نوشته شده توسط : webomomi120
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

افزایش سرعت اینترنت از طریق تنظیمات رجیستری

افزایش سرعت اینترنت از طریق تنظیمات رجیستری



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: افزایش سرعت اینترنت از طریق تنظیمات رجیستری , سرعت اینترنت , اینترنت , رجیستری , ترفند کامپیوتر , راست کلیک , آموزش کامپیوتر , کامپیوتر , لب تاپ ,
:: بازدید از این مطلب : 492
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

تبدیل فایل های تصویری دیسک های Blu ray به DVD

تبدیل فایل های تصویری دیسک های Blu ray به DVD

www.p30world.com/archive/multimedia/convertor/download_imtoo_blu ray_to_dvd_converter_full.php

 



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: تبدیل فایل های تصویری دیسک های Blu ray به DVD , فایل , dvd , cd , دی وی دی , دسک , فناوری , ,
:: بازدید از این مطلب : 505
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

آموزش تایپ حرفه ای با ده انگشت

آموزش تایپ حرفه ای با ده انگشت

این مهارت را میتوان بسیار گرانبها دانست چرا كه در دنیایی كه با سرعت رو به مجازی سازی میرود داشتن چنین توانمندهایی بسیار با ارزش است. تایپ 10 انگشتی یك مهارت است كه با اندكی تمرین و ممارست میتوانید به آن دست یابید. در این ترفند قصد داریم چندین روش گوناگون كه باعث ایجاد یك روند رو به رشد برای فراگیری تایپ 10 انگشتی میشود را برای شما بازگو نماییم.

 

با دقت به كیبورد نگاه كنید. دو تا از دكمه های صفحه كلید بر روی خود برجستگی های كوچكی دارند كه وجود آنها به شما كمك می كند تا موقعیت این دو دكمه را حتی در تاریكی یا بدون نگاه كردن نیز بتوان پیدا كرد. دكمه های مذكور، حروف F و J می باشند. انگشت اشاره دست راست خود را روی حرف F و انگشت اشاره دست چپتان را روی حرف J بگذارید.

دو انگشت سبابه خود را روی دكمه Space مستقر نموده و 6 انگشت باقیمانده را به ترتیب روی دكمه های كنار حروف F و J بگذارید (البته بدون فشردن دكمه ها). با مستقر شدن دستتان در این حالت، موقعیت تمامی دیگر كلیدها، نسبت به این 8 كلید ردیف وسط، قابل پیدا كردن می باشد.

حال، برای تایپ كردن، هر كلیدی را كه می خواهید فشار دهید باید از میان 8 انگشت ردیف وسط، فقط یك انگشت كه به آن دكمه نزدیكتر است از جای خود بلند شده، كلید مذكور را فشرده و دوباره به جای خود بازگردد. (ترفندستان) پس از بازگشت انگشت به موقعیت اولیه، انگشت بعدی جهت فشردن دكمه بعدی از جای خود بلند شده، دكمه را فشرده و به جای خود باز می گردد. همینطور، هر دكمه ای را كه می خواهیم فشار دهیم، فقط یك انگشت برای فشردن آن از جای خود حركت كرده، آن كلید را فشرده و دوباره به جای خود باز می گردد.

در شروع كار، ممكن است اجرای این روش، كمی برایتان دشوار بوده و یا احساس كنید، روش كندی است، اما فراموش نكنید كه به مرور زمان آنقدر در این كار ماهر خواهید شد كه سرعت نوشتنتان با صفحه كلید چندان فرقی با سرعت نوشتن با خودكار نخواهد داشت.

كلیات ماجرا همین بود، اما یادتان باشد كه میزان سرعت و مهارت شما در تایپ كامپیوتری فقط و فقط بستگی به میزان تمرین و تجربه تان خواهد داشت. چنانچه زمانی برسد كه بتوانید 180 حرف در دقیقه تایپ كنید (با احتساب كسر 5 حرف به ازای هر غلط) ، یعنی شایستگی دریافت مدرك بین المللی این رشته را داشته و از نظر سازمان فنی و حرفه ای كشور، یك تایپیست حرفه ای به شمار می آیید. پس اگر این مهارت را فرا گرفته اید بایستی به خود ببالید.

به یاد هم داشته باشید مدت دوره آموزش تایپ حرفه ای، به طور معمول در آموزشگاه های فنی و حرفه ای 4 ماه است كه گاهی بیشتر نیز می شود. اما جهت آموزش این مهارت به افرادی كه واقعأ انگیره و پشتكار یادگیری آن را داشته باشند، یك جلسه نیز كافی بوده و بعد از آن در صورتی كه تمرین مرتب و مكرر كنند، به مرور زمان در حد تایپیست های حرفه ای آموزش دیده ظاهر خواهند شد.

متن فوق ، محتوای یك دوره 4 ماهه را در یك جلسه آموزش می دهد، پس در صورت یاد نگرفتن از خودتان نا امید نشوید. تجربه نشان داده است از هر سه نفری كه توضیحات فوق برایشان بازگو شده، یك نفر واقعأ تایپیست شده است. چه بسا از میان سه نفر بعدی، آن یك نفر شما باشید!



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: آموزش تایپ حرفه ای با ده انگشت , آموزش کامپیوتر , لب تاپ , کامپیوتر , تایپ , انگشت , لوازم کامپیوتر ,
:: بازدید از این مطلب : 527
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

چگونه براي موفقيت مسايل را تغيير دهيم؟

اما واقعا چه چيزهايي را در زندگي بايد بپذيريم و چه مسايلي را بايد تغيير دهيم تا بتوانيم عمري طولاني داشته و از زندگي لذت ببريم؟چه مسايلي را مي‌توان تغيير داد؟

 

از جمله بيماري‌هاي شايع به ويژه در دوران سالمندي، ناراحتي‌هاي قلبي عروقي، سکته قلبي، مغزي، پوکي‌استخوان، شکستگي، زوال عقل، افسردگي و برخي سرطان‌‌هاست. مهم‌ترين عوامل فردي دخيل در سلامت و طول عمر، وراثت است.ما از ژن‌هاي خود نمي‌توانيم فرار کنيم اما با تغيير دادن روش زندگي مي‌توانيم احتمال بروز برخي از آنها را کاهش دهيم. تحقيقاتي که روي مردم ساکن در جزيره اوکيناوا صورت گرفته نشان مي‌دهد، احتمال رسيدن سالمندان اين منطقه به 100 سالگي بالا و احتمال بروز ناراحتي‌هايي نظير بيماري‌هايي قلبي عروقي، انواع سرطان‌ها و ناراحتي‌هاي روحي رواني بسيار پايين است و دليل آن هم رژيم غذايي متعادل و کم‌چرب، ورزش، کاهش استرس به کمک مديتيشن و دعاست که مي‌تواند روند پيري را به تعويق بيندازد. انسان‌ها موجوداتي «بيو-رواني- اجتماعي»‌اند. نيازهاي ما تنها در مسايل فيزيکي، بيوشيميايي و تغذيه‌اي خلاصه نشده است.

 

ما جنبه اجتماعي و معنوي هم داريم. اگر نيازهاي اجتماعي معنوي يا روحي‌مان را ناديده بگيريم به سلامت جسمي ما هم آسيب مي‌رسد.ما با تغيير دادن نوع تفکر و مسايلي که به آنها فکر مي‌کنيم مي‌توانيم تغييرات عظيمي در بيوشيمي مغزمان ايجاد کنيم و ميزان سروتونين را افزايش داده و افسردگي را کاهش دهيم.

 

به کمک فعاليت‌هاي فيزيکي مي‌توانيم از بروز ناراحتي‌هاي قلبي عروقي جلوگيري کنيم و با توجه به ميزان کلسترول خون جلوي سکته‌هاي مغزي را بگيريم. هر چه از مغز بيشتر استفاده کنيم از اين ارگان حياتي بهتر محافظت کرده‌ايم. کساني که از مغرشان کار بيشتري مي‌کشند، کمتر به زوال عقل مبتلا مي‌شوند و در نهايت تحقيقات بي‌شماري نشان داده، دعا مي‌تواند سلامت را به بيماران بازگرداند.

 

 

6 ابزار مهم براي رسيدن به خوشبختي

 

1) ورزش 30 دقيقه ورزش 3 يا 4 مرتبه در هفته مي‌تواند در سلامت جسمي بسيار نقش مهمي  ايفا کند. تحقيقات اخير نشان داده است احتمال ابتلا به ناراحتي‌هاي قلبي در زناني که کمتر از يک ساعت در هفته پياده‌روي مي‌کنند، پايين‌تر از احتمال بروز آن در زناني است که اصلا ورزش نمي‌کنند. انجام فعاليت‌هاي بدني مي‌تواند از بروز پوکي استخوان جلوگيري کرده و حتي به بهبود آن کمک کند و در عين حال که از شکستگي استخوان‌ها در سالمندي پيشگيري مي‌کند، احساس سلامت را به فرد بازمي‌گرداند.

 

2) تغذيه و وزنتنها راه سالم ماندن انسان دانه بر چيدن است نه پرخوري کردن. مصرف وعده‌هاي  غذايي کم به همراه ميوه و سبزي زياد مي‌تواند به سالم بودن‌مان کمک کند. اسيدهاي چرب امگا 3 که در ماهي و روغن آن وجود دارد و فلاونوييدها که در ميوه و سبزي موجود است، مي‌تواند از بروز ناراحتي‌هاي قلبي و انواع سرطان‌ها بکاهد. نيازهاي متابوليک انسان با افزايش سن کاهش مي‌يابد، پس ضروري است که در دوران سالمندي ميزان کالري دريافتي را کاهش ‌دهيم. با مصرف بيشتر سوپ و کمتر دسر مي‌توانيم وزن خود را کاهش دهيم و با کمک عادات خوب غذايي از چاق شدن پيشگيري کنيم.

 

3) روابط اجتماعيبهترين راه براي سالم بودن تلاش براي داشتن يک رابطه صميمي است. پس  براي برقراري يک رابطه با فردي که به او علاقه داريد، تلاش کنيد.فردي که به او اعتماد داريد و مي‌توانيد غم و شادي خود را با او شريک شويد.مطالب زيبا و جالب بخوانيد و بشنويد. براي هم داستان‌هاي خنده‌دار تعريف کنيد و حداقل يک بار در روز با هم بخنديد.

 

4) دعا و مديتيشنبه محيطي آرام و دوست‌داشتني برويد. نفس عميق بکشيد و به هيچ‌چيز فکر  نکنيد.از خودتان راضي باشيد.اگر هنوز موفق نشده‌ايد بفهميد چرا متولد شده‌ايد و روي زمين چه مي‌کنيد، با افراد دانا صحبت کنيد يا قرآن بخوانيد. به گروهي از افراد بپيونديد که در رابطه با اعتقاداتشان صحبت مي‌کنند. به اين ترتيب به اهميت دعا ونيايش پي خواهيد برد.

 

5) رهايي از استرس گرچه داشتن مقداري استرس در زندگي ضروري است اما استرس زياد و  دايمي مي‌تواند نابود کننده باشد.هميشه بايد حد تعادل را نگه داشت.زندگي مثل يک کيک بزرگ است که حتي اگر چهره‌اي جديد داشته باشد يا مزه‌اي تازه به هر حال شيرين است و مي‌توانيد از آن لذت ببريد.

 

6) ترک سيگاراگر داريد سعي مي‌کنيد تمامي اين موارد را رعايت کنيد تا در کمال سلامت عمري طولاني داشته باشيد، سيگار را هم کنار بگذاريد. 244ساعت پس از ترک سيگار، احتمال بروز ناراحتي‌هاي قلبي عروقي کاهش شديد پيدا مي‌کند و بار ديگر که به پزشک مراجعه کنيد، متوجه مي‌شويد فشارخون، ميزان کلسترول و تري‌گليسيريد در وضعيت طبيعي است. اگر الکل مصرف مي‌کنيد آن را کنار بگذاريد تا انواع سرطان‌ها از شما فاصله بگيرند.وقتي استرس، سيگار و الکل را از خود دور کرده و به ورزش، تغذيه درست ونيايش و روابط اجتماعي روي آوريد، مملو از انرژي شده و از زندگي و ساعات عمرتان لذت خواهيد برد.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: چگونه براي موفقيت مسايل را تغيير دهيم , موفقیت , روانشناسی , روان درومانی , روانشناسی رفتار , ابزار خوشبختی , استرس ,
:: بازدید از این مطلب : 450
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 20 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

فواید طب سوزنی برای مشکلات بارداری!

طب سوزنی,فواید طب سوزنی

 

از طب سوزنی در درمان افسردگی، تهوع و کاهش دردهای کمر و لگن در بارداری و یا تسهیل درد زایمان استفاده می شود.

 

طب سوزنی

 

طب سوزنی، افسردگی دوران بارداری را درمان می‌کند

 

نتایج یک تحقیق جدید نشان داده است که طب سوزنی می‌تواند افسردگی دوران بارداری را معالجه کند.

 

با توجه به این یافته، زنان بارداری که احتمالا دچار افسردگی می‌شوند، می‌توانند با مراجعه به متخصص و بهره‌گیری از طب سوزنی، این اختلال را در خود کاهش داده و یا حتی آن را معالجه کنند.

 

 

افسردگی دوران بارداری موضوع نگران کننده‌ای است، چون تاثیرات منفی هم روی مادر، هم روی نوزاد و همچنین روی تمام اعضای خانواده دارد.

 

متخصصان روی 150 زن باردار مبتلا به افسردگی تحقیق کردند. این محققان حدود یک سوم از این زنان را با طب سوزنی، یک سوم را با ماساژ تحت درمان قرار دادند و برای بقیه هم تظاهر به استفاده از طب سوزنی کردند.

 

هر گروه 12 نوبت، به مدت هشت هفته تحت درمان بودند.

 

در پایان این آزمایشات، محققان دریافتند زنانی که واقعا تحت درمان طب سوزنی قرار گرفتند، به میزان قابل توجهی از علائم افسردگی آن ها کاسته شد.

 

از آنجا که بسیاری از زنان باردار ترجیح می‌دهند در دوران بارداری به دلیل اثر سوء داروهای ضد افسردگی بر روی جنین از این داروها استفاده نکنند، لذا طب سوزنی می‌تواند جایگزین مناسبی برای درمان دارویی باشد.

 

نتایج یک بررسی نشان می‌دهد استفاده از طب سوزنی هیچ تأثیری در کاهش درد زایمان ندارد، اما در افزایش آرامش مادر قبل از زایمان موثر است

 

 

طب سوزنی در کاهش حالت تهوع دوران بارداری مؤثر است

 

با استفاده از طب سوزنی می توانیم یکی از شایع ترین اختلالات دوران بارداری که حالت تهوع و استفراغ است را درمان کنیم.

 

تهوع و استفراغ یکی از اختلالات شایع دوران بارداری است، افزایش عملکرد طحال و معده، تأثیرات غذایی، بی تجربگی، مصرف غذاهای چرب و سرد در ایجاد تهوع دوران بارداری مؤثر هستند.

 

ضعف طحال و معده یا اختلال در عملکرد معده نیز در انتقال و تغییر شکل زمانی که غذا خورده می شود، از دیگر دلایل تهوع است.

 

برای درمان باید نقاطی از طحال و معده را انتخاب کرد و جهت فعال کردن سوزن بزنیم.

 

حرکت دادن سوزن باعث جریان حقیقی عملکرد معده شده و ضعف طحال را برطرف می کند.

 

 

کمردرد بارداری

 

فایده طب سوزنی در بهبود درد کمر و لگن زنان باردار

 

نتایج بررسی پژوهشگران نشان می دهد، نوعی شیوه طب سوزنی در بهبود درد کمر و لگن زنان باردار موثر است.

 

نتایج بررسی پژوهشگران دانشگاه ییل درباره 159 زن باردار نشان می دهد استفاده از طب سوزنی به مدت یک هفته، درد ناحیه کمر و لگن را در زنان باردار به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

 

بر پایه این بررسی، طب سوزنی در بهبود توانایی حرکتی زنان باردار نیز موثر است.

 

با توجه به محدودیت استفاده از طب سوزنی در دوران بارداری، پژوهشگران برای اطمینان از بی خطر بودن این روش در بارداری، تحقیقات بیشتر را ضروری می دانند.

 

 

تاثیر طب سوزنی در کاهش درد زایمان

 

نتایج یک بررسی نشان می‌دهد استفاده از طب سوزنی هیچ تأثیری بر کاهش درد زایمان ندارد، اما در افزایش آرامش مادر قبل از زایمان موثر است.

 

ترس از درد هنگام زایمان، موجب افزایش بی رویه سزارین شده به نحوی که 22 درصد سزارین‌ها به علت ترس از زایمان انجام می‌شود.

 

به دلیل عوارض متعدد داروهای کاهش درد بر روی مادر و جنین، مادران تمایل به استفاده از روش های غیر دارویی دارند که یکی از این روش‌های غیر دارویی، طب سوزنی است.

 

اگر زنان در مورد فرآیند زایمان، روش‌های بی دردی و کاهش اضطراب آموزش ببینند، آمار سزارین و به تبع آن عوارض این نوع زایمان کاهش می‌یابد.

 

محققان این طرح امیدوارند با استفاده از افزایش نقاط طب سوزنی به نتایج بهتری در کاهش درد زایمان دست یابند.

 

 

طب سوزنی برای این افراد استفاده نمی شود

 

طب سوزنی برای افراد ضعیف استفاده نمی شود، چراکه این افراد توان همکاری برای انجام طب سوزنی را ندارند.

 

طب سوزنی همچنین برای کودکان خردسال استفاده نمی شود، چرا که آنان از طب سوزنی می ترسند و نمی توانند با پزشک متخصص همکاری کنند.

 

طب سوزنی را برای افرادی که دچار سوختگی شده اند نیز نمی توان به کار برد، چرا که تحریک الکتریکی سوزن ها برای آنان دردناک خواهد بود.

 

طب سوزنی یک روش درمانی مکمل است که به موازات درمان هایی مانند ارتوپدی استفاده می شود و با استفاده از این طب، حرکت انرژی و زیستی در بدن تسهیل و گرما و سرمای بدن تنظیم می شود.

منابع:

ایسنا

ایرنا

شبکه خبر

مجله تابان

سلامت نیوز



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: فواید طب سوزنی برای مشکلات بارداری , طب , طب سوزنی , سوزن , بارداری , طب سوزنی در بارداری , بارداری و زایمان , افسردگی , افسردگی دوران بارداری , لگن زنان باردار , درد کمر زنان باردار ,
:: بازدید از این مطلب : 410
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 20 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

ورزش های خطرناک برای زنان باردار

 



زنان باردار,ورزش های خطرناک برای زنان باردار,ورزش های مناسب زنان باردار

 هنگامی که باردار هستید باید از فعالیت هایی که احتمال سقوط، افتادن یا ضربه خوردن به شکم را دارند، پرهیز کنید. در ضمن، ورزش ها یا سرگرمی هایی که در ارتفاع بیش از دو متر از سطح زمین انجام می شوند نیز بسیار خطرناک هستند و احتمال کمبود اکسیژن برای مادر و جنین وجود دارد.

هنوز کارشناسان در مورد خطرات احتمالی افزایش دمای بدن در طول ورزش با یکدیگر به توافق نرسیده اند اما ورزش ها و سرگرم هایی که در ادامه ذکر می کنیم کاملا برای زنان باردار خطرناک هستند و باید از آنها اجتناب کرد.

فعالیت هایی که نباید انجام دهید
وسایل بازی پارک های تفریحی: به هیچ عنوان نباید در دوران بارداری سوار وسایل بازی و ماشین های شهربازی و پارک های تفریحی شد. این وسایل احتمال فرود ناگهانی، ضربه و تکان های شدید دارند که برای جنین خطرناک است.

دوچرخه سواری: دوچرخه سواری برای خانم های بارداری که به طور تخصصی این ورزش را  دنبال نمی کنند به هیچ وجه توصیه نمی شود. به دوچرخه سوارهای حرفه ای هم توصیه می شود تا پیش از ورود به سه ماهه دوم خود این ورزش را به طور موقت کنار بگذارند.

ورش های تماسی: فوتبال، بسکتبال و هاکی جزو ورزش های پرخطر و پر تنش هستند و  احتمال ضربه دیدن شکم با توپ یا برخورد دو بازیکن با هم در آنها بسیار بالاست. حتی احتمال زمین خوردن نیز دارند. به هیچ وجه در دوران بارداری سراغ این ورزش ها نروید.

اسکی در سراشیی: اسکی به دلیل خطر سقوط و پرت شدن در سراشیبی ها جزو ورزش های  ممنوعه دوران بارداری است. اگر خیلی  به اسکی علاقه دارید، بهتر است سطوح صاف یا شیب های بسیار کم را انتخاب کنید و توجه داشته باشید ممکن است به دلیل شکم بزرگ خود نتوانید به درستی تعادل خود را حفظ کنید. از اسکی کردن در کوه هایی با ارتفاع بیشتر از 1830 متر خودداری کنید زیرا احتمال کمبود اکسیژن برای خود و فرزند شما وجود دارد.

ژیمناستیک: ژیمناستیک نیز خطر افتادن و ضربه دیدن شکم را دارد.

اسب سواری:حتی اگر سوارکار ماهری هستید نیز ارزش تحمل خطر افتادن را ندارد.

جکوزی و سونا: نشستن در جکوزی یا سونای آب گرم برای نوزاد بسیار خطر دارد زیرا گرمای زیاد باعث ایجاد مشکلات تنفسی در جنین می شود.

