نوشته شده توسط : webomomi120

 



افزودن مواد مغذی به رژیم غذایی, گرسنگی و بدخلقی

سلامت خلق و خوی خوب با افزودن مواد مغذی به رژیم غذایی آغاز می شود

 

بدن انسان برای تامین انرژی مورد نیاز خود به آن چه می خورید، وابسته است. اما گاهی اوقات ممکن است به واسطه مشغل کاری فراموش کنید که چند ساعت است چیزی نخورده اید یا از سر بی حوصلگی یکی از وعده های غذایی روزانه خود را نادیده بگیرید.

 

غذا سوخت مورد نیاز ذهن و بدن را تامین می کند. از این رو، هر چه بیشتر گرسنگی را تحمل کنید، اثرات آن به تدریج روی روان و جسم شما نمایان خواهد شد. بدخلقی ناشی از گرسنگی (Hangry) یکی از پیامدهای گرسنگی بیش از اندازه است. در ادامه با شرایطی که در این حالت رخ می دهد، بیشتر آشنا می شویم.

 

قوای ذهنی شما دچار افت شدید می شود

به گفته راشل پیندیک، استاد دانشگاه هاروارد، گلوکز سوخت اصلی مغز است، که از طریق مواد غذایی مصرفی - به ویژه نمونه های سرشار از کربوهیدارت - تامین می شود.

هنگامی که کربوهیدارت های پیچیده - میوه، سبزیجات، و غلات کامل - مصرف نمی کنید، قند خون شما افت می کند. زمانی که این شرایط رخ می دهد، توانایی شما برای تمرکز و هوشیار باقی ماندن افت می کند.

 

با تمایل شدید به مصرف مواد غذایی شیرین مواجه می شوید

هنگامی که قند خون افت می کند، بدن انسان تمایل شدید به مصرف خوراکی های شیرین را تجربه می کند. به گفته بریجیت زیتلین، متخصص تغذیه، در این شرایط احتمال پرخوری برای جبران کمبود کالری که در طول روز شکل گرفته است، افزایش می یابد.

مشکل بزرگی که مردم در این شرایط و با مصرف کربوهیدارت های ساده (قندها) تجربه می کنند، این است که توجهی به مصرف چربی یا پروتئین نمی کنند.

 

مصرف بیش از اندازه کربوهیدارت ها اغلب به شکل گیری علائم جسمانی مانند نفخ، یبوست، و خستگی منجر می شود. جای شگفتی نیست که تبدیل شدن این کار به یک عادت نتیجه ای جز افزایش وزن به همراه ندارد.

 

هورمون های شما از کنترل خارج می شوند

سطوح هورمون هایی مانند گرلین که اشتها را تحریک می کند و لپتین که اشتها را سرکوب می کند، دچار تغییر می شوند تا گرسنگی و سیری را به شما نشان دهند.

اگر این هورومون های مربوط به اشتها را نادیده بگیرید، مغز سیگنال هایی را به بدن ارسال می کند تا هورمون های استرس شامل کورتیزول و اپی‌نفرین ترشح شوند، که این شرایط یک واکنش جنگ یا گریز را موجب می شود. در نتیجه، هرچه بیشتر مضطرب می شوید.

 

شما باید هرچه سریع‌تر غذا بخورید، زیرا در غیر این صورت افزون بر احساس اضطراب، احتمالا نشانه های جسمانی ناخوشایندی مانند لرز یا تعریق را نیز تجربه خواهید کرد.

 

افزودن مواد مغذی به رژیم غذایی, گرسنگی و بدخلقی

بدن انسان برای تامین انرژی مورد نیاز خود به آن چه می خورید، وابسته است

 

بی دلیل ممکن است به دیگران پرخاش کنید

در مطالعه ای که در سال 2014 در نشریه Proceedings of the National Academy of Sciences of the United States of America منتشر شد، پژوهشگران سطوح گلوکز خون 107 زوج متاهل را طی 21 روز اندازه گیری کردند.

 

دانشمندان از تکنیکی تا حدودی مبهم سوزن و عروسک وودو برای اندازه گیری تکانه های پرخاشگری استفاده کردند. همچنین، آنها به شرکت کنندگان اجازه دادند با صدای بلند از طریق هدفون به همسر خود پرخاش کنند.

پژوهشگران دریافتند شرکت کنندگانی با سطوح کمتر گلوکز سوزن بیشتری به عروسک می زنند و همچنین طولانی‌تر و با تکرر بیشتر به همسر خود پرخاش می کنند.

 

این مطالعه واکنش بدخلقی ناشی از گرسنگی را ترسیم می کند، که اساسا یک مکانیسم بقا محسوب می شود. برای اجداد دور ما، غذا همواره به میزان فراوان در دسترس نبوده است و در همین راستا گروهی از مردم برای کسب منابع بیشتر به نبرد می پرداختند.

 

اما هر چند وقت یک بار باید غذا بخوریم؟

پس از تجزیه و تحلیل تعدادی از پژوهش های تغذیه ای، بیشتر کارشناسان با سه اصل اساسی که در ادامه به آنها اشاره می شود درباره سلامت خلق و خو و غذا به توافق رسیده اند.

 

سلامت خلق و خوی خوب با افزودن مواد مغذی به رژیم غذایی آغاز می شود

این اساسی‌ترین مولفه سلامت خلق و خو محسوب می شود. ما باید این حقیقت را بپذیریم که تغذیه متعادل برای سلامت روانی حیاتی است. غلات کامل، میوه ها، سبزیجات، و گوشت های بدون چربی (یا اگر گیاهخوار هستید جایگزین های آنها) باید در بیشتر وعده های غذایی و میان وعده های ما یک اولویت باشند.

 

غذا خوردن مکرر + غذاهای سالم = بهبود خلق و خو  

هیچ توافق علمی درباره این که دقیقا چند بار در روز باید غذا بخورید وجود ندارد. با این وجود، بیشتر کارشناسان با این اصل موافق هستند که غذا خوردن مکرر که شامل وعده های غذایی یا میان وعده های کوچک‌تر می شود، نسبت به سه وعده غذایی بزرگ برای انسان مفیدتر است.

این مرحله نیازمند برخی مشاهدات و مستندات شخصی است. برای آغاز، شما می توانید خوراکی کوچک را هر سه تا چهار ساعت یک بار مصرف کنید و احساس خود را یادداشت کنید.

 

برخی غذاها باید کنار گذاشته شده یا محدود شوند

کربوهیدارت های پالایش شده (قندها) و الکل دو گزینه اصلی محسوب می شوند. از کربوهیدارت های پالایش شده می توان به آبنبات، نوشابه، آبمیوه های صنعتی، و شربت ها اشاره کرد. نشاسته های پالایش شده، مانند نان سفید و کراکرها، نیز می توانند بر سطوح قند خون تاثیرگذار باشند. از سوی دیگر مضرات مصرف الکل نیز به طور علمی اثبات شده اند.

 

منبع:asriran.com



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: رژیم و تغذیه , تغذیه , خلق وخو , مواد مغذی , رژیم غذایی , کمبود کالری , هورمون , خلق و خوی , کربوهیدارت ,
:: بازدید از این مطلب : 319
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

 



سوزش کف پا و دست, دلیل خارش و سوزش کف پا

دلیل سوزش و داغ شدن کف پا با انجام معاینات لازم توسط یک پزشک تشخیص داده شود

 

پارستزی یک اصطلاح درمانی است که برای احساس گرما و درد، و نیز احساس سوزن سوزن شدن پا یا مورمور شدن مورد استفاده می شود. این احساس می تواند از سطح ملایم تا شدید در افراد مختلف مشاهده شود و نیز امکان ایجاد آن به صورت حاد (کوتاه مدت) یا مزمن (بلند مدت) بطور طبیعی وجود دارد. علت سوزش کف پا متعدد و مختلف می باشد و می تواند از یک خستگی ساده تا شرایط جدی تر همچون وارد شدن آسیب به اعصاب، ناهنجاری ستون فقرات، یا مشکلات چرخش خون را شامل شوند. بنابراین، هنگام مشاهده این شرایط باید دلیل اصلی مشکل در اسرع وقت تشخیص داده شود تا به این ترتیب بتوان از وارد شدن آسیب بلند مدت و گسترش احتمالی بیماری جلوگیری کرد.

 

سوزش و داغ شدن کف پا و حتی بی حسی دست و پا می تواند بیماران را در همه گروه سنی تحت تاثیر خود قرار دهد، هر چند به نظر می رسد بیماران بالای 50 سال بیشتر از بقیه به علت داغ شدن کف پا به مطب پزشک به خاطر این مشکل مراجعه می کنند. در این رابطه مشکلات سیستمیک بدن همچون ابتلا به بیماری دیابت و آسیب های وارد شده به اعصاب در ناحیه کمر می تواند باعث نوروپاتی یا از دست دادن احساس در پاها شود و این شرایط اغلب باعث می گردد سر انگشتان دست و پا احساس سوزش داشته باشند. در نتیجه این شرایط، افرادی که از سندروم سوزن سوزن شدن رنج می برند، ممکن است بطور هم زمان با مشکلاتی در سایر نقاط بدن خود نیز مواجه باشند.

 

دلایل سوزش پا 

سوزش پا یکی از علائمی است که در بسیاری از موارد ممکن است بدون هیچ بیماری زمینه‌ای رخ دهد. با این حال، نمونه‌هایی وجود دارد که سوزش پا ناشی از یک مشکل پزشکی است.

 

آسیب‌دیدگی

آسیب‌های مکانیکی، شیمیایی و الکترومغناطیسی همگی می‌توانند موجب احساس سوزش در کف پا شوند. جدا از سوختگی، سایر آسیب‌های مکانیکی مانند ضربه‌ی ناشی از اشیای نوک تیز می‌توانند منجر به احساس سوزش کف پا شوند. مواد شیمیایی مانند اسید که سوزش‌آور هستند و به پوست آسیب می‌رسانند نیز می‌توانند از دیگر دلایل باشند. آسیب الکترومغناطیسی اساساً ناشی از آفتاب سوختگی است که در آن نور فرابنفش موجود در نور شدید خورشید یا دستگاه‌های برنزه باعث آسیب به سطح پوست می‌گردد.

 

عفونت

برخی از عفونت‌های مختلف کف پا نیز ممکن است باعث احساس سوزش شوند. عفونت‌های باکتریایی پوست، مانند زردزخم یا عفونت‌های عمیق در بافت زیر پوستی (سلولیت) ممکن است برخی از دلایل سوزش کف پا باشند. یک دلیل عفونی دیگر داغ شدن کف پا، بیماری پای ورزشکاران (تینه‌آ پدیس) است. این بیماری نوعی عفونت قارچی سطحی در پوست پا است که بسیار شایع می‌باشد. علائمی مانند سوزش کف پا همچنین ممکن است همراه با عفونت‌های سیتمیک مانند عفونت HIV مشاهده شوند حتی در حالی که هیچ عفونت موضعی در کف پا وجود نداشته باشد.

 

محیط و سموم

عوامل محیطی مانند قرارگیری در معرض سرما نیز می‌توانند باعث داغی کف پا شوند. سرمازدگی اغلب مرتبط با بی‌حسی ناحیه‌ی متاثر است اما ممکن است در ابتدا پس از اینکه این ناحیه گرم شد، احساس سوزش وجود داشته باشد. قرارگیری در معرض سموم مختلف نیز می‌تواند موجب احساس سوزش شود. سرب و جیوه نمونه‌هایی از این مواد هستند هر چند بستگی به مقدار و مدت زمان قرارگیری در معرض آنها و محل تماس دارد.

 

آسیب و اختلالات عصبی

چندین مشکل عصبی هستند که ممکن است همراه با احساس سوزش وجود داشته باشند. اصطلاح نوروپاتی محیطی توصیف‌کننده‌ی طیف وسیعی از بیماری‌ها و اختلالات عصبی است که شامل اعصاب خارج از مغز و نخاع می‌باشند.

عصب تحت فشار (عصب باریکش) که در آن عصب گیر افتاده است. این وضعیت اغلب در ریشه عصب برآمده از ستون فقرات رخ می‌دهد برای مثال در سیاتیک.

آسیب عصبی می‌تواند به روش‌های مختلفی ایجاد شود. گاهی اوقات ممکن است به دلیل مواد شیمیایی موجود در طبیعت باشد اما اغلب مکانیکی است، مثلاً در اثر فشرده شدن عصب، ضربه ناشی از یک شیء نوک تیز و نیز قطع جزئی عصب.

نوروپاتی دیابتی یکی از عوارض ماندگاری و اغلب کنترل نامناسب دیابت شیرین می‌باشد. افزایش میزان قند خون در طول زمان موجب آسیب عصبی می‌شود.

