نوشته شده توسط : webomomi120

مجموعه : بهداشت و زیبایی و فشن

 
 
موهای خود را چگونه حرفه ای صاف کنیم؟
حتما بارها تصمیم گرفته اید که خودتان موهای فرتان را صاف کنید اما برای انجام آن به مشکلاتی از قبیل وز و یا موج دار شدن موها برخورده اید.
باید به این نکته توجه داشته باشید که صاف کردن موهای فر و یا وز کاری نیست که هر کس خود بتواند به راحتی انجام دهد اما می توان با در نظر گرفتن تنها چند نکته از کار آرایشگران حرفه ای انجام آن را برای خود راحتتر کنید:

 

کارهایی که برای یک صافی خوب و حرفه ای باید انجام دهید:
اول: حتما وسایل مورد نیاز فراهم شود که مهمترین آنها حتی برای یک موی متوسط و یا کوتاه کلیبس یا گیره های جداکننده ی موست که برای تقسیم کردن موها به لایه های نازک جهت راحتی کار بسیار لازم است:
 
دوم: داشتن یک موپیچ یا شانه گرد محکم و البته سیمی و سفت که برای موهای بلند حتما از سایزخیلی بزرگ و موهای متوسط سایز بزرگ و موهای کوتاه سایز متوسط استفاده شود که استفاده از این سایزها به نسبت اندازه و قد مو کار صاف کردن آنها را آسانتر و تمیزتر خواهد کرد:
 
 سوم: موها نباید خیس باشند و همچنین نه خشک خشک بلکه خیلی کم نمدار و مرطوب،موی خیس و زیاد نمدار کار را سخت کرده، زمان زیادی خواهد برد و البته کار صافی مو تمیز و خوب هم از آب در نخواهد آمد:
 
چهارم: موهای بلند و متوسط را ابتدابه دو قسمت که دوطرف شانه هاست تقسیم کنید و سپس هرقسمت را با لایه های نازک و کم جدا کنیدو حتما از جلوی سر شروع کنید به دودلیل:
 
1- موهای جلوی سر زودترخشک می شوند.
وقتی از جلو موها را به سمت پیشانی سشوار می کشید درانتهای کار که موها رابه عقب هدایت می کنید پف و حالت زیبای خود را حفظ خواهند کرد.

 پنجم: حتما از باد داغ سشوار برای لخت و صاف کردن موها استفاده کنید که گاهی لازم می شود دوبار این کار را انجام دهید و شما برای بار دوم لایه ها را کمی ضخیم تر جدا کرده و بعد از باد داغ از باد سرد سشوار نیز بر روی موها بزنید.
 
ششم:
 در پایان کار از یک کریستال مو و یا کرم به مقدار خیلی کم به نوک انگشتان و کف دستها زده و لابه لا و روی موها بکشید.

سعی کنید موها رابعد از سشوار زیاد چرب نکنید.
اگر به جای سشوار از اتوی مو استفاده می کنید تمام این مراحل را برای استفاده از یک اتوی موی سرامیکی یا تفلون خوب نیز انجام دهید.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: صاف کردن موها , سشوار , کوتاه کردن مو , موهای بلند , باد داغ سشوار , اتوی مو , سشورا زدن مو , اتو کشیدن مو ,
:: بازدید از این مطلب : 416
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

بسم الله الرحمن الرحیم 

 

با سلام و ارادت خدمت شما عزیزان کاربر 

 

با عرض تأسف و تأثر بابت حادثه اخیر زلزله استان کرمانشاه 

 

که تعداد کثیری از هموطنان خوب و عزیزمان را

در این حادثه ی دل خراش از دست داده ایم. 

 

 خدمت تمامی خانواده های داغدار استان کرمانشاه

و حومه تسلیت و تعزیت عرض می نماییم 

 

** از خداوند متعال صبر عظیم برای خانواده های داغدار و 

 

طلب مغفرت برای عزیزان از دست رفته مسئلت داریم 

 

مردم عزیز استان کرمانشاه ما را در غم خودتان شریک بدارید 

 

مدیریت سایت آموزشی عمومی و سایت اطلاعات عمومی

 



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: استان کرمانشاه , کرمانشاه , زلزله , زلزله استان کرمانشاه , قصر شیرین , پل ذهاب , زلزله 7ریشتری , اخبار زلزله کرمانشاه ,
:: بازدید از این مطلب : 475
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120
انواع عفونت دهانه رحم و درمان آن

در این مقاله به عفونت های دهانه رحم و درمان آن می پردازیم. 

عفونت‌های لگنی
بیماری التهابی لگن یكی از بیماری‌های عفونی مهم در زنان است. این بیماری از طریق ایجاد التهاب و عفونت در دهانه رحم، بافت‌های رحمی، لوله‌ها و گاه حتی داخل شكم و در لگن رخ می‌دهد.

عامل ایجاد این بیماری معمولا مجموعه‌ای از میكروب‌ها و عوامل عفونی است و این عوامل عفونی در بیشتر موارد از راه جنسی انتقال پیدا می‌كند.

شایع‌ترین میكروارگانیسم‌هایی كه به ایجاد عفونت در رحم و بافت‌های رحمی منجر می‌شود، شامل گنوره، كلامیدیا (كه از طریق تماس جنسی منتقل می‌شود) و میكروب‌های بی‌هوازی كه به طور طبیعی در واژن وجود دارد، است كه در شرایط مناسب بیش از حد رشد كرده و باعث عفونت‌های خاص واژن می‌شود و تحت شرایطی به سمت بالا رفته و به بیماری التهابی لگن منجر می‌شود. از این دسته میكروب‌ها می‌توان به پروتلا، پپتواسترپتوكوك و گاردنلا واژینالیس اشاره كرد.

به نظر می‌رسد این دسته از میكروب‌ها با تغییر فلور طبیعی میكروبی واژن و با ایجاد آنزیم‌های خاص بر سد موكوسی خاص دهانه رحم غلبه كرده و از میزان مقاومت این سد در برابر ورود میكروب‌ها می‌كاهد.

در نتیجه سایر میكروب‌های موجود در واژن از فرصت استفاده و از واژن به سمت بالا پیشرفت كرده و به ایجاد عفونت در این ناحیه منجر می‌شود.

چنانچه این عفونت طولانی شود یا میكروب‌های عامل عفونت از نوع خاصی باشد، به آسیب دائم به رحم و لوله‌ها و در نهایت نازایی یا دردهای لگنی مداوم منجر می‌شود.

از علل زمینه‌ساز این نوع عفونت، داشتن شركای جنسی متعدد یا داشتن شریك جنسی مبتلا به عفونت‌هایی است كه از راه جنسی منتقل می‌شود، همین‌طور انجام سقط در شرایط غیراستریل و دستكاری‌های رحم است. در گذشته داشتن آیودی را از علت‌های بروز این بیماری می‌دانستند، ولی اكنون این موضوع رد شده است.

علائم بیماری

این بیماری می‌تواند علائم متعددی داشته باشد. علائم سه‌گانه مشهور این بیماری شامل تب، درد لگن و احساس درد حین معاینه دهانه رحم و لوله‌های رحمی و تخمدان‌هاست.

اما متاسفانه این سه علامت در تمامی بیماران وجود ندارد، بنابراین بیماری كه با هر نوع علائم سیستم ادراری تناسلی مراجعه كند، مثل درد زیر شكم، ترشح از واژن، تب و لرز، خونریزی طولانی یا خونریزی نامرتب رحمی یا هر نوع علائم دستگاه ادراری باید به این بیماری مشكوك بود و در صورت لزوم سایر كارهای تشخیصی مثل بررسی آزمایشگاهی و سونوگرافی را برای بیمار انجام داد، حتی در مواردی برای تشخیص نیاز به نمونه‌برداری از رحم و بررسی لاپاروسكوپی رحم وجود دارد.

درمان

در بیشتر موارد، نیاز به بستری در بیمارستان و استفاده از آنتی‌بیوتیك تزریقی وجود دارد. در بیمارانی كه علائم شدیدتری دارند یا دچار آبسه‌های تخمدانی شده‌اند یا به درمان سرپایی پس از 48 ساعت جواب نداده‌اند، نیاز به بستری در بیمارستان وجود دارد.

به هر حال پس از بهبود حال بیمار و كاهش تب (معمولا بعد از سه روز) بیمار مرخص و درمان سرپایی با انواع آنتی‌بیوتیك‌ها به مدت دو هفته ادامه پیدا می‌كند. برای اثربخشی درمان این بیماری باید شریك جنسی بیمار نیز درمان شود.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: زنان و زایمان , بهداشت بانوان , عفونت دهانه رحم , رحم , واژن , عفونت رحم , عونت , عفونت‌های لگنی , جنسی , گنوره , دردهای لگنی ,
:: بازدید از این مطلب : 415
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

بسیاری از ما به گونه ای شرطی شده ایم که رابطه جنسی را امری پیش از خواب تلقی می نماییم، که البته میتواند بدین گونه نیز باشد. اما لزومی ندارد که صرفاً بدین نحو صورت پذیرد. در واقع دلایل بسیاری دال بر این موضوع وجود دارند که، صبح را برای انجام رابطه جنسی در نظر گیریم. سرحال بودن در صبح حقیقتاً انجام رابطه جنسی را بهتر می سازد.

دکتر جس، رزیدن رفتارشناسی جنسی استروگلاید در مورد داشتن رابطه جنسی در صبح بیان می کند که، نه تنها میتوانید از میزان هورمون تستوسترون و نعوظ بهره گیرید، بلکه حتی اندورفین ها (یا مسکن‌های طبیعی بدن موادی هستند که از غدد مخاطی و هیپوتالاموس ترشح می‌شوند و اثر اصلی آنها تسکین درد است. اندورفینها که مرفین طبیعی بدن (endogenous morphine) خوانده می‌شوند در حقیقت بسیار شبیه به مخدرها – مانند مرفین و دیگر مشتقات تریاک – عمل می‌کنند و تولید آن‌ها در زمان فعالیت بدنی، هیجان، احساس درد، خوردن غذاهای فلفلی، احساس عشق و اوج لذت جنسی است.) به شما این اطمینان را خواهند داد که، روز خود را با حال خوبی شروع کنید.

دلایل علمی که چرا صبح بهترین زمان رابطه جنسی است
– رابطه جنسی در صبح راهی عالی برای داشتن یک روز موفقیت آمیز
لورل هاوس، متخصص همسریابی اظهار میدارد که داشتن رابطه جنسی در ابتدای روز راهی عالی برای داشتن یک روز موفقیت آمیز با همسرتان خواهد بود. در صورتی که صبح خسته اید و «حال خوشی» ندارید، اما همسر شما به طور طبیعی از خواب بر می خیزد، به وی اجازه دهید تا شما را از پشت در آغوش گیرد و ….

– داشتن رابطه جنسی در صبح شما را زیباتر می سازد
درباره داشتن رابطه زناشویی در صبح دکتر جس عنوان میدارد که، شما نه تنها در آغاز روز خود به اوج لذت جنسی (ارگاسم) میرسید، بلکه در نتیجه آزادسازی هورمون آندروسترون ( آندروسترون ( DHEA ) هورمونی است که، به صورت طبیعی از غدد فوق کلیوی ترشح می شود) و گرمی و حرارت رابطه ی جنسی طبیعی که موجب بهبود گردش خون میگردد، از پوست و موی درخشانی برخوردار خواهید بود.

– صبح زمانی است که مرد در اوج شهوت خود قرار دارد
مردها نیز دارای چرخه های هورمونی هستند و این چرخه ها در طول روز تغییر می کنند. در مردان میزان هورمون تستوسترون در صبح در بالاترین حد خود قرار دارد (بین ساعت ۴ تا ۶ صبح). همراه با استراحت و آرامش خوب، این افزایش هورمون تستوسترون میتواند منجر به یک ندای بیدارباش به شدت شهوانی گردد.

