نوشته شده توسط : webomomi120

شادی چیست؟ به نقل از ارسطو اگر از مردم بپرسیم عالی ترین خوبی های قابل دسترس چیست ؟خواهند گفت: ((شادی)) 

به گزارش سایت اطلاعات عمومی در واقع شادی بزرگترین موهبتی است که داریم . شادی یکی از هیجانات ماست و طیف هیجانات ما از سوگ و ناامیدی تا وجد و سرخوشی را در بر می گیرد. شادی واژه ای است که شاید ما به سادگی از کنار آن بگذریم و نسبت به آن بی توجهی نشان ندهیم در واقع برای شاد شدن به دنبال بهانه های گوناگون می گردیم .تقریباً اکثر مردم بیشتر تمایل دارند تا در مواقع غم و ناراحتی به دوستان خود سربزنند واز کنار مسایل شاد به راحتی می گذرند. بیشتر زمانی که مشکلی داریم با دوستانمان تماس می گیریم و غم هایمان را با آنها قسمت می کنیم اما وقتی شادهستیم سعی نمیکنیم آن را انتقال دهیم 

 

به گزارش سایت اطلاعات عمومی برای شاد زیستن نباید دنبال بهانه باشیم  شادی در یک قدمی ماست با ماست و می تواند در هر زمان تجربه شود متأسفانه اکثر مردم همیشه برای ناراحتی و غصه های خود دلیلی می آورند تا شاد نباشند آیا امکان پذیر است که زندگی بدون مشکل باشد 

پس بهتر نیست هرمشکلی را به نوعی دیگر بنگریم؟

 

شادی به نظر مردم عادی مترادف با لذت و در سطح بالاتر و از نظر خواص ، معادل عملکرد خوب است . روانشناسان در صدد هستند تا علل شادی و فرایندهایی را که باعث شادی می شوند پیدا کنند تا بتوانند راه هایی را برای بهبود شادی بیابند 

 

آن ها دریافته اند افرادی که عزت نفس ،احساس کنترل ، خوش بینی و هدفمندی بیشتری دارند از افراد دیگر شادترند

یکی از رایج ترین روش هایی که افرادشاد را با آن تعریف می کنند لذت بردن است .

 

افراد شادی را با لذت بردن ، رضایت مندی ، از زندگی و نداشتن احساس منفی تعریف می کنند.

لذت جنبه هیجانی شادی است  و رضایت مندی ،جنبه شناختی آن است 

 

هیجانات دو دسته اند هیجانات منفی ( مثل خشم ، اضطراب، افسردگی)

 

هیجانات مثبت (مثل لذت،آرامش ،اعتماد به نفس)

 

لذت بردن را می توان در لحظات خوشی افراد مشاهده کرد که نمود آن خنده است و بیشتر آنی و موقت می باشد.

آرامش را می توان در حالتی از استراحت و آرمیدگی یافت و بهترین روش مورد استفاده آن تماشای نمایش تلویزیون است

 



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: شادی , روانشناسی , لذت بردن , اعتماد به نفس , خشم , شاد زیستن , شاد زندگی کردن ,
:: بازدید از این مطلب : 471
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 31 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

مجموعه: دانستنیهای جنسی



کاهش میل جنسی

خانمها باید ببینند کدامیک از این خصوصیات ، شعله تحریک جنسی مردها را خاموش می کند

 

در این مقاله لیستی از مهمترین چیزها و رفتارهایی که تمایلات جنسی آقایان را متوقف می کند، گرد آورده ایم. خانم ها همیشه به یاد داشته باشید ممکن است همه این موارد شعله تحریک همسر شما را خاموش نکند اما در هر حال از جمله متداولترین مسائلی است که می تواند منجر به آن شود.

 

خانم ها آیا می دانید که چه چیزهایی شعله تمایلات جنسی آقایون را خاموش می کند؟ خیلی چیزها البته ممکن است رفتار یا خصوصیتی که شعله جنسی یک مرد را خاموش می کند، برای مرد دیگر اینطور نباشد. بعد از انجام تحقیقات مختلف، ما به این نتایج رسیده ایم. 

 

خصوصیاتی که شعله تمایلات جنسی آقایان را خاموش می کند 

 

زن هایی که مثل پلیس های ترافیک عمل می کنند

یعنی زنهایی که حین عمل جنسی از مردشان می خواهند کاری را انجام دهد. مثلاً می گویند، لباسم را آرام دربیار، حالا گردنبندمو دربیار، نه نه نه اینقدر تند، با دستت موهامو نوازش کن، و و و…. بله خیلی از خانم ها هستند که موقع رابطه جنسی چنین رفتاری دارند. در تحقیقاتی که ما انجام دادیم مردها واقعاً از این رفتار متنفر بودند. البته ابراز احساستان درمورد رابطه جنسی بااینکه مثل یک پلیس ترافیک دستور بدهید، خیلی فرق می کند.

 

زنهایی که در بستر، بی تحرک هستند (واکنش نمی دهند)

کاملاً واضح است که این کدام دسته از خانم ها می باشند. خیلی از زنها هستند که فقط در تختخواب دراز می کشند و بقیه کارها مسئولیتش با مرد است. قدیم عرف به این شکل بوده است اما امروز اصلاً برای هیچ مردی قابل قبول نیست. مردها دوست دارند خانمشان به آنها واکنش دهد. این مهمترین شکایتی بود که در این تحقیقات مردها از خانم هایشان داشتند.

 

زنهایی که به خودشان نمی رسند

این مسئله بیشتر مربوط به خانم های متاهل است. خیلی از ما اینطور هستیم. بعد از ازدواج چندان به خودمان رسیدگی نمی کنیم. چند نفر از شما تا به حال این جمله به ذهنتان خطور کرده که “الان دیگر زنش هستم لازم نیست تحت تاثیرش بگذارم.”؟ مطمئن باشید نظر مردها چیز دیگری است. در این تحقیقات، مردها از زنهایی که خودشان را ول کرده و دیگر رسیدگی های لازم را به خودشان نمی کنند، بدگویی می کردند. مثلاً اصلاح نکردن بدن، درست نکردن موها، پوشیدن لباسهای زیر پاره، بوی بد دهان، رسیدگی نکردن به ناخن ها و از این قبیل. پس کمی برای خودتان وقت بگذارید و همیشه خودتان را مرتب و سرحال نگه دارید.

 

زنهایی که مداوم از خودشان و بدنشان بدگویی می کنند

باید یاد بگیرید که جسمتان را دوست داشته باشید. این شوهرتان را خیلی تحریک می کند. آنها از اینکه بخواهید مدام در مورد نواقص و اشکالاتتان غر بزنید خسته می شوند.

 

زنهایی که فقط به وضعیت مادی مرد توجه دارند

میدانم که خیلی از شما ممکن است بگویید که این آخرین چیزی است که به ذهنتان خطور می کند. اما خیلی از زنها هم هستند که فقط به خاطر پول مرد با او همخوابه می شوند. مردها واقعاً از این رفتار متنفر هستند و مطمئناً حق هم دارند. این خیلی سنگدلانه است.

 

زنهایی که لباس زیر های زیبا نمی پوشند

مردها اصلاً شبیه هم نیستند و سلیقه آنها در لباس زیر هم شبیه به هم نیست. همه چیز به سلیقه مرد شما بستگی دارد. پس با خود او در این باره صحبت کنید و ببینید او چه دوست دارد. طبق تحقیقات، لباس زیر نقش بسیار مهمی در تحریک مردها دارد.

 

زنهایی که خیلی در بستر حرف می زنند

این مسئله کمی برای من عجیب بود چون اصلاً نمی توانم به ذهنم راه بدهم که ممکن است فکر کنید، صحبت کردن درمورد پرداخت قبض ها می تواند باعث تحریک همسرتان در تخت شود. اما خیلی افراد هستند که این رفتار را دارند و خیلی از مردها این را بعنوان یکی از مهمترین رفتارهایی که تحریک جنسی آنها را متوقف می کند، گزارش کرده اند.

 

زنهایی که تظاهر می کنند

مطمئنم همه ما یکی دو بار هم که شده اینکار را انجام داده ایم. دربرخی از مراحل زندگی برای اینکه مردمان فکر نکند اشکالی دارد، نقش بازی کرده ایم. اما برای او بهتر است که به او حقیقت را بگویید و بگویید که فعلاً حال و حوصله رابطه جنسی ندارید تا اینکه بخواهید برایش تظاهر کنید. خیلی اوقات زنها آنقدر فکر و خیال در سرشان است که نمی توانند روی آن موضوع تمرکز کنند و حوصله رابطه جنسی ندارند و بنابر تحقیقات اکثر مردها می توانند این مشکل شما را بپذیرند. پس دفعه بعدی که حوصله رابطه جنسی نداشتید، به جای نقش بازی کردن حقیقت را به همسرتان بگویید.

 

زنهایی که هیچوقت شروع کننده رابطه جنسی نیستند

این رفتار هم از جمله رفتارهایی است که قدیم کاملاً طبیعی بوده است. قدیم این مردها بودند که همیشه باید رابطه جنسی را شروع می کردند و اولین حرکات را انجام می دادند اما در این دنیای جدید، همه چیز فرق کرده است. مردهای ما دوست دارند که هر از گاهی هم خانمشان شروع کننده باشد. اینکار برای خیلی از خانم ها سخت است چون از آن اول تصورشان این بوده که نباید خودشان را پایین بکشند و پیشقدم شوند. اما من این اطمینان را به شما می دهم که بااینکار نه تنها خودتان را کوچک نمی کنید، بلکه همسرتان را هم به ادامه رابطه بیشتر تحریک می کنید.

 

همانطور که قبلاً گفتیم مردها خیلی با هم تفاوت دارند. این شما هستید که باید روحیات آنها را شناخته و ببینید کدامیک از این خصوصیات شعله تحریک جنسی آنها را خاموش می کند. در این زمینه با خود او حرف بزنید و از جوابی که ممکن است به شما بدهد اصلاً ناراحت نشوید. فقط سعی کنید که خودتان را اصلاح کرده و برای بهبود رابطه تان بکوشید.

 

منبع : mardoman.net



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: میل جنسی مردان , میل جنسی , میل جنسی , جنسی , رابطه جنسی , تحریک جنسی ,
:: بازدید از این مطلب : 383
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

بدن انسان به مجموعه ای از مواد غذایی نیازمند است که بدون آنها نمی تواند به حیات خود ادامه دهد. بدن آدمی به آن ، کلسیم ، انوع ویتامینها و ... نیاز دارد و چنانچه هر یک از اینها به آن نرسد بدون تردید مقاومت خود را از دست می دهد

ودچار عوارضی می گردد. در این صورت انسان باید به پزشک مراجعه نماید و با استفاده از دارو کمبود مواد غذایی مورد نیاز خود را جبران کند. امروزه به دلیل عدم استفاده کافی از غذاهای مناسب و ضروری بیش از نیم میلیون کودک در جهان فقط دچار عارضه نابینایی هستند

از آنجا که انسان دارای روح و جسم است بدیهی است روح انسان نیز که اصالت انسان به آن است نیازهایی دارد

که باید آنها را شناخت و در جهت تأمین آن نیازها تلاش نمود.

 

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: نیازهای انسان , نماز , ویتامین , کلسیم , نیازهای روحی , نابینایی , روح و جسم ,
:: بازدید از این مطلب : 447
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

مجموعه: خواص خوراکیها ، داروهای گیاهی و طب سنتی



داروی گیاهی رشد مو,داروهای گیاهی برای رشد مو

ریزش مو یک مشکل رایج است که نه تنها در مردان، بلکه در زنان نیز دیده می‌شود

 

 اگر از ریزش مو رنج می‌برید، برای جلوگیری از ریزش مو، به برخی از داروهای طبیعی نیاز دارید. این مقاله اطلاعاتی در مورد برخی از داروهای خانگی که می‌توانید از آن برای تحریک رشد مو استفاده کنید ارائه می دهد.


ریزش مو یک مشکل رایج است که نه تنها در مردان، بلکه در زنان نیز دیده می‌شود. اگرچه یکی از علل اصلی ریزش موی ارثی است، اما عوامل بسیاری وجود دارد که می‌تواند به این بیماری منجر شود. افراد مبتلا به استرس در محل کار یا در خانه از مشکل ریزش مو رنج می‌برند. وجود شوره سر در موها یکی دیگر از دلایل اصلی ریزش مو است. در زنان در طول و حتی گاهی حتی پس از بارداری به دلیل تغییرات هورمونی در بدن دچار ریزش مو می‌شوند. ریزش مو می‌تواند نشانه‌ای از بیماری‌هایی مانند تیروئید باشد. علاوه بر این، در حال حاضر، مو به عنوان یک دارایی شناخته شده است که باعث می‌شود شما بهتر دیده شوید. به همین علت، مردم در رابطه با رنگ و مدل مو قبل از استفاده از آنها تحقیق نمی‌کنند. اگرچه این مدل‌ها کاملا شیک هستند اما باعث می‌شود که موهایشان به شدت آسیب ببینند زیرا محصولات مدل مو از مواد شیمیایی ساخته شده‌اند. علاوه‌بر‌این، محصولات مراقبت از مو مانند شامپو نیز مواد شیمیایی خشن دارند که برای موها مضر هستند. از این رو، مهم است که در مورد داروهایی که به حل مشکل ریزش مو کمک می‌کنند تحقیق کنیم و مطمئن شویم که عوارض جانبی ندارند.


درمان‌های خانگی برای رشد مو
اکثر مردم محصولات مراقبت از مو را که به طور گسترده‌ای برای رشد مو تبلیغ می‌شوند را انتخاب می‌کنند. اگرچه استفاده از این محصولات عوارض مضر طولانی مدتی را بر روی مو دارد. از این رو بهتر است که درمان‌هایی طبیعی را انتخاب کنید. یکی دیگر از مزایای استفاده از داروهای طبیعی برای رشد موها این است که آنها بسیار ارزان‌تر از محصولات موی گران قیمت موجود در بازار هستند. برخی از درمان‌های خانگی طبیعی برای رشد مو به شرح زیر است:


آلوئه ورا
آلوئه ورا برای درمان مشکلات و بیماری‌های پوستی مفید است، و یکی از بهترین راه‌ها برای رشد مو است. با استفاده از آلوئه ورا از مشکل شوره سر و شپش خلاص می‌شود، و در عین حال، مو را صاف و نرم می‌کند. شما می‌توانید ژل آلوئه ورا را از فروشگاه‌های مواد غذایی تهیه کنید. مو را با شامپو بشویید سپس ژل آلوئه ورا را به طور کامل به موهای خود بمالید. و سپس چند دقیقه موها را با آب سرد شستشو دهید.

 داروی گیاهی رشد مو,داروهای گیاهی برای رشد مو

آلوئه ورا یکی از بهترین راه‌ها برای رشد مو است

  
حنا
حنا، به عنوان یک ماده طبیعی برای رنگ آمیزی موها استفاده می‌شود مزایای دیگر از جمله به عنوان یک تهویه کننده مو استفاده می‌شود که ریشه‌ها را تقویت می‌کند و رشد مو را افزایش می‌دهد. حنا می‌تواند با تخم مرغ، قهوه، ماست، آب لیمو و آب ترکیب شود. یک قاشق چای خوری روغن نارگیل یا روغن زیتون را به حنا اضافه کنید، زیرا این کار باعث می‌شود موهای صاف و نرمی داشته باشید. حنا را به مدت 45-60 دقیقه روی موهای خود بگذارید و سپس موها را با آب گرم بشویید. استفاده از حنا باعث می‌شود موهای شما صاف و سالم باشد.

 داروی گیاهی رشد مو,داروهای گیاهی برای رشد مو

حنا، ریشه‌ها را تقویت می‌کند و رشد مو را افزایش می‌دهد.

  
درمان با تخم مرغ
گفته می‌شود که تخم مرغ، که یکی از بخش‌های مهم رژیم غذایی سالم محسوب می‌شود، و یکی از بهترین راه های افزایش رشد مو است. تخم مرغ به عنوان یک تهویه مطبوع عمل می‌کند و برای افرادی که موهای خشک دارند مناسب است. 2 زرده تخم مرغ را در یک کاسه بریزید و دو قاشق چایخوری روغن کرچک را به آن اضافه کنید. این مخلوط را به مدت 15-20 دقیقه را روی موهایتان بگذارید و موی سر خود را ماساژ دهید. و سپس موها را با آب بشویید. یکی دیگر از راه های استفاده از تخم مرغ به عنوان یک درمان طبیعی برای رشد مو، ایجاد یک مخلوط از 1 زرده تخم مرغ، ¼ فنجان ماست و یک کمی پوست آهک است. این ترکیب را روی موها بمالید و پس از 10 دقیقه موها را بشویید.

 داروی گیاهی رشد مو,داروهای گیاهی برای رشد مو

تخم مرغ یکی از بهترین راه های افزایش رشد مو است

 
نکات مراقبت از مو
به غیر از این داروهای طبیعی برای رشد مو، بعضی از راهنمایی‌هایی که می‌توانید برای اطمینان از رشد موی سالم داشته باشید، عبارتند از:


ماساژ موهای خود با روغن زیتون یا نارگیل حداقل دو بار در هفته. ماساژ باعث تقویت ریشه‌های مو می‌شود و بنابراین رشد مو را بهبود می‌بخشد.


هرگز موهای خود را با آب داغ یا گرم نشویید زیرا می‌تواند باعث آسیب به مو شود. در عوض، آنها را آب مناسب شستشو دهید.


برای شستن موهایتان از شامپو و تهویه مناسب استفاده کنید.


به غیر از داروهای خانگی ذکر شده، خوردن یک رژیم غذایی سالم و متعادل که حاوی مقدار زیادی میوه و سبزی است نیز برای رشد موهای سالم مهم است.

 

منبع: rasekhoon.net



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: درمان‌های خانگی , درمان رشد مو , رشد مو , مو , بانوان , درمان رشد مو کوتاه , مو , ریزش مو , آلوئه ورا ,
:: بازدید از این مطلب : 611
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

 

عاشقانه ترین جمله تاریخ
 

 



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: عاشقانه ترین جمله , عاشقانه ترین لحظه , عاشقانه , جملات عاشقانه , عشق , عاشق ,
:: بازدید از این مطلب : 525
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

مجموعه:سلامت 



علت بوی بد واژن,دلیل بوی بد واژن

بوی بیش از حد واژن همراه با سایر علائم مانند خارش واژن و سوزش به علت عفونت  می باشد

 

 در همه ی خانم ها واژن دارای بوی طبیعی است. شناخت بوی طبیعی واژن موضوع مهمی است. چرا که در برخی موارد ترشحات بوی بدی دارند، بوی بیش از حد همراه با سایر علائم مانند خارش واژن، سوزش و درد به علت عفونت واژن می باشد.
علل بوی بد واژن


رژیم غذایی
بعضی از مواد غذایی مانند پیاز و سیر اگر به مقدار زیاد مصرف شود، بر بوی واژن تاثیر می گذارد.