سایر عوامل:

سندرم گیلن باره

ام اس

زونا

بیماری شارکو-ماری-توث

نوروپاتی الکل

 

اختلالات گردش خون

احساس داغ شدن کف پا همچنین ممکن است مرتبط با اختلال گردش خون در پا باشد. خون فاقد اکسیژن کافی می‌تواند منجر به التهاب بافت که ایسکمی نامیده می‌شود، گردد. بیماری شریانی محیطی یک بیماری گردش خون است که ممکن است باعث این وضعیت شود. این بیماری به دلیل تنگ شدن شریان پاها به دلیل تصلب شریان رخ می‌دهد. داغی کف پا همچنین ممکن است همراه با مشکلاتی در رگ‌ها وجود داشته باشد مانند رگ‌های واریسی و ترومبوز ورید عمقی که می‌تواند موجب اختلال در جریان خون از پاها به قلب شود. بیماری رینود یکی دلیل احتمالی دیگر است.

 

مشکلات مفصلی

مشکلات مفصلی مختلفی ممکن است همراه با سوزش کف پا وجود داشته باشند که عمدتاً در اطراف مفصل متاثر رخ می‌دهد. این وضعیت در بیماری‌هایی مانند روماتیسم مفصلی، آرتروز و نقرس مشاهده می‌شود. روماتیسم مفصلی یک بیماری خودایمنی است که اساساً مفاصل کوچک را درگیر می‌کند. آرتروز، مفاصل بزرگ‌تر را شامل می‌شود. نقرس نیز عمدتاً محدود به انگشتان پا و خصوصاً انگشت بزرگ پا می‌باشد. آرتریت نقرسی بیماری است که در آن تجمع اسید اوریک در فضای مفاصل منجر به التهاب مفصل می‌گردد.

 

سوءتغذیه

برخی موارد سوء تغذیه به دلیل تاثیری که بر اعصاب می‌گذارند، می‌توانند منجر به احساس سوزش یا درد شوند. این ادعا عمدتاً در مورد کمبود فولات و ویتامین B12 صادق است. این کمبودها ممکن است زمانی رخ دهند که برخی مواد غذایی در رژیم غذایی محدود باشند و یا در اثر رژیم سخت یا روزه گرفتن و ابتلا به سندرم سوء جذب که در اثر آن این مواد مغذی از روده جذب نمی‌شوند، پدید آیند.

 

داروها و مواد شیمیایی

برخی داروها ممکن است منجر به 

 

ادامه مطلب زیر تصاویر تبلیغات می باشد



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: بیماری ها وراه درمان آن , بیماری , سلامت , علت سوزش کف پا , سوزش پا , گزگز شدن پا , کلسترول , کلیه , شیمی درمانی , دیابت ,
:: بازدید از این مطلب : 325
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

 



فولات,فولیک اسید,فولات خوراکی

 
در مقایسه با زمان مادربزرگ های ما، تغییرات زیادی اتفاق افتاده است. به گفته ی دکتر صدیقه حنطوش زاده، ما پیشرفت های باور نکردنی در بسیاری از جنبه های علم و زندگی کسب کرده ایم و یاد گرفته ایم که چگونه زندگی بهتر و سالم تر داشته باشیم.


ایشان همچنین توضیح دادند که: استفاده از مکمل ها حتی قبل از بارداری، می تواند آینده ای سالم برای مادر و فرزندش به ارمغان بیاورد.


محققان دریافتند که با افزودن اسید فولیک به رژیم غذایی زنان در یک تا سه ماه قبل از حاملگی، میزان نقص لوله عصبی کاهش می یابد. تقریبا تمام مراکز علمی معتبر معتقدند که تمام زنان باید مصرف اسید فولیک را از یک تا سه ماه قبل از بارداری شروع کنند."


نقش فولیک اسید در کاهش خطرات بیماریهای کودکان
"بیماریهای قلبی، یکی از اختلالات مادرزادی است که ما می شناسیم، و بدنبال نقص لوله عصبی ممکن است ایجاد گردد. می دانیم که مکمل اسید فولیک به عنوان یک عامل درمانی در سیستم تغذیه ای مادر، می تواند خطر نقایص لوله عصبی در کودک را کاهش دهد. برخی مطالعات نیز نشان داده اند که مکمل های اسید فولیک می توانند به جلوگیری از برخی اختلالات مادرزادی مانند ناراحتی های قلب و غیره کمک کنند. 

 

فولات,فولیک اسید,فولات خوراکی

 
می دانیم که بین 20 تا 30 درصد از بارداری ها بدون برنامه ریزی قبلی اتفاق می افتد. در بعضی از کشورها نظیر ایران این میزان تا 40 درصد نیز می رسد. به همین جهت استفاده از فولیک اسید به عنوان یک مکمل غذایی در بانوان توسط پزشکان توصیه می گردد.


کمبود امگا3 DHA در بین خانم های ایرانی
می دانیم که (DHA) DocosaHexaenoic Acid و(EPA) EicosaPentaenoic Acid اسیدهای چرب اشباع نشده هستند و همین طور این دو اسید چرب یا پیش سازهای آنها نقش مهمی در رشد و تکامل مغز جنین دارند. مطالعات متعددی نشان داده است که نقش این دو اسید در جلوگیری از زایمان زودرس و دیابت حاملگی ثابت شده است.


کمبود ید در بین خانم های ایرانی
مطالعات انجام شده در ایران نشان داده است که تقریبا تمام خانم های ایرانی مبتلا به کمبود ید هستند. علاوه بر این، در بررسی اخیر آزمایش ادرار در ایران، نشان داده شد که کمبود ید در زنان باردار ایرانی بسیار رایج است.


توصیه می شود که تمام خانم هایی  که می خواهند باردار شوند یا باردار هستند، باید روزانه 150 تا 250 میکروگرم ید دریافت کنند.


خانم هایی که در سنین باروری هستند به فولات نیاز دارند
خانم ها، فرقی نمی کند کجا زندگی می کنند، چه میزان تحصیلات و تاریخچه ی فرهنگی دارند، یک موضوع در تمام آنها مشترک است، و آن این است که آنها بهترین را برای فرزند خود می خواهند. به منظور آماده سازی مطلوب برای نیازهای خاص قبل و در دوران بارداری، و همین طور در دوران تغذیه کودک با شیر مادر، بدن مادر نیاز به دریافت مقدار مناسب مواد مغذی اصلی دارد. یکی از این مواد مغذی مهم فولات است. این واقعیت به طور گسترده ای شناخته شده است. اما آنچه که بسیاری از مردم نمی دانند این است که در واقع توانایی بدن خانم ها در متابولیسم فولات متفاوت می باشد.


فولات، یک ویتامین B است که در تقسیم و تمایز سلول های مهم بدن انسان نقش دارد. در طی رشد جنین، فولات به ویژه در ایجاد لوله عصبی، که 21 روز پس از لقاح ساخت آن شروع می شود، موثر می باشد. مطالعات نشان داده است که تامین مناسب فولات خطر تخریب لوله عصبی را تا 60٪ ، وزن کم هنگام تولد را تا 57٪ و نقص مادرزادی قلب را تا 18٪  کاهش می دهد. به دلیل اهمیت فولات در سه ماهه اول، زنان باید روزانه 400 میلی گرم اسید فولیک (فولات) را دریافت کنند. با این حال، دکتر حنطوش زاده، متخصص زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی تهران، بیمارستان ولیعصر، خاطر نشان کرد که نیازهای بدن مادران به فولات اغلب توسط رژیم غذایی مادران تامین نمی گردد.

اغلب بانوان نمی توانند فولات را متابولیزه کنند
اگر چه نیاز به فولات در بدن تمام بانوان یکسان است، بسیاری از زنان به طور کامل نمیتوانند فولات خوراکی یا اسید فولیک (شکل صنعتی ویتامین، معمولا در مکمل ها یافت می شود) را به فرم زیستی فعال L-5-methyltetrahydrofolate (L-5-MTHF) 8 متابولیزه کنند. مرحله نهایی این فرایند متابولیسم چند مرحله ای، تبدیل 5,10-methylenetetrahydrofolate به L-5-MTHF، توسط آنزیم 5,10-methylene-THF ردوکتاز MTHFR 9) (کاتالیز می شود. با توجه به یک سیتوزین رایج برای جهش نقطه ای thymine در نوکلئوتید 677 از ژن MTHFR، فعالیت آنزیم MTHFR در 70٪ در افراد هموزیگوت و 30٪ در افراد هتروزیگوت کاهش می یابد. در مطالعه 2014 زنان ایرانی، 41.5٪ هتروزیگوت و 8.8٪ برای جهش این نقطه هموزیگوت بودند. این بدان معنی است که نیمی از زنان ایرانی نمیتوانند به طور کامل جذب فولات خوراکی یا اسید فولیک را به عنوان یک  مکمل انجام دهند.


دکتر حنطوش زاده توضیح دادند که با اینکه مقدار فولات در خون یا حضور آن در جهش ژنتیکی قابل شناسایی است، بهترین راه برای اطمینان از اینکه فرد به اندازه کافی فولات دریافت می کند، غنی سازی رژیم غذایی آنها با فولات می باشد.


متافولین سطح کلسترول مناسب برای همه زنان را تضمین می کند
با توجه به اهمیت مشخص فولات، به بانوان توصیه می شود از مکمل های قبل و در دوران بارداری استفاده کنند. این مکمل ها معمولا فولات را به صورت اسید فولیک به بدن می دهند. با این حال، همانطور که قبلا ذکر شد، همه زنان نمی توانند اسید فولیک را به شکل فعال زیستی آن تبدیل کنند.

 

متافولین ترکیب پایدار کلسیم L-5-MTHF می باشد که با بیش از پنجاه سال تحقیق توسط کمپانی مرک عرضه می شود وبطور مستقیم توسط بدن قابل جذب می باشد. این به این معنی است که حتی زنان با فعالیت آنزیمی محدود نیز می توانند مطمئن باشند که نیازهای فولات آنها در طی 4 هفته برطرف می گردد. علاوه بر این، متافولین همچنین سطح فولات پلاسما را سریع تر و موثرتر از اسید فولیک افزایش می دهد، که حتی برای زنان بدون نقص در آنزیم MTHFR نیز مفید می باشد.

 

فولات,فولیک اسید,فولات خوراکی

 
فمیبیون تنها مکمل بارداری است که برای هر سه مرحله بارداری، پیش از بارداری، بارداری و تغذیه با شیر مادر تهیه شده است که حاوی متافولین، ید و DHA و دیگر ترکیباتی از ویتامینها می باشد که با دقت انتخاب شده اند. این ساده ترین راه برای کمک به بیماران جهت بارداری سالم بدون درنظرگرفتن ژنوتیپ MTHR می باشد.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: بهداشت بانوان , بانوان , مادربزرگ , اسید فولیک , اسید , بیماری قلبی , اختلالات مادرزادی , عصبی , زایمان زودرس , جنین ,
:: بازدید از این مطلب : 282
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

 

 



  اخباراجتماعی ,خبرهای اجتماعی ,آزمون استخدامی

 
 
 
در پی رخداد زلزله شب گذشته تهران، سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد: برگزاری ازمون استخدامی سازمان بازرسی کل کشور امروز لغو شد و زمان برگزاری این آزمون متعاقبا اعلام می شود. 

به گزارش ایسنا، پیش از این مقرر شده بود آزمون ورودی برای تعیین سطح توان علمی ـ تخصصی متقاضیان همکاری با سازمان بازرسی کل کشور در سال ۹۶ صبح امروز پنجشنبه مورخ 96/09/30 منحصراً در شهر تهران برگزار ‌شده و فرآیند برگزاری آزمون از ساعت ۸:۳۰ صبح آغاز  شود.

منبع: بیتوته



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: اخبار , آزمون استخدامی , استخدام , آزمون , زلزله , زلزله تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 306
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120
 
 «یلدا» برگرفته از واژهٔ سریانی به معنای «زایش» و «تولد» است. ابوریحان بیرونی از این جشن با نام «میلاد اکبر» نام برده و منظور از آن را «میلاد خورشید» دانسته‌است.

چلّه، دو موقعیت گاه‌شمارانه در طول یک سال خورشیدی با کارکردهای فرهنگ عامه، یکی در آغاز تابستان (تیرماه) و دیگری در آغاز زمستان (دی ماه)، هریک متشکل از دو بخش بزرگ (چهل روز) و کوچک (بیست روز) است. واژه چلّه برگرفته از چهل و مخفف «چهله» و صرفاً نشان‌دهنده گذشت یک دوره زمانی معین (و نه الزاماً چهل روزه) است.

چله و جشن‌هایی که در این شب برگزار می‌شود، یک سنت باستانی است. مردم روزگاران دور و گذشته که کشاورزی، بنیان زندگی آنان را تشکیل می‌داد و در طول سال با سپری شدن فصل‌ها و تضادهای طبیعی روزگار می گذراندند، بر اثر تجربه و گذشت زمان توانستند کارها و فعالیت‌های خود را با گردش خورشید و تغییر فصول و بلندی و کوتاهی روز و شب و جهت و حرکت و قرار ستارگان تنظیم کنند.

