حل برای مسأله سوریه و سوق دادن تمامی به سمت مذاکره اقدام کنیم.»

الجبیر در ادامه سخنان خود مدعی شد که در ایران به توسعه راه و بیمارستان نپرداخته است اما به جای آن متوجه اقدامات نظامی بوده است.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: اخبار , خبر , وزیر خارجه , الجبیر , تروریسم , موشک , بالستیک , موشک کروز , موشک بالستیک ,
:: بازدید از این مطلب : 335
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120


:: برچسب‌ها: اخبار , خبر , زمین لرزه , زلزله , شاهرود , زلزله استان سمنان , سمنان , زلزله 4 ریشتری شاهرود ,
:: بازدید از این مطلب : 313
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

مجموعه: اخبار حوادث

پرواز تهران - یاسوج ناپدید شد/ هواپیما در منطقه سمیرم سقوط کرده است/ اسامی مسافران



  اخبار  حوادث ,خبرهای  حوادث ,هواپیمایی آسمان

به گزارش سرپوش، پرواز ساعت ۵ صبح تهران به مقصد یاسوج شرکت هواپیمایی آسمان از رادار محو شده است.

 

 بر همین اساس فرودگاه یاسوج در آماده‌باش کامل است.

 

گفتنی است این هواپیما هرروزه یک پرواز از تهران به یاسوج و یک پرواز بالعکس دارد که میانگین ۵۰ تا ۶۰ مسافر حمل می‌کند.

 

در همین رابطه مدیرکل روابط عمومی آسمان در خصوص این حادثه گفت: فعلا آخرین اخبار این است که هواپیمای تهران -یاسوج از رادار خارج شده است و در حال پیگیری موضوع هستیم. 

 

هواپیما در منطقه سمیرم سقوط کرده است

پیرحسین کولیوند به خبرگزاری فارس گفت: این حادثه مربوط به هواپیمایی تهران ـ یاسوج بوده که از صبح امروز از رادار خارج شده و در منطقه سمیرم در جنوب استان اصفهان سقوط کرده است.

 

گفتنی است هواپیمای ای‌تی‌آر شرکت هواپیمایی آسمان با ۶۰ مسافر و ۶ خدمه از رادار خارج شده و مشاهدات مردمی نشان از وقوع سانحه هوایی دارد.

 

کریمی معاون امداد نجات هلال احمر اصفهان با ذکر این نکته که درخواست بالگرد از استان فارس داده‌ایم، ادامه داد: تیم پادنا، شهرضا و دهاقان به محل حادثه اعزام شده است.

 

در همین خصوص دقایقی پیش سرپرست اورژانس کشور در گفتگو با خبرنگاران یادآور شد، با توجه به کوهستانی بودن منطقه امکان اعزام آمبولانس وجود ندارد.

 

بنابر مشاهدات مردمی هواپیمای تهران-یاسوج دچار سانحه هوایی شده است

 

علاالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: بر اساس مشاهدات مردمی هواپیمای تهران-یاسوج دچار سانحه هوایی شده است.

  اخبار  حوادث ,خبرهای  حوادث ,هواپیمایی آسمان

 

هنوز لاشه هواپیما رویت نشده است 

مدیر هماهنگی و کنترل عملیات هلال احمر گفت: هنوز لاشه هواپیما از سوی مردم یا نیروهای امدادی رویت نشده است.

 

هواپیمای آسمان با کوه دنا برخورد کرده است

یک مقام مسئول شرکت آسمان در این باره گفت: هواپیمای این شرکت به کوه دنا برخورد کرده و سقوط این هواپیما تایید می‌شود. 

 

هواپیمایی آسمان,اخبار حوادث,خبرهای حوادث,حوادث امروزکاپیتان فولاد، از خلبانان باتجربه و خوب ای‌تی‌آر، خلبان پرواز سقوط‌کرده تهران - یاسوج بوده است

 

راستین: با بالگرد عازم منطقه هستیم

 

رییس مرکز فوریت های پزشکی اصفهان گفت: طبق آخرین اطلاعات ارایه شده هواپیما تهران یاسوج در کوه های سمیرم سقوط کرده و منطقه به طور کامل مشخص نشده است.

 

غفور راستین در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: در حال حاضر با بالگرد عازم منطقه هستیم و تمام اورژانس‌های منطقه را به حالت آماده باش در آوردیم.

 

وی افزود: به دلیل این‌که هواپیما در کوه‌ها سقوط کرده است هنوز ابعاد حادثه مشخص نیست تا با بالگرد بروی منطقه پرواز کنیم.

  اخبار  حوادث ,خبرهای  حوادث ,هواپیمایی آسمان

اسامی جانبخاتگان پرواز سقوط کرده تهران- یاسوج 

 

۱-    مژگان نظری

۲-    جلال امیدی‌پور

۳-    حسین رستمی

۴-    مریم عابدی

۵-    احمد نظری

۶-    محمد برزگری

۷-    رویا داخته

۸-    مجید اسلامی

۹-    مهدی قرعلی

۱۰-    غلامعلی احمدی

۱۱-    میلاد علی‌پور

۱۲-    افشین انصاری

۱۳-    سید ایلیا دانشی

۱۴-    سیدطاها دانشی

۱۵-    محمد عیدی‌نیا

۱۶-    علی فرزانه

۱۷-    حمید هداوندخانی

۱۸-    عزت‌الله حق‌شناس

۱۹-    ابراهیم جعفریان سی‌سخت

۲۰-    نرگس خوبانی

۲۱-    ژیلا قلی‌پور

۲۲-    ایمانی‌مهر

۲۳-    عبدالرضا کردی

۲۴-    محمد نجات

۲۵- نشاطی‌فر

۲۶- محمد نوری

۲۷- علی زارع

۲۸- محسن تقی‌پور

۲۹- مصطفی رضایی

۳۰- خلیل آهنگران

۳۱- شاپور یاری‌پور

۳۲- شهبد یاری‌پور

۳۳- احمد چرمیان

۳۴- سیدرضا فاطمی‌طلب

۳۵- پریسا سوهانی

۳۶- علیرضا جامنی

۳۷- سکینه کاظمی‌انوار

۳۸- اردشیر راد

۳۹- بهروز شریف کاظمی

۴۰- سید بهزاد سیادتی

۴۱- حامد امیری

۴۲- محمد فهیمی

۴۳- رحمت صالحی‌پرور

۴۴- محمد فهیمی هنزایی

۴۵- ابوالقاسم فرهمندی

۴۶- مهدی جاوید‌پور

۴۷- عبدالاحد مرادی

۴۸- سلمان آذری

۴۹- امیر پورشاه‌آبادی

۵۰- فاطمه دالوند

۵۱- کوثر هردانی

۵۲- محمد کبیریان

۵۳- علیرضا کلهر

۵۴- حامد مهدوی

۵۵- حسن‌رضا قرلاقی 

 

اسامی كروی پرواز٣٧٠٤ هواپيمايی آسمان

١-كاپيتان حجت الله فولاد

٢-خلبان دوم كاوه خليلي

٣-سرمهماندار محمد حسين فرش سنگي

٤-مهماندار بهنام رضايي نياركي

 

 

اسامي تیم امنیت پرواز ٣٧٠٤ هواپيمايي آسمان

 ١-محمود بهشتی 

٢-فرهاد معصومی

 

همه سرنشینان هواپیمای ATR جان باخته اند

طباطبایی مدیر روابط عمومی شرکت آسمان گفت: هواپیمای ATR مدل ۷۲ بود که حدود ۸ و ۵۲ دقیقه از رادار خارج شد و بعد از جستجو در منطقه متوجه شدیم که این هواپیما در ۱۴ مایلی یاسوج به کوه دنا برخورد کرده است.

 

وی ادامه داد: این هواپیما ۶۰ مسافر داشته که ۵۹ بزرگسال و ۱ کودک داشته است که ۲ خلبان ۲ مهامندار و ۲ نفر کادر امنیت پرواز داشته است که متاسفانه همه سرنشینان جان باخته اند. 

 

امکان جست و جوی هوایی فعلاً وجود ندارد

کریمی معاون امداد و نجات هلال احمر اصفهان گفت: بالگرد هلال احمر استان فارس و هوانیروز که برای امداد به محل احداث رفته بودند به دلیل شرایط نامساعد بازگشتند، امکان جست‌وجوی هوایی فعلا وجود ندارد.

  

 این  خبر  تکمیل می شود 

 


:: برچسب‌ها: اخبار , خبر , سقوط هواپیمای سمیرم , هواپیما , هوایی , سقوط هواپیمای تهران یاسوج , یاسوج , سقوط هواپیما , هواپیمایی ,
:: بازدید از این مطلب : 376
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120
مجموعه: اخبار اجتماعی

 

جزئیات استخدام سازمان تامین اجتماعی

مدیرکل امور اداری سازمان تامین اجتماعی از استخدام پیمانی نیروی انسانی مورد نیاز در مدیریت های درمان استانهای فارس، مازندران، کردستان و کرمان در بهمن ماه سال جاری خبر داد.سازمان تامین اجتماعی

سید حسین حسینی آذرنوشان با اعلام این خبر گفت:سازمان تامین اجتماعی به منظور راه اندازی مراکز درمانی استانهای مذکور نیروی انسانی مورد نیاز خود را از طریق آزمون کتبی، مصاحبه و گزینش جذب می نماید.

وی افزود:داوطلبان استخدام می توانند در صورت احراز شرایط حسب مفاد آگهی استخدامی به شرح ذیل و یا از طریق روزنامه های کثیرالانتشار، نسبت به ثبت نام از روز سه شنبه مورخ ٩٦/١٠/٢٦ لغایت شنبه مورخ ٩٦/١٠/٣٠ اقدام و مدارک مربوطه را صرفا به صورت حضوری در بازه زمانی مذکور به نشانی مندرج در آگهی ارائه نمایند.

(شایان ذکر است روز جمعه مورخ ٩٦/١٠/٢٩ مراکز مذکور از ساعت ٨ تا ١٤ فعال می باشند)

حسینی آذرنوشان در ادامه افزود:آزمون کتبی استخدام پیمانی سازمان تامین اجتماعی در روز جمعه مورخ ٩٦/١١/٦ در مراکز استانهای یاد شده برگزار خواهد شد.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: اخبار , استخدامی , استخدامی آموزش و پرورش , تامین اجتماعی , استخدامی تامین اجتماعی , سازمان تامین اجتماعی ,
:: بازدید از این مطلب : 308
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

مجموعه: پزشکی و سلامت 

نکاتی که قبل از خانه تکانی باید انجام دهید!

هر ساله و در آستانه نوروز، مسمومیت‌های سطحی و شدیدی در اثر استفاده نامناسب از مواد شوینده در جامعه اتفاق
می‌افتد و زنان به عنوان مدیر امور داخلی منزل که بیشترین مسئولیت را در نظافت خانه برعهده دارند، آمار بیشترین
موارد مسمومیت خانگی را نیز به خود اختصاص می‌دهند.
آسیب‌های بهداشتی هنگام استفاده از موادشوینده، ممکن است در کوتاه مدت اثر چندانی نداشته باشد، اما در بلندمدت مشکلات ریوی
و پوستی، عوارض چشمی و آلرژی‌های مختلف تا سرطان را به همراه دارد.

کار‌شناسان بهداشت محیط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد ترکیب مواد شوینده به مردم هشدار داده‌اند زیرا ترکیب
مواد شوینده یا پاک کننده‌ها با مواد سفیدکننده در فضای کوچکی مانند حمام یا دستشویی خطرناک است.
با ترکیب شوینده‌ها با سفیدکننده‌ها از فعل و انفعالات شیمیایی ترکیب این مواد، گاز کلر آزاد شده که با رطوبت
مخاط دهان اسید کلریدریک ایجاد کرده که بسیار قوی و سوزاننده است و استنشاق آن در فضاهای کوچک علایم شدید
تنفسی ایجاد می‌کند.

بد‌ترین شکل استفاده از پاک کننده‌ها :

بد‌ترین شکل استفاده از مواد پاک کننده و شوینده آن است که
آن‌ها را با آب گرم مخلوط کنند یا از آن‌ها در محیط‌های بسته‌ای که بخار آب وجود دارد، استفاده شود.

نکات ضروری برای کاهش عوارض تنفسی و مسمومیت‌ها

کار‌شناسان بهداشت محیط وزارت بهداشت برای کاهش عوارض تنفسی و مسمومیت‌ها به افراد توصیه می‌کنند که از مواد شوینده و
پاک کنندهای استفاده شود که آسیب کمتری می‌رسانند، بطور مثال استفاده از پودرهای شوینده که آنزیم هم دارند، بسیار ایمن‌تر
از استفاده از مواد سفیدکننده‌ای است که بخار دارد.
استفاده از پاک کننده استاندارد و خودداری از مصرف مواد شوینده و پاک کننده‌ها در فضاهای بسته، از دیگر
توصیه‌های کار‌شناسان وزارت بهداشت است.
بخار متصاعد شده از ترکیب جوهرنمک و وایتکس بسیار برای چشم، پوست و ریه خطرناک است، بنابراین باید از ترکیب
این دو ماده جدا پرهیز شود.

همچنین هنگام شست و شوی حمام و دستشویی باید از ماسک‌های محافظ استفاده شده و پنجره‌ها باز و تهویه روشن
باشد تا جریان هوا برقرار شود.
بسیاری از مواد ضد عفونی کننده به راحتی از ماسک‌های کاغذی عبور می‌کنند و می‌توانند موجب آسیب ریه شوند بنابراین
تهویه مناسب محل، روشن کردن هواکش و بازکردن پنجره‌ها، استفاده نکردن از محلول‌های غلیظ و بستن دستمال ضخیم مرطوب روی
دهان و بینی می‌تواند تا حد زیادی از بروز آلرژی‌ها و پیشگیری از این مشکلات کمک کند.

کار‌شناسان وزارت بهداشت از مردم می‌خواهند که به توصیه‌های ایمنی روی برچسب محصولات مانند پوشیدن دستکش و ماسک هنگام استفاده
از محصولات سوزاننده، توجه کنند.
استفاده از مواد شوینده شیمیایی ممکن است موجب تشدید بیماری‌های قلبی، عروقی و ریوی شود؛ مواد شوینده شیمیایی روی
زنان باردار، افراد مسن و کودکان بیشتر آسیب رسان است.
افراد هنگام استفاده از شوینده‌ها باید مطمئن شوند که استفاده، نگهداری و دفع این موادشیمیایی، مطابق با دستورالعمل سازنده است.

نگهداری از مواد خطرناک پاک کننده در مکانی دور از دسترس کودکان، محکم بستن در محصولات شیمیایی و پاک کننده‌ها
و نگهداری از فرآورده‌های حاوی موادشیمیایی پرخطر در ظروف ویژه از دیگر توصیه‌های کار‌شناسان وزارت بهداشت درباره مواد شوینده و
پاک کننده به شمار می‌رود.
در صورت جابجا کردن مواد شوینده و پاک کننده، بقیه ماده باید به ظرف اصلی بازگردانده شود؛ هرگز نباید برچسب
روی ظروف مواد شیمیایی را برداشت، اگر برچسب روی ظروف دچار پوسیدگی شد لازم است دوباره روی آن بر چسب
زده شود.

اقدام ضروری در مسمومیت‌های ریوی

اولین و بهترین اقدام برای مسمومان ریوی، خروج سریع فرد از محل سربسته و استفاده از هوای آزاد و قرار
گرفتن در معرض جریان هوا است زیرا استنشاق هوای تازه، تنفس را تسهیل کرده و موجب آرامش می‌شود.
همچنین استفاده از بخور به ویژه بخور سرد بسیار کارآمد بوده و خودداری از صحبت کردن نیز مفید است.
ارجاع هرچه سریع‌تر آسیب دیدگان و مسمومان به پزشک یا تماس با اورژانس در این موارد ضروری است.

آسیب ناشی از مواد شوینده بر چشم

انواع مواد شیمیایی می‌توانند به چشم آسیب برسانند، مواد شوینده و رنگ بر از جمله خطرناک‌ترین مواد برای چشم به
شمار می‌روند و در صورت تماس با چشم به سرعت قرنیه را زخم کرده و حتی در موارد شدید‌تر می‌توانند
به سوراخ شدن کره چشم منجر شوند.
مواد شوینده همچنین می‌توانند موجب ایجاد زخم‌های شدید در پلک شده و چسبندگی‌های کره چشم و پلک را به همراه
داشته باشند.
آسیب ناشی از این مواد ممکن است آن قدر جدی باشد که بینایی به طور کامل از بین برود بنابراین
استفاده از عینک حفاظتی جهت کاهش آسیب چشم‌ها توصیه می‌شود.

:: توصیه‌های ایمنی برای انجام خانه‌تکانی ::

گاهی دلیل بروز برخی حوادث برای افراد، بی‌دقتی آنهاست.
بالا رفتن از نردبانی که سطح اتکای آن پایدار و محکم نشده، استفاده از بنزین برای پاک کردن وسایل بدون
توجه به حساسیت آن در برابر اصطکاک و گرما از جمله این موارد است.
خوب است برخی توصیه‌های سازمان آتش‌نشانی را برای این روزهای فراگیر شدن خانه‌تکانی بخوانید.

۱٫
در زمان نظافت خانه خود و استفاده از نردبان و یا چهارپایه از پایداری سطح اتکای آن با زمین
کاملا مطمئن باشید و از چهارپایه‌های استاندارد و نردبان دوطرفه استفاده کنید.

۲٫
از شست‌وشوی پرده، کف آشپزخانه، حمام و غیره که آلوده به مواد روغنی باشند توسط مواد سریع‌الاشتعال (مثل بنزین) جدا
خودداری کنید.

۳٫
از قرار دادن مواد شوینده مانند وایتکس و جوهر نمک و مانند اینها روی زمین و در دسترس کودکان جدا
خودداری کرده، در حد استاندارد از آنها استفاده کنید.

۴٫
در زمان پاک نمودن شیشه و پنجره‌های منزل احتیاط لازم را نموده و از رفتن بر روی نرده‌ها و یا
قرنیزها جدا خودداری نمایید.

۵٫
شست‌وشوی لوازم برقی مانند لوستر، چراغ روشنایی و غیره قبل از قطع کامل برق بسیار خطرناک بوده و احتمال برق‌گرفتگی
افراد را افزایش می‌دهد لذا اول برق وسیله برقی را قطع و سپس این لوازم را پاک نمایید.

۶٫
در زمان جابجایی لوازم خانگی بالاخص اجاق گاز، احتیاط بیشتری کنید و کلیه اتصالات مربوط به گاز اعم از شهری
و کپسول را توسط آب و صابون چک کنید تا از عدم نشتی آنها مطمئن شوید.
ضمنا شیلنگ‌های فرسوده انتقال گاز را حتما تعویض کنید.

۷٫
از ریختن مواد قابل اشتعال در چاههای فاضلاب، دستشوئی، توالت و غیره جدا خوداری نموده، چرا که در اثر ریزش
این گونه مواد در محیط خانه احتمال انفجار و آتش‌سوزی بسیار است.

۸٫
کپسول دستی آتش‌نشانی موجود در محیط خانه را بموقع شارژ کنید زیرا این کار می‌توانید کمک بسزائی در زمان آتش‌سوزی
احتمالی به شمار رود.

۹٫
از جابجایی لوازم و اثاثیه سنگین منزل به صورت فردی اجتناب نموده و در این مورد از کارگران حرفه‌ای و
یا کار گروهی بهره بگیرید تا در ایام خوش نوروز دچار دیسک کمر یا عوارض ناشی از آن نشوید.

طعم زندگی

niksalehi.com



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: خانه تکانی , بهداشت , سلامت , عید نوروز , آلرژی , وزارت بهداشت , اسید کلریدریک ,
:: بازدید از این مطلب : 311
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

مجموعه: عکس های خنده دار

سوژه های خنده دار فضای مجازی سری ۴۳۹

سوژه های خنده دار ۴۳۹ فضای مجازی

سوژه های خنده دار ۴۳۹ , سوژه های خنده دار فضای مجازی را ببینید و لذت ببرید.

جملات  خنده دار

گواهی نامه گرفتن مامانم حدود یک سال و نیم طول کشید
قبول که شده بود افسره از مامانم خوشحال تر بود !
∞..∞..∞.∞..∞..∞..∞..∞..∞..∞..∞..∞
دوست و دَست بسیــار است
اما
دَست دوست انـــدک
∞..∞..∞.∞..∞..∞..∞..∞..∞..∞..∞..∞
ﻫﺮ ﻏﻠـﻄﯽ ﺭﻭ ﺍﻧـﺠﺎﻡ ﺩﺍﺩﻥ ،
ﺍﺳﻤـﺶ ” ﭘﺎﻳـﻪ ﺑـﻮﺩﻥ ” ﻧﻴـﺴﺖ
ﺧـَـﺮﻳـَﺘـﻪ !
∞..∞..∞.∞..∞..∞..∞..∞..∞..∞..∞..∞
خودم رو کشتم رفتم مهندسی رباتیک گرفتم
فامیلمون برگشته میگه عقربه بزرگه ساعت خونه مون افتاده ، می تونی جا بندازیش !؟

∞..∞..∞.∞..∞..∞..∞..∞..∞..∞..∞..∞
یه روز از بیرون اومدم رفتم رو تخت خوابیدم
مامان و بابام اومدن بالا سرم و با محبت هرچه تمام دست تو موهام کرد و گفت :
الهی قربونش برم …
بعد با یه لحن غم انگیز به بابام گفت : خوب شد دختر نشد وگرنه رو دستمون باد میکرد !
∞..∞..∞.∞..∞..∞..∞..∞..∞..∞..∞..∞
به مامانم میگم من شام بیرون میخورم ، هوس فست فود کردم …
میگه نمیخواد ، فردا شب هوس کن !

جدیدترین سوژه های خنده دار ۴۳۹

 niksalehi.com

 


:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: سوژه خنده , خنده دار , عکس خنده دار , تصاویر خنده دار , تصاویر خنده دار فضای مجازی , عکس طنز ,
:: بازدید از این مطلب : 434
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120
 
 
 
 
 
 
 
 مجموعه: اخبار اقتصادی
 
 
رقیب «جذاب» نرخ سود 20 درصد پیدا شد
 

 

به گزارش اقتصادنیوز ، در پی تشدید نوسانات بازار ارز در چند ماه اخیر و افزایش تقاضا برای خرید دلار که موجب ایجاد عدم تعادل در قیمت‌ها شد و نرخ دلار را تا مرز ۵ هزار تومانی نیز پیش برد، بانک مرکزی، عصر روز چهارشنبه تدابیری برای کنترل نقدینگی در این بازار اتخاذ کرد. با توجه به ابلاغیه جدید بانک مرکزی، بانک‌ها از روز گذشته ۲۸ بهمن‌ماه به مدت دو هفته، انتشار گواهی سپرده ریالی با نرخ سود سالانه ۲۰ درصد را در دستور کار خود قرار دادند تا شاید التهاب هفته‌های اخیر بازار ارز و سکه فروکش کند.

نکته‌ نهفته در این اوراق اما نرخ سود ۱۴ درصدی باز‌خرید قبل از موعد گواهی سپرده ریالی بانک‌ها است.  به هر حال آغاز پذیره‌نویسی اوراق بانکی که با تبلیغات گسترده‌ای همراه بوده، به‌عنوان گزینه‌ای برای سرمایه‌گذاری سبب شد تا قیمت اوراق اسناد خزانه اسلامی که پیش از این با نرخ‌های ۱۶ تا ۱۷ درصد معامله می‌شدند، رو به کاهش گذاشته و نرخ سود موثر «اخزا»ها از ۲۰ درصد نیز فراتر رود.

مروری بر مزیت‌های بازار بدهی

بررسی‌ها نشان می‌دهد اوراق موجود در بازار بدهی از مزایای ویژه‌ای همچون ریسک نقدشوندگی پایین‌تر، ریسک نکول صفر، نرخ سود موثر بیشتر، اثر تورمی اندک و همچنین مصون بودن از ریسک‌هایی که نظام بانکی را تهدید می‌کند، برخوردارند.نقدشوندگی بالای اوراق بدهی: کارشناسان بر این اعتقادند سود ۱۴ درصدی اوراق بانکی قبل از سررسید سالانه، نمی‌تواند برای همه سرمایه‌گذاران جالب باشد. آن هم در شرایطی که بسیاری از سرمایه‌گذاران نگاهی کوتاه‌مدت داشته و نقدشوندگی اوراق از اهمیت ویژه‌ای برایشان برخوردار است.

از مهم‌ترین مزایای اوراق بدهی موجود در بازار سهام می‌توان به ریسک نقدشوندگی بالای این اوراق اشاره کرد. به‌عنوان نمونه در صورت خریداری این اوراق، طی ۲‌هفته آتی، علاوه بر سود کوپن (درخصوص اوراق کوپن‌دار)، رشد قیمتی این مدت اوراق نیز نصیب سرمایه‌گذار می‌شود. علاوه بر این نقدشوندگی بالای اوراق بدهی سبب می‌شود تا هر زمان که سرمایه‌گذار تمایل داشته باشد، اوراق موجود در پرتفوی خود را با نرخ موجود در بازار به فروش برساند. درخصوص اوراق گواهی سپرده، نرخ بازخرید قبل از موعد ۱۴ درصد خواهد بود.

ریسک نکول صفر اوراق بدهی: تجربه ۱۷ اوراق سررسید شده اسناد خزانه اسلامی در بازار بدهی نشان از ریسک نکول صفر در این بازار دارد. به‌طوری که اوراق بدهی معامله شده در بازار سهام تاکنون حتی یک ریال بدهی یا نکول نیز نداشته‌اند. گواه این مدعا عملکرد موفق دولت در بازپرداخت به موقع «اخزا۱» تا «اخزا۱۱» و «سخا»ها در زمان سررسید است.نرخ سود جذابتر اوراق بدهی: پیشی گرفتن نرخ سود موثر اوراق اسناد خزانه اسلامی از نرخ سود سپرده‌های بانکی، بیش واکنشی بازار به این اتفاق کوتاه‌مدت را در پی داشت.

این بیش واکنشی سبب شد تا نرخ سود اوراق بدهی جذاب شده و فرصت خرید خوبی در این بازار برای استفاده مطلوب سرمایه‌گذاران ایجاد شود. به این ترتیب دیروز نرخ سود اکثر سررسیدهای اوراق اسناد خزانه اسلامی از سطوح ۲۰ درصدی عبور کرد. نرخ سود معادل بانکی این اوراق نیز به سطح مذکور نزدیک شد. بنابراین با توجه به غلبه دید کوتاه‌مدت در میان سرمایه‌گذاران، بازار بدهی گزینه جذاب‌تری برای سرمایه‌گذاران خواهد بود.