قرص ها
آنتی بیوتیک تعادل باکتری ها را در دستگاه تناسلی به هم می زنند.


آنتی هیستامین ها باعث خشک شدن ترشحات واژن و تغییر بوی طبیعی واژن می شوند. داروهای گیاهی، قرصهای ضد بارداری، هورمون درمانی و کرم های واژن نیز بر بوی واژن تاثیر میگذارد.


تعریق بیش از حد
ناحیه تناسلی در معرض تعریق بیش از حد است و چین در ناحیه تناسلی باعث تجمع عرق و بوی بد می شود. لباس های پارچه ای جاذب رطوبت بپوشید و لباس های ورزشی را سریع عوض کنید تا بوی نامطبوع کاهش یابد.


تغییرات هورمونی
دوران یائسگی زنان با کاهش سطح استروژن همراه است، و شما را بیشتر در معرض ابتلا به عفونت قرار می دهد.


فراموش کردن تامپون
تامپون فراموش شده در مهبل (واژن) می تواند منبع بوی بد باشد که باعث عفونت جدی می شود.


نکاتی برای به حداقل رساندن بوی بد واژن پس از نزدیکی :


بهداشت واژن
بلافاصله بعد از رابطه جنسی ناحیه تناسلی را بشویید. دستگاه تناسلی خارجی باید به آرامی با آب گرم و ژل مخصوص ملایم تمیز شود. صابون در داخل واژن نشود. استفاده از کاندوم از تداخل مایع منی باpH  واژن خودداری می کند، بنابراین بوی بد ایجاد نمی شود.


لباس زیر نخی گشاد بپوشید تا رطوبت ناشی از عرق و ترشحات واژن را جذب کند.

 

به طور منظم لباس زیر خود را عوض کنید.

علت بوی بد واژن,دلیل بوی بد واژن

داروهای گیاهی، قرصهای ضد بارداری و کرم های واژن نیز بر بوی واژن تاثیر میگذارد


رژیم غذایی و روش های درمان
ماست پر از باکتری “خوب” است که می تواند به حفظ pH واژن کمک کند.


می توانید ماست به صورت روزانه بخورید.مواد غذایی سرشار از ویتامینCحاوی آنتی اکسیدان قوی هستند که سیستم ایمنی بدن را قوی کرده و به بهبود عفونت واژن کمک می کند. میوه هایی مانند پرتقال، آناناس، زغال اخته و انگور دارای ویتامین C بالایی هستند.


درمان دارویی
دکتر ممکن است برای عفونت واژن شما دارو تجویز کند. داروی خوراکی یا واژینال

منبع: shafaonline.ir



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: بوی بد واژن , واژن , بوی نامطبوع واژن , رابطه جنسی , رحم , بهداشت واژن , تغییرات هورمونی ,
:: بازدید از این مطلب : 437
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

 



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: مراسم دانش آموختگان دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی , دانشگاه علوم انتظامی , رهبر انقلاب , مقام معظم رهبری , رژه دانش آموختگان نیروی انتظامی ,
:: بازدید از این مطلب : 436
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

 



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: روزنامه دوشنبه 27 شهریور97 , روزنامه , روزنامه امروز , روزنامه شهریور , صفحه اول روزنامه ها ,
:: بازدید از این مطلب : 663
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120
تاریخ انتشار : شنبه 25 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

مجموعه : گالری عکس های بازیگران



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: عکس های قدیمی , عکس های بازیگران , عکس های قدیمی بازیگران , بازیگران , هنرمندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 456
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

مجموعه : اس ام اس عاشقانه و احساسی

جدیدترین و داغ ترین اس ام اس عاشقانه مهر ماه

 

جدید ترین جملات و شعرهای عاشقانه روز برای شما که به دنبال برترین و ناب ترین اس ام اس هاي عاشقانه و خوشگل هستید.

 

یک نفر یک جایی رو یایش تبسم توست احساس میکند که جهان واقعا با ارزش هست

هروقت احساس تنهایی کردی این حقیقت را به دلیل

داشته باش یک نفر یک جایی در حال فکر کردن به توست

 

_______ اس ام اس عاشقانه جدید _________

 

اگر عشقت مرا یقین نمیکرد دلم عمری به پایت سر نمی‌کرد
چه می شد عاقبت پروانه ها را غرور شمع خاکستر نمیکرد

 

_______ اس ام اس عاشقانه جدید _________

 

شمع و پروانه و بلبل همه ي جمعند سنگدل بیا رحم به تنهایی من کن

 

_______ اس ام اس عاشقانه جدید _________

 

دلتنگم نه برای هر کسیبرای کسی که هیچکسم نبود همۀ کسم شد

 

_______ اس ام اس عاشقانه جدید _________

 

جفا مکن که جفا عرف دل ربایی نیست جدا مشو که مرا طاقت جدایی نیست

 

_______ اس ام اس عاشقانه جدید _________

 

کفشهایم که جفت میشود دلم هوای رفتن میکند کودکانه بیقرار تو می‌شوم بی آنکه فکر کنم دلتنگ من هستی یا نه؟

 

_______ اس ام اس عاشقانه جدید _________

 

تو به احساست بیاموز نفس نکشد هوای دل ها آلودست
این جا فاصله یک عشق تا عشق بعدی یک نخ سیگار هست

 

_______ اس ام اس عاشقانه جدید _________

 

یادمان باشد تا هستیم به یاد هم باشیم موقع رفتن فریاد صدایى ندارد

 

_______ اس ام اس عاشقانه جدید _________

 

گاهی دلتنگی هایي داری که باید فقط فریادشان بزنی
اما سکوت می کنی
گاهی پشیمانی پشیمان از چه؟
نمی دانی

 

_______ زیباترین اس ام اس عاشقانه جدید _________

 

هر لحظه بهانه ي تو را می‌گیرم
هر ثانیه با نبودنت درگیرم
حتی تو اگر به خاطرم تب نکنی
من یک طرفه برای تو می میرم

 

_______ اس ام اس عاشقانه جدید _________

 

کاش یا بودی یا اصلا نبودی
حس این که هستی ولی پیش من نیستی داره دیوونم میکنه

 

_______ اس ام اس عاشقانه جدید _________

 

رسیدی دست لزرش بده
من خود فرو می ریزم

 

_______ اس ام اس عاشقانه جدید _________

 

روزی فکر می کردم هدیه اي هستی از طرف خدا
اما امروز فهمیدم تقاص اشتباهاتم بودی

 

_______ اس ام اس عاشقانه جدید _________

 

ممکن هست دردنیا فقط یک نفر باشی ولی برای من تمام جهان هستی

 

_______ اس ام اس عاشقانه جدید _________

 

مجنون قصه اش افسانه بود
من حقیقتم
بیا لیلای عشقم باش

 

_______ اس ام اس عاشقانه جدید _________

 

ﺍﯾﻦ ﻋﺼﺮ
ﭼﻘﺪﺭ ﻏﻢﺍﻧﮕﯿﺰ ﺍﺳﺖ
ﺍﻧﮕﺎﺭ
ﺩﺭ ﺗﻤﺎﻡ ﻗﻄﺎﺭﻫﺎ ﻭ ﺍﺗﻮﺑﻮﺱﻫﺎ
ﺗﻮ ﺩﻭﺭ ﻣﯽﺷﻮﯼ

 

_______ اس ام اس عاشقانه ویژه مهر ماه _________

 

دلگیرم ازتمام الفبای بی کسی به ویژه این پنج حرفف ا ص ل ه

 

_______ اس ام اس عاشقانه جدید _________

 

در رویاهایت جایی برایم باز کن
جاییکه عشق را بشود
مانند بازی هاي کودکی یقین کرد
خسته شدم از بی جایی

 

_______ اس ام اس عاشقانه جدید _________

 

حالم را پرسیدند گفتم رو به راهم نمیدانند رو به راهی هستم که تو رفته اي

 

_______ اس ام اس عاشقانه جدید _________

 

رو آسمون نوشته رو بال هر فرشته تو مال هر کی باشی جهان واسش بهشته

 

_______ اس ام اس عاشقانه جدید _________

 

عشق احساسه نه معادله
بخوای حلش کنی میشه مبادله
این مبادله میشه مجادله
هیشکی هیچی نگه
فرمان این جا دله

 

_______ اس ام اس عاشقانه جدید _________

 

ساعت چیست؟
نوآوری غریبیست که جای خالیت را به رخ دلتنگیهایم می‌کشد

 

_______ اس ام اس عاشقانه جدید _________

 

زمان غارتگر عجیبى هست همۀ چیز را می‌برد به جز حس دوست داشتن را

 

_______ اس ام اس عاشقانه جدید _________

 

کرم زشت و تنها بود پیله بست پروانه شد جذاب شد و رفت
داستان توست با من بحبوحه گرفتى شدى مال دیگرى

 

_______ اس ام اس عاشقانه جدید _________

 

درود سلامی خالصانه ارادتی مخلصانه بوسه هاي جانانه بر لبانی مستانه به طور پنهانی خیلی خیلی مهربانه پذیراباش ازمن دیوانه

 

_______ اس ام اس عاشقانه جدید _________

 

بدجور دلتنگتم
برگرد
همین

 

_______ اس ام اس عاشقانه جدید _________

 

با من امروز زندگی کن اي عزیز همسفر بگذر از دیروز و فردا بی دریغ و بی اگر
احتمالاً امروز تا به فردا زندگی مهلت نداد این قطار بی توقف لحظه اي فرصت نداد

 

_______ اس ام اس عاشقانه جدید _________

 

به که گویم غم خویش به سکوت شب سرد به گل پرپر یاس اي سراپا همۀ ناز دوریت را چه کنم ؟

 

_______ اس ام اس عاشقانه جدید _________

 

روحم می خواهد برود یک گوشه بنشیند پشتش را بکند به جهان پاهایش را بغل کند و بلند بلند بگوید: من دیگر بازی نمی‌کنم

 

_______ اس ام اس عاشقانه جدید _________

 

بلبلى نیستم که بر هر شاخه اى غوغا کنم شمع هستم میسوزم و جان را فدایت می کنم

 

_______ اس ام اس عاشقانه جدید _________

 

درد یاری که رفیقان همه ي دل میشکنند به تو نازم که صفایت غم دل میشکند

 

_______ اس ام اس عاشقانه جدید _________

 

یاد ما خواه کنی یا نکنی مختاری لیکن اي دوست بدان کنج دلم جا داری

 

_______ اس ام اس عاشقانه جدید _________

 

اي کاش زندگی مانند بازیه فوتبال بود : خوشی را پاس جدایی را شوت
بی وفایی را فول غم را آفساید محبت را گل می‌کردیم

 

_______ اس ام اس عاشقانه جدید _________

 

دردناک هست دوست بداری و حدس کنی دوستت دارند
حال انکه او یگانه هستی تو باشدوتو یکی از هزاران لذت او

 

_______ اس ام اس عاشقانه جدید _________

 

با تو از ترین لحظه سخن خواهم گفت
دوستت خواهم داشت هیچ می‌دانی چیست ؟
لحظه اي نیست که در دلیل من یاد تو نیست

 

_______ اس ام اس عاشقانه جدید _________

 

رفاقت
نه در جنجال روز گم می‌شود
نه در خلوت شب
خفته یا بیدار یاد می دارمت



:: برچسب‌ها: جدیدترین و داغ ترین اس ام اس , اس ام اس عاشقانه , اس ام اس , پیامک عاشقانه , جدید ترین پیامک عاشقانه ,
:: بازدید از این مطلب : 430
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

مجموعه : گالری عکس های دیدنی

گوزن ناراضی از عکاس ها (تصاویر)

گروه فیلم برداری و عکاسی مستند ساز هنگام انتخاب گوزن جوان به عنوان سوژه خود در پارک جنگلی ملی و حفاظت شده ” گریت اسموکی” در شمال کاریلنای شمالی با وقفه‌ای چند ساعته به روز دیگر موکول شد.استار ناموفق عکاس حین گرفتن عکس از گوزن جوان موجب گردید تا گوزن از حضور وی آگاه شود و به جای گریختن به سمت عکاس حمله ور شود و با شاخ خود عکاس و گروه مستند ساز را وادار کند تا تهیه برنامه خود را به روز دیگری موکول کنند.

به گفته عکاس به نقل از این خبرگزاری فشار شاخ‌های گوزن را بر روی بدنم به خوبی حس می‌کردم و برای حفظ اعضای صورتم سرم را پایین نگه داشته بودم.گوزن جوان در نهایت با پرتاب صفحه پلاستیکی سفید رنگ که برای جلوگیری از برخورد پرتو نور خورشید به لنز دوربین مورد استفاده قرار می گرفت درگیری با عکاس را رها کرد.

 

 گوزن ناراضی از عکاس ها (تصاویر)

 گوزن ناراضی از عکاس ها (تصاویر)

 گوزن ناراضی از عکاس ها (تصاویر)

 گوزن ناراضی از عکاس ها (تصاویر)

 گوزن ناراضی از عکاس ها (تصاویر)

 



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: گالری عکس های دیدنی , گالری عکس , گوزن سوژه , گوزن , تصاویر حیوانات , حیوانات وحشی و اهلی , حیوان ,
:: بازدید از این مطلب : 418
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

 



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: روزنامه های پنجشنبه 23 شهریور96 , روزنامه , روزنامه 96 , روزنامه شهریور , روزنامه امروز , اطلاعات عمومی ,
:: بازدید از این مطلب : 494
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

مجموعه : گالری عکس های دیدنی

 
نقاشی های سه بعدی روی بدن و اندام این دختر

نقاشی های سه بعدی روی بدن و اندام این دختر 

نقاشی های زیبا و سه بعدی روی بدن این دختر می‌تواند همه ي را تعجب زده نماید بهطوری که باید کاملا به او دقت کنید تا بفهمید نقاشی شده هست. هنر نقاشی روی بدنیا همان بادی پینتینگ آرت «Body Painting Art» خانم هیکارو چو «Hikaru Cho» در 29 مارس 1993 میلادی در شهر توکیو به جهان آمده هست.

 

میتوان گفت، امروزه هنر نقاشی روی بدن «بادی پینتینگ» به هنری محبوب در سراسر جهان تبدیل شده هست و در این بین خیال پردازی‌هاي خیره کننده‌ي هیکارو چو نیز قابل دقت هست. این خانم هنرمند آلبوم آثار هنری نقاشی روی بدن خود را نا رایج نامیده کهعلت این نامگذاری نیز به علت وجود جلوه‌هاي سه بعدی در این آثار هنری هست.

 

خانم هیکارو اضافه بر هنر نقاشی روی بدن، دستی هم در هنر تصویرگری مجسمه سازیو کوزه گری با گل رس طراحی شخصیت پویانمایی با تکنیک استاپ موشن و سایر هنرها دارد.خانم هیکارو چو، الان در دانشگاه موساشینو آرت «Musashino Art» مشغول بهتحصیل هست. آثار هنری این هنرمند زن ژاپنی در وب سایت او قابل دیدن هست.

 

این هنرمند از توهمات بصری در آثار هنری نقاشی روی بدن خود، بهره می‌گیرد و تماشای آثار هنری او برای تمام سنین مناسب هست و محدودیت سنی ندارد.امروزه اغلب آثار هنری در حوزه نقاشی روی بدن در کشورهای غربی می بایست گذشته از بازدید توسط گروه‌هاي گوناگون سنی توسط بزرگسالان مورد بازبینی و کنترل قرار بگیرند

 

اما آثار هنری نقاشی روی بدن خانم هیکارو چو را می‌توان از این روند مستثنی کرد. با این گزارش همراه شوید تا نگاهی به آثار هنری نقاشی روی بدن خانم هیکارو چو بیندازید.

نقاشی های سه بعدی روی بدن و اندام این دختر

نقاشی های سه بعدی روی بدن و اندام این دختر

نقاشی های سه بعدی روی بدن و اندام این دختر

نقاشی های سه بعدی روی بدن و اندام این دختر

نقاشی های سه بعدی روی بدن و اندام این دختر

نقاشی های سه بعدی روی بدن و اندام این دختر

نقاشی های سه بعدی روی بدن و اندام این دختر

نقاشی های سه بعدی روی بدن و اندام این دختر

،خالکوبی سه بعدی روی بدن،خالکوبی هاي خوشگل

نقاشی های سه بعدی روی بدن و اندام این دختر

نقاشی های سه بعدی روی بدن و اندام این دختر

نقاشی هاي خوشگل و سه بعدی،برترین نقاشی هاي سه بعدی روی بدن

نقاشی های سه بعدی روی بدن و اندام این دختر

 



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: نقاشی های سه بعدی , نقاشی , نقاشی سه بعدی روی بدن , نقاشی روی اندام دختر , عکس جالب و دیدنی , تصاویر ,
:: بازدید از این مطلب : 493
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

مجموعه : گالری عکس های دیدنی

 
 
عکس های خبری جهان در هفته ای که گذشت

عکس های خبری جهان در هفته ای که گذشت 

آخرین خبرهای تصویری جهان را در طول هفت روز قبل در آلبوم زیر قرار داده ایم که می‌توانید مشاهده نمایید و از اخبار روز آگاه شوید. 

عکس های خبری جهان در هفته ای که گذشت

شاهزاده ویلیام, پسرش شاهزاده جرج را در نخستین روز مدرس همراهی می کند. دوک کمبریج, شاهزاده ویلیام اظهار داشت که پسر کوچکش شاهزاده جورج روز شادی را در نخستین روز مدرسه تجربه کرد.

عکس های خبری جهان در هفته ای که گذشت

مردم روستای گوادیز اسپانیا, که خود را با روغن گریس سیاه رنگ کرده اند, در مسیر رسیدن به “بازا” در نزدیکی گرانادا میباشند. اینکار در راستای آداب و رسومی عجیب به اسم “جشنواره ي کاسکاموراس” انجام می شود که افراد زیادی را از سراسر اسپانیا به سوی خود جذب می کند.

عکس های خبری جهان در هفته ای که گذشت

لاک پشتی که در عکس می‌بینید, ژانوس اسم داشته و در موزه تاریخ طبیعی ژنو نگه داری می شود. این لاک پشت دو سر یونانی 20 ساله شده هست.

عکس های خبری جهان در هفته ای که گذشت

دختری که به دنبال سیل هاي جاری شده در هند, در زیر آب ها به دنبال سکه می‌گردد, مجسمه اي از یکی از خدایان هندی با سر فیل را پیدا کرده و شاد هست.

عکس های خبری جهان در هفته ای که گذشت

یک فرد معترض, با قرار دادن ماسکی از صورت بوریس جانسون و نصب پرچم اتحادیه اروپا به دوچرخه خود, در نزدیکی ها ساختمان مجلس در لندن گشت می‌زند.

عکس های خبری جهان در هفته ای که گذشت

یکی از شرکت کننده هاي مسابقه ریش و سبیل جهان در آستین, تگزاس.