چهل روز از زمستان که آغاز آن برابر است با اول جَدی و هفتم دی ماه جلالی و بیست و دوم دسامبر فرنگی و پایانش برابر است با شانزدهم بهمن ماه جلالی که به آن چله بزرگ زمستان گویند. چله کوچک زمستان شامل بیست روز از فصل زمستان است که آغاز آن از هفدهم بهمن ماه جلالی شروع می شود و در پنجم اسفند ماه پایان می یابد.

در ایران مرکزی چله بزرگ زمستان با آغاز دی ماه شروع می شود و مدت آن چهل روز است و چله کوچک زمستان از شب دهم بهمن ماه تا پایان بهمن ماه که مدت آن بیست روز است.

برگزاری مراسم و آیین شب یلدا از قرن‌های متمادی در ایران مرسوم بوده و آیینی چندهزار ساله از فرهنگ ما را تشکیل می‌دهد. شب یلدا یا به زبان محلی چله شو در زندگی مردم مازندران آیین و رسوم خاصی دارد. در مازندران شب یلدا بسیار با اهمیت و گرامی داشته می‌شود.

در این شب بنا به سنت دیرین همه افراد خانواده دور هم جمع می شوند و با خوردن هندوانه، ماست، میوه و آجیل، سرمای فصل زمستان را از خود دور می کنند. اعتقاد بر این است که با خوردن ماست یا هندوانه در شب یلدا، هرگز در زمستان سردشان نخواهد شد. آجیل و شب چره که شامل دانه هایی چون گندم و نخود برشته، تخم هندوانه و کدو، بادام، پسته، فندق، کشمش، انجیر و توت خشک است، هم فراموش نمی شود. برخی از خانواده ها در شب یلدا، پس از خوردن شام، برای شب نشینی شب یلدا به خانهً خویشاوند بزرگتر می روند.

اهالی روستاهای مازندران در این شب طولانی سرد و برفی و در کنار بخاری های هیزمی و کرسی های گرم، در کنار هم می نشینند و تبادل نظر می کنند. در این شب بیشتر شب چره ها مثل حلوا، کیک، شیرینی و گندم برشته حاصل سلیقه و هنر زنان و دختران خانه است و بنا به سلیقه زنان خانه شاخه ای از گل یا سبزه در سفره چله شو قرار داده می شود. پیران اعتقاد دارند که در این شب زمین نفس می‌کشد و از این به بعد روزها بلند شده و شب‌ها کوتاه می‌شود.

در شهرها و روستاهای استان مازندران دو روز مانده به شب چله، مقدمات برگزاری آن را فراهم می سازند. در غروب شب چله افراد خانواده گرد هم می آیند و دور کرسی می‌نشینند. سالخوردگان از خاطرات گذشته خویش می‌گویند؛ از سرماهای سخت زمستان های گذشته، از یخ بندان ها، از رویدادهایی که روی داده و دیده یا شنیده اند.
سپس شام می خورند و چای می نوشند، آنگاه روی کرسی سفره ای می گسترند و میوه و آجیل ویژه شب چله را می چینند. پرتقال، ازگیل، نخود برشته، کشمش، بادام شیرین، نارنگی، سیب، لیمو شیرین، خربزه، نی شکر، و شیرینی ویژه مازندران که به آن پشت زیگ و پیس گندل می گویند، از میوه ها و آجیل های شب یلداست.

 هندوانه میوه اصلی سفره است که حتماً باید باشد. مدتی را به گفت و شنود و شوخی می گذرانند. سپس یک نفر برای حاضران از دیوان حافظ، فال می گیرد. اگر دیوان حافظ نداشتند یا فرد باسوادی نبود، فال گردو می گیرند، به صورت که سینی بزرگی پر از گردو روی کرسی می گذارند.
در پایان جشن شب چله، هر نفر در حالی که چشم هایش را می بندد، دست دراز کرده پنج یا شش گردو برمی دارد و به خانه اش می رود، نیت می کند و گردوها را زیر بالش یا تشک خود می گذارد. بامداد که از خواب برخاست گردوها را یکی یکی می شکند، اگر مغز گردوها خوب و سفید بود، فال او خوب است و نیتش برآورده شده است.

در مازندران رسم بر این است که در شب چله، از سوی داماد برای عروس یا نامزد، خرجی می فرستند. یعنی همه آنچه را برای شب چله نیاز دارد. این خرجی پس از غروب آفتاب به خانه عروس فرستاده می شود. در برخی روستاهای مازندران رسم بر این است که در شب چله، دارا و نادار، همه باید پلو خورش بخورند.

در تنکابن و روستاهای آن عقیده بر این است که خوردنی های شب چله بهتر است 40 گونه باشد ولی هندوانه میوه اصلی است و باید باشد. چرا که خوردن هندوانه در شب چله از آزار گرمایی تابستان می کاهد.

یکی از محققین و نویسندگان غرب مازندران در مورد شب یلدا و آیین های این شب به خبرنگار ایسنا می‌گوید: در مازندران هر ماهی مادر مه‌ای دارد (مادر مه روز شروع ماه) و هر مادر مه با آمدن خود جشنی به دنبال دارد اما شادی چند مادرمه پر رنگ تر از دیگر مادر مه هاست از جمله می توان از مادرمۀ اولین روز زمستان یاد کرد که جشن زایش خورشید است.
آیین مازندرانی‌ها در شب یلدا

مومن توپا ابرهیمی می افزاید: شب پیشینش که بلند ترین شب سال محسوب می شود آخرین شبی است که سیه دیو ظلمت و تاریکی حضور مقتدر خود را حفظ کرده است. از فردا اندک اندک فرشتۀ نور زورش بر تاریکی که مظهر نور سیاه(ابلیس لعین)  است به اندازۀ دانۀ جویی در هر روز می چربد. گفته می شد نور در هر صبح به قدر یک نیم جو و در عصر به اندازۀ یک نیم جوی دیگر افزایش می یابد. هرچند بنا به خصلت زمستان رگ های زمین به هم می آید و  به قول معروف زمین بسته می شود. آویزه های یخی خود را تا چلۀ کوچک همچنان در لبۀ بام ها حلق آویز کرده دره و کوه از برف انباشته می شود اما روشنایی آهسته و پیوسته کار خود را می کند.

وی اظهار کرد: چیرگی نور بر ظلمت به ازای هر روز که می گذرد بیشتر شده تا انتهای «گته چله»(چله بزرگ). کوچکه چله که می رسد زمین دزدانه نفس می کشد. این نفس دزدانه از آنجا مشخص می شود که قندیل های لبۀ بام ها رها می شوند، زیر برف آب افتاده بهمن ها سرازیر می شوند، چشمه ها از زمین می جوشند، زمین از حالت یخ زده گی مطلق رها می شود و در انتهای چلۀ کوچک زمین نفس آشکارا می کشد که زمین ها را می شود برای کشت بهاره آماده کرد.

این محقق و نویسنده غرب مازندران ادامه می دهد: یلدا شب، شب قورمه پلا و  مرغنه کوکو است. روایت از کارهای قهرمانان محلی در گذشته ها توسط بزرگان خانه و خواندن اشعاری که در وصف حال آنها سروده شده در این شب معمول است. داستان پهلون فلامرز، غلام میر شکار، قصۀ وکال،ق صۀ  طی العرض «شومِج»، قصۀ زهره و زرنگار و داستان شاه نظر و قصۀ کل پکل از جملۀ قصه‌هایی است که بیان آنها در این شب مرسوم است.

توپا ابراهیمی  تصریح می کند: در کلارستاق تا عباس آباد و تنکابن و کجور در شب های چله رسم و رسوم مشترکی وجود داشت. در این شب در روستاها و حتی در شهر بعد از صرف شام، تعدادی از اقوام نزدیک و حتی فرزندان نوه ها و قوم و خویش ها در منزل یک نفر که سمت بزرگتر را داشت جمع می شدند و تا پاسی از شب بیدار می ماندند.

در اکثر خانه ها کتاب حافظ و شاهنامه وجود داشته و دارد ولی در جاهایی که افراد با سواد کم بودند یک نفر که مشهور به امیری خوان بود  فال امیری می گرفت و این شخص که حدود 80 تا 100 رباعی امیری را در خاطر داشت و از حفظ بود برای اهل خانه فال می گرفت. شیوه فال نیز به این گونه بود در این شب هر فردی نشانی را از جمله سنجاق سر و سینه و یا  انگشتری خود را درون کوزه ای می انداخت و دختر بچه ها که نماد پاکی و زیبایی بودند دست را درون کوزه می برده و برای امیری خوان نشان را در می آورد. امیری دو بیتی برای صاحب مال دو بیتی می خواند.
آیین مازندرانی‌ها در شب یلدا

در اکثر روستاهای منطقه برای شب یلدا، بانوان و کدبانوها از تابستان تا پاییز شروع می کردند پس خشک کردن میوه ها و تنقلاتی که خود تهیه می کردند. کدوهای ورق ورق شده و خشک شده یکی از این تنقلات بود که در شب چله در آب گرم خیس داده می شد و بعد تناول می شد که مزه ای ترش و شیرین دارد. از دیگر تنقلات و میوه های این شب  می توان به گلابی جنگلی یه همان" حمرو "  سیب جنگلی، کنس، سیاه ولیک، الندری و آلوچه های خشک شده، گندم برشته یا همان " هشتیکا " و همچنین گردو نیز  اشاره کرد.


:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: شب یلدا , یلدا , آداب ورسوم مازندرانی ها , مازندران , یلدا , رسم مازندرانی ها ,
:: بازدید از این مطلب : 295
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

سخنگوی دولت : 

تحت هیچ شرایطی راضی نمی شویم مردم از ما ناراضی شوند

 



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , سخنگوی دولت

به گزارش ایسنا، محمدباقر نوبخت در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سیاست عمومی بودجه اهدافی را برای سال آینده دنبال می‌کند، گفت: مهار تورم، ایجاد اشتغال و تولید و کاهش فقر مطلق را پیگیری می‌کنیم و در سال گذشته هم همین روند را دنبال می‌کردیم و برای واحدهای بخش خصوصی هم پرداخت وام انجام می‌شد و نتیجه و آثارش را هم برای رشد اقتصادی در نیمه اول امسال مشاهد کردیم که به شش و نیم تا هفت درصد رسید و امسال هم مصمم هستیم رقم ۱۷ میلیارد تومان را به ۷۵ هزار میلیارد تومان افزایش دهیم و در تولید و اشتغال آن را به کار گیریم.

 

وی تاکید کرد : مردم باید بدانند که دولت تحت هیچ شرایطی حاضر نیست که کالایی را گران کند و مسئله افزایش اشتغال و مقابله با فقر مطلق را پیگیری می کند. برای کاهش فقر دولت به هیچ وجه ریالی را از پرداخت رایانه ها نمی‌خواهد به خزانه واریز کند، سال آینده هم تمام رایانه‌ای که می گیریم را به جامعه باز می گردانیم تا به دست مستمندان برسد و ما تحت هیچ شرایطی راضی نمی شویم که مردم از ما ناراضی شوند، بلکه می خواهیم این یارانه ای که برای برخی از دهک ها ممکن است کمتر از خط واریز فعلی شود را برای حرکت در مسیر عدالت به نیازمندان برسانیم.

 

سخنگوی دولت در ادامه به سخنان دادستان کل کشور مبنی بر اینکه فرزندان مقامات در فساد و قاچاق فعال هستند، گفت: ما ناراحتیم که چرا چنین سخنی از سوی دادستان کل کشور در رسانه ها مطرح می شود، هرکس که در فساد نقش دارد و در قاچاق دست دارد را باید قوه قضاییه با توانایی که دارد، دستگیر کند یا مورد بازخواست قرار دهد، این که چنین حرفی به صورت کلی از سوی دادستان مطرح شود، همه مسئولان را در بر می گیرد و چنین سخن گفتنی در شان دادستان کل کشور نیست.

 

وی ادامه داد: دادستان کل کشور که باید درباره مبارزه با قاچاق اقدام عملی کند اعلام کرده که برخی مقامات به جای اینکه دلسوزانه با قاچاق مبارزه کنند، خودشان یا فرزندانشان در این امر سهم دارند و چطور انتظار دارید این مبارزه به نتیجه برسد؟ پاسخ ما این است که ما هم همین انتظار داریم؛ این سخن در فضای مجازی نبود بلکه توسط دادستان کل کشور مطرح شد که قدرت قضایی دارد و انتظار است به جای حرف یک لحظه هم امان ندهند و اقدامات قضایی کنند چون هر اتفاقی بیفتد همه مقامات سه قوه در مظان این اتهام قرار می‌گیرند. از مسئولان قوه قضائیه تقاضا دارم که به سمتی بروند که این جرم را در کسانی جستجو کنند که انجام داده‌اند.