اثر تورمی پایین‌تر اوراق موجود در بازار سهام: همانطور که بارها در گزارش‌های «دنیای‌اقتصاد» تاکید شده است، توسعه بازار بدهی علاوه بر کمک به تامین مالی شرکت‌ها، تسویه بدهی دولت و کل اقتصاد باعث می‌شود اثرات تورمی افزایش نقدینگی در اقتصاد کاهش پیدا کند.

همچنین بازار سرمایه می‌تواند از طریق انتشار اوراق در بازار بدهی، مانعی در برابر تشدید فعالیت‌ها در بازارهای سفته‌بازی نظیر ارز، طلا و حتی مسکن که آثار تورمی شدیدی به دنبال دارند، شود.مصونیت بازار بدهی از ریسک‌های پیرامون بانکی‌ها: در شرایط کنونی، نظام بانکی کشور با ریسک‌های متعددی روبه‌رو‌ است که منابع درآمدی بانک‌ها را مورد تهدید قرار می‌دهد. بازار بدهی اما از چنین ریسکی مصون بوده و از شرایط مطلوب‌تری برای ورود نقدینگی برخوردار است.

مناسب‌ترین مکان برای هدایت نقدینگی

اقدام بانک مرکزی برای مدیریت نوسانات در بازار ارز، هر چند امری کوتاه‌مدت است اما مهم‌ترین‌ قربانی آن، صندوق‌های سرمایه‌گذاری به ویژه صندوق‌های با درآمد ثابت بوده‌اند. صندوق‌های بادرآمد ثابت زمانی برای سرمایه‌گذاران جذاب هستند که سرمایه‌گذار نتواند جایگزینی در بانک برای سرمایه‌گذاری بیابد. به این ترتیب زمانی که موقعیتی جذاب در بانک‌ها پیش روی سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد، اقدام به ابطال صندوق‌ها امری بدیهی خواهد بود. به نظر می‌رسد این اقدامات به نوعی مدیریت نامناسب مقام سیاست‌گذار در پیشگیری از نوسانات ارزی بوده است.

امری که شرایط را به جایی رساند تا برای کنترل این بازار، سیاستگذار اقدام به افزایش ناگهانی نرخ سود هر‌چند کوتاه‌مدت کند. این مهم تاکید می‌کند سیاستگذار باید درایت بیشتری در پیشگیری از این نوسانات انجام دهد. در عین حال انتظار می‌رود بعد از این دوره خاص دو هفته‌ای (مهلت عرضه گواهی سپرده ریالی)، فضای بازارها تا حدودی رنگ آرامش به خود بگیرند. در این شرایط لازم است تا با توسعه هر‌چه بیشتر بازار بدهی با انتشار اوراق جدید، از روانه شدن نقدینگی سرگردان به سمت بازارهای سفته‌بازانه جلوگیری به‌عمل‌ آید.  

استفاده مطلوب از رشد نقدینگی

جهش یکباره نقدینگی از ۵۷۴ هزار میلیارد تومان در سال۹۲ به بیش از ۱۴۲۴ هزار میلیارد تومان در پایان آبان ماه سال‌جاری، نشان از نابسامانی پولی در کشور دارد. در این شرایط نقدینگی دو راه را می‌تواند پیش بگیرد. ورود به بخش تولید که رشد اقتصادی را به دنبال خواهد داشت یا ایجاد تورم با ورود نقدینگی به بازارهای سفته‌بازانه. بنابر‌این در صورت ورود این نقدینگی سرگردان به بازار ارز یا مسکن، افزایش تورمی امری قطعی خواهد بود. در این میان اما راهکاری که برای جلوگیری از این اتفاقات تورمی سنگین دیده می‌شود، استفاده از ظرفیت‌های بورس اوراق و سهام است.

باید توجه داشت بازار سرمایه، تنها بازاری است که با جذب نقدینگی، اثر تورمی کمی به دنبال دارد. از سوی دیگر انتشار اوراق بدهی در این بازار در نهایت منجر به افزایش سرمایه‌گذاری، به‌کارگیری نیروی کار بیشتر و افزایش تولید و صادرات می‌شود. موضوعی که در نهایت زمینه رشد و رونق اقتصادی را فراهم می‌آورد، بنابراین سیاست‌ها باید به سمت و سویی باشد که اثر تورمی حداقل و در عین حال کارآیی بیشتری در بخش تولید داشته باشد. در صورتی که این رخداد مثبت در اقتصاد ایران نهادینه نشود، نه‌تنها بانک‌ها از شرایط فعلی خلاصی نمی‌یابند بلکه اقتصاد ایران نیز در این وضعیت کج‌دار و مریز باقی می‌ماند.

مروری بر اوراق بدهی دولتی

«اسناد خزانه» از مهم‌ترین‌ ابزارهایی هستند که در کشورهای گوناگون توسط دولت‌ها و بانک‌های مرکزی جهت اعمال سیاست‌های اقتصادی و تنظیم بازارهای پول و سرمایه مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ایران نیز یکی از ابزارهای مالی نوینی که در چند سال گذشته توسط دولت جهت تسویه بدهی دولت منتشر شده، اسناد خزانه اسلامی است. به این ترتیب اسناد خزانه اسلامی از ابزارهای مالی با ماهیت بدهی بوده است که بدون کوپن سود و با سررسید کمتر از یک‌سال منتشر می‌شود و هدف اصلی از انتشار آن، مدیریت بدهی‌های دولت است.

اسناد خزانه اسلامی در تاریخ ۸ مهر ۹۴ با انتشار «اخزا۱» کلید خورد که به نوعی آغاز رسمی بازار بدهی در کشورمان محسوب می‌شود. پیش از این، عمده اوراق منتشرشده در قیمت‌های ثابت و تقریبا بدون اثرگذاری واقعی عرضه و تقاضا معامله می‌شدند.

تاکنون ۱۹ مرحله اوراق اسناد خزانه اسلامی با سررسید میان‌مدت و دو مرحله اوراق اسناد خزانه اسلامی با سررسید کوتاه‌مدت تحت عنوان «سخا» به بازار عرضه شده که در این میان با سررسید اغلب این اوراق، در حال‌حاضر ۹ مرحله از اسناد خزانه اسلامی در فرابورس ایران مورد معامله قرار می‌گیرند. در این میان باید توجه داشت با وجود توسعه نسبی بازار بدهی با اوراق جدید، اما این بازار همچنان فاصله زیادی با استانداردهای بین‌المللی دارد.

ارزش بازار بدهی ۷/ ۴ درصد از تولید ناخالص داخلی و ۸/ ۶ درصد ارزش بازار سرمایه را از آن خود کرده است. در این میان بررسی‌های «دنیای‌اقتصاد» از ۱۵ کشور نشان می‌دهد که نسبت بازار بدهی به تولید ناخالص داخلی (GDP) این کشورها بیش از ۱۱۳‌درصد بوده و نسبت آن به بازار سرمایه حدود ۱۸۵ درصد است. موضوعی که نشان‌دهنده پتانسیل مناسب کشورمان برای توسعه هر چه بیشتر این بازار است.

 



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: اخبار , خبر , سود سپرده بانکی , نرخ سود سپرده 20 درصد , بانک , وام , سپرده بانکی , بانک مرکزی , ارز ,
:: بازدید از این مطلب : 381
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

مجموعه: 

تست هوش جمع اعداد روی توپ ها

تست هوش جمع اعداد روی توپ ها

تست هوش جمع اعداد روی توپ ها , همانطور که در تصویر نیز مشخص شده، ۸ توپ داریم که هر کدام با یک برچسب عددی مشخص شده اند.
آیا می توانید سه تا از آنها را انتخاب نمایید بطوری که مجموع این سه عدد برابر ۳۰ باشد.

آیا این کار ممکن است؟ اگر نه چرا و اگر بله، چگونه.

تست هوش جمع اعداد روی توپ ها به همراه پاسخ

تست هوش تصویری با جواب

توضیح: این معما با عنوان ‘مجموع سه عدد فرد برابر ۳۰ شود’ نیز معروف است.

♦◊♦

♦◊♦

♦◊♦

♦◊♦

♦◊♦

♦◊♦

♦◊♦

♦◊♦

♦◊♦

♦◊♦

♦◊♦

♦◊♦

♦◊♦

♦◊♦

♦◊♦

♦◊♦

♦◊♦

♦◊♦

♦◊♦

♦◊♦

♦◊♦

♦◊♦

♦◊♦

♦◊♦

♦◊♦

♦◊♦

♦◊♦

♦◊♦

پاسخ تست هوش: جمع اعداد روی توپ ها

اگر بخواهیم از دیدگاه منطق ریاضی نگاه کنیم و اعداد را به همان صورت که در تصویر مشخص شده ببینیم،
پاسخی وجود ندارد، چون همه توپها، اعداد فرد هستند و مجموع سه عدد فرد، همواره فرد است.

اما شاید بتوانیم از زاویه دیگری نگاه کنیم. توپ شماره ۹، می تواند عدد ۶ باشد
(یا اینطور فرض شود). در این صورت جوابی برای این معما خواهیم داشت:

۱۱ ۱۳ ۶=۳۰

آی هوش



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 344
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

 



سرطان سينه شايع‌ترين نوع سرطان در ميان زنان اروپايي است. با وجودي كه ميانگين بقاي پنج ساله -٨٢ درصد- طي ٣٠ سال گذشته به‌شدت بهبود يافته است، اما هنوز هم انتظار مي‌رود از هر هشت زن، يك زن دچار سرطان سينه شود. (اين مقدار ١٠٠ برابر كمتر از مردان است.) بسياري از عوامل خطرناك خارج از كنترل ماست؛ با بالا رفتن سن يا بلندي قد فرد پيشرفت اين بيماري بيشتر مي‌شود.
 
اگر چه ممكن است اين ويژگي‌ها به عواملي مانند رژيم غذايي در كودكي، كه به قد فرد در بزرگسالي مربوط است، نسبت داده شود اما يافته‌هاي تازه‌ترين تحقيقات نشان مي‌دهد كه زنان مي‌توانند تا حدي اين احتمالات را تغيير بدهند.
 
سوزانا بروان، پ‍ژوهشگر ارشد صندوق بين‌المللي تحقيقات سرطان در لندن، مي‌گويد: «اينكه مردم بدانند در برابر اين بيماري ضعيف نيستند، خيلي مهم است. گام‌هايي هست كه با برداشتن آنها مي‌توان به كاهش بروز خطر كمك كرد.» اوايل سال ٢٠١٧، صندوق بين‌المللي تحقيقات سرطان با همكاري انستيتوي امريكايي تحقيقاتي سرطان، ١٠٠ پژوهش را كه شامل اطلاعات ميليون‌ها زن از سراسر دنيا مي‌شود بررسي كرد. آنها شواهد محكمي دال بر كاهش خطر سرطان سينه با روش‌هاي سبك زندگي ساده كشف كردند. براون مي‌گويد: «براي سالم‌تر شدن هيچ‌وقت دير نيست. اما هر چه زودتر، بهتر.»
 
با اين روش‌ها مي‌توانيد خطر بروز اين بيماري را كمتر كنيد:
الكل خادم سرطان است
مصرف الكل فقط خطر ابتلا به سرطان‌هاي مختلف را، از جمله سرطان روده بزرگ و سرطان كبد، افزايش مي‌دهد. يك نوشيدني در يك روز احتمال پيشرفت سرطان سينه را تا ١٠ درصد افزايش مي‌دهد. با نوشيدن دو نوشيدني اين ميزان را دو برابر و به ٢٠ درصد مي‌رسد. جوليان كيم، سرطان‌شناس در موسسه CancerCare Manitoba، مي‌گويد: «بسياري از زنان با شنيدن اين خبر شوكه مي‌شوند. آنها الكل مصرف مي‌كنند و فكر مي‌كنند تاوان اين كارشان را نخواهند پرداخت.» الكل ميزان استروژن را بالا مي‌برد؛ استروژن مانند هورمون‌هاي ديگر، پيام‌هايي را كه مربوط به تقسيم سلولي است به مغز مي‌رساند. عامل طول عمر افزايش يافته استروژن با سرطان سينه در ارتباط است.

به همين دليل است كه تجربه نخستين عادت ماهيانه در ١٢ سالگي و تجربه يائسگي پس از ٥٥ سالگي از عوامل خطرناك اين بيماري به شمار مي‌روند. علاوه بر اين‌ها، وقتي الكل وارد سوخت و ساز بدن مي‌شود، به سمي به نام استالدهيد تبديل مي‌شود كه به دي ان‌‌اي صدمه مي‌زند و توانايي ما را براي اصلاح اين صدمه مخدوش مي‌كند.

ادواردو ازمبوجا، پزشك راهنماي گروه تحقيقاتي داروسازي سرطان سينه اروپا در انستيتو جولز بوردت بروكسل، مي‌گويد: «حتي مصرف كم الكل در طول روز هم خطر ابتلا به سرطان سينه را نسبت به كساني كه الكل مصرف نمي‌كنند، تا ٥ درصد افزايش مي‌دهد.»

فعاليت بدني داشته باشيد
ورزش خطر ابتلاي به سرطان سينه را كاهش و عدم فعاليت فيزيكي اين خطر را افزايش مي‌دهد. تاثيرات ايمني به عوامل مختلفي وابسته است؛ در دوره پس از يائسگي به سر مي‌بريد يا نه، آيا ميزان تمرينات ورزشي‌اي كه انجام مي‌دهيد، متناسب است يا سخت (سطح تناسب يا سختي ورزش با صحبت كردن راحت در حين انجام ورزش تعيين مي‌شود) و چه مقدار زمان به فعاليت بدني اختصاص مي‌دهيد.
 
دكتر جيانت وايديا، جراح سينه و استاد جراحي و سرطان‌شناسي دانشگاه كالج لندن، مي‌گويد: «هر چه بيشتر ورزش كنيد، خطر ابتلا به سرطان سينه را بيشتر كاهش داده‌ايد.» تحقيقات نشان مي‌دهد زناني كه در دوره پيش از يائسگي به سر مي‌برند و فعاليت بدني زيادي دارند اين خطر را تا ١٧ درصد كاهش مي‌دهند. حداقل ٣٠ دقيقه ورزش پرجست‌وخيز در روز را براي پيشگيري در نظر بگيريد اما به خاطر داشته باشيد كه هر نوع فعاليت بدني بهتر از عدم فعاليت است.
 
دكتر كريستين فريدريش، دكتر اپيدميولوژيك در سرويس سلامت آلبرتا كه در تعيين كيفيت و كميت عوامل تغيير و اصلاح انواع سرطان‌ها در سراسر كانادا نقش داشته است، مي‌گويد: «مي‌دانيم ورزش هم خطر ابتلا به حداقل ١٣ نوع سرطان را كاهش مي‌دهد.» ظاهرا با فعاليت‌هاي بدني گوناگوني مي‌توان ايمني جسم را در برابر سرطان سينه فراهم‌ آورد. ورزش سطح استروژن زناني را كه در دوره يائسگي به سر مي‌برند، پايين مي‌آورد و سيستم ايمني بدن آنها را بهبود مي‌بخشد. در معرض نور خورشيد قرار گرفتن و دريافت ويتامين دي نيز مي‌تواند تغيير شگرفي را پيش آورد. هر چند مطالعات بيشتري براي فهم تاثير گونه‌هاي مختلف فعاليت بر سلول‌هاي بدن لازم است.

افزودن برنامه ورزشي به زندگي آشفته و شلوغ‌، چالش‌برانگيز است اما شاون چيري، مدير ارشد بهبود سلامت در انجمن سرطان كانادايي، مي‌گويد مي‌توانيم تاثيرات اين تغيير رويه را در محل كار و در شهرها اعمال كنيم؛ كارمندان مي‌توانند از تخفيف‌هاي عضويت در باشگاه استفاده كنند يا راه‌هايي براي افزايش سطح فعاليت در محل كار بيابند. شهرها مي‌توانند مسيرهايي براي دوچرخه‌سواري تعبيه كنند. او مي‌گويد: «بدين شكل محيط زيست اين افراد را تشويق مي‌كند فعاليت بدني بخشي از روزشان باشد.»

كنترل وزن در دوران يائسگي
داشتن اضافه وزن يا چاقي در بزرگسالي عامل خطرناك مشهودي براي سرطان سينه در دوران بعد از يائسگي است (مقوله‌اي كه شامل اغلب موارد مي‌شود؛ ٨٣ درصد سرطان‌هاي سينه پس از ٥٠ سالگي تشخيص داده مي‌شوند) . افزايش وزن پس از يائسگي احتمال ابتلاي به سرطان سينه را افزايش مي‌دهد. دكتر جوليان كيم، در موسسه CancerCare Manitoba مي‌گويد: «هر ١٠ كيلوگرمي كه در دوران يائسگي به وزن بدن اضافه مي‌شود با ١٨ درصد افزايش خطر نسبي ابتلا به سرطان سينه مرتبط است. » («خطر نسبي» به اين معناست كه شما ١٨ درصد بيشتر از ديگراني كه همسن شما هستند و شكل بدني شما را دارند اما وزن اضافه نكرده‌اند، مستعد ابتلا به سرطان سينه هستيد.
 
داشتن وزن سالم بطور پيوسته شما را در برابر گونه‌هاي ديگر سرطان، ديابت، بيماري‌هاي قلبي و سكته محافظت مي‌كند.) دكتر ازمبوجا مي‌گويد: «شواهد محكمي براي مرتبط كردن چاقي با سرطان وجود دارد.» ورزش كردن مشخص مي‌كند كه چرا وزن به تنهايي بر خطر ابتلا به سرطان سينه تاثيرگذار است.
 
هر چند پس از دوران يائسگي، بافت‌هاي چربي منبع اصلي استروژن به شمار مي‌روند. محققان رابطه‌هايي ميان چاقي و التهاب مزمن بافت‌هاي چربي كه ممكن است مسوول خطر سرطان فزاينده در سينه باشد، يافته‌اند. همين امر در مورد ميزان بالاي انسولين به كار مي‌رود. علت اين امر هر چه كه باشد، كنترل وزن، به خصوص پس از يائسگي، شما را در برابر سرطان سينه محافظت مي‌كند.

 علت سرطان سينه

ورزش خطر ابتلاي به سرطان سينه را كاهش و عدم فعاليت فيزيكي اين خطر را افزايش مي‌دهد

  
پيشگيري با يك قرص
دكتر جوليان كيم از CancerCare Manitoba مي‌گويد: «از ميان سرطان‌هاي شايع‌تر- مانند ريه و روده- فقط يك نوع سرطان هست كه مي‌توان با دارو از بروز آن پيشگيري كرد و آن هم سرطان سينه است. » تاموكسيفن و رالوكسيفن كه مانع‌گيرنده‌هاي استروژن در سلول‌هاي سينه مي‌شوند، تا ٥٠ درصد خطر نسبي را كاهش مي‌دهند. اكزمستين و آناستروزول (exemestane and anastrozole) مي‌توانند باقي‌مانده استروژن را در زناني كه دوره يائسگي را پشت سر گذاشته‌اند، پايين بياورند كه همين امر مي‌تواند به كاهش ٦٥ درصدي «خطر نسبي» بينجامد.

از درمان با تعويض هورمون اجتناب كنيد
درمان با تعويض هورمون براي درمان نشانه‌هاي يائسگي، كه با ميزان رو به افول استروژن مشاهده شده مانند گرگرفتگي، اختلال در خواب و خشكي واژن به كار مي‌رود. اين درمان شامل مصرف قرص يا برچسب مكمل استروژن- كه گاهي با هورمون ديگري به نام پروژستين تركيب شده است- مي‌شود. اما متخصصان تخمين زده‌اند كه درمان با تعويض هورمون، كه سطح استروژن زناني را كه در دوره بعد از يائسگي قرار دارند بالا مي‌برد، و ١٥ درصد بروز موارد جديد سرطان سينه را شامل مي‌شود.

دكتر وايديا مي‌گويد: «تصميم به مصرف داروهاي تعويض هورمون، تصميم پيچيده‌اي است كه زنان بايد با مشورت دكتر متخصص به اين نتيجه برسند. اين داروها خطر ابتلا به سرطان سينه را افزايش مي‌دهند اما بهبودي شگرفي به كيفيت زندگي برخي زنان با نشانه‌هاي يائسگي دشوار مي‌بخشد. هر زن بايد به‌شدت مزايا و عوارض اين داروها را در نظر بگيرد تا با دكترش به نتيجه برسد.»

دكترتان وابسته به علائمي كه در بدن‌تان مشاهده مي‌كند، بايد درمان استروژن موضعي را پيشنهاد دهد كه شامل دوز پايين استروژن واژني مي‌شود و خطر كمتري دارد؛ چراكه استروژن بسيار كمي وارد گردش خون شما مي‌شود. اگر انجام درمان با تعويض هورمون را انتخاب كرده‌ايد، اين درمان را تا حد امكان در كوتاه‌ترين زمان انجام دهيد تا بيشتر از ٥ سال زمان نبرد. خطر پيشرفت سرطان سينه چند سال پس از قطع مصرف داروها با تعويض استروژن از بين مي‌رود.
 
دكتر ازمبوجا مي‌گويد: «درمان تركيبي استروژن/پروژسترون وقتي بيشتر از سه تا ٥ سال استفاده شود، بيشترين خطر را در پي دارد. بنابراين اگر شما و دكترتان مزاياي اين درمان را به خطرات آن ترجيح داديد، مصرف آن را بيشتر از اين مدت زمان طولاني نكنيد.» ازمبوجا در ادامه مي‌گويد: «اگر دچار اضافه وزن هستيد، رژيم بگيريد و حدود ٨ ساعت در هفته ورزش كنيد و همين موارد براي كم كردن چند كيلو كافي است. كاهش وزن نه تنها به شما احساس خوشايندي مي‌دهد بلكه خطر ابتلا به سرطان سينه را هم كاهش مي‌دهد.»

 

منبع: روزنامه اعتماد

beytoote.com



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: بهداشت بانوان , سرطان سینه , سرطان , سرطان روده بزرگ , سرطان كبد , يائسگي , واژن ,
:: بازدید از این مطلب : 303
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

 



روش های درمانی انگل, روشهای دفع انگل روده

انار هم میوه‌ی دیگری است که خواص محافظت کنندگی در برابر انگل‌ها دارد

 

آیا واقعا چیزی به نام پاکسازی انگل وجود دارد؟ تغذیه در سلامتی نقش دارد و حتی می‌تواند بر احتمال ابتلا به عفونت انگلی تاثیر بگذارد. اما اینکه رژیم پاکسازی مفید است یا نه تا حدودی قابل بحث است.

 

دو نوع اصلی عفونت‌های انگلی، کرم روده (helminthes) و پروتوزآ (protozoa) هستند. این انگل‌ها وارد سیستم روده‌ای شده و شروع به تغذیه از بدن شما می‌کنند. هر چند این انگل‌ها ممکن است مضر باشند و منجر به بروز علائمی شوند اما معمولا تشخیص داده نشده باقی می‌مانند.

 

کرم روده چند سلولی است و در داخل بدن تکثیر نمی‌شود. کرم‌های نواری، کرم‌های سوزنی و کرم‌های حلقوی از انواع شایع کرم‌های روده هستند. اما پرتوزوآ انگلی تک سلولی است که می‌تواند خیلی زود در بدن تکثیر شده و عفونت‌های جدی ایجاد کند. پرتوزوآ معمولا از طریق غذا و آب آلوده منتقل شده و معمول‌ترین انواع این انگل‌ها ژیاردیا لامبلیا و کریپتوزپوریدیوم پاروم هستند.

 

علائم و نشانه‌های انگل روده شامل:

. دردهای شکمی

. اسهال

. تهوع و استفراغ

. نفخ و گاستریت

. مدفوع بی‌شکل و حاوی خون یا ترشح

. خارش یا راش اطراف مقعد یا آلت تناسلی

. معده درد یا ناراحتی معده

. خستگی

. کاهش وزن

. دفع کرم از راه مدفوع

 

به غیر از آخرین علامت گفته شده (دفع کرم از راه مدفوع)، از کجا باید مطمئن باشیم که انگل روده داریم؟ علائم گفته شده می‌توانند با علائم بسیاری از بیماری‌های دیگر مشترک باشند. به همین دلیل مراجعه به پزشک و تشخیص او، تنها راه این است که مطمئن شوید انگل دارید و برنامه‌ی درمانی مناسب را در پیش بگیرید.

 

علت‌های بروز انگل روده

شرایط خاصی می‌توانند احتمال عفونت انگلی را بالا ببرند، شامل:

. زندگی یا مراجعه به ناحیه‌ای که آلوده به انگل‌های شناخته شده هستند

. بهداشت ناکافی

. سن ( بچه‌ها و سالمندان بیشتر در معرض هستند)

. ضعف سیستم ایمنی

. ویروس HIV / ایدز

 

روش های درمانی انگل, روشهای دفع انگل روده

کرم روده چند سلولی است و در داخل بدن تکثیر نمی‌شود

 

پاکسازی انگل با تغذیه: چه باید بخورید

قبل از اینکه بحث را ادامه دهیم باید یادآوری کنیم ادعای هر رژیم غذایی که به شما قول پاکسازی کامل بدن از انگل‌ها را می‌دهد زیر سوال است! این رژیم‌ها که اسامی گوناگونی دارند باید رویکرد شما نسبت به آنها با احتیاط کامل باشد و تنها در صورتی آن را در پیش بگیرید که در کنارش، درمان تجویز شده توسط پزشک را نیز دنبال کنید.

 

این روش‌های غذایی ممکن است درمان دارویی‌‌تان را تقویت کنند اما صرفا متکی شدن به آنها برای بهبود بیماری می‌تواند خطرناک باشد. شما تنها در صورتی باید روش‌های طبیعی پاکسازی بدن از انگل را در پیش بگیرید که تحت درمان پزشک نیز باشید. در برخی موارد انگل ممکن است به راحتی و به طور طبیعی برطرف شود. در چنین شرایطی، انتخاب‌های تغذیه‌ای شما می‌تواند این پروسه را تسریع کند.

 

1. سیر

سیر در طب چین و هند باستان برای درمان بسیاری از بیماری‌‌ها که شامل عفونت‌های انگلی نیز می‌شد کاربرد داشته است. اما آیا واقعا سیر انگل‌‌ها را نابود می‌کند؟ این امکان وجود دارد که سیر در درمان پروتوزآ موثر باشد. تحقیقات نشان داده که عصاره‌ی سیر می‌تواند علائم عفونت را تسکین بدهد. یک میلی گرم سیر دو بار در روز، دوز ِ کافی است.