– رابطه جنسی و تقویت سیستم ایمنی
امکان دارد تا در رفت و آمد صبحگاهی خود به طور تصادفی با افرادی برخورد نمایید که، در مترو در حال عطسه یا سرفه کردن باشند، اما بیماری آنها به شما انتقال نخواهد یافت. دکتر جس اظهار میدارد که، برقراری رابطه جنسی به علت افزایش سطح ایمونوگلوبولین A موجب تقویت سیستم ایمنی بدن شما می گردد.

– رابطه جنسی صبحگاهی شما را در لحظه نگه می دارد
از آنجایی که ذهن شما در چند ساعت گذشته بسته بوده است، تحت تأثیر افکار رسانه ای اجتماعی، سیاستهای اداری و فهرست کارهایی که باید انجام دهید قرار نمیگیرید. شما در جسم خود و در لحظه قرار خواهید داشت و این امر به شما امکان میدهد تا، خود را به سمت میل جنسی خود رها سازید.

– رابطه جنسی در صبح فرصتی برای ادامه رویای خود
امکان دارد که خواب برقراری یک رابطه جنسی را دیده باشید. با وجود اینکه خواب هایی از این دست همواره در مورد رابطه جنسی نیستند و موجب تحریک بدن در طول خواب نمیشوند، اما بلند شدن از یک خواب شهوت انگیز قطعا میتواند بر روی حالت و خلق و خوی شما تأثیر بگذارد.

– رابطه جنسی بدن شما را مجدداً راه اندازی می کند
بدن شما آماده یک رابطه جنسی است، زیرا در طول خواب چندین بار از طریق چرخه انگیختگی ( بیان یک وضعیت فیزیولوژیکی و روانی از بیدار شدن، هشیاری و یا به محرکی واکنش نشان دادن است. این اتفاق مجموعه‌ای است شامل دخالت دستگاه فعال کننده مشبک درساقه مغز، سامانه عصبی خودگردان و غدد درون ریز، که منجر به افزایش ضربان قلب و فشار خون و وضعیت هوشیاری حسی، تحرک و آمادگی برای پاسخ می‌شود)، خود را راه اندازی میکند، در نتیجه در صورتی که در طول یکی از این چرخه ها بیدار شوید، بدن شما از قبل بخشی از عمل پیشنوازش را برای شما انجام داده است.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: رابطه جنسی , رابطه جنسی در صبح , لذت جنسی , ارگاسم , هورمون , اوج شهوت ,
:: بازدید از این مطلب : 423
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

مجموعه: داروهای گیاهی و طب سنت 

 

گیاهان دارویی برای درمان ریزش مو

پیاز حاوی مواد معدنی است که می‌تواند برای موها مفید باشد

 

ظاهرا پیاز یکی از دم دستی‌ترین مواد آشپزخانه است که برای طعم دادن به غذاها آن را به کار می‌بریم. شاید عجیب به نظر برسد اما آب پیاز، می‌تواند راهکاری خانگی برای ریزش موهای‌تان باشد. ریزش مو، بسیار شایع است که می‌تواند تاسی موضعی هم ایجاد کند. 
  
حقایقی در مورد فواید آب پیاز برای ریزش مو
. پیاز حاوی مواد معدنی است که می‌تواند برای موها مفید باشد.

. هر کسی که به پیاز حساسیت دارد نباید از آن برای موهایش هم استفاده کند.

. اگر بوی تند پیاز برای‌تان قابل تحمل نیست، افزودن کمی آبلیمو یا گلاب، مفید خواهد بود.

. هر چند آب پیاز، یک راهکار خانگی متداول است، اما به تحقیقات بیشتری نیاز است تا نتیجه‌ی قطعی گرفته شود که آب پیاز، درمانی برای ریزش مو است.

دلایل ریزش مو
شایع‌ترین دلیل ریزش مو، عاملی ژنتیکی به نام آلوپسی آندروژنیک است. سایر علت‌های ریزش مو هم می‌توانند برخی بیماری‌ها و عوارض مانند عوارض جانبی برخی از داروها و تغییرات هورمونی را شامل شوند. فرقی نمی‌کند دلیل ریزش مو چیست، به هر حال همه دوست دارند موهای از دست رفته‌شان مجددا رشد کرده و از ریزش موی بیشتر پیشگیری کنند. ممکن است راهکارهای خانگی زیادی به گوش‌تان خورده باشد یا آنها را امتحان کرده باشید اما شاید در مورد آب پیاز چیزی نشنیده باشید.

آیا آب پیاز برای رشد مو مفید است؟
کاربرد آب پیاز برای رشد مو هنوز مورد مطالعات گسترده قرار نگرفته است. مطالعه‌ای که در Journal of Dermatology منتشر شده حاکی از آن است که استفاده از آب پیاز روی پوست سر، در برخی از افراد می‌تواند به رشد مجدد مو کمک کند. این مطالعه روی افرادی انجام شد که طاسی منطقه‌ای داشتند. محققان دریافتند بعد از دو هفته استفاده از آب پیاز، روزی دو بار روی پوست سر، رشد مجدد موها شروع شده بود.

تقریبا 74 درصد از افراد، بعد از ۴ هفته، رشد موی نسبی داشتند و بعد از 6 هفته، حدود 87 درصد موهای‌شان رشد مجدد داشت. در این مطالعه، هم زنان شرکت داشتند و هم مردان، و رشد مو در میان مردان بیشتر بوده است.

آب پیاز چگونه می‌تواند به رشد موها کمک کند؟
مواد مغذی موجود در آب پیاز می‌تواند فولیکول‌های مو را تغذیه کند که در نتیجه موجب افزایش حجم، درخشندگی و تقویت رشد مو خواهد شد. ضمنا مواد مغذی فراوان آب پیاز می‌تواند نازک شدن و شکنندگی موها را به حداقل برساند. دلیل اینکه آب پیاز می‌تواند به بهبود سلامت موهای‌تان کمک کند:

داروی گیاهی برای ریزش مو

مواد مغذی موجود در آب پیاز می‌تواند فولیکول‌های مو را تغذیه کند

 

 گوگرد خوراکی
یک تئوری در مورد نحوه‌ی مفید بودن آب پیاز برای رشد مجدد موها این است که پیاز حاوی سولفور یا گوگرد خوراکی است. گوگرد، یکی از معمول‌ترین مواد معدنی در بدن است. برای تولید کافی آنزیم‌ها و پروتئین‌ها به گوگرد نیاز داریم. گوگرد در کراتین هم پیدا می‌شود، که یکی از اجزای مو است. سولفور یا گوگرد آب پیاز می‌تواند مواد مغذی لازم جهت رشد را در اختیار مو قرار دهد.

خواص ضد میکروبی
پیاز دارای خواص ضد میکروبی است که با عفونت‌های پوست سر مبارزه می‌کند. در برخی موارد، عفونت پوست سر می‌تواند منجر به ریزش مو شود. پوست سر اگر سالم باشد، فولیکول‌های قوی‌تری خواهد داشت.

آنتی اکسیدان‌ها
پیاز حاوی آنتی اکسیدان‌هایی چون فلاونیدهاست. آنتی اکسیدان‌ها می‌توانند از بدن در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت کنند.


رادیکال‌های آزاد باعث فرایند پیری می‌شوند. مثلا رادیکال‌های آزاد می‌توانند فولیکول‌ها مو را تخریب کرده و منجر به نازک شدن و ریزش موها شوند. از بین بردن رادیکال‌های آزاد یا کاستن از آنها می‌تواند آسیب به فولیکول‌های مو را کم کند.

چطور از آب پیاز برای موها استفاده کنیم؟
برای آنهایی که می‌خواهند از آب پیاز برای بهبود سلامت مو یا افزایش رشد مجدد مو استفاده کنند، کار ساده‌ای است:

۱. تقریبا چهار عدد پیاز را پوست گرفته و آنها را خرد کنید.

۲. با استفاده از آب میوه گیری یا هر روش دیگری که برای‌تان ساده‌تر است، آب پیاز را بگیرید.

۳. یک راه دیگر هم این است که تکه‌های پیاز را در مخلوط کن ریخته و به شکل خمیر درآورید. خمیر را در پارچه‌ی درشت بافتی گذاشته و فشار دهید تا عصاره‌ی آن جدا شود.

۳. آب پیاز را به پوست سر و ریشه‌های مو بمالید.

چند قطره آبلیمو یا اسانس می‌تواند بوی تند پیاز را کم کند. عصاره‌ی نعنا فلفلی، استوقدوس یا رزماری می‌توانند گزینه‌های خوبی باشند.

در حال حاضر هیچ محصول تجاری مانند شامپو که حاوی عصاره‌ی پیاز باشد وجود ندارد.
 
آیا استفاده از آب پیاز، عوارض جانبی هم دارد؟
هر چند در این روش، پیاز خورده نمی‌شود اما تماس آن با پوست ممکن است برای بعضی از افراد، علائم آلرژیک ایجاد کند. آب پیاز ممکن است در افرادی که به پیاز آلرژی هم ندارند، سبب خارش و قرمزی پوست شود. برای اینکه مطمئن شوید آب پیاز، حساسیت خاصی برای‌تان ایجاد نمی‌کند، قبل از استفاده از آن روی تمام پوست سرتان، مقداری از آن را تست کنید. برای این کار می‌توانید مقدار کمی آب پیاز را داخل آرنج یا پشت گوش‌تان بزنید و چند دقیقه صبر کنید. اگر تغییری ایجاد شد، بهتر است از آب پیاز برای پوست سرتان استفاده نکنید.

باید مراقب باشید آب پیاز وارد چشم‌های‌‌تان نشود. اگر آب پیاز با چشم‌های‌تان تماس پیدا کند می‌تواند موجب سوزش و قرمزی چشم شود. اگر چنین اتفاقی افتاد، فورا با آب سرد چشم‌ها را شستشو دهید. ممکن است بوی تند و ناخوشایند پیاز باعث شود برخی از افراد، از ادامه‌ی استفاده از آن منصرف شوند، اما باید بدانید اگر می‌خواهید تاثیرات آب پیاز را روی رشد موهای‌تان ببینید باید هر روز از آن استفاده کنید.

ممکن است بعضی از افراد از این راهکار نتیجه بگیرند و بعضی دیگر هم تغییری مشاهده نکنند. البته استفاده از آب پیاز قرار نیست فورا معجزه بکند، بلکه باید به طور مستمر، به مدت چند هفته و روزی دو بار این کار را انجام دهید. مطالعات انجام شده، محدود هستند و معلوم نیست رشد مجدد موها ادامه پیدا کرده و به وضعیت قبل برگردند یا نه، اما به هر حل راهکاری طبیعی و بی‌ضرر است که ساده و کم هزینه نیز هست که حتی اگر موهای‌تان را پُر پشت نکند، به موهای فعلی‌تان آسیبی هم نمی‌زند. پس ارزش امتحان کردن را دارد!



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: داروهای گیاهی و طب سنت , دارو گیاهی , دارو , طب سنتی , مواد معدنی , ریزش مو , علت‌های ریزش مو , مو , پیاز , ,
:: بازدید از این مطلب : 416
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

 محمود کریمی

 

این بار از شام بلا (دودمه) 

 

روی تصویر زیر کلیک کنید 

 



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: مداحی اربعین , مداحی اربعین کریمی , اربعین , محمود کریمی , این بار از شام بلا , زینب , امام حسین ,
:: بازدید از این مطلب : 385
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: زیارت اربعین , اربعین , زیارت , زیارت امام حسین , امام حسین , راهپیمایی اربعین , پیاده رویی اربعین , مذهبی ,
:: بازدید از این مطلب : 370
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

مجموعه: آرایش صورت



آرایش چشم

آرایش چشم برای یک مراسم یا قرار ملاقات رسمی‎

 

وقتی یک قرار کاری دارید یا می خواهید به یک مراسم رسمی بروید، چهره شما به اندازه تخصص و زیرکیتان مهم است. آرایش نداشتن اصلا هوشمندانه نیست اما داشتن آرایش بیش از حد و غیر رسمی نیز ممکن است به حرفه شما لطمه وارد کند. بنابراین بد نیست بدانید که چطور می توانید برای یک قرار رسمی طوری آرایش کنید که ذکاوت شما بیش از پیش به چشم بیاید.