 

نوبخت در پایان عنوان کرد:برای کاهش فقر به جای ۴۲ هزار میلیارد تومان بالغ بر ۱۰۶ هزار میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی می‌گذاریم. ما می‌فهمیم شرافت و سرمایه اجتماعی ما به رضایت مردم بستگی دارد هیچ اقدامی جز در راه جهت رفاه مردم انجام نمی‌شود.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: اخبار , نوبخت , دولت , روحانی , خبر روز , خبر دولت , سخنگوی دولت , تولید , اشتغال , حذف یارانه , یارانه ,
:: بازدید از این مطلب : 289
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

قسمت سوم سری جدید دورهمی

 

میهمان: مجید مظفری

و

دخترش نیکی مظفری

 

 



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: دورهمی , قشمت سوم دورهمی , دانلود سری جدید دورهمی , مهران مدیری , قسمت سوم سری جدید دورهمی , مجید مظفری , نیکی مظفری , مظفری ,
:: بازدید از این مطلب : 275
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

 

همسر دوم بابک جهانبخش

همسر دوم بابک جهانبخش , بابک جهانبخش (با نام شناسنامه‌ای علی جهانبخش)، زاده ۱ فروردین ۱۳۶۲ برابر با ۲۱ مارس ۱۹۸۳ در بوخوم، آلمان). بابک جهانبخش از خوانندگان پر مخاطب موسیقی پاپ ایران او همچنین بیشترین دنبال کننده را در بینخواننده‌های پاپ مجاز داخلی ایران در شبکهٔ اجتماعی اینستاگرام دارد.

 

همسر دوم بابک جهانبخش

بابک جهانبخش و پسرش

عکس همسر دوم بابک جهانبخش

بابک جهانبخش با انتشار سلفی زیر در اینستاگرام خود خبر از ازدواج مجدد خود داد ، و متن زیر را به اشتراک گذاشت :

DEAR Pariya ♥️
 سلام
به نام خداوند مهربانى
همسر عزیزم بزرگى میگه بهترین راه براى اینکه بفهمى
آیا مى توانى به کسى اعتماد کنى
اینست که به او اعتماد کنى !
و من و تو با تکیه بر خداوند عشق
به هم اعتماد کردیم 
ازت ممنونم براى حضور آرامبخشت
و عشق و احساس ستودنیت نسبت به نفسم آرتا
امشب شب میلاد توئه ♥️ خوشحالم که بعد از گذشت چند ماه
از زندگى مشترک و نوپامون
اولین سالروز میلادت رو
در آخرین روزهاى پاییز زیبا و در ماه آذر 
جشن میگیریم 
از خداوند بزرگ و هواداران خوبم
که همیشه زیر سایه معرفتشون بهم اعتبار بخشیدن
میخوام که براى سعادتمون
ما رو از نگاه پر مهرشون و دعاى خیرشون
بى نصیب نذارن
یا حق ♥️



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: تصاویر بازیگرای ایرانی , تصاویر خوانندگان ایرانی , خواننده , بابک جهان بخش , جهانبخش , خواننده پاپ بابک جهانبخش ,
:: بازدید از این مطلب : 500
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

مجموعه: فرهنگ و هنر

هندوانه در سفره یلدا

هندوانه در سفره یلدا , هانیه ناصری با بیان اینکه شب یلدا فقط دور هم نشینی و مرور خاطره‌ها نیست، گفت:
علاوه بر انجام این آداب و رسوم، شب یلدا از رسوم تغذیه‌ای خاص خود نیز برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: انتخاب مواد غذایی خاص از میان انواع خوراکی‌ها و تأکید برقرار دادن این اقلام خوراکی,
مانند انار و هندوانه بر سر سفره شب یلدا تنها یک رسم نبوده و نکات تغذیه‌ای خاصی را دنبال می‌کند.

این کارشناس ارشد گیاهان دارویی هندوانه را یکی از ارکان سفره شب یلدا عنوان کرد و افزود:
انتخاب این میوه برای شب یلدا دلایل خاصی دارد و به نوعی یادآور گرمای تابستان و حرارت آن است.

وی تصریح کرد: باور بر این است اگر مقداری هندوانه در شب یلدا بخورید در سراسر زمستان طولانی،با سایت اطلاعات عمومی همراه باشید
سرما و بیماری بر شما غلبه نخواهد کرد و این باور با خواص هندوانه ,
که سرشار از ویتامین های A و B و C است مطابقت دارد.

وی در ادامه در خصوص ارزش تغذیه‌ای هندوانه اظهار کرد: ۹۰ درصد بافت هندوانه از آب تشکیل شده ,
و در نتیجه برای رفع عطش بسیار مفید است.

علت گذاشتن هندوانه در سفره یلدا

وی افزود: به علت فراوانی آب در این محصول، خوردن آن برای جلوگیری و دفع سنگ کلیه بسیار توصیه شده است.

ناصری تصریح کرد: همچنین هندوانه منبع غنی از بتاکاروتن و لیکوپن است که این مواد از آنتی اکسیدان ‌های طبیعی هستند,
و همانطور که اثبات شده آنتی اکسیدانها ترکیباتی هستند که از بروز سرطان ها در انسان جلوگیری می‌کنند،
پس این باور که با خوردن هندوانه بیماری کمتر به سراغ ما می‌آید نیز در وجود این آنتی اکسیدانها نهفته است.

این کارشناس ارشد گیاهان دارویی با بیان اینکه هندوانه از بروز آسیب‌های پوستی در اثر نور جلوگیری می‌کند،
اظهار کرد: هندوانه همچنین موجب دفع بیشتر و سریع مواد زاید از بدن می‌شود
و به شادابی و طراوت پوست می‌انجامد.

منبع: نیک صالحی



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: شب یلدا , یلدا , هندوانه , هندوانه شب یلدا , سفره شب یلدا , سفره آرایی ,
:: بازدید از این مطلب : 271
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

 



داستان های کوتاه

داستان «عالم کتک خور»

 

مرحوم شیخ_جعفر_کاشف_الغطاء از بزرگ‏ترین فقیهان عالَم تشیّع بوده است، در حدّى که علماى بزرگ شیعه از قول او نقل کرده ‏اند که فرموده بود: اگر تمام کتاب‏هاى فقهى شیعه را در رودخانه بریزند و به دریا برود و شیعه دیگر یک ورق فقه دستش نباشد، من از اول تا آخر فقه شیعه را در سینه ‏ام دارم، همه را بیرون مى‏ دهم تا دوباره بنویسند. مرجع هم شده بود.

اهل علم و اصحاب سرّش فهمیدند که همسرش در خانه بداخلاقى مى ‏کند، ولى خیلى هم خبر از داستان نداشتند. این قدر در مقام جست‏وجو برآمدند تا به این نتیجه رسیدند که این مرد بزرگ الهى، این فقیه عالى ‏قدر گاهى که به داخل خانه مى ‏رود، همسرش حسابى او را کتک مى ‏زند.

یک روز چهار پنج نفر جمع شدند و خدمتش آمدند گفتند: آقا ما داستانى شنیده ‏ایم از خودتان باید بپرسیم، آیا همسر شما گاهى شما را مى ‏زند؟!

فرمود : بله، عرب است، قدرتمند هم هست، قوى البنیه هم هست، گاهى که عصبانى مى ‏شود، حسابى مرا مى ‏زند. من هم زورم به او نمى‏ رسد.

گفتند: او را طلاق بدهید.گفت: نمى ‏دهم.گفتند: اجازه بدهید ما زن‏هایمان را بفرستیم، ادبش کنند.گفت: این کار را هم اجازه نمى ‏دهم.گفتند: چرا؟

گفت: این زن در این خانه براى من از اعظم نعمت‏هاى خداست، چون وقتى بیرون مى‏ آیم و در صحن امیر المومنین مى ‏ایستم و تمام صحن، پشت سر من نماز مى‏ خوانند، مردم در برابر من تعظیم مى‏ کنند؛

گاهى در برابر این مقاماتى که خدا به من داده، یک ذرّه هوا مرا برمى ‏دارد، همان وقت مى ‏آیم در خانه کتک مى‏ خورم، هوایم بیرون مى ‏رود! این چوب_الهى است، این باید باشد.

منبع: کتاب نفس؛ شیخ حسین انصاریان،ص 328



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: داستان , داستانک , داستانهای خواندنی , عالم کتک خور , عالم , شیخ حسین انصاریان , انصاریان , کتاب نفس ,
:: بازدید از این مطلب : 239
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

 



مواد غذایی مفید در مقابل آلودگی هوا,مقاومت بدن در برابر هوای آلوده

آنتی‌اکسیدان نقش بسیار مهمی در کنترل التهابات ناشی از آلودگی ایفا می‌کنند

 

شرایط آلودگی هوا به مرحله هشدار رسیده است. ریزگردها حالا به راحتی قابل مشاهده هستند. ماسک و استفاده از دستگاه‌های تصفیه هوا برخی راه حل‌های مقطعی برای مبارزه با آلودگی هوا محسوب می‌شوند.

 

برای مردمی که در شهرهای صنعتی زندگی می‌کنند و آلودگی هوا درست همزمان با ظهور فصل سرما خودش را به زندگی روزمره آنها تحمیل می‌کند باید به دنبال راه‌‌حل‌های بلندمدت بود. یکی از راه‌ها که صرفا دست خودتان است به تغذیه صحیح مربوط می‌شود شما با آگاهی از این که در شهرهایی زندگی می‌کنید که آلودگی هوا بخش لاینفک آن در مقاطعی از سال است، سبک غذایی خود را برنامه‌ریزی کنید.

 

۱- ویتامین C:

قوی‌ترین آنتی‌اکسیدانی برای بدن شما ویتامین C است. این ویتامین محلول در بدن می‌تواند رادیکال‌های آزاد را از بین ببرد. در عین حال ویتامین C به بازسازی ویتامین E کمک می‌کند. مصرف ویتامین C کافی برای حفظ اندازه ضروری آن در ریه‌ها یک امر بسیار مهم است. به عنوان مثال بزرگسالان روزانه به دریافت ۴۰ میلی‌گرم از این ویتامین نیاز دارند تا ریه‌هایشان توان مقابله هوای آلوده‌ای را که نفس می‌کشند داشته باشد.

 

ویتامین C را را از این منابع طبیعی به بدن برسانید:

- جعفری، کلم و به طور کلی سبزیجات بهترین گزینه‌های خوراکی در آلودگی هوا هستند و ویتامین C مورد نیاز را به بدن می‌رسانند.

 

- بهترین راه برای دریافت ویتامین C روزانه به خصوص در روزهای آلوده نوشیدن آب دو عدد لیمو ترش است. می‌توانید آب لیمو ترش را با آب ولرم مخلوط کرده و بنوشید.

 

- مرکبات مانند پرتقال منابع غنی از ویتامین C هستند.

 

۲- ویتامین E:

این ویتامین محلول در چربی اولین خط دفاعی بدن در برابر آسیب‌هایی است که بافت‌های انسان وارد می‌شود. این ویتامین را به روش‌های زیر به بدن برسانید:

 

- ویتامین E در برنامه غذایی از گیاهانی می‌آید که در قالب روغن‌های خوراکی مصرف می‌شود. روغن کانولا، آفتابگردان، بادام زمینی و روغن زیتون از جمله این منابع هستند.

 

- بادام و تخمه آفتابگردان از دیگر منابع غنی ویتامین E هستند. از آنجایی که مغزها معمولا پرکالری هستند مصرف روزی یک اونس از آنها کفایت می‌کند.

 

- ماهی‌ها مانند ماهی سالمون از دیگر منابع غنی ویتامین C هستند.

 

- ادویه‌جات و چاشنی‌های گیاهی مانند پاپریکا، پودر چیلی، سیر، ریحان و جعفری همگی منابع غنی ویتامین E هستند که به خصوص این روزها می‌توانند حسابی به داد سلامتی شما برسند.

 

۳- بتاکاروتن:

به دلیل فعالیت آنتی‌اکسیدانی نقش بسیار مهمی در کنترل التهابات ناشی از آلودگی ایفا می‌کنند. بتاکاروتن همچنین در بدن به ویتامین A تبدیل می‌شود.

 

منابع بتاکاروتن را بشناسید:

- سبزیجات برگ‌دار مانند کاهو و اسفناج قوی‌ترین منابع بتاکاروتن هستند.

 

- برگ تربچه و هویج نیز از دیگر منابع غنی بتاکاروتن هستند.

 

۴- اسید چرب امگا ۳:

این اسید چرب از قلب شما در برابر اثرات مضر آلودگی هوا محافظت می‌کند.

منابع غذایی امگا ۳ شامل این خوراکی‌ها می‌شوند:

- مغزها مانند گردو و تخم کتان، سبزیجات برگ‌دار و ماهی‌ها.

 

منبع:salamatnews.com



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: اخبار , خبر آلودگی هوا , آلودگی هوا , مقاومت بدن در برابرآلودگی هوا , هوا , هوای پاک , مواد غذایی در هوای آلوده ,
:: بازدید از این مطلب : 241
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

 



  اخباربین الملل,خبرهای  بین الملل , ترامپ

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، این نظرسنجی که از سوی شرکت کویینی پیاک در بازه زمانی ۱۳ – ۱۸ دسامبر انجام شده نشان داده که ۵۹ درصد زنان و ۴۱ درصد مردان آمریکایی معتقدند که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا می‌بایست به سبب اتهامات وارد شده به او از بابت سوءرفتار اخلاقی و جنسی از سمتش استعفا دهد.