ترکیبات فعال موجود در سیر که فواید زیادی برای سلامتی دارند شامل آلیسین، آجوئن و سایر ارگانوسولفیدها می‌شود که می‌تواند راه خوبی برای کاهش علائم انگل باشد.

 

2. سلمک معطر

سلمک را می‌توانید به صورت مکمل آن مصرف کنید یا اینکه آن را به غذای‌تان اضافه کنید تا با کرم‌ها مبارزه کند. مطالعات نشان داده که این گیاه می‌تواند در درمان انگل موثر باشد و اگر طبق مقادیر مشخص شده مصرف شود خطری ندارد. اما درست مانند هر درمان گیاهی دیگری، دوز مناسب بسیار مهم است زیرا می‌تواند منجر به مسمومیت شود. از این گیاه تحت نظر پزشک استفاده کنید و در مصرف آن زیاده روی نکنید.

 

3. پروبیوتیک‌ها

مطالعات انجام شده روی حیوانات نشان داده که پروبیوتیک‌ها می‌تواند درمانی موثر برای انگل‌ها باشند. اما تحقیقات انسانی در این مورد وجود ندارد. البته پروبیوتیک‌‌هایی مانند لاکتوباسیلوس‌ها می‌توانند در بهبود سلامت باکتری‌های خوب روده موثر باشند یا انگل‌ها را کنترل یا نابود کنند و این می‌تواند توجیه کننده‌ی توصیه به مصرف پروبیوتیک‌ها در درمان انگل باشد اما متاسفانه شواهد کافی برای تائید آن وجود ندارد. به هر حال پروبیوتیک‌ها فواید دیگری هم برای سلامتی دارند و احتمال اینکه منجر به بیماری‌های دیگری شوند بسیار کم است. بنابراین اگر می‌خواهید پروبیوتیک‌ها را با هدف تقویت باکتری‌های روده مصرف کنید، هیچ مشکلی وجود ندارد.

 

4. تخم کدو

تخم کدو نیز راهی مفید برای پاکسازی بدن از انگل است، مخصوصا در مورد انگل‌های نواری. مطالعه‌ای دریافته که ترکیبی از تخم کدو و عصاره آجیل آرکا می‌تواند کرم‌های نواری را طی زمان مناسبی – حدود 2 ساعت – نابود کند. تخم کدو به تنهایی نیز موثر است اما تقریبا یک روز طول می‌کشد تا سیستم‌تان بتواند کرم‌‌ها را پاکسازی کند. تغذیه می‌تواند سودمند باشد اما باز هم می‌گوییم که سریع‌ترین روش درمان نیست.

 

روش های درمانی انگل, روشهای دفع انگل روده

تخم کدو نیز راهی مفید برای پاکسازی بدن از انگل است، مخصوصا در مورد انگل‌های نواری

 

5. خربزه درختی

تخم خشک شده‌ی پاپایا یا خربزه درختی نیز می‌تواند راه خوبی برای مبارزه با کرم‌‌های نواری باشد. مطالعه‌ای که روی انسان‌ها انجام شد نشان داد یک دوز 20 میلی گرمی از تخم خربزه درختی می‌تواند بدن را 70درصد تا 100درصد از انگل‌ها پاکسازی کند اما 7 روز طول می‌کشد. اگر عجله‌ای ندارید و پزشک‌تان هم این راهکار را تائید می‌کند می‌توانید از تخم خربزه درختی استفاده کنید. چیزی که باعث مفید بودن خربزه درختی می‌شود، سرشار بودن آن از آنزیم‌های گوارشی است که می توانند محیطی نامناسب برای بقای انگل‌ها ایجاد کنند.

 

6. انار

انار هم میوه‌ی دیگری است که خواص محافظت کنندگی در برابر انگل‌ها دارد. مطالعه‌ای نشان داده افرادی که عصاره‌ی پوست انار مصرف کرده بودند، میزان انگل ژیاردیا در نمونه مدفوع‌شان کاهش یافته بود. اما 28 روز طول کشید و بعد از این مدت انگل‌ها هنوز کاملا از بدن خارج نشده بودند. بازهم یادآوری می‌کنیم که از این شیوه‌های طبیعی تنها به عنوان مکملی برای درمان‌ دارویی استفاده کنید.

 

7. میخک

عصاره جوانه گل میخک حاوی عناصری مانند کارواکرول، تیمول، اوژنول و سینامالدهید است. آزمایشات نشان داده که مخصوصا اوژنول می‌تواند مرگ شبه – آپوپتوزیس را در انگل‌هایی به نام لیشمانیا دونوانی که در نواحی خاصی شایع هستند، افزایش بدهد. اما عصاره‌ میخک حتی در مقادیر بسیار کم نیز مفید است. باید همیشه قبل از استفاده آن را با آب با روغن دیگری مانند روغن نارگیل رقیق کنید و حتما اجازه‌ی مصرف آن را از پزشک‌تان دریافت کرده باشید.

 

چه نباید بخورید

درست همانطور که خوردنی‌هایی می‌توانند رشد و شدت انگل‌ها را کم کنند، غذاهایی نیز هستند که می‌توانند بقای آنها را تقویت کنند. شامل:

 

1. غذاهای فرآوری شده

غذاهای فرآوری شده با تامین مواد غذایی مورد علاقه‌ی انگل‌ها، به رشدشان کمک می‌کنند و با تقویت باکتری‌های بد روده موجب التهاب محیطی شده و شرایط بقای انگل‌ها را راحت‌تر می‌کنند. اگر تشخیص انگل در مورد شما داده شده است یا مشکوک به داشتن انگل در بدن هستید باید مصرف این غذاها را قطع کنید.

 

2. قندها

قندهای تصفیه شده به رشد و تکثیر انگل‌ها کمک می‌کنند چون انرژی لازم و محیطی ایده آل برای بقای آنها فراهم می‌کنند. این قندها را از رژیم غذایی‌تان حذف کنید. همچنین از مصرف آبمیوه‌ها و اسموتی‌هایی که قند فراوان دارند پرهیز کنید. میوه را کامل بخورید.

 

مکمل‌های غذایی

همانطور که گفته شد، پروبیوتیک‌ها، تخم خربزه درختی، پوست انار و تخم کدو همگی فوایدی برای درمان انگل دارند.

 

1. ویتامین C

ویتامین C به دلیل خواص آنتی اکسیدانی و تقویت سیستم ایمنی همراه با مکمل زینک می‌تواند سیستم ایمنی را به خوبی تقویت کند.

 

2. زینک (روی)

استفاده از روی لزوما عفونت انگلی را کاملا برطرف نمی‌کند اما مانند ویتامین C می‌تواند برای تقویت سیستم ایمنی مفید باشد.

وقتی پای رژیم غذایی جهت پاکسازی انگل‌ها به میان می‌آید، باید غذا را بر اساس ارزش غذایی که دارد انتخاب کنید. فیبر، آنتی اکسیدان‌ها و چیزهایی که مغذی هستند واقعا بهترین راه بهینه کردن عملکرد سیستم‌تان برای درمان بیماری‌های بالقوه هستند.

 

روش های درمانی انگل, روشهای دفع انگل روده

خوردن فیبر فراوان برای کمک به سرعت بخشیدن از شر کرم‌ها کمک می کند

 

پاکسازی طبیعی بدن از انگل‌ها

برای بهینه کردن دفاع‌تان در برابر انگل‌ها و خلاص شدن از شر آنها در سریع‌ترین زمان ممکن، تغذیه می‌تواند نقش مهمی داشته باشد. بعضی از بهترین عادت‌هایی که می‌توانید در پیش بگیرید، شستن درست تمام میوه‌ها، سبزی‌ها و حبوبات است تا از هر گونه آلودگی احتمالی پاک شوند. نکته‌ی بعدی پختن گوشت در دمای مناسب است. یک چیز دیگری که باید به آن توجه کنید، خوردن فیبر فراوان برای کمک به سرعت بخشیدن به گوارش است که باعث می‌شود در نهایت از شر کرم‌ها خلاص شوید. در بدن انسان، غذاهای سرشار از فیبر می‌توانند باکتری‌های خوب را تغذیه کنند تا در نبرد با عفونت‌های انگلی بهتر عمل کنند.

 

چغندر، خربزه درختی، سیر، تخم کدو و هویج را وارد رژیم غذایی‌تان کنید و آب فراوان بنوشید تا سیستم تان سم زدایی شود. در انتها یک دستورالعمل بسیار خوب برای برطرف کردن انگل‌های روده به شما ارائه می‌دهیم:

 

سالاد چغندر با تخم کدوی برشته

. یک دسته چغندر با برگ

. سه قاشق غذاخوری روغن زیتون

. یک قاشق چایخوری نمک

. یک قاشق غذاخوری سرکه بالزامیک

. سه چهارم قاشق چایخوری خردل دیژان

. یک چهارم قاشق چایخوری فلفل تازه

. یک تا دو حبه سیر خرد شده

. یک چهارم فنجان تخم کدوی برشته

. فر را با دمای 350 درجه فارنهایت گرم کنید

. برگ‌های چغندر را جدا کنید و کنار بگذارید. چغندرها را بشویید و آنها را در ظرف مخصوص فر قرار دهید. کمی آب در ته ظرف بریزید و روی آن را بپوشانید.

. چغندرها را برشته کنید تا کمی نرم شوند. آنها را از فر خارج کرده و بگذارید تا خنک شوند، آنها را خرد کنید.

. برگ‌های چغندر را با آب سرد بشویید، خشک‌شان کنید و خرد کنید.

. در کاسه‌ای روغن زیتون، سرکه، خردل و فلفل و سیر را ترکیب کرده و کنار بگذارید.

. چغندرهای برشته و برگ‌های آنها را در کاسه مخلوط کنید و با سسی که درست کرده‌اید روی آنها را بپوشانید، تخم کدوی برشته را اضافه کرده و سرو کنید.

 

برای درمان کامل با پزشک‌تان همکاری کنید

اینکه رژیم پاکسازی انگل برای شما عمل می‌کند یا نه معلوم نیست و بستگی به شرایط شما دارد. درمورد راههای درمانی و اینکه کدام برای شما مناسب‌ترین است با پزشک‌تان حرف بزنید. در برخی موارد ممکن است رژیم غذایی طبیعی را به شما پیشنهاد کند اما در مواردی دیگر ممکن است درمان دارویی را برای‌تان لازم بداند. این واقعا به شرایط خود شما بستگی دارد. به هرحال به عنوان یک توصیه‌ی کلی، اگر شما رژیم غذایی سالمی داشته باشید می‌‌توانید تاثیر یا احتمال عفونت را محدود کنید.

 

منبع:bartarinha.ir

beytoote.com



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: رژیم درمانی , انگل , عفونت , کرم روده , علائم و نشانه‌های انگل روده , ایدز , پروبیوتیک‌ها , میخک , ویتامین ,
:: بازدید از این مطلب : 339
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

 



دیابت بر اثر قطع تولید انسولین و یا عدم کارکرد مناسب آن در بدن به وجود می آید. انسولین هورمونی است که مواد غذایی قندی و نشاسته و… را در بدن به انرژی تبدیل می نماید. تاکنون علت بروز این بیماری کشف نشده است ولی گمان می رود که زمینه مساعد ژنتیکی و عوامل محیطی همچون چاقی و بی تحرکی در ابتلا به این بیماری نقش موثری داشته باشد..

در پزشکی کهن،داروها از گیاهان بدست می آمدند.در تولد رستم موبد پزشک،به دستور سیمرغ مرهمی از کوبیدن گیاهی مخصوص و آمیختن آن با شیر و خشک کردن آن در سایه،ساخته و بر زخم عمل رودابه می گذارد.نکته ی ظریف این دستور،توصیه به خشک کردن مرهم در سایه است تا خواص آن در اثر نور آفتاب و گرما از بین نرود،توصیه ای که امروز هم در نگهداری داروها به قوت خود باقی است .اکنون به شما گیاهانی را معرفی خواهیم کرد که مصرف آنها برای درمان و بهبود دیابت موثر است.

 آلوئه ورا  : مطالعات بسیاری انجام شده نشان دهنده این موضوع است که مصرف منظم عرق آلوئه ورا  برای ایجاد ثبات در میزان گلوکز در جریان خون  آنزیمهایی نظیر آمیلاز و لیپاز که برای کاهش چربی و قند خون مفیدند، در این گیاه موجود است که قند و کلسترول خون را کنترل می کند.

 انواع دیابت

آلوئه ورا، قند و کلسترول خون را کنترل می کند

 

برگ زیتون : مصرف عرق برگ زیتون می‌تواند مانند گلوکز، میزان ترشح انسولین از لوزالمعده (پانکراس) را افزایش دهد و با افزایش ترشح انسولین، باعث کاهش قندخون و رسیدن آن به سطح نرمال در بیماران دیابتی شود.

 انواع دیابت

مصرف عرق برگ زیتون، باعث کاهش قندخون و رسیدن آن به سطح نرمال در بیماران دیابتی شود

  
برگ گردو : از نظر طب سنتی عرق برگ گردو یکی از موارد بی نظیر در کاهش و تنظیم قند خون به دلیل مقدار فراوانی از انواع آنتی اکسیدان موجود در آن است.

انواع دیابت

عرق برگ گردو یکی از موارد بی نظیر در کاهش و تنظیم قند خون می باشد

  
بوقناق : عرق بوقناق تأثیر مستقیم بر فعالیت‌های آنزیمی کبد داشته و برای پاکسازی کبد از سموم و باز کردن مجاری کبدی مفید است؛ بر غدد فوق‌کلیه اثر مفید و مؤثر داشته و در همکاری با کبد برای افزایش ترشح انسولین و فعال کردن لوزالمعده (پانکراس)، کاهش قند خون و درمان دیابت اثر شگفت‌آوری دارد.

 انواع دیابت

عرق بوقناق برای کاهش قند خون و درمان دیابت اثر شگفت‌آوری دارد

 

خارمریم : در بسیاری مقالات از خارمریم به عنوان دوست کبد یاد شده ، خار مریم حاوی عنصر فعالی به نام “سیلی مارین” است. سیلی مارین ترکیبی حفاظت کننده از کبد درون خار مریم است. این عنصر ضد اکسید به مراتب قویتر از ویتامین C , E بوده و در درمان بیماری های کبد مثل : سیروز کبدی، هپاتیت B مزمن، بیماریهای الکلی مزمن کبد و آسیبهای وارده بر کبد در اثر مواد سمی  و همچنین در تنظیم و کاهش قند خون مؤثر است. سلولهای آسیب دیده کبد را ترمیم می کند.

 انواع دیابت

خار مریم حاوی عنصر فعالی به نام “سیلی مارین” است

 
دارچین : دارچین مدت طولانی به عنوان منبعی خوب برای درمان دیابت گزارش شده است.مطالعه ای در سال ۲۰۰۳ توسط خان و همکاران انجام شد، که  در آن ۶۰ نفر در گروه مورد آزمایش قرار گرفتند و به یک سوم از گروه، دارونما داده شد. نتایج پایانی بسیار چشمگیر بود و سلامت کلی گروه با قند پایینتر از ۱۸ درصد ، افزایش یافته بود. کلسترول LDL و تری گلیسیرید نیز کاهش یافته بود. همه افراد هیجان زده بودند و به استفاده از دارچین مشتاق بودند دارچین در غشای سلولی همانند انسولین عمل میکند، در نتیجه نیاز شما به انسولین را فورا پایین می آورد.

 انواع دیابت

مصرف دارچین برای مدت طولانی به عنوان منبعی خوب برای درمان دیابت گزارش شده است

 

سیر : این گیاه بهترین درمان برای کاهش مستقیم قند خون، بازسازی سلول های لوزالمعده و تحرک آن برای تولید انسولین به حساب می آید.

 انواع دیابت

سیر، بهترین درمان برای کاهش مستقیم قند خون می باشد

  
شنبلیله: شنبلیله یکی از پرمصرف ترین گیاهان برای کنترل بیماری دیابت به حساب می آید. شنبلیله مقاومت انسولین را در بدن کاهش می دهد و با افزایش تعداد گیرنده های انسولین در گلبول های قرمز، میزان قند خون را کنترل می کند. این گیاه با به کارگیری گلوکز در بافت های پیرامونی، میزان گلوکز خون را کاهش می دهد.

 انواع دیابت

شنبلیله یکی از پرمصرف ترین گیاهان برای کنترل بیماری دیابت به حساب می آید

 

 شوید:  معولا شوید به منظور کاهش چربی خون به ویژه تری گلیسرید که با قند خون ارتباط دارد مصرف می شود، شوید نه تنها کاهنده چربی خون است بلکه باعث ترشح و جذب بهتر انسیولین و در نتیجه تنظیم قند خون می شود.

 

انواع دیابت

شوید، باعث ترشح و جذب بهتر انسیولین و در نتیجه تنظیم قند خون می شود

 

 قرقات : در شمال غربی کشور عزیزمان ایران گونه گیاهی یافت می شود که در نواحی جنگلی و معمولا به صورت وحشی می روید . محلی ها قره گیله یا سیاه گیله آن را نامیده اند که از نظر ظاهر دارای برگ های بیضوی و نوک تیز با گل های صورتی و سفید ریز است و در اواخر تابستان، دانه های سیاه ارغوانی آن برای چیده شدن آماده می شوند. میوه آن را می توان هم به صورت تازه و هم خشک شده مصرف کرد، اثر ضد دیابت یک بار مصرف عصاره این گیاه که اثری مشابه انسولین دارد، تا چند هفته در بدن باقی می ماند. به علاوه این گیاه دارویی در پیشگیری از عوارض بلندمدت دیابت مانند عوارض قلبی عروقی، عصبی، کلیوی و چشمی تا حدی موثر است. عصاره آن به مقدار۸۰ تا ۱۶۰ میلی گرم ۳ بار در روز برای بیماران مبتلا به دیابت توصیه می شود.:    

 

 

انواع دیابت

 گیاه قرقات در پیشگیری از عوارض بلندمدت دیابت مانند عوارض قلبی عروقی و ... مفید است

 
کلپوره : استفاده از کلپوره(مریم نخودی) از گذشته تا امروز برای پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری ها توسط اطبای طب سنتی قدیم قرار گرفته و حتی امروزه نیز مورد توجه بسیاری از علاقمندان گیاهان دارویی قرار دارد، از جمله خواص درمانی کلپوره کنترل قند خون و از بین بردن بسیاری از مشکلات گوارشی به ویژه دل پیچه نوزادان است که خانواده های کرمانی با خواص درمانی این گیاه به طور کامل آشنایی دارند.

 

انواع دیابت

 

 

 

 

 

 

 

 

 

از جمله خواص درمانی کلپوره کنترل قند خون است



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: دیابت , انسولین , هورمون , ژنتیک , آلوئه ورا , کلسترول خون , برگ زیتون , قندخون , گردو , بوقناق , خارمریم ,
:: بازدید از این مطلب : 386
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

قاسمی:سخنان مشاور امنیت ملی کاخ سفید در جهت سیاست ناکام ایران هراسانه است



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , قاسمی

به گزارش ایرنا به نقل از وزارت امورخارجه، قاسمی در واکنش به این اظهارات ضد ایرانی افزود: کارشکنی ها و موانعی که دولت ایالات متحده آمریکا بویژه در یک سال اخیر در مسیر انتفاع ایران از مزایای برجام‌ ایجاد کرده و تکرار نابجای این نوع اظهارات نشان دهنده تداوم سیاست بی حاصل ایران هراسانه و ناکامی آنان در دستیابی به اهداف غیر منطقی و زیاده خواهی های مغایر با تعهدات بین المللی شان برای جلوگیری از بهره مندی ایران از مزایای برجام و همکاری با سایر کشور هاست.

 

وی یادآورشد: شکست های پی در پی هیات حاکمه آمریکا در صحنه های مختلف جهانی بخصوص در ماه های اخیر آنان را بر آن داشته است تا بیش از پیش و با صراحت اینگونه عهد شکنی، غیر قابل اعتماد بودن، عدم انجام تعهدات بین المللی و نیات خصمانه خود را در جهان به نمایش بگذارند.

 

سخنگوی وزارت خارجه تصریح کرد: این اظهارات مشاور امنیت ملی کاخ سفید تردیدی باقی نمی گذارد که آمریکا بر خلاف تعهدات خود ذیل برجام، که بعنوان یکی از طرف های آن، متعهد است مانع اجرای «موفقیت آمیز» و همراه با «حسن نیت» آن نشود، همچنان می کوشد در راه تعامل و بهره مندی دو سویه جامعه بین المللی و ایران از مزایا، فرصت ها و ظرفیت های اقتصادی، تجاری و سرمایه گذاری کشورهای جهان و ایران تخطی و کارشکنی کند که البته به نظر می رسد اقبال بسیاری از کشور ها به همکاری با ایران و حجم سرمایه گذاری و اعتبارات خارجی در ایران پس از برجام باعث نگرانی شدید آنها شده است.

 

قاسمی در پایان تاکید کرد: ما این اظهارات را تهدید سایر کشورها از سوی این مقام آمریکایی تلقی می کنیم و آن را نه تنها خلاف تعهدات آمریکا در چارچوب برجام، بلکه نقض حقوق و مقررات بین المللی توسط دولت آمریکا می دانیم.‌



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: اخبار , خبر , وزیر خارجه , امنیت ملی , کاخ سفید , کنفرانس , آمریکا , قاسمی ,
:: بازدید از این مطلب : 319
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

 



 ژل دندان نوزاد، به دلیل دارا بودن ماده‌ی مسکن، در کاهش درد دندان نوزاد، در زمان دندان در آوردن نوزاد بسیار موثر است، ولی اکثر متخصصان پیشنهاد می‌کنند تا جایی که امکان دارد از این ژل‌ها استفاده نشود و به جای آن از دندان گیر‌ها استفاده شود. در این مقاله همه چیز درباره ژل دندان کودک بیان شده است.

ژل دندان نوزاد، به دلیل دارا بودن ماده‌ی مسکن، در کاهش درد دندان نوزادان بسیار موثر هستند. یکی از پزشکان متخصص کودکان بیان می‌کند: هنگامی که نوزاد شروع به درآوردن دندان می‌کند، لثه‌های نوزاد درد می‌گیرد و این درد همراه با تب و آبریزش دهان است. 

علت درد و تب دندان درآوردن چیست؟
متخصصان بیان می‌کنند، هنگامی که نوزاد دندان درمی‌آورد و تب می‌کند، تب دندان درآوردن نوزاد، به دلیل این نیست که نوزاد می‌خواهد دندان درآورد بلکه هنگامی که دندان می‌خواهد از لثه بیرون بزند، لثه شکافته می‌شود و نوزاد هنگامی که دست خود را در دهان خود می‌برد آلودگی و میکروب‌ها را وارد دهان خود می‌کند و در نتیجه‌ی آن، نوزاد به بیماری‌های ویروسی و در ادامه‌ی آن به تب دچار می‌شود.

ژل دندان نوزاد چه کاربردی دارد؟
برخی از محققین استفاده از ژل دندان را که به دلیل تسکین درد دندان نوزاد به کار می‌رود، بدون ضرر می‌دانند. ژل دندان کودک به دلیل اینکه از ترکیبات مسکن‌دار تهیه شده است برای تسکین درد بر روی لثه‌های نوزاد مالیده می‌شود.

 ژل تسکین دهنده درد دندان نوزاد

ژل دندان کودک، برای تسکین درد بر روی لثه‌های نوزاد مالیده می‌شود

  
میزان مصرف ژل دندان نوزاد چقدر باید باشد؟
مقدار مصرف ژل دندان باید بسیار کم باشد. مقدار مصرف این ژل را به اندازه‌ی یک نخود عنوان می‌کنند و در روز ۲ تا ۳ بار بر روی محل رویش دندان پیشنهاد می‌کنند. توجه کنید قبل از اینکه ژل دندان کودک را استفاده کنید، دهان نوزاد را کاملاً خشک کنید.


متخصص کودکان استفاده از ژل‌های دندان نوزادان را برای تسکین درد دندان موثر می‌دانند و بیان می‌کنند، بهتر است هنگامی که نوزاد دندان در می‌آورد و مبتلا به تب می‌شود از شربت استامینوفن به میزان یک قاشق مربا خوری هر ۶ ساعت استفاده کنید که مشکلی برای نوزاد ایجاد نخواهد کرد. 

عوارض ژل دندان نوزاد چیست؟
بهتر است از این ژل‌ها برای کاهش درد و خارش لثه نوزادان استفاده نکنید، زیرا مصرف این نوع از ژل‌ها، هنگام در آوردن دندان نوزاد به دلیل استفاده از ترکیبات بی حس کننده نظیر گیزیلوکائین قابلیت جذب بالایی در لثه دارد. ژل دندان، ممکن است باعث ایجاد اثرات منفی بر روی لثه نوزادان شود. در برخی موارد نیز موجب تشنج کودک خواهد شد.

والدین نباید در مورد درد دندان نوزاد خود نگران باشند. نوزادان در سن‌های پنج ماهگی تا یک سالگی شروع به در آوردن دندان می‌کنند. در آوردن دندان با خارش، درد و کمی آب ریزش دهان همراه است. بهتر است که از ژل‌های کاهش درد دندان برای نوزادان استفاده نکنید. این ژل‌ها اصلاً به کودکان زیر دو سال توصیه نمی‌شود.بیشتر بدانید: آیا آبریزش بینی نوزاد می تواند از علائم دندان درآوردن باشد؟


به غیر از ژل دندان نوزاد چه چیزی برای تسکین درد نوزاد می‌توان استفاده کرد؟
بهتر است به جای استفاده از ژل دندان کودک، از دندانی‌های پلاستیکی استفاده کنید. در قدیم برای کاهش درد و خارش دندان در نوزادان قند بر روی لثه نوزاد می‌ساییدند که یک راه بسیار غلط بود که موجب عفونت، زخم شدن و متورم شدن لثه می‌شد. برخی از افراد هم گوشت را نیم پز می‌کردند و به دست نوزاد می‌دادند که به عنوان یک دندانی پلاستیکی عمل کند که این مورد نیز حاوی آلودگی‌های بسیاری بود. دادن هویج نیز در برخی از خانواده‌ها مرسوم بود، که نوزاد را در خطر خفگی قرار می‌داد.