 

برای یک آرایش چشم رسمی شما به موارد زیر نیاز خواهید داشت : 

آرایش پاک کن

پرایمیر برای چشم

کانسیلر

خط چشم

چند براش یا قلم آرایشی

سایه چشم

ریمل

مداد ابرو

 

مرحله اول : 

اولین قدم برای یک آرایش چشم رسمی اینست که پوست را برای آرایش آماده کنید. با توجه به نوع پوستی که دارید از یک آرایش پاک کن استفاده کنید تا هیچ آلودگی یا آرایشی از پیش روی صورتتان باقی نمانده باشد. تمرکز در این آرایش بیشتر روی چشمان شماست. حتما به خوبی آنها را تمیز کنید تا خدشه ای به آرایشتان وارد نکند. برای این کار می توانید از دستمال مرطوب نیز استفاده کنید.

 

مرحله دوم : 

پس از پاک کردن صورت وقت آن می رسد که آن را مرطوب کنید. پوست خشک باعث می شود آرایش غیرطبیعی به نظر برسد و یا روی پوست به خوبی ننشیند.

 

مرحله سوم : 

نحوه آرایش چشم

 

از پرایمیر چشم برای اطراف چشمانتان استفاده کنید تا باعث شود آرایش چشم رسمی مدت زمان بیشتری بماند. اگر پرایمیر چشم ندارید می توانید از کانسیلر استفاده کنید. حتما دقت کنید که با توجه به نوع پوستتان محصول را انتخاب کنید.

  

مرحله چهارم : 

آرایش چشم

 

حالا نوبت به آرایش چشمان می رسد. از یک سایه چشم نقره ای برای پشت چشم استفاده کنید. بهتر است این رنگ خیلی تیره نباشد. سایه چشم روشن باعث می شود چشمانتان بازتر و سرحال تر به نظر برسند.

  

مرحله پنجم :

نحوه آرایش چشم

 

یک سایه چشم به رنگ قهوه ای بیرنگ و مات انتخاب کنید و با استفاده از یک قلم پر مو آن را بالای پلک بزنید. این کار به چشمانتان عمق بیشتری می دهد و آرایش چشم رسمی زیبایی خواهید داشت.

  

مرحله ششم :

آرایش چشم

 

از همان قلم پر مو استفاده کنید و همان رنگ قهوه ای را این بار به پلک پایین چشم بزنید تا چشمانتان کمی آرایش تیره به خود بگیرد.

  

مرحله هفتم :

نحوه آرایش چشم

 

با استفاده از خط چشم یک خط باریک روی خط مژه هایتان بکشید. برای اینکار می توانید از براش های زاویه دار استفاده کنید تا نتیجه بهتر و تمیزتری برای داشتن آرایش چشم رسمی بگیرید.

  

مرحله هشتم :

آرایش چشم

 

با استفاده از مداد ابرو داخل ابروها را مداد بکشید ولی سعی کنید ابروهایتان خیلی تیره نشود. با یک قلم آرایشی روی ابروها بکشید، تا یکدست و محو شود.

 

مرحله نهم :

نحوه آرایش چشم

 

در انتها نوبت به ریمل زدن می رسد، مژه های بالا و پایین را ریمل بزنید. حال که آرایش چشم رسمی تکمیل شده است فقط کافیست کمی به صورتتان پودر بزنید و یک رژ لب ساده در رنگ صورتی و براق انتخاب کنید، رنگی که طبیعی باشد را برای رژ لبتان انتخاب کنید. در نهایت کمی رژگونه کمرنگ صورتی نیز به گونه هایتان بزنید تا صورتتان شاداب تر شود. با این چهره کاملا برای یک تجارت مهم و قرار ملاقات کاری آماده هستید.

 

منبع: بانوی شهر

 



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: آرایش چشم , آرایش , آرایش بانوان , آرایش صورت , آرایش و زیبایی صورت , خط چشم , سایه چشم , ریمل , مداد ابرو , پرایمیر برای چشم ,
:: بازدید از این مطلب : 369
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

مجموعه: تغذیه سالم

مضرات آب هویج, فواید و مضرات آب هویج هویج برای تقویت سیستم ایمنی بدن فوق‌العاده است هویج یک غذای انرژی‌زاست، چه آن را خام بخورید و یا بپزید خواص زیادی برای سلامتی شما دارد. آیا می‌دانید که نوشیدن روزانه یک لیوان آب هویج مفیدتر از خوردن ۲ عدد هویج در طول روز است. آب هویج مواد غذایی و معدنی زیادی دارد مانند منگنز، پتاسیم و دیگر موادی که می‌توانند بدن شما را در مقابل بیماری‌هایی همچون دیابت و سرطان تقویت کنند و دید، سلامت پوست، مو و ناخن را افزایش دهد. هویج از نظر بیوتین، مولیبدن، فیبر، پتاسیم، ویتامین‌های K، B1، B6، C و E، منگنز، نیاسین، پانتوتنیک اسید، فولیت، فسفات و مس بسیار غنی است. خواص یک لیوان آب هویج به قرار زیر می‌باشد: ۱- تقویت بینایی این یکی از مهمترین خواص آب هویج است زیرا بتا کاروتن، لوتئین و زیخانتین همگی جلوی کاهش دید در اثر پیری را می‌گیرند. ۲- کاهش خطر بیماری‌های قلبی ویتامین A موجود در آب هویج خطر بیماری‌های قلبی و سکته قلبی را کاهش می‌دهد و ضد استرس می‌باشد. ۳- ضد سرطان آب هویچ یک عامل ضد سرطان است. ماده کاروتنوید خطر سرطان به ویژه خطر سرطان مثانه، پروستات، روده بزرگ و سینه را کاهش می‌دهد. مضرات آب هویج, فواید و مضرات آب هویج ویتامین A موجود در آب هویج خطر بیماری‌های قلبی و سکته قلبی را کاهش می‌دهد ۴- افزایش ایمنی بدن آب هویج حاوی موادی است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کنند. در مقابل خطر رادیکال‌های آزاد، عفونت، باکتری‌های زیانبار و حمله‌های ویروسی بدن را محافظت می‌کند. ۵- سلامت استخوان‌ها ویتامین K موجود در آب هویج برای فرایند تولید پروتئین در بدن لازم است. این باعث چسبندگی کلیسم می‌شود و سرعت جوش خوردن استخوان‌های شکسته را افزایش می‌دهد. ۶- سم زدایی از کبد نوشیدن آب هویج کبد را از مواد سمی پاکسازی می‌کند و این شاید مهمترین خاصیت آب هویج باشد. ۷- خطر الزایمر را کاهش می‌دهد مواد موجود در آب هویج جلوی بیماری الزایمر را می‌گیرد و باعث کاهش استرس می‌شود. ۸- تقویت سوخت‌و ساز بدن آب هویج مقدار زیادی ویتامین B دارد که به شکسته شدن کلوکز، چربی و پروتئین کمک می‌کند و باعث تقویت سوخت و ساز و ساخت ماهیچه می‌شود. ۹- بهبود زخم‌ها هویچ بتاکاروتن دارد که برای بهبود زخم‌ها لازم است. هنگامی که مجروح می‌شوید باید مقدار زیادی آب هویج بنوشید و متوجه می‌شوید که زخم شما سریعتر خوب می‌شود. ۱۰- جلوگیری از عفونت و آنفولانزا هویج برای تقویت سیستم ایمنی بدن فوق‌العاده است و اگر با سیر و پیاز مخلوط شود بدن را در مقابل آنفولانزا حفاظت می‌کند.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: آب میوه , تغذیه سالم , آب هویج , هویج , پتاسیم , ویتامین , سرطان , مثانه , پروستات , سکته قلبی ,
:: بازدید از این مطلب : 379
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

مجموعه: دانستنیهای جنسی

پرده بکارت, انواع بکارت آسیب و پارگی پرده بکارت برخی فعالیت ها می تواند سبب آسیب و پارگی برگشت ناپذیر پرده بکارت شود.برخلاف تصور برخی که می پندارند پرده بکارت دختران در داخل واژن قرار دارد،پرده بکارت که از جنس دیواره واژن می باشد در بخش خارجی دستگاه تناسلی زنان قرار دارد و در دهانه واژن واقع شده است.پرده بکارت از نظر فرم در چند نوع می باشد که قبلا به آن اشاره شده است. برخی فعالیت ها می تواند سبب آسیب و پارگی برگشت ناپذیر پرده بکارت شود از جمله : -ورزش های سنگین از جمله ژیمناستیک -انجام نزدیکی و فعالیت جنسی با مرد – دخول آلت تناسلی -عمل خودارضایی اگر همراه با داخل کردن یک شئی به داخل واژن باشد میتواند سبب پارگی و آسیب پرده بکارت شود. -برخی نیز بطور مادر زادی با مشکل آسیب یا حتی نبود پرده بکارت مواجه هستند. -تصادف نیز میتواند سبب آسیب و پارگی پرده بکارت شود. -عملهای لگنی وخیم قابل توجه اینکه تمامی مسائل ذکر شده بالا در مورد آسیب و پارگی پرده بکارت توسط پزشک قابل معاینه و تشخیص صد در صد می باشد. پرده بکارت بافتی بسیار حساس و نازک دارد و با کوچکترین تحریک آسیب پذیر می باشد. گرچه تحریکات کوچک و مختصر آسیب کامل به پرده بکارت نمی رساند ولی همین آسیب جزئی برگشت ناپذیر و قابل تشخیص است و سبب حساس شدن آن و احتمال پارگی پرده بکارت وجود دارد.

منبع:pezeshkan.org



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: آسیب دیدگی پرده بکارت , پرده بکارت , بکارت , دانستنیهای جنسی , جنسی , رابطه جنسی , دختران باکره ,
:: بازدید از این مطلب : 418
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 12 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

مجموعه: دانستنیهای جنسی



عوارض رابطه جنسی مقعدی,عوارض نزدیکی از راه مقعد,مضرات پزشکی نزدیکی از مقعد

رابطه جنسی معقدی ومضرات آن

 

    رابطه جنسی معقدی،خواسته  غیر طبیعی مردان از همسرشان 

 

نزدیکی برای لذت و ارضای روحی و روانی انسان ها می باشد. در صورتی که فردی از این عمل لذت نمی برد هیچ فردی حتی شوهر، اجازه مجاب کردن شریک جنسی برای تن دادن به رابطه جنسی از معقد را ندارد.حکم مراجع در مورد عمل جنسی غیر طبیعی کراهت شدید را بیان فرموده بوداند ، در حالی است که زن نسبت به انجام آن « رضایت » داشته است ؛ والا نزدیکی از پشت حرام می باشد. از این رو چنان چه « زن » راضی به این عمل نباشد ، شوهر شرعاً نمی تواند همسرش را مجبور به این کار نماید.

 

امام صادق (ع) نیز در پاسخ سۆال جواز « نزدیکی از پشت » اجازه زن را شرط می داند :
قَالَ: سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع عَنِ الرَّجُلِ یَأْتِی الْمَرْأَةَ فِی دُبُرِهَا قَالَ لَا بَأْسَ إِذَا رَضِیَتْ ……از امام صادق (ع) درمورد مردی که از پشت با همسرش نزدیکی می کند، پرسیدم .حضرت فرمودند اگر راضی باشد اشکالی ندارد……. (وسائل الشیعة (ج‏۲۰ ،ص : ۱۴۵)

 

 دلایل تمایل مردان به نزدیکی  ازپشت

یکی از دلایلی که مرد را به سوی نزدیکی از پشت می کشاند ، عدم موفقیت مرد در به ارگاسم رساندن همسرش می باشد. و از این موضوع رنج می برد ؛ لذا متمایل می شود که از پشت نزدیکی کند . در این صورت زن با محبت به شوهرش کمک می کند تا او با لمس وبازی ،مواضع حساس جنسی اش ، سریع تر آماده شده تا به ارگاسم برسد .در این صورت « مرد » احساس قدرت ولذت می کند ، واز تقاضای خود منصرف می شود.