عکس های خبری جهان در هفته ای که گذشت

گروه رقصنده هاي “ویژن این موشن” خود را برای کارناوال کارائیبی در بروکلین حاضر میکنند.

عکس های خبری جهان در هفته ای که گذشت

دختری که برای یکی از رفقا خود رژ قرمز می‌کشد. آنها خود را برای جشنواره کوماری پوجا در کاتماندو واقع در نپال حاضر میکنند. دختر جوان تر نقش الهه زندگی را ایفا خواهد کرد. مردم او را خواهند پرستید. والدین این کودکان یقین دارند با اینکار, فرزندانشان همه ي وقت تندرست می مثل.

عکس های خبری جهان در هفته ای که گذشت

در بارانکیا, در شمال باختری کشور کلمبیا, یکی از طرفداران تیم فوتبال این کشور در انتظار ورود به ورزشگاه و تماشای بازی هاي مقدماتی جام جهانی کلمبیا در برابر برزیل ایستاده هست.

عکس های خبری جهان در هفته ای که گذشت

در راستای پیشگیری ساختمان ها از صدمه هاي طوفان ایرما, یک نمایندگی اتومبیل, شیشه هاي ساختمان را با چسب پوشانده و کیسه هاي شنی در برابر آن قرار داده هست.

عکس های خبری جهان در هفته ای که گذشت

از ماه اوت که موج جدید درگیری میان مسلمانان روهینگیا و بوداییان نخست شد, کشتار مسلمانان توسط گروه‌هاي بودائی تندرو و ارتش خاتمه نیافته و از سازمان ملل گرفته تا پاپ رهبر کاتولیک‌هاي جهان و کشورهای اسلامی کشتار مسلمانان روهینگیا را محکوم کرده‌اند.

عکس های خبری جهان در هفته ای که گذشت

کشتار مسلمانان روهینگیا, آتش زدن منزل‌هاي‌شان, وادار کردن آنان به فرار به پاکستان و بنگلادش و موضع‌گیری آنگ سان سوچی, رهبر میانمار که پاک‌سازی قومی مسلمانان در این کشور را انکار می کند, به کمپینی گسترده برای فشار بر او تبدیل شده هست.

عکس های خبری جهان در هفته ای که گذشت

گفتنی هست, بیش از 365 هزار نفر در یک کمپین اینترنتی خواستار پس گرفتن پاداش صلح نوبل از آنگ سان سوچی رهبر میانمار شدند.

عکس های خبری جهان در هفته ای که گذشت

به قول مقامات هواشناسی کشور آمریکا, توفان عظیم ایرما, در حال گذر از مرکز ایالت فلوریدا هست و انتظار می رود که این توفان بسوی شمال این ایالت و بسوی شهر تمپا, حرکت کند.

عکس های خبری جهان در هفته ای که گذشت

به قول پلیس میامی, 80 درصد خطوط برق در منطقه ویرانی شده‌اند و مناطق بسیاری را آب فرا گرفته هست.

عکس های خبری جهان در هفته ای که گذشت

دانشمندان پیروز به ابداع یک باتری لیتیوم-یونی شده اند که در برابر انفجار یا آتش‌سوزی مقاوم هست.

عکس های خبری جهان در هفته ای که گذشت

این باتری, انرژی کافی برای راه انداختن وسایل الکترونیکی در منزل را فراهم می کند اما در هیچ شرایطی آتش نمیگیرد.

عکس های خبری جهان در هفته ای که گذشت

در پی بارندگی شدید و سیل در شهر لیوورنو واقع در منطقه توسکانی ایتالیا دست کم شش نفر کشته شده اند. این در حالی هست که چهار عضو یک خانواده زمانی که زیرزمین منزل آنها را آب گرفت, غرق شدند.

عکس های خبری جهان در هفته ای که گذشت

یک سازمان مدافع دستمزد جانور‌ ها و یک قطار محلی در شرق کشور ژاپن برای تشویق به مهربانی با گربه ها, کارزار پیشگیری از کشتن گربه هاي ولگرد تاسیس کرده هست.

عکس های خبری جهان در هفته ای که گذشت

زمین لرزه کشور مکزیک به بزرگی 8.1 در کشور مکزیک تا به حال دست کم 90 کشته به‌جا گذاشته هست.

عکس های خبری جهان در هفته ای که گذشت

این زمین لرزه قوی‌ترین زمین لرزه در یک صد سال جدید در کشور مکزیک بوده هست. روز جمعه ساحل شرقی کشور مکزیک نیز دچار توفان گرمسیری کاتیا شد.

عکس های خبری جهان در هفته ای که گذشت

باستان‌شناسان مقبره یک زرگر سلطنتی را کشف کرده‌اند که حاوی اجساد مومیایی شده یک زن و دو پسرش هست.این گور, واقع در شهر اُقصُر در 700 کیلومتری جنوب قاهره, به دوران امپراتوری مصر باستان «سده‌هاي ۱۶ام تا ۱۱ام پیش از میلاد مسیح» تعلق دارد.

عکس های خبری جهان در هفته ای که گذشت

در میان اشیای موجود در مقبره, تندیس زرگری به اسم آمنمهات در حالیکه کنار همسرش نشسته, پیدا شده هست. معلوم نیست که مومیایی‌ها به آمنمهات مرتبط بوده باشد.

عکس های خبری جهان در هفته ای که گذشت

فستیوال ونیز, قدیمی‌ ترین جشنواره سینمایی جهان با اهدای شیرهای طلایی و نقره‌اي به کار خود اتمام داد. شیر طلایی این دوره را فیلم “شکل آب” ساخته گیلرمو دل تورو شکار کرد.

عکس های خبری جهان در هفته ای که گذشت

در جشنواره ونیز, فیلم سینمایی «بدون تاریخ, بدون امضا» نه تنها پاداش برترین کارگردانی در بخش افق‌ها را به دست آورد, بلکه نوید محمدزاده نیز توانست پاداش برترین بازیگر مرد در این بخش را از آن خود کند.

عکس های خبری جهان در هفته ای که گذشت

محققان در دانشگاه تگزاس آستین ایالات امریکا ‘قلمی’ را معرفی کردند که وجود تومور و علامت‌هاي سرطان را در بدن موجود زنده در ده ثانیه تشخیص می دهد. این دستگاه برای تشخیص سرطان, متابولیسم منحصر به فرد سلول‌هاي سرطانی را بررسی میکند که با متابولیسم سلول تندرست فرق دارد؛ سلول سرطانی بسیار سریع و شدید رشد می کند, تقسیم می شود و ترویج پیدا میکند از این جهت متابولیسم آن با سلول تندرست فرق می کند.

عکس های خبری جهان در هفته ای که گذشت

دانشمندان استرالیایی می گویند زیر یخچال‌هاي قطبِ جنوب, شبکه‌اي از غارهای گرم وجود دارد که ممکن هست زیستگاه گیاهان و جانوران ناشناخته باشد.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: عکس های خبری , عکس خبری هفته گذشت , استرالیا , قطب جنوب , غارهای گرم , گیاهان و جانوران , جانوران ناشناخته ,
:: بازدید از این مطلب : 372
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

معنای لغوی و اصطلاحی مباهله
مباهله در اصل از «بَهل» به معنی رها کردن و برداشتن قید و بند از چیزی است. اما مباهله به معنای لعنت کردن یکدیگر و نفرین کردن است. کیفیت مباهله به این گونه است که افرادی که درباره مسئله مذهبی مهمی گفتگو دارند در یک جا جمع شوند و به درگاه خدا تضرّع کنند و از او بخواهند که دروغ گو را رسوا سازد و مجازات کند.

شرح مختصر واقعه مباهله
مباهله پیامبر با مسیحیان نجران، در روز بیست وچهارم ذی الحجّه سال دهم هجری اتفاق افتاد. پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم طی نامه ای ساکنان مسیحی نجران را به آیین اسلام دعوت کرد. مردم نجران که حاضر به پذیرفتن اسلام نبودند نمایندگان خود را به مدینه فرستادند و پیامبر آنان را به امر خدا به مباهله دعوت کرد. وقتی هیئت نمایندگان نجران، وارستگی پیامبر را مشاهده کردند، از مباهله خودداری کردند. ایشان خواستند تا پیامبر اجازه دهد تحت حکومت اسلامی در آیین خود باقی بمانند.

دعوت به اسلام
پیامبر اکرم، حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله وسلم برای گزاردن رسالت خویش و ابلاغ پیام الهی، به بسیاری از ممالک و کشورها نامه نوشت یا نماینده فرستاد تا ندای حق پرستی و یکتاپرستی را به گوش جهانیان برساند. هم چنین نامه ای به اسقف نجران، «ابوحارثه»، نوشت و طی آن نامه ساکنان نجران را به آیین اسلام دعوت فرمود.

نامه حضرت محمد صلی الله علیه و آله وسلم به اسقف نجران
مشروح نامه پیامبر به اسقف نجران چنین بود: «به نام خدای ابراهیم و اسحاق و یعقوب. [این نامه ایست] از محمد، پیامبر خدا، به اسقف نجران. خدای ابراهیم و اسحاق و یعقوب را ستایش می کنم و شما را از پرستش بندگان به پرستش خدا فرا می خوانم. شما را دعوت می کنم که از ولایت بندگان خدا خارج شوید و در ولایت خداوند درآیید و اگر دعوت مرا نپذیرفتید باید به حکومت اسلامی مالیات (جزیه) بپردازید [تا در برابر این مبلغ، از جان و مال شما دفاع کند] و در غیر این صورت به شما اعلام خطر می شود».

عکس العمل نجرانی ها
نمایندگان پیامبر که حامل نامه دعوت به اسلام از جانب پیامبر بودند، وارد نجران شدند و نامه را به اسقف نجران دادند. او نیز شورایی تشکیل داد و با آنان به مشورت پرداخت. یکی از آنان که به عقل و درایت مشهور بود گفت: «ما بارها از پیشوایان خود شنیده ایم که روزی منصب نبوت از نسل اسحاق به فرزندان اسماعیل انتقال خواهد یافت و هیچ بعید نیست که محمد ـ که از اولاد اسماعیل است ـ همان پیامبر موعود باشد». بنابراین شورا نظر داد که گروهی به عنوان هیئت نمایندگان نجران به مدینه بروند تا از نزدیک با محمد صلی الله علیه و آله وسلم تماس گرفته، دلایل نبوت او را بررسی کنند.

گفتگوی پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم با هیئت نجرانی
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم در مذاکره ای که با هیئت نجرانی در مدینه به انجام رسانید آنان را به پرستش خدای واحد دعوت کرد. امّا آنان بر ادعای خود اصرار داشتند و دلیل الوهیت مسیح را، تولد عیسی علیه السلام بدون واسطه پدر می دانستند. در این هنگام فرشته وحی نازل شد و این سخن خدا را بر قلب پیامبر جاری ساخت: «به درستی که مَثَل عیسی نزد خداوند مانند آدم است که خدا او را از خاک آفرید». در این آیه، خداوند، با بیان شباهت تولد حضرت عیسی علیه السلام و حضرت آدم علیه السلام ، یادآوری می کند که آدم را با قدرت بی پایان خود، بدون این که دارای پدر و مادری باشد، از خاک آفرید و اگر نداشتن پدر گواه این باشد که مسیح فرزند خداست، پس حضرت آدم برای این منصب شایسته تر است؛ زیرا او نه پدر داشت و نه مادر. اما با وجود گفتن این دلیل، آنان قانع نشدند و خداوند به پیامبر خود، دستور مباهله داد تا حقیقت آشکار و دروغ گو رسوا شود.

مباهله، آخرین حربه
خداوند پیش از نازل کردن آیه مباهله، در آیاتی چند به چگونگی تولد عیسی علیه السلام می پردازد و مسیحیان را با منطق عقل و استدلال روبرو می کند و از آنان می خواهد که عاقلانه به موضوع بنگرند. بنابراین پیامبر، در ابتدا سعی کرد با دلایل روشن و قاطع آنان را آگاه کند، اما چون استدلال موجب تنبّه آنان نشد و با لجاجت و ستیز آنان مواجه گشت، به امر الهی به مباهله پرداخت. خداوند در آیه ۶۱ سوره آل عمران می فرماید: «هرگاه بعد از دانشی که به تو رسیده، کسانی با تو به محاجّه و ستیز برخیزند، به آنها بگو بیایید فرزندانمان و فرزندانتان و زنانمان و زنانتان، و ما خویشان نزدیک و شما خویشان نزدیک خود را فرا خوانیم؛ سپس مباهله کنیم و لعنت خدا را بر دروغ گویان قرار دهیم».

در میعادگاه چه گذشت؟
طبق توافق قبلی، پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم و نمایندگان نجران برای مباهله به محل قرار رفتند. ناگاه نمایندگان نجران دیدند که پیامبر فرزندش حسین علیه السلام را در آغوش دارد، دست حسن علیه السلام را در دست گرفته و علی و زهرا علیهماالسلام همراه اویند و به آنها سفارش می کند هرگاه من دعا کردم شما آمین بگویید. مسیحیان، هنگامی که این صحنه را مشاهد کردند، سخت به وحشت افتادند و از این که پیامبر، عزیزترین و نزدیک ترین کسانِ خود را به میدان مباهله آورده بود، دریافتند که او نسبت به ادعای خود ایمان راسخ دارد؛ زیرا در غیر این صورت، عزیزان خود را در معرض خطر آسمانی و الهی قرار نمی داد. بنابراین از اقدام به مباهله خودداری کردند و حاضر به مصالحه شدند.

 

سرانجام مباهله
ابوحارثه، بزرگ گروه، به خدمت حضرت آمد و گفت: «ای ابوالقاسم، از مباهله با ما درگذر و با ما مصالحه کن بر چیزی که قدرت بر ادای آن داشته باشیم». پس حضرت با ایشان مصالحه نمود که هرسال دوهزار حُلّه بدهند که قیمت هر حلّه چهل درهم باشد و بر آنان که اگر جنگی روی دهد، سی زره و سی نیزه و سی اسب به عاریه بدهند.

مباهله، اثبات صدق دعوت پیامبر
مباهله پیامبر با نصرانیان نجران، از دو جنبه نشان درستی و صداقت اوست. اوّلاً، محض پیشنهاد مباهله از جانب پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم خود گواه این مدعاست؛ زیرا تا کسی به صداقت و حقانیّت خود ایمان راسخ نداشته باشد پا در این ره نمی نهد. نتیجه مباهله، بسیار سخت و هولناک است و چه بسا به از بین رفتن و نابودی دروغ گو بینجامد. از طرف دیگر، پیامبر کسانی را با خود به میدان مباهله آورد که عزیزترین افراد و جگرگوشه های او بودند. این خود، نشان عمق ایمان و اعتقاد پیامبر به درستی دعوتش می باشد که با جرأت تمام، نه تنها خود، بلکه خانواده اش را در معرض خطر قرار می دهد.

مباهله، سند عظمت اهل بیت
مفسران و محدثان شیعه و اهل تسنّن تصریح کرده اند که آیه مباهله در حق اهل بیت پیامبر نازل شده است و پیامبر تنها کسانی را که همراه خود به میعادگاه برد فرزندانش حسن و حسین و دخترش فاطمه و دامادش علی علیهم السلام بودند. بنابراین منظور از «اَبْنائَنا» در آیه منحصرا حسن و حسین علیهماالسلام هستند، همان طور که منظور از «نِساءَنا» فاطمه علیهاالسلام و منظور از «اَنْفُسَنا» تنها علی علیه السلام بوده است. این آیه هم چنین به این نکته لطیف اشاره دارد که علی علیه السلام در منزلت جان و نفس پیامبر است.

نزول آیه تطهیر در روز مباهله
روزی که پیامبر خدا صلی الله علیه و آله وسلم قصد مباهله کرد، قبل از آن عبا بر دوش مبارک انداخت و حضرت امیرالمؤمنین و فاطمه و حسن و حسین علیهم السلام را در زیر عبای مبارک جمع کرد و گفت: «پروردگارا، هر پیغمبری را اهل بیتی بوده است که مخصوص ترینِ خلق به او بوده اند. خداوندا، اینها اهل بیت منند. پس شک و گناه را از ایشان برطرف کن و ایشان را پاکِ پاک کن.» در این هنگام جبرئیل نازل شد و آیه تطهیر را در شأن ایشان فرود آورد: «همانا خداوند اراده فرمود از شما اهل بیت پلیدی را برطرف فرماید و شما را پاکِ پاک کند.

اعمال روز مباهله
روز بیست و چهارم ذی الحجّه، روز مباهله پیامبر با مسیحیان نجران است که در نزد مسلمانان، اهمیت خاصّی دارد؛ چرا که گواه حقانیت و درستی دعوت پیامبر و عظمت شأن اهل بیت مکرّم اوست. در کتاب شریف مفاتیح الجنان، اعمال مخصوصی بدین شرح برای این روز ذکر شده است:

اول: غسل، که نشان پالایش ظاهر از هر آلودگی و آمادگی برای آرایش جان و صفای باطن است؛

دوم: روزه، که سبب شادابی درون است؛

سوم: دو رکعت نماز؛

چهارم: دعای مخصوص این روز که به دعای مباهله معروف است و شبیه دعای سحر ماه رمضان می باشد.

هم چنین در این روز خواندن زیارت امیرالمؤمنین به ویژه زیارت جامعه روایت شده است. احسان به فقرا و محرومان به تأسّی از مولی الموحدین علی علیه السلام که در رکوع نمازش به نیازمند احسان فرمود، سفارش شده است.

بخش هایی از دعای روز مباهله

خداوندا، بر محمد و آل محمد درود فرست و به من شادی و خرّمی، استقامت و گشایش، عافیت و سلامت و کرامت، روزی پاک و فراوان، و هر نعمت و وسعت که نازل شده یا از آسمان به زمین نازل می شود، قسمت کن.

خداوندا، اگر گناهان چهره مرا نزد تو فرسوده اند و میان من و تو حایل شده اند و حالم را نزد تو دگرگون کرده اند، از تو درخواست می کنم به نور آبرویت که خاموش نشود و به آبروی حبیبت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله وسلم و به آبروی وصیّت علّی مرتضی علیه السلام و به حق اولیائت که آنها را برگزیدی که بر محمد و آل محمد درود بفرستی و هر گناه که کرده ام بیامرزی و مرا در باقی مانده عمرم حفاظت کنی.

خداوندا، من مطیع توام، پس از من خشنود باش. عملم را ختم به خیر کن و ثواب آن را برایم در بهشت مقرّر دار و آنچه خود سزاوار آنی برای من انجام ده، ای سزاوار تقوا و آمرزش. رحمت فرست بر محمد و آل محمد و به رحمت خود به من رحم کن، ای مهربان ترینِ مهربانان.