دویدن: اگر پیش از بارداری خود به طور حرفه ای ورزش دو را انجام نمی داده اید، اکنون زمان انجام  این ورزش نیست. البته دویدن های آر ام خیلی اشکالی ندارد. پس از ورود به سه ماهه دوم بارداری، هنگامی که خطر سقط جنین افزایش می یابد، باید با احتیاط بسیاری بدوید. باید از گرم شدن بیش از حد بدن خود نیز جلوگیری کنید و آب زیادی بنوشید تا آب از دست رفته در نتیجه عرق را جایگزین کنید.

غواصی: به هیچ عنوان نباید در دوران بارداری غواصی کرد. حباب های آب می توانند وارد جریان خون شوند و برای مادر و جنین خطرناک است.

موج سواری: احتمال ضربه دیدن شکم و افتادن مادر بالاست و برای هر دو جنین و مادر بسیار خطرناک است.

تنیس: اگر پیش از بارداری تنیس بازی می کردید، پس از آن نیز می توانید خیلی آرام و با احتیاط  بازی کنید. البته ممکن است در حفظ تعادل و ایستادن های ناگهانی دچار مشکل شوید و باید حواستان به قدم هایی که بر می دارید، باشد. با ورود به سه ماهه دوم و سوم به دلیل بزرگ شدن شکم، انجام این ورزش بسیار سخت می شود.

اسکی روی آب: این ورزش نیز چون احتمال افتادن و ضربه دیدن دارد نباید در دوران بارداری انجام شود.

اگر پیش از بارداری خود خیلی فعال بوده اید و برایتان سخت است یک جا بند شوید، سعی کنید ورزش های مفید دوران بارداری را انجام دهید. البته اصولا باید پس از سه ماهه نخست بارداری فعالیت های سنگین را تا حد امکان کاهش داد.

اگر پس از ورزش ها یا سرگرمی های ذکر شده موارد زیر را مشاهده کردید بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید:

•    خونریزی واژینال
•    تنگی نفس
•    سرگیجه یا از هوش رفتن
•    سردرد
•    درد قفسه سینه
•    ضعف عضلانی
•    گرفتگی یا تورم ماهیچه پشت ساق پا (که می تواند نشانه لخته شدن خون باشد)
•    کاهش حرکات جنین
•    ترشح واژن


معرفی انواع مشکلات
زنان پس از باردار شدن نیز ممکن است دچار بیماری ها یا مشکلاتی شوند که منجر به مرگ، سقط یا بیماری جنین می شوند. البته همه اینها موارد استنثنا هستند و بیشتر زنان بارداری بدون مشکل و سالمی را پشت سر می گذارند و فرزند سالمی هم به دنیا می آورند. اما باید آگاه باشید برخی مشکلات، ناگهانی و بدون هیچ نشانه خاصی پدیدار می شوند و آگاهی از انواع آنها خالی از لطف نیست.

•    بارداری خارج از رحم
در این نوع بارداری، تخمک به جای رحم در جاهای دیگر همچون لوله رحم، تخمدان یا گردن رحم رشد می کند که خطرات بسیاری برای مادر به همراه دارد. اگر بارداری خارج از رحم به موقع تشخیص داده نشود، مادر دچار درد و خونریزی بسیار شدید در ناحیه شکم و زیر آن می شود و ممکن است در اثر آن جان خود را از دست بدهد. البته امروزه دستگاه های پیشرفته ای برای تشخیص این نوع بارداری وجود دارند و مرگ زنان در نتیجه بارداری خارج از رحم بسیار پایین است.

•    زایمان زودرس
حدود 11 تا 12 درصد از زایمان های اخیر، زایمان زودرس هستند که اصولا بین هفته های 20 و 36 بارداری رخ می دهند. این نوع زایمان ها برای کودک خطرات بسیاری به همراه دارد زیرا ممکن است نتواند در خارج از رحم به رشد خود ادامه دهد. البته پیشرفت علم و داروهای جدید باعث شده اند تا امروزه کودک را با مراقبت های زیاد زنده و سالم نگهدارند.

•    زایمان پس از موعد
اگر دو هفته از موعد زایمان کودک گذشته و او هنوز به دنیا نیامده است، احتمال دارد که در خطر سوءتغذیه یا حتی سینه پهلو قرار داشته باشد. این نوع بارداری برای مادر ضرری ندارد بلکه این کودک است که سلامتش در خطر می افتد. این وظیفه پزشک است که این موارد را تشخیص دهد و کودک را از رحم خارج کند.

•    مرده‌زایی
مرده‌زایی از نامش پیداست؛ مرگ جنین داخل رحم و پیش از تولد را مرده‌زایی می گویند. البته احتمال این مشکل بسیار کمتر از سال های قبل است. اما به طور کل ریشه کن نشده است و هنگامی رخ می دهد که تغذیه جنین از طریف جفت قطع می شود.

•    سقط جنین
حدود 15 درصد از بارداری ها به سقط منجر می شوند. پزشک برخی از زنان برای جلوگیری از سقط جنین، به آنها استراحت مطلق می دهند و این مشکل تقریبا هیچ راهکار دیگری غیر از این ندارد. در مطالب آینده به طور کامل در این مورد و دلایل و درمان آن برایتان توضیح خواهیم داد.

•    عوارض و مشکلات جفت
خانم ها در طول بارداری نباید به هیچ وجه خونریزی واژینال داشته باشد و اگر این طور شد، احتمال دارد که جفت از رحم جدا شده باشد. این اتفاق اصولا زمانی روی می دهد که جفت رفتار معمول و نرمالی ندارد و معمولا به جراحی سزارین منتهی می شود.

•    نقص از تولد
این نقص می تواند در سر، صورت، چشم، دهان، دست و حتی ارگان های داخلی ایجاد شود. البته برخی از این موارد قابل درمان و برطرف شده هستند اما برخی دیگر شدید هستند و ممکن است همه عمر با کودک همراه باشند. از جمله باید به پای چنبری یا شکاف ستون فقرات اشاره کرد.

•    مغایرت Rh
اگر مادر و فرزند خون یکسانی نداشته باشند، ممکن است مشکلات پیچیده ای برای جنین به وجود بیاید. حتی اگر مادر در آینده دوباره باردار شود نیز این مشکل دوباره بروز خواهد کرد. نوع اِرهاش خون مادر تاثیرات بسیاری در سلامت جنین دارد. 

منبع:bartarinha.ir



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: ورزش های خطرناک برای زنان باردار , بارداری , مقاربت , زایمان , زنان , ورزش های بارداری , دوچرخه سواری , ژیمناستیک , دویدن , جکوزی , سونا ,
:: بازدید از این مطلب : 446
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 20 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

وزن مناسب یك خانم باردار چقدر است؟

 


بارداری,اضافه وزن در بارداری,وزن مناسب خانم باردار

 

کمبود وزن خیلی کمتر مشاهده می‌شود ولی اگر ماده غذایی در بدن مادر به اندازه کافی وجود نداشته باشد انرژی و مواد معدنی‌ به جنین نمی‌رسد؛ بنابراین بهتر است در بارداری، خانمی وزنش پایین نباشد چون در این صورت اگر ذخایر قند مادر به اندازه کافی نباشد و به جنین هم منتقل نشود باعث کاهش رشد جنین‌می‌شود.
هم چاقی مادر بد است، هم لاغری او
کمبود وزن شدید می‌تواند روی رشد جنین اثر داشته باشد چون جنین تمام انرژی و مواد معدنی خودش را از طریق جفت با صرف انرژی مادر کسب می‌کند. ما به هیچ عنوان نمی‌خواهیم در بارداری خانمی وزنش کم شود. مثلا در کشورهای آفریقایی به دلیل سؤتغذیه و لاغری بیش از حد مادر، جنین هم دچار سوءتغذیه و کاهش رشد داخل رحمی می‌شود.
در افراد چاق هم برعکس است؛ به این ترتیب که چاقی می‌تواند با فشار خون بارداری یا با دیابت بارداری همراه باشد که هردوی اینها به طور مستقیم و غیرمستقیم روی جنین اثر می گذارد. چاقی می‌تواند باعث افزایش قند خون در مادر و افزایش نفوذناپذیری سلول‌ها نسبت به انسولین شود که در خون مادر افزایش قند اتفاق می‌افتد و به جنین منتقل می‌شود و ابعاد جنین رشد زیادی خواهد کرد و در هنگام زایمان دردسرساز خواهد بود. اگر چاقی همراه دیابت قبل از بارداری باشد متاسفانه ممکن است اختلال در عروق ایجاد شود و این اختلال عروق می‌تواند خونرسانی را کاهش دهد و باعث کاهش رشد داخل رحمی جنین شود.
از طرف دیگر چاقی می‌تواند همراه با افزایش فشار خون بارداری باشد. حتی جدا شدن جفت و مرگ داخل رحمی جنین هم ممكن است اتفاق بیفتد و در موارد بسیاری مشاهده می‌شود که مجبوریم جنین را به طور زودرس به دلیل اختلال خونرسانی که به علت فشارخون مادر ایجاد شده  است خارج کنیم که عوارض زایمان زودرس و مشکلات ریوی ممکن است گریبانگیر بچه شود. در كل در هر دو صورت (در صورت کاهش وزن و افزایش وزن شدید) ما مشکلاتی را هنگام بارداری خواهیم داشت.
سزارین خانم‌ها با وزن بالا
خانم‌های خیلی چاق اغلب بچه‌های درشتی دارند. قطر عرضی لگن سربسته 10 سانتی‌متر است. اگر بچه سرش بیشتر از 10 سانتی‌متر باشد یا دور شکمش بزرگ‌تر از دور سرش باشد در حد 15درصد یا سر اصلا پایین نمی‌آید یا ممکن است سر پایین بیاید و ما دچار گیر افتادن شانه‌ها که جزء خطرناک‌ترین عوارض بارداری است شویم. اگر خانم چاقی بچه‌اش بزرگ باشد مسلما سزارینش می‌کنیم ولی اگر بچه در حد نرمال باشد مسلما زایمان طبیعی برایش بهتر است. رژیم غذایی که کمتر از 1800 کالری در روز برای خانم‌های باردار باشد مناسب نیست؛ در این صورت باید قطع شود و به حد 2000 کالری برسد.
چند كیلو اضافه وزن در بارداری مناسب است؟
معمولا کسی که قبل از بارداری نتوانسته وزن خودش را در حد تعادل نگه دارد در بارداری هم خیلی وقت‌ها موفق به کنترل دقیق وزنش نمی‌شود. اضافه وزن معمول یک خانم در طول بارداری را 9 تا 12 کیلوگرم می‌دانیم اما مسلما برای کسی که چاق است خوب کمتر باید وزن بگیرد؛ حتی در حد 6، 7 کیلو و حتی گاهی آنهایی که وزن خیلی بالایی دارند، مثلا نزدیک 100 كیلوگرم، اصلا اگر وزن نگیرند هم مشکلی ایجاد نمی‌کند؛ برای اینکه به اندازه کافی ذخیره قند را درکبدشان دارند. فقط لازم است که مواد معدنی و ویتامین به اندازه کافی به آنها برسد. در کسانی که کمبود وزن دارند ترجیح  می‌دهیم حدود 12 تا 15 کیلوگرم افزایش وزن داشته باشند؛ در این صورت است که جنین می‌تواند انرژی لازم را از مادر بگیرد اما متاسفانه افزایش وزن های بسیار زیادی را در ایران می‌بینیم؛ مثلا مادری را شاهدیم كه در 20 هفته بارداری 20 کیلوگرم اضافه وزن پیدا كرده و این به دلیل فرهنگ اشتباه اطرافیان است که به مادر می‌گویند بخور، برای 2 نفر بخور؛ ولی فکر نمی‌کنند که کمیت مهم نیست و کیفیت مهم است.
اختلالات در باروری
درلاغری شدید زنان، میزانی از اختلالات در باروری مشاهده می‌شود اما کمتراست ولی در چاقی از هر جهت باعث کاهش باروری می‌شود؛ مثلا از یک جهت باعث بروز بیماری‌ای به اسم بیماری پلی‌کیستیک می‌شود که این بیماری پلی‌کیستیک از چند طریق مختلف منجر به نازایی می‌شود چون عدم تخمک‌گذاری را ایجاد می‌کند و دیده شده است در این افراد حتی نشستن جنین داخل رحم دچار مشکل است چون سطح هورمون مردانه در بدن اینها وجود دارد.
قرص  لاغری بخورند یا نه؟
اگر رژیم غذایی خانم‌های باردار درست باشد بیشتر قرص‌ها کمک می‌کند اما اگر قرص‌ها زیر نظر پزشک باشد و در مدت مناسب خانم‌ها وزن کم کنند و به طور شدید نباشد می‌تواند مفید باشد. متاسفانه قرص‌های گوناگونی در بازار است که مواد موجود در آنها اصلا مناسب حال هیچ کس نیست؛ اگر داروهای گیاهی باشد و مقداری باعث افزایش ترانزیت روده شده و طبق نظر پزشک باشد کمک‌کننده است.
کاهش وزن در کسانی که چاقی دارندحتی عدم تخمک‌گذاری‌شان را به تخمک‌گذاری مرتب و عدم باروری آنها را به باروری راحت تبدیل می‌کند.

منبع:.bartarinha.ir



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: وزن مناسب یك خانم باردار چقدر است , بارداری , وزن خانم بارداری , زایمان , زنان , اختلالات در بارداری ,
:: بازدید از این مطلب : 419
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 20 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

مشکلات رایج و مهم در دوران بارداری

 

مشکلات رایج و مهم در دوران بارداری

 

کنترل وزن طی دوران بارداری همیشه کار آسانی نیست. اولین ماه های بارداری ممکن است طولانی به نظر بیاید خصوصاً زمانی که مشکلات گوارش هم به آن اضافه می‌شوند.

 

وزن و گوارش، مشکلات رایج دوران بارداری

 

برای مبارزه با تهوع و استفراغ ابتدای بارداری چه می‌توان کرد؟

 

تهوع و استفراغ به طور طبیعی و خود به خود در چهارمین ماه بارداری رفع می‌شوند. انتظار برای پایان این وضعیت بسیار ناخوشایند و در برخی موارد غیر قابل تحمل می‌شود. تهوع و استفراغ می‌تواند کمابیش تغذیۀ خانم حامله را طی دوران بارداری مختل کنند.

 

چه باید کرد؟

 

خوراک روزانه تان را به چندین وعده در روز تقسیم کنید: وعده های سه گانه را سبک کرده و آنها را توسط دو یا سه میان وعده در ظهر، بعد از ظهر و شب، تکمیل کنید.

به آهستگی بخورید و مدتی طولانی بجوید.

از خوردن خوراکی های چرب، ترش و یا ادویه دار اجتناب کنید.

پس از خوردن وعدۀ خوراکی، فوری نخوابید.

 

برای رفع یبوست طی دوران بارداری چه کار باید کرد؟

 

یبوست طی دوران بارداری می‌تواند نتیجۀ تغذیه ای ناکافی یا کمبود فیبر باشد. در اینجا چند توصیه برای شما داریم که با رعایت آنها می‌توانید از بروز یبوست پیشگیری کنید:

زیاد آب بنوشید (حداقل یک و نیم لیتر در روز). بهتر است آبی که می‌نوشید غنی از منیزیم باشد (بالای 50 میلی گرم در لیتر).

 

مصرف خوراکی های سرشار از فیبرتان را افزایش دهید، خوراکی هایی مانند: میوه ها و سبزیجات، نان کامل یا سبوسدار، و دیگر نشاسته های کامل (برنج، ماکارونی).

 

یک فعالیت مناسب جسمی روزانه را که عوارض جانبی نداشته باشد دنبال کنید: مثلاً در روز حداقل سی دقیقه پیاده روی کنید.

 

بدون نظر و اجازۀ پزشک تان از ملین ها استفاده نکنید.

 

مشکلات وزن طی دوران بارداری

 

تهوع، استفراغ و بالا آمدن اسیدها، علائم ابتدایی بارداری هستند که می‌توانند مانع از تغذیه درست و سالم شما بشوند.

 

بنابراین باید مراقب وزن تان طی دوران بارداری باشید و یک تا دو بار در ماه خودتان را وزن کنید.

اگر وزن اضافه نمی‌کنید و یا وزن کم کرده اید، حتماً موضوع را با پزشک تان مطرح کنید.

 

یا برعکس اگر خیلی وزن اضافه کرده اید، بازهم نظر پزشک تان را جویا شوید تا تغییرات ممکن وزنی و شیوۀ دنبال کردن آن را برای تان تشریح کند.

 

به طور متوسط، افزایش 12 کیلوگرم وزن برای داشتن یک بارداری سالم و زایمان بدون دردسر توصیه می‌شود، اگر این حد متوسط رعایت شود، بازگشت به وزن اولیه دشوار نخواهد بود.

همچنین باید دانست که طی اولین نیمۀ بارداری، افزایش وزن اندک است، چیزی حدود 4 تا 5 کیلوگرم خواهد بود، و در ماه های آینده این افزایش وزن قابل توجه تر می‌شود.

 

در تمام موارد، رژیم های لاغری هر چه که باشند، عوارض جانبی بسیاری طی دوران بارداری با خود به همراه خواهند داشت.

 

طی دوران بارداری حواستان به سویا و فیتوسترول ها باشد!

 

طی دوران بارداری، برخی عناصر ضروری اند. این عناصر عبارتند از: ویتامین B9 (فُلات)، کلسیم، ویتامین D، آهن و ید.

البته ممنوعیت هایی مثل الکل و دخانیات نیز وجود دارند، از خوردن برخی خوراکی ها هم یا باید به طور کلی اجتناب کرد یا با رعایت تعادل آنها را مورد مصرف قرار داد مثل جگر و فرآورده هایی که با جگر تهیه می‌شوند، کافئین و... .

دربارۀ سویا و فرآورده هایی که با آن تهیه می‌شود چه توصیه هایی می‌شود؟ سویا و فرآورده های مشتق از آن حاوی فیتو استروژن هستند، فیتو استروژن ها می‌توانند عوارض ناخوشایندی بر روی جنین همۀ موجودات داشته باشند. بناراین برای احتیاط، از خوردن سویا طی دوران بارداری خودداری کنید.

از مصرف مواد خوراکی هایی که حاوی سویا یا عصارۀ سویا هستند، اجتناب ورزید.

مصرف خوراکی هایی را که با سویا تهیه شده اند، محدود کنید.

مصرف مارگارین، ماست و دیگر نوشیدنی هایی لاکتوزی که سرشار از فیتوسترول هستند و برای افراد مبتلا به کلسترول بالای خون در نظر گرفته شده اند، به زنان باردار توصیه نمی‌شوند (حتی اگر مبتلا به کلسترول بالا هستند) زیرا خطرات مربوط به آنها هنوز ناشناخته است.

منبع: سیمرغ



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: مشکلات رایج و مهم در دوران بارداری , بارداری , تهوع , استفراغ , یبوست , وزن دوران بارداری , زایمان , زنان زایمان ,
:: بازدید از این مطلب : 480
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 20 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

بیماری های مقاربتی در کمین زنان باردار

 



بیماری های مقاربتی,بیماری های مقاربتی زنان باردار

حداکثر اطلاعات بیشتر افراد از بیماری‌های مقاربتی این است که «این بیماری‌ها طی تبادل مایعات  جنسی یا خون میان همسران منتقل می‌شوند.» به دلیل پاره‌ای مسائل اطلاع‌رسانی کافی در این باره صورت نگرفته و بسیاری از مردم حقایق ساده را هم راجع به این بیماری‌ها نمی‌دانند

مثلا این‌که اغلب بیماری‌های مقاربتی تا به وضع حاد برسند، هیچ نشانه‌ای را بروز نمی‌دهند، این نوع بیماری‌ها در زنان شدت بیشتری دارد و ممکن است دستگاه تناسلی خانم را دچار مشکلات حاد از جمله بارداری خارج رحمی یا ناباروری کند و این‌كه بیماری‌های مقاربتی از مادر به جنین منتقل می‌شوند و این انتقال ممکن است در طول بارداری، هنگام زایمان یا بعد از تولد رخ دهد. نکته دیگر این‌که ابتلا به یکی از این بیماری‌ها فرد را نسبت به ابتلا به ایدز مستعد‌تر می كند و بسیاری مسائل دیگر که ندانستن آن‌ها می‌تواند افراد جامعه را مدت‌ها گرفتار كند. دکتر شیرین نیرومنش، استاد دانشگاه تهران اطلاعات مورد نیاز درباره این بیماری‌های را در اختیارتان قرار می‌دهد.

علائم این بیماری‌ها چه هستند؟

معمول‌ترین بیماری‌های مقاربتی علائم متعددی دارند که شایع‌ترین آن‌ها عبارتند از:

۱.  کلامیدیا:

شایع‌ترین بیماری مقاربتی است و عامل باکتریایی دارد. این بیماری در ۸۰ درصد زنان و ۵۰ درصد مردان هیچ نشانه‌ای ندارد اما از علائم آن می‌توان به ترشحات زنانه یا مردانه و درد یا سوزش هنگام دفع ادرار اشاره كرد. بزرگ شدن گره‌‌های لنفاوی ناحیه کشاله ران از دیگر علائم این بیماری‌است. همسران می‌توانند طی هر نوع فعالیت جنسی این بیماری را به یکدیگر منتقل کنند و متاسفانه اگر خانمی درگیر این بیماری شود خطر بارداری خارج رحمی و نازایی برای او وجود دارد. این بیماری با آنتی‌بیوتیک درمان می‌شود.

۲.  هرپس تناسلی:

یکی از انواع این ویروس سبب ایجاد تب‌خال در دهان می‌شود و دیگری زخم‌های تناسلی را پدید می‌آورد. این عفونت می‌تواند حین زایمان به فرزند منتقل شود. می‌توان با دارو از شدت عفونت کاست  اما رفع کامل آن ممکن نیست.