 

 مضرات پزشکی رابطه جنسی از مقعد (دُبُر)
اما غیر از وجه شرعی، باید جنبه های بهداشتی چنین رابطه جنسی را نیز در نظر گرفت؛ زیرا از نظر پزشکی احتمال ابتلاء به بسیاری از عفونت ها و بیماری ها برای زن و مرد و به خصوص زن با رابطه جنسی از معقدبوجود دارد.
از طرفی، حلقه خروجی جداره مقعد به دلیل اینکه مانند واژن قابلیت ارتجاعی و انعطاف پذیری لازم برای نزدیکی و حرکت رفت و برگشتی پنیس ( آلت تناسلی مرد) را ندارد، در نتیجه احتمال خراش برداشتن و خون ریزی آن بسیار بالا می باشد.

 

این خراش ها و بریدگی ها اغلب در بافت و بسیار ریز می باشد و معمولاً با چشم غیر مسلح قابل دیدن نیستند.هم چنین ، نوک آلت تناسلی مردان نیز به دلیل عدم وجود محیطی مناسب برای حرکت رفت و برگشتی احتمال دارد که دچار خراش در سطح گردد که این مورد خطر دریافت ویروس را در شخص فاعل هم افزایش می دهد.

 

اساسا ساختار مقعد برای انجام رابطه جنسی نمی باشد و بگونه ای شکل یافته که برای خروج مدفوع کارایی داشته باشد نه برای دخول جسم خارجی، در نتیجه رابطه جنسی مقعدی کاملا غیر طبیعی است؛ عضلات اسفنگتر اطراف مقعد که کارکرد آنها بستن مجرا می باشد بگونه ای شکل گرفته اند که در اثر ورود آلت و با فشاری که مرد با آلت خود بر مقعد می آورد بنا به طبیعت خود منقبض می گردند تا از ورود جلوگیری کنند، این عمل کاملا غیر ارادی می باشد و موجب ایجاد زخم های بسیار ریز در دیواره داخلی می گردد( حتی اگر این کار به آرامی صورت گیرد یا از مواد روان کننده استفاده شود).

 

این زخم ها اگر چه بسیار ریز بوده و شاید هیچگونه دردی نداشته و با چشم قابل مشاهده نباشند ولی شاهراه فوق العاده بزرگی برای ورود باکتریها و ویروسهای خطرناک( اعم از ویروسهای داخل روده و مدفوع و یا ویروسهایی که از طریق آلت مرد وارد می شوند) به داخل جریان خون می باشند. این میکروبها می توانند بیماری های std نظیر بیماری ایدز و انواع عفونت های دستگاه گوارشی عفونت های روده ای، را ایجاد کنند.

 

بر اساس برآورد سازمان جهانی بهداشت روزانه شاهد بروز حدود یک میلیون مورد از بیماریهای آمیزشی(stds) در دنیا هستیم . std ها میکروبهایی هستند که می توانند پوست ، مخاط، واژن(مهبل)، مقعد (رکتوم یا راست روده)، کبد، دستگاه گوارش و حتی چشم ، دهان و حلق را گرفتار کنند.

گزارشها بیانگر این واقعیتند که std ها خانمها را بیشتر گرفتار می کنند. طی تحقیقات انجام شده معلوم گشته که خطر ابتلا به برخی از std ها نظیر ویروس hiv ( ایدز) از طریق رابطه جنسی مقعدی بیشتر از رابطه جنسی مهبلی (از طریق فرج) می باشد.

 

رابطه جنسی معقدی همچنین می تواند موجب آسیب های فیزیکی مانند باد شکم ،بواسیر ، شقاق مقعدی ،بی اختیاری مدفوعی و نظایر آن گردد. در ضمن این عمل علاوه بر مشکلات یاد شده میتواند موجب پارگی رکتوم گردد که در این صورت نیاز به عمل جراحی می باشد.

 

مطالعات نشان داده است که تکرار این عمل موجب ایجاد بی اختیاری مدفوعی می شود، به این دلیل که این عمل موجب تضعیف ماهیچه های اسفنگتر شده و ماهیچه قدرت اولیه خود برای جمع شدن و جلوگیری از خروج مدفوع را از دست میدهد. مساله مهم دیگر از اینجا ناشی می گردد که کوچکترین دستکاری در مقعد (یا رابطه مقعدی) به دلیل نزدیکی زیاد مقعد به مهبل می تواند موجب ورود ویروس های موجود در روده به مهبل شده و بیماریهای عفونی در این ناحیه، همانند ترشحات بد بو در مهبل ، عفونت مثانه ، زگیل ، تبخال ، اختلال و عفونت کلیه ها و حتی سرطان را ایجاد نماید.


در صورت آلوده بودن هر یک از شرکای جنسی، ریسک انتقال ویروس اچ. آی. وی. و سایر بیماری های آمیزشی که از طریق خون انتقال می یابند، دررابطه جنسی مقعدی بسیار بالا می باشد.
طی مطالعه ای در آمریکا تحقیقی روی گروهی از زوجین انجام شد و مشخص گردید که درصد بالایی از زنانی که رابطه  جنسی مقعدی داشته اند، نه تنها هیچ لذتی از این رابطه نمی بردند بلکه این نوع رابطه برایشان رنج آور بوده و در صد دیگر ، با وجود تجربه این نوع رابطه طی ماه های متمادی ، هنوز هم از بعد از انجام آن ، از احساس ناراحتی در مقعد تا چند روز بعد از آن و بویژه هنگام دفع مدفوع ، گله مند بودند. و دلیل انجام این نوع رابطه را خواست شوهرانشان ذکر کرده اند.

 

دیواره داخلی روده بزرگ (بخش داخلی مقعد) خود قابلیت جذب مستقیم مواد و انتقال مستقیم آن به خون را دارد. بر اساس آمار، انتقال ویروس اچ. آی. وی. از طریق رابطه جنسی مقعدی، همچنان بالاترین میزان درصد خطر اننقال را به خود اختصاص می دهد. در بین افراد آلوده از طریق آمیزش جنسی، مردان همجنسگرایی که به رابطه جنسی مقعدی گرایش دارند، بیشترین قربانیان این ویروس را تشکیل می دهند.

 

مجدداً به این نکته توجه کامل داده می شود که:

در صورت آلوده بودن هر یک از شرکای جنسی، ریسک انتقال ویروس اچ. آی. وی. و سایر بیماری های آمیزشی که از طریق خون انتقال می یابند، در تماس جنسی از راه مقعد بسیار بالا می باشد. در رابطه جنسی از معقد، مهم ترین خطری که اشخاص را تهدید می کند تماس خونی مستقیم و همچنین مایعات درونی بدن با خون شریک جنسی می باشد که در صورت آلوده بودن هر یک از شرکای جنسی، احتمال سرایت ویروس اچ. آی. وی. به شریک سالم وجود دارد.

منبع:kamnazir.com



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: رابطه جنسی , رابطه جنسی معقدی , ارضای روحی , ارضای و روانی , ارگاسم , ایدز , رابطه جنسی مهبلی ,
:: بازدید از این مطلب : 392
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

 



مناسبت های ماه : آبان

۱     آبان روز آمار و برنامه ریزی
۸     آبان روز نوجوان
۱۰   آبان آبان روز، جشن آبانگان
۱۳   آبان روز دانش آموز
۱۴   آبان روز فرهنگ عمومی
۱۵   آبان جشن میانه پاییز
۱۸   آبان روز ملی کیفیت
۱۸   آبان اربعین حسینی [ ٢٠ صفر ]
۲۴   آبان روز کتاب و کتابخوانی
۲۶   آبان رحلت رسول اکرم؛شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام [ ٢٨ صفر ]
۲۶   آبان روز جهانی فلسفه [ 17 November ]
۲۸   آبان شهادت امام رضا علیه السلام [ ٣٠ صفر ]
۲۹   آبان هجرت پیامبر اکرم از مکه به مدینه [ ١ ربيع الاول ]
۲۹   آبان روز جهانی کودک [ 20 November ] 


:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: مناسبت , مناسبت های آبان ماه , مناسبت سال96 , مناسبت ماه صفر , مناسبت ماه ربیع الاول , مناسبت آبان 96 ,
:: بازدید از این مطلب : 404
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

مجموعه: دانستنیهای جنسی



علت اختلال نعوظ در مردان

یکی از انواع اختلالات جنسی در مردان، اختلال نعوظ است

 

یکی از انواع اختلالات جنسی در مردان، اختلال نعوظ است. این اختلال تقریبا زندگی جنسی مردان را متوقف می کند، اما مشکل به همین جا ختم نمی شود و می تواند تا مرگ زودرس پیش رود.

 

 رابطه اختلال نعوظ با مشکلات قلبی و مرگ زودرس 

مطالعه ای که در دانشگاه میسیسیپی Mississippi انجام شد نشان داد، احتمال مرگ زودرس مردانی که اختلال نعوظ erectile dysfunction دارند نسبت به سایرین 70 درصد بیشتر است.

  

به گفته دکتر توبیاس کوهلر Tobias Köhler استادیار اورولوژی در دانشگاه ایالتی الینویز جنوبی، سلامت قلب و عروق ضعیف شایعترین علت اختلال نعوظ ED است. بنابراین اگر توانایی نعوظتان را از دست داده اید، اغلب نشانه های اولیه است که قلب شما در معرض مشکل است. در واقع بسیاری از افرادی که به اختلالات نعوظ مبتلا هستند در معرض مشکلات قلبی با خطر مرگ مانند سکته قلبی در 5 سال آینده خواهد شد. 

 

شریان هایی که خون را به آلت تناسلی شما می رسانند بسیار باریک هستند و عرضشان حدود 1 تا 2 میلی متر است بنابراین به راحتی مسدود می شوند.اگر پلاک ها plaque به لطف رژیم غذایی ضعیف و فقدان ورزش، سیگار کشیدن، بالا رفتن سن یا ژنتیک شروع به رشد در رگ هایتان کرده باشند – جریان خون به آلت تناسلی تان اولین چیزی است که مسدود می شود. که این می تواند باعث غیر ممکن شدن نعوظ شود.

  

اگر ساخت پلاک ها ادامه پیدا کند، شریان های بزرگ تر را تحت تاثیر قرار خواهد داد مانند شریان هایی که خون را به قلب تان می رسانند و از قلب بیرون می برند. که این امر می تواند باعث حمله قلبی یا مرگ ناگهانی شود.

 

به همین دلیل بررسی اختلال نعوظتان توسط پزشک از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اگر از این علامت هشدار دهنده اولیه آگاه شوید ممکن است بتوانید با درمان مشکلات قلبی عروقی خود جلوی مرگ زودرس را بگیرید.

 

اگر به طور مداوم قادر به نعوظ نبودید، به مدت 3 ماه، به ملاقات پزشکتان بروید.با پزشکتان در مورد مشکلات نعوظتان صحبت کنید – و درمان خود را در اولویت قرار دهید تا پزشکتان بتواند به درستی مشکل شما را بررسی کند.

 

اگر مشخص شود که مقصر اختلال نعوظتان شریان های مسدود شده هستند، بهبود رژیم غذایی و ورزش می تواند آسیب ایجاد شده را از بین ببرد و دوباره کارکرد آلت تناسلیتان را به وضعیت سابق برگرداند. ممکن است پزشکتان داروهایی برای اختلال نعوظ از قبیل ویاگرا برای کمک به زندگی جنسیتان برای شما تجویز کند.