 

این در حالی است که ۸۵ درصد دموکرات‌ها خواهان استعفای ترامپ شده‌اند و تنها هفت درصد جمهوری‌خواهان چنین چیزی را خواستند.

 

این در حالی است که ترامپ با اتهامات مربوط به سوءرفتار جنسی از سوی بیش از ۱۲ زن روبرو شده و برخی از این زنان زمانی که او در سال ۲۰۱۶ هنوز کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری بود، این اتهامات را به او وارد کردند.

 

این در حالی است که موضع رسمی کاخ سفید این بوده که زنانی که ترامپ را متهم کرده‌اند، دروغ می‌گویند.

 

در تاریخ ۱۱ دسامبر سه تن از این اتهام زنندگان یک کنفرانس خبری برگزار کردند و از کنگره آمریکا خواستند درباره این اتهامات علیه ترامپ تحقیقات انجام دهند. همچنین این زنان مدعی هستند که ترامپ بدون رضایت‌شان آنها را لمس کرده و بوسیده است.

 

یکی از این زنان نیز گفت: ترامپ یکبار بدون اجازه در جریان یک مراسم دختر شایسته آمریکا بدون اجازه وارد اتاق تعویض لباس شده بود.

 

چند روز پیش چند سناتور آمریکایی نیز از جمله سناتور" کریستن گیلیبرند"، "برنی سندرز" و "کوری بوکر" نیز خواهان استعفای ترامپ شدند.

 

همچنین در این نظرسنجی مشخص شد که رای دهندگان با نسبتی برابر نحوه مدیریت مساله آزارهای جنسی در عرصه سیاست از سوی دموکرات‌ها را تایید کرده یا با آن مخالفت کرده‌اند و در این راستا ۴۴ درصد با آن موافق بوده و ۴۴ درصد نیز با آن مخالفت کردند.

 

در هفته‌های اخیر اتهامات مربوط به رسوایی اخلاقی و سوءرفتار جنسی منجر به استعفای بازنشستگی چندین سیاستمدار آمریکایی از جمله سناتور ال فرانکن و سه نماینده مجلس نمایندگان آمریکا یعنی جان کانیرز، ترنت فراکنز و بلیک فارنتهولد شده است.

 

این نظرسنجی با پرسش از ۱۲۳۰ رای دهنده بزرگسال آمریکایی و با حاشیه خطای ۳.۳ درصد اجرا شده است.

منبع: بیتوته



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: اخبار , خبر , ترامپ , فساد اخلاقی , فساد اخلاقی ترامپ , رییس جمهور آمریکا , آمریکا , دموکرات ها , استعفای ترامپ ,
:: بازدید از این مطلب : 249
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

 



  اخباربین الملل,خبرهای  بین الملل,کره شمالی

به گزارش صدا و سیما به نقل از اسپوتنيک منبعي آگاه روز سه شنبه در گفتگو با روزنامه ژاپني « آساهي شيمبون » گفت آزمايش موشک بالستيک «هوآسونگ 12» که 15 سپتامبر انجام شد در ابتدا قرار بود در فصل بهار انجام شود اما تخريب تونلي باعث به تاخير افتادن آن شد و افسر مسئول در اين خصوص به علت کوتاهي اعدام شد.

 

روزنامه «کوريا تايمز Korea Times » نيز نوشت اين افسر کره شمالي که اعدام شده مسئول يگان آموزشي 131 و همچنين مسئول نگهداري تاسيسات دفاعي در «پونگي ري» و يک سايت پرتاب موشک در «دونگ چانگ ري» بود.

 

رسانه هاي کره جنوبي نيز هفته گذشته اعلام کردند «هوآنگ پيونگ سو» ژنرال 72 ساله کره شمالي نيز به علت فساد مالي و به دستور کيم جونگ اون رهبر کره شمالي اعدام شده است.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: اخبار , کره شمالی , کره , آمریکا , اعدام افسر کره شمالی , اعدام , روزنامه , رهبر کره شمالی , کيم جونگ اون , هوآنگ پيونگ سو ,
:: بازدید از این مطلب : 241
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

 



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,اصلاح‌طلبان

علیرضا رحیمی، عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا اصلاح‌طلبان راهشان را در طول چهارسال آینده ازروحانی جدا خواهند کرد یا تا آخر دولت ازوی حمایت خواهند کرد به خبرنگار نامه نیوز گفت: حمایتی که اصلاح طلبان از آقای روحانی در انتخابات داشتند یک حمایت راهبردی بود نه حمایت تاکتیکی.

 

وی افزود: در واقع نگاه ما این بود که حتما موفقیت دولت دوازدهم به نفع کشور و مردم خواهد بود و همه باید برای توفیقات دولت تلاش کنیم، آقای روحانی تلاش هایش را در حال حاضر در حد مقدوراتش انجام می دهد و اینکه به وعده هایش عمل نکرده است نیازمند آسیب شناسی جدی است  که مطمئنیم آقای روحانی آسیبب های دولت یازدهم را شناسایی کرده است و با توجه به آسیب های دولت یازدهم وارد دولت دوازدهم می شود.

 

نماینده اصلاح طلب مجلس اظهار داشت: نگاه  ما این است که آقای روحانی توجه به خاستگاه رای‌اش را نصب العین قرار دهد و فراموش نکند که جریانی که به وی رای دادند خواستار تحول در رفاه عمومی و وضعیت کلی دولت و کشور هستند. متاسفانه در برخی سطوح میانی انتصابات مطلوبی هم به لحاظ حرفه ای و هم به لحاظ سیاسی صورت نگرفت و این باعث دلخوری بخشی ازبدنه جریان اصلاحات شد ولی رویکرد ما این است که در حمایت مان از آقای روحانی را ادامه دهیم .

 

رحیمی ادامه داد: البته آقای روحانی نیز باید نگاهش به نمایندگان مجلس و خود مجلس نگاه راهبردی باشد نه نگاه ابزاری و تاکتیکی.

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا نگاه آقای روحانی تاکنون به اصلاح طلبان نگاه ابزاری بوده است، گفت: نمایندگان اصلاح طلب و فراکسیون امید تاکنون تعامل حداکثری را از دولت دریافت نکردند،علی رغم اینکه فراکسیون امید حمایت حداکثری را از دولت داشت اما همراهی وحمایت حداکثری را از دولت دریافت نکردیم.

 

این نماینده مردم تهران در خانه ملت در مورد اینکه برخی نسبت به اینکه اینگونه رفتارهای روحانی باعث خواهد شد سال 1400 دولتی پوپولیست همانند دولت احمدی نژاد سرکار آید هشدار می دهند، تا چه اندازه باید این خطر را جدی تلقی کرد، گفت: این خطر وجود دارد اما آقای روحانی باید هوشمندی لازم را به خرج بدهد که نه تنها چهارساله دولت خودش را بلکه رویکرد جریان اصلاحی در کشور و تحول در رفاه عمومی مردم متوقف نشود.

 

وی ادامه داد: خاستگاه آقای روحانی یک خاستگاه اصلاح طلبی نبوده است گرچه خاستگاه رای وی اصلاح طلبی است و قاعدتا نگاه وی باید به اصلاحلات و جریانی باشد که از وی حمایت کردند که الان این نگاه و توجه در وی بسیار کمرنگ است، عمده اعتراضاتی که در حوزه سیاسی از آقای روحانی می شود این است که وی توجهی به خاستگاه رای خودش نداشته است.

 

رحیمی بیان کرد: فکر می کنم گفتگوی میان بخشی بین جریان اصلاحات و دولت لازم باشد که به نوعی بی پروا مسائل را با هم مطرح کنند، به هر حال اصلاحات یک جریان ریشه دار است و قطعا اگر پاسخ مثبتی از دولت دریافت نکند بعد از بررسی همه مسائل به جمع بندی می رسد ولی چون نگاه ما به دولت راهبردی بوده است ما نباید مسیر را تغییر دهیم و اگر آقای روحانی اشکالاتی در کارش است باید آن اشکالات را رفع کند.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: اخبار , اصلاح طلبان , اصول گرایان , فراکسون امید , مجلس , دولت دوازدهم , روحانی , نمایندگان ,
:: بازدید از این مطلب : 319
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

 



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,

به گزارش ایسنا، نمایندگان در جریان بررسی جزئیات طرح اصلاح موادی از قانون آیین نامه داخلی مجلس ماده ۱۴ این طرح را با ۱۴۹ رای موافق، ۴۰ رای مخالف و ۳ رای ممتنع از مجموع ۲۲۰ نماینده حاضر به تصویب رساندند که براساس آن در اجرای اصل نودم قانون اساسی به منظور سامان دادن و کارآمدی مجلس و نمایندگان در رسیدگی به شکایات از طرز کار مجلس یا قوه مجریه یا قوه قضائیه، تشکیلاتی تحت عنوان «دیوان اصل نودم قانون اساسی» ایجاد می شود.

 

به موجب این مصوبه اساسنامه و تشکیل این دیوان حداکثر ظرف مدت دو ماه از تصویب این قانون توسط هیئت رئیسه تهیه و به تصویب کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی می رسد.

 

کلیه قوانین و مقررات مرتبط با کمیسیون اصل نودم قانون اساسی و وظایف مصرح در آن به قوت خود باقی است.

 



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: اخبار , خبر روز , خبر , نمایندگان , نماینده مجلس , دیوان اصل نود , تصویب دیوان اصل نود , تصویب لایحه , خبر مجلس ,
:: بازدید از این مطلب : 268
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

مجموعه: راز موفقیت

ما هیجانات خود را فقط از طریق کلمات ابراز نمی کنیم . علایمی غیر کلامی مثل: ابزار چهره ای ، ژست ،وضعیت بدن ،حرکات چشم و

تن صدا نیز بسیار آگاهی دهنده هستند. 

مکان اصلی ابزار هیجانات صورت است که می تواند شماری از هیجانات را ابراز کند. 

شاخص های غیرکلامی مرتبط با شادی ،لبخند زندن، وضعیت بدنی باز و غیر دفاعی ،خوش بینی توأم با بشاش بودن صدا است که

تقریباً در اکثر فرهنگ ها به طور مشترک وجود دارد .

در واقع ما قادر به کنترل مؤلفه های غیر کلامی خود هستیم اما نمی توانیم مؤلفه های غیرکلامی رفتار خود را پنهان کنیم گاهی نیز 

آگاهانه بیانات چهره ای ما خلاف احساسات درونی ماست

برای مثال دو رقیب در یک مسابقه ورزشی گاهی به هم لبخند می زنند، مثل زمانی که ضربه می خوردند و گاهی وقتی می بازند. 

اما مطمئناً این لبخند نشان دهنده احساس واقعی آنها نیست واحساس آنها پنهان مانده است لبخند زنان در مقایسه با لبخند مردان 

بیشتراحتمال دارد که احساسات واقعی آنها را بپوشاند. به طور سنتی نقش اجتماعی زنان با

سلطه پذیری و عطوفت بیشتری همراه می باشد بنابراین لبخند جزء جدایی ناپذیر شیوه رفتار زنان بوده است .

در یک بررسی مشخص گردید که لبخند پدر در مقایسه با لبخندمادر اطلاع دهنده تر است. وقتی پدر به فرزند

خود لبخند می زند در مقایسه با وقتی که لبخند نمی زندمعمولا مهربانتر و تأییدکننده تر است تعجب آور

این که مادرانی که به فرزندشان لبخند می زنند در مقایسه با مادرانی که به فرزندشان لبخند نمی زنند

بیشتر احتمال دارد که با فرزند خویش نامهربان باشند گاهی افرادی که بیشتر تظاهر به شادی می کنند

بیشتر احتمال دارد دچار غم و اندوه باشند. در واقع این افراد یک نقاب شادی بر صورت خود می زنندتا درون غمگین خود را بپوشانند.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: روانشناسی , شاد زیستن , شادی راز موفقیت , سبک زندگی , هیجانات , ورزش ,
:: بازدید از این مطلب : 281
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

 

 



اخبار,اخبار بین الملل,موشک

ارتش یمن اعلام کرد که کاخ‌های نظامی سعودی در تیررس آن قرار دارد.

به گزارش تسنیم به نقل از المنار، ارتش یمن اعلام کرد بعد از حمله ائتلاف متجاوز سعودی به کاخ ریاست‌جمهوری در صنعا، دیگر کاخ‌های آن‌ها امن نیستند.

 

یگان موشکی ارتش یمن اعلام کرد که حمله بالستیکی به ریاض، آغاز مرحله جدیدی از رویارویی با دشمنان به شمار می رود.

 

یگان موشکی ارتش یمن افزود: کاخ‌های نظام سعودی و تمامی تاسیسات نظامی و نفتی در تیررس موشک‌های ما قرار دارد.