 ژل تسکین دهنده درد دندان نوزاد

ژل دندان، ممکن است باعث ایجاد اثرات منفی بر روی لثه نوزادان شود

  
ژل دندان نوزاد چه کاربردی دارد؟
اما با پیشرفت علم این موارد کنار گذاشته شد و جای خود را به دندانی‌های پلاستیکی داد. این نوع دندانی‌ها استاندار بوده و از داروخانه‌ها به راحتی تهیه می‌شوند. بهتر است که دندانی‌ها را با یک بند به دور گردن نوزاد ببندید تا از افتادن دندانی به زمین و آلوده شدن آن جلوگیری کنید. نوعی از دندانی‌ها وجود دارد که در یخچال قرار داده می‌شوند تا اثر بی حس کنندگی خفیفی داشته باشند.

همانطور که پزشکان متخصص بیان می‌کنند، سعی کنید از ژل دندان کودک استفاده نکنید. بهتر است از دندانی‌های موجود در داروخانه‌ها استفاده شود. از طرف دیگر بی حسی‌هایی که درون این ژل‌ها وجود دارد باعث می‌شود که دهان نوزاد کاملاً بی حس شود و در برخی موارد زبان خود را گاز بگیرد.

برای تهیه جسم‌های پلاستیکی (دندان گیر) که به منظور کاهش خارش لثه نوزادان به کار می‌رود، حتماً به داروخانه‌ها و کسانی که لوازم بهداشتی می‌فروشند، مراجعه کنید، زیرا اگر این اجسام غیر بهداشتی باشد باعث عفونت لثه نوزاد می‌گردد.

سخن آخر ... 
در هنگام دندان درآوردن نوزاد، نیازی به تغییر در رژیم غذایی نوزاد وجود ندارد. اما اگر نوزاد بسیار بی قراری می‌کند و گریه‌های طولانی دارد، به پزشک متخصص اطفال مراجعه نمایید تا از مشکلات دندان در آینده جلوگیری شود، زیرا ممکن است لثه نوزاد عفونت کرده باشد.

 

منبع: setare.com

beytoote.com



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: ژل دندان , درد دندان نوزاد , تب دندان , ژل دندان نوزاد , لثه نوزاد , تسکین درد , ژل دندان کودک , عوارض ژل دندان نوزاد ,
:: بازدید از این مطلب : 345
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

محمود صادقی: مسئولان توضیح دهند چرا کسی که سالم بازداشت می‌شود جنازه او را تحویل خانواده‌اش می‌دهند



اخبار,اخبار سیاسی,محمود صادقی

محمود صادقی درجلسه علنی امروز در تذکری با انتقاد از فساد، گفت: ابتدا یک موضوع را یادآور می شوم معمولا با استناد به اصل 110 قانون اساسی، قواعد عام حقوقی را استثنا می‌کنیم و دستگاه های زیرمجموعه و وابسته به رهبری را از شمول قوانین خارج می‌کنیم. باید تمامی اصول قانون اساسی را مد نظر قرار دهیم از جمله اصل 107، 19، 20 ، بند 6 و 9 اصل سوم، اصل 107 در سطر آخر مقرر شده که رهبر در برابر قوانین با سایر افراد کشور مساوی است، رهبر معظم انقلاب اخیرا فساد را به اژدهای هفت سر افسانه‌ها تشبیه کرده که هر سرش را که بزنید با سرهای دیگر حمله می‌کند.

 

به گزارش خبرنگار اعتمادآنلاین، وی تاکید کرد: به نظر می‌رسد خارج ساختن بخشی از دستگاه‌ها و ایجاد تبعیض، خارج ساختن آنها از شمول قوانین یکی از عوامل فساد است.

 

این نماینده تهران با اشاره به فوت برخی بازداشت شدگان در زندان ها و بازداشتگاه‌ها، تصریح کرد: به وزرای دادگستری، اطلاعات و کشور در خصوص اصول 35، 37 و 38 قانون اساسی تذکر می‌دهم، اخیرا ظرف مدت کوتاهی چند نفر از بازداشت شدگان در زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها به دلایل نامعلوم فوت کردند مقامات قضایی یک بار هم که شده به جای توجیه بی‌مبالاتی ضابطان و زندان‌‌بانان به وظیفه مقرر در اصل 156 قانون اساسی عمل کنند و از حقوق فردی و اجتماعی و آزادی مشروع شهروندان دفاع کنند. 

 

صادقی خاطرنشان کرد: باید توضیح داده شود که چرا کسی که سالم بازداشت می‌شود جنازه او را تحویل خانواده‌اش می‌دهند. همچنین به صدا و سیما تذکر می‌دهم که به جای نقض حریم خصوصی شهروندان و ایراد اتهام و نقض اصول مختلف قانون اساسی از جمله اصل 22 قانون اساسی یک بار هم که شده از حقوق حقه مردم دفاع کنند.

 

وی با انتقاد از مستندی در مورد سید امامی که اخیرا در صدا وسیما پخش شده، اظهار داشت: بعضی از کدهایی که در برنامه اخیر صدا و سیما وجود دارد به شدت این موضوع را مسئله برانگیز می‌کند که صدا و سیما موضوع محیط زیست و بازداشت‌شدگان زیست محیطی  را به بحران‌های اقلیمی و خشکسالی‌ها ارتباط می‌دهد. اتفاقا اگر چنین شبهه‌ای باشد شبهه بیشتر در مورد کسانی است که به مناطق حفاظت شده محیط زیست تعرض می‌کنند.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: اخبار , خبر , مجلس , بازداشت , جلسه علنی , صادقی , مجمود صادقی , رهبر انقلاب , فساد را به اژدهای هفت سر , نماینده تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 312
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

محمد کاظمی: نوجوان 15 ساله‌ای که پرچم را پایین آورد به 5 سال حبس محکوم شده است



اخبار,اخبار سیاسی,محمد کاظمی

محمدکاظمی نایب‌رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین بیان کرد: در این بازدید ۴ ساعته مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی استان همدان ضمن ارائه گزارشی از وضعیت بازداشت‌شدگان حوادث اخیر، تعداد این افراد را قریب به چهل نفر اعلام کرد که اهالی شهرهای همدان، نهاوند، اسدآباد و تویسرکان بوده‌اند.

 

نماینده مردم ملایر با تاکید براینکه با حضور در بند ویژه نگهداری از این بازداشت‌شدگان از نزدیک با آنان گفتگو کرده است افزود: بازداشت‌شدگان ضمن ابراز رضایت از وضعیت رسیدگی به آن‌ها در طول بازداشت اعم از خدمات رفاهی و درمانی از سوی مسئولان زندان خواستار پذیرش قرار تأمین صادره از سوی مقام قضایی و تبدیل قرارهای بازداشت به تأمین سبک‌تر و تسریع در رسیدگی به وضعیت خویش شدند.

 

او ادامه داد: همچنین در این بازدید، با نوجوان ۱۵ ساله‌ای که در حوادث اخیر اقدام به پایین آوردن پرچم جمهوری اسلامی دریکی از میدان‌های ملایر کرده بود، گفتگو کرده است.

 

نایب‌رئیس کمیسیون حقوقی قضایی گفت: در حال حاضر دادگاه بدوی مجازاتی معادل پنج سال حبس تعزیری برای نامبرده معین کرده که با اعتراض وی پرونده به مرجع تجدیدنظر ارسال‌شده است.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: اخبار , خبر , قوه قضاییه , نمایندگان مجلس , همدان , کمیسیون حقوقی , نوجوان 15 ساله , پرچم جمهوری اسلامی ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 323
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120
آنفلوآنزای پرندگان
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
هنوز موردی از ابتلای انسان به ویروس آنفلوانزای پرندگان در کشور گزارش نشده و این در حالی است که وزارت بهداشت، توصیه ها و مراقبت های لازم را مکرر به هموطنان گوشزد می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، به دنبال شایع شدن ویروس آنفلوانزای پرندگان در بین طیور و خسارت هایی که در پی داشته است، موضوع ابتلای انسان به این ویروس بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و در این بین، صحبت هایی مطرح می شود که هیچ گونه مبنای علمی ندارد. در همین حال، وزارت بهداشت، توصیه های لازم را به هموطنان داشته است.

دکتر محمد مهدی گویا رئیس مرکز مبارزه با بیماری های واگیردار وزارت بهداشت گفت: ویروس های آنفلوانزای پرندگان پیچیده و گوناگون هستند، برخی از این ویروس ها بدون علامت هستند اما ورود آن به بدن انسان و فعال شدن آن امر ساده ای نیست و همه چیز باید دست به دست هم دهد تا این امر محقق شود اما اگر ابتلا صورت بگیرد می تواند حالت انفجاری ایجاد کند و مرگ و میر بزرگی را باعث شود.

وی افزود: خاستگاه ویروس آنفلوانزای پرندگان کشورهای شرق و جنوب شرق آسیا بوده از سوی دیگر این ویروس ها زمانی که از خاستگاه خود به کشور دیگری منتقل می شوند یعنی ویروس قوی تر شده و شانس گسترش بیماری نیز بیشتر می شود لذا شانس اینکه انسان را گرفتار کند نیز به همان اندازه بیشتر می شود، حال کسانی که با پرندگان ارتباط دارند احتمال آلوده شدن به بیماری انفلوانزای پرندگان در آنها نیز بیشتر است.

گویا ادامه داد: ابتلا به آنفلوانزای پرندگان از راه خوردن آخرین راه ابتلا به این بیماری است برعکس کسانی که ارتباط مستقیم با پرندگان دارند شانس بیشتری برای ابتلا به این بیماری دارند.

وی افزود: ما تا به حال گزارشی درباره ابتلا انسان به بیماری آنفلوانزای پرندگان دریافت نکرده ایم، ما در حال حاضر با دو ویروس آنفلوانزا مواجه هستیم که یکی در گیلان دیده شده و البته خاستگاه اصلی آن چین بوده و امسال چند کشور مختلف را درگیر کرده و توانسته سد انسانی را بشکند و مرگ و میر بالایی در چین داشته بطوریکه ۳۰ درصد از کسانی که به بیماری آنفلوانزای پرندگان مبتلا شده اند را به کام مرگ کشانده است.

رئیس مرکز مبارزه با بیماری های واگیردار وزارت بهداشت، گفت: مهمترین نکته برای ابتلا به این بیماری تماس با پرندگان است، برخی در خانه از پرندگان نگهداری می کنند، برخی پرندگان مهاجر را شکار می کنند و یا حتی ذبح می کنند و برخی نیز فروش این پرندگان در بازار انجام داده و پاره ای نیز این پرندگان را در اختیار کودکان می گذارند تا با آنها بازی کنند لذا این موارد می تواند از عمده دلایل ابتلا به آنفلوانزای پرندگان باشد.

وی تاکید کرد: تیم واکنش سریع بیش از همه تحت ریسک ابتلا به این بیماری است و در مرحله بعد کسانی قرار دارند که در مزارع آلوده به این ویروس کار می کنند این دو گروه واکسن، دارو دریافت کرده و حتی یک دوره قرنطینه ۱۰ روزه را خواهند داشت تا مطمئن شویم که به آنفلوانزای پرندگان مبتلا نشده اند.

دکتر صفرعلی ماکنعلی معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی، گفت: ویروس آنفلونزای پرندگان دارای ویژگی خاص خود است لذا عبور آن از یک گونه به گونه دیگر عمدتا به سختی صورت می گیرد اما غیرممکن نیست.

وی افزود: ویروس آنفلوانزای تیپ A در پرندگان باعث ابتلا به بیماری است لیکن اگر به این ویروس اجازه فعالیت داده شود می تواند به سرعت محیط وسیعی را آلوده کند.

ماکنعلی گفت: سیستم مراقب های بین المللی که شبیه به سیستم هواشناسی است و مرکزیت آن در بلژیک است مشخص شده که از سال ۲۰۱۴ حدود ۶۷ کشور به ویروس آنفلوانزای پرندگان آلوده شده اند، در حال حاضر در منطقه و در جنوب عربستان سعودی و عراق مزارع صنعتی آن به این ویروس آلوده شده و همچنین در افغانستان نیز ۷ استان درگیر این ویروس هستند، در اتحادیه اروپا از جمله انگلستان نیز شیوع این بیماری گزارش شده است.

وی ادامه داد: ۲۳۰۰ قطعه از پرندگان در ایران نیز به این ویروس مبتلا و امحا شدند در حال حاضر همه اقدامات لازم برای جلوگیری از شیوع این بیماری در کشور انجام شده و در مجموع این بیماری در کشور تحت کنترل است.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی گفت: ما به محض آنکه مشکوک شویم که این بیماری مزرعه ای را درگیر کرده به سرعت اقدامات لازم را برای شناسایی و پاکسازی انجام می دهیم.

وی افزود: میادین عملیاتی ما سه دسته هستند، مجموعه اقداماتی که در حیات وحش و با هماهنگی با محیط زیست انجام می دهیم به این صورت که اگر از یک گونه ۵ پرنده تلف شود و در سایر گونه ها ۱۰ مورد تلفات گزارش شود، آزمایش صورت گرفته و در صورت مثبت بودن نتیجه آزمایش به ابتلای به این بیماری، محل به سرعت پاکسازی می شود.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی، گفت: میدان اول عملیات، پرندگان مقیم و مهاجم است، در مرحله دوم روستاهایی که طیور نگهداری می کنند و میدان سوم عملیات در مزارع مرغ تخمگذار است، که کنترل آن دشوار است زیرا ما جزو ۱۰ کشور برتر تولید تخم مرغ در دنیا هستیم.

ماکنعلی افزود: کاهش تولید تخم مرغ، کاهش مصرف دان و آب و نیز وجود تلفات غیر معمول از جمله علائم ابتلای مزرعه مرغ های تخم گذار به ویروس آنفلوانزای پرندگان است. حال کشاورزان باید پس از مشاهده این علائم موضوع را به سرعت گزارش کنند و تاخیر بیش از ۴۸ ساعت موجب آلوده شدن بیشتر محیط می شود و در این شرایط کنترل فضا دشوار می شود.

او گفت: چالش های فراروی ما در کنترل این بیماری نخست خود بیماری است زیرا این ویروس از پیچیدگی خاصی برخوردار است و در مرحله بعد اعمال معیارهای کنترلی است، در دنیا دیگر کودها به صورت خام استفاده نمی شود لذا یکی از چالش های ما مبحثی تحت عنوان سالم سازی کود است که عملا در کشور نداریم، دوم فرآیند کنترل بیماری ساختار مزرعه است زیرا در ایران میزان تراکم آن بالاست، از سوی دیگر ورود ویروس توسط پرندگان مهاجر نیز دور از ذهن نیست که همین امر کنترل این بیماری را دشوار می کند.

دکتر مسعودی رئیس گروه بیماری های حیات وحش سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: هر سال بر اساس دستور عملی تحت عنوان پیشگیری نسبت به افزایش بازدیدها در تالاب ها و مزارع اقدامات لازم انجام می شود.

وی افزود: ما اگر به موارد مشکوکی برخورد کنیم به سرعت نسبت به جمع آوری و آزمایش اقدام می کنیم.

مسعودی ادامه داد: مردم هرکجا پرنده وحشی دیدند که قدرت پرواز ندارد به هیچ عنوان به آن نزدیک نشوند و در صورت مواجه شدن با لاشه آن پرنده موارد را به سرعت گزارش دهند.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: اخبار , خبر , سلامت , آنفلوانزا , آنفلوانزای پرندگان , بهداشت , طیور , بیماری های واگیردار ,
:: بازدید از این مطلب : 345
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120
اشتغال
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
حداقل عیدی برای کارکنان مشمول قانون کار در سال جاری حدود یک میلیون و ۸۶۰ هزار تومان و حداکثر عیدی نیز ۲ میلیون و ۷۹۰ هزار تومان است.

به گزارش خبرنگار مهر، کلیه کارفرمایان کارگاه های مشمول قانون کار مکلفند به هر یک از کارگران خود به نسبت یک سال کار معادل ۶۰ روز آخرین مزد، مبلغ مشخصی را به عنوان عیدی پرداخت کنند.

مبلغ پرداختی از این بابت به هر یک از کارکنان مشمول قانون کار در پایان هر سال حداقل معادل ۶۰ روز «حداقل مزد قانونی مصوب» و حداکثر معادل ۹۰ روز «حداقل مزد روزانه مصوب» همان سال است به این معنا که میزان عیدی پرداختی نباید از معادل ۹۰ روز حداقل مزد روزانه قانونی همان سال بیشتر شود.

به این ترتیب با توجه به اینکه بر اساس مصوبه شورای عالی کار اسفند ۹۵، حداقل دستمزد روزانه کارکنان مشمول قانون کار برای سال ۹۶ معادل ۳۰۹۹۷۷ ریال تعیین شده، بنابراین حداقل عیدی پرداختی برای کارکنانی که یکسال کامل در واحد مربوطه مشغول به کار بودند، یک میلیون و ۸۵۹ هزار و ۸۶۲ تومان و سقف عیدی نیز ۲ میلیون و ۷۸۹ هزار و ۷۹۳ تومان است.

درباره سایر سطوح مزدی و افرادی که دارای پایه حقوق های به مراتب بالاتر از مصوبات شورای عالی کار هستند نیز نیروی کار می‌تواند به همان نسبت عیدی دریافت کند به شرطی که میزان دریافت عیدی آنان از ۳ برابر حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار در سال ۹۶ یعنی ۲ میلیون و ۷۸۹ هزار و ۷۹۳ تومان بیشتر نشود.

 

فرمول محاسبه عیدی در صورت یکسال کامل

حداقل دستمزد روزانه مصوب ۹۶

۳۰۹۹۷۷ ریال

میزان حداقل عیدی

حداقل دستمزد روزانه × ۶۰

میزان حداکثر عیدی

حداقل دستمزد روزانه × ۹۰

مبلغ پرداختی به کارکنانی که کمتر از یک سال در واحد یا کارگاه مربوطه مشغول به کار بوده‌اند، به مأخذ ۶۰ روز مزد و به نسبت ایام کارکرد در سال محاسبه می‌شود.

فرمول محاسبه مبلغ عیدی به نسبت تعداد ماه کارکرد با در نظرگرفتن حداقل مزد ماهیانه ۹۲۹ هزار ۹۳۱ تومان (مصوب شورای عالی کار): مزد ماهیانه ضربدر ۲ تقسیم بر ۱۲ ضربدر تعداد ماه کارکرد

فرمول محاسبه عیدی در صورت فعالیت کمتر از یک سال در واحد مربوطه

عیدی برای ۱۲ ماه کارکرد

۱.۸۵۹.۸۶۲ تومان

عیدی برای ۱۱ ماه کارکرد

۱.۷۰۴.۸۷۳ تومان

عیدی برای ۱۰ ماه کارکرد

۱.۵۴۹.۸۸۵ تومان

عیدی برای ۹ ماه کارکرد

۱.۳۹۴.۸۹۶ تومان

عیدی برای ۸ ماه کارکرد

۱.۲۳۹.۹۰۸ تومان

عیدی برای ۷ ماه کارکرد

۱.۰۸۴.۹۱۹ تومان

عیدی برای ۶ ماه کارکرد

۹۲۹.۹۳۱   تومان

عیدی برای ۵ ماه کارکرد

۷۷۴.۹۴۲   تومان

عیدی برای ۴ ماه کارکرد

۶۱۹.۹۵۴   تومان

عیدی برای ۳ ماه کارکرد

۴۶۴.۹۶۵   تومان

عیدی برای ۲ ماه کارکرد

۳۰۹.۹۷۷   تومان

عیدی برای ۱ ماه کارکرد

۱۵۴.۹۸۸   تومان



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: اخبار , خبر , حداقل عیدی , قانون کار , عیدی , فرمول محاسبه دستمزد روزانه , فرمول محاسبه عیدی ,
:: بازدید از این مطلب : 289
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120
تاریخ انتشار : جمعه 27 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

مجموعه: اخبار اقتصادی و بازرگانی



  اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی, سکه

به گزارش ایسنا، دلار آمریکا در هفته گذشته با نوساناتی همراه شد؛ به طوری که تا میانه های هفته روند افزایشی داشت و در آخر هفته تا حدودی نزولی شد. از سوی دیگر بازار سکه به شکل کم سابقه ای دستخوش افزایش قیمت شد و رکوردشکنی کرد.

 

دلار در شروع هفته با نرخ حدود 4750 تومان کار خود را آغاز کرد. در ادامه از مرز 4800 تومان عبور کرد و در میانه هفته به بالاترین قیمت خود رسید و به 5000 تومان نزدیک شد. اما در ادامه نرخ دلار در مسیر کاهشی البته با شیب آرام قرار گرفت؛ به طوری‌که در روز چهارشنبه به حدود 4820 تومان رسید و در آخرین روز هفته 4790 تومان در بازار معامله شد تا در مجموع هفته نسبتا پر نوسانی برای این ارز رقم بخورد.

 

اما هفته ای که گذشت هفته خاصی برای سکه بود. نرخ سکه تمام به شکل کم سابقه ای افزایش پیدا کرد. سکه تمام در شروع هفته یک میلیون و 542 هزار تومان در بازار آزاد فروخته شد. سکه در ادامه جهش خود را آغاز کرد و به یک میلیون و 575 هزار تومان رسید و در روز چهارشنبه به نقطه اوج خود رسید و تا یک میلیون و 600 هزار تومان هم پیش رفت که بالاترین نرخ در تاریخ قیمت سکه محسوب می‌شود.

 

در مجموع بررسی نرخ سکه تمام نشان می دهد که این نوع سکه در هفته جاری حدود 60 هزار تومان افزایش قیمت پیدا کرد.

 

محمد کشتی آرای - عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران - معتقد است که مهمترین عامل رشد قیمت سکه افزایش قیمت دلار در روزها و هفته های اخیر است که بر بازار سکه هم اثر گذاشته است.

 

به گفته وی، از طرف دیگر میزان تقاضا در بازار سکه افزایش پیدا کرده است و سرمایه های خرد و کوچک نیز به سمت بازار سکه سوق پیدا کرده اند.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: اخبار , دلار , طلا , بازار سکه , سکه , ارز , خبر , اقتصاد ,
:: بازدید از این مطلب : 328
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 27 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

مجموعه: اخبارفرهنگی

خانه مسافر
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
رای دیوان عدالت اداری مبنی بر ممنوعیت ایجاد واحدهای اقامتی توسط دستگاههای اجرایی درحالی صادر شد که ماده ۲۳ قانون خدمات کشوری نیز بر آن تاکید داشت اما دستگاهها آن را اجرایی نکردند.

به گزارش خبرنگار مهر، چندین سال است که بخش خصوصی فعال در حوزه گردشگری به خصوص فعالان مراکز اقامتی در جلسات و گفتگوهایی که با مدیران دولتی از رئیس سازمان میراث فرهنگی گرفته تا وزرا دارند این موضوع را مطرح می کنند که نهادها و سازمانهای دولتی مراکز اقامتی زیادی دارند که ایجاد آن توسط این نهادها خلاف قانون است اما کسی توجهی به این موضوع ندارد به عنوان مثال هتلهای استانی مانند مازندران خالی از مسافر است اما مهمانسراهای دولتی آن همیشه پر هستند چرا باید این اتفاق بیفتد وقتی که دستگاههای دولتی وارد حوزه گردشگری و جذب مسافر می شوند اما بخش خصوصی باید نگران سرمایه ای که در حوزه مراکز اقامتی کرده باشد و هتلش خالی از مسافر؟!

در سال ۸۶ و در ماده ۲۳ قانون مدیریت خدمات کشوری یک بار به این موضوع پرداخته شد. در این قانون آمد که  ایجاد و اداره هرگونه مهمانسرا، زائرسرا، مجتمع مسکونی، رفاهی، واحدهای درمانی و آموزشی، فضاهای ورزشی، تفریحی و نظایر آن توسط دستگاه‌های اجرائی ممنوع است. در تبصره یک نیز نوشته شد: دستگاه‌هایی که بر اساس وظایف قانون خود برای ارائه خدمات به مردم عهده‌دار انجام برخی از امور فوق هستند با رعایت احکام این فصل از حکم این ماده مستثنی محسوب می شوند و تبصره دوم نیز آمد که مناطق محروم کشور تا زمانی که از نظر نیروی انسانی کارشناس و متخصص توسعه نیافته‌اند با تصویب هیات وزیران از حکم این ماده مستثنی هستند.

اما هیچ وقت دستگاههای دولتی این ماده قانونی را اجرا نکردند. و همچنان نیز بسیاری از دستگاههای دولتی و وزارت خانه ها و دانشگاهها نه تنها مراکز اقامتی خود را واگذار نکردند بلکه به این واحدها در طول ده سال اخیر اضافه نیز کردند. 

تا اینکه در روزهای اخیر دیوان عدالت اداری یک رای برای تاکید بر ممنوعیت ایجاد و اداره هر گونه واحد اقامتی توسط دستگاههای اجرایی صادر کرد. در این رای صادره ، شاکی سازمان بازرسی کل کشور اعلام شده و موضوع آن نیز ابطال مصوبه هیأت وزیران در خصوص اجازه به نهاد ریاست جمهوری در خصوص ارائه برخی خدمات درمانی، اقامتی و رفاهی برای مقامات و مسئولین سیاسی و اداری کشور از محل اعتبارات مصوب مربوط (رفاهی) بوده است.

در متن این شکایت نیز آمده که« در بررسی عملکرد اداره کل رفاه، تعاون و بهداشت نهاد ریاست جمهوری مشخص شد، علیرغم تصریح ماده (۲۳) قانون مدیریت خدمات کشوری و تبصره‌های ذیل آن، نهاد ریاست جمهوری هزینه‌های نگهداری و اداره مهمانسرا و... را از محل اعتبارات آن نهاد پرداخت می‌کند.»

دیوان عدالت اداری پیرو موضوع مطرح شده، رای نهایی خود در راستای اجرای تبصره ۱ ماده ۲۳ قانون مدیریت مبنی بر ممنوعیت ایجاد و اداره هر گونه واحد اقامتی شامل مهمانسرا، زائرسرا، مجتمع مسکونی، رفاهی، واحد درمانی و آموزشی، فضاهای ورزشی، تفریحی و نظایر آن توسط دستگاه‌های اجرایی را صادر کرد. 

بنابراین بار دیگر بر ممنوعیت ایجاد و اداره هر گونه واحد اقامتی توسط دستگاههای اجرایی تاکید شد اما این تاکید و این رای تا زمانی که نظارت و اقدام جدی برای حذف مهمانسراهای دولتی نباشد، در حد یک رای باقی خواهد ماند. 