  

منبع: seemorgh.com



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: اختلال نعوظ , رابطه جنسی , جنسی , رابطه , اختلال نعوظ , آلت تناسلی , دانشگاه میسیسیپی , دکتر توبیاس کوهلر , مشکلات قلبی , مرگ زودرس ,
:: بازدید از این مطلب : 387
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

مجموعه: دانستنیهای جنسی



اختلال افسردگی

افسردگی اختلالی روانپزشکی است که درمان آن زمان زیادی می برد

 

امروزه افسردگی یکی از بیماری های شایع در تمام جوامع و کشورهای دنیا محسوب می شود و بسیاری از زنان و مردان با این اختلال روانپزشکی مواجه هستند. فرد افسرده دیگر چندان نمی تواند از زندگی اش لذت ببرد و دائم در تشویش و اندوه است و همین مسئله موجب می شود اطرافیانش را نیز ناراحت کند.

 

امروزه اختلال افسردگی در روابط زناشویی نیز تاثیر بدی گذاشته، به طوری که بسیاری از زن و شوهرها دیگر نمی توانند رابطه زناشویی گذشته را با یکدیگر داشته باشند و از بودن کنار یکدیگر لذت ببرند. 

 

با دکتر محمدی کنگرانی، روانپزشک و عضو کمیته انجمن روانپزشکان ایران درباره افسردگی و نقش آن روی رابطه زناشویی همسران گفتگو کرده ایم.

 

ابتدا بگویید چه تعریفی از افسردگی دارید؟ 

- افسردگی اختلالی روانپزشکی است که درمان آن زمان زیادی می برد و فرد افسرده نمی تواند از زندگی خود آن طور که باید لذت ببرد و در رابطه زناشویی خود نیز ناتوان عمل خواهد کرد که همین موضوع کیفیت زندگی زناشویی را پایین خواهد آورد. فردی که افسرده است حتی نمی تواند ارتباط میان فردی خوبی با دیگران داشته باشد و ممکن است در کار یا تحصیل خود مشکلاتی نیز پیدا کند. به همین دلیل باید این اختلال را جدی گرفت. من به شخصه خیلی خوشحالم که امسال از طرف وزارت بهداشت سال افسردگی نیز نامگذاری شده است. این نامگذاری نشان از آن دارد که مسئولان ما این اختلال را بیش از گذشته شناخته و به آن اهمیت داده اند.

 

این اختلال بیشتر بین خانم ها شیوع دارد یا آقایان؟ 

- نمی توان به طور صددرصد مشخص کرد اما خانم ها با تغییر هورمون های مختلف روبرو هستند. بنابراین بیشتر در معرض این اختلال اند. البته توجه داشته باشید که هم زنان و هم مردان از افسردگی و اضطراب آسیب می بینند اما علائم اختلالات جنسی در مردان و زنان تفاوت های اساسی هم دارد. زن افسرده، ممکن است خود را برای شریک جنسی اش جذاب نداند و مرد افسرده نیز ممکن است فکر کند توانایی مردانگی خود را از دست داده و دیگر نمی تواند همسر ایده آلی باشد. چنین برداشت هایی در کاهش اعتماد به نفس فرد موثر است و به نوعی بر شدت افسردگی می افزاید.

 

مهم ترین ارگان جنسی افراد کدام است؟ 

- مغز مهم ترین ارگان جنسی افراد است. به همین دلیل روی لذت بردن فرد از رابطه زناشویی بسیار تاثیر دارد و افراد افسرده نمی توانند لذت زیادی از رابطه زناشویی شان ببرند. آنها افکار خوبی در ذهن ندارند و از این نظر میل جنسی شان کاهش می یابد. اساسا مغز انسان فعالیت های مختلف بدن را از طریق مواد شیمیایی خاصی به نام ناقل های عصبی کنترل می کند. یکی از این ناقل ها «دوپامین» نام دارد که واسطه احساس لذت است؛ مثل لذت از غذا خوردن، لذت از تفریحات و همین طور لذت از فعالیت جنسی. در افسردگی، عملکرد این ناقل عصبی به هم می ریزد و در نتیجه، فعالیت جنسی هم آسیب می بیند. یکی دیگر از هورمون های مغزی «سروتونین» نام دارد که آن هم در فعالیت جنسی و انزال موثر است. افرادی که از داروهای ضد افسردگی استفاده می کنند با اختلالاتی در ترشح سروتونین و اختلال در میل یا فعالیت جنسی روبرو هستند.

 

آیا داروهای ضد افسردگی باعث کاهش میل جنسی می شوند؟ 

- یک گروه از داروهای بسیار رایج ضد افسردگی، داروهای مهار کننده اختصاصی بازجذب سروتونین است. این داروها ممکن است سبب کاهش میل جنسی در آقایان و خانم ها شود و انزال را نیز در آقایان به تاخیر بیندازد. البته همه بیماران افسرده دچار چنین عوارضی نمی شوند و بسیاری از آنها با بهبود افسردگی، افزایش میل جنسی را نیز تجربه می کنند.

 

تاثیر افسردگی بر رابطه زناشویی

اختلال افسردگی در روابط زناشویی نیز تاثیر بدی می گذارد

 

آیا استرس نیز روی ارتباط جنسی تاثیر می گذارد؟ 

- استرس و اضطراب جزو اختلالات روانی است که در بروز بسیاری از بیماری ها و مشکلات جسمی و حتی کارکرد جنسی موثر است و باعث آشفتگی در کارکرد جنسی می شود. آشفتگی فکر و اشتغال خاطر با مسائل مختلف سبب می شود فرد رابطه زناشویی مطلوبی نداشته باشد. همچنین اضطراب ممکن است سبب درد لگنی در خانم ها و انزال زودرس یا دیررس در آقایان شود. در مورد خانم ها باید بگویم که زنان افسرده یا مضطرب ممکن است به ارگاسم، یعنی اوج لذت جنسی دست پیدا نکنند یا دچار دردهای لگنی شوند. در مقابل، مردان افسرده و مضطرب نیز دچار تاخیر در انزال می شوند. 

 

آیا درمان های روانپزشکی در این مورد موثر هستند؟ 

- خیلی ها مایل اند بدانند که برای درمان افسردگی و اضطراب در افرادی که دچار اختلالات جنسی هستند، از چه روش های درمانی می توان کمک گرفت. بی شک مشاوره های روانپزشکی و روانشناسی و دریافت درمان های مناسب دارویی یا غیر دارویی به فرد کمک می کند تا بر استرس و اضطراب خود غلبه کند. حتی برخی مطالعات نشان داده این درمان ها ممکن است به بروز بارداری و رفع اختلالات باروری هم کمک کند. بی شک، مداخلات درمانی بر بهبود شرایط روانی فرد و کیفیت زندگی او اثر مطلوبی خواهد داشت.

 

آیا افسردگی روی ترشحات حین رابطه زناشویی همسران تاثیر می گذارد؟ 

- بله، در خانم ها این ترشحات خشک می شود و در آقایان خونرسانی به آلت تناسلی کم خواهد شد و به همین علت رابطه زناشویی بسیار دردناک خواهد بود یا حتی می تواند زمان به ارگاسم رسیدن را طولانی کند و به تاخیر بیندازد.

 

آرامش پس از رابطه زناشویی و در آغوش کشیدن همسران چقدر اهمیت دارد؟ 

- خیلی اهمیت دارد چون زن و شوهرها کنار هم می توانند احساس آرامش و امنیت کنند اما در مورد افراد افسرده این طور نیست و فرد افسرده تلاش می کند هر چه زودتر همسر خود را ترک کند که همین موضوع روی روابط فردی همسران با یکدیگر اثر منفی خواهد گذاشت.

 

چگونه می توان به شریک زندگی افسرده کمک کرد؟ 

- بهتر است ابتدا به او احساس آرامش بدهید و به او احترام بگذارید و بگویید: «من نمی توانم درک کنم که تو دقیقا چه احساسی داری، ولی تمام تلاشم را می کنم تا متوجه شرایطت بشوم و کمکت کنم.»

 

اکثر قریب به اتفاق افرادی که دچار افسردگی می شوند علاقه خود را به برقراری رابطه زناشویی از دست می دهند. سعی کنید به همسرتان بقبولانید که این بی میلی به دلیل مسائل شخصی نیست و منحصرا مربوط به بیماری تان است.

 

ناامید نشوید؛ شاید بعضی روزها احساس کنید که تلاش تان به جایی نمی رسد اما مطمئن باشید که اظهار محبت دائمی بالاخره تاثیر خود را می گذارد و می تواند همسرتان را متوجه ارزش های واقعی شخصی اش بکند. او را متقاعد کنید که به متخصص مراجعه کند و کمک های لازم را از او بگیرد. افسردگی مقوله ای نیست که بتوان یک تنه به جنگ آن رفت.

 

به یاد داشته باشید بهبود افسردگی درست مثل بهبود عمل جراحی است. از همسرتان به خوبی مراقبت کرده و تا جایی که می توانید عشق و محبت خود را نثارش کنید. البته انتشار نداشته باشید که کارهای تان به سرعت نتیجه بدهد.

 

زندگی با یک فرد افسرده خیلی سخت است. چه راهکاری برای کسی که در این شرایط قرار گرفته، دارید؟ 

- بهتر است کسی که در این موقعیت است کمی به خودش و کارهایی که دوست دارد انجام دهد، بپردازد. زندگی با فرد افسرده کمی خسته کننده است، به همین دلیل باید مراقب خودتان باشید. برای خودتان وقت بگذارید و با دوستان تان پارک یا سینما بروید. بیمارانی که دچار افسردگی هستند ترجیح می دهند در خانه بمانند و هیچ کاری انجام ندهند. اگر شما هم بخواهید این کار را انجام دهید ممکن است خودتان نیز دچار مشکل شوید. همیشه به یاد داشته باشید که این دوران نیز سپری خواهد شد و حتما تلاش کنید از متخصص کمک بگیرید تا زودتر به نتیجه دلخواه برسید و از هرگونه روش های غیر علمی دوری کنید.

 



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: دانستنیهای جنسی , روانپزشکی , افسردگی , وزارت بهداشت , مسئولان , جنسی , ارگان جنسی , میل جنسی , استرس و اضطراب ,
:: بازدید از این مطلب : 404
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

مجموعه : بهداشت و زیبایی و فشن

 
هشت نكته مفید براى انتخاب رژ لب
اینكه شما با آرایش زیباتر به نظر برسید بسیار مهم است اما مهم تر از آن نوع  لوازم و چگونگى انتخاب آن‌هاست. دانستن بعضی نكات به شما كمك میكند:

 

1.اولین قدم انتخاب یك فروشگاه معتبر است . متاسفانه تقلب و تشابه در لوازم آرایش بسیار زیاد است و صد البته این قضیه روی كیفیت جنس مورد نظر تاثیر خواهد گذاشت.

2. برندها و رنگ‌های مورد نظر و مطلوب خود را در یك دفترچه مد مخصوص خود یادداشت كنید .آدرس محل مورد نظر یا سایت آن كالا را هم یادداشت كنید. این دفترچه را برای همه لوازم مورد نیاز (لباس ، كیف ، كفش ،…) می‌توانید استفاده كنید.
3.وقتی به فروشگاه مورد نظر رفتید ابتدا بین تست‌ها دنبال كالای مورد نظر خود بگردید. چرا كه این تست‌ها به شما كمك میكند اگر از رژ مورد نظر خوشتان نیامد مورد دیگر را امتحان كنید.

4.  قبل از خرید همیشه از فروشنده تست‌ها یا حتی اشانتیون‌ها را بخواهید . برای رژ ،‌ كرم پودر، پن كیك ا ین مورد به انتخاب بهتر شما كمك شایانى می‌كند.