۳.  هپاتیت a، b، c و d :

هپاتیت b معمولا از تماس جنسی منتقل می‌شود و چشم‌ها و پوست بیمار را زرد می‌کند. بیمار مبتلا به هپاتیت bخارش، تب و خستگی دارد و شاید حالتی شبیه آنفلوآنزا در او تشخیص داده شود. گاهی بیماری تا حدی پیش می‌رود که عوارض سیروز کبدی و سرطان کبد را هم به دنبال دارد. نکته جالب در مورد هپاتیت این است که یا سیستم ایمنی بدن آن را سرکوب می‌کند یا بیماری تا یک عفونت مزمن پیش می‌رود. برای درمان هپاتیت لازم است از داروهای مخصوص استفاده شود. هپاتیت نیز با انجام آزمایش خون قابل تشخیص است.

۴.  سوزاک:

این بیماری سبب ترشحات زنانه و مردانه، درد هنگام دفع ادرار، بارداری خارج رحمی و ناباروری می‌شود اما می‌توان با آنتی‌بیوتیک آن را مهار کرد.

۵.  سفلیس:

اگر سفلیس خفیف باشد اغلب غیر قابل تشخیص است و زخم‌های ناشی از آن هم خود به خود از بین می‌روند اما در موارد شدید ممکن است عوارضی مانند بیماری‌هرپس داشته باشد که با آنتی بیوتیک درمان می‌شود.

۶.  ایدز:

این بیماری که طی مقاربت، انتقال خونی و از سرنگ مواد مخدر منتقل می‌شود، به محض ورود به بدن می‌‌تواند از همین روش دیگران را هم آلوده کند. از علائم ایدز خستگی، تعریق شبانه، تب و لرز مداوم بیش از چند هفته، سردرد، سرفه و.... را می‌توان ذکر كرد. متاسفانه باید گفت هنوز درمانی برای این بیماری کشف نشده است. تشخیص ایدز طی آزمایش خون در صورتی که مدتی از ابتلا گذشته باشد، ممکن است.

۷.  زگیل تناسلی:

ویروس این بیماری برجستگی‌هایی را در ناحیه تناسلی یا مقعد ایجاد می‌کند که به روش دارو درمانی یا انجماد رفع می‌شوند. انواع خطرناک این ویروس دهانه رحم را دچار تغییراتی می‌کند و در ‌‌نهایت مسبب سرطان دهانه رحم می‌شود.

۸.  شپش تناسلی:

حشراتی که میان موهای زائد ناحیه تناسلی رشد می‌کنند و سبب خارش ناحیه می‌شوند. این حشرات از ارتباط زناشویی یا وسایل شخصی آلوده منتقل می‌شوند. برای رفع آن‌ها باید ناحیه را کاملا پاکیزه نگه داشت و داروهای موضعی ضد شپش را مصرف کرد.

۹.  گال:

یک عفونت مسری است که با داروهای خوراکی و موضعی درمان می‌شود.

تشخیص بیماری‌های مقاربتی

برخی از این بیماری‌ها با معاینه در مطب قابل تشخیص‌اند و گروهی دیگر نیازمند آزمایش‌های خون یا ترشحات خانم یا آقا هستند. نتیجه این آزمایش‌ها هم بسته به نوع آزمایش زمان‌های مختلفی را می‌طلبد.

روش‌های درمان بیماری‌های مقاربتی

بیشتر این بیماری‌ها را می‌توان با آنتی‌بیوتیک خوراکی یا تزریقی و همچنین داروهای موضعی درمان کرد اما برخی از آن‌ها مانند ایدز تنها می‌توانند مهار شوند و رفع کامل آن‌ها توسط هیچ روشی تا امروز مقدور نبوده است.

پیشگیری از بیماری‌های مقاربتی

بهترین راه پیشگیری از این بیماری‌ها استفاده از کاندوم است زیرا این پوشش اجازه نمی‌دهد مایعات جنسی به بدن همسر منتقل شوند.

بایدآموزه‌های دین مبین اسلام و  فرهنگ اصیلی که بر کشورمان حاکم است را ستود زیرا تعدد شریک جنسی عامل اصلی انتقال این بیماری‌هاست. پس رعایت اصول اخلاقی هم یکی از روش‌های پیشگیری است. در آمارها مشاهده می‌شود افرادی که از چهارچوب خانواده فرا‌تر نمی‌روند و قبل از ازدواج رابطه‌ای نداشته‌اند، به میزان بسیار کمتری به این بیماری‌ها مبتلا می‌شوند.

بعد از اطلاع از ابتلای همسر چه برخوردی داشته باشیم؟

قبل از هرگونه اقدام یا صحبتی آرامش خود را حفظ کنید و اگر در این مورد ضعف دارید حتما از پزشک معالج و یک مشاور با تجربه کمک بگیرید. این دو نفر روش‌های پیشگیری از انتقال بیماری همسرتان به شما را برای‌تان توضیح می‌دهند. مثلا بسته به نوع بیماری می‌توان از واکسن‌های موجود استفاده کرد. حتی اگر درمان‌تان را هم شروع کرده‌اید باز هم باید از کاندوم استفاده کنید تا تماس‌ها عفونت را بیشتر انتقال ندهند. این موارد را هم رعایت کنید:

تا هر زمان که پزشک دستور می‌دهد، درمان را ادامه دهید.

هرگز بیماری‌تان را از همسرتان مخفی نکنید. اگر متارکه کرده‌اید همسر جدیدتان باید حتما این موضوع را بداند.

آزمایش‌های تجویزی را دقیق و طبق دستورات پزشک و آزمایشگاه انجام دهید تا درصد خطا به حداقل برسد.

 

منبع:shahrzadpress.com



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: بیماری های مقاربتی در کمین زنان باردار , بارداری , زنان و زایمان , مقاربت , بیماری های مقاربتی , هپاتیت , هپاتیتc , هپاتیتd , هپاتیتa , هپاتیتb , سوزاک , سفلیس , ایدز ,
:: بازدید از این مطلب : 423
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 20 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

بارداری ناخواسته غافلگیرتان نکند!

 

 

بارداری ناخواسته غافلگیرتان نکند

 

این روزها توجه مردم چه خانم‌ها و چه آقایان به ابعاد مختلف سلامت‌شان بیشتر شده است و سعی دارند كیفیت زندگی خود را بالا ببرند بنابراین با برنامه‌ای كه برای زندگی‌شان تنظیم می‌كنند انتظار غافلگیرشدن از بارداری ناخواسته را ندارند...

 

استفاده از کاندوم؛ تنها روشی است كه هم از بارداری ناخواسته جلوگیری می‌كند و هم مانع انتقال عفونت‌های مقاربتی می‌شود.

باورهای نادرستی در مورد روش‌های مختلف از جمله استفاده از قرص و آی‌یودی وجود دارد و برخی باوجود همه تلاش ما مبنی بر نادرست خواندن این باورها هنوز به آنها اعتقاد دارند؛ باورهایی مانند قرص نازایی می‌آورد! آی‌یودی باعث عفونت می‌شود!

و بسیاری باورهای دیگر خوشبختانه این باورها درمورد استفاده از كاندوم وجود ندارد و همه می‌دانند كاندوم تاثیر و تداخل عملی یا هیچ دارویی كه مصرف می‌كنند با بیماری‌ای كه به آن مبتلا هستند ندارد. به همین دلیل مشاركت آقایان در بحث سلامت باروری و خانواده بیشتر شده است. مساله دیگری هم كه در مورد كاندوم شایان ذكر است، عدم محدودیت برای استفاده از این روش است. از آنجا كه این محصول دارویی نیست، می‌توان آن را از هر فروشگاه لوازم بهداشتی یا حتی سوپرماركت‌های بزرگ خریداری كرد. برای استفاده از آن لازم نیست هیچ معاینه و بررسی‌ای توسط پزشك انجام شود و هرگز عارضه‌ای در اثر استفاده از آن گزارش نشده است. درصد بسیار اندكی كه به دلیل حساسیت به لاتكس كاندوم دچار خارش و قرمزی اندام تناسلی می‌شده‌اند نیز امروزه می‌توانند از محصولات دیگر كاندوم كه به بازار آمده است استفاده كنند. انواع مختلف كاندوم در سیستم ارائه خدمات دولتی وخصوصی در دسترس همگان وجود دارد.

انواع کاندوم

تمامی این كاندوم‌ها كه با اسانس‌ها، بوها و رنگ‌های خاص و متنوع در بازار هستند، چه انواع خاردار و چه نوع خط‌دار و... از نظر اثربخشی یكسان‌اند. این تنوع فوق‌العاده فقط برای جلب رضایت انواع سلیقه‌هاست. ممكن است نوع خاردار با سلیقه یك زوج سازگار باشد اما از نظر دیگری خوشایند نباشد.

اثربخشی كاندوم در صورت استفاده صحیح 97 درصد است. رنگ، بو، اسانس و دیگر خصوصیاتی كه شركت‌های واردكننده كاندوم یا تولیدكننده‌های داخلی برای تبلیغ ذكر می‌كنند دلیلی بر اثربخشی بهتر نیست. كاندوم‌هایی كه از خارج وارد می‌شوند در آزمایشگاه غذا و داروی وزارت بهداشت بررسی می‌شود و اگر كیفیت و استاندارد بودن آنها مورد تایید قرار گرفت، وارد بازار خواهند شد.

شناسایی کاندوم استاندارد

بسیاری از مردم تصور می‌كنند جنس كاندوم از لاستیك یا پلاستیك است و می‌گویند یك تكه پلاستیك چرا اینقدر گران است؟ شاید لازم باشد برای درك این موضوع كه جنس كاندوم از لاتكس است یك آزمایش انجام دهند. یك نایلون را در گوشه حیاط خانه رها كنید، بعد از مدتی خواهید دید این كیسه پلاستیكی كثیف می‌شود و خاك می‌گیرد اما همچنان وجود دارد اما اگر لاتكس (كاندوم) را حتی در بسته خودش كه تمیز است گوشه حیاط بگذارید پس از مدتی وقتی در آن را باز می‌كنید، می‌بینید اثری از آن وجود ندارد و پودری شده است.

این آزمایش به شما نشان می‌دهد شرایط مراقبت و نگهداری از كاندوم چقدر حساس است و نباید آن را در جای گرم و در معرض نور آفتاب قرار دهید. وقتی شما یك كاندوم را خریداری می‌كنید لازم است حتما به علامت استاندارد روی آن توجه كنید. كاندوم شما چه در بسته‌های 3 تایی باشد، چه 12 تایی و چه 144 تایی باید روی هر بسته علامت استاندارد داشته باشد و تاریخ انقضا روی هر بسته به طور مجزا حك شده باشد. اگر تاریخ انقضا روی جعبه كاندوم باشد ولی روی هر بسته تكی این تاریخ نباشد آن را استفاده نكنید و دور بیندازید چون به سلامت و استانداردبودن آن باید شك كرد. دقت كنید تاریخ روی جعبه و روی هر بسته تكی كاندوم یكسان باشد، در غیر این صورت هم به استانداردبودنش شك كنید.

نكته بعدی این است كه چون در كشور ما آب و هوای متنوع وجود دارد و در مناطقی با هوای گرم و خشك، آفتاب شدید، رطوبت بالا و شرجی فراوان كاندوم خراب می‌شود، لازم است وقتی كاندوم را می‌خرید و باز می‌كنید به ظاهر آن و به ویژه تاریخ تولیدش دقت كنید تا مطمئن شوید سالم است. سعی كنید كاندومی را بخرید كه خیلی از تاریخ تولیدش نگذشته باشد، مثلا كاندومی كه 4 یا 5 سال تاریخ مصرف دارد و درموقع خرید می‌بینید روی بسته‌اش نوشته 2007 تا 2012 و یك سال دیگر به انقضای آن مانده است، نخرید چون این دغدغه را ایجاد میکند كه در طول 3 یا 4 سال گذشته در چه شرایطی نگهداری شده آیا در انباری گرم بوده یا در شهری با رطوبت بالا پس سعی كنید كاندومی بخرید كه تاریخ مصرف‌دار باشد به ویژه اگر عادت دارید بسته‌هایی با تعداد بالا خریداری كنید.

نگهداری کاندوم

كاندوم را نباید نزدیك بخاری یا شوفاژ گذاشت. اگر كمد یا كشوی شما چسبیده به شوفاژ باشد یا اگر قفسه شیشه‌ای دارید كه نور لامپ فلورسنت مهتابی به آن مستقیم می‌تابد نباید كاندوم را در آن قرار دهید. دقت كنید كاندوم در كشوی بغل تختی یا كمدی باشد كه كنار پنجره نباشد و آفتاب، گرما و نور به آن نرسد زیرا در این صورت حتی اگر در جعبه‌اش هم باشد فاسد می‌شود. ضمنا لزومی ندارد كاندوم را در یخچال بگذارید. كافی است تاریخ داشته باشد و در شرایط طبیعی اتاق درون جعبه‌اش نگهداری شود.

نحوه استفاده کاندوم

كاندوم را با دست باز كنید، نه با قیچی سپس با كناره‌های انگشت فویل را بگیرید و كاندوم را بردارید. دقت كنید ناخن‌تان یا انگشتر و حلقه شما می‌تواند آسیب‌رسان باشد و لاتكس حساس را پاره كند. پس از استفاده هم حتما آن را گره بزنید یا در دستمال كاغذی بپیچانید و به صورت بهداشتی دفع كنید. یادتان باشد وقتی كاندوم را باز می‌كنید نباید پودری باشد، حالت روغنی و چربی ملایم و حالت كششی آن نشانه سلامت كاندوم است. اگر حس كردید خشك است و شكننده، اصلا ریسك نكنید و حتی اگر تاریخ مصرف داشت آن را دور بیندازید. چرا كه سلامت‌تان را به خطر می‌اندازد و انتقال عفونت هم محتمل است و یا به بارداری ناخواسته‌ای تن خواهید داد كه خوشایند نخواهد بود.

کاندوم‌های خاص

نوع خیلی نازك «اولتراتین» كاندوم در بازار وجود دارد كه همه مشخصات نگهداری صحیح و اصول باز كردن و استفاده را باید برای آن رعایت كرد. این محصول كمی گران‌تر است اما خیلی نازك است و برای كسانی كه متقاضی آن هستند، مطلوب گزارش شده است. اگر این كاندوم نازك در اثر تماس با ناخن یا فلز انگشتری شما پاره شد حتما دقت كنید روش اورژانس پیشگیری از بارداری را اجرا كنید. منظورم استفاده از قرص لوونورژسترول است كه حداكثر تا 120 ساعت فرصت دارید با استفاده از آن مانع بارداری شوید. تاكید می‌كنم هر چه زودتر در صورت نیاز، از این روش استفاده كنید چون ساعت اول بهتر از ساعت دوم است.

در موارد حساسیت به لاتکس باید از کاندوم‌هایی از جنس پلی‌یورتان استفاده کرد كه هم مقاوم‌تر است و هم دیرتر پاره می‌شود. این کاندوم ها هنوز در ایران ساخته نمی‌شود ولی به بازار وارد می‌شود و در دسترس است. هیچ حساسیتی نمی‌دهد و برای افراد معدودی كه به لاتكس حساسند مناسب است.

منبع : salamat.ir



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: بارداری ناخواسته غافلگیرتان نکند , بارداری , بارداری ناگهانی , کاندوم , بارداری و زایمان , زنان و زایمان , زایمان , لاتکس , اورژانس ,
:: بازدید از این مطلب : 435
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

زوج هایی که می خواهند پدر و مادر شوند!

 

 

زوج هایی که می خواهند پدر و مادر شوند

 

خواندن این مقاله را به زوجهایی که می خواهند به تازگی پدر و مادر شوند،توصیه می کنیم.بهترین فصل باروری برای مردها بهار و تابستان و برای خانم‌ها پاییز و زمستان می‌باشد.

تحقیقات انجام شده در چین،تایید می‌کند که تولید اسپرم در بهار و تابستان نسبت به دیگر فصل‌های سال بسیار بیشتر و حرکت آن سریعتر میباشد.بر عکس آن،تخمدان‌ها در پاییز و زمستان فعال‌تر می‌شوند و تخمک‌های بیشتری تولید میکند

یک احتمال این است که چون مردها در ماه‌های بهار و تابستان ازلحاظ فیزیکی فعال‌ترند،عملکرد‌های در پاسخ به آن افزایش می‌یابد؛و برای خانم‌ها،چون پیدایش تخمک‌گزاری معمولا در یک دمای پایین صورت می‌گیرد،به طور حتم،تخمک‌گزاری در فصل‌های سرد پاییز و زمستان بیشتر صورت می‌پذیرد و احتمال بارداری بیشتر است.

دانستنیها:

* دمای بسیار بالا در سرعت باروری تاثیر مثبت ندارد.دریافته‌اند که وقتی دمای محیط بسیار بالا و هوا بسیار گرم باشد همچنین درجه بدن بالاتر از ۳۷ درجه سانتیگراد باشد،به نظر می‌رسد که در عملکرد برای مردان،افتی ایجاد می‌شود و تاخیری هم در بلوغ تخمک‌ها در زنان مشاهده میشود.

* غذای زنده به شما زندگی تازه می‌بخشد،مادر طبیعت به ما خوراکی‌هایی را که به طور طبیعی در بالا رفتن درصد باروری نقش دارند،ارائه میدهد.طب قدیمی چینی،خوراکی‌های بخصوصی را معرفی می‌کند که دارای ارزش ویژه در افزایش موفقیت در بارداری میباشند.

این غذاها که پتانسیل بالا برای شروع یک زندگی جدید را ایجاد می‌کند شامل:تخم‌مرغ،انواع آجیل‌ها،دانه‌ها،حبوبات و توت‌ها می‌باشند.استفاده از تمامی اینها باعث افزایش انرژی بدن می‌شود.جای تعجب نیست که دانش مدرن اینها را بعنوان گروهی تأیید کرده است.

اینها غذاهای کاملی هستند که دارای اسیدهای آمینه ضروری می‌باشند و به تشکیل واحد ساختمانی پروتئین کمک می‌کنند.اینها همچنین دارای مقدار فراوانی اسیدهای چرب ضروری می‌باشند که برای سلامت هورمونها لازم هستند،و سرشار از آنتی‌اکسیدانها هستند که از زوال و پیری زودرس جلوگیری می‌کنند

 

بالا بردن درصد بارداری

در اینجا راهکارهایی در جهت کمک به زنانی که میخواهند باردار شوند ارایه می‌دهیم:

۱- بعضی شواهد نشان میدهد که بعضی از زنان در هنگام دوره ماهانه و تخمک‌گذاری دارای  استرس شدید هستند که این استرس باعث افزایش افسردگی و پایین آمدن احتمال باروری میباشد.

۲- فعالیت و کار بیرون از خانه و روزانه مانعی ندارد ولی در شب تمامی چراغ‌ها در جهت داشتن  یک خواب خوب باید خاموش باشد.به این معنی که حداقل هشت ساعت خواب راحت پیشنهاد می‌شود و دیرتر از ساعت ۱۱ به رختخواب نرود.

۳- مورد دیگر اینکه زن باید دمای بدنش را پایین نگه دارد تا باعث بالغ شدن تخمک و پیدایش آن در تخمدان شود.

۴- فعالیت متعادل مانعی برای باروری نیست اما کارهای فیزیکی سخت در خارج از خانه حقیقتاً  مانع بارداری می‌شود.

۵- با استفاده از MEDITATION و tai chiاز بروز استرس و راهیابی آن در وجودتان جلوگیری کنید.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: زوج هایی که می خواهند پدر و مادر شوند , زوج , زناشویی , حاملگی , بارداری , زنان , زنان و زایمان , زایمان ,
:: بازدید از این مطلب : 397
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

یادبودی از آلبرت انیشتین همراه با تصاویر

یادبودی از آلبرت انیشتین همراه با تصاویر

 

جملاتی از آلبرت انیشتین:

 

* اگر انسان‌ها در طول عمر خویش فعالیت مغزشان به اندازه یك میلیونیوم معده‌شان بود، اكنون كره زمین تعریف دیگری داشت.

 

* اگر واقعیات با نظریات هماهنگی ندارند، واقعیت‌ها را تغییر بده.

 

* تا زمانی كه حتی یك كودك ناخرسند روی زمین وجود دارد، هیچ كشف و پیشرفت جدی برای بشر وجود نخواهد داشت.

 

* تخیل مهمتر از دانش است.علم محدود است اما تخیل دنیا را دربر می‌گیرد.

 

* سعی نكن انسان موفقی باشی، بلكه سعی كن انسان ارزشمندی باشی.

 

* سخت‌ترین كار در دنیا درك فلسفهٔ مالیات بر درآمد است.

 

* سه قدرت بر جهان حكومت می‌كند:۱-ترس ۲-حرص ۳-حماقت.

 

* علم زیباست وقتی هزینهٔ گذران زندگی از آن تامین نشود.

 

* متوجه هستید كه تلگراف سیمی به‌نوعی یك گربهٔ بسیار بسیار درازی است كه وقتی دم‌اش را در نیویورك می‌كشید، سرش در لوس‌آنجلس میومیو می‌كند. این را می‌فهمید؟ و رادیو هم دقیقاً به همین شكل كار می‌كند؛ شما پیام‌هایی را از اینجا می‌فرستید و آنها در جایی دیگر دریافتشان می‌كنند. تنها تفاوت در این است كه دیگر گربه‌ای وجود ندارد.

 

* مسائلی كه بدلیل سطح فعلی تفكر ما بوجود می‌آیند، نمی‌توانند با همان سطح تفكر حل گردند.

 

* من با شهرت بیشتر و بیشتر احمق شدم.البته این یك پدیدهٔ نسبی است.

 

* مهم آن است كه هرگز از پرسش باز نه‌ایستیم.