 

یگان موشکی ارتش یمن تاکید کرد: ادامه جنایات ائتلاف متجاوز سعودی و محاصره یمن، ما را از عمل به مسئولیت‌هایمان باز نمی‌دارد.

 

یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن ساعاتی پیش با یک موشک بالستیک «برکان‌اچ2»، کاخ پادشاهی الیمامه در ریاض را هدف قرار دادند.

 

در پی این حمله موشکی صدای انفجار مهیبی در ریاض به گوش رسید و شاهدان عینی از رؤیت دود ناشی از این انفجار در آسمان ریاض خبر دادند.

 

محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله نیز خبر حمله موشکی به کاخ الیمامه در ریاض را تأیید کرد. وی گفت که یگان موشکی ارتش یمن یک فروند موشک بالستیک «برکان‌اچ2» به کاخ الیمامه در ریاض شلیک کرده‌اند.

 

این در حالی است که ائتلاف متجاوز سعودی مدعی شده که این موشک را بر فراز ریاض ردگیری و منهدم کرده است.

 

تاکنون مقامات سعودی رسماً به این خبر واکنشی نشان نداده‌اند.

 

ارتش یمن پیش از این در تاریخ سیزدهم آبان ماه با یک موشک بالستیک فرودگاه ملک خالد در ریاض را هدف قرار داده بود. نیروهای یمنی اخیراً نیز مرکز فرماندهی نظامیان سعودی در جیزان را هدف حمله بالستیکی خود قرار داده بودند.

 



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: اخبار , خبر , خبرسیاسی , عربستان , یمن ,
:: بازدید از این مطلب : 263
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

 



به گزارش ایسنا،  در این فیلم جدید که توسط گروه هکرهای داعش موسوم به "ارواح اسلامی خلافت" منتشر شده، همچنین آمده است:‌ مسلمانان بار دیگر رئیس جهان و پادشاهان زمین خواهند شد.

این ویدئو با تصاویری از اجساد کودکان سوری و عراقی آغاز می‌شود و سپس شخصی به زبان عربی می‌گوید: ‌داعش جنگ علیه شما را آغاز نکرده و منتظر باشید تا با بازگشت پسرانتان با نقص عضو یا در کفن، هزینه این جنگ را بدهید.

در ادامه این ویدئو جنگ، بمباران و حملات تروریستی نشان داده شد و آن شخص بار دیگر با زبان عربی ادامه می‌دهد: زمانیکه در خیابان‌هایتان راه می‌روید از مسلمانان می‌ترسید و ما به شما حمله می‌کنیم، شما حتی در رختخواب‌هایتان هم احساس امنیت نمی‌کنید.

در این ویدئو هم‌چنین پیامی به زبان‌های عربی و انگلیسی نوشته شده است: ما قادریم تا سایت‌های حساس ارتش آمریکا، وزارت کشور، وزارت امور خارجه و سایر سایت‌های دولتی را هک کنیم و می‌توانیم هزاران اطلاعات با ارزش و محرمانه را به دست بیاوریم.

در ادامه این پیام آمده است: ما این اطلاعات را برای نیروهای تک‌روی خود می‌فرستیم تا آنها شما را ترور کنند و عملیات علیه شما را افزایش دهند.

در ادامه این فیلم همچنین یکسری آدرس و نام کارمندان وبسایت‌های آمریکایی نشان داده شده که این گروه مدعی شده آنها را به وسیله هک کردن به دست آورده است.

مواردی که داعش در این فیلم به آنها اشاره کرده وزارت خارجه یا ارتش آمریکا نیستند بلکه سایت‌هایی با امنیت پایین‌تر شامل جامعه زمین‌شناسی نوادا و انجمن ملی غارهای آمریکا هستند.

یکی از مقام‌های گروه ناظر بر عملیات داعش گفت: مشکل است که مشخص کنیم این تهدید چقدر واقعی است. شاید آنها دارند از این روش استفاده می‌کنند که "هی! ما یکسری اطلاعات داریم، ما یکسری اطلاعات را هک کردیم و آنها را برای نیروهای تک‌روی خود فرستادیم."

این ادعا از سوی داعش پس از آن مطرح شد که گروه هکری داعش تهدید کرد تا یکسری حملات سایبری در سراسر جهان را که از آمریکا آغاز می‌شود، انجام دهد. در پایان این ویدئو این گروه تروریستی هدف بعدی خود را هک سایت‌های روسیه اعلام کرده است.

 

اخبار,اخبار بین الملل,داعش

اخبار,اخبار بین الملل,داعش

 

اخبار,اخبار بین الملل,داعش

 

اخبار,اخبار بین الملل,داعش

 

 



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: اخبار , داعش , پیام ویدیویی داعش , هک وزارتخانه دفاع آمریکا , وزارت خارجه آمریکا , سردار سلیمانی ,
:: بازدید از این مطلب : 224
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

 



اخبار,اخبار سیاسی واجتماعی,اسحاق جهانگیری

به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری امروز در همایش استانداران سراسر کشور در وزارت کشور اظهار کرد: استانداران با تدبیر رنج های مردم و تهدیدات کشورها را کاهش دهند.

وی افزود: مهم ترین اقدام دولت این است که امید و اعتماد به عنوان مهم ترین سرمایه اجتماعی کشور افزایش یابد. بعضی تلاش می کنند مردم را نامید کنند. باید رضایت مردم را به نحو مطلوب بدست آوریم.

جهانگیری خاطرنشان کرد: باید کاری کنیم که مردم احساس کنند، دولتی دارند که خواسته های آنها را محقق می کند، تقویت حس دولت داری یعنی این حس در مردم پیدا شود که دولت به جد پیگیر مطالعات آنهاست. گروه های خودسر وقتی ایجاد می شود که حس دولت داری مردم تضعیف شود.

وی تاکید کرد: برای تحقق مطالبات مردم باید دولت را تقویت کنیم،دولت توانمند، نظام را توانمند می‌کند. اشتباه است که عده ای فکر می‌کنند با دولت ضعیف می توان نظامی قدرتمند داشت‌.

جهانگیری تاکید کرد: در گفت‌وگو با جامعه بیشتر اقدام کنید، دستگاه ارتباطی ما ضعف دارد، مسئولان دولتی با بخش های مختلف جامعه در ارتباط باشید. یک روز اختصاص دهید برای ارتباط و دیدار با مردم.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه مسئولان دولتی باید از برنامه های دولت دفاع کنند گفت: خیلی بد است یک مسئول دولتی حتی بک بار از بر نامه های دولت و رئیس جمهور حمایت نکرده است.

 



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: اخبار , دولت , معاون اول , رییس جمهور , جهانگیری , مطالبات مردم , وزیر دفاع ,
:: بازدید از این مطلب : 248
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

خبرگزاری قوه قضاییه پاسخ احمدی‌نژاد را داد: عملکرد شما و یاران پرمدعای شما، مصداق فتنه‌گری نیست؟



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,

میزان نوشت: در پی انتشار یک پیام ویدئویی از سوی رئیس جمهور سابق در فضای مجازی مبنی بر فرصت 48 ساعته او به رییس دستگاه قضا برای ارائه اسناد فتنه‌گری‌اش، مدیر مسئول خبرگزاری میزان به این اظهارات حمود احمدی‌نژاد پاسخ داد.

 

متن این پیام به شرح زیر است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای احمدی نژاد؛ شما دریک پیام ویدئویی که در فضای مجازی انتشار داده‌اید مطالبی را مستند به گزارش خبرگزاری میزان از نشست صمیمانه و سالانه ریاست محترم قوه قضاییه با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی اظهار داشته اید که لازم است اینجانب حسب وظیفه و مسئولیت رسانه‌ای خود برای آگاهی جنابعالی و مخاطبان این خبرگزاری توضیح دهم.

 

گفته‌اید رئیس قوه قضاییه در این نشست عناوین مجرمانه ای را به شما و همکارانتان نسبت داده و شما را منحرف، فتنه‌گر و حامی بابک زنجانی قلمداد کرده‌اند. اولاً در نشست یاد شده ریاست محترم قوه قضاییه از شما به عنوان منحرف و فتنه‌گر یاد نکرده‌اند. ایشان به فشارهایی که از سوی دشمنان خارجی ، منحرفان و فتنه‌گران داخلی متوجه قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد خلل در حرکت و عزم این قوه برای اجرای عدالت و قانون و مبارزه با فساد وجود دارد، اشاره داشته‌اند. حال اگر جنابعالی و همکارانتان حسب مشهور و بر اساس آنچه مردم درباره شما می‌اندیشند، خود را مصداق جریان انحرافی و فتنه‌گر یافته‌اید! به جای سوال از قوه قضاییه بهتر است در ممشای خود تأمل کنید و خود را اصلاح نمایید.

 

آری رئیس قوه قضاییه در این نشست شما را فتنه‌گر ننامیدند اما من به عنوان عنصر رسانه‌ای از شما سوال می‌کنم آیا شما و حلقه کم‌شمار و پرمدعای اطراف شما آنچه را با ادعای طرفداری از اسلام و امام زمان(عج) و گاه تحت نام امام (ره) و مقام معظم رهبری علیه نظام و ارکان نظام صورت می‌دهید و داده‌اید، مصداق روشن فتنه و فتنه‌گری نیست؟ اگر کسی که 8 سال فرمان مدیریت اجرایی این کشور را در دست داشته و حسب مشهور بسیاری از مشکلات که امروز کشور و مردم عزیزمان با آن دست به گریبان‌‌اند حاصل بی‌تدبیری‌ها و خودکامگی‌ها و ندانم‌کاری‌های او بوده است، در شرایطی که کشور آماج توطئه‌ها و تهدیدات دشمن قرار دارد، بی امان به نظام و ارکان نظام بتازد و وضعیت کشور را در اوج عزت و اقتدار و آن پیروزی‌های شگرف منطقه‌ای، در نامه سرگشاده به رهبر عزیز و صبورمان تیره و تار و آکنده از ضعف و شکست و حرمان نشان دهند، این فتنه‌گری نیست؟

 

لجن‌پراکنی و یاوه‌سرایی علیه قوه قضاییه، این رکن بسیار مهم نظام اسلامی و ایراد اتهامات و تکرار یاوه‌های سایت‌ها و رسانه‌های ضد انقلاب علیه رئیس صبور و پرتلاش این قوه و مسئولان و قضات شجاع و زحمت‌کش آن که با تمام قدرت و برغم همه خصومت‌ها و کارشکنی‌ها به جنگ با فساد و جرم و قانون‌شکنی درآمده‌اند و گریبان صاحبان قدرت و ثروت را برای استیفای حقوق ملت و اجرای عدالت محکم چسبیده‌اند، مصداق فتنه‌انگیزی و فتنه‌گری نیست؟

 

پیش از این از سوی مقام معظم رهبری از بیم ایجاد اختلاف، دو قطبی و فتنه در جامعه که شما با رفتار سابق خویش نشان داده‌اید، در این کار استادید! از حضور در انتخابات نهی نشدید؟ و آیا شما برغم بیان روشن، صریح و از پشت بلندگو! آیا برخلاف نظر حکیم انقلاب در انتخابات نام‌نویسی نکردید؟ که اگر نبود روشن‌بینی و هوشمندی شورای نگهبان، فتنه‌ای دیگر بسان آنچه که در سال 88 و در جریان دومین دوره ریاست‌جمهوری شما رخ داد، کشور دستخوش آشوب و اختلاف و نزاع داخلی می‌شد!

 

در خصوص حمایت شما و وزرای دولت شما از بابک زنجانی نیز همان‌طور که در گزارش خبرگزاری میزان منعکس است، رئیس قوه قضاییه در پاسخ به سوالی از سوی دانشجویان، به‌عنوان یک ادعای مطرح شده که ایشان از صحت آن مطلع نیستند، سخن گفته‌اند و آنقدر به تقوا و انصاف پایبند بوده‌اند که قبل از اثبات و قطعیت آن در دادگاه، بدان استناد نکرده‌اند و این چیزی است که در پرونده مفتوح بابک زنجانی بدان رسیدگی می‌شود و 4 وزیر دولت شما مورد بازخواست قرار گرفته‌اند.

 

در مورد دادگاه بابک زنجانی ادعا کرده‌اید که این دادگاه غیرعلنی بوده است، این نیز همچون بسیاری ادعاهای خلاف واقع شما بهره‌ای از حقیقت ندارد. دادگاه این مفسد اقتصادی به‌ صورت علنی برگزار شد و وکلای متعدد و اصحاب رسانه در آن حضور داشته‌اند و مواردی از آن از رسانه ملی پخش گردیده است.