5.رژ لب‌های زیادی در فروشگاه هست و همه رنگ‌ها هم در نوع خود زیباست .اما انتخاب شما باید محدود به رنگ‌هایی شود كه به رنگ پوست ، فرم لب‌ها و سن شما بیاید.

6.اول یك نمونه از رنگی را كه متناسب با شماست انتخاب كنید اگر تست ها در فروشگاه كم بود براى رعایت موازین بهداشتى تست آن را روی پوست دست خود بالاتر از انگشت شصت امتحان كنید . بهتر است 24 ساعت بعد از تست رژ مورد نظر را خریداری كنید . چراكه هم تناسب رنگش را با پوست خود هم آلرژی نداشتن به آن رژ را امتحان كرده اید.

7. دقت داشته باسید انتخاب رژ به دلیل استفاده روی لب بسیار مهم است و رژ‌های تقلبی و استفاده از آن بسیار مضر است .
8. مواد آرایشی كه برای شما خارش ، سوزش ، كهیر ؛ آب ریزش بینی و چشم و التهاب ایجاد كند آلرژیك است و هرگز نباید استفاده شود.

 ش



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: بهداشت و زیبایی و فشن , آرایش , لوازم آرایش , برند , فروشگاه , آلرژیك ,
:: بازدید از این مطلب : 485
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 5 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

مداحی محمود کریمی

 

 

  قسم به اشک دیده فاطمه   دو دمه

 

روی تصویر کلیک کنید

 



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: مداحی کریمی , مداحی محمود کریمی , مداحی محمود , مداحی کریمی قسم به اشک دیده فاطمه , مداحی دودمه کریمی ,
:: بازدید از این مطلب : 404
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 5 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

مداحی سید مهدی میرداماد 

 

 

حسین حسین کبوتران حرمت رسیدن 

 

روی تصویر زیر کلیک کنید

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: مداحی سید مهدی میرداماد , مداحی اربعین , مداحی اربعین میرداماد , مداحی میرداماد ,
:: بازدید از این مطلب : 491
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 5 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

مداحی سید مهدی میرداماد

 

یا تربتا فیه الشفاء یاکربلا یاکربلا

 

روی تصویر زیر کلیک کنید 

 



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: مداحی سید مهدی میرداماد , سید مهدی میرداماد , مداحی عربی میرداماد , مداحی عربی اربعین میرداماد , میرداماد ,
:: بازدید از این مطلب : 437
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 5 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

مجموعه: ایدز و انواع اعتیاد

 

 

عوارض مصرف مواد مخدر, تاثیرات مخربی مواد مخدر بر روی بدن

مصرف بیش از حد مواد مخدر عصبانیت، توهم و حس خشونت را به همراه خواهد داشت

 

دنیایی که ما در آن زندگی می کنیم، مملو از حس های عجیب و هیجان انگیز است. هر کسی می تواند با توجه به رویدادهای زندگی شخصی، یکی از آن ها را تجربه کند. شادی، غم، خستگی و یا راحتی، از جمله احساساتی هستند که ما بیشتر با آن ها مواجه هستیم. اما برای داشتن چنین مواردی، همیشه هم نیاز به رخ دادن اتفاقات مختلف نیست و می توان آن ها را به روش های دیگری نیز تجربه نمود.

 

مواد شیمیایی و خوراکی زیادی در دنیا وجود دارند که هر کدام می توانند تاثیر خاصی بر روی بدن ما داشته باشند. گاهی اوقات با مصرف یک قرص، تمام دردها فراموش می شود و احساس خوبی به ما منتقل می گردد. از جمله آن ها می توان به مواد مخدر اشاره نمود که البته تاثیرات مخربی بر روی بدن خواهند داشت.

 

ماریجوانا

هنگامی که ماده فعال ماریجوانا یعنی «THC» به مغز می رسد، این عضو هورمون دوپامین را آزاد می کند و به همین دلیل، احساس خوبی به ما دست می دهد. این همان ماده ایست که هنگام انجام کارهای لذت بخشی مانند غذا خوردن، در بدن ما ترشح می شود. همین امر می تواند در برخی موارد به بدن ما آسیب بزند. اگر بیش از حد احساس رضایت به شما دست دهد، ممکن است دیگر احساسات خوب را کمتر حس کنید.

 

قارچ های جادویی

تحقیقات نشان می دهند که این نوع قارچ ها به نوعی همانند روانگردان ها عمل می کنند. آن ها فعالیت های همیشگی مغز را تغییر داده و ارتباطات جدیدی میان قسمت های مختلف برقرار می سازند. این اتصال ها، حس های مختلف را با یکدیگر ترکیب می کنند و باعث می شوند که همه چیز به هم بریزد. آن ها بدون ضرر هم نیستند و می توانند اضطراب های بیش از حد و یا توهمات خطرناک را به همراه داشته باشند.

 

الکل

همانند دیگر مواد، مشروبات الکلی نیز انتقال دهنده های عصبیِ کنترل کننده فکر و رفتار را تغییر می دهند. الکل با متوقف نمودن این پیام رسان های محرک، قدرت تفکر، سرعت تنفس و نرخ ضربان قلب ما را کاهش می دهد.

به نظر می رسد این موارد، انرژی ما را افزایش می دهند. این ماده، پیام رسان های بازدارنده که معمولا باعث آرامش هستند را تقویت می کند. به علاوه، مقداری ماده دوپامین نیز آزاد می شود که قبلا درباره آن توضیح داده ایم.

 

هروئین

مغز ما، هروئین را به مورفین تبدیل می کند. این امر آرامش را به همراه دارد و گیرایی مواد مخدر نامیده می شود و چگونگی درک ما از درد را تغییر می دهد. به همین دلیل است که افراد بعد از تزریق آن، احساس سرخوشی زیادی دارند. به دلیل آن که سلول های مغز نیز دارای این ویژگی هستند، مصرف بیش از حد می تواند توقف تنفس، آسیب به مغز، رفتن به کما و مرگ را به همراه داشته باشد.

 

مواد مخدر کاهش دهنده درد

تحقیقات اخیر نشان می دهند که میان هروئین و داروهایی مانند ویکودین و اکسی کانتین، ارتباط وجود دارد. گزارش ها حاکی از آن هستند که این داروها در برخی موارد به جای هروئین مورد استفاده قرار می گیرند، زیرا همان احساس را به مغز منتقل می کنند.

 

کافئین

کافئین را می توان پرمصرف ترین ماده روان گردان جهان دانست. این ماده سامانه عصبی مرکزی را تحریک نموده و به این وسیله، انرژی و سطح هوشیاری ما را افزایش می دهد. آزاد شدن آدرنالین نیز از دیگر تاثیرات کافئین است که البته می تواند باعث افزایش اضطراب شود. این ماده توسط عملکرد مشابهش با ملکولی به نام «آدِنوسین»، به ما کمک می کند.

 

اسید دالای لاما

این ماده همانند قارچ های جادویی برای شما توهم ایجاد می کند و قسمتی از مغز که حالات ما را کنترل می کند را تحت تاثیر قرار می دهد. به علاوه، بخش هایی که واکنش در برابر استرس را کنترل می کنند نیز دچار تغییر می شوند. مصرف آن می تواند هر گونه توهم مانند دیدن مرگ خود را به همراه داشته باشد.

 

عوارض مصرف مواد مخدر, تاثیرات مخربی مواد مخدر بر روی بدن

مواد مخدر تاثیرات مخربی بر روی بدن خواهند داشت

 

فلاکا

به خاطر جدید بودن این ماده، دانشمندان هنوز درباره نحوه اثر گذاری آن بر روی مغز مطمئن نیستند. در حال حاضر، تنها می توان بر روی ترکیبات فلاکا مانند آمفتامین و کوکائین مانور داد. این مواد باعث رهاسازی دو هورمون می شوند: دوپامین که احساس خوبی را به بدن می دهد و نوراپی نفرین که ضربان قلب را افزایش داده و ما را هوشیار نگه می دارد.

وابستگی که توسط مواد مخدر مذکور ایجاد می شود، می تواند به سوء استفاده از آن بیانجامد. مصرف بیش از حد آن، عصبانیت، پارانویا، توهم و حس خشونت را به همراه خواهد داشت.

 

اکستازی

مصرف این ماده، عملکرد دوپامین، نوراپی نفرین و سروتونین را تقویت می کند. این موارد، نقشی اساسی در کنترل رفتار ما ایفا می کنند. افزایش سروتونین می تواند عامل تمام رفتارهای عجیب مصرف کنندگان باشد. استفاده زیاد و یا کم از این ماده، به مغز آسیب خواهد رساند. افرادی که آن ها را به صورت مزمن استفاده می کنند، در یادگیری و قدرت حافظه دچار مشکل می شوند.

 

کوکائین

تزریق، دود کردن و یا هر نوع مصرف، این ماده را وارد جریان خون نموده و آن را به مغز می رساند. رها سازی مقدار زیادی دوپامین، باعث می شود که احساس خوبی به مصرف کننده دست دهد. تاثیر آن به قدری زیاد ات که برخی آزمایشگاه ها، از آن برای از بین بردن حیوانات استفاده می کنند. این ماده بخش های اصلی حافظه را تحت تاثیر قرار می دهد و به همین دلیل اعتیاد آور است.

 

در یک آزمایش، در اثر مصرف مداوم کوکائین، سلول های بخشی از مغز موش ها که بر روی تصمیم گیری و بازدارندگی موثر هستند، دچار تغییر شدند. هر چه مصرف بیشتر باشد، تمایل برای بازگشت نیز افزایش خواهد یافت.

منبع:coca.ir



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: ایدز و انواع اعتیاد , ماریجوانا , قارچ های جادویی , الکل , هروئین , کافئین , اسید دالای لاما , فلاکا , اکستازی , کوکائین ,
:: بازدید از این مطلب : 373
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 5 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

مجموعه: داروهای گیاهی و طب سنتی



خاصیت دمنوش نعناع

 چای نعناع می تواند برای آرامش و یک نوع نوشیدنی گرم در زمستان، سرو شود

  

 چای نعناع برای ناراحتی معده بسیار خوب است. هم می توان به سادگی درست کرد(نعنا و آب داغ) یا آن طور که می پسندید تفننی و پیچیده درست کنید. چای نعناع می تواند برای آرامش و یک نوع نوشیدنی گرم در زمستان، سرو شود، یا در تابستان به عنوان یک نوشیدنی سرد برای رفع خستگی و تقویت میل شود.

زمان آماده سازی (داغ): ۵ دقیقه
زمان پخت : ۵-۱۰ دقیقه
مجموع مدت زمان: ۱۰-۱۵ دقیقه

مواد تشکیل دهنده چای نعناع:
۱۰-۵ برگ تازه نعناع
۲ فنجان آب (۴۷۳ ml)
شکر یا شیرین کننده سلیقه ای (اختیاری)
لیمو (اختیاری)


مواد تشکیل دهنده آیس تی
۱۰ شاخه کوچک نعناع تازه
۸-۱۰ فنجان آب (۱.۹-۲.۴L)
۲/۱ فنجان شکر، سلیقه ای (۱۱۳-۲۲۷ گرم)
آب یک عدد لیمو
خیار خورد شده (اختیاری)

چای نعناع مراکش
۱ قاشق غذا خوری سست برگ چای سبز (۱۵ گرم)
۵ فنجان آب (L1.2)
۳-۴ قاشق غذا خوری شکر، به طعم (۳۹-۵۲ گرم)
۱۰-۵ شاخه کوچک نعناع تازه

ساختن چای نعناع داغ
۱- آب را بجوشانید.
می توان این کار را با قرار دادن کتری، بالای شعله آتش، در قابلمه ای روی گاز، در مایکروویو، یا هر راه دیگری که به نوعی آب را بجوشاند، انجام داد. برای صرفه جویی در مصرف آب، نیرو، زمان و پول، تنها به اندازه ای که می خواهید چای بنوشید آب را بجوشانید.