 

* هیچ كاری برای انسان سخت‌تر از فكركردن نیست.

 

* دین بدون علم كور است و علم بدون دین لنگ است.

 

* در دنیا خط مستقیم وجود ندارد و تمام خطوط بدون استثنا منحنی و دایره وار است و اگر این خط كوچكی كه در نظرما مستقیم جلوه میكند در فضا امتداد یابد خواهیم دید كه منحنی است.

 

* به آینده نمی‌اندیشم چون به زودی فرا خواهد رسید.

 

* به‌سختی میتوان در بین مغزهای متفكر جهان كسی را یافت كه دارای یك‌نوع احساس مذهبی مخصوص به‌خود نباشد، این مذهب با مذهب یك شخص عادی فرق دارد.

 

* خدا، شیر یا خط؟ نمی‌كند.

 

* نگران مشكلاتی كه در ریاضی دارید نباشید. به شما اطمینان می‌دهم كه مشكلات من در این زمینه عظیم‌تر است.

 

* همزمان با گسترش دایرهٔ دانش ما، تاریكی‌ای كه این دایره را احاطه می‌كند نیز گسترده می‌شود.

 

* یك فرد باهوش یك مسئله را حل می‌كند اما یك فرد خردمند از رودررو شدن با آن دوری می‌كند.

 

* در دنیایی كه دیوارها و دروازه‌ها وجود ندارند چه احتیاجی به پنجره و نرده است؟

 

* از وقتی كه ریاضی‌دانان از سرو كول «نظریه نسبیت بالارفته‌اند، دیگر خودم هم از آن سر در نمی‌آورم.

 

* دوچیز بی‌پایان هستند: اول كیهان، دوم نادانی بشر، در مورد اول زیاد مطمئن نیستم.

 

* من نمیدانم انسان‌ها با چه اسلحه‌ای در جنگ جهانی سوم با یك‌دیگر خواهند جنگید، اما در جنگ جهانی چهارم، سلاح آنها سنگ و چوب و چماق خواهد بود.
 

 


 

 

 

یادبودی از آلبرت انیشتین همراه با تصاویر

 


انیشتین در 4 سالگی
 

 


 



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: یادبودی از آلبرت انیشتین همراه با تصاویر , تصاویر , مطالب جالب و خواندنی , مطالب , انیشتن , آلبرت , آلبرت انیشتن , موسیقی , چارلی چاپین ,
:: بازدید از این مطلب : 658
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

روش خنده دار یک چوپان برای کنترل گوسفندانش !

مجموعه : مطالب پربازدید

روش خنده دار یک چوپان برای کنترل گوسفندانش !

 
 
یک گله‌دار چینی برای آنکه بتواند، گله گوسفندانش را کنترل کند، از پوستر و تصاویر گرگ استفاده می‌کند.«دو هبینگ» یک کشاورز و گله‌دار چینی است که به دلیل نداشتن سگ گله، از روش جدید و نوآورانه‌ای برای کنترل گله گوسفندانش استفاده می‌کند.

این کشاورز و گله‌دار به خبرگزاری‌های محلی چین گفت که از پوستر و تصاویر گرگ‌ها استفاده می‌کند، تا بتواند گله گوسفندانش را در مسیر درست هدایت کرده و از منحرف شدن آن‌ها جلوگیری کند.

این در حالیست که این کشاورز می‌گوید، برای اولین بار است که می‌بیند گله گوسفندان با دیدن یک تصویر یا پوستر راه درست را می‌روند.

وی می‌گوید: مردم از این‌که می‌بینند من به جای سگ گله، از پوستر گرگ استفاده می‌کنم به من می‌خندند، اما پوستر و تصویر گرگ بهتر از سگ گله عمل می‌کند.

علاوه بر این هنگامی ‌که از سگ گله استفاده می‌کردم، گوسفندانم بیشتر در خطر بودند و یا گم می‌شدند، اما از زمانی ‌که از پوستر و تصاویر گرگ استفاده می‌کنم، برای هیچیک از گوسفندانم اتفاقی نیفتاده‌ است.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: روش خنده دار یک چوپان برای کنترل گوسفندانش , گوسفند , روش , کنترل , گله دار , کشاورز , سگ , گرگ ,
:: بازدید از این مطلب : 565
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

هدیه مار سمی به دختر دانشجو !!

هدیه مار سمی به دختر دانشجو !!

 
 
 
تابناک : در کلاس زیست شناسی یکی از دانشگاه های ساری، پسر دانشجویی درب کلاس را به صدا درآورده و با خروج استاد از کلاس، بسته کادو شده ای را به او می دهد و عنوان می کند این هدیه متعلق به یکی از دختران دانشجوی این کلاس می باشد.

پس از رفتن دانشجوی پسر و و بازگشت استاد به کلاس و تحویل هدیه مذکور به دانشجوی دختر مورد نظر  سر دانشجو، دوستان  آن دختر از او می خواهند تا بسته مربوطه را باز نماید تا آنرا ببینند .

این گزارش می افزاید آنچه با باز شدن کلاس موجب حیرت ، وحشت و به هم ریختن و حتی تعطیلی کلاس درس شد، وجود یک مار سمّی در آن بسته کادویی بوده است .

شایان ذکر است تاکنون مسئولان این دانشگاه مرکر مازندران نه تنها به انعکاس این خبر اقدام نکردند، بلکه ، از نتیجه بررسی ها در خصوص شناسایی دانشجوی پسر ، چگونگی رابطه او با  دانشجوی دختر و علت انجام چنین اقدام عجیبی در محیط آموزشی و نوع برخورد دانشگاه با وی خبری به دست نیامده است .



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: هدیه مار سمی به دختر دانشجو , دانشجو , هدیه , مارسمی , کلاس , درس , تابناک , استاد ,
:: بازدید از این مطلب : 448
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

عکسهای طبیعت زمستانی اروپا

مجموعه : عکسهای طبیعت

عکسهای طبیعت زمستانی اروپا

مناظر زیبا, مناظر طبیعت, منظره طبیعت, منظره های طبیعی

عکسهای طبیعت زمستانی اروپا

مستند بهشت پرندگان, مستند حیوانات, مستند دایناسورها, مستند کره زمین

عکسهای طبیعت زمستانی اروپا

 

 



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: عکسهای طبیعت زمستانی اروپا , عکس طبیعت , طبیعت , عکس , تصاویر طبیعت , تصاویر , زمستان , برف , اروپا ,
:: بازدید از این مطلب : 1454
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

10 معجزه ی باور نکردنی در پزشکی + تصاویر ویژه

10 معجزه ی باور نکردنی در پزشکی + تصاویر ویژه

از یک میله تو سرش جان سالم به در برد!

بدون شک یکی از معروفترین معجزات پزشکی که به دانشجویان نورولوژی گفته می شود داستان Phineas Gage است. در سال 1848 او به عنوان سر کارگر گروهی که مشغول آماده کردن یک ریل جدید بودند در حال فعالیت بود که یک انفجار باعث شد میله آهنی به بلندی 3 فوت و 7 اینچ در سر او فرو برود. میله از میان گونه های او وارد شده و از قسمت فوقانی سر او خارج شده بود. به نحو معجزه آسایی، دکترها موفق شدند میله را خارج کرده و Gage را نجات دهند هر چند متاسفانه آشکارا شخصیت او تغییر کرد و یازده سال بعد در حالی که از تشنج های شدیدی رنج می برد فوت کرد.

………………………… ………………………… ………………………… ……………………..


 

از یک میله فلزی تو سینش جان سالم به در برد!

 

10 معجزه ی باور نکردنی در پزشکی + تصاویر ویژه


خوب!نفر بعدی Supratim Dota جوان بیست و دو ساله ای است که در حالی که میله فلزی به طول 5 فوت و ضخامت 2 اینچ در ناحیه تحتانی قفسه سینه او فرو رفته بود توانست زنده بماند! این اتفاق موقعی رخ داد که راننده ،کنترل ماشینی که این جوان از شانس بد خود در آن بوده را از دست داده و به یک مانع برخورد کرده بود. خوشبختانه، میله، ارگانهای حساس و مهم را رد کرده بود و جراحان توانستند آن را خارج کنند. Supratim دو هفته بعد در حالی که سلامتی خود را بدست آورده بود، از بیمارستان مرخص شد.

 

………………………… ………………………… ………………………… ……………………..


مردی که تحت یک حمله شدید قرار گرفته بود و برای نزدیک به شش سال یک زندگی گیاهی را تجربه می کرد به طرز باور نکردنی بعد از اینکه پزشکان الکترودها را در مغز او قرار دادند، تغییر کرد. فردی که حتی قادر به بلعیدن نبود ناگهان توانست صحبت کند، بدون کمک غذا بخورد و با خانواده اش ارتباط برقرار کند. این پیشرفت بعد از قرار دادن الکترود ها حاصل شد. برای این که او سیکل طبیعی خواب را تجربه کند، پزشکان مجبور بودند الکترود های او را هر 12 ساعت خاموش و روشن کنند. از این الکترو دها برای تحریک تالاموس که یک منطقه مهم درون مغز است استفاده می کردند. این فرم از تحریک برای بیماران پارکینسونی استفاده می شد اما قبل از آن برای مریضی با این مشخصات استفاده نشده بود.

 

………………………… ………………………… ………………………… ……………………..
علی رغم گشادی رگهای مغزش زنده ماند!

 

10 معجزه ی باور نکردنی در پزشکی + تصاویر ویژه


نفر چهارم دختر ناز 17 ماهه ای به نام 

 

 

 

 

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: 10 معجزه ی باور نکردنی در پزشکی , پزشکی , سلامت , میله , سر , الکترودها , گشادی رگ مغز , رگ مغز , زایمان 70سالگی , زایمان , مغناطیس , بینایی , کودک , چاقو , ضربه چاقو , مغناطیس ,
:: بازدید از این مطلب : 495
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

راهنمای جامع خرید لوازم جانبی لپ تاپ

راهنمای جامع خرید لوازم جانبی لپ تاپ

 
همانقدر که انتخاب یک لپ تاپ مناسب حائز اهمیت است، ‌خرید لوازم جانبی کارآمد و مناسب نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.ما در این راهنما قصد داریم شما را با لوازم جانبی پرفروش لپ تاپ آشنا کنیم تا با گونه های مختلف آن آشنا شوید. در این راهنما ما هفت لوازم جانبی پر کاربرد را معرفی می کنیم، با ما همراه باشید.

 

۱- پایه های خنک کننده لپ تاپ
حتما بارها تا کنون از مضرات گذاشتن لپ تاپ روی ران پا و کار کردن با آن در مدت زمانی طولانی، چیزهایی شنیده اید برای اینکه این آسیب را به حداقل برسانید و دچار مشکل نشوید و خنک کاری لپ تاپ شما به بهترین نحوه ممکن انجام شود بهتر است یک پایه خنک کننده تهیه کنید.پایه های خنک کننده لپ تاپ دارای تنوع زیادی هستند، از تعداد فن های موجود روی آن تا چراغ های LED متغییر است و شما می توانید بر اساس نیاز و سلیقه خود ،‌ مدل مورد نظر را انتخاب کنید.

۲- کیف و کوله های مقاوم
به طور قطع هنگام خرید لپ تاپ نو هر قدر هم قیمت لپ تاپ یا نت بوک پایین باشد یک کیف همراه لپ تاپ به شما می دهند اما ممکن است این کیف کیفیت لازم را نداشته باشد و شاید شما به فراخور کار خود نیاز به کوله برای حمل لپ تاپ داشته باشید و شاید نیازمند کیف مطمئن باشید تا در مقابل ضربه و حریق، لپ تاپ شما را محافظت کنید.قیمت کیف ها و کوله نیز با توجه به جنس، کیفیت و شرکت سازنده و اندازه، متفاوت می باشد.

 



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: راهنمای جامع خرید لوازم جانبی لپ تاپ , لپ تاب , ترفند کامپیوتر , کامپیوتر , لوازم لب تاپ , لوازم کامپیوتر , رم ریدر , رم ,
:: بازدید از این مطلب : 418
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 6 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

تبدیل متن به گفتار با ساخت یک فایل سخنگو

تبدیل متن به گفتار با ساخت یک فایل سخنگو

 

 جالب باشد که بتوانید خودتان به سادگی همچین برنامه ای بسازید!

 

به طوریکه خروجی شما یک فایل کوچک شده که با اجرای آن و تایپ حروف کامپیوتر آن را برای شما میخواند! قطعأ این راه سریعترین و جذاب ترین راه برای تبدیل نوشتار به گفتار است!

بدین منظور:


از منوی Start وارد Run شده و عبارت notepad را وارد نموده و Enter بزنید تا ویرایشگر Notepad ویندوز باز شود.
اکنون دستورات زیر را عینأ داخل Notepad کپی نمایید:
Dim msg, sapi
msg=InputBox("Matneh khod ra vared namaeed! www.Tarfandestan.com","Sokhangoo")
Set sapi=CreateObject("sapi.spvoice")
sapi.Speak msg

سپس از منوی File گزینه Save را انتخاب نمایید.
حال نامی برای فایل خود در نظر گرفته و آن را با فرمت vbs. ذخیره کنید. به عنوان مثال نام فایل خود را Tarfandestan.vbs بگذارید.

پس از اینکار بر روی دکمه Save کلیک کرده تا فایل شما در محل مورد نظر ذخیره گردد.
اکنون به محلی که فایل ذخیره شده بروید و فایل ساخته شده را با دوبار کلیک اجرا نمایید.
خواهید دید پنجره ای باز میشود که با تایپ عبارت مورد نظر خود در قسمت مربوطه و فشردن دکمه OK میتوانید منتظر شنیدن عبارت وارد شده خود توسط کامپیوتر شوید.
لازم به ذکر است که اینکار طبعأ تنها بر روی حروف انگلیسی امکان پذیر است.


:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: تبدیل متن به گفتار با ساخت یک فایل سخنگو , ترفند کامپیوتر , کامپیوتر , تبدیل متن به گفتار , متن ,
:: بازدید از این مطلب : 451
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 6 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

جی میل خود را بصورت آفلاین چک کنید!

جی میل خود را بصورت آفلاین چک کنید!

 
از جمله این امتیازات می توان به کاربر پسند بودن (که اصلاحا به آن User Friendly نیز گفته می شود)، سرعت بالای بارگذاری صفحات ، و ارائه فضای نسبتا زیاد (نزدیک 7 گیگابایت) اشاره نمود. نکته دیگر این است کهGmail درصفحات خود از قرار دادن فایل های گرافیکی سنگین خودداری کرده که این کار کمک شایانی به ساده نمودن و سرعت بخشیدن به عملیات آن کرده است.

 

در ایران به دلیل پایین بودن سرعت اینترنت برای اکثر کاربران، چک کردن ایمیل از طریق وب سایت در بسیاری از وقت ها، کاری وقت گیر و طا قت فرسا است. امروزه گوگل تنها شرکتی است که سرویس POP3 را به صورت كاملاً رایگان در اختیار کاربران خود قرار داده است، قبل از این، Yahoo نیز POP3 را برای کاربران خود ارائه نموده بود اما نه درسرویس رایگان خود، البته ترفندها و نرم افزارهایی برای چک کردن ازطریق سرویس معمولی تحت وب وجود دارد که معمولا در بسیاری از مواقع وقت گیر هستند.

در این مقاله تصمیم بر آن گرفتیم تا سرویس POP3 Gmail و شیوه چک کردن آن توسط نرم افزار Outlook Express را توضیح دهیم. با وجود این سرویس، شما سرعت زیادی برای ارسال وهمچنین دریافت نامه ها از Gmailتان را خواهید داشت. البته نرم افزارهای مدیریت ایمیل دیگری نیز مانند Eudora،Mozilla Thunderbird هم وجود دارند که تفاوت زیادی با Microsoft Outlook یا Outlook Express از نظر تنظیمات ندارند. اما از آنجایی که Outlook Expressدر هنگام نصب ویندوز، بطورخودكار، نصب می شود و اکثر کاربران به آن دسترسی دارند و با محیط آن آشنا هستند، ترجیح دادیم که از این نرم افزار برای گرفتن ایمیل های Gmail استفاده نماییم.

تنظیم دریافت ایمیل POP3
لازم نیست متذکر شویم که شما باید یک Account از Gmail داشته باشید!!

استفاده از POP3 بسیار راحت است و شما با کمی دقت و انجام دادن چند کار کوتاه می توانید به سادگی از این سرویس استفاده کنید.

تنظیم درGmail

 
جی میل خود را بصورت آفلاین چک کنید!
بعد از ورود به Account خود در Gmail در صفحه اصلی بالای سمت راست بر روی Settings کلیک کنید تا مطابق شکل 1 پنجره Mail Settings نمایش داده شود و از آنجا سربرگ Forwarding and POP انتخاب کنید. در قسمت POP Download گزینه Enable POP for all mail را تیک زده و از پایین صفحه گزینه Save changes را کلیک کنید.
شکل شماره 1
تنظیم در Outlook Express

 

اکنون کار شما در سایت به پایان رسیده و نوبت تنظیمات Outlook رسیده است.

• برنامه Outlook Express را اجرا نمایید.

• از منوی Tools بر روی گزینهAccounts کلیک کنید.

• مطابق شکل 2 ابتدا بر روی گزینه Add و سپس گزینه Mail را کلیک کنید.

 
 
 
جی میل خود را بصورت آفلاین چک کنید!
 
 
شکل شماره 2



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: جی میل خود را بصورت آفلاین چک کنید , جی میل , gmail , email , آفلاین , آنلاین , اینترنت , کامپیوتر , ایمیل ,
:: بازدید از این مطلب : 489
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 6 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

50 ترفند در اینترنت اکسپلورر internet explorer

50 ترفند در اینترنت اکسپلورر internet explorer

 
1- وقتی ماوس را روی تصویری از یك صفحه وب می بریم، خط جدیدی به نام lmage Bar ظاهر می شود كه دارای آیكون هایی برای ذخیره چاپ، ارسال از طریق Email و باز كردن فولدر My Picture (شاید برای این كه ببینیم آیا قبلاً تصویر را ذخیره كرده ایم یا نه) می باشد.
اگر معمولاً تصاویر را ذخیره نمی كنید و فكر می كنید lmage Bar مزاحمت ایجاد كرده ، می توانید از طریق منوی Tools ،گزینه Internet Options و صفحه Advanced آن را غیر فعال كنید. در این صفحه، به قسمت Multimedia بروید و علامت گزینه Enable lmage Toolbar را بردارید.

2 – بعضی از سایت های عكس های دیجیتالی دارای تصاویری با وضوح و كیفیت بالا هستند، ولی اگر عكس در پنجره مرورگر جا نشود تولید دردسر می كند. در صورت مواجهه باتصویری كه به علت بزرگ بودن آن نتوانستید تمام عكس را یكجا در صفحه مشاهده كنید، به جای این كه صفحه را به بالا یا پایین (یا به چپ و راست) اسكرول كنید،كمی صبر كیند تا 6IE اندازه آن را برای شما تنظیم كند. اگر ترجیح می دهید عكس را در اندازه واقعی خود ببینید، ماوس را به گوشه پائین در سمت راست برده و روی دكمه مربوطه كلیك كنید.

3 – وقتی تصویری را از طریق پست الكترونیك می فرستید، می توانید آن را كوچكتر كنید تا سریعتر به مقصد برسد. در این راستا، می توانید وضوح 480×640،600×800 یا 768×1024 را انتخاب و كاری كنید كه تمام تصاویری كه می فرستید كوچكتر شوند. دوستانی كه به صورت تلفنی با اینترنت ارتباط دارند حتماً از این توجه شما ممنون خواهند شد.

 



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: 50 ترفند در اینترنت اکسپلورر internet explorer , ترفند اینترنت , اکسپلورر , اینترنت , اکسپلورر , کامپیوترلپ تاب ,
:: بازدید از این مطلب : 518
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 6 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

23 سرانجام ناخوشایند در صورت کم خوابی

مشکلات بی‌خوابی

این روزها بی‌خوابی یکی از مشکلات عمده در جوامع انسانی است

 

امروزه در جوامع شهری بی‌خوابی یکی از مشکلاتی است که می‌توان آن را به روشنی دید.

این روزها بی‌خوابی یکی از مشکلات عمده در جوامع انسانی است. دل‌مشغولی‌های بیش از حد انسان‌ها، آن‌ها را دچار کم‌خوابی می‌کند که این موضوع می‌تواند از نظر جسمی و روحی اثرات مخربی برای افراد در پی داشته باشد. در ادامه به بررسی سرانجام ناخوشایندی خواهیم پرداخت که در صورت مداومت در بی‌خوابی به سراغ افراد خواهد آمد.

امروزه در جوامع شهری بی‌خوابی یکی از مشکلاتی است که می‌توان آن را به روشنی دید. در سال 1942 میلادی متوسط ساعت خواب هشت ساعت بود، اما هم‌اکنون این میزان به 6.8 ساعت در هر شب رسیده است. میزان متوسط خواب ایده‌آل برای هر فرد بالغ در طول 24 ساعت شبانه روز بین 7 تا 9 ساعت است.

براساس آمارهای منتشر شده، بیش از 40 درصد از آمریکایی روزانه کمتر از هفت ساعت می‌خوابند، بر این اساس بیش از 70 میلیون نفر از آمریکایی‌ها دچار کمبود و اختلالات خواب هستند.

با وجود اینکه همگان از اهمیت میزان مناسب برای خوابیدن آگاه هستند، اما باز هم شاهد کم خوابی مخصوصا در میان جوانان هستیم. در جامعه‌ی ایرانی اغلب جوانان پس از بازگشت از محل کار یا دانشگاه مشغول اموراتی نظیر تماشای انواع سریال‌ها، فیلم‌های سینمایی یا انجام بازی‌ و وب‌گردی هستند، از این‌رو بی‌خوابی در کشورمان نیز به مشکلی در میان جوانان تبدیل شده است.