 

شما به قوه قضاییه چند ساعتی فرصت دادید که اسناد مجرمیت شما و دوستانتان را منتشر کند! اولاً باید بگویم شما در مقام و موقعیتی نیستید که برای قوه مستقل و مقتدر قضائیه کشور تعیین تکلیف کرده و اولتیماتوم بدهید شما در زمانی‌ که در رأس قوه مجریه و در قدرت بودید چنین اجازه و جسارتی نداشتید، چه رسد به امروز که به‌عنوان یک شهروند عادی باید در مقابل قانون و عدالت همچون دیگران تمکین کنید. بی‌گمان قوه قضائیه در فرایند رسیدگی‌های خود حسب قانون، احکام مجرمان و اسناد مجرمیت آنان را به اطلاع اصحاب پرونده و مردم خواهد رساند. در مورد شما نیز باید بگویم قوه قضاییه به پاس خدماتی که در گذشته داشته‌اید بدان امید است که خود بر سر عقل آیید و روش و رفتار خود را اصلاح کنید و از این همه عناد و خصومت و هرزه‌درایی علیه قوه قضائیه و مسئولان آن و فراهم کردن خوراک تبلیغاتی برای دشمنان و بدخواهان آن و نظام اسلامی دست بردارید.

 

بی‌گمان اگر از سماحت و بزرگ‌منشی دستگاه قضا سوء‌استفاده کنید و به رفتار مجرمانه خود ادامه دهید، به همان سرنوشتی دچار خواهید شد که همه فتنه‌گران و خودکامگان پیش از شما بدان گرفتار آمده‌اند.

منبع:بیتوته



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: خبرگزاری , اخبار , خبر , احمدی نژاد و لاریجانی , لاریجانی , پیام احمدی نژاد به قوه قضاییه , پاسخ قوه قضاییه ,
:: بازدید از این مطلب : 313
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

 



  اخباراقتصادی,خبرهای اقتصادی, بازار مسکن

 به گزارش دنیای اقتصاد؛مولفه‌های مختصات جدید در عین حال ضمن رد فرضیه «عدم نیاز به تداوم ساخت‌و‌ساز» که اخیرا برخی با استناد به حجم خانه‌های خالی مطرح کرده‌اند، نشان می‌دهد بازار سالانه به دست‌کم ۷۰۰ هزار واحد مسکونی جدید نیاز دارد؛ اما به ازای هر واحد مسکونی «خوب» باید یک خانه «بد» (به لحاظ کیفیت و شرایط استاندارد سکونتی) از بازار خارج شود؛ به‌طوری‌که جامعه هدف، «ساکنان بافت فرسوده» و «حاشیه‌نشین‌»ها هستند. این بررسی، انتخاب سیاست «تحریک تقاضا» به جای «ادامه مسیر رونق کاذب» در اواخر سال ۹۲ را به نفع بازار ارزیابی کرده است.

 

با توجه به ارتباط گسترده پیشین بخش مسکن با سایر بخش‌های اقتصاد، تاثیر بخش مسکن بر رشد اقتصادی انکارناپذیر است اما این‌گونه نباید تفسیر شود که هدف بخش مسکن، ایجاد رونق اقتصادی است. اگر در انتخاب هدف، اشتباه صورت پذیرد، هر چه حرکت تندتر باشد، فاصله از هدف اصلی بیشتر خواهد شد.

 

گاه مشاهده می‌شود که برخی از سیاست‌گذاران فکر می‌کنند هرچه بیشتر مسکن بسازیم، بهتر است. بر مبنای این برداشت ناصواب این‌گونه استنباط می‌شود که تولید مسکن در هرسال باید بیشتر از سال قبل باشد، در غیر این‌صورت، بخش مسکن در رکود است! چنین دیدگاهی، دوپینگ‌های دولتی در این بخش را توجیه‌پذیر و اجتناب‌ناپذیر می‌نماید، چراکه دولت باید صرف نظر از اینکه کیفیت و کمیت نیاز بازار مسکن چگونه است، فقط مراقبت کند که رشد بخش مسکن منفی نشود. این دیدگاه، بر مبنای پارادایم اقتصادی دولت‌سالار کینزی استوار است. این پارادایم، کمابیش در دولت‌های نهم و دهم، به‌عنوان رویکرد مسلط در سیاست‌گذاری اقتصاد مسکن کشور حاکم بود. ضمن اینکه همچنان در اعماق ذهن دولتمردانمان چنین رویکردی قابل ردیابی است.کینز می‌گوید در صورت لزوم دولت باید به گروهی از مردم بگوید چاله‌هایی حفر کنند و به گروه دیگر بگوید آن چاله‌ها را پرکنند! احداث مسکن در بیابان، در همین چارچوب می‌گنجد.

 

نگاهی به برنامه‌های اقتصادی دولت‌های قبلی، حاکی از دو تاثیر شگرف بر اقتصاد مسکن است. از یکسو تزریق منابع بانک مرکزی به طرح مسکن مهر، بازار مسکن را با بزرگ‌ترین مداخله ممکن مواجه کرد و از سوی دیگر، تزریق منابع نفتی به اقتصاد کلان موجب تشدید بیماری هلندی شد (در بیماری هلندی با تزریق درآمدهای نفتی، تقاضای کل افزایش می‌یابد. تقاضا برای کالاهای قابل مبادله در اقتصاد از طریق واردات جبران می‌شود. اما کالاهای غیرمبادله‌ای مانند زمین و مسکن به این دلیل که نمی‌توان آنها را وارد کرد با افزایش قیمت روبه‌رو می‌شوند). با این حال، شواهد امر حاکی از آن است که این مداخله دولت‌های نهم و دهم نه تنها موجب بهبود عملکرد بخش مسکن نشد بلکه با ایجاد «اختلال در قواعد بازار مسکن»، بروندادهایی چون تحریک سوداگری مسکن، افزایش شدید قیمت مسکن، عدم تطابق عرضه و تقاضای مسکن، افزایش طول دوره انتظار مسکن، گسترش حاشیه‌نشینی و افزایش تعداد خانه‌های خالی را به دنبال داشت.

 

در آن سال‌ها، تزریق منابع ارزی نفت به اقتصاد کلان و منابع پولی بانک مرکزی به اقتصاد مسکن، سمت عرضه مسکن را همانند فردی کرد که به دریافت غذاهای انرژی‌زا (دوپینگ اقتصادی) عادت کرده و روزبه‌روز فربه‌تر می‌شد. به لحاظ منطقی، میزان دریافت کالری باید متناسب با مصرف کالری باشد. متاسفانه این منطق در بخش مسکن کشور نادیده انگاشته شد. سیاست‌گذار مسکن فقط یک هدف داشت: در هر سال باید بیش از سال قبل مسکن بسازیم!

 

مقارن با شروع به‌کار دولت یازدهم و تغییر نگاه متولی بخش مسکن، اقتصاد مسکن کشور درگیر چند مساله جدی بود که عدم توجه به آنها می‌توانست مسیر اشتباهی پیش پای این بخش قرار دهد: اول، روند تشکیل خانوارهای جدید به‌عنوان رکن اساسی تقاضای مسکن نزولی بود. دوم، حجم بالای خانه‌های خالی، عرضه هر چه بیشتر مسکن را توجیه‌ناپذیر می‌نمود. سوم، یک‌چهارم خانوارهای کشور با مساله بدمسکنی مواجه بودند. چهارم، طرح مسکن مهر نیمه‌کاره بود و تکمیل آن در تعهد دولت جدید بود. پنجم، سهم ناچیز بودجه عمرانی، توزیع نقدی یارانه‌ها و همچنین حجم بالای بدهی دولت قبل، قدرت مانور دولت جدید را کاهش می‌داد. ششم، تحریم‌ و رکود اقتصاد ملی، توان اقتصادی خانوار را محدود می‌کرد. هفتم، نرخ تورم عمومی به مرحله بحرانی و ورود به اَبَرتورم رسیده بود.

 

در چنین شرایطی تحریک هر چه بیشتر و غیرهدفمند سمت عرضه مسکن «اشتباهی راهبردی» محسوب می‌شد. بخش مسکن، ناچار از رژیم درمانی بود؛ چراکه در علم اقتصاد توصیه نمی‌شود رشد سرمایه‌گذاری و ارزش افزوده همه حوزه‌ها باید به‌طور پیوسته مثبت باشد. مثلا اگر در بخشی با مازاد عرضه کالایی مواجه باشیم طبیعتا نباید برای افزودن بر تولید آن کالا، سرمایه‌گذاری بیشتر کنیم. به‌عنوان مثال اگر در کشور با مازاد عرضه ماکارونی و انبارهای پُر کارخانه‌های تولید ماکارونی مواجه هستیم نباید از ترس اینکه آمار رشد تولید ماکارونی کاهش نشان دهد سرمایه‌گذاری در این صنعت را با دوپینگ و مداخله دولتی افزایش دهیم.

 

البته بیراه نیست اگر فعالان بازار مسکن، از انقباض بخش مسکن، به تلخی یاد کنند؛ اما انتظار از سیاسیون این است که با درک فواید این انقباض تلخ، انتظاراتشان از بخش مسکن را تعدیل و اصلاح کنند. هرچند با مشخص شدن مشکلات مبنایی طرح مسکن مهر، بسیاری از سیاسیون از این طرح تبری می‌جویند، اما گذری بر پس ذهن برخی از ایشان، حاکی از تمایل به لزوم مداخله دولت به منظور رونق‌بخشی مسکن با اجرای طرح‌هایی با سبک و سیاق مسکن مهر است. قابل کتمان نیست که همچنان بخشی از دولت و بخش بزرگ‌تری از مجلس قائل به لزوم تولید هر چه بیشتر مسکن بوده و هستند و با وارد کردن اتهام کم‌کاری بر وزارت راه و شهرسازی آخوندی، بر این وزارتخانه خرده می‌گیرند که اگر مخالف مسکن مهر هستید به جایش چه طرحی را می‌خواهید اجرا کنید!

 

بدیهی است دولت یازدهم هم می‌توانست همانند اسلاف خود، بانک مرکزی را مجاب یا اگر بخواهیم صریح‌تر بحث کنیم، مجبور به تزریق پول پرقدرت به بخش مسکن، به‌عنوان ساده‌ترین و سریع‌ترین روش ممکن کرده، برنامه‌های پوپولیستی را در بخش مسکن اجرایی کند.

 

در واقع، پیگیری افزایش ساخت‌وساز و خروج مسکن از رکود با اجرای طرحی همانند مسکن مهر به بهای افزایش۴۰‌ درصدی پایه پولی، می‌توانست موجب افزایش ساخت‌وساز و رونق کاذب و غیرضروری در بخش مسکن شود و در کوتاه‌مدت از طعن عوام و خواص بر وزارت راه و شهرسازی بکاهد اما نباید فراموش کرد که سیاست‌های اقتصادی عمدتا کارکردی دوگانه دارند؛ بسیاری از سیاست‌ها که در کوتاه‌مدت برای عموم خوشایند هستند، در بلندمدت، پیامدهای نامطلوب اقتصادی بر جا می‌گذارند و برعکس.

 

شاید برای بسیاری از مردم ملموس نباشد که بسیاری از مشکلاتشان، از سیاست‌های اقتصادی همچون توزیع یارانه‌ها، مسکن مهر، تحول سلامت، تثبیت قیمت سوخت و استخدام‌های دولتی نشات می‌گیرد که در کوتاه‌مدت برایشان خوشایند بوده و در مقابل منافع اقتصادی که می‌برند نتیجه سیاست‌های اقتصادی همچون آزادسازی قیمت، افزایش نرخ ارز، کاهش حجم دولت، تسهیل به‌کارگیری و اخراج نیروی کار است که در کوتاه‌مدت برایشان ناخوشایند است. این پارادوکس اقتصادی میان ظاهر و باطن سیاست‌های اقتصادی، کار را بر اقتصاددانان نیز سخت می‌کند؛ چرا که سیاست‌های اقتصادی عامه‌پسند کوتاه‌مدت، عموما برای سیاستمداران محافظه‌کار ترجیح دارد!

 

براین اساس برخلاف تصور رایج، منتفع اصلی بخش مسکن طی دوره رکودی سال‌های ۹۲ تا ۹۵ را می‌توان سمت عرضه مسکن دانست. در شرایطی که رکود حاکم بر بازار از کمبود تقاضا نشات می‌گیرد، افزایش عرضه مازاد به معنای افزودن بر موجودی انبار و قفل‌شدگی منابع است. رسیدن تعداد خانه‌های خالی از حدود ۶۰۰ هزار واحد در سال ۸۵ به حدود ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد در سال ۹۵ حقیقتی انکارناپذیر است. فراموش نکنیم که خانه خالی، به مثابه حبس سرمایه است. اگر متوسط بهای هر خانه خالی را ۴۰۰ میلیون تومان در نظر بگیریم، حجم کنونی حبس سرمایه در خانه‌های خالی کشور بالغ بر یک میلیون میلیارد تومان است!

 

تولیدکنندگان بادانش بخش مسکن اذعان دارند که دوپینگ سمت عرضه مسکن با تزریق منابع پولی و مالی می‌توانست موجب تشدید رشد نامتناسب و بدقواره بخش مسکن در ازای افزایش موقتی ارزش افزوده این بخش شود؛ دراین صورت با توجه به عدم پشتیبانی سمت تقاضا از این عرضه، با یک وقفه، رکود عمیق‌تری دامنگیر این بخش می‌شد.