۲- برگ های نعناع را بشویید و خورد کنید.
آن را بشویید تا از هر لکه رسوب شده، ویروس، یا خاکی که ممکن است بر روی برگها باشد پاک گردد. سپس برگ ها را خوردکنید تا به خارج شدن ماده معطر آن کمک شود و به چای خود چاشنی قوی زده باشید.

 انواع مختلفی از برگ نعناع از جمله شکلاتی، نعنای تند و نعناع فلفلی وجود دارد که می توانید استفاده کنید.

۳- برگ ها را آماده کنید.
برگ نعناع می تواند به داخل گوی چای برود، قوری برای برگ چای طراحی شده است و برای این مخلوط مناسب است یا داخل فیلتر قهوه، در فلاکس، در چای ساز، یا مستقیم در داخل ماگ قرار گیرد.

۴- آب جوشیده را بر روی برگها بریزید.
بعضی از چای ها باید در دماهای مختلفی ساخته شود آن قدر که برگ ها را نسوزانید، اما نعناع مقاوم است و شما می توانید به طور کامل آب جوش را مستقیم بر روی تمام برگ ها بریزید.

۵- چای را دم کنید.
چای نعناع باید به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه دم بکشد، ولی اگر چای قویتری بخواهید، اشکالی ندارد که بیشتر زمان بگذارید. زمانی که چای به آن قوتی که می خواهید رسید (با مزه کردن یا بوییدن)، تفاله ها را بر دارید. همچنین می توانید تفاله ها را بر ندارید و بگذارید چایتان قوت بیشتری پیدا کند. اگر از کتری ویژه یا گوی چای استفاده نمی کنید، چنانچه خواستید تفاله ها را جدا کنید، از صافی استفاده کنید.

 اگر از فلاکس (چای ساز و مانند اینها) استفاده می کنید، زمانی که چای به قوت مورد نظر رسید پیستون (دریچه) را به پایین فشار دهید.

۶- موادی را اضافه کنید.
زمانی که چای دم کشید، چنانچه مایل بودید می توانید به آن عسل یا شیرین کننده ای بیافزایید، یا قبل از نوشیدن یک لیمو در آن بریزید.

خاصیت دمنوش نعناع   چای نعناع برای ناراحتی معده بسیار خوب است

 

ساختن آیس تی نعناع
۱- چای نعناع درست کنید.
طبق همان تناسب به اندازه ای که می خواهید، چای نعناع داغ خود را درست کنید. به طور ساده برگهای نعناع را درون یک کاسه نسوز قرار دهید و آب داغ را مستقیم بالای آن بریزید و اجازه دهید که دم بکشد.

برای یک بار سرو، از همان نسبت آب نعنا و متدی که برای یک ماگ چای داغ نعنا داشتید استفاده کنید.

۲- یک شیرین کننده و آب لیمو در آن هم بزنید.
زمانی که چای آماده شد، آب لیمو را داخل آن بریزید، مواظب باشید که هسته ای درون چای نیفتد. اگر چای شیرین می خواهید، شیرین کننده دلخواه خود را اضافه کنید، بچشید. به خوبی آن را هم بزنید تا ذرات شکر در آن حل شود.

۳- بگذارید دمای چای به اندازه دمای اتاق برسد.
زمانی که سرد شد، چای را از صافی درون پارچ بریزید و برگهای نعناع مصرف شده را دور بریزید. داخل یخچال بگذارید تا خنک گردد.

۴- آیس را با خیار سرو کنید.
زمانی که چای خنک شد و آماده سرو آن شدید، لیوان خود را از یخ پر کنید. خیار را به صورت نازک ببرید و چند عدد به هر لیوان اضافه کنید. چای را بریزید و لذت ببرید.

ساختن چای نعناع مراکشی

۱- برگ های چای را با آب بشویید.
چای سبز را در یک قوری قرار دهید و یک فنجان آب جوش به آن بیافزایید. آب را به صورت گرداب وار تکان دهید تا برگها شسته شوند و کتری گرم گردد. آب را بیرون بریزید، بازمانده های برگ های سبز را بگذارید در قوری بماند.

۲- چای را دم کنید.
چهار فنجان آب جوشیده را در قوری بیفزایید و چای را به مدت دو دقیقه دم کنید.

۳- شکر و نعناع را به آن بیفزایید.
چهار دقیقه دیگر بگذارید دم بکشد، و یا بچشید و سرو کنید.

 خاصیت دمنوش نعناع

چای نعناع میتواند به عنوان یک نوشیدنی سرد برای رفع خستگی و تقویت میل شود

 
نگهداری از نعناع تازه
۱- برگ های نعناع را در جا یخی قالب یخ فریز کنید.
۲- نعناع را خشک کنید.


دمنوش نعناع
نعناع مانده از فروشگاه و یا باغ را می توان برای استفاده های بعدی نگهداری کرد. برای فریز کردن نعناع، دو برگ نعناع شسته شده را در تشت سینی قالب یخ بگذارید. هر کدام را با آب پر کنید. فریز کنید تا وقتی که آماده استفاده از نعناع شوید.

زمانی که نعناع در قالب یخ فریز شد، از داخل آن سینی خارج کنید و آن را در یک پاکت پلاستیکی داخل فریزر بگذارید. (حال شما دوباره قالب یختان را در دسترس دارید!)


وقتی که زمان استفاده از نعناع فرارسید، قالبهای یخ را از فریزر در بیاورید (به اندازه ای که برای مقدار نعناع خود لازم دارید) و درون کاسه بگذارید تا آب شود. زمانی که یخ آب شد، آب را بیرون بریزید و نعناع را به آرامی خشک کنید.

عرق نعناع
نعناع خشک برای تهیه چای می تواند به کار رود، و حتی می توان از آن برای استفاده مجدد در فنجان برای یک بار سرو در دستگاه قهوه ساز استفاده کرد. شاخه های کوچک تازه نعناع را بگیرید و به صورت گشاد دوتا دوتا آنها را با بند های کشدار به هم ببندید. آنها را به صورت وارونه در جایی گرم و خشک آویزان کنید تا برگ ها خشک و شکننده شوند.

 نعناع از گیاهان دیگر بیشتر رطوبت دارد، بدین معنا که می تواند هر جایی به مدت چند روز الی دو هفته ، بسته به آب و هوا طول بکشد تا خشک شود، هر چه اتاقی که برای خشک کردن استفاده می کنید گرمتر و خشک تر باشد. پروسه زمانی کمتری می برد.


زمانی که برگ ها خشک شدند، آنها را در یک کیسه و یا بین کاغذ موم دار قرار دهید و آنها را بشکنید. آنها را در یک شیشه ادویه ذخیره کنید.

 

منبع: drsalamatx.com



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: چای نعناع , ناراحتی معده , شکر , نحوه تهیه چای نعنا , دمنوش نعناع , نعناع , نعنا , لیمو , خیار ,
:: بازدید از این مطلب : 547
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 5 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

مجموعه: بیماری ها و راه درمان



 درمان انسداد روده, تشخیص انسداد روده

 چسبندگی روده می تواند باعث انسداد روده شوند

انسداد روده یا "قولنج الیاوسی یا بسته شدن روده (به انگلیسی: Ileus)توقف جریان رو به جلو و پیشروی محتویات روده بخاطر «راه بند»های مختلف است و می‌تواند در هر سنی، از نوزادی تا سالخوردگی، انسان را گریبان گیر کند. این بیماری یک خطر جانی بسیار مهم محسوب می‌شود که بایستی سریعاً بوسیله پزشک متخصص (ترجیحا جراح) درمان شود.

 

پیچ خوردگی روده چیست؟

پیچ خوردگی روده عبارتست از پیچ خوردگی یا حلقه شدن روده است که منجر به انسداد روده می شود. وقتی روده کوچک تحت تاثیر قرار گیرد، به این بیماری پیچ خوردگی روده کوچک گفته می شود، در حالی که وقتی روده بزرگ تحت تاثیر قرار گیرد، به این بیماری پیچ خوردگی روده بزرگ گفته می شود.

 

در صورتی که پیچ خوردگی روده در روده بزرگ اتفاق بیفتد، دو نوع پیچ خوردگی روده وجود دارد، سیگموئید و روده کور (سکوم) است، که به محل پیچ خوردگی روده بزرگ بستگی دارد.

 

انسداد این بخش های معده به سرعت منجر به نکروز (مردن بافت) می شود، زیرا انسداد از جریان خون جلوگیری می کند. این یکی از اولین مشکلات در هر نوع انسداد روده کوچک یا بزرگ است و فورا اتفاق می افتد.

 

علائم با توجه به علت های مختلف پیچ خوردگی روده متغیر هستند و روش های درمانی آنها نیز به همین شکل متغیر هستند. در صورتی که علائم پیچ خوردگی روده را دارید، زمان آن رسیده که به پزشک مراجعه کنید.

 

چسبندگی روده می تواند باعث گره خوردگی، پیخ خوردگی یا کشیده شدن روده ها و در نتیجه انسداد روده شوند. انسداد کامل یا جزئی روده حرکت غذا یا مدفوع در روده ها را محدود می کند. انسداد کامل روده جان فرد را تهدید می کند و به مراجعه فوری به پزشک و اغلب جراحی نیاز دارد.

  

علائم انسداد روده چیست, درمان انسداد روده کوچک

چسبندگی روده یا انسداد روده

 

دلایل گرفتگی روده چیست؟

1- گرفتگی مکانیکی روده باریک

منظور از گرفتگی مکانیکی آن است که چیزی به طور فیزیکی (جسمی) روده را می بندد. دلایل گرفتگی مکانیکی روده باریک عبارتند از:

 

• چسبندگی روده: نوارهایی از بافت فیبروزی در داخل شکم که می تواند بعد از جراحی ناحیه شکم یا لگن ایجاد شود.

 

• بیماری روده باریک

 

• فتق: قسمتی از روده به طرف بخش دیگری از بدن برآمده می شود و بیرون می زند.

 

• تومورهای روده باریک

 

• بیماری های التهابی روده مثل بیماری کرون

 

• پیچ خوردگی روده باریک

 

• intussusceptions : یک اختلال نادر و خطرناک که در آن قسمتی از روده به داخل قسمت مجاور آن لیز می خورد و فرو می رود (تصویر کناری).

 

 

چسبندگی روده یا انسداد روده, درمان انسداد روده

 

 انسداد روده انسدادی است که از عبور غذا و مایعات از روده کوچک یا بزرگ جلوگیری می‌کند

 

2- انسداد مکانیکی روده بزرگ

دلایل این نوع انسداد روده عبارتند از :

ο سرطان روده بزرگ

 

ο  دیورتیکولیت : کیسه های کوچک و برآمده در دیواره روده که ملتهب و عفونی می شوند.

 

ο پیچ خوردگی روده بزرگ

 

ο مدفوع فشرده و سفت

 

ο تنگ شدن روده بزرگ در اثر التهاب یا جراحت

  

راههای جلوگیری از انسداد روده, علائم انسداد روده چیست

عمل جراحی شکم یا ناحیه لگن باعث چسبندگی روده می شود

 3- ایلئوس فلجی

ایلئوس فلجی می تواند علائم انسداد روده را ایجاد کند، ولی شامل انسداد فیزیکی روده نیست. در ایلئوس فلجی، مشکلات عضلانی و یا عصبی، انقباض طبیعی عضلات روده را به هم میریزند و حرکت موادغذایی و مایعات را در دستگاه گوارشی، آهسته یا متوقف می کند.

 

ایلئوس فلجی می تواند هر قسمتی از روده را تحت تاثیر قرار دهد و دلایل آن عبارتند از:

- عمل جراحی شکم

- عمل جراحی ناحیه لگن

- عفونت (بیماری های عفونی)

- برخی داروها مانند داروهای ضدافسردگی و یا ضد درد که روی اعصاب و عضلات تاثیر می گذارند.