 



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: روز نزول آیه تطهیر , روزمباهله , آیه تطهیر , مباهله , اهمیت آیه تطهیر , انما یرید الله عنکم الرجس اهل البیت , آیه قران ,
:: بازدید از این مطلب : 408
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

مجموعه : مطالب خواندنی و جالب

 
دختر زیبای ایرانی که لقب عروس مردگان را گرفت (عکس)


:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: دختر زیبای ایرانی , دختر زیبای ایرانی عروس مردگان , عروس , مردگان , دخترایرانی ,
:: بازدید از این مطلب : 621
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

مجموعه : اخبار جامعه 

 
 
راز عروس در اتاق حجله و شب زفاف جلوی داماد برملا شد

 

صداقت و راستی در زندگی حرف اول را میزند, وقتی عروس ایرانی در شب زفاف رازش برملا شد زندگی اش از هم پاشید. ماجرا را با هم در ادامه می‌خوانیم. احمد وقتی با اولین نگاه عاشق یکتا شد به هر قیمتی شده تصمیم گرفت با او ازدواج کند و سعادت خود را فقط در کنار یکتا میدید.

 

امــا پس از عروسی و در شب زفاف, در اتاق حجله وقتی داماد ، عروس را دید یک رخداد غیرمنتظره به وقوع ضمیمه. به‌دنبال افشای راز زندگی نوعروس در اولین شب زندگی, در اتاق حجله غوغایی بر پا شد و روز بعد داماد برای طلاق همسرش به دادگاه خانواده رفت.

 

به گزارش پارس ناز, در راهروی مجتمع قضایی صدر, مراجعان زیادی حضور داشتند, امــا مرد جوانی که دستبند به دست کنار مأمور پلیس نشسته بود, دقت را جلب می کرد. شلوار جین بر تن داشت و به موهایش ژل زده بود, با صورتی آفتاب سوخته و کفش­‌هاي خاکی. منشی شعبه 244 از طرفین پرونده خواست

 

وارد اتاق دادگاه شوند.قاضی “حمیدرضا رستمی” سرگرم مطالعه پرونده بود. بعد از آنکه مرد دستبند به دست, پدر سالخورده‌اش, وکیل زن جوان و مأمور روی صندلی‌ها نشستند, قاضی رو به مرد جوان گفت; “همسرت مهریه‌اش را خواهش کرده و با وجود رأی قاضی طی چند ماه قبل متواری بودی. اکنون اگر ضامنی معرفی کنی, به طور مشروط آزاد میشوی وفرصت‌داری 30 سکه مهریه همسرت را پرداخت کنی.”

 

امــا “احمد” گفت; “من نه پولی دارم که بابت مهریه بپردازم و نه ضامنی.”قاضی همان‌طورکه یکی از برگه‌هاي پرونده را نشانه می‌زد, گفت;”به هر حال دستور جلب شما صادر شدهو اگر ضامنی معرفی کنی فرصت‌داری مهریه همسرت را بپردازی, در غیر این صورت باید به حبس بروی.”ناگهان مرد سالخورده از روی صندلی بلند شد و گفت; “آقای قاضی, ما از یک روستا در نزدیکیها کرج آمده‌ایم و این جا کسی را نداریم. از شما می خواهیم کمک‌مان کنید

 

تا این غائله هر چه زودتر تمام شود.”در این میان احمد نگاهی به پدرش انداخت و به فکر فرو رفت.از روزی که او به یکی از دختران روستایشان علاقه‌مند شده بود تا آن روز کهسردی دستبند را بر دستانش حس کرد, حتی دو سال هم نمی‌گذشت.اولین بار “یکتا” را در مینی بوس روستا دید,

 

دختر جوان از کلاس خیاطی در شهر برمی گشت که در یک نگاه به او دل باخت. احمد تعقیبش کرد و چند روز بعد پدر و مادرش را برای خواستگاری به منزل انها فرستاد. امــا خانواده یکتا موافق خواستگار دیپلمه و بیکار نبودند. ولی احمد ناامید نشد و کارت آخر خدمتش را برداشت و رفت دنبال کار.

 

امــا پیدا کردن کار سخت بود. مدتی بعد پیروز شد از صندوق بازنشستگی پدرش وام بگیرد و یک مغازه کوچک خواروبار فروشی باز کند. چند ماه بعد با میانجیگری ریش سفیدهای فامیل, بالاخره خانواده دختر با خواستگاری احمد موافقت کردند.فاصله خواستگاری تاازدواج زن و شوهر جوان دو ماه هم طول نکشید

 

و انها حتی فرصتی برای گشت و‌گذار پیدا نکردند. خانواده سنتی یکتا موافق حضور احمد در منزل خودشان نبودند و معاشرت داماد را تا شروع زندگی مشترک فرمایش پسندیده‌اي نمیدانستند.با این حال احمد دل خوش بود که برترین دختر روستایشان را به همسری گزینه کرده هست. تا این که شب عروسی فرا رسید

 

و میهمانان بعد از آخر جشن به منزل‌هایشان رفتند. امــا ساعتی بعد از آنکه عروس و داماد وارد حجله شدند ناگهان به مشاجره و دعوا پرداختند.پس از دخالت دو خانواده جر و بحث به درگیری کشید. همان شب دو خانواده به پاسگاه رفته و شکایت‌هاي متعدد علیه هم طرح کردند.

 

از یک طرف خانواده یکتا به دلیل کتک زدن عروس شاکی بودند و از سوی دیگر خانواده احمد معتقد بودند عروسشان فریبکاری کرده و لکه ناشی از مریضی “ماه‌­گرفتگی” روی بدنش را از خانواده داماد مخفی کرده هست. پدر و مادر احمد معتقد بودند “ماه­‌گرفتگی” عروسشگون ندارد و باید این ازدواج فسخ شود و…

 

یکتا برای فشار آوردن به احمد برای تشکیل زندگی مستقل, به منزل پدر خودش بازگشته و مهریه ۱۰۰ سکه طلا را به اجرا گذاشته بود. در عوض احمد هم بیکار نماند و به دلیل مخفی کردن “ماه­‌گرفتگی” عروس دادخواست “فسخ نکاح” داد. امــا قاضی وقت شعبه خواهش احمد را وارد ندانست

 

و وی را به پرداخت مهریه ملزم کرد. احمد هم پایش را در یک کفش کرد که دیگر نمیخواهد با یکتا زندگی کند. بنابراین خانواده نوعروس با استخدام وکیل, خواسته‌هاي قانونی دخترشان را پیگیری کردند و بالاخره پس از توافق طرفین قرار شد با پرداخت ۳۰ سکه طلاکه تعدادی از آن یکجا و مابقی در اقساط سه ساله باشد

 

زندگی مشترک انها به آخر برسد. بدین ترتیب زن و شوهر جوان بدون آنکه حتی یک روز هم زندگی کنند به طلاق رضایت دادند. امــا احمد که از پرداخت مهریه ناتوان بود روستا و مغازه‌اش را ترک کرد و فراری شد تا این که سه ماه بعد توقیف شد.در لحظاتی که قاضی دادگاه مشغول مطالعه پرونده بود, احمد هم چنان در قبل‌اش سِیر می کرد

 

که پدرش بلند شد و گفت;”آقای رئیس, راهی ندارد که ما با خانواده عروسمان توافق کنیم تا پسرم به حبس نرود؟” قاضی پاسخ داد;”شما مهلت داشتید که طبق تعهد حق و دستمزد عروستان را بدهید. امــا به جای پرداخت آن پسرتان فرار کرده. به هر حال چاره‌اي ندارید. بهتر هست با وکیل عروس‌تان توافق کنید.”

 

در این لحظه وکیل یکتا بلند شد و گفت; “متأسفانه خانواده موکل من صدمه‌هاي روحی و جسمی زیادی خورده‌اند تا حدی که ناچار به ترک روستا و زندگی در شهر شده‌اند. گر چه رقم ۳۰ سکه عمده قابل اعتنا نیست, امــا بخشی از دشواری های زندگی اخیر نوعروس را رفع خواهد کرد.

 

بنابراین امکان شانه خالی کردن داماد جوان از پرداخت مهریه وجود ندارد.” بدین ترتیب قاضی به مرد سالخورده و پسرش تا آخر وقت اداری مهلت داد ضامن یا وثیقه‌اي به دادگاه ارائه دهند. بعد هم انها را به بیرون از دادگاه هدایت کرد. دو ساعت بعد مردی میانسال که مدارکی در دست داشت

 

و همکار قدیمی پدر احمد بود با سندی که در اختیار دادگاه گذاشت دستبند را از دستان احمد باز کرد. امــا در گوش او گفت; “بهتر هست تو مانند پدرت به خرافات اهمیت ندهی و بروی دنبال همسرت… آن دختر بیچاره چه گناهی کرده؟ مگر خودش خواسته ماه گرفتگی داشته باشد؟

 

این یک موضوع ارثی هست و…” احمد که با شنیدن این حرف‌ها سرش را پایین انداخته بود, به گریه افتاد و دستِ مرد سالمند را بوسید. بعد گفت;”فکر می کنم همین کار را باید بکنم. بهتر هست سراغ همسرم بروم و با عذرخواهی وی را به منزل برگردانم. انشاالله برگردد و “



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: عروس , عاشق , ازدواج , راز عروس در اتاق حجله , داماد , عروس و داماد جوان ,
:: بازدید از این مطلب : 393
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

مجموعه :  مذهبی

معرفی دعای سریع الاجابه از امام موسی (ع)

معرفی دعایی از امام موسی«ع»

 

کفعمى در بلد الأمین دعائى مروىّ از حضرت امام موسى کاظم ‏علیه السلام نقل کرده و فرموده عظیم ‏الشّأن و سریع ‏الإجابه هست، و آن این هست:

 

اَللّهُمَّ اِنّى‏ اَطَعْتُکَ فى‏ اَحَبِ‏ خدایا همانا من در محبوبترین‏ الْأَشْیآءِ اِلَیْکَ وَهُوَ التَّوْحیدُ، وَلَمْ اَعْصِکَ فى‏ اَبْغَضِ الْأَشْیآءِ اِلَیْکَ وَهُوَ

چیزها در نزد تو که عبارت از توحید و […]

 

کفعمى در بلد الأمین دعائى مروىّ از حضرت امام موسى کاظم ‏علیه السلام نقل کرده و فرموده عظیم ‏الشّأن و سریع ‏الإجابه هست، و آن این هست:

 

اَللّهُمَّ اِنّى‏ اَطَعْتُکَ فى‏ اَحَبِ‏

خدایا همانا من در محبوبترین‏

 

الْأَشْیآءِ اِلَیْکَ وَهُوَ التَّوْحیدُ، وَلَمْ اَعْصِکَ فى‏ اَبْغَضِ الْأَشْیآءِ اِلَیْکَ وَهُوَ

چیزها در نزد تو که عبارت از توحید و یگانگیت بود از تو پیروى کردم و در مبغوض‏ترین چیزها در نزدت که عبارت‏از

 

الْکُفْرُ، فَاغْفِرْ لى‏ ما بَیْنَهُما یا مَنْ اِلَیْهِ مَفَرّى‏ آمِنّى‏ مِمَّا فَزِعْتُ مِنْهُ‏

 

کفر بتو بود نافرمانیت نکردم پس‏انچه دراین میان هست ازگناهانم بیامرز اى‏که بسوى‏اوست گریزگاه من مرااز انچه به خاطر

 

اِلَیْکَ، اَللّهُمَّ اغْفِرْ لِىَ الْکَثیرَ مِنْ مَعاصیکَ، وَاقْبَلْ مِنِّى‏ الْیَسیرَ مِنْ‏

آن بسویت پناه آوردم امان بخش خدایا بیامرز گناهان بسیارم را و بپذیر از من‏

 

طاعَتِکَ، یا عُدَّتى‏ دُونَ الْعُدَدِ، وَیا رَجآئى‏ وَالْمُعْتَمَدَ، وَیا کَهْفى‏

طاعت اندکم را اى ذخیره در مقابل سایر ذخیره‏ها و اى مایه امید و تکیه‏گاه من و اى پناهگاه‏

 

وَالسَّنَدَ، وَیا واحِدُ یا اَحَدُ، یا قُلْ هُوَ اللَّهُ اَحَدٌ، اَللَّهُ الصَّمَدُ، لَمْ یَلِدْ وَلَمْ‏

ونگهبانم و اى‏یگانه‏اى یکتا اى‏آنکه دروصف‏خود به پیغمبرت گفتى بگو او خداى یکتا هست خدا بى‏نیاز هست، نزاید و نه‏

 

یُولَدْ، وَلَمْ یَکُنْ لَهُ کُفُواً اَحَدٌ، اَسْئَلُکَ بِحَقِّ مَنِ اصْطَفَیْتَهُمْ مِنْ خَلْقِکَ‏

زاییده شده و نیست برایش همتا و مانندى هیچکس از تو مى‏خواهم به حق آنانکه از میان خلق خود انها را برگزیدى‏

 

وَلَمْ تَجْعَلْ فى‏ خَلْقِکَ مِثْلَهُمْ اَحَداً، اَنْ‏تُصَلِّىَ عَلى‏ مُحَمَّدٍ وَآلِهِ، وَتَفْعَلَ‏

و در خلق خود هیچکس را مثل ایشان نکردى که سلام فرستى بر محمد و آل او و درمورد من انجام دهى‏

 

بى‏ ما اَنْتَ اَهْلُهُ، اَللّهُمَّ اِنّى‏ اَسْئَلُکَ بِالْوَحْدانِیَّهِ الْکُبْرى‏ وَالْمُحَمَّدِیَّهِ

آن چه را تو شایسته آنى خدایا از تو خواهم به حق مقام وحدانیت و یکتایى بزرگ خودت و به مقام محمدى‏

 

الْبَیْضآءِ، وَالْعَلَوِیَّهِ الْعُلْیا، وَبِجَمیعِ مَا احْتَجَجْتَ بِهِ عَلى‏ عِبادِکَ،

آن مقام تابنده و به مقام علوى آن مقام والا و به تمام حجتهاى خود بر بندگانت‏

 

وَبِالْإِسْمِ الَّذِى‏ حَجَبْتَهُ عَنْ‏خَلْقِکَ، فَلَمْ یَخْرُجْ مِنْکَ اِلاَّ اِلَیْکَ، صَلِ‏عَلى‏

و به حق آن نامى که از خلق خود مخفی داشتى که اظهار نشود از تو مگر بخودت که سلام فرستى بر

 

مُحَمِّدٍ وَآلِهِ، وَاجْعَلْ لى‏مِنْ اَمْرى‏ فَرَجاً وَمَخْرَجاً، وَارْزُقْنى‏ مِنْ‏حَیْثُ‏

محمد و آل محمد و براى من در کارم گشایش و راه نجاتى قرار دهى و به من روزى دهى از آنجا که‏

 

اَحْتَسِبُ وَمِنْ حَیْثُ لااَحْتَسِبُ، اِنَّکَ تَرْزُقُ مَنْ تَشآءُ بِغَیْرِ حِسابٍ.

گمان دارم و از آنجا که گمان ندارم که تو روزى دهى هر که را بخواهى بى‏حساب.‏

 

پس حاجت خود را بطلب



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: دعای سریع الاجابه , دعا , سریع الاجابه , امام موسی(ع) , دعای سریع الاجابه امام موسی ,
:: بازدید از این مطلب : 428
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

مجموعه : مطالب جالب و خواندنی

 
این دختر سیاه پوست زیباترین مدلینگ دنیا است

این دختر سیاه پوست زیباترین مدلینگ دنیا است

معمولاً بیشتر زنانی که سیاه پوست میباشند به علت رنگ پوستشان در انزوای اجتماعی قرار می‌گیرند عبیر سندر برای ریختن ترس زشت بودن یک شعار جالبی دارد.خودم را بی نهایت دوست دارم ولا غیر.

 

عبیر سندر دختر جوان یکی از مدل هاي مشهور سیاه پوست جهان میباشد اما احتمالاً برای شما عجیب باشد که متولد عربستان هست زیبایی منحصر به فرد و جذابیت تنهادختر سیاه پوستی که زاده عربستان هست وی را از دیگران متمایز کرده هست.

این دختر سیاه پوست زیباترین مدلینگ دنیا است

با این که عبیر عربستان به جهان آمده اما در حال آماده ساکن انگلیس می‌باشد, به گزارش پارس ناز حرفه اصلی وی مد و مدلینگ شدن هست برای بیشتر مجله هاي مشهور وبرندهای زیبایی در کلیپهای تبلیغاتی نقش مدلینگ را ایفا میکند.

این دختر سیاه پوست زیباترین مدلینگ دنیا است

هدف عبیر سندر

عبیر سندر برای اگاه کردن مردم برای جذاب جلوه دادن دختران سیاه پوست هر کاری میکند در بیشتر گفت و گو هاي خود میگوید در مورد زنان سیاه پوست با دقت به نوع رنگ انها تصمیم گیری نکنید یک بانو فارغ از هر نوع پوست و نژادی می‌تواند برترین باشد.

این دختر سیاه پوست زیباترین مدلینگ دنیا است

زن جذاب سیاه پوست در ادامه توضیح داد

خانمهای سیاه پوست خود را یقین کنید و اجازه ندهید رنگ پوست برای شما محدودیت ایجاد کند میتوانید چهره شما برای خیلی هاي میتونه جذاب باشه کافیه خودتون یقین کنید.

این دختر سیاه پوست زیباترین مدلینگ دنیا است

عکس های زیباترین مدلینگ سیاه پوست جهان

این دختر سیاه پوست زیباترین مدلینگ دنیا است

این دختر سیاه پوست زیباترین مدلینگ دنیا است

عکس هاي زیباترین مانکن جهان

این دختر سیاه پوست زیباترین مدلینگ دنیا است

تصویر زیباترین مدل مشهور سیاه پوست جهان

این دختر سیاه پوست زیباترین مدلینگ دنیا است

این دختر سیاه پوست زیباترین مدلینگ دنیا است

این دختر سیاه پوست زیباترین مدلینگ دنیا است

این دختر سیاه پوست زیباترین مدلینگ دنیا است

این دختر سیاه پوست زیباترین مدلینگ دنیا است

 



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: دختر سیاه پوست مدلینگ , مدلینگ دنیا , دختر سیاه پوست , سیاه پوست , پوست , مدلینگ , مدلینگ دنیا ,
:: بازدید از این مطلب : 503
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

 



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: روزنامه , روزنامه 20شهریور , روزنامه امروز , اخبار , خبر امروز , روزنامه شهریور ,
:: بازدید از این مطلب : 485
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

مجموعه : اخبار فرهنگی و هنری

 


:: موضوعات مرتبط: , , ,
:: برچسب‌ها: مشخص شدن زمان پایان «خندوانه» , خندوانه , اخبار فرهنگی , تلویزیون , سریال تلویزیون , دورهمی , رامبد جوان , رامبد ,
:: بازدید از این مطلب : 422
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

مجموعه : سخنان بزرگان

 
جملات زیبای برای زود قضاوت نکردن

جملات زیبای در مورد زود قضاوت نکردن

 

نمون هاي از خوشگل ترین جملات آموزنده در مورد قضاوت نمود رابرای شما عزیزان فراهم نموده ایم 

 

جملات درباره قضاوت

انسانها را از روی تصویر هایشان
قضاوت نکنید
هیچ انسانی از
دلتنگی‌هایش تصویر نمی گیرد

 

قضاوت كردن در مورد ديگران

وقتی دیگران را قضاوت می کني
انها را نه، بلکه خودت را تعریف می کني…!