در ادامه به بررسی ۲۳ خطری خواهیم پرداخت که در صورت کم‌خوابی ممکن است گریبان‌گیر افرادی شود که از این مشکل رنج می‌برند.

1. کج خلقی
براساس تحقیقات انجام شده از سوی جمعی از محققان، بد خلقی از جمله‌ی موارد مشهودی است که می‌توان این موضوع را از شکایات متعدد اطرافیان افرادی که کمتر از میزان طبیعی می‌خوابند، مشاهده کرد. این تیم از محققان شماری از افراد کم‌خواب را زیر ذره‌بین قرار داده‌اند و به این نتیجه رسیده‌اند که این افراد در برابر برخی مسائل واکنش تند‌تری نشان می‌دهند. برای مثال می‌توان به ایجاد مزاحمت در زمانی اشاره کرد که این افراد مشغول کار هستند.

2. سردرد
با وجود اینکه دانشمندان در قرن اخیر به ارتباط بین کم‌خوابی و سردرد پی برده‌‌اند، اما هنوز نتوانسته‌اند به روشنی ارتباط بین سردرد و کم‌خوابی را پیدا کنند. درد‌های مزمنی نظیر میگرن در اثر کم‌خوابی شدت می‌گیرند. براساس تحقیقات انجام شده توسط دانشمندان، 36 تا 58 درصد از افرادی که مبتلا به اختلالات تنفسی در زمان خواب هستند، با سردردهای غیرقابل وصفی در زمان بیدار شدن روبرو می‌شوند. دلیل این سردردها بیدار شدن‌های متوالی در طول خواب است که به بی‌خوابی منجر می‌شود.




:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: 23 سرانجام ناخوشایند در صورت کم خوابی , کم خوابی , روانشناسی , مشاوره , مشاوره خانواده , خانواده , مشکل کم خوابی , خلق , سردرد , یادگیری , بینایی ,
:: بازدید از این مطلب : 473
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 5 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

روانشناسی رابطه مبهم و راز آلود با دیگران

 

روانشناسی رابطه مبهم و راز آلود با دیگران

 

در روانشناسي پديده اي بنام زايگارنيك داريم كه به زبان ساده توضيح آن بدين صورت است:ذهن ما عادت دارد كه هر مسئله اي برايش روشن باشد لذا هنگاميكه به يك مسئله مبهم يا حل نشده برخورد كند تا زمانيكه به پاسخ قانع كننده اي نرسد مرتب به دنبال پاسخ مي گردد و روي اين مسئله تمام انرژي خود را مي گذارد.

تصور كنيد دنبال كار مهمي هستيد ،مثلا مراسم ازدواج شما هست و شما سرگرم سامان دادن به برنامه ها و پذيرايي از ميهمانان هستيد. ميان ميهمانان ، فردي بسيار برايتان آشناست ولي به ياد نمي آوريد او را كجا ديده ايد. رها مي كنيد و به دنبال پذيرائي و هيجانهاي مخصوص مراسم خودتان مي رويد ،ولي اين ذهن شما انرژي شما را در جهت شناختن آن ميهمان به كار مي گيرد هنگامي هم كه كنار عروس (يا داماد ) نشسته ايد و غرق در خيالات فرحبخش خودتان هستيد ناگهان مثل اينكه گنجي يافته ايد برقي در چشمانتان مي درخشد كه نشان مي دهد كه فرد مذكور را به خاطر آورده ايد. او همان قصاب محل قبلي شما بوده است كه از قضاء يكي از اقوام عروس ( يا داماد )نيز هست.

مثال ديگر همان اقدام ارشميدس هنگام يافتن جرم حجمي هست. او هنگام كشف اين مسئله در حمام بود ولي به مجرد اينكه جواب را يافت از شوق يافتن جواب ، برهنه از حمام بيرون دويد و فرياد زد يافتم يافتم .(يعني حتي در حمام هم ،ذهن ارشميدس در حال خرج انرژي جهت حل مسئله جرم حجمي بود )اين مسئله در مكتب گشتالت (يكي از مكاتب روانسناسي ) به فسلفه آها معروف است.

حالا كه با مثالهاي بالا مسئله روشن شد . مي خواهيم بگوئيم ما نبايد براي ذهن از عمد و مرتبا ابهام آفريني كنيم تا ذهن انرژي ما را خرج آنها كند. چون ما به ذهن و انرژي آن نيازهاي ضروري بيشتري داريم و بايد صرفه جويي كنيم. هنگاميكه با ديگران برخورد مي كنيم نبايد از جملات دو پهلو و گنگ استفاده كنيم. تا افراد مجبور به اشغال كردن ذهنشان با آنها شوند. فرهنگ ما به خاطر ملاحظاتي، از اين برخوردها و صحبت ها زياد دارد. در اينجا چند نمونه از سخان مبهم و رازآلود را بيان مي كنم ،خودتان هزاران نمونه را خواهيد يافت :

- تعارفات:

( وقتيكه تعارفات زياد مي شود ذهن در پي جواب اينست كه فلاني واقعا تعارف كرده است يا فقط به خاطر احترام حرفي را زده است. = تعارف اومد و نيامد دارد )

- جملات ناكامل مثل :

مي خواستم يه چيزي بهت بگم ولي پيشمان شدم ....

آدم مثل تو نديدم يه جوري هستي .....حالا بگذريم يا جمله معروف حالا .....

صلاح نيست شما اينجا باشي ( از گفتن دليل خودداري كردن )

- امر و نهي هاي بدون دليل مثل :

سانسورها در مكتوبات ،گفتار ها و ... (كه موجب مي شود اذهان بيشتر انرژي صرف كرده و قسمت ها حذف شده را بازسازي كنتد)

ارتباط دختر و پسر

شايد بتوان بحث روابط دختر و پسر ، يا گفتگو در مورد جنس مخالف را نيز به اين مسئله ربط داد. به اين معنا كه يكي از مسائلي كه بيشترين انرژي ذهن جوانان ما را به خود اختصاص مي دهد بحث در مورد جنس مخالف ،عشق و ... مي باشد كه نمونه هاي آن را به وفور مي توان ديد. از آنجا كه در جامعه ما اين مسائل تابو بوده و مورد سانسور رسمي رسانه هاست ،همچنين آزاد نبودن روابط دختر و پسر از يكسو و باز نبودن راه ازدواج از سوي ديگر موجب شده است پسران و دختران نسبت به هم ابهام و رازآلود بودن بيشتري را حس كنند لذا ذهنشان به يكديگر مشغول است و اين روي كار ،هنر ، زندگي و حتي تحصيلشان اثر كرده و انرژي آنها را به تاراج مي برد عشق هاي ليلي و مجنوني كه در فرهنگ ما زبانزد است شاهد اين مدعاست . لذا هر شيوه سالم و صحيحي كه ابهام نسبت به جنس مخالف را از بين ببرد،كمك مي كند كه انرژي هاي رواني و ذهني جوانان ما در جهت هاي سازنده ، بيشتر به جريان بيفتد و آنها را بسوي شخصيت سالم و متعادل سوق دهد.

(در اينجا مراد ما ، چگونگي ارتباط دختر و پسر و مسائل شرعي آن نيست ،همچنين در جهت تائيد يا رد ارتباط آنها نيستيم ،بلكه يكي از مسائل روانشناختي كه بر آن بار شده است را توضيح داده ايم تا ترتيبي اتخاذ شود که به وسیله آن ،راه صحيح شناختن براي طرفين نسبت به هم فراهم گردد بدون آنكه انرژيهايش به هدر رود .)

خلاصه :

سعي كنيم بصورت شفاف با يكديگر و بدون رودربايستي صحبت كنيم تا طبق پديده زايگارنيك، انرژي هاي ما خرج ابهام زدائي ها نشود . تعارفات را حذف كنيم . و رفتارمان را پيچيده و گنگ نشان ندهيم . سئوالات ديگران را به وضوح جواب دهيم . كانال سالم شناسایی بين دختران و پسران جهت ازدواج فراهم گردد تا ضمن بالا رفتن شناختهايشان نسبت به هم، از به هدر رفتن انرژي هايشان به صورت افراطي در اين زمينه جلوگيري گردد .

hamdardi.net



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: روانشناسی رابطه مبهم و راز آلود با دیگران , روانشناسی , مشاوره خانواده , روان , مشاوره , خانواده , امر ونهی , دختر , پسر ,
:: بازدید از این مطلب : 446
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 5 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

چگونه با مرگ عزیران روبرو شویم

چگونه با مرگ عزیزان روبرو شویم

معنای فقدان و از دست دادن را همه می‌دانید؛ بالاخره زمانی در زندگی شما هم بوده که از دست دادن را تجربه کرده‌ باشید اما جنس بعضی از گم‌کردن‌ها و از دست‌دادن‌ها با بقیه فرق می‌کند؛ زخمی به دل می‌نشیند که احساس می‌کنید هیچ‌وقت ترمیم نمی‌شود.

تندرستی، مرگ عزیزان هم یکی از همین نوع از دست‌دادن است. تنها نکته مهم در درمان احساسات ناشی از انواع مختلف فقدان‌ها، عمق احساس اندوه و مدت زمانی است که صرف درمان آن می‌شود. هرچه از دست رفته ما عزیزتر باشد، شدت اندوه بیشتر است و برای گذر از مرحله‌ای به مرحله دیگر مدت بیشتری هم باید صرف کرد.

در فقدان اقوام و نزدیکان دور، ممکن است مراحل کسب بهبود، ظرف چند دقیقه به وقوع بپیوندد، درحالی‌که برای پذیرش مرگ نزدیکان، گاه سال‌ها زمان صرف می‌شود. برای اینکه با مرگ عزیزانتان راحت‌تر کنار بیایید، باید نکاتی را درنظر بگیرد.

ماتم را تشدید نکنید

برای گذر از احساسات منفی ناشی از مرگ عزیزان، باید به زندگی خود ارج نهید و به‌خود تلقین نکنید که عزیز از دست‌رفته آن قدر خوب و فوق‌العاده بوده که در نبودش نمی‌توانید به زندگی ادامه دهید؛ این امر سبب تشدید ماتم شما می‌شود. بهتر است در ابتدای امر، همه یادگارهایی را که از او دارید مثل عکس‎ها، نامه‌ها و اشیای متعلق به شخص از دست رفته، جمع‌آوری کنید و در مرحله اولیه عزاداری، آنها را در جایی پنهان کنید چرا که در این مرحله دیدن چنین یادگارهایی بسیار دردناک خواهد بود.

در مرحله بعد، هنگامی که فقدان او را پذیرفتید و زندگی شما جریان عادی خود را از سر گرفت، آن اشیا و مدارک خاطره‌انگیز را جلوی چشمانتان قرار دهید؛ نگاه کردن به وسایل شخصی عزیزی که از دنیا رفته است، احساس نیرومندی را در سوگوار یا سوگواران برمی‌انگیزد؛ بسیاری از افراد تا ابد این وسایل را حفظ می‌کنند اما جمعی نیز آنها را برای همیشه از خود دور میکنند.

 

الگویی خاص در بیشتر داغدیدگی‌ها

بیشتر داغدیدگی‌ها از یک الگوی خاص پیروی می‌کنند؛ این مسأله معمولا با یک شوک روحی شدید و احساس ناباوری آغاز می‌شود، سپس به مرحله اضطراب و تشویش می‎رسد.در ادامه، مرحله اعتراض و عصبانیت آغاز می‌شود و با گذشت زمان نوبت به مرحله افسردگی می‌رسد و بعد زندگی تداوم می‌یابد.

البته باید توجه داشت که طول مدت برگشت به حالت اولیه در افراد مختلف متفاوت است. به عبارت بهتر، روش سوگواری و غصه‌دار شدن هر فرد منحصر به خود اوست و نمی‌توان روش غالب سوگواری را تعیین کرد.

اینکه نحوه سوگواری افراد، مختص خود آنان است در زندگی زناشویی نمود و تاثیر بیشتری دارد؛ درست زمانی که شما انتظار دارید قدری از غم و اندوه خود را با کسی تقسیم کنید و به‌طور طبیعی متوجه نزدیک‌ترین فرد در اطراف خود (که همسرتان است) می‌شوید، این تناقض را درمی‌یابید که طرف مقابلتان به اندازه شما درگیر این حادثه تلخ یا به عبارت دیگر داغدیدگی ناشی از آن نیست.

چگونه کنار بیاییم

شکی نیست که از دست دادن یک عزیز سخت است اما اگر به نکات زیر توجه کنید، ممکن است تطابق با شرایط تازه برای شما راحت‌تر شود:

در مراسم ویژه سوگواری فرد از دست رفته شرکت کنید چون در ترمیم روحیه آسیب‌دیده بسیار موثر است.با دیگران همراه شوید. اگر در میان فامیل یا دوستان حضور داشته باشید، احساس امنیت بیشتری می‌کنید.

‌هر زمان که قادر هستید، در باره این موضوع و احساسی که دارید، صحبت کنید. صحبت در باره فرد از دست رفته و بیان خاطرات و احساسات خودتان، بسیار کمک‌کننده است. 

‌اگر صحبت کردن برایتان مشکل است، هر آنچه را که مایلید، بنویسید.‌واکنش‌های شما در این دوران طبیعی است و با گذر زمان از شدت آنها کاسته می‌شود.‌درباره اوقات خوشی که با فرد از دست رفته داشته‌اید، فکر کنید.

‌سعی کنید حواستان را پرت کنید. بودن در کنار دوستان و بستگان در این امر به شما کمک می‌کند.‌بهتر است از طرف فرد از دست رفته کار خیری انجام دهید؛ مثلا هر سال در روز تولد یا فوت او به موسسه‌ای خاص به نام او کمک کنید.

‌به یاد خدا باشید. به یاد آورید که هر چه رخ داده خواست او بوده و کاری از دست شما بر نمی‌آید.

وقتی قضیه حاد می‌شود

اگر غم و اندوه شما بعد از مدتی کمتر نشد، افسرده شده‌اید و باید از یک مشاور کمک بگیرید.اما از کجا بفهمیم که مشکلی بروز کرده است؟ اگر موارد زیر در باره شما صدق می‌کند، به کمک یک مشاور احتیاج دارید:

‌ برای مدت چهار ماه یا بیشتر اندوهگین هستید و اصلا بهتر نشده‌اید.‌ آن‌قدر غم و اندوه شما شدید است که اصلا نمی‌توانید فعالیت‌های عادی را از سر بگیرید.‌ اندوه روی تمرکز، خواب، خوراک و اجتماعی بودن شما تاثیر شدیدی گذاشته است.

احساس می‌کنید نمی‌توانید به زندگی ادامه دهید و حتی به مواردی چون خودکشی و آسیب به خود نیز فکر کرده‌اید.در صورتی که احساسات بالا را تجربه کرده‌اید، یادتان باشد بازگشت به زندگی طبیعی به این معنا نیست که عزیز خود را فراموش کرده‌اید.

عشق به او در وجود شماست و خودتان به آن واقفید؛ پس اصلا مهم نیست دیگران چه می‌گویند.سعی کنید هر چه زودتر به زندگی عادی برگردید و خوشحالی طبیعی خود را به دست بیاورید.

مطمئن باشید که عمیق‌ترین غم‌ها با کمک خود افراد، به خوبی سپری شده‌اند و آدم‌ها همچنان به زندگی ادامه می‌دهند. این نکته را هم فراموش نکنید که جسم، روح و ذهن آدمی بسیار آگاهند و می‌دانند چگونه خود را درمان کنند و این درمان چه مدت به طول می‌انجامد.

بهتر است نیازهای خود را تا رسیدن به بهبودی کامل برآورده کنید و به روند بهبودی، اعتماد داشته باشید.

منبع:سلامت نیوز



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: چگونه با مرگ عزیران روبرو شویم , مشاوره , خانواده , مشاوره خانواده , روانشناسی , غم , اندوه , مرگ عزیزان , مرگ ,
:: بازدید از این مطلب : 459
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 5 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

درمان استمناء به روش طب سنتی

مجموعه: روانشناسی

درمان استمناء به روش طب سنتی

 

خود ارضایی متاسفانه به دلیل برخی از عوامل امروز جامعه ما ، گریبانگیر بسیاری از جوانان است.بعضی ها خجالت می کشند یا خلاف حیا می دانند که از درمان این بیماری صحبت کنند ؛ البته این نظرات اگر قالب شود پیامد های وحشتناکی از جمله بی دفاع ماندن جوانان نسبت به این بیماری که روانی هم هست و ندانستن خلاف شرع بودن آن خواهد داشت.

 

ما این جا به بررسی درمان آن از نظر طب سنتی خواهیم پرداخت.

ذکر این نکته ضروری است که اصل در درمان این بیماری ، شناخت کافی از آن و پیامدهای آن است و نیاز به کار روان شناسی دارد

ریشه اصلی استمناء یا خود ارضایی، ریشه ذهنی است و به اعصاب و روان فرد بیمار مربوط می باشد. با توجه به این که تعدادی زیادی از افراد سایت ها، درخواست ارایه روشی جهت ترک عادت استمناء و درمان عوارض آن از جمله زود انزالی را داشتند، در ذیل نسخه ای از منابع طب سنتی در این خصوص ارایه می گردد تا ان شاء الله جهت جلوگیری از انجام این عمل و همچنین رفع علایم و عوارض حاصله، دستورات ذیل موثر واقع گردد:

دم کرده شماره 1) مرزنجوش، سنبل الطیب، گل گاوزبان و بادرنج بویه به نسبت مساوی در قوری ریخته و آب جوش روی آن بریزید و بگذارید تا کامل دم بکشد.

دم کرده شماره 2) افتیمون را در قوری ریخته و آب جوش روی آن بریزید و بگذارید تا به آرامی و خیلی آهسته به طور کامل دم بکشد.

دم کرده شماره 3) استخدوس را در قوری ریخته و آب جوش روی آن بریزید و بگذارید تا به طور کامل دم بکشد.

طرز مصرف:

الف) سه هفته اول: صبح و عصر یک استکان، دم کرده شماره (1)

ب) هفته چهارم و پنجم:

- صبح و عصر یک استکان، دم کرده شماره (1)

- روزی یک فنجان نیز دم کرده شماره (2)

ج) هفته ششم به بعد:

- صبح و عصر یک استکان، دم کرده شماره (1)

 

- روزی یک فنجان دم کرده شماره (2)

 

- روزی یک فنجان نیز دم کرده شماره (3)

 

 

با انجام دستور بند (ج) و مصرف سه دم کرده مربوطه، بعد از این که علایم بیماری کمتر شد، می توانید مصرف دم کرده ها را کمتر نمایید، ولی حداقل برای سه ماه این نسخه را انجام دهید.

 

منبع: ravazadeh.com



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: درمان استمناء به روش طب سنتی , خودارضایی , استمنا , روانشناسی , زودانزالی , مشاوزه خانواده , طب سنتی ,
:: بازدید از این مطلب : 455
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

 

 

 

                        

  در زمان کشف خیانت یکی از والدین باز هم می‌توانید رابطه‌تان را با آنها حفظ کنید‎

 

کشف اینکه یکی از والدینتان به دیگری خیانت کرده است یا می‌کند، کشف وحشتناکی است. این کشف حتی رابطه شما با آنها را هم برایتان زیر سوال می‌برد و ممکن است احساس کنید صمیمیت چندانی با آنها ندارید یا حتی عصبانی شوید. بااین حال آنها هنوز والدین شما هستند و باز هم می‌توانید رابطه‌تان را با آنها حفظ کنید. خیلی مهم است که با روش‌هایی درست احساساتتان را تطبیق دهید، با والدینتان صحبت کنید و مرز تعیین کنید. در آخر شاید بتوانید رابطه‌تان با آنها را ترمیم کنید.

 

قدم اول: کنار آمدن با احساساتتان 

۱. با یک دوست قابل‌اعتماد صحبت کنید. کسی را پیدا کنید که مستقیماً با این جریان در ارتباط نباشد، به همین دلیل بهتر است آن فرد خواهر و برادر یا از اقوامتان نباشد. یک دوست خوب شما را بخاطر احساساتتان قضاوت نخواهد کرد و با اطلاعاتی که به او می‌دهید کمکتان می‌کند وضعیت را ارزیابی کنید.

 

۲. نزد مشاور بروید. در چنین شرایطی احساسات متفاوتی از خشم تا ناراحتی به سراغ شما خواهد آمد. حرف زدن با یک متخصص روانشناس که در زمینه مشاوره تجربه داشته باشد خیلی خوب است چون ممکن است موضوع را از دیدی به شما نشان دهد که خودتان متوجه آن نبودید. این فرد همچنین والدین شما را هم بخاطر رفتارشان قضاوت نمی‌کند و رویکردی منتقدانه خواهد داشت.

 

۳. احساساتتان را در دفتری یادداشت کنید. نوشتن راه بسیار خوبی برای کنار آمدن با احساسات و خالی کردن استرس است. قرار نیست نوشته‌هایتان را کسی ببیند یا بخواند چون اینها دغدغه‌های بسیار خصوصی شما هستند. با این روش می‌توانید احساساتتان را ارزیابی کرده و خودتان را برای حرف زدن با والدینتان آماده کنید.

 

۴. زود نتیجه‌گیری نکنید. شما جای پدر یا مادرتان که خیانت کرده است نیستید و این احتمال وجود دارد که از کل ماجرا باخبر نباشید. ازدواج مسئله‌ای بسیار چالش‌انگیز است و هر دو طرف در موفقیت آن سهیم هستند. ممکن است مشکلی وجود داشته باشد که شما چیزی از آن نمی‌دانید. زود نتیجه‌گیری کردن درمورد اتفاقی که افتاده است کمکی به رابطه شما با والدینتان نمی‌کند.