- اختلالات مربوط به عضلات و اعصاب مانند بیماری پارکینسون

  

راههای جلوگیری از انسداد روده, علائم انسداد روده چیست

نشانه های انسداد روده

 

چه عواملی خطر ابتلا به گرفتگی روده را افزایش می دهند؟

♦ عمل جراحی شکم یا ناحیه لگن باعث چسبندگی روده می شود که از علل شایع گرفتگی روده است.

 

♦ بیماری کرون که دیواره روده را ضخیم می کند، در نتیجه مسیر عبور غذها را تنگ می نماید.

 

♦ سرطان ناحیه شکم، به خصوص اگر برای برداشتن تومور ناحیه شکم تحت عمل جراحی قرار بگیرید و یا رادیوتراپی (پرتودرمانی) شوید.

  

درمان انسداد روده کوچک, چسبندگی روده یا انسداد روده

میوه های تازه و سبزیجات برگ دار سبز به عنوان درمان گیاهی  انسداد روده موثر هستند

 

علایم و نشانه های انسداد روده

از جمله علایم انسداد روده می تواند به موارد زیر اشاره کرد:

◊ نفخ شدید

◊  شکم درد

◊   کاهش اشتها

◊  تهوع

◊ استفراغ

◊  یبوست

◊  اسهال

◊ ورم شکم

◊  گرفتگی شدید عضلات شکم

◊  تنفس بدبو و تب می شود.

 

عوارض 

عدم درمان انسداد روده عوارض جانبی شدیدی دارد و ممکن است جان فرد را به خطر بیندازد. این عوارض از قرار زیر هستند:

 

· مردن بافت: انسداد روده باعث قطع شدن رسیدن خون به بخشی از روده شما می شود. کمبود خون باعث از بین رفتن دیواره روده می شود. مردن بافت منجر به پاره شدن دیواره روده می شود و پاره شدن دیواره روده ممکن است باعث عفونت شود.

 

· عفونت: عفونت حفره شکم می تواند زندگی فرد را به خطر بیندازد و به مراجعه فوری به پزشک و اغلب جراحی نیاز دارد.

   

تشخیص انسداد روده

پزشک سوالاتی در مورد علائم، مشکلات  گوارشی دیگری که داشته اید و هر گونه جراحی ای که پیش از این انجام داده اید سوالاتی می پرسد. پزشک برای تشخیص انسداد روده اقدامات زیر را انجام می دهد:

 

¤ توضیح علائم: جزئیات کامل علائم انسداد روده را به پزشک  توضیح دهید.

 

¤ سابقه پزشکی: در مورد روش های درمانی یا جراحی که اخیرا استفاده کرده اید و همچنین بیماری های که اکنون به آن مبتلا هستید و داروها یا مکمل هایی که مصرف می کنید با پزشک صحبت کنید.

 

¤  معاینه: پزشک شکم و هر قسمت دیگری از بدن که در آن احساس درد یا ناراحتی می کنید را معاینه می کند.

 

¤ آزمایش های تصویربردرای: برای تشخیص انسداد روده، پزشک از تصویر برداری با اشعه ایکس یا سی تی اسکن استفاده می کند. تصویر برداری با اشعه ایکس به منظور باعث پیدا کردن انسداد روده بزرگ و کوچک می شود. گرفتن سی تی اسکن از شکم که به پزشک کمک می کند تا جزئی یا کامل بودن انسداد روده را تشخیص دهد.

 

¤ کولونوسکوپی: در صورتی که پزشک حدس بزند انسداد روده بزرگ اتفاق افتاده است، کولونوسکوپی را توصیه می کند. برای انجام این آزمایش داروی بیهوشی به شما تزریق می شود و سپس پزشک دوربینی را به انتهای یک لوله وصل کرده و آن را داخل روده بزرگ می کند. این کار به پزشک این امکان را می دهد تا قسمت داخلی روده بزرگ را مشاهده کند.

 

سندروم پیچ خوردگی روده با انجام تنقیه با باریوم، تحلیل مدفوع و روش های تصویر برداری مثل رادیوگرافی، سی تی اسکن و ام آر ای صورت می گیرد. لاپاراتومی تشخیصی یا توضیحی، یک روش جراحی کم تهاجمی است که برای معاینه ارگان های شکم توصیه می شود.

  

چسبندگی روده یا انسداد روده, درمان انسداد روده

 برای تشخیص انسداد روده از تصویر برداری اشعه ایکس یا سی تی اسکن استفاده می کند

 

راه های درمان انسداد روده

روش درمان گرفتگی روده بستگی به علت آن دارد، ولی بیشتر اوقات بایستی در بیمارستان بستری شوید. بستری شدن در بیمارستان برای تثبیت وضعیت بیمار وقتی بیمارستان میروید، پزشک ابتدا وضعیت شما را تثبیت می کند تا بعدا تحت درمان پزشکی قرار بگیرید.

 

پزشک برای تثبیت وضعیت شما، کارهای زیر را انجام می دهد:

- سرم غذایی به دست شما وصل می کند تا مایعات مغذی را از این طریق دریافت کنید.

 

- لوله ای را از طریق بینی وارد معده شما می کند تا هوا و مایعات شکم را برای کاهش ورم آن خارج کند.

 

- لوله ای باریک و قابل انعطاف (سوند) را وارد مثانه می کند تا از طریق آن ادرار را خالی کرده و برای آزمایش جمع کند.

 

درمان گرفتگی جزئی مکانیکی روده

اگر گرفتگی مکانیکی روده جزئی باشد و غذاها و مایعات بتوانند تا حدودی از آن عبور کنند، در این صورت غیر از تثبیت وضعیت بیمار در بیمارستان، نیاز به درمان دیگری نیست.

 

ممکن است پزشک رژیم غذایی کم فیبری را برای شما تجویز کند که هضم و جذب آن برای روده راحت تر باشد. اگر گرفتگی روده خودبخود برطرف نشود، نیاز به عمل جراحی برای باز کردن روده است.

  

راههای جلوگیری از انسداد روده, علائم انسداد روده چیست 

درمان انسداد روده 

 

درمان گرفتگی کامل مکانیکی روده

اگر هیچ غذایی نتواند از روده شما عبور کند و روده کاملا مسدود باشد، برای  باز کردن آن نیاز به عمل جراحی است. روش باز کردن روده به علت گرفتگی آن و قسمتی از روده که مسدود شده است، بستگی دارد. طی این عمل جراحی، قسمت گرفته شده روده و یا هر بخشی از آن که مرده یا آسیب دیده است، برداشته می شود.

 

متناوب با پزشک برای رفع گرفتگی، از استنت فلزی گشادکننده استفاده می کند. این استنت (لوله فلزی مشبک) توسط وسیله ای به نام اندوسکوپ و از طریق دهان یا روده بزرگ، وارد روده بزرگ می شود. این استنت به زور، روده بزرگ را باز می کند، در نتیجه گرفتگی آن از بین میرود.

 

این استنت های فلزی معمولا در افراد مبتلا به سرطان روده بزرگ و یا برای درمان موقتی افرادی که در معرض خطر زیادی به دلیل جراحی فوری هستند، به کار می رود. اگر مشکل شما همچنان وجود داشته باشد، باز هم نیاز به عمل جراحی خواهید داشت.

 

درمان انسداد روده فلجی

اگر پزشک تشخیص دهد که گرفتگی روده شما ناشی از ایلئوس فلجی است، یک یا دو روز در بیمارستان، وضعیت شما را کنترل می کند.

 

ایلئوس فلجی اغلب یک مشکل موقتی است و خودبخود بهتر می شود. اگر ایلئوس فلجی طی چند روز بهبود نیابد، پزشک داروهایی را برای انقباض عضلات روده تجویز می کند که می توانند به حرکت غذاها و مایعات در روده کمک کنند.

 

اگر یک نوع بیماری یا دارو باعث انسداد روده فلجی شده باشد، پزشک آن بیماری زمینه ای را درمان می کند و یا مصرف آن دارو را قطع می نماید.

  

راههای جلوگیری از انسداد روده, علائم انسداد روده چیست

 

روش های درمان سنتی انسداد روده

این روش های درمانی زمان زیادی نمی برد و در پیشگیری از انسداد روده و پیچ خوردگی روده به شما کمک می کنند، این روش های درمان سنتی انسداد روده عبارتند از:

 

♠ نوشیدن آب زیاد: نوشیدن حداقل هشت لیوان آب در روز به شما کمک می کند تا روده های شما فعالیت نرمالی داشته باشند. این کار برای کسانی که مشکلات روده ای مثل یبوست یا نفخ شکم دارند، بسیار مهم است.

 

♠ حفظ یک رژیم غذایی سالم: غلات کامل، میوه های تازه و سبزیجات برگ دار سبز به عنوان درمان گیاهی  انسداد روده موثر هستند، در حالی که از خوردن گوشت قرمزو غذاهای فراوری شده باید پرهیز کنید.

 

♠ تمیز کردن روده: تمیز کردن چند وقت یک بار روده به حذف مدفوع باقی مانده در بدن کمک می کند. این کار باعث پیشگیری از انسداد روده، پیچ خوردگی روده و بیماری های دیگری که با تنبلی دستگاه گوارش بوجود می آید، می شود.

 

♠ ورزش روزانه: به تحرک در آوردن بدن باعث به حرکت درآمدن دستگاه گوارش نیز می شود. ورزش روزانه باعث به جریان افتادن گردش خون می شود و این کار باعث از بین رفتن بسیاری از مشکلات از قبیل پیچ خوردگی روده می شود.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: انسداد روده , درمان انسداد روده , رژیم غذایی , مایعات , سی تی اسکن , جراحی , کولونوسکوپی , عفونت ,
:: بازدید از این مطلب : 363
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

مجموعه: اخبار 



  اخباربین الملل,خبرهای بین الملل,کره شمالی

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کمیته سازمان ملل که ناظر تحریم‌های اعمالی علیه پیونگ یانگ است، ۳۲ کالای دیگر را که هم مورد استفاده نظامی و غیرنظامی قرار می‌گیرند، به لیست کالاهای منع شده برای صادرات به کره شمالی افزود.

 

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی این کمیته، محصولات، مواد، تجهیزات و کالاهای دو منظوره و تکنولوژی مرتبط با تسلیحات کشتار جمعی در مجموع ۳۲ کالای دیگر به لیست کالاهای ممنوعه صادراتی به کره شمالی افزوده شدند.

 

در همین راستا، به تازگی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه دستوری را به منظور اعمال پاره‌ای از تحریم‌ها علیه کره‌شمالی امضا کرد.

 

این اقدام رئیس جمهور روسیه بر اساس قطعنامه ۲۳۲۱ شورای امنیت صورت گرفت. این قطعنامه در اواخر نوامبر ۲۰۱۶ پس از آزمایش‌های هسته‌ای پیونگ یانگ صادر شده بود.

 

مذاکرات فراگیر برای بررسی وضعیت اتمی کره‌شمالی و توقف فعالیت‌های اتمی و موشکی این کشور مدتهاست متوقف شده است. آخرین دور مذاکرات شش جانبه در ۲۰۰۸، پیش از آزمایش اتمی دوم کره در مه ۲۰۰۹ صورت گرفت. از آن زمان تاکنون مذاکرات متوقف شده است



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: شورای امنیت , سازمان ملل , کره شمالی , موشک هسته‌ای , تحریم‌های اعمالی علیه پیونگ یانگ , کالاهای ممنوعه صادراتی , تحریم جدید کره شمالی ,
:: بازدید از این مطلب : 362
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

مداحی سید مهدی میرداماد

 

 

عشق پاینده بود عقل بازنده بود

 

 

روی تصاویر زیر کلیک کنید 

 

 



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: مداحی , اربعین , مداحی اربعین , مداحی سید مهدی میرداماد , میرداماد , مداح , مهدی میرداماد , مداحی عشق پاینده بود عقل بازنده بود ,
:: بازدید از این مطلب : 403
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 آبان 1396 | نظرات ()