 

قضاوت كردن در مورد ديگران, قضاوت

جملات درباره قضاوت

 

از زندگی آموختم تا با کفش کسی راه نرفتم؛رفتنش را قضاوت نکنم….

 

قضاوت كردن در مورد ديگران, قضاوت

سخن گهربار در مورد قضاوت

 

بچه که بودیم
قضاوت نمیکردیم
و همۀ یکسان بودیم
بزرگ که شدیم
قضاوت هاي درست و غلط
باعث شد که اندازه
دوست داشتنمون تغییر کنه…
کاش هنوز همۀ رو
به اندازه بچگی دوست داشتیم

 

قضاوت از نظر بزرگان

 

چقدر دردآور هست می‌خواهی مفید باشی
که می خواهي با همۀ مهربان باشی
اما بد فهمیده شوی و بد قضاوت شود
اما با تمام این قضاوت ها مهم نیست
من برای خودم زندگی می کنم

 

قضاوت كردن در مورد ديگران, قضاوت

,سخن بزرگان قضاوت دیگران

 

شخصی در ڪاباره ميميرد
و شخصی ديگر در مسجد
شاید اولی برای نصیحت داخل رفته بود
و دومی برای دزدیدن ڪفشها
پس انسانها را به میل خود قضاوت نڪنیم

 

زود قضاوت نکردن

 

انسان ها برای این که خود
قضاوت نشوند
در قضاوت دیگران عجله می‌کنند

قضاوت كردن در مورد ديگران, قضاوت

قضاوت كردن در مورد ديگران

موقعیتی که هرگز
در اون نبودی رو قضاوت نکن

 

عدالت در قضاوت

 

هیچ کس اونقدر بی گناه نیست
که بتونه زندگی دیگران رو قضاوت کنه
پس سکوت لطفا…

 

سخن گهربار در مورد قضاوت

 

وظیفه ما نیست که خطای دیگران را جستجو کنیم و دیگران را قضاوت کنیم.
تمام نیروی خویش را باید برای قضاوت در کار خود ما صرف کنیم
و سعی کنیم تمامی خصوصیات و صفات بدمان را تغییر دهیم

 

قضاوت عجولانه

 

کسی را قضاوت نکنید ،
فقط برای این که گناهانش با گناه هاي شما فرق دارد…

قضاوت كردن در مورد ديگران, قضاوت

جملات درمورد قضاوت

قضاوت و پیش‌داوری درمورد
یک شخص،
مشخص نمی کند
او کیست؛
مشخص میکند
شما کیستید…!

 

قضاوت كردن در مورد ديگران

 

هیچ کس دراین جهان کامل نیست
اگر از آدمها بخاطر
اشتباهاتشان دوری کنی
همۀ وقت تنها خواهی ماند
پس کمتر قضاوت کن
و اکثر عشق بورز.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: جملات زیبای برای زود قضاوت نکردن , قضاوت نکردن , قضاوت , قضاوت عجولانه , عدالت , عدالت در قضاوت , زود قضاوت نکردن , زود قضاوت کردنقضاوت از نظر بزرگان ,
:: بازدید از این مطلب : 516
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

مجموعه : دکوراسیون و چیدمان

راهنمای انتخاب روشویی کابینتی

تکنیک های انتخاب روشویی کابینتی

 

برای داشتن برترین و خوشگل ترین روشویی دستشویی می‌توان با کمک از مقاله زیر گزینه بهتری داشت روشویی فضای سرویس بهداشتی با دقت به نوع و کاربردشان انواع متنوعی دارد

 

روشویی از جزییات اصلی فضای سرویس بهداشتی می باشد که با دقت به نوع و کاربردشان انواع متنوعی دارد. امروزه روشویی ها نیز مثل هر کالای دیگری با طراحی هاي منحصر به فرد عرضه می‌شود که پر طرفدارترین انها روشویی کابینتی می باشد؛ به همین منظور در این مقاله با ما همراه شوید تا جزییات خرید یک روشویی مناسب را با شما در بین بگذاریم.

 

روشویی کابینتی چند نوع دارد و هر کدام چه ویژگی هایی دارند؟

روشویی کابینتی در دو حالت روشویی کابینتی ایستاده «پایه دار» و روشویی کابینتی دیواری مورد بهرهگیری قرار می‌گیرند، در هر دو حالت هم به صورت ساده و هم به صورت فول ست طراحی میشوند که نوع روشویی هاي کابینتی فول ست شامل آینه و باکس هم میشوند.

 

آیا امکان استفاده از روشویی کابینتی برای سرویس بهداشتی های خیلی کوچک هم وجود دارد؟

به طور کلی در کوچکترین سرویس هاي بهداشتی هم می‌توان از روشویی هاي کابینتی بهرهگیری کرد. به طور مثال روشویی هایي با عرض ۲۵ سانتی متر و یا روشویی هایي که در کنج قرار می‌گیرند برای چنین فضاهایی مناسب هست.

 

بدنه روشویی کابینتی از معمولا چه جنسی ساخته میشود؟

جنس سینک و رویه آن بر چه مبنایی انتخاب می شود؟

روشویی ها غالبا با جنس پی وی سی ضد آب ساخته میشود تا در مقابل رطوبت و آب مشکل ایجاد نکند، اما برای تولید روشویی هاي کلاسیک از چوب اکثر بهرهگیری میشود، همینطور برای سینک و رویه ي روشویی ها معمولا از سرامیک، سنگ طبیعی و یا سنگ هاي مصنوعی مثل کورین و کوارتز بهرهگیری می‌شود.

 

راهنمای انتخاب روشویی کابینتی

روشویی ها غالبا با جنس پی وی سی ضد آب ساخته میشود تا در مقابل رطوبت مشکل ایجاد نکند

 

در انتخاب جنس و نوع سینک برای روشویی کابینتی چه مواردی باید در نظر گرفته شود؟

سنگ انتخابی روشویی حتما باید آنتی باکتریال باشد.

سنگ هاي انتخابی باید مقاوم و عاری از هرگونه درزی باشند.

سنگ انتخابی حتما باید با نوع روشویی شما همخوانی داشته باشد، به طور مثال از سنگ هاي مدرن نمی‌توان برای روشویی هاي کلاسیک بهرهگیری کرد.

 

در مدلهای سرامیکی درجه ي سنگ انتخابی بسیار مهم هست. به طور مثال سرامیک هاي درجه یک برترین مشابه برای بهرهگیری روشویی کابینتی در فضای مرطوب سرویس بهداشتی هست.

 

در صورت سفارش روشویی کابینتی از سفارش تا آماده شدن محصول مورد نظر، چه مدت زمان نیاز است؟

با دقت به مدل روشویی ها، جنس، ابعاد و تعداد روشویی ها متغییر هست، اما معمولا بازه اي بین ۷ تا ۱۰ روز کاری تحویل سفارشات زمان بر هست.

 

هزینه سفارش و تولید روشویی کابینتی بر چه اساسی تعیین میشود و بازه ي حدودی قیمت روشویی کابینتی را از گرانترین تا ارزان ترین بفرمایید.

 

قیمت گذاری روشویی ها به صورت پک صورت می‌گیرد، برای قیمت روشویی کابینتی ابعاد، متریال بهرهگیری شده برای بدنه و سنگ رویه به همراه رنگ آن تاثیرگذار هست.

 

راهنمای انتخاب روشویی کابینتی

سنگ انتخابی روشویی حتما باید آنتی باکتریال باشد

 

با توجه به مرطوب بودن فضا نحوه ی نگهداری و نظافت روشویی کابینتی چگونه است؟

در روشویی هاي تمام پی وی سی و دارای رنگ حتما باید در نظر داشته باشید که به صورت مداوم از آب داغ بهرهگیری نشود، چرا که آب داغ سبب تغییر حالت در این روشویی ها میشود. همینطور برای شست و شوی چنین محصولاتی نباید از شوینده هاي خیلی قوی مثل سفید کننده و وایتکس نباید در این محصولات بهرهگیری شود، زیرا باعث تغییر رنگ این محصولات خواهد شد.

 

آیا نصب روشویی کابینتی نیاز به مهارت خاصی دارد و برند شما نیروی ماهر را برای این منظور در اختیار مشتریان قرار می دهد؟ 

 

خیر نیاز به مهارت خاصی ندارد و غالبا افرادی که مهارت لوله کشی و انجام امور تاسیساتی را دارند می‌توانند نصب روشویی کابینتی را انجام دهند، اما ترجیحا بهتر هست برای نصب چنین محصولاتی از نصاب ماهر بهرهگیری شود. در صورت درخواست مشتری، نصاب ماهر و متعهد برای انجام اینکار در اختیار مشتریان قرار میدهند.

هزینه ي نصب این محصولات نیز بستگی به نوع روشویی، تعداد، فول ست بودن و یا ساده بودن محصول و شهر و منطقه محل نصب دارد.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: راهنمای انتخاب روشویی کابینتی , دکوراسیون , دکوراسیون و چیدمان , چیدمان منزل , چیدمان اتاق خواب , منزل , خانه ,
:: بازدید از این مطلب : 439
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

مجموعه : آموزش آشپزی

آموزش تهیه دلمه قارچ و سیب زمینی 

دلمه قارچ و سیب زمینی

 

این خوراکی خوشمزه که دارای دستور خوراکی ساده هست را به شما عزیزان آموزش می‌دهیم پخت دلمه قارچ و سیب زمینی,درست کردن دلمه قارچ و سیب زمینی

 

طرز تهیه دلمه قارچ و سیب زمینی

 

میزان سرو: 4 الی 6 نفر
مواد لازم برای دلمه قارچ و سیب زمینی :
سیب زمینی 1 کیلوگرم
تخم مرغ 1 عدد
آرد یک دوم پیمانه
نمک به مقدار لازم
فلفل سیاه «پودر شده» 1 قاشق چایخوری
زردچوبه به مقدار لازم
روغن به مقدار لازم

مواد میانی دلمه قارچ و سیب زمینی :

قارچ «خرد شده» 300 گرم
روغن 3 قاشق سوپخوری
پیاز «ریز خرد شده» 1 عدد
شبت «خرد شده» به مقدار لازم
نمک به مقدار لازم
فلفل سیاه «پودر شده» به مقدار لازم

 

طرز تهیه دلمه قارچ و سیب زمینی :

ابتدا برای تهیه مواد میانی، روغن را در ظرف مناسبی روی حرارت گرم کنید و پیاز ریز خرد شده را در آن تفت دهید تا تغییر رنگ دهد. قارچ را اضافه کرده و تفت دهید تا آب قارچ بخار شود. نمک،فلفل سیاه و مقداری شبت خرد شده اضافه و مخلوط کنید.

 

سیب زمینی ها را در آب بپزید، سپس پوست آن ها را بگیرید، له کنید.

 

تخم مرغ، آرد، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه اضافه و مخلوط کنید. گلوله هایي از مخلوط به دست آمده جدا کنید و وسط هر یک مقداری از مواد میانی قرار دهید و دوباره آن ها را ببندید انها را کف دست خود کمی پهن کرده و سپس در روغن داغ سرخ کنید تا طلایی و برشته شوند. سپس سرو کنید.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: آموزش تهیه دلمه قارچ و سیب زمینی , آموزش آشپزی , آشپزی , دلمه قارچ , سیب زمینی , دلمه , برگ مو , آموزش آشپزی ,
:: بازدید از این مطلب : 396
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120
 
مولودی عید غدیر خم

اشعار عید غدیر خم

 

مشابه هاي از متن هاي مولودی خوشگل که برای عید غدیر خم را برای شما عزیزان فراهم نموده ایم 

 

متن مولودی عید غدیر خم
همۀ عالم بدونن علی شده وصی پیغمبر
خدا داره می نازه بعد نبی به حضرت حیدر
فرشته ها همۀ اومدن تماشا
وقتی نبی می خونه من کنت مولا
شب شب عاشقی شده به والله 2
چشم حسودا کور بشه ایشاالله 2
علی علی علی علی یا حیدر 2

******

علی امیر قلبم قلب متکدی الهی قربونت
اللهی قسمتمشه یه شب بیام به زیر ایوونت
دم بگیرم بخونم با شور مستی
امام اول و آخرم تو هستی
به جذبه ي برق نگاش ماشا الله 2
جون همۀ بش فداش ایشا الله 2
علی علی علی علی یا حیدر 2

******

دلا تو بحبوحه شوق روی لبا ترانه ي عشق
بذا ببار چشمات همۀ اینا بهانه ي عشق
آقا دلم شده پر از شور و شعف
پلی زده از تو هیات تا به نجف
آرزومه صحن و سرات به والله 2
برم تا ایوون طلات ایشاالله 2
علی علی علی علی یا حیدر 2

متن مولودی عید غدیر خم, مولودی عید غدیر

موسم ناب رحمت آمد ، عید ولایت آمد
ایام حُزن دشمن و بدخواه دین هست
جشن تولای امیر المؤمنین هست
بگو تو با صوت جلی ، علی علی علی علی
مولانا علی علی جان

 

******

دل به عشقش اسیر آمده ، عید غدیر آمده
پیچیده در هر جا نوای عشق حیدر
گیریم صله امشب ز دستان پیمبر
اي به همۀ عالم ولی ، علی علی علی علی
مولانا علی علی جان

 

******

بده بر ما اي نور دلها ، برات کرببلا
درد دل بشکسته ي ما را دوا کن
رزق محرّم را به مشتاقان عطا کن
جلوه ي حیّ ازلی ، علی علی علی علی
مولانا علی علی جان



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: اشعار عید غدیر خم , مولودی عید غدیر , عید غدیر , عید , غدیر خم , شعر عید غدیر ,
:: بازدید از این مطلب : 464
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120
تاریخ انتشار : جمعه 17 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

مجموعه : سلامت پوست

 
نتایج چشمگیر افزایش استفاده از بوتاکس

 افزایش استفاده از بوتاکس

 

در ایران عملهای زیبایی افزایش یافته هست و مشابه از این عمل هاي زیبایی که بوتاکس می باشد را برای شما عزیزان معرفی می نماییم سم بوتولینوم «botulinum toxin» که غالباً آن را با نام بوتاکس می‌شناسیم، برای درمان تعداد زیادی از اختلالات مثل اختلالات چشمی، پلک زدن هاي بازرسی نشده، اسپاسم عضلانی، اختلالات حرکتی و کاهش چروک‌هاي پوستی مورد بهرهگیری قرار می گیرد.

 

این دارو ابتدا بین میان سالان رواج پیدا کرد. با این وجود، بهرهگیری از آن در بین نسلها روبه افزایش هست. بهرهگیری از این دارو بین سال هاي ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵، با ۴۱ درصد رشد مواجه بوده هست و تا سال ۲۰۱۶ ، ده درصد دیگر افزایش یافته که از این میان، ۴۵ هزار نفر از بیماران مردان بوده‌اند. انجمن جراحان زیبایی کشور آمریکا گزارش کرده هست که حدود ۱۵ درصد بیماران بین سنین ۱۹تا ۳۴ سال قرار داشتند.

 

جراحان پلاستیک دپارتمان اوتولارینولوژی دانشکده پزشکی دانشگاه مینه‌سوتا می گوید که تعداد زیادی از افراد، خطوط طبیعی خود را نمیخواهند و خطوط ساختگی، برای مثال ابروهای بلند، را ترجیح میدهند. آن ها میگویند روند روبه فزونی این درمان در بین سنین گوناگون به علت پذیرش آن از سوی جامعه و دسترسی آسان به آن، سهولت پیدا کرده هست.

 

بوتاکس چگونه اثر می‌کند

بوتاکس حاوی پروتئینی هست که توسط باکتریهای نوروتوکسین ساخت می شوند و کلستریدیوم بوتولینوم «Clostridium botulinum» نام دارد. این پروتئین عضلات متعددی راکه باعث چروک صورت میشوند، سست میکند. تزریق بوتاکس آسان و سریع هست و کمترین اقدام، چشمگیرترین نتایج را به همراه دارد. نتایج سه روز بعد از تزریق ظاهر می شود. بنابراین، ماهیچه ها منقبض نمیشوند و ظاهری جوان و خوشگل خلق می کنند که بسته به بیمار، بین شش الی هشت ماه پایدار میماند. این درمان دو یا سه بار در سال انجام می شود تا اثر بهتری داشته باشد.

 

بوتاکس با میزان کم تزریق میشود. غلظت‌هاي بالا برای انسان سمی هست. برای منقبض کردن عضلات، عصب‌ها استیل کولین «acetylcholine»، یک انتقال دهنده‌ي عصبی در سیناپس، جائیکه انتهای عصب‌ها و سلولهای ماهیچه‌اي به هم می‌پیوندند، ترشح میکنند. استیل کولین به گیرنده‌هاي سلولی عضلانی متصل و در نهایت باعث انقباض میشود. بوتاکس ترشح استیل کولین از اعصاب بازرسی کننده‌ي حرکت عضلانی را مسدود میکند و در نتیجه از انقباض ماهیچه‌اي پیش گیری میکند. در نهایت، از تشکیل چین و چروک پیشگیري بعمل آمده و پوستجوانتر به نظر می رسد.

 

روش کار

درمان با بهرهگیری از یک روش ساده انجام میگیرد. پودر در محلول نمک – که معمولاً کلرید سدیم هست رقیق میشود و مستقیماً به بافت عصبی ماهیچه‌اي تزریق میگردد. برای کاهش درد، از محلول هاي نمک نگه داری شده و کیسه‌هاي سرد به جای کرمهای بی حس کننده‌ي موضعی بهرهگیری میشود. به بیمار پیشنهاد میشود عضلات مورد معالجه را چند ساعت بعد از درمان برای افزایش اثر دارو حرکت دهد.

 

نتایج

فرایند درمان حدود ۲۴ الی ۷۲ ساعت به طول می‌انجامد که نسبی هست و به زمان ظاهر شدن نتایج بستگی دارد. با این وجود، در بعضی از موارد، پنج روز طول می کشد تا نتایج خود را نشان دهند. مادران باردار یا افرادیکه با آلرژی هاي بالا دارند، نباید از این دارو بهرهگیری کنند.

 

قسمتهای قابل درمان

بیشترین قسمت هاي مناسب صورت برای بهرهگیری از بوتاکس خطوط اخم بین دو ابرو، خطوط خنده، بالای ابرو و خط اخم پیشانی هست. بوتاکس همینطور در دیگر قسمتها مثل نوارهای گردن، خطوط بینی، کاهش تعرق چندان، کانتورینگ ساق، کانتورینگ خطوط فک کاربرد دارد. قیمت تزریق غالبا بسته به قسمت مورد مراقبت، قدرت ماهیچه که مردان را مجبور به پرداخت هزینه اکثر می کند- و بسته به بیمارستان متفاوت هست.