 

۵. جاسوسی نکنید. ممکن است وسوسه شوید که شواهد و مدارکی علیه پدر یا مادرتان که خیانت می‌کند پیدا کنید ولی این کار هیچ ارتباطی به شما ندارد و وظیفه شما نیست. این ازدواج شما نیست که احساس کنید به شما خیانت شده است. شما فرزند آن خانواده هستید. با این وسوسه مقابله کنید و سعی نکنید موبایل یا ایمیل او را چک کنید.

 

۶. به خواهر یا برادرتان رسیدگی کنید. اگر خواهر یا برادرهایتان هم از موضوع باخبر هستند، از اوضاع و احوال آنها باخبر شوید. اگر از شما کوچکتر هستند، سعی کنید به آنها برسید. مثلاً او را برای پیاده‌روی بیرون ببرید تا بتوانید خصوصی با هم حرف بزنید. درمورد احساساتشان و کنار آمدن به آن با او صحبت کنید.

 

* اگر خواهر یا برادرتان چیزی درمورد این خیانت نمی‌داند، خوب فکر کنید که او را در جریان این مسئله قرار دهید یا خیر. البته انجام این کار وظیفه شما نیست و ممکن است موجب ناراحتی او شوید.

 

قدم دوم: ترمیم رابطه‌ با والدینتان 

۱. به خاطر آورید که چه محبت‌هایی در حقتان کرده است. اینکه متوجه شوید یکی از والدینتان در حال خیانت به دیگری است ممکن است اعتبار او را در نظر شما زیر سوال ببرد. احترام شما برای او خدشه‌دار خواهد شد و ممکن است احساس ناراحتی و عصبانیت کنید. ولی به خاطر بیاورید که در تمام این سال‌ها چه محبت‌هایی در حق شما کرده است چون این محبت‌هاست که رابطه شما را با او تعریف می‌کند نه خیانت او.

 

۲. رابطه‌ جدیدتان با هر کدام از والدینتان را به صورت جداگانه بسازید. در بسیاری از موارد خیانت یکی از والدین باعث از هم پاشیدن خانواده و طلاق والدین می‌شود. ایجاد رابطه با این وضعیت جدید والدینتان به شما کمک خواهد کرد وارد مرحله جدیدی شوید و به هر کدام از آنها به عنوان یک فرد نگاه کنید نه یک گروه یا خانواده.

 

* به هر دو آنها محبت کرده و از هر دو آنها حمایت کنید. این زمان برای هر دو نفر آنها بسیار سخت و سردرگم‌کننده است و اینکه بدانند شما همچنان دوستشان دارید، کمک می‌کند وضعیت بهتری داشته باشند.

 

۳. تصمیم بگیرید که با مسئله خیانت چطور رفتار کنید. اگر تصمیم دارید که پیش روید و رابطه‌تان را با والدینتان ترمیم کنید، به این فکر کنید که می‌خواهید چه رویکردی نسبت به این خیانت داشته باشید. ممکن است نخواهید یا نتوانید که او را ببخشید. ولی نباید از آن بعنوان سلاحی برعلیه او استفاده کنید و هربار که با او وارد مشاجره می‌شوید آن را به روی او بیاورید.

 

* البته هیچ نیازی نیست که روی آن خیانت سرپوش گذاشته شود اما نباید از آن بعنوان نقطه‌ضعف پدر یا مادرتان استفاده کنید.

 

۴. مشخص کنید که می‌خواهید از این به بعد با کدامیک از والدینتان زندگی کنید. رابطه شما با یکی از آنها نباید روی رابطه‌تان با دیگری تاثیر بگذارد. ممکن است تصور کنند که می‌خواهید جانب‌گیری کنید یا اینکه اگر تصمیم بگیرید رابطه‌تان با آن یکی که خیانت کرده است را ترمیم کنید، دیگری ممکن است تصور کند که می‌خواهید او را ببخشید. با هر کدام از آنها تنها بنشینید و درمورد اینکه می‌خواهید از آن به بعد با کدامیک زندگی کنید، حرف بزنید.

 

* به آنها نشان دهید که رابطه‌تان با یکی از آنها تاثیری روی رابطه‌تان با دیگری نمی‌گذارد.

 

۵. زندگی خودتان را پیش ببرید. بااینکه خیانت یکی از والدین ممکن است تهدیدی برای آینده خانواده باشد ولی زندگی خودتان هنوز در جریان است. شما می‌توانید کنترل بعضی مسائل در زندگی را به دست گیرید، مخصوصاً وقتی که احساس می‌کنید کنترلی روی بعضی دیگر از مسائل آن ندارید،

 

* از هر دو والدینتان راهنمایی بگیرید. آنها می‌توانند به ترمیم رابطه‌تان با آنها کمک کنند.

 

قدم سوم: تعیین مرز 

۱. به والدینتان بگویید که نمی‌توانید مابین آنها قرار گیرید. در ازدواجی که خیانت اتفاق افتاده است، متاسفانه بعضی از والدین ممکن است از بچه‌ها برعلیه طرف‌مقابل خود استفاده کنند. این مسئله مخصوصاً وقتی بچه‌ها کوچکتر هستند و هنوز در خانه والدینشان هستند بیشتر اتفاق می‌افتد.

 

* به والدینتان توصیه کنید که پیش مشاور بروند. خودتان هم می‌توانید برای آنها گوش شنوا باشید اما نباید به تکیه‌گاه آنها تبدیل شوید.

 

۲. خودتان را درگیر نکنید و جانب‌گیری هم نکنید. درست کردن اوضاع وظیفه شما نیست. بااینکه چنین اتفاقی مطمئناً روی شما هم تاثیر می‌گذارد ولی تصمیماتی که والدینتان می‌گیرند تصمیمات خودشان است، نه تصمیمات شما.

 

* کارهای یکی از آنها را به دیگری گزارش ندهید و رازهای آنها را برای همدیگر برملا نکنید. بااینکه ممکن است بعضی اوقات این کار بی‌ضرر به نظر برسد، ولی درواقع سوءاستفاده والدینتان از شماست و ممکن است استرس زیادی برایتان به همراه داشته باشد.

 

۳. از همدردی با یکی از آنها جداً خودداری کنید. شاید خودداری از این کار بسیار سخت باشد چون ممکن است احساس کنید باید از پدر یا مادرتان که به او خیانت شده محافظت کنید. ولی ازدواج مسئله‌ای بین دو نفر است و آنها داستان به مراتب طولانی‌تر و پیچیده‌تری از آنچه شما در جریان آن هستید با همدیگر دارند. سعی کنید تا می‌توانید هیچ جانب‌گیری نداشته باشید.

 

قدم چهارم: مواجهه با والدینتان 

۱. تصمیم بگیرید که دوست دارید نتیجه کار چه باشد. قبل از مواجهه با والدینتان، به این فکر کنید که امیدوارید گفتگویتان با آنها چه نتیجه‌ای در بر داشته باشد. بیان این موضوع ممکن است عواقب جدی برای کل خانواده به دنبال داشته باشد، بنابراین قبل از هر اقدامی باید خیلی خوب فکر کنید. هدف شما از این گفتگو ممکن است موارد زیر باشد:

 

– جمع‌آوری اطلاعاتی که دوست دارید بدانید.

– ابراز احساساتتان به آنها

– ترمیم رابطه‌تان با آنها

– دانستن اینکه او به خیانت خود ادامه می‌دهد یا خیر

 

۲. زمانی مناسب برای حرف زدن پیدا کنید. از او بپرسید که چه زمانی برای حرف زدن راحت‌تر است. زمانی را انتخاب کنید که هیچکدامتان برای کاری عجله نداشته باشید و بتوانید به راحتی و ذهن باز با هم حرف بزنید.

 

۳. با حرف زدن درمورد ناراحتی‌تان شروع کنید نه عصبانیت. احساس ناراحتی و اندوهتان را برای او توضیح دهید. با متهم کردن او شروع نکنید. ممکن است او اصلاً از ناراحتی که ممکن است برای شما پیش بیاید آگاه نبوده باشد. وقتی با حرف زدن درمورد عصبانیتتان شروع کنید، متوجه خواهد شد که این عصبانیت از کجا آمده است.

* مثلاً می‌توانید اینطور شروع کنید، «خیلی ناراحتم، شب‌ها نمی‌توانم درست بخوابم و مدام گریه می‌کنم. نگران آینده خانواده هستم.»

 

۴. فاعل جمله‌هایتان «من» باشد نه «تو». تمرکزتان را به احساس خودتان درمورد وضعیت موجود قرار دهید و سعی نکنید او را قضاوت کنید. به جای متهم کردن او، برای او توضیح دهید که حال و روحیه خودتان چطور است. به جای اینکه بگویید، «تو خیلی آدم بدی هستید، چطور تونستی همچنین کاری انجام بدی؟» بگویید، «من واقعاً ناراحتم و غصه دارم.»

 

۵. سعی کنید آرامشتان را حفظ کنید. این زمان برای هر دو شما زمان بسیاری احساسی است و ممکن است حفظ آرامشتان سخت باشد. ولی اگر داد و بیداد نکنید و سعی نکنید با قضاوت و متهم کردن او صحبتتان را ادامه دهید، گفتگوی بسیار موثرتر و کارآمدتری خواهید داشت.

 

۶. گفتگو را مرحله‌ به مرحله پیش ببرید. این گفتگو خیلی مفصل است و ممکن است پدر یا مادرتان کاملاً متعجب شود که شما از خیانت او باخبر هستید. ممکن است عصبی شود و حالت دفاعی بگیرد. احساس خودتان را به او بگویید و زمانی برای هر دوتان بگذارید تا بسنجید که در چه شرایطی هستید و چه حسی دارید.

 

* اگر او نمی‌خواهد با شما وارد صحبت شود و درمورد موضوع حرف بزند، به او نشان دهید که شما دوست دارید در این مورد حرف بزنید ولی می‌توانید این کار را در زمانی که او هم آمادگی لازم را داشت انجام دهید.

 

۷. روی رفتار پدر یا مادرتان که خیانت کرده است متمرکز شوید. گفتگو را حول رفتار او و اینکه چطور این رفتار مطابق با نقش او بعنوان پدری یا مادر نبوده است، قرار دهید. نکته این است که به او حمله‌ور نشوید ولی درمورد رفتار او با هم صحبت کنید.

 

۸. به تصمیم مورد توافق والدینتان احترام بگذارید. ممکن است پدر یا مادرتان که به او خیانت شده است بخواهد دیگری را ببخشد یا او را از خانه بیرون کند یا اصلاً این موضوع را نادیده بگیرد. ممکن است شما با تصمیم او موافق نباشید ولی باز به خاطر بیاورید که این ازدواج شما نیست. آنها خودشان بهترین تصمیم را برای ادامه رابطه‌شان خواهند گرفت.

 

* اگر همچنان با والدینتان زندگی می‌کنید یا خواهر و برادرهایی دارید که در خانه هستند، با والدینتان درمورد اینکه چطور این رفتار می‌تواند بر شما و خواهر و برادرهایتان تاثیر بگذارد صحبت کنید.

 

۹. اگر قصدتان آسیب زدن به او است، با او مواجه نشوید. رفتار پدر یا مادر شما ممکن است ناراحت‌کننده باشد و تاثیر بسیار بدی روی تک‌تک اعضای خانواده بگذارد ولی این مسئله تا حد زیادی فقط بین والدین شماست. نباید خودتان را بین آنها قرار دهید و در تصمیماتشان دخالت کنید.

 

منبع: مردمان



:: برچسب‌ها: وقتی والدینتان خیانت می‌کنند چه باید بکنید , روانشناسی , والدین , همسر , مشاوره , پدر , مادر ,
:: بازدید از این مطلب : 402
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

 

 
 

اعتماد یعنی همه را دوست و برادر و فامیل خودت بدانی‎

 

خیلی از واژه های زیبا و پر ارزش جایش در زندگی ما خالیست، شاید در روزگاران گذشته که مردم آرامش بیشتری در زندگیشان داشتند، واژگان زیبا، حرمت بیشتری داشت، یکی از این زیبایی های زندگی، اعتماد است. اعتماد در بین اعضای خانواده به بهتر شدن روابط کمک فراوانی می کند.

 

اعتماد یعنی همه را دوست و برادر و فامیل خودت بدانی، کودکانت، همه را عمو  و خاله بنامند و حتی ذره ای شک و استرس در دلت راه ندهی که مبادا ممکن است، دیگری خنجری از پشت به تو بزند که دیگر توان ایستادن نداشته باشی.

 

اعتماد یعنی آرامش انسان، یعنی دیگر ناجوان مردی نیست که چیزهایی که برایش زحمت کشیده ای را یک شبه، به یغما ببرد، اعتماد یکی از زیبایی های زندگی، این روزها گم شده است!

 

جالب این که تا امروز نمی دانستم که هنوز هم در دل کودکان ، این فرشته های معصوم و پاک، اعتماد جای دارد، تصور می کردم آنها همه را به چهره ی بچه دزد و گرگ و اژدها می بینند!

 

امروز داشتم پیاده روی می کردم که برای تنفسی تازه، روی صندلی یک پارک نشستم، در خانه ای که رو به روی پارک قرار داشت، چند مرد، بارهای و بسته هایی را داخل ماشین می گذاشتند، گویا اسباب کشی داشتند.

 

یک پسر بچه ی هفت، هشت ساله هم بینشان بود که انگار دوست داشت زودتر بزرگ شود، کارتن هایی را بر می داشت و سعی می کرد که آنها را جا به جا کند، بقیه ی افراد وارد ساختمان شدند و از پسر بچه خواستند که مواظب بارها و اسباب و اثاثیه باشد که مبادا دزدی آنها را ببرد!

 

کوچه خلوت شد و پسر بچه در کنار کارتن ها قدم میزد و دائم داخل ساختمان را نگاه می کرد و زیر لب می گفت که پس چرا نمی آیند ، همین که بلند شدم تا به منزل بروم، متوجه من شد، بعد رو به من کرد و گفت: خاله ...می شه مراقب وسایلمون باشی تا من برم ببینم چرا پدرم اینها نیامدند؟

 

خندیدم...اعتماد آن پسر بچه به من غریبه برایم جالب بود، یعنی چه تصوری از یک دزد، در ذهن داشت، یه سر و دو گوش؟

 

 

اعتماد در بین اعضای خانواده به بهتر شدن روابط کمک فراوانی می کند‎

 

کودکی و شادی هایش

شاید به خاطر همین است که کودکان راحت می خوابند، راحت زندگی می کنند، چرا که هنوز خیلی از واژگان در ذهن آنها جای نگرفته، هنوز سیاهی و پلیدی جایی در قلبشان ندارد.

 

به زندگی خودمان که نگاه می کنم جای این اعتماد های کودکی را خالی می بینم، به راستی چه شد که اعتماد به دیگران در زندگیمان گم شد و همه همدیگر را به چشم دیگری می بینیم؟

 

آیا غیر از این است که روزی ما هم کودک بودیم و به دیگران اعتماد داشتیم، اما کسی یا کسانی با خراب کردن اعتماد ما، ذهنمان را سیاه کردند؟

 

اعتماد در محل کار

دوستی تعریف می کرد که بدون بستن قرار داد برای هیچ ارگانی کار نمی کند! حتی یک روز، وقتی علت را پرسیدم گفت: اولین جایی که مشغول به کار شدم، با بهانه های واهی قراردادم را به تاخیر می انداخت و بعد از سه ماه کار برایشان، بدون پرداخت هیچ حقوقی، عذر مرا خواست، این است که دیگر به هیچ کسی اعتماد نمی کنم ، اول قرارداد و بعد کار...

 

این فرد مارگزیده ایست که از ریسمان سیاه و سفید هم می ترسد و باعث و بانی این ترس و بی اعتمادیش، همان رییس بد قول است.

 

اگر در زندگیمان نگاه کنیم، چقدر باعث بی اعتمادی در بین دیگران شده ایم؟ چقدر جامعه را با بد قولی ها و نامردیمان خراب کردیم، چقدر زیبایی های زندگیمان را به زشتی تبدیل کرده ایم؟ ما در جامعه زندگی می کنیم و همه ی رفتارهایمان غیر از اثر فردی، اثری اجتماعی هم دارد، ما همه در قبال هم مسئولیم، پس کمی در زندگیمان نظر کینم، به قول پیام آور رحمت و مهربانی:

 

حَاسِبُوا أَنْفُسَكُمْ قَبْلَ أَنْ تُحَاسَبُوا وَ زِنُوهَا قَبْلَ أَنْ تُوزَنُوا وَ تَجَهَّزُوا لِلْعَرْضِ الْأَكْبَر. (وسائل الشیعة، شیخ حر عاملی، ج  16، ص 99 ؛ بحار الأنوار، علامه مجلسی، ج  67، ص 73)

 

پیش از آنكه به حساب شما برسند خود به حساب خویش برسید، و قبل از آنكه مورد سنجش قرار گیرید خویشتن را بسنجید، و خود را براى رستاخیز بزرگ آماده كنید.

 

منبع: تبیان



:: موضوعات مرتبط: , , ,
:: برچسب‌ها: اعتماد چیزی که این روزها گم شده , اعتماد , روانشناسی , اعتماد در محل کار , مشاوره خانواده , مشاوره ,
:: بازدید از این مطلب : 479
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

 

 
 
هنگامی که تصمیم می گیرید خانواده خود را وسعت بخشید احتمالا مشتاقید سریع به خواسته خود برسید، اما گاهی ممکن است همه چیز طبق برنامه شما پیش نرود. اگر می خواهید در تصمیمی که گرفته اید با شکست مواجه نشوید و به سرعت باردار شوید راهکارهای زیر را مد نظر قرار دهید.
معاینات پیش از بارداری
قبل از اینکه برای باردار شدن اقدام کنید بهتر است به یک پزشک مراجعه نمایید و ویتامین های مورد نیازتان را مانند اسید فولیک دریافت کنید. اگر شما از لحاظ جسمانی در سلامت باشید شانس تان برای موفقیت در بارداری بیشتر می شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره این موضوع به مقاله معاینات پیش از بارداری دانشنامه فرزند مراجعه نمایید.
تغییر سبک زندگی
هنگامی که در حال تلاش برای بارداری هستید خوردن غذاهای مغذی، حفظ وزن مناسب، ورزش منظم و ترک عادت های بد غذایی (مانند نوشیدن الکل و سیگار کشیدن) و محدود کردن مصرف کافئین می تواند در سرعت بخشیدن به باردار شدن تان تاثیر گذار باشد.
تشخیص زمان تخمک گذاری
بزرگ ترین راز برای سرعت بخشیدن به روند بارداری دانستن زمان تخمک گذاری است. این موضوع بدان معناست که شما و همسرتان می توانید بهترین زمان برای مقاربت که احتمال باروری در آن بیشتر است را بیابید. اگر چرخه های قاعدگی نامنظم دارید شاید یافتن زمان دقیق تخمک گذاری کمی مشکل باشد و باید برای این کار از پزشک تان مشاوره بخواهید. یک راه سریع و آسان برای یافتن زمان تخمک گذاری استفاده از ماشین حساب تخمک گذاری دانشنامه فرزند است.
بهترین زمان مقاربت برای بارداری
اسپرم به مدت 48 تا 72 ساعت در لوله فالوپ زنده می ماند در حالی که تخمک تنها در حدود 24 ساعت عمر می کند. داشتن رابطه جنسی هر روز و به تعداد زیاد لزوما باعث افزایش شانس حامله شدن نمی شود. همچنین عدم مقاربت در زمان قبل از تخمک گذاری به مدت طولانی نیز باعث تجمع اسپرم مرده در مایع منی می شود. بهترین راه، داشتن مقاربت منظم هم در زمان تخمک گذاری و هم قبل از آن می باشد. 



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: راهکارهایی برای سریع باردار شدن , زنان و زایمان , مقاربت , بارداری , رحم , دهانه رحم , تخمک گذاری , سبک زندگی , اسپرممنی , ,
:: بازدید از این مطلب : 476
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

 

 

باردار شدن فرایندی است که نیازمند به زمان است →

بیایید به بارداری‌ به چشم یک فیلم بلند یا اصلاً یک سریال نگاه کنیم که قرار است 9 ماه طول بکشد. انتظار دارید در این 9 ماه چه چیزی ببینید؟ این سریال 40 قسمت طول می‌کشد و شما می‌توانید به راحتی مراحل بارداری را یک به یک از نظر بگذرانید. فرقی نمی‌کند که از کدام هفته متوجه شده باشید پخش چنین سریالی آغاز شده، نکته مهم آن است که شما بازیگر نقش اول این سریال هستید و جنین داخل شکمتان هم بازیگر رو به روی شماست که فعلا برای دیدن آن مجبورید به چند عکس اکتفا کنید. بازیگر اول این نقش شمایید. قرار است که در این 9 ماه حسابی با بازی در این سریال بدرخشید. بهتر است کار را از همین حالا شروع کنید. کمی مطالعه درباره نقشتان می‌تواند شما را به هدفتان که مادر شدن است نزدیک کند. خب با هم بررسی می‌کنیم که قرار است در اولین هفته بارداری شما چه کارهایی انجام دهید و از چه کارهایی پرهیز کنید؟ فرزند کوچک شما قرار است 40 هفته مهمان شما باشد. بنابراین شما باید میزبان خوبی برای او باشید.