از سوی دیگر باید در نظر گرفت که کارمندان ادارات و سازمانهای دولتی که به سفر می روند در ایران آمار زیادی را به خود اختصاص می دهند اگر این تعداد افراد در هتلها اقامت کنند به طور قطع سرمایه گذاران در صنعت هتلداری وضعیت مناسب تری خواهند داشت این درحالی است که اقامتگاههای دولتی حتی در ایام نوروز و یا تعطیلات نیز پذیرای کارکنان خود هستند و این مصداق بارز دخالت دولتی ها در امور بخش خصوصی به ویژه صنعت هتلداری است. صنعتی که سرمایه گذارانش همیشه از اینکه هتلهای آنها خالی از مسافر است شکایت می کنند.

این نکته را عباس بیدگلی معاون اجرایی جامعه هتلداران ایران تایید کرد و به خبرنگار مهر گفت: تبصره های ماده ۲۳ قانون خدمات کشوری موجب شده بود که اقدام دستگاههای دیگر برای ایجاد اقامتگاه تحت الشعاع همین تبصره ها قرار گیرد و گرنه قبل از رای دیوان عدالت اداری در این قانون صراحتا بیان شده که دستگاههای اجرای نباید نسبت به ایجاد مهمانسرا اقدام کنند. 

سفر کارتی که خوب اجرا نشد

در هر حال این رای برای صنعت گردشگری اتفاق خوبی است چون دستگاههای دولتی برای مهمانان و کارکنان خود مهمانسراهای زیادی ایجاد کرده اند حتی یکی از دانشگاههای کشور به تازگی به نام مرکز آموزشی و رفاهی مجوز گرفته و این ساختمان را به اقامتگاهی با ۴۰ سوئیت تبدیل کرده است. در جای دیگر به نام هتل اسکول مهمانسرا ایجاد کرده اند و تنها کارکنان خود را می پذیرند. آیا در اختیار قرار دادن یک ساختمان به نام مهمانسرا توسط دستگاههای دولتی نوعی احتکار نیست؟

وی گفت: من قبلا به سازمان میراث فرهنگی پیشنهاد کرده بودم که شرکت ایرانگردی و جهانگردی این مهمانسراها را در اختیار بگیرد و آنها را به بخش خصوصی واگذار کند. اما هیچ وقت این کار هم انجام نشد. 

بیدگلی با اشاره به اینکه دادن تسهیلات به کارکنان دولت راههای مختلفی دارد گفت: می توان این مراکز اقامتی را از دستگاههای دولتی گرفت و به جای آن طرح های دیگر را جایگزین کرد. به عنوان مثال چند سال پیش سفرکارت ملی در سازمان میراث فرهنگی طراحی شد که اگر به خوبی اجرا می شد، حتما می توانست به بهترین شکل ممکن به کارکنان خدمات ارائه شود. 

وی افزود: یک دستگاه دولتی مهمانسراهایی دارد که معمولا بعد از چند سال فرسوده می شوند، ضمن اینکه حضور کارکنان در این مراکز به تکرار می افتد در طرح اولیه سفر کارت قرار براین شد که هزینه خدمات رفاهی توسط دستگاهها به کارتها واریز شود و امکان برداشت پول نیز از آن وجود نداشته باشد و دارنده سفر کارت به هر هتلی که این کارت را می پذیرد وارد و از خدمات آن استفاده کند به این ترتیب یک کارمند می توانست به جای اینکه هر سال به یک مهمانسرای دولتی برود از هتلهای کشور در هر شهری استفاده کند. اما متاسفانه این طرح در سالهای بعد به بدترین شکل ممکن اجرا شد و هم هتلداران آنرا اجرا نکردند و هم دستگاههای دولتی.

به طور قطع به نظر می رسد که راهکارهای متفاوتی برای دستگاههای دولتی وجود دارد که بتوانند به کارکنان خود در حوزه رفاهی خدمات ارائه کنند این خدمات می تواند استفاده مکرر از یک مهمانسرای فرسوده که غالبا در حد یک اقامتگاه نامناسب و بدون خدمات جانبی نگهداری می شود نباشد!



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: اخبار , خبر , اداره رفاه , بهداشت , فرهنگی , سازمان دولتی , دیوان عدالت اداری ,
:: بازدید از این مطلب : 306
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 27 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

 

مجموعه: مطالب جالب و خواندنی

 

نگاهم کرد پنداشتم دوستم دارد.

نگاهم کرد در نگاهش هزاران شوق عشق

را خواندم. نگاهم کرد دل به او بستم. نگاهم کرد

اما بعدها فهمیدم فقط نگاه میکرد



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: نگاه , عشق , عاشق , جملات عاشقانه , عاشقانه , عشق ,
:: بازدید از این مطلب : 312
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 27 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

 

مجموعه: مطالب جالب و خواندنی 

 

در زندگی بارون نباش که فکر کنند

با منت خودتو به شیشه می کوبی

ابر باش تا منتظرت باشن که بباری



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: ابر , زندگی , باران , هوا , متواضع ,
:: بازدید از این مطلب : 301
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 27 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

 



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,محسن رهامی

 به  گزارش خبرآنلاین  ؛محسن رهامی معتقد است: خود روحانیت باید به این فکر کند که چرا به تدریج از مردم فاصله گرفته است و آن جایگاهی که در سالهای دور و اوایل انقلاب داشته را تا حدى از دست داده است. وگرنه مخاطبان شان فقط در حد و تعداد همان قشری است که نمازجمعه برایشان جنبه نوستالوژیک داشته و هر هفته خود را مقید به شرکت در آن می‎دانند.

 

 با برداشته شدن نرده های بین مردم و امام جمعه تبریز، بسیاری این اقدام را تحسین کرده و آن را قابل تسری یافتن به سایر مناسبات بین مردم و مسئولان دانستند. محسن رهامی که خود نیز از طیف روحانیون است هرچند از حسن این اقدام چشم‌پوشی نمی‌کند اما آن را حرکتی نمادین دانسته و می گوید که باید حائل‌های واقعی بین مردم و مسئولان برداشته شود. 

 

این روحانی اصلاح طلب شیوه زندگی برخی از روحانیون را مورد انتقاد قرار داده و می‌گوید: «ساختن خانه‎های بعضا آنچنانی، دفاتر تشریفاتی و پرهزينه، بعضى از تالارهاى تدريس مدارس علمیه که بیشتر به تالارهای پادشاهان شبیه است تا محل تدريس و جلسات مباحث علمى، اينها با مشى گذشته روحانيت سازگارى ندارد. تصاويرى که از سالنهاى تدریس بعضى از علما و مراجع در قم و برخی شهرها پخش شده، واقعا يادآور تالارهاى امپراطورى روم است! و معلوم نيست بودجه اين تالارها و دفاتر پرهزينه بعضى از روحانيون از خمس و زكات و سهم امام تامين مي‌شود يا از بودجه دولتى و يا از محلهاى ديگر؟ »

 

رهامی در ادامه انتقادات خود، به خروجی حوزه‌های علمیه در چنین شرایطی اشاره می‌کند و می‌گوید: آيا واقعا از اين سالنهاى پر طمراق، امثال علامه طباطبائي بيرون خواهد امد ؟ من كه بعيد ميدانم ، همه این موارد باعث شده که بتدريج بين مردم و روحانيون فاصله ايجاد شود. گرچه هنوز اكثريتى از روحانيون به همان سبك و سياق سابق زندگى مي‌كنند و درس مي‌خوانند، اما رفتارهاى ياد شده، بيشتر جنبه تبليغات و اثر دفعى داشته است.

 

 مشروح گفت‌وگوی او را در ادامه بخوانید:

اقداماتی همچون کاری که از سوی امام جمعه تبريز برای برداشته شدن حايل و مرده بین مردم و مسئولان انجام گرفت را چگونه ارزیابی می‎کنید؟

من هم از طریق رسانه‌ها متوجه اقدام آیت‎الله آل هاشم امام جمعه محترم تبريز شدم که دستور‌ دادند نرده‌های بین صفوف نمازگزاران که آنها را از مسئولان جدا می‌کند، برداشته شود. با شناختی که از سابق، از ایشان داشتم همین کار از او انتظار می‌رفت. ایشان فردی مردم دار و خلیق هستند و دوست دارند که شبیه مردم عادی زندگى کنند و رفت و آمد خودشان را با وسایل حمل و نقل عمومی انجام می‌دهند. امیدواریم که این رفتار علاوه بر اینکه از سوی خودشان تداوم می یابد و با توصیه‎های اطرافیان و برخی دلسوزان این تصمیم را تغییر ندهند، از سوی سایر مسولان هم الگو قرار گیرد. البته معتقدم که اینگونه برداشتن حايلها و نرده ها جنبه نمادین داشته و در نهایت حائل های واقعی بین مردم و مسئولان بايد برداشته شود. روحانیت و مسئولان باید خود را جزیی از مردم بدانند و مانند آنها زندگی کنند. آنها تافته جدا بافته از مردم نیستند.

 

فکر می کنید چرا این حس جدا بودن از مردم از روحانیت ایجاد شده است، حضور روحانیت در قدرت یا ...؟

واقعیت این است که در سالهای اولیه انقلاب و حوادث ناشی از شرایط ترور و بمب گذاری‎های اوایل دهه شصت بعضا در نظر گرفتن چنین شرایط امنیتی را لازم می‎دیدند. اما بعدها این موضوع به یک رسم و سنت پایداری درآمد که مسئولان و بخصوص روحانیون صاحب منصب ادارى و قضايي و امثال آنها را از مردم جدا کرد. حیات اجتماعى و سياسي روحانیون به ارتباط با مردم و زندگی در میان توده مردم بسته است. روحانیون در طول صدها سال از جنس مردم بودند و با آنها در ارتباط بودند و از نزدیک از آلام و مسائل آنان باخبر می شدند. اوضاع و احوال زندگی شان هم همچون مردم و حتی در برخی مواقع پایین تر از توده مردم بود. متاسفانه امروز آنقدر فاصله ایجاد شده که وقتی در میان صفوف نمازجمعه، نرده های آهنین را برمی دارند، بعنوان یک موضوع خبرى در سطح کشور پخش می شود. انگار که فاصه گذاشتن بین مرد و مسولان به یک امر عادی تبدیل شده بود و حالا بر داشتن حايل اينگونه خبرساز مي شود.

 

اقداماتی همچون کاری که آقای آل هاشم انجام داده اند تا چه میزان می تواند در برداشتن این فاصله ها کارساز باشد؟

معتقدم که خود روحانیت باید به این فکر کند که چرا به تدریج از مردم فاصله گرفته است و آن جایگاهی که درسالهای دور و اوایل انقلاب داشته را، تا حدى از دست داده است. حرمت و جایگاهی که قشر روحانی در طول سالیان سال داشته ، شدیدا بخاطر رفتار بخشى از طبقات روحانیون آسیب دیده است. ساختن این نوع جایگاهها برای روحانیون، خانه های بعضا آنچنانی، دفاتر تشریفاتی و پرهزينه، بعضى از تالارهاى تدريس مدارس علمیه که بیشتر به تالارهای پادشاهان شبیه است تا محل تدريس و جلسات مباحث علمى، اينها با مشى گذشته روحانيت سازگارى ندارد.

 

تصاويرى که از سالن‌هاى تدریس بعضى از علما و مراجع در قم و برخی شهرها پخش شده، واقعا يادآور تالارهاى امپراطورى روم است! و معلوم نيست بودجه اين تالارها و دفاتر پرهزينه بعضى از روحانيون از خمس و زكات و سهم امام تامين مي شود يا از بودجه دولتى و يا از محل‎هاى ديگر؟ ايا واقعا از اين سالن‌هاى پر طمراق، امثال علامه طباطبائي بيرون خواهد آمد؟ من كه بعيد مي‌دانم. همه این موارد باعث شده که بتدريج بين مردم و روحانيون فاصله ايجاد شود.گرچه هنوز اكثريتى از روحانيون به همان سبك و سياق سابق زندكى مي‎كنند و درس مي‎خوانند، اما رفتارهاى يادشده، بيشتر جنبه تبليغات و اثر دفعى داشته است، تا زندگى اكثريت خاموش روحانيت.

 

آقای رهامی قشری که به نمازجمعه می آیند از یک قشر خاصی هستند. مثلا در رده سنی میانسال به بالا قرار دارند. می توان این اتفاق را هم ناشی از همین دور شدن روحانیت از عامه مردم دانست؟ 

به عنوان کسی که مرتب با نسل جوان و دانشجویان و دانشگاهیان سرو کار دارم و ارتباطم با آنها خوب است باید بگویم که روحانیت آن جایگاه و موقعیت خود را بدلايل متعدد تا حد زيادى در بین جوانان، از دست داده است. متاسفانه اقداماتى از نوع برداشتن حايل، در صفوف نمازجمعه ها گرچه مفید است اما دیرهنگام است. حالا چه اندازه تاثیر داشته باشد به این بسته است که رفتار روحانیت با مردم تغییر کند. منظورم آن دسته از روحانيت است كه خود را تافته‌اى جدا بافته از مردم مي‌داند. روحانيون بايد گذشته و رفتار و منش بعد از انقلاب خود را نقد کند، تا فاصله ای که بین آنها و نسل جوان ایجاد شده را بتواند پر کند.

 

یکی از عوامل کاهش استقبال قشر جوان از نمازهای جمعه همین فاصله انداختن در نمازها است. گذاشتن دربان و محافظ و محدودیت رفت و آمدهاى مردم است. از طرفى روحانیت ما باید سخنگوی مردم باشند. اما می بینیم که نوعا خطباى نمازهاى جمعه به نوعی سخنگوی حکومت شده اند تا اینکه سخنگوی توده مردم باشند. گاهی در 200 نقطه کشور یک نوع حرف از تریبون نماز جمعه گفته می شود و جالب اینجاست که خط فکری آن همان است که شب قبل مثلا در تلویزیون از زبان مسئولان کشور مطرح شده است. در حاليكه مسائل هر منطقه و شهرى، اختصاص به مردم همان منطقه دارد و تكرار ديدگاههاى مطرح شده در صدا و سيماى حكومتى ايران، مشكلى از مردم حل نمى كند.

 

شما معتقدید یکی از مسائلی که باید در کنار برداشته شدن فاصله بین مردم و روحانیون به آن توجه داشت، ادبیات بکارگرفته شده در تریبون های نماز جمعه است. برای این معضل چه باید کرد؟ 

ما کمتر شاهدیم که در نمازجمعه ها به مشکلات و مطالبات مردم از حكومت بپردازند.ادبيات بكار رفته در نمازجمعه هاى تهران و مراكز استانها، نوعا ادبيات تحكمى و از موضع بالاست، ادبيات نماز جمعه، بايد موجب وحدت جمعيت باشد نه عامل تفرقه و تشتت. بعضى از خطباى محترم، تريبون نماز جمعه را با جلسه دادگاه انقلاب اشتباه مي‌گيرند و وظيفه اصلى خود را فراموش مي كنند لازمه وعظ و نصيحت، ادبيات خيرخواهانه و جذب كننده است، نه ادبيات تحكمى و دفع كننده.

 

ضمن اینکه مطالب و اظهارنظرهاى روحانیون و ائمه جمعه و جماعات ما، نوعا اظهارنظرهاى مذهبی سنتى و نوعا بدون استدلال علمي است. يعنى نوعا يك قرائت معينى از دين و مذهب، كه قرائت رسمى حكومت است، با نوعى تحكم و حالت آمرانه بيان مي‎شود. این در حالیست که مطالعه کتب اجتماعی و سیاسی روز و ارتباط قوی با مجامع علمی و دانشگاهی سبب می شود که صحبت های روحانیون در عين حال بر طبق دانش روز و براساس نيازهاى عينى جامعه باشد. اما متاسفانه از اول که وسایل ارتباطی جدید در دوران مدرن بوجود ‎آمد، همچون رادیو و تلویزیون و اينترنت و ماهواره، اکثر روحانیون بجای استقبال به صف مخالفان پیوستند. آنها با هر پدیده جدیدی که می توانست به سرعت انتقال مطالب و گردش آزاد اطلاعات کمک کند مخالفت کردند. حتی در برخی مراکز حوزوی استفاده از تلویزیون را ممنوع می کردند، البته من منظورم تمامى روحانيت نيست.

 

استفاده از ماهواره كه همانند كاغذ، تلفن و تلگراف يك وسيله انتقال است، از نظر بسيارى از روحانيون سنتى ممنوع و حرام است در حاليكه محتوا ربطى به خود وسيله انتقال ندارد، مي‎تواند خوب يا بد باشد. اگر روحانیون در جریان پیشرفت تحولات اجتماعی و سياسي و اقتصادي و علومی که از طریق همین وسایل منتقل می‎شود، نباشند. در اين صورت طبيعي است كه سطح فکری و آگاهی و اطلاعات مردم نسبت به مسائل جاری کشور و جهان در حوزه‎هاى مختلف، بیشتر از خطیبی است که در نماز جمعه و جماعاتسخنرانی می‎کند. مردم با دسترسی به روش‎های نوین گردش آزاد اطلاعات از آخرین اطلاعات و تحلیل‎های مسائل مختلف اجتماعی و سیاسی و اقتصادی مطلع می‏‌شوند.

 

گاهی يك روحانی با خواندن چند کتاب قدیمی در گوشه حجره خود، فکر می کند كه علوم اولين و اخرين نزد اوست و آخرین حرف را در حوزه اقتصادی و اجتماعی را فقط خودش بلد است و ديگران را كم اطلاع تر از خودش مى پندارد. در این وضعیت، جوانان احساس نيازى نمی کنند که سخنان فلان امام جمعه يا جماعت را گوش دهند و اگر پای اين نوع منبرها ننشینند فکر نمی کنند که چیزی را از دست داده اند. زيرا بر فرض اگر به نمازجمعه هم می رفتند چیزی را به دست نمی آوردند.

 

خود شما هم پای منبر روحانیون می نشینید؟ 

بله، گاهی که خودم پای منبر برخی از خطیبان می نشینم يا در راديو و تلويزيون مثلا گوش مي‌كنم، احساس می کنم که هیچ چیزی به معلومات من اضافه نشد و خطیب محترم هم به هیچ سوالی از سوالات جامعه پاسخ نداد. خب وقتی کسی احساس کند که بجای اینکه براى اين نوع سخنرانى ها وقت بگذارد و هيچ مطلب جديدي هم عايد او نشود، مي‏رود مطالعه مى کند تا به دانش و معلومات خود اضافه کند.

 

طبیعی است مطالعه كتاب و بررسى در فضاى مجازى گسترده و متنوع را به نشستن پای برخی از سخنرانی ها كه بعضا هدر دادن عمر محسوب می شود، ترجيح مي‎دهد. این مساله را روحانیت باید مورد توجه قرار دهد وگرنه مخاطبان شان فقط در حد و تعداد همان قشری است که نمازجمعه برایشان جنبه نوستالوژیک داشته و هر هفته خود را مقید به شرکت در آن می دانند. بايد ما واقعی و عمقی بیاندیشیم. کاری که می کنیم و تصمیمی که می گیریم، واقعا برای خدا و خير و صلاح اكثريت مردم باشد و صرفا براى راضی ساختن اين و ان نبوده باشد.

 

ضمن اینکه بايد توجه داشته باشيم در طول تاریخ روحانيت اسلام، خصوصا روحانیت شيعه، بین مردم و روحانيت، فاصله آنچنانی نبوده است. اکثر روحانیون از طبقات پایین جامعه بودند. ما در بین روحانیون افراد تاجرزاده و شاهزاده نداریم. همه از طبقات محروم بودند. از خانواده کشاورز، كارگر و معلم و... 

 

علمای بزرگ ما در نجف و قم و سایر شهرها نوعا همانند مردم بوده و بعضا حتی پایین تر از سطح زندگى آنها زندگی می کردند. در خود نمازجمعه هم می بینیم که محراب امام جماعت را هم سطح جايگاه مردم و حتی پایین تر از سطح نشستن مردم قرار می دهند.

 

اگر محراب بالاتر از جایی باشد که مردم نشسته اند نماز جماعت باطل است، يعنى در واقع، رابطه امام و ماموم قطع ميشود، اين مساله كاملا جنبه نمادين در ارتباط روحانيت با مردم دارد. بنابراين باید حرکتهايى را كه بنحوی رابطه مردم و روحانيت را نزديكتر كرده و فاصله ها را كاهش ميدهد، تشویق کرده و دائما متذکر شویم كه خصوصا روحانیونی که سمت های مختلف حكومتى در اختيار دارند، از مجلس و خبرگان و سمتهاى دولتى و قضايي و ائمه جمعه و امثالهم، بيش از پيش تلاش كنند كه هم سطح مردم بوده و با مردم زندگى كنند، تا آن محبوبیت و جایگاه و اقتدار از دست رفته را پیدا کنند و بتوانند نفوذ کلام خود را حفظ كنند.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: امام جمعه , نمازجمعه , رهامی , روحانیت , تبریز , اخبار , خبر , سیاسی , وحدت , جمعه ,
:: بازدید از این مطلب : 332
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 27 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

 



به دنبال بحران اخلاقی ایجاد شده در کابینه استرالیا، نخست وزیر این کشور در اظهاراتی رابطه جنسی وزرای خود با اعضای دفتر و دیگر کارمندان زیردستشان را به طور اکید ممنوع کرد.

 

به گزارش عصرایران به نقل از رویترز، ماجرا از آنجا آغاز شد که معاون نخست‌وزیر استرالیا که مردی متاهل است با ایجاد رابطه جنسی با یکی از کارکنان سابق دفترش – مشاور مطبوعاتی سابق- منتظر تولد یک نوزاد ناخواسته است.

 

افشای این مساله در یک هفته گذشته فشار سیاسی زیادی روی کابینه استرالیا ایجاد کرده است.

 

"بارنابی جویس" معاون نخست وزیر استرالیا که 24 سال پیش ازدواج کرده و مردی متاهل است با مشاور سابق مطبوعاتی دفترش رابطه پنهانی داشته و این زن کارمند از آقای معاون نخست وزیر باردار است.

 

جویس کاتولیک دبیر کل حزب ملی‌گرای استرالیاست که با دولت راست میانه این کشور به رهبری نخست وزیر " مالکوم ترنبال" – دبیر کل حزب لیبرال استرالیا - در ائتلاف است.

 

ترنبال امروز (پنج شنبه) در جریان یک کنفرانس خبری در کانبرا با اشاره به رابطه پنهانی معاونش با یکی از کارکنان سابق دفترش گفت:" در سال 2018 به هیچ وجه پذیرفته نیست که یک وزیر با کارکنان دفترش رابطه جنسی داشته باشد چون این مساله باعث ایجاد یک جو بسیار مسموم در روابط کاری می‌شود."

 

او افزود: وزرای من چه آنهایی که متاهل‌اند و چه مجردها نباید وارد رابطه جنسی با کارکنان‌شان شوند چون انجام این کار نقض استانداردها خواهد بود."

 

او گفت قاعده جدید از همین امروز اجرایی می شود و "بارنابی جویس" معاونش باید خود به عنوان دبیر کل جزب ملی‌گرای استرالیا درباره آینده حضورش در کابینه تصمیم‌گیری کند.

 

ترنبال افزود جویس فعلا یک مرخصی یک هفتگی گرفته و به همین خاطر در سفر هفته آینده او به واشنگتن برای دیدار با ترامپ در هیات استرالیا نخواهد بود.

 

گفتنی است جویس از جمله سیاستمداران محبوب در حوزه انتخابیه خود بوده است اما در یک هفته گذشته به واسطه افشای رسوایی اخلاقی، محبوبیت او از 63 درصد در انتخابات ماه دسامبر گذشته به 43 درصد در حوزه انتخابیه‌اش رسیده است.

 

او در توجیه رابطه خود با مشاور مطبوعاتی سابقش گفته این مساله در آوریل سال 2017 روی داده و مربوط به نقض قوانین انتخاباتی، انتخابات سراسری دسامبر گذشته در استرالیا نمی‌شود.

 

مالکوم ترنبال نخست وزیر استرالیا

  اخبار بین الملل,خبرهای  بین الملل ,رابطه جنسی

   

بارنابی جویس معاون نخست وزیر استرالیا

  اخبار بین الملل,خبرهای  بین الملل ,رابطه جنسی


:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: اخبار , خبر , رابطه جنسی , وزرا , نخست وزیر , وزیر , استرلیا , فساد اخلاقی , اخلاق , کابینه ,
:: بازدید از این مطلب : 314
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

 



احکام کروات بستن،حکم خریدن و پوشیدن کروات

.............

 

 آیات عظام امام، خامنه‌ اى، مکارم و نورى: اگر باعث ترویج فرهنگ غرب شود، جایز نیست.

آیات عظام تبریزى، سیستانى و فاضل: براى مسلمان بهتر است، از لباسى که باعث تشبه به غیرمسلمانان شود، اجتناب کند.

آیات عظام بهجت و صافى: بنابر احتیاط، استفاده نکنند.

آیةاللَّه وحید: آنچه که باعث تشبه به غیر مسلمانان شود، جایز نیست.

تبصره. اگر در موردى بر پوشیدن کروات مفسده ‌اى مترتب شود، پوشیدن آن حرام مى ‌شود.

منبع:
آیت الله خامنه‌اى، اجوبةالاستفتاءات، س 1379آیت الله؛نورى، استفتاءات، ج 1، س 469 . آیت الله فاضل، جامع المسائل، ج 1، س 2238؛آیت الله تبریزى، استفتاءات، س 2225 و 2228 و 2229.آیت الله صافى، جامع الاحکام، ج 2، س 1731 و دفتر:آیات عظام  امام ،وحید، مکارم وبهجت

 

منبع: afkarnews.ir

beytoote.com



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: احکام , کروات , احکام دینی , حرام , حلال , داماد ,
:: بازدید از این مطلب : 342
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

 



بله برف صورتی واقعیت دارد و در برخی نقاط دنیا به آن برف هندوانه ای هم می گویند. اما فریب اسم خوشمزه این برف ها را نخورید. به گفته مردم این برف ها بوی میوه می دهند اما دانشمندان چیز دیگری می گویند.

 

و اما سوال اینجاست که برف هندوانه ای چیست؟

درباره برف صورتی,آشنایی با برف صورتی

برف صورتی واقعیت دارد و در برخی نقاط دنیا به آن برف هندوانه ای هم می گویند

 

طبق مجله نیویورک تایمز برف هندوانه ای زمانی اتفاق می افتد که گرمای خورشید بالا می رود و برف ها شروع به آب شدن می کنند. دمای هوای یخ زده و وجود آب محیطی ایده آل برای رشد نوعی جلبک صورتی رنگ به نام “Chlamydomonas nivalis” فراهم می کند. که باعث می شوند برف ها آفتاب بیشتری را به خود جذب کرده و سریع تر ذوب شوند.