 

با این حال، پیچیدگی‌هایي نیز مثل تورم خفیف، قرمزی، پلک‌هاي و پیشانی آویزان و افکنده، ضعف، تهوع، خشکی دهان، و سردرد میتواند اتفاق بیافتد. علیرغم سادگی فرایند درمان، رژیمخوراکی و ورزش نقشی قابل دقت را در مراقبت از پوست دارد. اگرچه بوتاکس در بین میان سالان محبوبیت فراوانی دارد، اما امروزه افراد در سنین جوانترهم به مراقبت از پوست دقت زیادی نشان می دهند.

 



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: نتایج چشمگیر افزایش استفاده از بوتاکس , بوتاکس , نتایج بوتاکس , آرایش و زیبایی صورت , آرایش , زیبایی صورت , ,
:: بازدید از این مطلب : 462
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

خطبه غدیر سرشار از معارف گرانقدری است که لازمه گذران جامعه اسلامی از خطرات پیش رو است.

وقتی خط قرمز سکوت شکسته می شود

شاید بزرگترین خطر برای امّت اسلام، منافقین باشند؛ چراکه، ظاهری فریبنده و مؤمنانه دارند در حالیکه دشمن اسلام و امّت اسلامی اند؛ لذا شایسته است که پیامبر گرامی اسلام، بخش مهمّی از خطبه شریف غدیر را به افشای خصوصیّات و ترفندهای منافقان اختصاص دهند. از این رو نگاهی به برخی زوایای تحلیل نفاق با توجّه به خطبه بی نظیر غدیر خواهیم داشت.

 

مأموریت غدیر و خطر نفاق

مسلّماً اعلام جانشینی و ولایت حضرت علی(علیه السلام) مأموریّت مهمی است، چرا که تکلیف امّت اسلام پس از پیامبر را روشن می کند. امّا گویا این مأموریت ویژه، خطرات و حواشی خاصی را نیز در پی داشته است. تا اندازه ای که پیامبر خدا نیز، طلب معافیّت از این مأموریت را می کند، چنانکه می فرماید: وَ سَأَلْتُ جَبْرَئیلَ أَنْ یَسْتَعْفِی لِی (السَّلامَ) عَنْ تَبْلیغِ ذالِکَ إِلیْکُمْ - أَیُّهَاالنّاسُ - لِعِلْمی بِقِلَّةِ الْمُتَّقینَ وَکَثْرَةِ الْمُنافِقینَ؛ و من از جبرئیل درخواستم که از خداوندِ سلام اجازه کند و مرا از این مأموریت معاف فرماید. زیرا کمی پرهیزگاران و فزونی منافقان را می دانم. (خطبه غدیر) آری! پیامبر خدا می دانستند که در میان این جماعت، افراد بسیاری هستند که تنها ظاهری مؤمنانه دارند و ولایت علی(علیه السلام)، آزمون عمل است. ممکن است مراسم اعلام ولایت را بر هم زنند، چنانکه بارها همینطور شده بود، امّا این بار خداوند وعده حفظو ایمنی از دغدغه مورد نظر پیامبرش را داده می فرماید: وَ اللَّهُ یَعْصِمُكَ مِنَ النَّاس‏؛ و خدا تو را از [گزندِ] مردم نگاه مى‏دارد. (مائده؛ 67)

نشانه های نفاق در پرتو ولایتمداری

منافقان، ظاهری چه بسا مؤمنانه تر از دیگران دارند، لذا بسیار فریبنده و مخفی هستند، مگر برای کسی که نشانه های منافقان را بشناسد و نفاق را تشخیص دهد، یعنی بصیرت داشته باشد. بلافاصله پس از فراز فوق، پیامبر خدا(صلّی الله علیه و آله) به تبیین نفاق و افشایخصوصیّات منافقان می پردازد. در اینجا به دو نشانه نفاق از منظر خطبه غدیر اشاره می کنیم؛

شماتت و مسخره کردن مؤمنان

وَ إِدغالِ اللّائمینَ وَ حِیَلِ الْمُسْتَهْزِئینَ بِالْإِسْلامِ؛ و دسیسه ملامت گران و مکر مسخره کنندگان اسلام را می دانم. (خطبه غدیر) خداوند متعال نیز یکی از ویژگی های منافقان را اینگونه یادآور می شود: وَ إِذا لَقُوا الَّذینَ آمَنُوا قالُوا آمَنَّا وَ إِذا خَلَوْا إِلى‏ شَیاطینِهِمْ قالُوا إِنَّا مَعَكُمْ إِنَّما نَحْنُ مُسْتَهْزِؤُنَ؛ و هنگامى كه افراد با ایمان را ملاقات مى‏كنند، مى گویند: "ما ایمان آورده ایم!" (ولى) هنگامى كه با شیطان هاى خود خلوت مى كنند، مى گویند: "ما با شمائیم! ما فقط (آنها را) مسخره مى‏كنیم!" (بقره؛ 14) اصولاً منافق، چون در واقع ایمان به اسلام ندارد، إبایی ندارد که به هر بهانه ای ارزش های اسلامی را مورد تخطئه و کنایه قرار داده و حرمت شکنی کند. 

نفاق با طعم حسادت

یکی دیگر از اشاره های پیامبر اکرم به موضوع نفاق، پرداختن به موضوع خطر حسادت، در از بین بردن ولایتمداری و اطاعت است. لذا با صراحت هر چه تمام، مردم را از حسادت نسبت به علی(علیه السلام) بر حذر داشته و می فرمایند: مَعاشِرَ النّاسِ، إِنَّ إِبْلیسَ أَخْرَجَ آدَمَ مِنَ الْجَنَّةِ بِالْحَسَدِ، فَلاتَحْسُدُوهُ فَتَحْبِطَ أَعْمالُکُمْ وَتَزِلَّ أَقْدامُکُمْ؛ هان مردمان! به راستی که شیطانِ اغواگر، آدم را با حسد از بهشت رانده مبادا شما به علی (علیه السلام) حسد ورزید که کرده هایتان نابود و گام هایتان لغزان خواهدشد. (خطبه غدیر) امام صادق(علیه السلام) نیز یکی از نشانه های نفاق را این چنین بیان می کنند: إِنَّ المُؤمِنَ یَغبِطُ و َلا یَحسُدُ و َالمُنافِقُ یَحسُدُ و َلا َیغبِطُ؛ مؤمن غبطه مى خورد و حسادت نمى ورزد، منافق حسادت مى ورزد و غبطه نمى خورد. (كافى(ط-الاسلامیه)، ج2، ص307، ح7) با بر زبان آوردن شهادتین، شخص مسلمان می شود امّا ایمان در پرتو عمل است نه حرف! منافقان، ولایت را دارای حق پیروی نمی دانند لذا به جایگاه او رشک برده و از هر فرصتی برای لطمه به شأن او استفاده می کنند.

درس غدیر: ولایت؛ خط قرمز سکوت

پیامبر خدا خطاب به جماعت در غدیر خم، نسبت به شناخت دقیق منافقان آن جمع، ابراز آگاهی می کند ولی ابلاغ منصب ولایت علی(علیه السلام) را شایسته سکوت نمی داند، زیرا فرمانی قطعی از خداست. می فرمایند: وَلَوْشِئْتُ أَنْ أُسَمِّی الْقائلینَ بِذالِکَ بِأَسْمائهِمْ لَسَمَّیْتُ وَأَنْ أُوْمِئَ إِلَیْهِمْ بِأَعْیانِهِمْ لَأَوْمَأْتُ وَأَنْ أَدُلَّ عَلَیْهِمُ لَدَلَلْتُ، وَلکِنِّی وَالله فی أُمورِهمْ قَدْ تَکَرَّمْتُ وَ کُلُّ ذالِکَ لایَرْضَی الله مِنّی إِلاّ أَنْ أُبَلِّغَ ما أَنْزَلَ الله إِلَی (فی حَقِّ عَلِی)؛ و اگر می خواستم نام گویندگان چنین سخنی را بر زبان آورم و یا به آنان اشارت کنم و یا مردمان را به سویشان هدایت کنم [که آنان را شناسایی کنند] می توانستم. لیکن سوگند به خدا در کارشان کرامت نموده لب فروبستم. با این حال، خداوند از من خشنود نخواهد گشت مگر این که آن چه در حق علی(علیه السّلام) فرو فرستاده به گوش شما برسانم. (خطبه غدیر) بیاییم با شناختن نشانه های نفاق، امّت اسلام را از خطر آن رهانیده و منافقان را افشا کنیم. این، بزرگترین خدمت به امّت اسلامی است.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: وقتی خط قرمز سکوت شکسته می شود , خطبه غدیر , غدیر , عید غدیر , مأموریت غدیر و خطر نفاق , نشانه هایدرس غدیر , نفاق در پرتو ولایتمداری ,
:: بازدید از این مطلب : 540
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

نوشیدن آب برای داشتن بدنی سالم ضروری است. بسیاری از کارشناسان سلامت و زیبایی عقیده دارند نوشیدن آب، برای پاک کردن بدن از سموم، سرحال بودن و داشتن پوستی نرم و جوان مهم است. 

 

فواید نوشیدن آب گرم

شروع روز با یک لیوان آب، روتینی است که خیلی از افراد آگاه و سالم، پیوسته به آن وفادارند. نوشیدن یک لیوان آب، به‌عنوان اولین کار صبحگاهی، عادت بسیار خوبی است، اما یک لیوان آب گرم یا یک لیوان آب سرد؟

پزشکان توصیه می‌کنند صبح بعد از بیدار شدن از خواب، یک لیوان آب گرم بنوشیم، حتی اگر با ذائقه‌مان جور در نیاید. شما می‌توانید آب را به تنهایی بنوشید و یا با کمی آبلیموی تازه مزه‌دارش کنید. البته نوشیدن آب، تنها محدود به صبح نمی‌شود. ادامه‌ی مطلب را بخوانید تا بفهمید نوشیدن آب در طول روز، چه تأثیری بر بدنتان دارد.

۱. بهبود گوارش

برای بهتر شدن وضعیت گوارشتان، مرتباً آب گرم بنوشید. آب ولرم، غدد گوارشی را تحریک می‌کند تا عملکرد مناسبی داشته باشند و غذا بهتر تجزیه شود، بنابراین سیستم هاضمه مجبور نیست به سختی کار کند و ضمناً انرژی کمتری برای فرایند گوارش صرف می‌شود.

ضمناً، به بدن کمک می‌کند تا از اسیدهای اضافی رها شده و اسید معده را خنثی می‌کند. آن‌هایی که گوارش ضعیفی دارند می‌توانند روزشان را با نوشیدن آب گرم شروع کرده و با نوشیدن آب گرم هم آن را به پایان برسانند.

۲. برطرف کردن یبوست

نوشیدن مرتب آب گرم با معده‌ی خالی به بهبود وضع مزاج کمک کرده و برای برطرف کردن یبوست مفید است. یبوست معمولاً به دلیل کمبود آب در روده‌ها ایجاد می‌شود که می‌تواند مدفوع را سفت و خشک کرده و عبورش را با سختی روبرو کند. نوشیدن آب گرم، دفع مزاج را نرم و بدون دردسر می‌کند و از درد و نفخ و احساس ناراحتی ناشی از یبوست می‌کاهد. هر روز صبح بعد از بیدار شدن از خواب، یک لیوان آب گرم بنوشید، می‌توانید از کمی عسل و آبلیمو هم استفاده کنید.

۳. تسکین گلودرد

گلودرد مشکلی است که همراه با درد و خارش در حلق بوده و معمولاً به دلیل سرماخوردگی یا عفونت ایجاد می‌شود. نوشیدن آب گرم، گلودرد را تسکین داده و احساس بهتری به شما می‌دهد.

آب گرم به رقیق شدن ترشحات و دفع آن‌ها از سیستم تنفسی کمک می‌کند.

۴. برطرف کردن گرفتگی بینی

نوشیدن آب گرم، یک راهکار طبیعی عالی برای درمان گرفتگی بینی است. آب گرم، حفره‌های بینی را تمیز کرده و احتقان را برطرف می‌کند.

وقتی شما آب گرم می‌نوشید، ترشحات ایجاد شده در حفره‌های بینی و سیستم تنفسی، رقیق شده و در نتیجه احتمال اینکه ویروس‌ها و باکتری‌ها در آنجا رشد کنند بسیار کمتر می‌شود. همچنین نوشیدن آب گرم، بدنتان را سم‌زدایی می‌کند یعنی بدنتان با دفع سموم می‌تواند پروسه‌ی بهبودی‌تان را تسریع کند.

۵. کاهش وزن اضافی

آن‌هایی که رژیم‌های سختی می‌گیرند و مرتباً ورزش می‌کنند تا وزن کم کنند می‌توانند با نوشیدن آب گرم به جای آب سرد، از فواید زیاد بهره‌مند شوند. آب گرم باعث افزایش دمای مرکزی بدن شده که نتیجتاً سرعت متابولیسم را افزایش می‌دهد.افزایش سرعت متابولیسم هم به بدن کمک می‌کند تا کالری بیشتری بسوزاند.

آب گرم به تجزیه‌ی بافت چربی هم کمک می‌کند. می‌توانید به یک لیوان آب گرمتان، کمی هم آبلیمو اضافه کنید؛ فیبر پکتین که در لیمو وجود دارد، به کنترل اشتها کمک کرده و در نتیجه میل شما به غذاهای چرب و ناسالم کمتر خواهد شد.

٦. کاهش سرعت فرایند پیری

همان‌طور که گفته شد نوشیدن آب گرم برای پوستتان خوب است، چون سموم را دفع می‌کند، سموم و آلودگی‌ها می‌توانند موجب پیری زودرس و سایر مشکلات شوند. ضمناً نوشیدن آب گرم، سلول‌های پوست را ترمیم می‌کند، از این رو پوستتان جوان‌سازی شده و انعطاف‌پذیری بهتری پیدا می‌کند.

فواید نوشیدن آب گرم

٧. سم‌زدایی بدن

نوشیدن آب گرم همچنین می‌تواند با دفع سموم و مواد مضر، بدنتان را پاکسازی کند. وقتی شما چند فنجان آب گرم می‌نوشید، دمای بدنتان بالا می‌رود، سپس عرق می‌کنید تا بدن را خنک کنید. عرق هم سموم جمع شده در بدن را دفع می‌کند.

مصرف روزانه‌ی آب گرم، پوستتان را هم پاکسازی می‌کند، در نتیجه ریسک ابتلا به بیماری‌ها پوستی چون آکنه و جوش کم می‌شود. نوشیدن آب به طور کلی برای سم‌زدایی و پاکسازی آلودگی‌ها از بدن خوب است.

٨. تسکین دردهای قاعدگی

شاید عجیب به نظر برسد اما نوشیدن آب گرم برای پیشگیری و تسکین دردهای ناخوشایند قاعدگی مفید است. آب گرم باعث شل شدن عضلات منقبض در رحم شده که در نتیجه تسکین فوری از این اسپاسم‌ها ایجاد خواهد شد. ضمناً نوشیدن آب گرم در دوران قاعدگی، از انباشت آب در بدن جلوگیری کرده و از نفخ‌های دردناک حین قاعدگی کم می‌کند.

٩. بهبود جریان خون

 

نوشیدن آب گرم کمک می‌کند تا خون، جریان بهتری در بدن داشته باشد؛ که برای خون‌رسانی در تمام بدن جهت انتقال اکسیژن و مواد مغذی به بافت‌ها و اندام‌ها مهم است. جریان خوب مناسب برای عملکرد عضلانی و عصبی نیز اهمیت دارد.

زمانی که شما آب گرم می‌نوشید، بافت‌های چربی در بدن، می‌سوزند و چربی‌های ایجاد شده در سیستم عصبی نیز تجزیه می‌شوند. از نوشیدن آب خیلی سرد پرهیز کنید چون باعث انسداد سیاهرگ‌ها می‌شود.

۱۰. کمک به خواب بهتر

اگر برای خوابیدن مشکل دارید، قبل از رفتن به رختخواب یک لیوان آب گرم بنوشید. آب گرم دمای درون بدن را بالا برده در نتیجه بدن، ریلکس شده، اعصابتان آرام شده و به راحتی به خواب می‌روید. صبح که از خواب بیدار شوید، احساس طراوت و شادابی خواهید داشت.

چند نکته

. همیشه آب ولرم بنوشید، چون آب خیلی گرم ممکن است به بافت‌های دهان و مری آسیب بزند.

. بعد از جوشاندن آب، اجازه دهید خنک شود و سپس بنوشید.

. همیشه هنگام غذا خوردن هم آب ولرم بنوشید، چون نوشیدن آب سرد باعث می‌شود بدنتان به انرژی بیشتری جهت افزایش دما نیاز پیدا کند که منجر به اختلال در فرایند گوارش می‌شود.

. بعد از تمرین و ورزش آب گرم ننوشید چون دمای بدن در این زمان، بالاست.