برای بسیاری از زنان، 12 هفته اول بارداری بسیار متفاوت است زیرا چیزهای جدید، حتی خسته کننده‌ای را تجربه می‌کنند. بدن شما در حال آماده کردن فضا برای رشد جنین است. حال زمان آن است که به خوبی از خودتان مراقبت کنید. 
وضعیت جنین در هفته اول بارداری 
خب حالا کمی گیج شده‌اید شاید از خودتان بپرسید که بالأخره این ریزه میزه شیطان قرار است 40 هفته بماند یا سرهفته سی و هشتم بیرون می‌آید؟ سؤال شما یک جواب کوتاه دارد 2 هفته زمان می‌برد تا تخمک‌گذاری در رحم شما از آخرین دوره قاعدگی انجام شود. این دوره مهم‌ترین زمان زندگی شماست چرا که در نهایت در این زمان شما به عنوان بازیگر نهایی این سریال و در نقش مادر انتخاب می‌شوید.
هفته اول شما دوره باروری را طی می‌کنید. در این مرحله قرار است که تخمک از تخمدان آزاد شده و از طریق لوله‌هایی به نام فالوپ به سمت رحم شما حرکت کند. تخمک در درون لوله فالوپ توسط اسپرم بارور می‌شود. بنابراین بعد از دوره قاعدگی و در زمان تخمک‌گذاری وقت دارید تا برای باردار شدن دست به کار شوید.
اسپرم می‌تواند به مدت 4 یا 5 روز زنده بماند در حالی که تخمک بیش از 24 ساعت توانایی زنده ماندن ندارد. بنابراین چند روز پیش از زمان تخمک‌گذاری وقت مناسب برای عملی کردن تصمیم خود است. خوب شاید بپرسید که زمان تخمک‌گذاری را چگونه حدس بزنیم؟ کار چندان سختی نیست با استفاده از این روش می‌توانید حدود این زمان را بیابید؛ زمان دوره قاعدگی بعدی خود را از عدد  12 یا 16 کم کنید. عدد به‌دست آمده زمان تخمک‌گذاری را مشخص می‌کند.
قد: 0 سانتی متر
وزن:0 گرم

 وضعیت مادر در هفته اول بارداری
نشانه‌های تخمک‌گذاری
با این حال اگر با استفاده از فرمول بالا به نتیجه نرسیدید باید به شما بگوییم که روش‌های تشخیصی دیگری برای زمان تخمک‌گذاری وجود دارد. نشانه‌هایی که می‌توانید پیش از تصمیم برای بارداری به آن توجه کنید تا در زمان مورد نظر وقت را از دست ندهید.
تغییر ترشح در دهانه رحم
تغییر ترشحات در دهانه رحم از نشانه‌های زمان تخمک‌گذاری است. هرچقدر از روزهای قاعدگی فاصله بگیرید میزان این ترشحات افزایش می‌یابد. این ترشحات نشان‌دهنده سطح هورمون استروژن در بدن است که افزایش آن، احتمال حاملگی را افزایش می‌دهد. دقت کنید که ترشحات شفاف، لیز و چسبنده افزایش احتمال بارداری را در پی دارد.
این ترشحات در حالت طبیعی به عنوان یک سد محافظ عمل می‌کنند، اما در زمان اوج توانایی باردار شدن در شما این ترشحات به اسپرم اجازه می‌دهند تا از مجرای رحم عبور کرده و به سمت رحم بروند. سپس به طرف لوله‌های فالوپ (لوله‌های رحمی) حرکت می‌کنند تا با تخمک برخورد کند.
افزایش دمای بدن
باردار شدن فرایندی است که نیازمند به زمان است. بنابراین در اقدامات مربوط به بارداری صبر خود را بالا ببرید. یکی از نشانه‌هایی که شما را به زمان تخمک‌گذاری هدایت می‌کند افزایش دمای بدن است. شما می‌توانید در مقاطع زمانی بعد از قاعدگی با استفاده از دماسنج‌ دمای بدن خود را هر روز صبح بعد از خواب اندازه بگیرد. در زمان تخمک‌گذاری دمای بدن حدود نیم درجه افزایش می‌یابد چرا که آزاد شدن تخمک منجر به افزایش هورمون پروژسترون در بدن می‌شود.
پس از تخمک‌گذاری، یک تا دو روز طول می‌کشد تا سطح هورمون پروژسترون به حدی برسد که دمای بدن شما را افزایش بدهد. اما از آنجا که تخمک تنها حداکثر ۲۴ ساعت می‌تواند زنده بماند، هنگامی که دمای بدن افزایش پیدا می‌کند، دیگر برای باردار شدن بسیار دیر شده است به همین دلیل متخصصان پیشنهاد می‌کنند دمای بدن خود را برای چند ماه دقیقاً زیر نظر گرفته و نموداری برای آن طراحی کنید تا بتوانید الگوی افزایش دما را تشخیص داده و زمان احتمالی تخمک‌گذاری خود را مشخص کنید. در این صورت می‌توانید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنید که دو تا سه روز پیش از موعد افزایش دمای بدن خود آمیزش داشته باشید. 

                                                                

تغییر ترشحات در دهانه رحم از نشانه‌های زمان تخمک‌گذاری است

 
درد در ناحیه شکمی
حدوداً ۲۰ درصد از خانم‌ها می‌توانند تخمک‌گذاری و فعالیت مربوط به آن را احساس کنند که نشانه‌های آن می‌تواند از درد ملایم تا تیر کشیدن‌های شدید و ناگهانی زیر شکم باشد. این حالت که به آن «میتل اشمرز» گفته می‌شود، ممکن است از چند دقیقه تا چند ساعت طول بکشد.
 مراقبت‌های بارداری
قبل از هر کاری پیش پزشک بروید تا از آمادگی بدنتان برای پذیرش این نقش بزرگ مطمئن باشید. تست‌های مختلف از جمله پاپ اسمیر، معاینه پستان، معاینه لگنی، معاینه شکم، تست‌های غربالگری و آزمایش خون (برای بررسی آنتی بادی‌های خاص مانند CMV یا توکسوپلاسموز) را انجام دهید. اگر متوجه بیماری خاصی از قبیل پولیپ، کیست، کم‌کاری و زیادکاری تیروئید و فیبروئید شدید. بهترین زمان برای درمان قبل از بارداری خواهد بود. حتماً حواستان به داروهایی که مصرف می‌کنید باشد. داروها روی جنین تأثیر می‌گذارد.

* سیگار و الکل را کنار بگذارید. مصرف این دو ماده ارزش آسیب رساندن به فرزندتان، نقض‌های مادرزادی، مشکلات کم‌وزنی کودک و .... را ندارید.

* استرس را فراموش کنید. نگرانی و استرس مانع بزرگی برای مادرشدن شماست بنابراین با کنار گذاشتن آن می‌توانید باردار شدن خود را تضمین کنید.

* وزنتان را تعدیل کنید. اگر اضافه وزن دارید یا با لاغری شدید رو به رو هستید حتماً به فکر تنظیم وزن خود باشید. چرا که اضافه وزن زیاد و لاغری شدید می‌تواند دوران بارداری سختی را برای شما رقم بزند.

از گرمای زیاد دوری کند، گرمای زیاد روی کیفیت عملکرد اسپرم ها تأثیر می‌گذارد و باعث کاهش میزان آنها در بیضه‌ها می‌شود.

* از این به بعد باید خواب کافی داشته باشید. 8 ساعت در روز بخوابید. اگر در خوابیدن مشکل دارید حتماً در این باره با پزشک صحبت کنید.

* فکر نکنید فقط داروهای شیمیایی برای بارداری مضر است داروهای گیاهی هم می‌تواند مشکلات جدی برای شما در دوران بارداری ایجاد کند. پس، از خوردن داروهای گیاهی بدون مشورت با متخصصان جداً خودداری کنید. 

* بارداری فشار بیشتری به بدن شما وارد می‌کند. بنابراین اگر از قبل از بارداری خود استقامت لازم بدنی را داشته‌اید، شروع خوبی برایتان خواهد بود.

در هفته اول بارداری، یک برنامه ورزشی متعادل، به اندازه یک رژیم غذایی متعادل برایتان ضروری است. ورزش‌های هوازی یا ایروبیک، ورزش‌های انعطاف پذیری و استقامت عضلانی برایتان مناسب خواهد بود.

به خاطر بسپارید که تمرکز حرکات ورزشی بر شکم و کمرتان برای بارداری شما بسیار مفید است. اگر چه بهتر است قبل از اقدام به هر کاری با پزشکتان مشورت کنید.   

 

                                                            

یکی از نشانه‌هایی که شما را به زمان تخمک‌گذاری هدایت می‌کند افزایش دمای بدن است

 

   تغذیه
شما همان چیزی هستید، که می‌خورید. این یک جمله قدیمی است. بنابراین تعجبی ندارد اگر بگوییم که رژیم غذایی شما در طول بارداری، بر سلامت کودکتان تاثیر می‌گذارد. اما خبر جدید این است، چیزی که شما در طول 9 ماه بارداری می‌خورید، نه تنها روی سلامت کودکتان که بر سلامت آینده شما نیز تاثیر می‌گذارد. در اینجا 10 قانون اولیه را به شما معرفی می‌کنیم:
* صبحانه، ناهار، شام و میان وعده‌ خود را کامل بخورید.

* برای این که از کامل بودن آن اطمینان حاصل کنید، از چیزهایی که به مدت یک هفته می‌خورید، لیستی تهیه کنید و آن را با آنچه که در این دوره به شما پیشنهاد می‌شود، مقایسه کنید.

*  مکمل ها را به رژیم غذایی خود راه دهید.

* از مولتی ویتامین‌های بارداری که شامل فولیک اسید و دیگر مواد معدنی ضروری و ویتامین‌های مورد نیاز بارداری است، مصرف کنید. فولات به طور طبیعی در عدس، لوبیا خشک و نخود فرنگی یافت می‌شود. فولیک اسید را نیز می‌توانید از نان سبوس دار غنی شده به دست آورید.

* با پزشک خود درباره مصرف ویتامین‌های بارداری (اگر از قبل مصرف نمی‌کردید) مشورت کنید.
* به اندازه 2 نفر غذا نخورید.
* از خوردن ماهی غافل نشوید.
* الکل مصرف نکنید.
*  به میزان کافی آهن بخورید.
*  باکتری‌ها را از بدن خود دور کنید.
* مصرف کافئین خود را محدود کنید.
* دور خوراکی‌هایی را که ارزش غذایی ندارد، خط بکشید.
* مصرف کلسیم خود را افزایش دهید.
*  روی مصرف فیبر تمرکز کنید.

 



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: هفته اول بارداری , بارداری , رحم , واژن , زنان و زایمان , زایمان , جنین , تخمک گذاری , ترشح دهانه رحم , دمای بدن , درد شکم , مراقبت بارداری ,
:: بازدید از این مطلب : 490
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

 

 

انجام آزمایش ژنتیک در ازدواج های فامیلی اجباری است

 

انجام آزمایش ژنتیک در ازدواج های فامیلی اجباری است. خوب است بدانید 2 تا 5 درصد تولدهای زنده با اختلالات ژنتیکی همراه است. به علاوه آن که در ازدواج های فامیلی، نقایص ژنتیک نوزادان سه تا چهار برابر ازدواج های غریبه است.
شاید خیلی ها ندانند بخشی از بیماری های مادرزادی به سبب اختلالات ژنتیکی رخ می دهند که این عامل در کشور ما بسیار شایع است. البته بخشی از بیماری های مادرزادی نیز ناشی از عوامل محیطی است، به گونه ای که مادر در دوران بارداری (سه ماهه اول) دچار بیماری هایی مانند سرخجه یا بیماری ویروسی شود که این عوامل باعث بروز نقص در جنین می شود. برخی بیماری های مادرزادی نیز به هر دو دلیل ژنتیک و عوامل محیطی رخ می دهند، به طوری که فرد استعداد اختلالات ژنتیکی را دارد و عوامل محیطی در تشدید آن دخیل می شود که آلرژی و سرطان ها جزو این دسته اند.
حال شاید سوال شما این باشد که در چه شرایطی خطر انتقال یک بیماری با زمینه ژنتیک در فرزندان یک خانواده به طور مادرزادی وجود دارد ؟
دکتر رفیعی، معاون پیشگیری از معلولیت های مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور پاسخ می دهد:
بیماری های ارثی در هر زمانی از طول زندگی ممکن است بروز کنند و حتی بروز آنها در سنین بالاتر، ارثی بودن آنها را رد نمی کند. در صورت بروز بیماری در بدو تولد به آن بیماری یا اختلال مادرزادی گفته می شود، ولی باید به این نکته توجه داشت که تمام اختلالات مادرزادی، ژنتیکی و ارثی نیستند و عوامل گوناگونی می توانند باعث بروز اختلالات مادرزادی شوند.
ابهام دیگری که در اینجا وجود دارد این است که بسیاری از مردم تصور می کنند این بیماری ها از مادر به کودک منتقل شده است، در صورتی که چنین نبوده وعلت بیماری ممکن است مشکلات دیگری باشد.
اصولا بیماری های ارثی به گروهی از بیماری ها گفته می شود که از پدر یا مادر یا هر دو به فرزندان منتقل شود. تفاوت این بیماری ها با بیماری های فامیلی در این است که در انواع فامیلی ممکن است پدر یا مادر هیچ کدام مبتلا نباشند، ولی بیماری در دیگر اعضای فامیل وجود داشته باشد. 

             

بخشی از بیماری های مادرزادی به سبب اختلالات ژنتیکی رخ می دهند

  
ابتلای قطعی فرزندان به بیماری والدین
جالب است بدانید بیماری های ارثی با توجه به ماهیت و نوع توارث از نظر میزان انتقال به نسل بعدی متفاوت هستند و در موارد نادری صد درصد به فرزندان منتقل می شوند.
دکتر رفیعی با بیان مطلب فوق اظهار می کند: در گروهی از این بیماری ها چنانچه پدر و مادر هر دو ناقل بیماری باشند با احتمال 25 درصد، فرزندان آنها در هر بار بارداری به بیماری مبتلا می شوند (مثل بیماری تالاسمی). اما در گروه دیگر از بیماری ها چنانچه یکی از والدین به بیماری مبتلا باشد، در هر بار بارداری با احتمال 50 درصد، فرزندان به آن بیماری مبتلا می شوند (مثل بیماری هانتینگتون).
این متخصص می افزاید: در دسته دیگری از بیماری های ژنتیک، توارث به این صورت است که بیماری فقط در جنس مذکر یا مونث بروز می کند و در واقع بیماری وابسته به جنس است.

آیا می شود جلوی ابتلا به بیماری ژنتیکی را گرفت؟
خیلی ها می خواهند بدانند آیا اصلاح سبک زندگی می تواند از ابتلا به بیماری هایی با زمینه ژنتیک پیشگیری کند؟
به گفته معاون پیشگیری از معلولیت های مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور در مواردی که عوامل ژنتیک در کنار عوامل محیطی باعث بروز بیماری می شوند، اصلاح سبک زندگی و بهبود شرایط محیطی می تواند تا حد زیادی مانع بروز بیماری شود، مانند بیماری های عروق قلبی و اختلالات خلقی. بر این اساس، توصیه می شود تمام افرادی که بین فامیل ، بیماری خاصی را مشاهده می کنند هر چند ندانند بیماری شان منشأ ژنتیک دارد یا نه، اگر چه با غیرفامیل و غریبه هم ازدواج کنند، مشاوره ژنتیک را انجام دهند.

تشخیص بیماری های ژنتیک با آزمایش های خاص
با توجه به این که بسیاری از بیماری های ارثی و ژنتیک قابل درمان نیستند، پیشگیری از بروز این بیماری ها بسیار مهم است و به همین علت انجام مشاوره ژنتیک بهترین روش پیشگیری است.
دکتر بدیعی در این باره توضیح می دهد: مشاوره ژنتیک می تواند در مراحل مختلف ( قبل از ازدواج، قبل از بارداری، حین بارداری یا در صورت داشتن فرزند بیمار ) انجام بگیرد، ولی بهترین زمان انجام آن پیش از ازدواج است.
طی روند مشاوره ژنتیک علاوه بر رسم شجره نامه فامیلی، میزان خطر بروز بیماری های ارثی محاسبه شده و راه های شناسایی و پیشگیری از آن برای مراجعان توضیح داده می شود و در صورت نیاز، آزمایشات اختصاصی برای مراجعان انجام می شود. البته باید به این نکته توجه کرد که انجام آزمایش ژنتیک برای همه لازم نیست و آزمایشی وجود ندارد که به تنهایی بتواند همه بیماری های ژنتیکی و ارثی را شناسایی کند.

سقط جنین های ژنتیکی
جالب است بدانید 60 درصد سقط جنین های بیش از سه بار ریشه ژنتیک دارند. به طور طبیعی در همه انسان ها هفت تا هشت ژن معیوب وجود دارد که در ازدواج های غریبه احتمال این که ژن های معیوب زوجین در کنار هم قرار بگیرند، حدود 2 درصد است که این رقم در مورد ازدواج های فامیلی به دلیل مشترک بودن اجداد زوجین سه تا چهار برابر بیشتر از ازدواج با فرد غیر فامیل و به اصطلاح غریبه است. در واقع، هر چه ازدواج فامیلی نزدیک تر باشد (مانند ازدواج دختر عمو با پسر عمو)، خطر بیماری های مادرزادی جنین و نوزادان تا 12 برابر افزایش می یابد.
توجه داشته باشید از طریق مشاوره ژنتیک یا فرآیندی که پزشک، اطلاعات (شجره نامه) را از فرد یا خانواده او می گیرد، با توجه به نسبت فامیلی ، از طریق فرمولی خاص میزان خطر برای تولد فرزند در یک ازدواج فامیلی محاسبه می شود. به این ترتیب مشخص می شود که چه میزان امکان ابتلا به بیماری ژنتیکی در جنین یا نوزاد وجود دارد.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: آزمایش ژنتیک , زنان و زایمان , زایمان , ژنتیک , ازدواج فامیلی , آزمایش , اختلالات ژنتیکی , دوران بارداری , بیماری های مادرزاد ,
:: بازدید از این مطلب : 444
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

خاکشیر در دوران بارداری

 
 
مصرف خاکشیر در اواخر بارداری بر  آماده نمودن دهانه رحم برای زایمان واژینال موثر است
 
خاکشیر گیاهی است علفی یک‌ساله یا دوساله که ارتفاع ساقه آن تا یک متر نیز می‌رسد. تخم این گیاه که همان خاکشیر است، ریز و کمی دراز و معمولا به دو رنگ وجود دارد: قرمز که دارای طعم کمی تلخ است و دیگری قرمز تیره.
خواص دارویی خاکشیر
خاکشیر از نظر طب قدیم ایران، گرم و تر است.
التیام دهنده زخم و جراحات است.
خاکشیر تب‌بُر است.
سرخک و مخملک را دوا می‌کند.
خاکشیر گرفتگی صدا را باز می‌کند.
 از گلها و برگهای گیاه می‌توان برای رفع بیماری ناشی از کمبود ویتامین C استفاده کرد.
برای از بین بردن ترشحات زنانه و آب آوردن نسوج می‌توان از خاکشیر استفاده کرد.
دانه‌های خاکشیر اندکی ضدعفونی کننده و ضد کرم هستند.
 خاکشیر ملین و خنک کننده با آب سرد است.
بذر آن بر میزان شهوت و میل جنسی می‌افزاید.
 تنظیم کننده دستگاه گوارشی بوده و ابتلاء معده را به بیماری‌ها مرتفع می‌سازد.
خاکشیر برای رفع بیماری‌های نقرس، ورم گوش و دستگاه تناسلی مفید است.
به عنوان خنک کننده در امراض حصبه و آبله تجویز شده است.
 مصرف خاکشیر در بارداری:
جهت رفع یبوست در دوران بارداری، خانم های باردار میتوانند یک قاشق چایخوری خاکشیر را در یک لیوان آب جوشیده ولرم ریخته و با کمی عسل شیرین کنند و روزی ۱ الی ۲ بار مصرف کنند.
مصرف خاکشیر در اواخر بارداری بر  آماده نمودن دهانه رحم برای زایمان واژینال موثر است. لذا توصیه می گردد با توجه به اینکه مصرف خاکشیر دردوران بارداری منع مصرف ندارد در زنان باردار جهت تسهیل زایمان استفاده شود.
 مصرف خاکشیر در شیردهی:
مصرف زیاد خاکشیر  در دوران شیردهی ممکن است سبب افزایش موقتی نفخ شکم مادر و بروز نفخ و دل درد در نوزاد شود. 


:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: خاکشیر در دوران بارداری , زنان و زایمان , بارداری , خاکشیر , رحم , بارداری , دوران شیردهی , دل درد , نفخ , یبوست ,
:: بازدید از این مطلب : 444
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

 

 

برای ایجاد رابطه صمیمی با همسر قرار نیست کار بزرگ، پرخرج و یا عجیب و غریبی انجام دهید

هرگز فکر کرده اید چرا بعضی از زوجها اینقدر عاشق و صمیمی هستند؟ این به آن دلیل نیست که زندگی آنها ایده آل است و هیچ مشکلی ندارند، بلکه نکته اینجاست که آنها نحو حفظ روابط عاشقانه و جلوگیری از فرسایش روزمره آن را به خوبی می دانند.

ازدواج ها اغلب با یک حال خوب شروع می شوند. دوست داشتن، دوست داشته شدن و رسیدن به فردی که پسندیده ایم یا به دلمان نشسته، شور و هیجانی ایجاد می کند که به زندگی مان عطر و رنگ می بخشد. تجربه چنین شور و هیجانی نه تنها حال خود ما که حال اطرافیان را هم خوب می کند. زن و شوهرها به تجربه می گویند این حال خیلی خوب تا ابد ماندگار نیست و بالاخره یک روز همه چیز معمولی می شود.