 

برف صورتی,واقعیت برف صورتی

برف هندوانه ای زمانی اتفاق می افتد که گرمای خورشید بالا می رود

 

برف های صورتی که به جلبک برفی، برف قرمز یا حتی برف خونی نیز معروف است در نقاط مختلفی دیده شده است. از جمله کوه های راکی کانادا، هیمالیا، قطب شمال و قطب جنوب. اخیرا شکل ذوب شده آن ها در پارک ملی مونتانا نیز دیده شده است.

 

پدیده بارش برف قرمز, نام های دیگر برف صورتی

برف های صورتی که به جلبک برفی، برف قرمز یا حتی برف خونی نیز معروف است

 

این پدیده علاوه بر این که زیبا و چشم نواز است به دلیل بالا بردن سرعت ذوب شدن یخ رودها مشکل ساز نیز شده است.

 

همه چیز درباره برف صورتی,دانستنی های علمی

برف های صورتی به دلیل بالا بردن سرعت ذوب شدن یخ رودها مشکل ساز نیز شده است

 

برف های صورتی نقش بسیار مهمی را در کاهش سپیدایی (آلبدو) زمین (بازتاب نور از سطح یک جسم) دارند در نتیجه باعث بالا رفتن سرعت و میزان ذوب می شوند. بنابراین این تاثیرات باید در مدل های اقلیمی در نظر گرفته شوند.

 

آشنایی با برف صورتی, درمورد برف صورتی

برف های صورتی نقش بسیار مهمی را در کاهش سپیدایی زمین دارند

 

درست است که برف های صورتی زیبا هستند اما به دلیل تاثیرات منفی آن بهتر است رویای دیدن برف های سفید را داشته باشیم.

 

واقعیت برف صورتی,درباره برف صورتی

به دلیل تاثیرات منفی برف های صورتی بهتر است رویای دیدن برف های سفید را داشته باشیم

 

منبع : bedunim.ir

beytoote.com



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: آیا میدانید , برف , فرف صورتی , هندوانه , نیویورک , رود , خورشید , برف خونی , علمی ,
:: بازدید از این مطلب : 375
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

 



رژیم غذایی دیابت افراد چاق, رژیم غذایی دیابت نوع دوم

فیبر حلال تمامی سبزیجات می‌تواند قندخون بالا را مهار كند

تغذیه درمانی:

رعایت رژیم غذایی مناسب در کنترل بیماری دیابت بسیار ضروری و مهم است ولی از آن جایی که شیوه زندگی افراد، فرهنگ و یا وضعیت اقتصادی اجتماعی آنان کاملا متفاوت می باشد، بهتر است به جای توصیه رژیم یکسان واز پیش تعیین شده، دستورالعمل های تغذیه ای بر مبنای اهداف درمان و نیاز هر فرد دیابتی زیر نظر یک متخصص تغذیه انجام شود.

 

اهداف رژیم غذایی دیابت

اولین و مهمترین هدف برنامه ریزی غذایی افراد دیابتی حفظ ثبات نسبی قند خون در محدوده طبیعی است. جهت تحقق این امر، باید بین غذای مصرفی با انسولین (تزریقی یا طبیعی) و فعالیت بدنی یا ورزش تعادل برقرار کنید.

 

چنین برنامه ای بر اساس احتیاجات تغذیه ای و روش زندگی شما خواهد بود و به شما می گوید چه بخورید، چه مقدار و کی بخورید؟ اگر انسولین تزریق می کنید، مقدار انسولین مورد نیاز، باید مطابق با مقدار غذای دریافتی شما باشد. مقدار و نوع انسولین مورد نیاز، باید به وسیله دریافت منظم و ثابت غذا و پیگیری قند خون تعیین شود.

 

اگر مبتلا به دیابت نوع دو هستید ، توجه به مقدار و نوع غذای مصرفی به شما کمک خواهد کرد که قند خون خود را در حد طبیعی حفظ کنید. اگر چاق هستید رسیدن به وزن مناسب بسیار مهم است. چون معمولاً با کاهش 5 تا 10 کیلوگرم وزن، قند خون به  حد طبیعی باز می گردد.

 

دومین هدف برنامه ریزی غذایی بازگشت میزان چربی به مقادیر طبیعی است. دو نوع چربی خون که به طور معمول مورد آزمایش قرار می گیرند، کلسترول و تری گلیسرید هستند. افزایش چربی های خون اغلب سبب ابتلا به بیماریهای قلبی و عروقی می شود.

 

هدف برنامه ریزی غذایی حفظ مقدار کلسترول خون کمتر از 200 میلی گرم در دسی لیتر و تری گلیسرید کمتر از 150 میلی گرم در دسی لیتر می باشد( برای کودکان و نوجوانان مقدار کلسترول زیر 170 میلی گرم توصیه شده است).

 

سومین هدف برنامه ریزی غذایی، تامین مقدار کافی انرژی برای حفظ وزن متناسب است. البته برای کودکان این مقدار انرژی باید طوری محاسبه شود که نیازهای رشد و تکامل آنها را نیز تامین کند.

 

در این مقاله 20 نوع ماده غذایی را به شما معرفی می‌كنیم كه می‌تواند جلوی بالارفتن قندخونتان را بگیرد.

 

رژیم غذایی دیابت افراد چاق, رژیم غذایی دیابت نوع دوم

تغذیه دیابتی ها با توجه به میزان فند خونی که دارند در وعده های مختلف غذایی تنظیم می شود

 

سیب

اكثر متخصصان تغذیه توصیه می‌كنند حتما در رژیم غذایی خود سیب را بگنجانید زیرا سیب كالری بسیار پایینی دارد و فیبر آن بسیار بالاست و جلوی گرسنگی را می‌گیرد. سیب همچنین دشمن كلسترول بد است و میزان قندخون را كاهش می‌دهد.

 

آواكات

پاین میوه غنی از اسیدهای چرب مونوی غیراشباع است كه سبب كند شدن هضم و پیشگیری از افزایش قندخون بعد از صرف غذا می‌شود.

 

رژیم غذایی دیابت افراد چاق, رژیم غذایی دیابت نوع دوم

فیبرهای حلال جو هضم را كند كرده و سبب جذب تدریجی قند می‌شود

 

جو
می‌توانید جو را جایگزین برنج سفید كنید تا میزان قندخونتان بعد از صرف غذا حدود 70 درصد كاهش یابد و تا ساعت‌ها ثابت بماند. فیبرهای حلال جو هضم را كند كرده و سبب جذب تدریجی قند می‌شود.

 

سبزیجات

فیبر حلال تمامی سبزیجات می‌تواند قندخون بالا را مهار كند. در ضمن سبزیجات غنی از پروتئین هستند و به راحتی می‌توان آنها را جایگزین گوشت قرمز كرد.

  

رژیم غذایی دیابت افراد چاق, رژیم غذایی دیابت نوع دوم

رژیم غذایی دیابت

 

گوشت گاو

می‌توانید قسمت‌های كم چرب گوشت گاو را انتخاب كنید و یك‌چهارم بشقاب‌تان را در هر وعده غذایی به آن اختصاص دهید. رساندن به اندازه پروتئین به بدن باعث می‌شود مدت طولانی‌تری سیر بمانید و در صورت لاغر شدن حجم بافت ماهیچه‌ای‌تان كاهش نیابد. در ضمن مصرف پروتئین به افزایش متابولیسم كمك می‌كند.

 

میوه‌های گوشت‌دار

دانه‌دار انواع میوه‌های گوشتی حاوی یك یا چند دانه كه به رنگ‌های قرمز یا بنفش موجود است مانند انواع انگور حاوی تركیبی طبیعی به نام آنتوسیانین هستند. محققان می‌گویند این دانه‌های رنگی می‌تواند سبب كاهش قندخون شده و در عین حال محرك تولید انسولین در بدن باشند.

 

بروكلی

بروكلی غنی از كروم بوده كه در درازمدت نقشی اساسی و مهم برای تنظیم قندخون دارد.

 

هویج

هویج یكی از منابع طبیعی غنی از بتاكاروتن است كه می‌تواند خطر ابتلا به دیابت را كاهش داده و قندخون را تنظیم كند.

 

رژیم غذایی دیابت افراد چاق, رژیم غذایی دیابت نوع دوم

 

گوشت مرغ 

گوشت سینه مرغ در مقایسه با ران یا سایر قسمت‌ها چربی كمتری دارد. توصیه ما به شما این است كه در هر شرایطی به هیچ عنوان پوست مرغ را به خاطر چربی بالایی كه دارد نخورید.

 

تخم مرغ

مطمئن باشید خوردن یك یا دو عدد تخم‌مرغ در روز كلسترول خونتان را بالا نمی‌برد و در عوض ساعت‌ها شما را سیر نگه می‌دارد.

  

رژیم غذایی دیابت افراد چاق, رژیم غذایی دیابت نوع دوم

ماهی احتمال ابتلا به دیابت، مقاومت در برابر انسولین را كاهش می‌دهد

 

ماهی

یكی از دلایل فوت مبتلایان به دیابت ابتلا به ناراحتی‌های قلبی – عروقی است. مصرف یك یا دو بار ماهی در هفته می‌تواند این احتمال را حداقل 40 درصد كاهش دهد. از سوی دیگر اسیدهای چرب موجود در ماهی احتمال ابتلا به دیابت، مقاومت در برابر انسولین و التهاب را كه از جمله فاكتورهای اصلی ابتلا به ناراحتی‌های قلبی – عروقی است كاهش می‌دهد.

 

دانه كتان

دانه‌های كتان غنی از پروتئین، فیبر، چربی‌های خوب از نوعی كه در ماهی موجود است و منیزیم است. این مواد قندخون را تنظیم كرده و به سلول‌ها در جذب انسولین كمك می‌كنند.

  

رژیم غذایی دیابت افراد چاق, رژیم غذایی دیابت نوع دوم

شیر مواد مقاومت در برابر انسولین را از بین می‌برند

 

شیر و ماست

اینها مواد غذایی غنی از پروتئین و كلسیم هستند و می‌توانند به كاهش وزن كمك كنند. از سوی دیگر این مواد مقاومت در برابر انسولین را از بین می‌برند.

 

گردو

گردو حاوی مقادیر بالایی فیبر و پروتئین بوده و سوخت كندی دارد كه به تدریج به قند تبدیل می‌شود. از سوی دیگر غنی از چربی‌های مونوی غیراشباع است كه برای سلامت مفیدند.

 

دانه‌ها تمامی انواع دانه‌ها

غنی از چربی‌های خوب، پروتئین و فیبر هستند كه می‌توانند قندخون را پایین نگه داشته و از ابتلا به ناراحتی‌های قلبی – عروقی پیشگیری كنند. در ضمن این مواد منبع طبیعی استرول است كه چربی خون را كاهش می‌دهد.

 

رژیم غذایی دیابت افراد چاق, رژیم غذایی دیابت نوع دوم

مصرف زیاد نان سفید می‌تواند حساسیت بدن به انسولین را كاهش داده 

 

جوی دو سر

 جوی دوسر حاوی فیبرهای حلالی است كه در آب محلول بوده و یك خمیر را تشكیل می‌دهد. مصرف آن باعث می‌شود بین آنزیم‌های هضم‌كننده در معده و مولكول‌های آمیدون غذا در یك سد چسبناك به وجود بیاید. در نتیجه دستگاه گوارش مدت طولانی‌تری غذا را در خود نگه داشته و قندها به تدریج وارد خون می‌شوند.

 

رژیم غذایی دیابت افراد چاق, رژیم غذایی دیابت نوع دوم

روغن زیتون سبب افزایش مقاومت بدن در برابر انسولین نشده و حتی این مقاومت را كاهش می‌دهد

 

روغن زیتون

روغن زیتون طلای مایع نامیده می‌شود زیرا حاوی تركیبات ضدالتهابی و قوی است كه محققان آن را با آسپیرین مقایسه می‌كنند. افرادی كه رژیم مدیترانه‌ای دارند و روغن زیتون، میوه و سبزیجات، غلات و گوشت كم‌چرب می‌خورند كمتر به دیابت و ناراحتی‌های قلبی و عروقی دچار می‌شوند. هر دوی این بیماری‌ها در پی التهاب در بدن به وجود می‌آیند.

 

برخلاف كره، چربی خوب روغن زیتون سبب افزایش مقاومت بدن در برابر انسولین نشده و حتی این مقاومت را كاهش می‌دهد. روغن زیتون همچنین كندكننده هضم غذا و واردشدن تدریجی قند به خون است.

 

كره بادام زمینی

تحقیقات اخیر نشان داده است مصرف كره بادام زمینی می‌تواند اشتها را كور كرده و سبب سیری بیشتر فرد در مقایسه با زمانی شود كه مواد قندی كم فیبر مصرف می‌كند. در ضمن كره بادام زمینی غنی از چربی‌های مونوی غیراشباع است كه می‌تواند قندخون را تنظیم كند.

 

نان سبوس‌دار

مصرف زیاد نان سفید می‌تواند حساسیت بدن به انسولین را كاهش داده و سبب افزایش قندخون شود در صورتی كه نان سبوس‌دار دقیقا برعكس عمل می‌كند.

 

رژیم غذایی دیابت افراد چاق, رژیم غذایی دیابت نوع دوم

 

سیب‌زمینی شیرین

یك سیب‌زمینی شیرین كه در اجاق كبابی شده 30 درصد كمتر از سیب‌زمینی معمولی قندخون را افزایش می‌دهد زیرا حاوی فیبر بالا و ریزمغذی‌هایی است كه 40 درصد آنها از نوع حلال بوده و سبب كاهش كلسترول و كندی هضم غذا می‌شوند.

 

در ضمن سیب‌زمینی شیرین غنی از كاروتنویید و رنگ‌دانه‌های زرد و نارنجی است كه به ارگانیسم‌ها اجازه عكس‌العمل در برابر انسولین را می‌دهد. سیب‌زمینی شیرین همچنین غنی از اسید كوروژنیك است. این تركیب گیاهی طبیعی می‌تواند به كاهش مقاومت در برابر انسولین كمك كند.

 

گردآوری : بخش سلامت بیتوته

منابع:salamatiran.com

diabetestma.org



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: رژیم درمانی , رژیم , تغذیه , تغذیه درمانی , دیابت , چربی خون , قندخون , سیب , فیبر , سبزیجات , ماهی , گوشت , انسولین ,
:: بازدید از این مطلب : 289
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

 



خواص درمانی روغن مورینگا

برخی از مزایای باور نکردنی روغن مورینگا مانند توانایی آن در کاهش استرس اکسیداتیو، از بین بردن التهاب، مرطوب کردن و پوست، محافظت از سیستم ایمنی بدن، کاهش فشار خون، سم زدایی بدن، کاهش سرعت روند پیری، افزایش سرعت بهبودی و ترمیم، مبارزه با شوره سر، خواص ضد سرطان و کاهش قند خون می باشند.


روغن مورینگا چیست؟

روغن مورینگا متعلق به یک درخت بومی در هند، بنگلادش و افغانستان می باشد که معمولا به عنوان درخت چوب طبل شناخته می شود. این درخت در بعضی از مناطق جهان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. با توجه به اثرات قابل ملاحظه مورینگا در سلامت بدن، به طور جهانی در دسترس است.

فواید مورینگا
درخت مورینگا دارای پوست، برگ، میوه و دانه است که می تواند برای طب سنتی استفاده شود، گرچه عصاره های ریشه می توانند سمی باشند. روغن مورینگا به طور معمول از طریق یک فرایند سرد و یا استخراج حلال به دست می آید.

این کار به شما اجازه می دهد تا به منبع غنی از مواد مغذی موجود در دانه ها دسترسی پیدا کنید که شامل ویتامین C، ویتامین B و انواع مختلفی از چربی های غیر اشباع، از جمله مقدار بسیار بالای اسید اولئیک و اسید بئنیک است.

 

خواص ضد سرطان
همانطور که قبلا ذکر شد، این روغن حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان ها است که با رادیکال های آزاد مبارزه می کند و موجب جلوگیری از تشکیل سلول های سرطانی می شود.

بتاکاروتن و ویتامین C دو نمونه از ترکیبات آن هستند. اما این گیاه همچنین دارای آنتی اکسیدان های قدرتمندی مانند اسید کلروژنیک و کورستین است.

آنها از طریق خنثی کردن فعالیت های رادیکال آزاد در بدن شما عمل می کنند. خواص ضد سرطان این گیاه به جلوگیری از رشد تومور و رشد سلول های سرطانی کمک می کند.

خواص درمانی روغن مورینگا

درخت مورینگا دارای پوست، برگ، میوه و دانه است که می تواند برای طب سنتی استفاده شود

 
قند خون پایین
اگر شما دیابت دارید و نمی توانید سطح قند خون خود را کنترل کنید، روغن مورینگا می تواند راه طبیعی برای مدیریت دیابت باشد. اگر سطح قند خون خود را برای مدت طولانی کنترل نکنید، می تواند خطر بسیاری از انواع بیماری ها از قبیل بیماری های قلبی را افزایش می دهید.

بسیاری از مطالعات نشان می دهد که استفاده از گیاه مورینگا در کاهش سطح قند خون نتایج مثبتی دارد. بر اساس یک مطالعه ۳۰ زن که ۷ گرم پودر برگ را روزانه به مدت ۳ ماه دریافت کردند، سطح قند خون آنها به میزان ۱۳/۵ درصد کاهش یافت.

مرطوب کننده پوست
روغن مورینگا دارای ویژگی های مرطوب کنندگی و نرم کنندگی پوست است و می تواند به حفظ رطوبت پوست و جلوگیری از التهاب و پوسته پوسته شدن آن کمک کند.

این روغن همچنین یک ماده پاک کننده است که به لطف طبیعت ضد باکتریایی آن، به محافظت از پوست در مقابل مواد زیست محیطی و مواد آلرژیک و باکتری های بیماری زا می پردازد. اسیدبئنیک در این روغن کلید محافظت از پوست است.

افزایش سرعت ترمیم و بهبودی
بسیاری از مردم زمانی که دچار کم خونی، زخم، کبودی یا سایش می شوند از روغن مورینگا استفاده می کنند. این می تواند جریان خون را در منطقه تحریک کند، و همچنین از زخم در برابر عفونت محافظت کند.

این روغن همچنین می تواند با هر گونه عفونت قارچی و آکنه زخم های باز، که به راحتی می تواند توسط گرد و غبار، گرما و روغن تشدید شود، مقابله کند.

کاهش فشار خون
یکی از بهترین جنبه های اسید چرب امگا -۹ (اسید اولئیک) این است که می تواند تاثیر مثبتی بر فشار خون داشته باشد. در واقع، با تحریک گردش خون و کاهش سطح کلسترول، این روغن می تواند سلامت قلب را به طور عمده افزایش دهد و خطر ابتلا به آترواسکلروز، حملات قلبی و سکته مغزی را کاهش می دهد.

با این حال، اسید بئنیک یک چربی اشباع است که می تواند به سیستم قلبی عروقی آسیب برساند. استفاده از این روغن باید در حد اعتدال باشد.

 خواص درمانی روغن مورینگا

روغن مورینگا می تواند راه طبیعی برای مدیریت دیابت باشد

  
عوارض جانبی روغن مورینگا
عوارض جانبی استفاده از روغن مورینگا محدود هستند، اما ممکن است شامل سوزش پوستی، مشکلات قلبی عروقی و مشکلات معده باشد. زنان باردار نیز باید قبل از استفاده از این روغن با پزشک خود مشورت کنند.


فشار خون
میدانیم که اسید چرب امگا -۹ می تواند فشار خون را پایین بیاورد، این چیز خوبی است مگر اینکه قبلا داروهای کاهش فشار خون را مصرف کرده باشید. در این صورت مصرف این گیاه می تواند منجر به افت شدید فشارخون شود.


مشکلات معده
مصرف روغن مورینگا در مقادیر کم و متوسط ​​بی خطر می باشد، اما استفاده بیش از حد آن می تواند باعث التهاب مجاری روده یا ناراحتی معده از جمله تهوع، استفراغ، نفخ، گرفتگی یا اسهال شود.

مسائل پوست
همانند اکثر روغن ها، استفاده موضعی می تواند باعث التهاب یا تحریک پوست، قرمزی یا خارش آن شود. یک مقدار کوچک را در ناحیه داخلی آرنج تست کنید و سپس ۳-۴ ساعت منتظر بمانید تا واکنش منفی رخ ندهد.

منبع: nabzema.com



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: روغن , روغن مورینکا , کاهش استرس , پوست , طب سنتی , ضد سرطان , ویتامین , گیاه دارویی ,
:: بازدید از این مطلب : 351
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

 

 طنز علی کریمی و فساد در فوتبال

 

 

 

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: علی کریمی , طنز , فیلم , آپارات , فوتبال , دیرین دیرین , ورزش ,
:: بازدید از این مطلب : 350
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120
ترامادول و هر آنچه باید در مورد ترامادول بدانید

 

قرص ترامادول  tramadol برای چیست و روش ترک ترامادول چگونه است؟

قرص ترامادول برای تسکین دردهای خفیف تا شدید مصرف می شود. ترامادول  tramadol  شبیه به داروهای اپیوئید opioid یا داروهای مخدر عمل می کند. این دارو روی مغز کار می کند تا احساسات و درد و رنج بدن را تغییر دهد.

*داروهای مخدر یا اپیوئید Opioid :به مجموعه مواد طبیعی و شیمیایی مسکن شبیه به مرفین یا مواد افیونی گفته می‌شود.

هشدارهایی در مورد مصرف ترامادول

ترامادول دارای خطر اعتیاد است که منجر به مصرف بیش از حد دارو و مرگ می شود. همچنین ترامادول ممکن است باعث بروز مشکلات تنفسی شدید و کشنده شود. برای پیشگیری از بروز هر یک از این مشکلات پزشک از شما می خواهد دارو را در کمترین میزان ممکن و در یک دوره کوتاه مصرف کنید.

مصرف ترامادول با الکل و دیگر داروهای خواب آور باعث بروز عوارض جانبی خطرناک و حتی مرگ می شود. مصرف ترامادول توسط زنان باردار ممکن است باعث تولد نوزاد ناقص شود.

کودکان زیر 12 سال نباید از ترامادول و داروهای حاوی ترامادول استفاده کنند. افراد بین 12 تا 18 سال نباید ترامادول را بعد از برخی جراحی ها مصرف کنند ( از جمله بر داشتن لوزه). به علاوه مصرف ترامادول برای افراد بین 12 تا 18 سال که چاق هستند یا دچار مشکلات تنفسی می باشند، توصیه نمی شود.

ترامادول را چطور مصرف کنیم؟

ابتدا و قبل از شروع مصرف دارو راهنمای مصرف آن را با دقت مطالعه کنید. اگر در رابطه با دارو سوالی دارید از پزشک خود یا پزشک داروخانه بپرسید. 

ترامادول خوراکی است و باید درست طبق دستور پزشک مصرف شود و معمولا هر 4 یا 6 ساعت یک بار این دارو مصرف می شود تا درد تسکین پیدا کند. می توانید ترامادول را همراه با غذا یا بدون آن مصرف کنید. اگر با مصرف ترامادول دچار تهوع می شوید، بهتر است دارو را با غذا مصرف کنید. در مورد دیگر روش های کاهش تهوع با پزشک مشورت کنید، به عنوان مثال می توانید بعد از مصرف ترامادول حداقل به مدت 1 تا 2 ساعت دراز بکشید و کمی سر خود را حرکت دهید.

میزان مصرف ترامادول به شرایط بیماری و چگونگی واکنش بدن به درمان بستگی دارد. برای کاهش عوارض جانبی پزشک از شما می خواهد مصرف ترامادول را با میزان کم شروع کرده و به تدریج میزان آن را افزایش دهید.دستورات پزشک را با دقت دنبال کنید. بیشترین میزان مصرف توصیه شده برای ترامادول 400 میلی گرم در روز است. اگر سن شما بیشتر از 75 سال است، بیشترین میزان توصیه شده برای مصرف ترامادول 300 میلی گرم در روز است.میزان مصرف خود را افزایش ندهید، دفعات مصرف دارو یا مدت زمان مصرف دارو را افزایش ندهید. زمانی که خواسته می شود مصرف دارو را متوقف کنید.

اگر با مشاهده اولین علائم درد، داروهای ضد درد مصرف شوند، بهترین تاثیر را خواهند داشت. اگر صبر کنید تا درد بدتر شود، این داروها تاثیر چندانی نخواهند داشت.

اگر دچار درد مداوم هستید (مانند درد ناشی از آرتروز) پزشک ممکن است از شما بخواهد داروهای مخدر با اثر طولانی مدت مصرف کنید. در این شرایط این دارو برای دردهای ناگهانی و تنها در صورت نیاز مصرف می شود. دیگر داروهای مسکن (مانند استامینوفن و ایبوپروفن) هم تجویز می شوند. در مورد مصرف ترامادول با دیگر داروها با پزشک مشورت کنید. 

قرص ترامادول ممکن است باعث بروز واکنش های ترک در مصرف کننده شود،به ویژه اگر برای مدت طولانی و به طور مرتب یا به میزان زیاد مصرف شده باشد. در این شرایط علائم ترک در صورتی بروز می کنند که مصرف ترامادول را به طور ناگهانی متوقف کنید. علائم قطع ناگهانی ترامادول عبارتند از:

برای پیشگیری از بروز هر یک از این علائم پزشک از شما می خواهد مصرف دارو را به طور تدریجی کم کرده و سپس متوقف کنید. در صورت بروز هر یک از نشانه های ذکر شده بلافاصله به پزشک مراجعه کنید. 

زمانی که ترامادول برای مدت طولانی مصرف شود، اثر بخشی خوبی نخواهد داشت. اگر اثر بخشی دارو کم شده حتما به پزشک خود اطلاع دهید. 

گرچه این دارو برای بسیاری از مصرف کنندگان موثر است، اما مصرف ترامادول گاهی باعث اعتیاد می شود. در صورتی که دچار اعتیاد به مصرف یک ماده مخدر یا الکل باشید، خطر بروز اعتیاد به ترامادول بیشتر خواهد شد. در زمان مصرف ترامادول اگر درد ادامه پیدا کرده یا بیشتر شد به پزشک اطلاع دهید.


عوارض مصرف ترامادول

ترامادول و هر آنچه باید در مورد ترامادول بدانید

در زمان مصرف ترامادول ممکن است دچار این علائم شوید:

گاهی پس از ادامه مصرف ترامادول برخی از این عوارض برطرف می شوند. در صورتی که هر یک از این علائم ادامه پیدا کرده یا بدتر شدند، به پزشک مراجعه کنید.