:: موضوعات مرتبط: , , ,
:: برچسب‌ها: ۱۰ فایده‌ی شگفت‌انگیز نوشیدن آب گرم , سلامت , آب گرم , فایده آب گرم , معده , زخم اثنا عشر , کبد , اطلاعات عمومی ,
:: بازدید از این مطلب : 424
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

چرا این حدیث موجب یکرنگی در عقیده شیعیان و اهل تسنن نشده است؟ آنها واقعه را قبول ندارند یا در حدیث ضعفی وجود دارد؟ مسئله چیست؟

چرا بر سر این ماجرا این همه اختلاف است؟

واقعه غدیر یک رویداد تعیین کننده در اسلام است. واقعه‌ای که با آیه تبلیغ آغاز شده، آیه‌ای که خداوند در آن فرمود: «یا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ ما أُنْزِلَ إِلَیْكَ مِنْ رَبِّكَ ‏(مائده،67) اى پیامبر، آنچه از جانب پروردگارت به سوى تو نازل شده، ابلاغ كن.» طبق این آیه بود که پیامبر پس از خطبه‌ای طولانی حضرت علی را خواست، دستش را بالا برد و فرمود: «أَللَّهُمَّ مَنْ كُنْتُ مَوْلَاهُ فَعَلِیٌّ مَوْلَاهُ اللَّهُمَّ وَالِ مَنْ وَالاهُ وَ عَادِ مَنْ عَادَاه‏؛ خداوندا هرکه من مولای او هستم پس علی مولای اوست. خداوندا دوست بدار هرکه او را دوست می ‌دارد و دشمن باش با هرکسی که با او دشمنی می‌ کند.»(تفسیر فرات کوفی، ص130)

اما چرا این حدیث موجب یکرنگی در عقیده شیعیان و اهل تسنن نشده است؟ آنها واقعه را قبول ندارند یا در حدیث ضعفی وجود دارد؟ مسئله چیست؟

واقعه‌ای غیر قابل انکار

غدیر خم آنقدر روشن است که هیچ تاریخ ‌نگاری نمی ‌تواند وقوع آن را زیر سؤال برده یا در آن شکی وارد سازد. راویان بسیاری بدون واسطه شاهد این رویداد بوده و آن را روایت کردند. افرادی چون: حضرت زهرا، ام سلمه و عایشه از همسران پیامبر، علی بن ابیطالب و خواهرش ام هانی، ابوبکر و همسرش اسماء بنت عمیس، عمر بن خطاب، عثمان بن عفان، زبیر بن عوام، سعد بن ابی وقاص، جابر بن عبدالله انصاری، ابوذر، سلمان، حسان بن ثابت که شعری برای غدیر سرود، زید بن ارقم، حتی ابوهریره و... نام 110تن از این راویان در کتاب الغدیر توسط علامه امینی جمع آوری شده، راویانی که روایات آنها در کتب معتبر اهل سنت نیز وجود دارد.(الغدیر، ج1، ص41تا144)

حدیثی حتی در مسند احمد بن حنبل

حدیث غدیر را می ‌توان در کتاب‌ هایی چون سنن ترمذی، صحیح مسلم، مصنف ابن ابی شیبه، مستدرک حاکم نیشابوری، المعجم الکبیر طبرانی، تفسیر اللباب ابن عادل، تفسیر آلوسی، تفسیر ابن کثیر، تفسیر رازی و... یافت. مثلاً احمد بن حنبل که یکی از ائمه چهارگانه اهل سنت است و کتاب او در بین دیگر کتب شأن و جایگاه ویژه‌ ای دارد؛ به این واقعه تاریخی پرداخته و آن را بارها نقل کرده است. جالب است که بدانید وهابیت خود را ادامه دهنده مکتب حنبلی بر می ‌شمارند.

در جلد اول این کتاب آمده: «علی (علیه ‌السلام) در روز رُحبة مردم را قسم داد تا کسانی که در روز غدیر خم حضور داشته و خودشان سخن پیامبر(صلی ‌الله‌ و علیه و آله) را شنیده ‌اند، به پاخیزند. در این هنگام از طرف سعید بن وهب شش نفر و از جانب زید بن یثبع نیز شش نفر برخاستند و شهادت دادند که از رسول خدا شنیده ‌اند که در مورد علی در روز غدیر خم فرمود: «أَ لَیْسَ‏ اللَّهُ‏ أَوْلَى‏ بِالْمُؤْمِنِینَ؟ قَالُوا: بَلَى قَالَ: أَللَّهُمَّ مَنْ كُنْتُ مَوْلَاهُ فَعَلِیٌّ مَوْلَاهُ اللَّهُمَّ وَالِ مَنْ وَالاهُ وَ عَادِ مَنْ عَادَاهُ؛ آیا خداوند بر مؤمنین اولی نیست؟ گفتند: بلی. فرمود: خدایا، هرکس که من مولای او هستم علی نیز مولای اوست. خداوندا دوست بدار کسی که او را دوست می‌دارد و دشمن بدار کسی را که با او دشمنی کند.» (مسند احمد بن حنبل، دارالکتب العلمیه، بیروت، ج1، ص334، حدیث شماره962) این حدیث را طبق تحقیق و شماره گذاری محمد عبدالقادر عطا، ترمذی در کتاب مناقب رقم3713 نیز آورده است.

همین حدیث باز در مسند احمد بن حنبل تکرار شده با این تفاوت که در ادامه حدیث این عبارت نیز ذکر شده است: «وَ انْصُرْ مَنْ‏ نَصَرَهُ‏ وَ اخْذُلْ مَنْ خَذَلَه‏؛ و یاری کن هرکس که او را یاری می‌کند و رها کن هرکسی را که وی را رها می‌کند.» (حدیث شماره963و964) حدیث غدیر در مجلدات دیگر این مسند نقل شده که اهل تحقیق به آسانی می ‌توانند به آنها دست یابند.

شهادت علمای اهل سنت به صحت سند

حدیث غدیر و بیان عباراتی چون: «أَ لَیْسَ‏ اللَّهُ‏ أَوْلَى‏ بِالْمُؤْمِنِینَ» و «مَنْ كُنْتُ مَوْلَاهُ فَعَلِیٌّ مَوْلَاهُ» در آن، توسط علمای طراز اول اهل سنت که متخصص حدیث شناسی هستند؛ صحیح شمرده شده است. مثلاً افرادی چون البانی، ابن کثیر، هیثمی به صحت سند روایت غدیر اذعان داشتند. حاکم حسکانی نیز در کتاب خود حدیث غدیر را از طریق زید بن ارقم نقل کرده که طی آن، حضرت خطاب به مردم فرمودند: «مَن اَولَی بِکُم مِن اَنفُسِکُم؟ كیست كه از خود شما به خودتان سزاوارتر است؟» اصحاب گفتند: خدا و رسولش داناترند. سپس حضرت فرمود: «اَلَستُ اَولَی بِکُم مِن اَنفُسِکُم؟ آیا من از شما بر شما اولی تر نیستم؟» گفتند: بلی. سپس حضرت فرمود: «مَنْ كُنْتُ مَوْلَاهُ فَعَلِیٌّ؛ هر كس كه من مولای اویم، پس علی علیه السلام مولای اوست.» در انتها حاکم حسکانی آورده این حدیث صحیحی است.(المستدرك على الصحیحین، ج3، ص613)

پس چرا اختلاف؟

فهمیدیم که راه انکار واقعه غدیر یا خدشه در متن و سند حدیث برای اهل سنت وجود ندارد. بلکه آنها در معنا و مفهوم آن تصرف نمودند. آنها این حدیث را بعد از وقوع اختلاف بین اهالی یمن با حضرت علی دانسته و این جملات را به معنای ابراز دوستی حضرت رسول اکرم با حضرت علی آن هم به جهت رفع کدورت‌ها می ‌دانند. پس سالها اختلاف در مذهب و عقیده از چنین برداشتی است.

در رد این برداشت ذکر چند نکته کافیست:

اول آنکه حضور امام علی در یمن مربوط به سال هشتم هجری است و در همان سال که حضرت غنائم را برای تقسیم خدمت پیامبر آوردند؛ رفع کدورت ‌شد (الطبقات الكبرى، ج‏2، ص 128) پس نیازی به بیان در دو سال بعد نبود!

دوم آنکه این برداشت را تنها آلوسی در تفسیر خود داشته و جای این پرسش را دارد که چرا صاحبان دیگر کتب مرجع چنین مطلبی را ذکر نکردند؟

سوم آنکه اصلاً عقلانی نیست که برای بیان دوستی بین دو نفر آن جمع کثیر را تشکیل داد. مگر مردم نمی‌ دانستند که بین پیامبر و پسر عمو و دامادش یعنی کسی که خودش او را تربیت کرده و به برادری انتخاب نموده، دوستی برقرار است؟

چهارم آنکه با توجه به متن حدیث و عبارات قبل از جمله "مَنْ كُنْتُ مَوْلَاهُ فَعَلِیٌّ مَوْلَاهُ" به راحتی می‌توان مفهوم سرپرست را از کلمه "مَوْلَاهُ" برداشت کرد؛ چرا که قبل از این عبارت پیامبر از سرپرستی خدا و خودش بر مؤمنان سخن گفته است. 

نتیجه گیری

هیچ خدشه ‌ای نمی ‌توان در اصل واقعه غدیر یا در متن و سند حدیث وارد ساخت. حدیثی که به معرفی سرپرست مردم پس از پیامبر می‌ پردازد. تنها کافیست کمی در آن تفکر و تأمل کنیم تا این معنا را به روشنی بیابیم.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: شهادت علمای اهل سنت به صحت سند حدیث غدیر , عید غدیر , سندیت غدیر , تسنن , غدیر خم , آیه تبلیغ , واقعه غدیر ,
:: بازدید از این مطلب : 423
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

 



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: صفحه اول روزنامه های دوشنبه 13 شهریور96 , صفحه اول روزنامه های دوشنبه 13 شهریور , روزنامه , روزنامه امروز , اخبار روز ,
:: بازدید از این مطلب : 451
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

 

طب سنتی برای درمان بیماری ها

پیروی از طب سنتی برای دریافت سلامتی

 

با پیروی از طب سنتی می توان تعداد زیادی از مریضی هاي را پیشگیري نمود با ما در سایتتالاب باشید شیرینی سلامتی را با ترفند‌هاي طب سنتی بچشید آلبوم: مریضی ها و راه درمان ویتامین E, مناسب‌ترین گوشت‌ها برای مصرف رژیم خوراکی سالم اهمیت بسزایی در درمان مریضی‌ها دارد

 

اشخاص باید برای حفظ سلامتی خود از اصولی که در طب سنتی به سته ضروریه مشهور میباشند، پیروی کنند.

 

رژیم خوراکی سالم اهمیت بسزایی در درمان مریضی‌ها دارد. به عبارتی برای درمان هر مریضی از منظر طب سنتی اولیه باید سبک تغذیه فرد اصلاح شود، از نظر طب سنتی شش اصل ضروری برای داشتن زندگی سالم وجود دارند که این اصول به سته ضروریه مشهور میباشند.

 

زندگی در آب و هوای سالم، تحرک، فعالیت بدنی، خوردن و نوشیدن، خواب و بیداری به اندازه نیاز بدن، تخلیه مواد زائد و سموم بدن به شکل مدفوع، ادرار و تعریق و دقت به نیازها، اغراض نفسانی و روحی و روانی شخص شش اصل ضروری برای داشتن زندگی سالم میباشند.

 

افراد برای داشتن زندگی سالم باید امید و توکل به خدا داشته باشند و از غم و غصه، گریه و ناامیدی که افسردگی و سایر اختلالات روحی و روانی را موجب میشوند، دوری کنند. همینطور خدمت به بندگان خدا و سفر کردن نیز تأثیر چشمگیری در ایجاد روحیه خوب و نشاط برای فرد دارد.

 

افراد باید نیاز‌هاي بدن خود را از طریق پروتئین طبیعی و به کمک مصرف چهارمغز «پسته،بادام، فندق و گردو» فراهم سازی کنند، همینطور بهرهگیری از انجیر، گوشت گوسفند، ماهی و لوبیای سویا در رژیم خوراکی هرروز ضروری هست.

 

افراد باید روغن مورد نیاز هرروز خود را از روغن‌هاي زیتون، کنجد، دنبه و روغن حیوانی طبیعیدریافت کنند، از روغن زیتون می توان برای سالاد و تهیه غذا بهرهگیری کرد، ولی برای سرخ کردن باید روغن کنجد به کار برده شود.

 

افراد باید املاح معدنی و ویتامین‌هاي مورد نیاز خود را از غلات، گیاهان، سبزیجات، میوه‌ها و حبوبات و قند مورد نیاز بدن را از مواد طبیعی همچون عسل، کشمش، توت، انجیر و خرمادریافت کنند.

 

لزوم توجه به تغذیه مناسب

تغذیه مناسب و شناخت طبع اصلی و اکتسابی هر فرد از ارکان مهم درمان در طب سنتی هست. افراد باید با دقت به سن و طبعشان غذا‌هایي راکه برای آن‌ها خوب هست، مصرف کنند، همینطور محل زندگی از نظر جغرافیایی نیز تاثیر چشمگیری در نوع تغذیه فرد دارد.

 

به طور مثال ساکنان شمال کشور به دلیل وجود رطوبت و سردی چندان، باید در رژیم خوراکی خود از موادی همچون سیر و زنجبیل بهرهگیری کنند، اما در مکان‌هاي بیابانی و خشک مصرف غذا‌هایي همچون آب‌دوغ‌خیار، خاکشیر و تخم‌شربتی پیشنهاد میشود.

 

تدابیر غذایی

افراد باید در زمان گرسنگی، غذا مصرف کنند و گذشته از سیر شدن دست از غذا خوردن بکشند. مصرف نان گندم و جو سبوس دار در رژیم خوراکی هرروز ضروری هست، همینطور افراد باید از بعضی عادات خوراکی ناسالم که در مهمانی‌ها و رستوران‌ها رواج دارد، پرهیز کنند. از جمله این عادات خوراکی ناسالم می توان به مصرف لبنیات مثل ماست همراه با مواد خوراکی گوشتی اشاره کرد.

 

اشخاص باید در صورت مصرف مواد خوراکی با طبع سرد مثل مرغ، ماهی و برنج از ادویه‌هاي گرم همچون زنجبیل، فلفل، میخک، زردچوبه و گلپر به مقدار کافی بهرهگیری کنند. همینطور افزودن کمی شوید به برنج نیز سبب معتدل شدن طبع برنج میشود.

 

افراد باید در هنگام مصرف حبوباتی که طبع سرد و خشک دارند مثل عدس، به آن کمی گلپر و ادویه گرم بیفزایند. همینطور بهتر هست در طول روز بیش از یک وعده خوراکی پخته مصرف نشود.

 

طب سنتی برای درمان بیماری ها

افراد باید از خوابیدن بلافاصله پس از غذا خودداری کنند

 

مناسب‌ترین گوشت‌ها برای مصرف

افراد باید از گوشت‌هایي مثل گوشت ماهی دریا، گوسفند جوان، شتر و مرغ‌هاي خانگی و ارگانیک بهرهگیری کنند. گوشت گاو و گوساله طبع سردی دارند و مصرف آن‌ها موجب ایجاد سودا در بدن میشود؛ بنابراین اشخاص باید از بهرهگیری از این گوشت‌ها به خصوص در فصل پاییز و زمستان خودداری کنند.

 

شیر گاو بسیار مقوی هست و افراد باید آن را به همراه کمی عسل و زنجبیل مصرف کنند. نوشیدن شیر گاو به همراه عسل و زنجبیل نقش مؤثری در حفظ سلامتی استخوان‌ها دارد. مصرف لبنیات محلی مثل ماست، دوغ، کشک و کره با مقداری پونه، کاکوتی، شوید و گل سرخ ضروری هست.

 

لبنیات به دلیل دارا بودن کلسیم، منیزیم و املاح مورد نیاز استخوان، نقش مؤثری در حفظ سلامت استخوان دارند. مصرف پنیر به همراه گردو، پونه، چند عدد خرما و نان سنگک در وعده شام، غذای مناسبی برای سلامت استخوان هست. مواد خوراکی حاوی کلسیم برای جذب بهتر باید در شب مصرف شوند. همینطور بدن برای جذب کلسیم نیاز به پروتئین «گردو» و ویتامین D «خرما» دارد.

 

پرهیز از پرخوری در دوران مریضی

بدن در هنگام مریضی با عفونت و ویروس‌ها مبارزه می کند. افراد باید در زمان مریضی از مصرف غذا‌هاي حجیم و سرخ‌کرده خودداری و اکثر مایعات گرم و آبمیوه‌هاي طبیعی بهرهگیری کنند.

تخم‌مرغ ویتامین E بالایی دارد و به شدت مقوی هست. تخم‌مرغ باید به شکل عسلی مصرف تا زود هضم و جذب شود. بهرهگیری از تخم‌مرغی که زرده آن خیلی سفت باشد باعث افزایش کلسترول خون می شود.

 

افراد باید از خوابیدن با معده پر و کاملاً خالی پرهیز کنند. خوابیدن با معده پر به معده و قلب فشار وارد میکند. چشیدن مقداری نمک در ابتدا و انتهای غذا ضروری هست. مصرف نمکگذشته از غذا سبب کاهش اسید معده و پس از آن موجب ضدعفونی شدن و هضم بهتر غذا می شود.

 

غذا باید در کمال آرامش و بهتر هست در حالت نشسته روی زمین میل شود. مصرف غذا در حالت ایستاده و در هنگام راه رفتن موجب افزایش سودای بدن می شود. افراد باید از خوابیدن بلافاصله پس از غذا خودداری کنند. راه رفتن پس از غذا و داشتن خواب کوتاه مدت پس از راه رفتن در افراد لاغر خوب هست.

 

اشخاص باید از مصرف غذا‌هاي خیلی داغ و سرد و به ویژه آب یخ خودداری کنند. نوشیدن آب یخ به خصوص در مردان به سلامت جنسی آسیب جدی وارد میکند.

 

افراد باید غذا را به خوبی بجوند و از نوشیدن مایعات بین و بلافاصله پس از غذا امتناع کنند. پرهیز از صحبت کردن حین غذا ضروری هست. اشخاص در صورت نیاز به مصرف مایعات بین غذا بهتر هست از کمی عرق نعناع، زیره و زنیان بهرهگیری کنند. نوشیدن آب یک تا ۲ ساعت پس از غذا مجاز هست.

 

بهرهگیری هرروز شش لیوان آب خنک برای گرم‌مزاجان و ۲ تا سه لیوان آب جوش ولرم برای سردمزاجان خوب هست. همینطور افراد باید از مصرف تنقلات مصنوعی، مواد خوراکی کنسرو شده و ساندویچی دوری و تا حد امکان مواد خوراکی طبیعی بهرهگیری کنند.

 

اشخاص بهتر هست از دمنوش‌هاي گیاهی مثل به‌لیمو، بابونه، سنبل الطیب، گل‌گاو‌زبان، آویشن و چای ترش با دقت به طبع و نیاز بدنشان بهرهگیری کنند و مصرف چای را کاهش دهند.

 


:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: طب سنتی برای درمان بیماری ها , سلامت , تغذیه و لاغری , دمنوش , بابونه , گل گاوزبان , چای ترش , نمک , معده , ویروس ,
:: بازدید از این مطلب : 998
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

مجموعه : مکانهای تفریحی ایران

 
آشنایی با روستای کندوان

آشنایی با مکان های توریستی روستای کندوان

 

این روستایی خوشگل که با مکان هاي توریستی زیادی جادو شده هست و باعث شده بعنوان جواهری در ایران بدرخشد روستای کندوان در تبریز کندوان در استان آذربایجان شرقی و در شهر اسکو قرار گرفته هست روستای کندوان در دامنه سر سبز سلطان داغی، در ۱۸ کیلومتری جنوب اسکو و ۶۲ کیلومتری جنوب غربی تبریز قرار دارد

 

کندوان در استان آذربایجان شرقی و در شهر اسکو قرار گرفته هست و از آن جا که در دل صخره ها ساخته شده هست، به روستای صخره اي ایران سرشناس هست. این روستا هم بعنوان یک اثر بسیار ارزشمند در آثار ملی ایران به ثبت رسیده هست و هم شهرت جهانی دارد و تنها روستای صخره اي در جهان هست که در حال حاضر در آن سکونت میشود. دو رستای دیگر، یکی روستای کاپادوکیه در کشور ترکیه و دیگری روستای داکوتا در ایالات امریکا هست که بر خلاف کندوان که در آن زندگی جاری هست، در این ۲ روستا سکونت نمیشود.