در ادامه راهکارهای ساده ای معرفی می کنیم که با استفاده از آن ها، بدون آن که هزینه زیادی صرف نمایید، می توانید زندگی صمیمانه ای برای خود و همسرتان بسازید و حال خوب روزهای اول را دوباره داشته باشید.


تهیه لیستی از کارهای لذت بخش دو نفره
با همسر خود به گونه ای رفتار کنید که در روزهای ابتدای آشنایی رفتار می کردید. لیستی از کارهای لذت بخش دو نفره اتان و آن چیزهایی که هر دو از آن لذت می برید تهیه کنید و هر وقت به مورد جدیدی رسیدید، آن را به لیست اضافه کنید. برای این اتفاقات برنامه ریزی کنید و سعی کنید موقعیت تکرار آنها را فراهم کنید.

کنار همسر به آشپزخانه فکر نکنید
در کنار همسرتان حضور قلب داشته باشید. تمرین کنید ذهن خود را به زمان حال متمرکز کنید. وقتی در کنار همسرتان هستید، به کار، رنگ جدیدی که قرار است به آشپزخانه بزنید،و .. فکر نکنید. شاهراه رسیدن به صمیمیت، توانایی برقراری ارتباط موثر با همسر است. اگر سعی کنید به همسرتان و نیازهایش توجه کنید، آن چه می گوید را درست و کامل بشنوید، در برابر انتقادهایش به سرعت موضع دفاعی نگیرید و هنگام بروز مشکلات و سوءتفاهم ها فقط وی را مقصر و مسئول ندانید. بخش بزرگی از راه رسیدن به صمیمیت با همسرتان را پیموده اید.


همسر شما نیاز دارد که بداند برای شما اهمیت دارد و حتی اولویت اول زندگی شماست. اگر بتوانید چنین حسی به همسرتان بدهید، گام بزرگی برای رسیدن به صمیمیت در زندگی زناشویی تان برداشته اید.

                                                                   

شما و همسرتان یک تیم هستید، بنابراین تا جایی که می توانید با هم باشید

 

در مورد آن چه برایتان مهم است صحبت کنید
هرچه شما صریح تر و روشن تر افکار، احساسات، نیازها و خواسته هایتان را با همسرتان در میان بگذارید، رابطه صمیمانه تری خواهید داشت. بنابراین برای ایجاد رابطه صمیمانه، با همسرتان صحبت کنید و به وی کمک کنید تا شما را بهتر بشناسند.توجه داشته باشید که اگر به همسرتان اجازه بدهید شما را بشناسد، بهتر می تواند برای رضای نگه داشتن و برآورده کردن نیازهایتان تلاش کند. بنابراین این باور اشتباه را کنار بگذارید که همسرتان باید خودش ویژگی ها، حساسیت ها و نیازهای شما را بفهمد.


به نیازهای همسرتان توجه کنید
اگرچه همسرتان باید به شما برای شناخت خود کمک نماید، اما شما هم انتظار نداشته باشید همسرتان در مورد همه حس ها و نیازهایش به شما اطلاعات بدهد. توجه داشته باشید که گاهی خود افراد نیز خیلی در مورد حس ها و نیازهایشان نمی دانند و البته ممکن است برایشان صحبت کردن در مورد آن ها راحت نباشد. بنابراین خودتان دست به کار شناخت همسرتان و درک و برآورده کردن نیازهایش باشید.


تکی تصمیم نگیرید
تنها تصمیم نگیرید. شما و همسرتان یک تیم هستید، بنابر این تا جایی که می توانید با هم و در کنار هم باشید. باید احساس کنید که با همسرتان کامل می شوید و دو بخش از وجود یک نفر هستید، پس وقتی نیم   دیگر وجودتان حضور ندارد، تصمیم گیری نکنید. شرایط را با هم بسنجید و با هم تصمیم گیری کنید ؛ در مورد همه چیز، خواه موارد کوچک و خواه بزرگ باشد. خود را مشتاق سازش و سازگاری نشان دهید.


دفترچه خاطرات زندگی مشترک را ورق بزنید
شما روزهای صمیمانه ای را پشت سر گذاشته اید که مرور آن ها و پررنگ نمودن نشان می تواند به افزایش صمیمیت بین شما و همسرتان کمک کند. خاطرات اوایل آشنایی، نامزدی و ازدواج شما خاطرات شیرین و دلچسبی هستند که باید هر از چند گاهی آن ها را به همراه همسرتان و یا حتی به تنهایی مرور نمایید. تماشای عکس ها و فیلم های مراسم ازدواجتان، قرارگذاشتن و رفتن به مکان هایی که با آن ها خاطره دارید، انجام مجدد کارهای خاص و غافلگیرکننده دوران عاشقی معجزه می کند.


با کارهای کوچک و بدون هزینه او را خوشحال کنید
برای ایجاد رابطه صمیمی با همسرتان قرار نیست کار بزرگ، پرخرج و یا عجیب و غریبی انجام دهید. کارهای کوچکی مثل پختن یک غذای خوشمزه ، تماس گرفتن یا ارسال پیامک، احوالپرسی های روزانه، غافلگیر کردن، گذاشتن یادداشت های محبت آمیز در جیب یا ماشین همسر، خرید گل به عنوان هدیه یا عذرخواهی، پیشنهاد صرف یک وعده غذایی در بیرون از منزل و یا مسافرت، کارهای ساده ای هستند که اثر شگفت انگیزی بر روی افزایش صمیمیت بین همسران دارند.

منبع: تبیان



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: رابطه صمیمی با همسر , همسرداری , رازموفقیت , رابطه صمیمی , رابطه , زن و شوهر , ازدواج , طلاق ,
:: بازدید از این مطلب : 445
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

 

 
 

برای خاتمه دادن به رفتارهای نامطلوب همسرتان، از قالب قربانی بودن رها شوید‎

 

تا به کی می‌خواهید نقش قربانی را بازی کنید؟ برای خاتمه دادن به رفتارهای نامطلوب همسرتان، شایسته است از قالب قربانی بودن رها شوید و از حق خود دفاع کنید، دفاع از حق به معنای عصبانیت، تهدید، قهر، انتقاد کوبنده و... نیست بلکه باید بتوانید در مقابل رفتارهای غیرمنصفانه همسرتان، با حفظ حرمت، مقابله مثبت کنید، چه بسا تا زمانی که شما پذیرای درخواست‌های ناموجه ایشان باشید، همسرتان به اشتباه گمان می‌کند که سبک زندگی‌ اش درست است و نیازی به هیچ تغییری نیست.
یکی از خوانندگان درباره تحقیر و عیب جویی های همسرش نوشته است: همسرم برای من و کارهایی که انجام می‌دهم هیچ ارزشی قائل نیست، مدام عیب‌جویی می‌کند و از تمامی رفتارها و علایقم حتی آشپزی‌ام نیز ایراد می‌گیرد، در مقابل تحقیرهای بی‌امان او غالباً سکوت می‌کنم و درصورت اعتراض نیز پاسخی جز این نمی‌شنوم «حرف‌های مرا جدی نگیر»! لطفاً مرا راهنمایی کنید.
به دنبال کشف علت اصلی باشید: رفتارهای آزاردهنده همسرتان را یادداشت کرده و بدون قضاوت آنها را مورد بررسی قرار دهید، باید بدانید علت وقوع این رفتارها چیست و در چه موقعیت یا حالات هیجانی و فکری احتمال وقوع‌شان افزایش می‌یابد و اینکه عکس‌العمل شما در قبال آن رفتارها چیست؟ پیشنهاد می‌کنیم در صورت امکان، با همسرتان گفت‌و‌گو کنید و از خود ایشان نیز جویای علت رفتارهایش باشید و حتی از چگونگی پاسخ‌های خود در قبال آن رفتارها پرسش کنید. بی‌تردید با شناخت و آگاهی از علت اصلی می‌توانید تغییرات لازمه را اعمال کنید، مثلاً اگر بدانید بدرفتاری همسرتان به خاطر خستگی است از این پس سعی می‌کنید آرامش او را فراهم آورید یا اگر علت رفتارهایش را سماجت‌های خود بدانید قطعاً با زیر سؤال نبردن و حساسیت به خرج ندادن می‌توانید مانع شدت گرفتن مشکل‌تان شوید.

                        

در مقابل رفتارهای غیرمنصفانه همسرتان، با حفظ حرمت، مقابله مثبت کنید

 

قربانی نباشید: تا به کی می‌خواهید نقش قربانی را بازی کنید؟ برای خاتمه دادن به رفتارهای نامطلوب همسرتان، شایسته است از قالب قربانی بودن رها شوید و از حق خود دفاع کنید، دفاع از حق به معنای عصبانیت، تهدید، قهر، انتقاد کوبنده و... نیست بلکه باید بتوانید در مقابل رفتارهای غیرمنصفانه همسرتان، با حفظ حرمت، مقابله مثبت کنید، چه بسا تا زمانی که شما پذیرای درخواست‌های ناموجه ایشان باشید، همسرتان به اشتباه گمان می‌کند که سبک زندگی‌ اش درست است و نیازی به هیچ تغییری نیست. بهتر است قاطعانه و در کمال آرامش، با رفتارهای نامطلوب اش مواجه شوید و قصور او را به شرط تغییر بپذیرید، در غیر این صورت به هیچ وجه از موضع خواسته‌های منطقی خود کوتاه نیایید.

مدبرانه خود را به رخ بکشید: اگر همسرتان قدردان زحمات شما نیست، ناراحت نباشید، بپذیرید با تغییر سبک زندگی و ارتباط تان می‌توانید او را ترغیب به این امر کنید، مثلاً وقتی غذای خوشمزه‌ای آماده می‌کنید و انتظار تشکر از او دارید، در حالی که ایشان مهر سکوت اختیار می‌کنند، بهتر است خود وارد عمل شوید و قابلیت هایتان را به‌صورت جملات خبری یا سؤالی متذکر شوید، مثلاً بگویید: «غذای امروز خیلی خوشمزه شده بود!»یا اینکه پرسش کنید« نظرت در مورد طعم غذای امروز چیست؟»، انتظار تغییرات را به یکباره نداشته باشید، بلکه با مداومت این تمرین است که می‌توانید همسرتان را تسلیم بر اظهار نظر کنید. یادتان باشد مدیریت کلامی و رفتاری تضمین‌کننده سلامت رابطه‌تان است، هرگز حس حقارت را در همسرتان و حس برتری خود از ایشان را برانگیخته نکنید، بلکه تلاش کنید با بیان جملات و عباراتی، او را به تفکر وا دارید و ایشان را بتدریج به انجام رفتاری جدید عادت دهید.

منبع: سلامت نیوز



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: با همسری که تحقیرم می‌کند چه کنم , همسرداری , راز موفقیت , راز , رازهمسرداری , شوهر , ,
:: بازدید از این مطلب : 452
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

 

 

 

 

وفاداری حضرت ابوالفضل آنقدر زیاد است که حتی یزید و یزیدیان را به تعجب واداشته است:

كاروان به سوی شام در حركت بود. راه دراز كربلا تا شام پیموده شد و وقتی کاروانیان به شام رسیدند، سپاهیان وسایل غارت شده از شهدای كربلا را نزد یزید بردند. در میان آن وسایل پرچم بزرگی وجود داشت که نشانی از وفاداری حضرت ابوالفضل العباس بر آن نقش بسته بود و موجب تعجب همه شد. یزید و حاضران بهت زده دیدند وا عجبا همه جای چوبه پرچم، سوراخ شده و آسیب دیده است؛ ولی تنها جای یک دست بر روی چوبه آن سالم است. یزید از روی حیرت و تعجب پرسید: این پرچم را چه كسی حمل می كرد؟

گفتند: عباس بن علی (علیهما السلام) ( ابوالفضل العباس ).

یزید از روی تحیر و تعجب برای تجلیل از پرچمدار كربلا سه بار برخاست و نشست. سپس رو به حاضران كرد و گفت: "به این پرچم بنگرید كه بر اثر صدمات و ضربه ها، هیچ جایش سالم نمانده است؛ جز دستگیره پرچم كه پرچمدار با وفاداری آن جا را می گرفته و تحت هیچ شرایطی علم را رها نكرده است."

سپس گفت: ".... این است معنای وفای برادر (  ابوالفضل العباس ) نسبت به برادرش ( امام حسین ) !"

 



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: تعجب یزید ملعون از وفاداری حضرت ابوالفضل العباس , یزید , حضرت عباس , عباس , وفاداری , امام حسین , مذهبی ,
:: بازدید از این مطلب : 461
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

 

بصیرت حضرت ابوالفضل العباس (ع) 

امام صادق علیه السلام درباره بینش و بصیرت حضرت ابوالفضل العباس می فرماید: کان عمنا العباس نافذ البصیرة  سلب الایمان جاهد مع ابی عبدالله الحسین و أبلی ببلاء حسن و مضی شهیدا 
بصیرت نور دل است همان طور که بصر نور چشم است کسی که بصیرت دارد به هر چه نگاه کند همان طور که است می بیند .
خدا رحمت کند کربلایی کاظم که خدای مهربان در کنار یک امام زاده به ایشان لطف کرده بودند و قرآن کریم را به او اعطا کرده بود ، ایشان را آورده بودند نزد آیت الله بروجردی که ایشان را که هیچ سواد قبلی نداشت امتحان کنند ، یک کتاب مغنی که از کتابهای حوزه است را برای او آورده بودند و او آیات قرآن را از دیگر کلمات کتاب تشخیص می دادند و وقتی سؤال میکردند که چگونه تشخیص می دهی فرموده بود وقتی شما قرآن می خوانید من می بینم که از دهان شما نور خارج می شود . این یک بصیرت است .
حضرت ابوالفضل العباس علاوه بر اینکه صاحب بصیرت هستند بلکه نافذ البصیرة هستند ، یک نگاه بسیار دقیق ، وقتی نگاه می کنند تا کنه وجود را می بینند .
حقیقت حسینی را که پشت این جسم مبارک مخفی است و حال هزاران مرتبه نزول کرده را ابوالفضل العباس علیه السلام دیده اند .
راه عطا کردن بصیرت یکی عمل به دستورات است و یکی هم توسل به اهل بیت است .
بصیرت چه اثری دارد ؟ اولا بصیرت در دین . حضرت ابوالفضل العباس به وسیله این بصیرت در دین حقیقت دنیا را مشاهده کرده است . و هم آ خرت را آنچنان که است دیده است ، به برکت اطاعت از سه امامی که ابوالفضل العباس در محضرشون بودند.
بزرگترین میوه بصیرت شبهه شناسی است هیچ چیز برای آنها مشتبه نیست . 
مرحوم آیت الله بهاءالدینی به مهمانی و ناهار دعوت شده بودند سر سفره که نشسته بودند بعد از یک مقدار نشستن آقا از سر سفره عقب نشینی کرده بودند ، علت این کار ایشان را سؤال کرده بودند ، آقا فرموده بودند وقتی این گوسفند سرش بریده شده بود بسم الله نگفته اند ، و همانجا آقا به اطرافیانش می گوید این چه علمی است که شما دارید و نمی توانید حقایق را ببینید .
این گونه و البته خیلی با مراتب بالاتر بصیرت ابوالفضل العباس است .  
آیا این وفا فقط مخصوص  روز عاشورا بوده است ؟ آقا نجفی قوچانی در کتاب سیاحت شرق می نویسد من با یک قافله آمدم به سمت کربلا ، دو  فرسخی کربلا یکباره پرده ها از جلوی چشمم کنار رفت و یک بیابان را دیدم پر از دود و آتش ، عقب کشیدم چون دیگه طاقت داشتم و بلند بلند هم گریه می کردم و می خواستم کسی متوجه نشود ، وبعد کم کم وارد کربلا شدیم و دوباره به حال عادی برگشتم  بعد از زیارت ابوالفضل العباس به حرم امام حسین وارد شدم و در صحن حرم دیدم ساعت حرم شروع به زنگ زدن کرد دوباره به حال قبلی برگشتم و ساعت ده شب بود و ساعت ده بار زنگ زد و هر بار ساعت زنگ میزند صدا بلند میشه هل من ناصر ینصرنی ، با خودم گفتم کیست الآن جواب حسین را بدهد ؟ یک دفعه دیدم صدای زنگ حرم ابوالفضل العباس بن علی بلند شد و ده بار زنگ زد و هر بار ندا آمد لبیک لبیک . این است وفاداری و ولی شناسی و بصیرت حضرت ابوالفضل العباس .

 سخنان استاد گرامی حجة الاسلام معمار



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: بصیرت حضرت ابوالفضل العباس , بصیرت , حضرت عباس , معجزه , عباس , مذهبی ,
:: بازدید از این مطلب : 662
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

 

درباره متن : کلام و سخن و حدیث امام صادق (ع) در مورد ابوالفضل و وصف عموی بزرگوارش حضرت عباس بن علی :

وجود حضرت ابوالفضل العباس را باید فوق ایشان تعریف کنند چون افراد کوچک برای تعریف از بزرگان اول آنها را کوچک می کنند بعد به اندازه فهم خود تعریف می کنند. لذا نزد امام صادق می رویم تا بتوانیم از حضرت ابوالفضل العباس شناخت پیدا کنیم . وتعابیر حضرت امام صادق را در مورد عمویش میخوانیم .
از لحاظ ظاهری حضرت ابوالفضل العباس از همسر سوم امیر المؤمنین فاطمه ام البنین در سال 26 هجرت در 4 شعبان آن سال متولد شدند ، اما بهتر است کلنگ تفکر را برداریم و ساده از کنار سخنان اهل بیت و امام صادق (ع) نگذریم . 
چون حضرت امیر می دانستند یک روز أشداء علی الکفار در حضرت ابوالفضل العباس ظهور پیدا می کند اسم عموی بزرگوار خود را بر روی فرزند خود و عموی اهل بیت و عموی امام صادق (ع) گذاشتند . یک نام موافق با أشداء علی الکفار . امام صادق (ع) و همه ائمه هدی وقتی کسی را بخواهند تعریف کنند چون هم غیب و شهود افراد را می بینند تعریف آنها حقیقی است لذا فرموده اند کان عمنا العباس نافذ البصیرة صلب الایمان جاهد مع أبی عبد الله الحسین و مضی شهیدا .

 حضرت عباس چون امام زمان خویش را شناخته بود در محضر سید الشهدا دو زانو می نشستند و در بعضی روایات داریم که اصلا می ایستادند .
حضرت امیر در کودکی و سن دو سالگی حضرت ابوالفضل به او گفت بگو واحد حضرت اباالفضل فرمودند واحد ، فرمود بگو اثنان گفت واحد ، عباسم چرا نمی گویی إثنان ؟ فرمود بابا من با اون لسانی که گفتم واحد دیگه خجالت می کشم بگویم إثنان ، از ازل نافذ البصیرة بود .
بسیاری از بزرگان که به خدمت حضرت سید الشهدا راه پیدا کردند اول خضوع در مقابل حضرت اباالفضل کردند . 
بعد امام صادق فرموده اند صلب الایمان . یعنی یک ایمان بسیار مستحکم که سر سوزنی خدشه در آن وارد نمی شود ، أشد الایمان ، شدیدترین آرامش در وجود حضرت ابوالفضل العباس است . 
در موقعی که قنداقه حضرت ابوالفضل العباس را به دست امیر المؤمنین دادند و حضرت در گوش این بزرگوار اذان و اقامه گفتند و نام عباس را برای حضرت ابوالفضل العباس برگزیدند ، گریه کردند و تمام حادثه کربلا را و رشادتهای حضرت ابوالفضل العباس را نقل کردند و فرمودند همان طور که خداوند برای جناب جعفر دو بال قرار داده تا در بهشت پرواز کند برای عباس من هم همینگونه خواهد شد ، اما امام سجاد این راز را باز کردند و فرمودند اگر جناب جعفر در بهشت قرب خدا طیران می کند ، عموی ما عباس را خدا مقامی داده است که تمام شهدا به مقام آن بزرگوار غبطه می خورند . چون نافذ البصیره بود و بصیرتش از جناب جعفر بسیار بالاتر بود .
دعا و توسل در قرآن کریم قرین با هم هستند _ و لله الاسماءالحسنی فدعوه بها _ یعنی خدا را با اسماء حسنی بخوانیم ، پس باید متوسل بشویم به خود حضرت اباالفضل که باب الحسین است تا ما هم آرامش پیدا کنیم و به قول حدیث وروایت امام صادق نافذ البصیرة (صاحب بصیرت عمیق ) شویم . حضرت ابوالفضل در فنا و پاشنه ی در باب خدا یعنی حضرت سید الشهدا هستند . قطعا توسل به حضرت ابوالفضل العباس مستجاب است ، چون دعا در مجرای خودش قرار گرفته است . اللهم إنی أسئلک بحق عباس بن علی .
آیت الله کشمیری که خدا رحمتشان کند در نجف روزی 400 استخاره میکردند ، یک مدتی دیدند استخاره های ایشان کم شد بعد خبردار شدند که یک زن ساده و صادق رفته پیش حضرت ابوالفضل العباس و توسل پیدا کرده حضرت به او یک تسبیح داده و گفته تو استخاره کن ما در گوش تو برایت می گوییم که جواب استخاره خوب است یا بد و کامل توضیح هم می دادند ، کم کم کار آقای کشمیری را تعطیل کردند ! این از عنایات الهی به حضرت ابوالفضل العباس است ، ظرفی شده برای ریزش رحمت الهی . 
 من إعتصم بکم فقد إعتصم بالله ، من أحبکم فقد أحب الله .

کلام امام صادق درباره حضرت ابوالفضل - سخنان استاد گرامی حجة الاسلام معمار



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: کلام امام صادق درباره حضرت ابوالفضل , مذهبی , امام صادق , صادق , امام , حضرت عباس , عباس ,
:: بازدید از این مطلب : 591
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 اسفند 1395 | نظرات ()