برای پیشگیری از یبوست یک رژیم غذایی سرشار از فیبر انتخاب کنید، آب زیاد بنوشید و ورزش کنید. در صورت بروز یبوست با پزشک در مورد انتخاب یک ملین مناسب مشورت کنید. 

برای کاهش سرگیجه و سبکی سر از حالت نشسته یا دراز کشیده به آرامی تغییر حالت دهید. به یاد داشته باشید پزشک این دارو را با در نظر گرفتن تمام عوارض و مزیت های آن تجویز کرده است و مطمئنا مزایای مصرف دارو برای شما بیشتر از عوارض آن بوده است. بسیاری از افرادی که ترامادول مصرف می کنند هیچ عارضه جانبی جدی مشاهده نمی کنند. 


عوارض خطرناک ترامادول

احتمال بروز این عوارض کم است، اما عوارضی جدی و خطرناک هستند و در صورت مشاهده هر یک بلافاصله به پزشک مراجعه کنید:

تشنج نیز به ندرت بروز می کند، اما در صورت بروز آن بلافاصله به پزشک مراجعه کنید.

ترامادول به ندرت ممکن است باعث افزایش سروتونین شود و بیماری جدی به نام سندروم سروتونین serotonin syndrome را در پی داشته باشد. اگر در حال مصرف داروهای دیگری باشید که سروتونین را افزایش می دهند، خطر بروز این شرایط  بیشتر خواهد شد. بنابراین قبل از شروع مصرف ترامادول در مورد تمام داروهایی که مصرف می کنید به پزشک خود اطلاع دهید.

در صورت بروز هر یک از این نشانه ها بلافاصله به پزشک مراجعه کنید (نشانه سندروم سروتونین هستند) :

ترامادول در بدن به یک ماده مخدر قوی تبدیل می شود. در برخی افراد این تغییر سریعتر و کامل تر از حد معمول اتفاق می افتد و در نتیجه خطر بروز عوارض جانبی جدی بیشتر می شود. در صورت بروز هر یک از نشانه ها بلافاصله به پزشک مراجعه کنید:

نشانه های حساسیت به ترامادول

ترامادول به ندرت باعث بروز واکنش حساسیتی می شود. با این حال در صورت مشاهده هر یک از این علائم به پزشک مراجعه کنید:

موارد اشاره شده لیست کامل عوارض جانبی ترامادول نیستند، اگر علائم دیگری مشاهده کردید که در این لیست ذکر نشده اند، به پزشک مراجعه کنید. 


اقدامات احتیاطی در زمان مصرف ترامادول

ترامادول و هر آنچه باید در مورد ترامادول بدانید

قبل از شروع مصرف ترامادول هر گونه حساسیت به این دارو یا هر داروی دیگر را به پزشک اطلاع دهید. ترامادول ممکن است حاوی ترکیبات غیر فعال باشد که می توانند باعث بروز واکنش های حساسیتی و دیگر مشکلات شوند. برای جزئیات بیشتر با پزشک مشورت کنید. 

قبل از مصرف ترامادول حتما سوابق پزشکی خود را به پزشک اطلاع دهید، به ویژه اگر مبتلا به هر یک از موارد زیر بوده اید: 

-    اختلالات مغزی (مانند صدمه دیدن سر، تومور و تشنج)

-    مشکلات تنفسی (مانند آسم، آپنه خواب و بیماری مزمن انسداد ریوی COPD)

-    بیماری کبد

-    اختلالات خلقی و روحی (مانند گیجی، افسردگی و فکر به خودکشی) 

-    سابقه شخصی یا خانوادگی مصرف ماده مخدر (مانند مصرف بیش از حد یا اعتیاد به مواد مخدر و الکل)

-    مشکلات معده و روده (مانند انسداد، یبوست، اسهال به خاطر عفونت و فلج ناگهانی)

-    مشکلات سیستم ادراری (مانند بزرگی پروستات)

-    بیماری کیسه صفرا

-    بیماری پانکراس 

-    چاقی

ترامادول ممکن است باعث سرگیجه و خواب آلودگی شود، بنابراین در زمان مصرف این دارو رانندگی نکنید،از ماشین آلات استفاده نکنید و کارهایی که مستلزم هوشیاری بالاست انجام ندهید تا زمانی که بتوانید فعالیت ها را بدون خطر انجام دهید. 

قبل از انجام جراحی، در مورد تمام داروهایی که مصرف می کنید به جراح یا دندانپزشک خود اطلاع دهید (از جمله تمام داروهای با نسخه، بدون نسخه و داروهای گیاهی و مکمل ها). 

برخی کودکان ممکن است به عوارض جدی ترامادول حساس تر باشند، از جمله عوارضی مانند خواب آلودگی شدید، گیجی یا تنفس آهسته، سطحی یا تنفس با صدا.

افراد سالمند ممکن است به برخی عوارض ترامادول حساسیت بیشتری نشان دهند، به ویژه عوارضی مانند سردردگمی، سر گیجه، خواب آلودگی و تنفس آهسته و سطحی.


مصرف ترامادول در بارداری

در دوران بارداری ترامادول تنها زمانی مصرف می شود که نیاز است. ترامادول ممکن است به نوزاد متولد نشده آسیب بزند. در مورد خطرات و مزیت های مصرف ترامادول با پزشک مشورت کنید. 


مصرف ترامادول در دوران شیردهی

ترامادول وارد شیر مادر می شود و به ندرت ممکن است باعث بروز عوارض ناخوشایندی در نوزاد شود، عوارضی مانند خواب آلودگی غیر عادی، مشکل تغذیه و مشکل تنفسی. شیردهی به نوزاد در زمان مصرف ترامادول توصیه نمی شود. قبل از شروع شیردهی و مصرف ترامادول با پزشک مشورت کنید. 


تداخلات دارویی با ترامادول

تداخلات دارویی ممکن است اثر بخشی دارو را تغییر دهد یا خطر بروز عوارض جانبی را افزایش می دهد. در ادامه تداخلات دارویی کامل نیست، بنابراینلیستی از تمام داروها و محصولاتی که مصرف می کنید به پزشک خود ارائه دهید. مصرف دارو را به طور ناگهانی شروع یا متوقف نکنید و میزان مصرف آن را تغییر ندهید. 

برخی داروهایی که با ترامادول تداخل دارند، عبارتند از:

-    برخی داروهای ضد درد مانند داروهایی که ترکیبی از آنتاگونیست و آگونیست و داروهای مخدر هستند ( از جمله پنتازوکین pentazocine، بوترفانول butorphanol و نالبوفین nalbuphine) و نالترکسون naltrexone. 

-    مصرف ترامادول با مسدود کننده های مونوآمین اکسیداز* Monoamine oxidase inhibitor یا MAO باعث بروز عوارض خطرناک و گاهی کشنده می شود.

-    در زمان مصرف ترامادول اگر در حال مصرف دیگر داروهای افزایش دهنده سروتونین باشید، خطر بروز سندروم سروتونین افزایش پیدا می کند. داروهایی که باعث افزایش سروتونین می شود عبارتند از: سنت جونز ورت St. John's wort یا گل راعی و برخی ضد افسردگی ها (از جمله ضد افسردگی های سه حلقه ای مانند فلوکستین و پاروکستین، بازدارنده های بازگشت سروتونین و نوراپی نفرین، مانند دولوکستین duloxetine و ونلافاکسین venlafaxine).خطر بروز سندروم سروتونین در زمان شروع مصرف سروتونین یا افزایش میزان مصرف آن بیشتر خواهد بود.

-    برخی داروهای دیگر بر روی حذف ترامادول از بدن تاثیر می گذارند که بر روی چگونگی عملکرد ترامادول نیز تاثیر می گذارند. از جمله این داروها عبارتند از کوینیدین quinidine، ضد قارچ های آزول azole، داروهای ایدز، آنتی بیوتیک های ماکرولید macrolide (مانند اریترومایسین)، ریفامیسین ها rifamycin و داروهایی که برای درمان تشنج استفاده می شود (مانند کاربامازپین carbamazepine).

* مونوآمین اکسیداز  Monoamine oxidase inhibitor یا MAO : دسته‌ای از داروهای ضد افسردگی هستند. این داروها به‌دلیل عوارض جانبی و تداخل‌های دارویی خطرناکشان کمتر تجویز می‌شوند اما در درمان افسردگی بسیار مؤثرند.

مصرف ترامادول با داروهای دیگری که باعث خواب آلودگی می شوند، باعث تشدید عوارض می شود. بنابراین اگر در حال مصرف داروهای ضد درد دیگری هستید، قبل از شروع مصرف ترامادول به پزشک خود اطلاع دهید. داروهای خواب آور دیگری که ممکن است با ترامادول تداخل داشته باشند عبارتند از آلپرازولام، لورازپام و زولپیدم، داروهای شل کننده عضلات و یا آنتی هیستامین ها.

قبل از مصرف هر دارو ترکیبات آن را چک کنید، زیرا ممکن است حاوی ترکیبات خواب آور باشند. به علاوه ترامادول بر روی نتایج برخی آزمایش ها تاثیر می گذارد. بنابراین قبل از انجام هر آزمایش به پرسنل آزمایشگاه اطلاع دهید که در حال مصرف داروی ترامادول هستید. 


نشانه های مصرف بیش از حد ترامادول

اگر فرد بیش از حد ترامادول مصرف کند و دچار نشانه های خطرناکی مانند بیهوشی یا مشکل تنفسی شده است، به وی نالوکسون naloxone بدهید (اگر در دسترس شما هست) و بلافاصله به اورژانس اطلاع دهید.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: دارو , شیمیایی , ترامادول , ترامادول در بارداری , ترامادول در دوران شیردهی , کیسه صفرا , روده , معده , آسم , پروستات ,
:: بازدید از این مطلب : 331
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120
خطرات سفید کننده های شیمیایی در خانه تکانی ها مراقب باشید

 

سفید کننده ها خطرات زیادی دارند، در خانه تکانی کمتر از سفید کننده ها استفاده کنید

برچسب تمیز کننده ها و محصولات بهداشتی را در خانه چک کنید و تعجب خواهید کرد که تقریبا همه محصولات تمیز کننده حاوی سفید کننده هستند.سفید کننده ها مواد شیمیایی خطرناکی هستند که در بسیاری از محصولات پاک کننده یافت می شوند، از جمله تمیز کننده های توالت، لکه برها و سفید کننده های کاشی. تولید کنندگان این محصولات از سفید کننده ها استفاده می کنند، بدون اینکه از خطرات مربوط به آنها آگاه باشند. دانشمندان در مورد خطرات مربوط به سفید کننده ها هشدار می دهند و معتقدند درک علت خطرناک بودن سفید کننده ها و اجتناب از مصرف آنها به حفظ سلامت شما کمک می کند.

در ادامه به مهم ترین خطرات استفاده از سفید کننده ها اشاره می کنیم: 


1. سفید کننده ها برای کودکان خطرناک هستند

همه می دانند بلعیدن سفید کننده ها خطرناک بوده و این مواد به شدت سمی هستند و در نتیجه از دسترس کودکان دور نگه داشته می شوند. آنچه مردم در مورد سفید کننده ها تشخیص نمی دهند این است که سفید کننده ها بر روی کودکانی که در خانه هایی زندگی می کنند که از سفید کننده زیاد استفاده می شود، تاثیر بسیار ناخوشایندی می گذارد.

سفید کننده ها زمانی که به عنوان یک پاک کننده استفاده می شوند، بر روی سطوح باقی می مانند و همچنان به انتشار گازهای گلخانه ای و سمی ادامه می دهند. بررسی های اخیر نشان داده اند بچه هایی که در خانه و محل زندگی بیشتر در معرض سفید کننده های شیمیایی قرار می گیرند، بیشتر در معرض ابتلا به بیماری های تنفسی هستند. به علاوه بررسی های متعدد نشان داده اند که استفاده از سفید کننده های شیمیایی در خانه احتمال ابتلا به آسم و حساسیت را افزایش می دهد. با اجتناب از مصرف سفید کننده های شیمیایی به حفظ سلامت کودکان خود کمک کنید.


2. سفید کننده ها با دیگر مواد شیمیایی داخل خانه تداخل پیدا می کنند

خطرات سفید کننده های شیمیایی در خانه تکانی ها مراقب باشید

سفید کننده ها نه تنها به خودی خود خطرناک هستند، بلکه تداخل آنها با دیگر مواد شیمیایی که معمولا در خانه مورد استفاده قرار می گیرند، تاثیرات و واکنش های ناخوشایندی ایجاد می کنند.

زمانی که سفید کننده ها با آمونیاک در تماس قرار می گیرند، گاز کلر تولید می شود که باعث آسیب های سلولی در مسیر هوایی بینی و ریه ها می شود.مخلوط کردن این دو ماده در خانه ممکن است منجر به مرگ شود. زمانی که سفید کننده ها با اسیدها، مانند سرکه، واکنش نشان می دهند هم گاز کلر تولید می شود.

به علاوه واکنش سفید کننده کلر و آمونیاک می تواند گازهای خطرناک و سمی تولید کند. خطرات مواد جانبی سفید کننده ها حتی بیشتر از استفاده کردن از این مواد است. 

انواع محصولات تمیز کننده خانگی، مانند پاک کننده های شیشه، مواد شویندهماشین ظرفشویی و چاه بازکن ها ممکن است واکنش های منفی نشان دهند.زمانی که از سفید کننده ها برای تمیز کردن خانه استفاده می کنید، باید نگران واکنش های احتمالی بین این محصولات باشید، گاهی واکنش ها بین محصولات مختلف بهداشتی سلامت تمام اعضای خانه را به خطر می اندازد.احتمال بروز واکنش های خطرناک با دیگر محصولات پاک کننده یکی دیگر از دلایل اجتناب از محصولات سفید کننده شیمیایی است. 


3. سفید کننده ها تاثیرات مضری بر روی سلامت بدن دارند

هر چه بیشتر از سفید کننده های کلردار استفاده کنید، خطرات تاثیرات مضر آن را بر روی بدن خود و دیگر اعضای خانواده افزایش می دهید. یکی از اولین تاثیرات مضر سفید کننده ها آسیبی است که به ریه ها می زنند. بعضی افراد پس از استشمام گازهای ناشی از این محصولات افراد دچار احساس سوزش در چشم ها و بینی خود می شوند و سرفه و سرگیجه را نیز تجربه می کنند که همه این ها نشان دهنده خواص خورندگی در این محصولات هستند. 

به علاوه سفید کننده های حاوی کلر به پوست و چشم نیز آسیب می رسانند.این مواد اگر روی پوست باقی بمانند، باعث تحریک و سوزش پوست می شوند. مواد شیمیایی اگر مدت زمان طولانی روی پوست باقی بمانند باعث روشن شدن رنگدانه های پوست شده و به طور دائم به بافت پوست آسیب می رسانند. 

اگر ماده سفید کننده وارد چشم شما شود، پیامدهای خطرناکی در پی خواهد داشت. در این شرایط چشم های شما به شدت تحریک شده و احساس درد می کنید و اگر به طور کامل چشم خود را نشویید ممکن است آسیب دائمی به بافت چشم وارد شده و دچار مشکل بینایی شوید.


4.  سفید کننده ها بر روی محیط تاثیر ناخوشایند می گذارند

تاثیر ناخوشایند سفید کننده ها و مواد شوینده شیمایی تنها به خانه تان خلاصه نمی شود. سفید کننده های حاوی کلر اغلب در فرایندهای شیمیایی استفاده می شوند و به مقدار خیلی زیاد وارد محیط می شوند.تاثیر آلودگی ناشی از کلر آنچنان زیاد است که در مورد محدودیت استفاده از کلر در مواد شوینده و پاک کننده بحث زیادی در حال انجام است.

اغلب تولید کنندگان زباله های حاوی کلر را وارد آب می کنند. در آب کلر با مواد شیمیایی موجود در دیگر مواد واکنش نشان داده و دیوکسین ها dioxin تولید می شوند. دیوکسین ها مواد سمی خطرناکی هستند که تاثیرات جدی بر روی سلامت دارند. سفید کننده ها زندگی موجودات در حیات وحش را نیز در خطر می اندازد. بررسی های آزمایشگاهی نشان داده اند مواد شیمیایی موجود در این محصولات با بروز سرطان در حیوانات در ارتباط است. سم های محیطی که ناشی از سفید کننده ها هستند، جمعیت گونه های زیادی از حیوانات و ماهی ها را کم کرده اند. 

سفید کننده ها به محیط زیست آسیب می رسانند، زیرا مدت زیادی در محیط باقی می مانند. حتی مقدار کمی از مواد شیمیایی سمی به مرور زمان در هوا و آب تجمع پیدا می کنند و در نهایت تاثیرات مخربی بر روی سلامت انسان خواهند داشت. 


انتخاب جایگزین برای سفید کننده ها

خطرات سفید کننده های شیمیایی در خانه تکانی ها مراقب باشید

خوشبختانه بسیاری از مواد پاک کننده می توانند جایگزین سفید کننده ها شوند و به همان اندازه خانه شما را تمیز کرده و اثرات منفی کمتری داشته باشند.

به عنوان مثال استفاده از الکل برای تمیز کردن سطوح وسایل اکترونیک موثر است. هیدروژن پراکسید یا آب اکسیژنه Hydrogen peroxide یک ماده غیر سمی است که می تواند سطوح خانه را ضد عفونی کند. بر خلاف سفید کننده ها، استفاده از آب اکسیژنه در اطراف محصولات غذایی نیز بی خطر است.

جوش شیرین و سرکه سفید که غیر سمی و غیر خورنده هستند، سالهاست برای تمیز کردن پارچه، حذف چربی و پاک کردن شیشه استفاده می شوند.

در انتها صابون و آب گرم همه چیز را در خانه تمیز می کنند و هیچ خطری برای سلامت شما ندارند. تمیز کردن سطوح با صابون های ضد باکتری مانند سایر مواد شیمیایی می تواند باکتری ها را از بین ببرد. 

استفاده از سفید کننده برای تمیز کردن خانه، شما، فرزندان تان و حتی حیوانات خانگی شما را نیز تهدید می کند. قبل از استفاده از سفید کننده ها از خطرات مربوط به آنها مطمئن شوید. استفاده از یک تمیز کننده جایگزین به همان اندازه موثر خواهد بود و خطرات کمتری در پی خواهد داشت.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : پودرهای شوینده برای خانه تکانی ایمن ترند یا مایع های سفیدکننده؟



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: سلامت , سفید کننده , بهداشت , شیمیایی , محیط زیست ,
:: بازدید از این مطلب : 297
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120
سه سیاست بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز اعلام شد

 

برنامه های بانک مرکزی برای مدیریت بازار 

با اعلام اینکه آرامش در اقتصاد و ثبات بازارهای مختلف از دست اوردهای این بانک است توضیحاتی در رابطه با جریان فعلی بازار و برنامه های خود برای مدیریت بازار منتشر کرد.

بانک مرکزی اعلام کرد که در یکی دو ماه اخیر بازار ارز دچار اختلال شد و قیمت ارز رشد غیرمنتظره ای را در پیش گرفت که با متغیرها و شاخص های کلان و بنیادین اقتصادی تناسب ندارد بلکه عمدتاً متاثر از بداخلاقی‌ها، سیاسی‌کاری‌ها و القائات خارجی و عملیات سوداگرانه داخلی است؛ تداوم این روند نگرانی هایی را برای هموطنان عزیز درخصوص حفظ ارزش دارایی های خود ایجاد کرده است، بانک مرکزی نگرانی هم میهنان را درک می کند و البته آن را در جهت منافع ملی و رشد و توسعه اقتصادی کشور نمی داند و برخود فرض می داند که از تمام امکانات برای برون رفت از وضعیت موجود و برگرداندن آرامش به بازار و حفظ و تداوم دستاوردهای حاصله استفاده کند و در این راستا برای ایجاد اطمینان در فعالان بازار درخصوص توانمندی مجموعه اقتصاد کشور نسبت به ایجاد آرامش و تامین ارز خارجی مورد نیاز تدابیری را اتخاذ کرده است که در زیر کلیات آن اعلام می‌شود:

١) انتشار گواهی سپرده ریالی: به شبکه بانکی کشور اجازه داده می­شود از ٢٨ بهمن ماه مدت دو هفته نسبت به انتشار گواهی سپرده ریالی با نرخ ۲۰ درصد اقدام کند. اوراق مزبور با سررسید یک سال منتشر خواهند شد و نرخ بازخرید قبل از موعد آن ۱۴ درصد خواهد بود.

٢) انتشار گواهی سپرده ریالی مبتنی بر ارز: به شبکه بانکی کشور اجازه داده می­شود گواهی سپرده ریالی ارز بنیان با سررسیدهای ۱ و ۲  ساله منتشر کند. نرخ ریال مورد محاسبه در زمان افتتاح گواهی سپرده متوسط یک ماه قبل سامانه سنا خواهد بود و نرخ سود برای سررسیدهای یاد شده به ترتیب ۴ و ۴.۵ درصد خواهد بود و در سررسید، ارز یا معادل ریالی آن به نرخ متوسط یک هفته قبل سامانه سنا به دارنده اوراق پرداخت خواهد شد. در صورت بازخرید این اوراق قبل از سررسید، سود سپرده کوتاه مدت ریالی (۱۰ درصد) به دارنده اوراق پرداخت خواهد شد.

٣) پیش فروش سکه بهارآزادی: بانک مرکزی نسبت به پیش فروش شش ماهه سکه بهار آزادی با نرخ ۱۴ میلیون ریال و پیش فروش یک ساله سکه بهار آزادی با نرخ ۱۳ میلیون ریال از طریق شعب منتخب بانک ملی اقدام خواهد کرد.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: اخبار , خبر , اقتصاد , بانک مرکزی , شبکه بانکی , ملی ,
:: بازدید از این مطلب : 294
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

 



موشي و قورباغه‌اي در كنار جوي آبي باهم زندگي مي‌كردند. روزي موش به قورباغه گفت: اي دوست عزيز، دلم مي‌خواهد كه بيشتر از اين با تو همدم باشم و بيشتر با هم صحبت كنيم، ولي حيف كه تو بيشتر زندگي‌ات را توي آب مي‌گذراني و من نمي‌توانم با تو به داخل آب بيايم.

 

قورباغه وقتي اصرار دوست خود را ديد قبول كرد كه نخي پيدا كنند و يك سر نخ را به پاي موش ببندند و سر ديگر را به پاي قورباغه تا وقتي كه بخواهند همديگر را ببينند نخ را بكشند و همديگر را با خبر كنند. روزي موش به كنار جوي آمد تا نخ را بكشد و قورباغه را براي ديدار دعوت كند، ناگهان كلاغي از بالا در يك چشم به هم زدن او را از زمين بلند كرد و به آسمان برد.

 

قورباغه هم با نخي كه به پايش بسته شده بود از آب بيرون كشيده شد و ميان زمين و آسمان آويزان بود. وقتي مردم اين صحنه عجيب را ديدند با تعجب مي‌پرسيدند عجب كلاغ حيله‌گري! چگونه در آب رفته و قورباغه را شكار كرده و با نخ پاي موش را به پاي قورباغه بسته؟!! قورباغه كه ميان آسمان و زمين آويزان بود فرياد مي‌زد اين است سزاي دوستي با مردم نا اهل

 

منبع: parsmarket.net

beytoote.com



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: حکایت , داستان , موش , قورباغه , داستان خواندنی , داستان کوتاه ,
:: بازدید از این مطلب : 226
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

 



مضرات استفاده از دستمال توالت

حتما شما هم بارها از متخصصان شنیده اید که باید برای پیشگیری از ابتلا به عفونت های قارچی در ناحیه تناسلی، خودتان را پس از رفتن به دستشویی، خوب خشک کنید تا محیط گرم و مرطوبی برای رشد قارچ ها در این ناحیه به وجود نیاید اما دکتر بهروز باریک بین، از آن روی این سکه می گوید و توصیه ها و هشدارهایی در این زمینه دارد که خواندنش خالی از لطف نیست.

دلیل توصیه شما برای عدم استفاده از دستمال کاغذی به منظور خشک کردن ناحیه تناسلی چیست؟
- ناحیه تناسلی، جزو حساس ترین مناطق پوستی است که می تواند به سرعت و شدت با هر نوع محرک خارجی مانند دستمال کاغذی، تحریک شود. متاسفانه، بسیاری از خانم ها به صورت وسواس گونه ای عادت به خشک کردن ناحیه تناسلی خود بعد از رفتن به دستشویی دارند که این مسئله می تواند مشکلات پوستی مختلفی را در این قسمت حساس از بدن برایشان ایجاد کند.

چه مشکلاتی؟
- مهمترین مشکل این است که مواد و ترکیب های موجود در دستمال های کاغذی، جزو مواد آلرژن هستند. این حساسیت زا بودن در اثر استفاده از عطرهای مختلف در دستمال های کاغذی، تشدید هم خواهد شد. افراد مبتلا به آلرژی های پوستی با استفاده از دستمال کاغذی برای خشک کردن خود با تشدید بیماری و وخیم تر شدن شرایط پوستی شان در ناحیه تناسلی مواجه خواهد شد.

در واقع چنین افرادی به اگزمای تماسی آلرژیک به دلیل تماس با دستمال کاغذی و حساسیت به مواد داخل آن مبتلا هستند. این خانم ها در دوره هایی به دلیل تشدید آلرژی شان با شکایت از سوزش، خارش، قرمزی، خشکی و التهاب در ناحیه تناسلی به پزشک مراجعه می کنند و نمی دانند که درمان مشکل آنها به سادگی و با حذف ماده آلرژن که همان دستمال کاغذی باشد، اتفاق خواهد افتاد.

یعنی تنها مشکل استفاده از دستمال های کاغذی برای خشک کردن، ایجاد حساسیت است؟

- نه. متاسفانه برخی از خانم ها عادت دارند که تمام قسمت های ناحیه تناسلی، مخصوصا داخل ناحیه و مخاط ها را به شدت با دستمال کاغذی خشک کنند که این رفتار، بیشتر به رفتاری وسواس گونه شبیه است تا بهداشتی. تماس مداوم دستمال کاغذی با مخاط ناحیه تناسلی به مرور زمان باعث ایجاد ضایعاتی شبیه به زگیل تناسلی خواهد شد.