 

به گزارش تالاب:تاریخ کوتاه ي سکونت در این روستا به قرن هفتم هجری می رسد. در آن دوران، مردم روستای حیله ور که در ۲ کیلومتری غرب کندوان زندگی می کرده اند، تصمیم می‌گیرند تا از چنگال مغول ها در امان بمانند و به همین علت به دشت کنار یعنی کندان می‌روند. آنها تدریجی شروع به کندن روستا با دست میکنند تا بتوانند در دل آن برای خود پناهگاهی بسازند و اینچنین می‌شود که سکونت در روستای کندوان آغاز میشود.

 

آشنایی با روستای کندوان

روستای کندوان، به روستای صخره ای ایران مشهور است

 

کندوان یکی از 3 روستای صخره‌اي جهان هست که موجب جذابیت عالی آن شده هست. معماری روستای کندوان و جاری بودن زندگی مردم در قالب بافت قدیمی آن یک استثنا در جهان به حساب می‌آید. چرا که دیگر در ترکیه و ایالات امریکا کسی در کاپادوکیه و داکوتا زندگی نمیکند.

شیوه بنای منزل‌هاي این روستا از نوع معماری صخره اي و به شکل مخروطی یا کله قندی می‌باشد. بعضی از باستان شناسان قدمت این روستا را به دوره هاي پیش از اسلام نسبت می دهند.

آشنایی با روستای کندوان

تاریخچه ی سکونت در روستای کندوان به قرن هفتم هجری می رسد

 

در دل این تپه‌هاي بلند که ارتفاع بعضی از آنها به 40 متر می رسد صدها آغل، انبار و اتاقک حفر شده که بسیار جالب هست. همینطور آب معدنی گوارایی از دل یکی از تپه هاي این روستا می جوشد که از شهرت فراوانی برخوردار هست و برای امراض کلیوی بسیار خوب تشخیص داده شده هست.

 

از آن جا که کندوان در دامنه ي کوه هاي سهند قرار دارد، دارای آب و هوای بسیار خوبی هست و زمین ها و مرتع هاي سرسبز زیادی در اطراف آن وجود دارد و به همین علت عشایرها آن را بعنوان محلی برای ییلاق خود گزینه میکنند.

 

مردم این روستا اکثر کشاورز و دامدار میباشند، گرچه در سال هاي جدید به علت جذابیت هایي که این روستا برای توریست ها داشته، گردشگرهای داخلی و خارجی زیادی از آن مشاهده کرده اند و همین موضوع باعث شده تا بعضی از مردم روستا مشاغلی به غیر از این دو داشته باشند.

]

آشنایی با روستای کندوان

روستای کندوان، تنها روستای صخره اي در جهان هست که در حال حاضر در آن سکونت می‌شود

روستای کندوان دارای مسجد، حمام، مدرسه و آسیا می‌باشد و کران مسجد یکی از بزرگ‌ترین کران‌هاي روستا را تشکیل داده هست. به علت شکل مخروطی خاص، اغلب کران‌هاي دارای طبقات گوناگون، از داخل با یکدیگر ارتباط ندارند، کران ها عموما دارای دو طبقه بوده و در بعضی موارد سه و حتی چهار طبقه نیز در آ نها ایجاد کرده اند.

 

آشنایی با روستای کندوان

شیوه بنای منزل‌هاي روستای کندوان، از نوع معماری صخره اي و به شکل مخروطی یا کله قندی می‌باشد

آشنایی با روستای کندوان

از آن جا که کندوان در دامنه ي کوه هاي سهند قرار دارد، دارای آب و هوای بسیار خوبی هست

آشنایی با روستای کندوان

زمین ها و مرتع هاي سرسبز زیادی در اطراف روستای کندوان وجود دارد

آشنایی با روستای کندوان

مردم روستای کندوان اکثر کشاورز و دامدار میباشند

آشنایی با روستای کندوان

بعضی از باستان شناسان قدمت روستای کندوان را به دوره هاي پیش از اسلام نسبت میدهند

 



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: آشنایی با روستای کندوان , کندوان , روستای کندوان , باستان , قدمت روستا , معماری ,
:: بازدید از این مطلب : 416
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

ورود به سامانه سمتا  ((اعزام مبلغ ))

 

 



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: http://www , samta , ir , سامانه سمتا , سمتا , سامانه اعزام مبلغ , اعزام مبلغ , روحانیون , دفتر تبلیغات ,
:: بازدید از این مطلب : 1455
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

رئیس بخش سیاسی روزنامه نیزاویسیمایا گازیتا، یوری باییو در مقاله ای هدف از حضور رئیس سازمان موساد در دیدار پوتین و نتانیاهو را بررسی کرده است.

اسرائیل اطلاعاتی سری از ایران به پوتین داد!

در این مقاله آمده است: نخست وزیر اسرائیل، بنیامین نتانیاهو در دیدار کوتاهش با پوتین از سوخوی روسیه درباره نگرانی های خود با رئیس جمهور ولادیمیر پوتین سخن گفت که همانا نقش رو به رشد تهران و موقعیت آن در سوریه و خاورمیانه است. 

لازم به ذکر است که در این دیدار، به همراه نتانیاهو، رئیس موساد اسرائیل، یوسی كوهن و همچنین رئیس شورای امنیت ملی، مئیر بن شابات  در این جلسه شرکت داشتند. در چهارچوب این دیدار، نخست وزیر رژیم صهیونیستی طرح مشکل را از کسانی که ان را ایجاد کرده اند، آغاز کرد و به نقش رو به رشد و فزاینده ایران در سوریه و خطر این حضور برای رژیم صهیونیستی و خاورمیانه و کل جهان اشاره کرد. وی در ادامه گفت که ایران گستره اش را نه فقط بر لبنان رسانده بلکه نفوذ قوی و قدرتمندی در عراق و یمن یافته است. نتانیاهو با پوتین بر اهمیت تلاش مشترک برای پیروزی بر تروریسم مخصوصاً گروه هایی مانند داعش و غیره تاکید کرد. 

به گزارش خبرگزاری تاس وی همچنین افزود: « نکته منفی این مسأله این است که پس از بازپس گیری این مناطق از داعش و پنهان شدن آنان، این ایران است که در این مناطق پیشروست. ما نمی توانیم فراموش کنیم که ایران همواره بر این که روزی اسرائیل از بین خواهد رفت تأکید می کند؛  از این رو دائماً سازمان های تروریستی را مسلح می کند و تروریسم را تحریک کرده و به آن ها می پیوندد. » لازم به ذکر است که دیدارهای بسیاری میان هر دو نفر، پوتین و نتانیاهو در دو سال گذشته صورت گرفته است تا درباره مسائل دو جانبه بحث و تبادل نظر کنند. در این دیدار، مساله حضور نظامیان ایرانی در سوریه و نیز نیروهای حزب الله مطرح شد که هر دو از سوی بشار اسد در حال جنگ در سوریه هستند. اما  در این دیدار خاص نتانیاهو به سوخو آمد تا توجه ولادیمیر پوتین را به عدم پذیرش توافقنامه آتش بس بین رؤسای جمهور روسیه و آمریکا از سوی رژیم صهیونیستی در حاشیه اجلاس G20 در هامبورگ جلب کند که شامل استان های دارا، سویدا و قونیترا بود، مجاور مرز اسرائیل-اردن که از روز 9 ژوئیه به اجرا گذاشته شده است.

با توجه به تأثیر تهران بر وضعیت سوریه پس از پایان جنگ داخلی در آن، تل آویو معتقد است که توافقنامه هامبورگ منافع امنیت اسرائیل و عامل ایران را به اندازه کافی منعکس نکرده است. بحث در اینجا نه تنها درباره نیاز به جلوگیری از حضور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شبه نظامیان شیعه و حزب الله در مجاورت مرزهای اسرائیل بلکه جلوگیری از حضور نیروهای ایران در سراسر سوریه است. رژیم صهیونیستی معتقد است تهران فرصت توسعه برنامه هسته ای خود را از سوریه دارد.

این روزنامه درباره دلیل اینکه چرا نتانیاهو رییس موساد را در لیست هیئت اسرائیلی می گوید: بنی بریسکین، تحلیل گر سیاسی اسرائیلی  می گوید:« حضور یوسی کوهن در جلسه سوخو  به عنوان فردی متخصص در زمینه امنیت لازم بود و قادر است که بهترین تصویر از وقایع منطقه ارائه دهد. نتانیاهو می خواست تا از زبان پوتین علل ترس و وحشت اسرائیل را بشنود.  کوهن این معلومات و اطلاعاتی مخفی و محرمانه را به رییس جمهور روسیه منتقل کرد تا نشان دهد که اسراییل بیهوده بر طبق  خطر نمی کوبد و آنچه می گوید خطرات جدی ایران برای منطقه خاورمیانه و جهان است. و نیز پوتین بر اساس همین اطلاعات امنیتی و سری، لازم است جایگاه و شرایط رژیم صهیونیستی را درک کند و تصمیماتی قاطع را در این زمینه اتخاذ کند. بریسکین از احتمال نشت و راهیابی جزییات مذاکرات از طریق گزارش های روزنامه ها در دیدار سوخوی روسیه خبر داد. به علاوه رژیم صهیونیستی به خوبی می داند که توافق هر دو طرف در همه مسائل موجود در دستور کار به صورت صد در صد غیر ممکن است؛ اما مهم این است که هماهنگی مستمری میان هر دو دولت وجود داشته باشد. بریسکین توجه را به این نکته جلب می نماید که اسراییل می تواند نقش کانالی میان کرملین و کاخ سفید را در سایه بحران شدید روابط روسیه و امریکا را بازی کند، به ویژه این که به همراه هیئتی متشکل از نماینده جارید کوشنر و نماینده خاص دونالد ترامپ در مذاکرات بین المللی، جیسون گرینبلات در اینده نزدیک از رژیم صهیونیستی دیدار خواهند کرد. و این نزدیکی و کوتاهی زمانی میان دو دیدار نمایندگان امریکایی با سران رژیم صهیونیستی و گروه سوخو نشان از احتمال ارتباط و انتقال نامه هایی از راه های غیر مستقیم دارد. 



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: اسرائیل اطلاعاتی سری از ایران به پوتین داد , اخبار , خبر روز , خبرمهم , خبر , پوتین , نتانیاهو , اسرائیل , روسیه , سوخو ,
:: بازدید از این مطلب : 463
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

 



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: صفحه اول روزنامه های یکشنبه 12 شهریور96 , صفحه اول روزنامه های یکشنبه 12 شهریور , روزنامه , روزنامه امروز , روزنامه شهریور , اخبار روز , خبر روز ,
:: بازدید از این مطلب : 546
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

 



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: صفحه اول روزنامه های شنبه 11 شهریور96 , صفحه اول روزنامه های شنبه 11 شهریور , روزنامه , روزنامه امروز , روزنامه شهریور , روزنامه 96 ,
:: بازدید از این مطلب : 531
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

عید قربان یا عید الاضحی (روز دهم ذی حجه) از عیدهای بزرگ مسلمانان است. بنابر روایات دینی، در این روز خدا به ابراهيم خلیل فرمان داد اسماعيل را ذبح کند. او اسماعيل را به قربانگاه برد ولی جبرئيلهمراه با «قوچى» فرود آمد و ابراهيم آن را به جای اسماعیل قربانی كرد. سنّت قربانى در روز عید قربان در سرزمین منا به یاد آن رخداد است. مسلمانانی که برای حج، به زيارت خانه خدا می‌روند، طبق شروطی وظیفه دارند در منا قربانی کنند.

عبادت در شب و روز عید قربان بسیار سفارش شده و احیای شب عید قربان به دعا و نماز و نیایش بسیار پر فضیلت است. در روز عید قربان اعمالی مانند غسل، نماز عید قربان و قربانی کردن، زیارت امام حسین (ع) و خواندن دعای ندبه، مستحب است. روزه گرفتن در عید قربان مانند عید فطر حرام است.

عید قربان در کشورهای اسلامی، تعطیل رسمی است و مسلمانان در این روز جشن می‌گیرند.

اسامی دیگر عید قربان

نام دیگر عید قربان، عیدالاضحی و عید خون است. دهخدا از این روز با نام عید گوسپندکشان نیز یاد می‌کند.[۱] این روز همان روز آزمایش و امتحان حضرت ابراهیم(ع) و حضرت اسماعیل (ع) است که از آن سربلند بیرون آمدند.[۲]

تاریخچه قربانی

حضرت ابراهیم بنابر رؤیایی که دیده بود مأمور قربانی کردن فرزندش شد. در هنگام قربانی، ابراهیم پیشانی پسرش را بر زمین نهاد و تیغ تیز بر حلق او گذارد اما کارد گردن او را نبرید و سرانجام هنگامی که پدر و پسر تسلیم بودن کامل خود در برابر فرمان الهی را نشان دادند، خداوند عمل او را قبول نمود و ابراهیم به جای قربانی فرزندش قوچی را که جبرئیل آورده بود قربانی نمود.[۳] سنّت قربانى در روز عید قربان یادبود رخداد ذبح اسماعیل می‌باشد.[۴] بنابر برخی روایات، تمام حیواناتی که در سرزمین منا در روز عید قربان ذبح می‌شوند؛ فدیه حضرت اسماعیل می‌باشند.[۵]

در عصر جاهلیت قربانی کردن از پلیدی شرک مبرا نبود. کعبه را با خون قربانی آلوده می‌کردند و گوشت آن را بر خانه کعبه می‌آویختند تا خداوند آن را قبول کند. در قرآن کریم این رسم مذموم خوانده می‌شود و شرط قبولی قربانی تقوا معرفی می‌شود.[۶] همین تقوا و خلوص برای قربانی کردن است که این روز نحر، حج اکبر نامیده می‌شود.[۷]

اعمال شب عید قربان

از امام صادق (ع) روایت شده که از پدرانش چنین نقل فرمودند: «امام علی (ع) دوست داشت چهار شب از سال، خود را فارغ نماید؛ شب اول رجب، شب نیمه شعبان، شب عید فطر و شب عید قربان» به نظر می‌رسد که منظور از فراغت، فراغت برای عبادت در آن با زنده نگهداشتن آن باشد. همچنین در شب و روز عید زیارت امام حسین (ع) مستحب است.[۸]

اعمال روز عید قربان

روز عید قربان روز پر فضیلتی است. اعمال این روز چند چیز است:

روزه در عید قربان

روزه گرفتن در روز عید قربان مانند عید فطر حرام است.[۱۵]

قربانی در مناسک حج

منا محلی است که حجاج، صبح عید قربان به آنجا وارد می‌شوند. اعمال سرزمین منا سه چیز است:

  1. رمی جمره
  2. قربانی
  3. حلق و تقصیر

قربانی، پس از رمی جمره عقبه انجام می گیرد.[۱۶]

شرایط قربانی در حج

یکی از سه حیوان شتر،‌ گاو و گوسفند برای قربانی تعیین شده است؛ البته قربانی شتر و پس از آن گاو، بهتر است. قربانی سایر حیوانات غیر از سه حیوان مذکور کافی نیست.[۱۷] احتیاط مستحب آن است که ذبیحه را سه قسمت کنند: قسمتی را هدیه و یک قسمت را صدقه و قدری را هم بخورند.[۱۸]

اسرار قربانی کردن

سر عبادت رسیدن به قبول طولی عبادت است. مثلا طهارت شرط عرْضی است اما برای رسیدن به سر عبادت باید پرهیزگار بود و شرط قبول طولی نماز،‌ تقوا است. انما یتقبل الله من المتقین.[۱۹] برای قربانی کردن اسراری ذکر شده است:

عید قربان در کشورهای اسلامی

عید قربان، یکی از تعطیلات رسمی در تقویم اسلامی است که در کشورهای اسلامی از یک روز تا یک هفته به مناسبت این عید بزرگ تعطیل بوده و در این مدت جشن‌ها و مراسم باشکوهی در این کشورها برگزار می‌شود. در جمهوری اسلامی ایران به مناسبت عید قربان یک روز تعطیل رسمی است.[۲۴]

پانویس

  1. پرش به بالا دهخدا، لغت‌نامه، ذیل گوسپندکشان.
  2. پرش به بالا ضیاءآبادی، سید محمد، حج برنامه تکامل، ص ۳۳۲.
  3. پرش به بالا صافات، آیه۱۰۴-۱۰۵.
  4. پرش به بالا صادقی تهرانی، البلاغ فی تفسير القرآن بالقرآن، ۱۴۱۹ق، ص ۴۵۰؛ سید قطب، فی ظلال القرآن، ۱۴۱۲ق، ج ۵، ص ۲۹۹.
  5. پرش به بالا صدوق، عيون أخبار الرضا عليه السلام، ۱۳۷۸ق، ج ۱، ص ۲۱۱.
  6. پرش به بالا سوره حج، آیه۳۷.
  7. پرش به بالا جوادی آملی، جرعه‌ای از صهبای حج، ۱۳۸۸ش،‌ ص۲۲۶.
  8. پرش به بالا ملکی تبریزی، میرزا جواد، المراقبات، ص ۳۷۱.
  9. پرش به بالا مجلسی، زادالمعاد، ص ۴۲۶-۴۲۷.
  10. پرش به بالا مجلسی، زادالمعاد، ص ۴۲۷-۴۲۸.
  11. پرش به بالا مجلسی، زاد المعاد، ص۴۲۸.
  12. پرش به بالا سید بن طاووس، اقبال، ص ۴۵۱.
  13. پرش به بالا کلینی، الکافی، ج۴، ص۵۱۷.
  14. پرش به بالا قمی، عباس، مفاتیح الجنان، ص ۴۴۵.
  15. پرش به بالا نجفی، جواهر الکلام، ج ۱۶، ص۳۲۴.
  16. پرش به بالا عطائی اصفهانی، علی،اسرار حج، ص ۱۲۶-۱۲۳.
  17. پرش به بالا امام خمینی، مناسک حج، ص ۲۰۷.
  18. پرش به بالا امام خمینی، مناسک حج، ص ۲۱۳.
  19. پرش به بالا سوره مائده، آیه۲۷.
  20. پرش به بالا سوره حج، آیه۳۷.
  21. پرش به بالا ری شهری، حج و عمره در قرآن و حدیث،‌ ۱۳۸۶ش، ص۲۴۸.
  22. پرش به بالا سوره حج، آیه۲۸.
  23. پرش به بالا جوادی آملی،‌ جرعه‌ای از صهبای حج،‌ ۱۳۸۸ش، ص۲۲۶.
  24. پرش به بالا جام جم آنلاین، سایت سازمان تبلیغات اسلامی

منابع



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: عید قربان , اسامی عید قربان , تاریخچه قربانی , اعمال عید قربان , روزه در عید قربان , قربانی در مناسک حج , شرایط قربانی در حج , عید قربان در کشورهای اسلامی ,
:: بازدید از این مطلب : 443
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 10 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120
تاریخ انتشار : جمعه 10 شهريور 1396 | نظرات ()