کمی بیشتر درباره این ضایعه های پوستی توضیح می دهید؟
- بله؛ این روزها بسیاری از خانم ها با شکایت از وجود دانه هایی ریز و همرنگ پوست که در قسمت داخلی لبه های ناحیه تناسلی (محلی که مخاط تناسلی را هم دربر می گیرد) ایجاد شده اند، به پزشک مراجعه می کنند. این ضایعات که بدون درد، سوزش یا خارش هستند و امکان انتقال آنها هم به هیچ عنوان وجود ندارد، «پاپیلوماتوز» نام دارند. پاپیلوماتوزها معمولا کنار هم و در یک خط قرار می گیرند و آلرژی های تماسی مانند استفاده از دستمال های کاغذی باعث تحریک برای ایجاد یا تشدید آنها می شود.

آیا راهی برای درمان این ضایعه های پوستی تناسلی وجود دارد؟
- بله، خوشبختانه در بسیاری از موارد دیده شده که پاپیلوماتوزها در صورت قطع استفاده از دستمال کاغذی برای خشک کردن ناحیه تناسلی، کم کم از بین می روند. به همین دلیل هم نیازی به استفاده از روش های تهاجمی یا غیرتهاجمی برای حذف این ضایعات پوستی وجود ندارد، ضمن اینکه پاپیلوماتوزها به همسر منتقل نمی شوند یا در صورت زایمان طبیعی، خطر انتقال آن به نوزاد هم وجود نخواهد داشت.

نظرتان درباره خشک کردن ناحیه تناسلی بچه ها با دستمال چیست؟
- نه دختربچه ها و نه پسربچه ها به دلیل پوست حساسی که دارند، نباید با دستمال کاغذی خشک شوند. دختربچه ها، ترشحات واژینال هم ندارند و بنابراین استفاده از دستمال کاغذی برای خشک کردن آنها به هیچ عنوان توصیه نمی شود. شما می توانید برای رعایت بهداشت بیشتر ناحیه تناسلی بچه ها، لباس زیر آنها را شب به شب عوض کنید و لباس های زیر نخی و سفید برایشان بپوشانید.

توصیه آخر
- برخی از خانم ها در اثر استفاده از پدهای بهداشتی هم دچار خارش و التهاب پوست خارجی ناحیه تناسلی می شوند. توصیه ما به این گروه از خانم ها، استفاده از پدهای پنبه ای غیرمعطر و تعویض مارک پد خود در صورت حساسیت دادن به آن است. اگر هم فردی به هر دلیلی مجبور شد که از دستمال کاغذی تحت شرایط خاصی برای خشک کردن خود کمک بگیرد، بعد از بلند شدن، تنها قسمت های خارجی ناحیه تناسلی و کناره های پاهای خود را خشک کند. هر نوع دستمالی باید روی این قسمت های حساس، گذاشته و برداشته شود.کشیدن دستمال روی ناحیه تناسلی یا مخاط آن، باعث ایجاد تحریک و حساسیت می شود.

جایگزین های دستمال کاغذی
برای خشک کردن ناحیه تناسلی، به جای دستمال های آلرژن، می توان از چند جایگزین استفاده کرد. اولین راه، استفاده از حوله های سفید و نخی در خانه است. شما می تواندی خودتان را در منزل با این حوله ها خشک کنید و شب به شب آنها را برای استفاده روز بعد، بشویید.

راه بعدی استفاده از حوله های یکبار مصرف، تنظیف یا گازهای استریلی است که به صورت بسته های بزرگ هم عرضه می شوند. شما می توانید این حوله یا پارچه های استریل و نخی که هیچ ترکیب حساسیت زایی هم ندارند را به تکه های کوچک تقسیم کنید و آنها را داخل یک نایلون بگذارید. سپس در منزل یا حتی خارج از منزل از آنها برای خشک کردن خود استفاده کنید.

به این ترتیب، شانس ابتلا به پاپیلوماتوز یا اگزمای تماسی در ناحیه تناسلی تان را از بین خواهید برد. نکته دیگر اینجاست که گاهی برخی از خانم ها به دلیل استفاده از لباس های زیر پلاستیکی، توری یا نامناسب، مجبور به استفاده از دستمال کاغذی برای خشک کردن خود می شوند. در این صورت می توان با حذف این لباس ها و استفاده از لباس زیرهای نخی که جاذب رطوبت هستند و رطوبت آنها هم به سرعت خشک می شود استفاده از دستمال کاغذی را نادیده گرفت. به این ترتیب می توانید به جای استفاده از دستمال کاغذی، حوله یا هر وسیله دیگری در خانه از لباس های زیر نخی و سفید کمک بگیرید و لباس تان را روزی یک یا دو مرتبه عوض کنید.

 

منبع: هفته نامه سلامت/ برترین ها

beytoote.com



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: بهداشت بانوان , دستمال کاغذی , ناحیه تناسلی , آلرزی , اگزما , واژن , زایمان طبیعی , ترشحات واژینال , ,
:: بازدید از این مطلب : 231
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120
مجموعه: اخباراجتماعی
 
حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
رئیس پلیس پایتخت از دستگیری ۹۰ نفر از دلالان و اختلال گران بازار ارز در عملیات پلیس خبر داد و گفت: در همین دقایق بیش از ۱۰۰ تومان قیمت پایین آمد و عملیات تاثیرگذار بود.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسین رحیمی در حاشیه عملیات پلیس تهران برای دستگیری اخلال گران بازار ارز که با حضور پلیس آگاهی، پیشگیری و یگان امداد انجام شد، در جمع خبرنگاران افزود: طی روزهای اخیر بازار ارز وضعیت خوبی نداشت و با برگزاری جلسات قرار شد دستگاه قضا و ناجا وارد عمل شوند. 

وی ادامه داد: صبح روز جاری با رصد های اطلاعاتی پلیس آگاهی به همراه پلیس پیشگیری و یگان امداد و پلیس امنیت وارد عمل شدند و تاکنون ۹۰ نفر از دلالان و اختلال گران دستگیر شدند.  در این عملیات بالغ بر ۵۰۰ هزار انواع ارز کشف و ضبط شد.  همچنین ۱۰ صرافی غیرمجاز پلمپ شد.

رییس پلیس پایتخت با بیان اینکه این طرح با قوت و به صورت مستمر ادامه خواهد داشت، تاکید کرد: بانک مرکزی از ما درخواست ورود به بازار و برخورد با اخلال گران را دارد.  پلیس محل فعالیت دلالان را ترک نمی کند و حتی پاتوقهای جدید احتمالی آنان را شناسایی می کند. 

وی با بیان اینکه اغلب کسانی که دستگیر شده اند از قبل شناسایی کرده بودیم، گفت: عملیات کمتر از ۱۰ دقیقه صورت گرفت و نفرات اصلی دستگیر شدند. افراد در خیابان های منوچهری، سبزه میدان و پاساژ  افشار دستگیر شدند. 

سردار رحیمی افزود: به پلیس فتا نیز ماموریت شناسایی دلالان در فضای مجازی محول شد.  ۱۶ واحد دیگر از سوی پلیس امنیت شناسایی و تذکر گرفتند و در همین دقایق بیش از ۱۰۰ تومان قیمت پایین آمد و تاثیرگذار بود.

وی ادامه داد: دستگاه قضایی با توجه به مجوزها، ادله و مدارکی که در دست داشت کار خود را آغاز کرد. ما به مردم اطمینان می دهیم که برخوردمان با این افراد جدی خواهد بود و افرادی که در مکان های سبزه میدان، منوچهری و پاساژ افشار تجمع می کنند با آنها برخورد انتظامی و قضایی می شود و حتی اگر پاتوق این افراد عوض شود مجددا به سراغ آنها خواهیم رفت و اطمینان می دهیم برخورد با این افراد مقطعی نخواهد بود.

سردار رحیمی اظهار کرد: در بعضی ایام، مانند ایام نوروز میزان درخواست ارز بالا می رود اما این روند بالا رفتن قیمت ارز، روند غیرمتعارفی داشته که یکی از عوامل آن می تواند این افراد باشد.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: اخبار , دلال ارز , پلیس , دستگیری دلال ارز , دلار , بازار ارز , آگاهی ,
:: بازدید از این مطلب : 247
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120
 
مجموعه: اخبار اجتماعی
 
 زلزله کرمانشاه ، روز سوم
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
سه ماه از زلزله کرمانشاه می‌گذرد و با وجود فراهم شدن بسیاری از زیرساخت ها و کمک‌های مردمی، قشرهای آسیب پذیر و نیازهای آنها همچنان با مشکلات متعددی روبه‌رو هستند که نیاز به توجه ویژه دارند.

خبرگزاری مهر: بیش از سه ماه از زمین لرزه ۷.۳ ریشتری کرمانشاه می گذرد، زلزله ای که خسارت های جانی و مالی بسیار سنگین و وسیعی داشته است و بر اساس آخرین آمار، تعداد کشته شدگان این زمین لرزه ۶۲۰نفر بوده و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشته است. در این زلزله به ۱۰ شهرستان و هزار و ۹۳۰ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد شده است.
براساس ارزیابی صورت گرفته از ۸۴ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب دیده، حدود ۱۸ هزار واحد مسکونی کاملا تخریب شده و ۵۰ هزار واحد نیز خسارت جدی دیده اند.

اکنون سه ماه از این زمین لرزه گذشته است؛ اولویت ها تغییر کرده و فصل گرم در منطقه سرپل ذهاب در حال آغاز شدن است. هنوز بسیاری از خانواده ها از کمبود کانکس ها گلایه دارند و از زندگی چندین نفره در چادرهای ۹ و ۱۲ متری گلایه مند هستند. پزشکانی که از جای جای کشور به سرپل ذهاب آمده اند، نگران آغاز فصل گرما، کمبود بهداشت و شیوع وبا هستند. در میان گلایه مردم زلزله زده، نبود سرویس های بهداشتی و حمام بسامد بسیار بالایی دارد.

اما آن چه در کنار این موارد، پزشکان و روان شناسان را دلنگران می کند، نقاشی کودکان است که در بیشتر آن ها ترس از زلزله و نمایش آوار حرف اول را می زند و افسردگی مادران بارداری است که آینده فرزند هنوز متولد نشده شان را مه آلود می بینند و تغذیه نامناسب مادران شیرده است که اگر از هم اکنون جبران نشود، اثرات خود را تا سال های سال خواهد داشت.

پزشکان و روان شناسان بسیاری به دعوت نهادهای مختلف از جمله بنیاد ملی خانواده به سرپل ذهاب آمده اند؛ پزشکانی که بیشتر آن ها جوان هستند، اما در این میان حضور هر چند کوتاه مدت متخصصان و فوق تخصص های نامدار در میان زلزله زدگان، باعث امید در دل آن ها می شود.

دکتر طاهره لباف، متخصص ایمونولوژی، زنان و زایمان و بانوی نخبه سال ۸۷ یکی از چهره هایی است که با توجه به اهمیت موضوع زنان باردار و بیماری های آن ها خود را به کرمانشاه رسانده است. در ادامه گفتگوی خبرگزاری مهر را با وی می خوانید.

وقتی با مردم زلزله زده صحبت می کنیم از مشکلات متعددی صحبت می کنند که عمدتا مربوط به آینده مبهم است و نبود کانکس و وضعیت فصل گرما و... اما در این میان بخش آسیب پذیرتری هم وجود دارد که کمتر مورد توجه رسانه ها قرار گرفته اند؛ از کودکان گرفته تا زنان باردار و شیرده. آن طور که ما شنیده ایم وزن جنین در شکم مادران زلزله زده کمتر از میزان استاندارد و طبیعی است و این ناشی از نبود تغذیه مناسب است. به عقیده شما چقدر تمرکز بر این موضوع حائز اهمیت است؟

ابتدا باید بگویم سازمان های بین المللی در شعارهای خود جمعیت را عامل پیشرفت یک جامعه معرفی می کنند و معتقدند اگر جمعیت نباشد، تولید از بین می رود و صنعت دچار رکود می شود. این اهمیت جمعیت و تولید مثل را می رساند. اما در حوادث این چنینی مانند زلزله عمدتا دو نوع مشکل به وجود می آید؛ اول مشکلات جسمی و صدمات حاصل از آن و تنگناهای بهداشتی و تغذیه است و دیگری مشکلات روحی و روانی است که مردم با آن رو به رو می شوند. هر دو بخش حائز اهمیت است و هر دو در هم اثرگذاری دارند، اما در این میان قشرهای آسیب پذیری هم داریم که بسیار مهم است که مورد توجه قرار گیرد، مانند کودکانی که در سن رشد قرار دارند. اگر به این کودکان در همین زمان رسیدگی نشود بعدها با کمبودهایی رو به رو می شوند که دیگر قابل جبران نیست، مثلا پسر نوجوان اگر دچار افسردگی حاصل از زلزله شود و به این موضوع رسیدگی نشود، تمام زندگی اش را از دست می دهد و این گونه نیست که ما بتوانیم دو سه سال بعد به او کمک کنیم. یا یک زن حامله یکسری رسیدگی های جسمی و روحی می خواهد که اگر به او نرسیم در نسل او اثر می گذارد، بچه او دچار سوء تغذیه می شود و از نظر روانی دچار مشکل می شود. ما فکر می کنیم که برای این مسائل وقت داریم، اما واقعا وقت برای این مسائل نیست. متاسفانه شاهد هستم که این مسائل مهم در میان اولویت ها قرار ندارند و این موضوع می تواند بسیار آسیب رسان باشد و تبعات بسیار بدی را با خود به همراه داشته باشد، لذا تاکیدم تمرکز بر این بخش و به ویژه قشرهای آسیب پذیر است.

یعنی به عقیده شما این موضوعات هم پایه مسائلی مانند اسکان و تغذیه حائز اهمیت است و تا این حد ما نسبت به این موضوعات کوتاهی کرده ایم؟

در حوادث این چنینی مانند زلزله عمدتا دو نوع مشکل به وجود می آید؛ اول مشکلات جسمی و صدمات حاصل از آن و تنگناهای بهداشتی و تغذیه است و دیگری مشکلات روحی و روانی است که مردم با آن رو به رو می شوند. هر دو بخش حائز اهمیت است و هر دو در هم اثرگذاری دارند، اما در این میان قشرهای آسیب پذیری هم داریم که بسیار مهم است که مورد توجه قرار گیرد، مانند کودکانی که در سن رشد قرار دارند. اگر به این کودکان در همین زمان رسیدگی نشود بعدها با کمبودهایی رو به رو می شوند که دیگر قابل جبران نیستدقیقا همین طور است؛ گاهی فکر می شود که مسائل خورد و خوراک و اسکان اهمیت اول را دارد اما واقعا این گونه نیست. اگر خانمی دو سه هفته نتواند حمام برود ممکن است دچار عفونت هایی شود که در صورت مزمن شدن دیگر امکان درمان ندارد. متاسفانه آن طور که من شنیده و دیده ام، بحث های بهداشتی و تغذیه قشرهای آسیب پذیر چندان مورد توجه نبوده است و همین موضوع باعث بروز مشکلات شده است. امروز شاهدیم که بسیاری از زنان منطقه دچار بیماری ها و عفونت هایی شده اند که اگر به آن ها رسیدگی نشود می تواند بسیار آسیب رسان باشد. در حوادث این چنینی آن گونه که قبلا هم تجربه کرده ایم، متاسفانه برخی مسائل در حاشیه قرار می گیرد که اتفاقا موضوعات مهم و حائز اهمیتی است و بعدها این کوتاهی ها و سهل انگاری ها خودش را نشان می دهد.

در حال حاضر بیشتر مطالبات مردم زلزله زده کرمانشاه کمبود کانکس و لوازم گرمایشی و نگرانی از روزهای گرم است... این موضوع البته اولویت اول کمک های مردمی و کمک دستگاه ها و نهادهای دولتی هم هست؛ اما با روان پزشکان که صحبت می کنیم، می گویند بچه ها عمدتا نقاشی هاشان تخریب خانه هاست و ترس از آوار؛ زنان هم مشکلات عمده پیدا کرده اند و این مسائل روانی در میان زنان باردار به مراتب بیشتر است. در حوزه بهداشت روانی و فردی چه توصیه ای دارید که مردم به این موارد هم توجه کنند؟

بیشترین مشکلاتی که خانم ها پیدا می کنند، مسائل بهداشتی است. باید در این زمینه آموزش های درست داده شود. یعنی در این حوزه ما دو وظیفه عمده داریم؛ ابتدا آموزش به خود افراد زلزله زده ای که در شرایط نامناسب زندگی می کنند و دیگر روشن گری افکار عمومی و به ویژه توجه دادن رسانه ها به اهمیت این موضوع. رعایت نوع استفاده از آب مصرفی یا فراهم کردن امکانات استحمام بسیار اهمیت دارد. من شنیدم سرویس بهداشتی بسیار کم است. وقتی یک زن عمدتا حامله نیاز به رفتن به دستشویی داشته باشد و به دلیل کمبود سرویس بهداشتی یا اشتراکی بودن آن به سرویس نرود، همین عامل عفونت بسیار می شود و تبعات بسیار بدی برای او و فرزندش ایجاد می کند. نباید فکر کنیم زلزله تمام شده است و باید آن ها که متصدی هستند مسائل را دسته بندی کنند و به صورت بسیجی و جهادی نیازمندی ها را مرتفع کنند. اطلاع رسانی از وضعیت کنونی زلزله زدگان کم است و باید در این زمینه توجه بیشتری شود. مثلا سرویس بهداشتی ها الان بسیار محدود است و باید آمار بدهیم که به ازای هر چند نفر یک سرویس وجود دارد، چقدر کمبود سرویس بهداشتی داریم و چقدر نیاز به اعتبار برای جبران آن داریم. همان طور که شما هم اشاره کردید، در حال حاضر وقتی صحبت از زلزله می شود، همه چادرهای زلزله زدگان را به یاد می آورند و نیاز به امکانات زیستی برای آن ها را؛ اما باز هم باید تاکید کنم مسائل بهداشتی در حوزه فردی و روانی بویژه برای اقشار آسیب پذیر بسیار اهمیت دارد و اهمیت آن کمتر از کانکس و چادر نیست. نباید نگاه لوکس به این مسائل داشته باشیم. باید رسانه ها اطلاع رسانی کنند و مردم در این زمینه ها هم بسیج شوند؛ شاید بشود گفت اهمیت حمام و سرویس بهداشتی حتی از کانکس برای سکونت هم بیشتر است بویژه برای زنان باردار.

شما تجربه موارد مشابه را هم داشتید؟ یعنی پیش از این هم به مناطق زلزله زده رفته بودید؟

من اردوهای جهادی زیادی رفتم و این موقعیت خوبی بوده برای درک این موضوع که نیازهای اصلی چه چیزهایی است، معمولا انترن ها و پزشکان جوان برای کمک رسانی می آیند و اتفاقا همراهی یک متخصص یا فوق تخصص با آن ها بسیار می تواند آموزنده باشد. به عنوان مثال حضور من در آن اردوها محل آموزش خیلی خوبی برای این پزشکان جوان بود. در یک اردوی جهادی با پسرم و برخی دانشجویان پزشکی سمت خوزستان در روستای ممبین رفتیم که آن جا مواجهه با آسیب های بسیار و نقش آموزش را همه تجربه کردند. خدا توفیق داده که در این اردوهای جهادی حضور داشتم و کمکی اندک کرده ام. یادم است در منطقه قلعه شاهین هم با مسائل مشابه اینجا رو به رو شده بودیم و دیدیم که آن چه اهمیت دارد، مسائل بهداشتی است. به عده ای که در آن جا فعال بودند می گفتیم باید سرویس بهداشتی فراهم شود، اما آن ها در پاسخ می گفتند ما برای اسکان کمک کردیم. معتقدم این نگاه باید اصلاح شود. باید برای مردم ملموس شود که کسانی که صاحب مال و مکنت و امکانات بودند حالا در چه فشاری هستند و چه مسائلی آن ها را عذاب می دهد و نباید فکر کنند حالا که کانکس و کنسرو دادند مسائل زلزله زدگان رفع شده است. باید اولویت بندی شود و مردم بسیج شوند برای کمک کردن. رسانه باید با زبانی همه فهم این مسائل را ملموس کند و حساب شده بگوید نیازها چقدر است و مردم چقدر باید کمک کنند. کمک به زلزله زدگان فقط اسکان و تغذیه بویژه در ماه های اول نیست و ما همه باید این را یاد بگیریم.

همان طور که اشاره شد، پزشکان زیادی به منطقه زلزله زده آمدند که عمدتا جوان هستند و تازه درس ها و دوره هاشان را به پایان رساندند. علت اصلی حضور شما چیست و مهمترین نکته هایی که با آن رو به رو شدید چه بوده است؟

من هم یک انسان هستم و وقتی دیدم پزشک متخصص زنان مورد نیاز است این حداقل کاری بود که انجام دادم. من می خواستم از ابتدا بیایم اما اعلام می شد که به دلیل حضور گسترده مردم در منطقه زلزله زده، تلاش کنید حضورتان را به تعویق بیندازید. این شد که من با سه ماه فاصله آمدم و علت حضورم شنیدن مشکلات بهداشتی به ویژه برای زنان باردار و شیرده بوده است. اینجا آن چه ملموس و مشهود است، ضرورت تقویت بحث روانی و تغذیه زنان باردار و شیرده و وضعیت بهداشتی آن هاست که الان شرایط مناسبی ندارد. البته من در اینجا با موضوعات قابل توجهی هم رو به رو شدم که خوشایند بود، به عنوان مثال حضور بنیاد ملی خانواده که به زنان باردار و شیرده به صورت هفتگی برخی اقلام مانند گوشت و میوه می دهد. این اتفاق خیلی خوبی است، عالی است اما بسیار کم است. باید بیشتر کار شود. ما نیاز به این مجموعه ها در منطقه زلزله زده داریم. الان جاهایی به شکل حلبی آباد شکل گرفته است. پس وضعیت بهداشتی برای زنان و بویژه زنان حامله چگونه است؟ مردم باید بیشتر بسیج شوند. کمک هایی که بنیاد ملی خانواده می کند، خیلی عالی است، فکر می کنم باید تعداد این بسته ها بیشتر شود و اگر گوشت به خانواده ای نمی رسد حتما پروتئنن های گیاهی مانند عدس به جای آن استفاده شود. اما مهمتر این است که این مسائل به اطلاع همه مردم برسد. مردم باید با این حرکت ها و اهمیت آن ها مطلع شوند. متاسفانه فرهنگی در جامعه ما شکل گرفته است که فرزندآوری عامل افزایش مشکلات خانواده است و اعتقاد به روزی‌دهی از سوی خداوند کمرنگ شده است. همچنین تغییر سبک زندگی در ایران باعث شده است که علاقه به فرزندآوری کاهش یابد. همه اینها در کنار مشکلات اقتصادی سبب شده که تمایل به داشتن فرزند در میان خانواده ها کم شود. در کنار این تغییر سبک، نباید اجازه دهیم بروز مسائل و مشکلاتی مانند زلزله هم شرایطی را فراهم کند که بار روانی منفی به خانواده ها اضافه شود و مادران دچار بحران شوند. ما نیاز به عزم ملی در این زمینه داریم.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: اخبار , خبر , زلزله , کرمانشاه , زلزله کرمانشاه , زنان حامله , زلزله 7ریشتری , روانشناس ,
:: بازدید از این مطلب : 241
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120
مجموعه: اخبار اقتصادی

 

دلار
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
در حالیکه کارشناسان،ضعف مدیریت و سیاستگذاری را عامل نوسانات بازار ارز می‌دانند، جهانگیری با برگزاری جلسه محرمانه با مدیران بانکی، خواستار خروج تقاضاهای سفته‌بازانه از بازار ارز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور با برگزاری جلسه محرمانه‌ای با مدیران عامل بانکها و مسئولان بانک مرکزی، علاوه بر دریافت گزارشی از وضعیت بازار ارز، خواستار به کارگیری تمهیداتی برای خروج تقاضاهای سفته‌بازانه از بازار ارز شده است.

این در حالی است که کارشناسان، ضعف سیاست گذاری و مدیریت را عامل نابسامانی اخیر بازار ارز معرفی می کنند و معتقدند در صورت اعمال مدیریت صحیح تنش های اخیر ارزی قابل پیشگیری بود.

معرفی دلالان ارزی به مراجع قضایی، ساماندهی صرافی‌های غیرمجاز، افشای نام معامله‌گران مشکوک ارز و ارسال نام آنها به سازمان امور مالیاتی، برنامه‌ریزی برای توزیع ارز مداخله‌ای و ساماندهی بازار ارز از جمله خط مشی هایی بوده که در جلسه جهانگیری با مدیران عامل بانکها مطرح شده است.

این در شرایطی است که بانک مرکزی بیست و سوم بهمن ماه سال جاری، اسامی معامله‌گران مشکوک ارزی را به سازمان امور مالیاتی ارسال کرده و بارها به مردم هشدار داده که مراقب باشند تا اسیر برخی دلالانی که در بازار ارز فعال شده‌اند نشوند و مورد سوءاستفاده قرار نگیرند.

گفتنی است ولی الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی با ارسال نامه‌ای به سیدکامل تقوی نژاد، رئیس سازمان امور مالیاتی، اعلام کرده است که با عنایت به لزوم استقرار ثبات در بازار ارز، استمرار روند معرفی خریداران موصوف در راستای اجرای سیاست‌های کنترل بازار ارز و با هدف جلوگیری از اقدامات سوداگرانه و فعالیت‌های دلالی که منجر به کتمان درآمد واقعی و فرار مالیاتی می شود، بانک مرکزی به منظور ارتقاء سطح تعاملات خود با آن سازمان تا سر حد امکان و شناسایی و وصول دقیق درآمدهای مالیاتی دولت، ضمن ردیابی و تشخیص دلالان ارزی، اقدام به استخراج و ارائه اطلاعات این اشخاص کرده است.

در نامه سیف آمده است: بر همین اساس و بنا بر نتایج حاصل از بررسی‌های صورت گرفته در ارتباط با مبادلات ارزی در دوره زمانی مربوط به ابتدای سال جاری لغایت ۱۷‏‏/۱۰‏‏/۱۳۹۶، حجم بسیار زیادی از مبادلات دلار به نام اشخاص معدودی ثبت شده که به پیوست مشخصات هویتی به همراه میزان دلار خریداری شده توسط ایشان ارسال می شود؛لذا خواهشمند است دستور فرمایند، پس از رسیدگی به مبادلات اشخاص مذکور، اقدامات لازم در خصوص وصول مالیات‌های متعلقه صورت پذیرد.‏‏



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: اخبار , خبر , اقتصاد , جهانگیری , بانک سفته , ارز , دلال ارز , عرضه و تقاضا , بانک مرکزی ,
:: بازدید از این مطلب : 233
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 بهمن 1396 | نظرات ()