 

شکایت سازندگان و فروشندگان مسکن از نبود خریدار و در نتیجه قفل شدن منابع مالی در پروژه‌های آماده فروش، طی سال‌های اخیر، خود گواه روشنی بر این موضوع است. شایان توجه است که اگر سمت عرضه مسکن در سال‌های پس از ۹۲ نیز به روند سال‌های پیش از آن ادامه می‌داد آنگاه حجم خانه‌های خالی در سرشماری سال ۹۵ می‌توانست به بیش از چهار میلیون واحد برسد! براین اساس، اتخاذ سیاست‌های تحریک تقاضا از طریق افزایش توان مالی خانوارها یک بازی برد-برد بود که علاوه بر کمک به تامین مسکن خانوارهای فاقد سرپناه مناسب و دستیابی به اهداف بلندمدت ارتقای فرهنگ پس‌انداز، با آزاد کردن منابع مالی سازندگان مسکن منجر به از سرگیری چرخه ساخت و ساز می‌شد.

 

در شرایط کنونی توصیه به سازندگان مسکن این است که برای بقا و کسب سود باید بهره‌وری را افزایش داده و مدیریت هزینه کنند؛ روند دهه‌های ۷۰ و ۸۰ و حتی اوایل دهه ۹۰ نشان می‌دهد سازندگان واحدهای مسکونی به حاشیه سودهای بالا عادت کرده‌اند. سرمایه‌گذاران مسکن از این به بعد نباید چندان به مختصات سودآوری مسکن، همچون گذشته فکر کنند چون در شرایط فعلی ساختار عرضه و تقاضا در بازار مسکن متفاوت از قبل شده است؛ بنابراین انتظار سودآوری، مشابه گذشته، غیرمنطقی است. البته سازندگان مسکن به تدریج به این باور رسیده‌اند که این بازار تغییر کرده است و انتظار خود را از حاشیه سود کاهش داده‌اند. علاوه بر این واقعیت تلخی که بخش مسکن به‌صورت مزمن از آن رنج می‌برد فقدان برخی نهادها یا کژکارکردی نهادهای موجود طی دهه‌های گذشته بوده است. به‌طوری که یا نهاد مورد نیاز برای توسعه مسکن، وجود نداشت یا اگر هم وجود داشت، با کارکرد مخدوش مواجه بود؛ مثلا وزارت راه و شهرسازی به جای سیاست‌گذاری، تصدیگری می‌کرده است. شهرداری به جای مدیریت شهر، تجارت شهر می‌کرده است. انبوه‌ساز به جای توسعه‌گری، پیمانکاری می‌کرده است و مواردی از این دست.

 

بر این اساس، حتی در دوره‌هایی که بخش قابل توجهی از توان اجرایی و مالی دولت مصروف طرح و پروژه‌ای در بخش مسکن شد، مشکلات این بخش مرتفع نشد؛ چراکه به جای پروسه اصلاحات نهادی، اجرای پروژه در کانون توجه بوده است. در چنین شرایطی، مدیری موفق‌تر قلمداد می‌شود که بتواند منابع مالی بیشتری را به بخش تحت مسوولیت خود تزریق و صرف نظر از نیاز کشور، ارزش افزوده بخش را افزایش دهد.

 

ردپای این مشکل در همه بخش‌های کشور قابل ملاحظه است. آیا برای همه سدها، پالایشگاه‌ها، پتروشیمی‌ها، ورزشگاه‌ها، کارخانه‌های تولید سیمان و فولاد و... بر اساس نیازسنجی کشور اقدام شده است؟ هرچند همه این صنایع برای کشور لازم است ولی اگر می‌خواهیم به توسعه برسیم باید منابع کمیاب‌مان را به‌صورت بهینه تخصیص دهیم.

 

براین اساس، نهادسازی و اصلاحات ساختاری در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت. البته نکته ای که نباید از آن غفلت کرد، زمانبر بودن راه‌اندازی و خصوصا توسعه اکثر نهادها است. برای روشن شدن موضوع، هنگامی که یک قرن قبل، نهاد ثبت احوال، فعالیت خود را آغاز کرد، سال‌ها و حتی دهه‌ها طول کشید تا به بالندگی و توسعه برسد، ولی هم اکنون حتی تصور یک ماه تعطیلی این نهاد ارزشمند نیز خارج از تصور است. این مساله درخصوص نهادها و ابزارهای مالی و اقتصادی مسکن نیز قابل ردیابی و مشاهده است.

 

این موضوع از این لحاظ حائز اهمیت است که گاه نقدهای غیرکارشناسی شنیده می‌شود که مثلا چرا عملکرد فلان نهاد مالی که وزارت راه و شهرسازی در پی راه‌اندازی و توسعه آن بوده، اندک است!؟

 

البته مباحث فوق به هیچ‌وجه به معنای عدم نیاز به ساخت‌وساز و عرضه مسکن نیست و بخش مسکن در دهه آتی، همچنان نیازمند تولید سالانه۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار واحد مسکونی است.  

 

مهم این است که ساخت‌وساز مسکن در راستای تامین نیازهای بازار مسکن برای خانه‌اولی‌ها، بافت‌های فرسوده و حاشیه‌نشین‌ها باشد. در واقع کشور ما از این به بعد، خیلی نیازمند افزایش موجودی مسکن نیست تقریبا مشابه وضعیتی که در بازار خودرو نیز حاکم است. در بازار خودرو با اشباع نسبی عرضه مواجه هستیم. بنابراین انتظار می‌رود به ازای ورود هر خودروی باکیفیت، یک خودروی بی‌کیفیت از بازار خارج شود.

 

همین انتظار را در بخش مسکن هم داریم. انتظار می‌رود به تدریج به ازای ساخت واحدهای مسکونی خوب، واحدهای مسکونی بد از بازار خارج شود. این مساله به اهمیت بافت‌های فرسوده اشاره دارد. در واقع تامین نیاز مسکن از انبوه‌سازی به بازآفرینی شهری انتقال یافته است. ضمن اینکه نمی‌توان از نقش دولت برای تامین مسکن اقشار کم‌درآمد چشم‌پوشی کرد. ساختار اقتصادی کشور، تقاضای مصرفی طبقه متوسط را برای خرید مسکن را تضعیف کرده و کم‌درآمدها را با شدت بیشتری محتاج حوایج ضروری کرده است.

 

  طول دوره انتظار برای تملک مسکن برخی از اقشار ضعیف جامعه به یک قرن رسیده است! در چنین شرایطی نمی‌‌توان تامین مسکن این اقشار را بر دوش بازار نهاد و به‌تبع، کمک دولت برای تامین مسکن دهک‌های ۱ تا ۳ جامعه اجتناب‌ناپذیر است. هرچند لزومی ندارد، مداخله یاد شده، در قالب مسکن ملکی باشد. بر همین اساس مسکن اجتماعی به‌عنوان برنامه محوری دولت برای تامین مسکن دهک‌های فرودست جامعه طراحی شد، هرچند قحطی حاد منابع، این برنامه را به محاق برده است. به نظر می‌رسد تامین مسکن اجتماعی در بافت‌های ناکارآمد شهری، مداخله بهینه دولت در بخش مسکن به شمار می‌رود؛ هرچند بدون حمایت نظام بانکی و سازمان برنامه و بودجه، ره به جایی نخواهد برد.

 



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: اخبار , خبر , نظام جدید مسکن , مسکن , واحد مسکونی , رشد اقتصاد , تورم , بازار مسکن , مسکن مهر ,
:: بازدید از این مطلب : 317
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

 



اخبار,اخبار اقتصادی,گوشت گوساله

به گزارش خبرآنلاین، در حالی که متوسط قیمت گوشت گوساله در تهران به طور متوسط بین 40 تا 42 هزار تومان در هر کیلوست، برندی خاص در تهران اقدام به فروش گوشت های تولیدی خود با قیمت 740 هزار تا 900 هزار تومان در هر کیلو می کند. این شرکت که سایتی اینترنتی نیز برای فروش محصولات خود داراست ، مدعی است که دام های تولیدی خود را شیر تغذیه می کند این شرکت مدعی است دام های پرورشی در این شرکت هر روزه صدای موسیقی را می شنوند و به هیچ روی دچار استرس نیستند.  

 

 آنها معتقدند استرس، موجب بدی مزه گوشت دام می شود و حتی در زمان ذبح نیز تدابیری برای بدون استرس بودن این دام ها اندیشیده می شود . گوشت لاکچری 740 تایک قدمی یک میلیون تومان در هر کیلو در حالی در بازار ایران عرصه می شود که بسیاری معتقدند قیمت متعارف گوشت نیز در ایران بالاست .

 

 پیش از این برخی نهادهای بین المللی پیش بینی کرده بودند طی یک دهه آینده بازار کالاهای مصرفی لاکچری در ایران رونقی خاص پیدا خواهد کرد .

 

 پیش تر بازار کالاهای لاکچری نظیر خودرو، در اوایل دهه نود رونق بسیاری در ایران یافته بود به طوری که ایران بازار مهمی برای خودروی گران قیمت پورشه در جهان محسوب می شد . کالاهای خاص و صاحب برند نیز در بازار ایران این روزها صاحب موقعیت شده اند به طوری که پیش تر انتشار خبری در خصوص فروش همبرگر 250 هزار تومانی در لواسان تعجب بسیاری را برانگیخت این در حالی است که این نوع همبرگر مشتریان خود را داراست.

منبع : بیتوته



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: اخبار , قیمت گوشت , گوشت در بازار تهران , قیمت گوشت در بازار تهران , خبر , ,
:: بازدید از این مطلب : 283
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

مرعشی:انتقادی که سرخوردگی اجتماعی ایجادکند بد است/حرف زیباکلام برای کناررفتن جهانگیری را قبول ندارم



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , مرعشس

 

قرار بود درباره «پشیمان» بودن یا نبودن از رأی‌دادن به روحانی با او صحبت کنیم. زبانش معمولا به شوخی باز است و گاهی جدی‌هایی را در بین همین شوخی‌ها مطرح می‌کند. آنجا که می‌گوید: «حتی اگر آقای روحانی آلزایمر بگیرد و همه اینها را یادش برود، ما یادمان نمی‌رود که آقای روحانی از آقای جلیلی بهتر است، روحانی از آقای رئیسی بهتر است».

 

سیدحسین مرعشی، عضو شورای مرکزی کارگزاران، یکپارچه دفاع بود و من سعی داشتم تا نقدهای وارد به روحانی را مطرح کنم. بااین‌حال آنچه می‌شنیدم بیشتر از جنس دفاعیاتی بود که در ایام انتخابات مردم را به مشارکت سیاسی دعوت کرد. حدودا ٤٥دقیقه از آن گفت‌وگو گذشته بود که با گفتن این جمله که «روحانی باید بماند و باید او را تقویت کنیم»، مصاحبه را به پایان برد، قرار بود عازم قم شود.

 

‌آقای مرعشی شما حساب توییتر دارید؟ 

بله. ولی دو پست بیشتر منتشر نکردم. 

 

‌چرا؟ 

حضور در فضای مجازی خیلی زمان می‌برد. من هم به اندازه کافی سرم شلوغ است. من تجربه سایت را هم دارم. برای اینکه حرفه‌ای شوید تا فالوئرهای خود را حفظ کنید، حتما باید مطلب ارائه بدهید و همین یک مقدار کار شما را مصنوعی می‌کند. 

 

‌سؤال را از این جهت پرسیدم که یک کاربر توییتر با توجه به برخی از خودانتقادی‌های مسئولان دولتی یا شهری در فضای توییتر نوشته بود: «خوب است که مسئولان مشکلات را در توییتر مطرح کنند و ما اینجا مشکلات را حل کنیم!» حکایت این روزهای ماست... . 

ببینید! مقداری این فضاها مصنوعی شده است. یک‌زماني مسئولی در این فضا اعلام موضع یا از این طریق با مردم ارتباط برقرار می‌کند، یا برنامه‌ای دارد و می‌خواهد سیاست‌های خود را با مردم در میان بگذارد، چنین حضوری خوب است. اما اینکه مطالب بیانگر توجیه جایگاه مسئول یا توجیه ضعف‌ها باشد، خوب نیست. 

 

‌این مقدمه از این جهت است که به نظر می‌رسد علاوه بر فضای مجازی و بخشی از فعالان مدنی، اجتماعی و سیاسی، مردم هم در شرایط فعلی دچار سرخوردگی شده‌اند. 

ببینید، فضای مجازی با همه محاسنی که دارد، همه پچ‌پچ‌های در منازل، خیابان‌ها، پارک‌ها و سینماها و کافی‌شاپ‌ها یا به تعبیر قدیمی قهوه‌خانه‌ها را با یک صدای فوق‌العاده رسا به جامعه منتقل می‌کند. اصولا ما عادت نکرده‌ایم وقتی دور هم جمع می‌شویم، پچ‌پچ‌هایمان مثبت باشد. خداوند هم می‌فرماید تعاونوا علی‌البر و تقوی. یعنی برای کاری خیر و پیشه تقوی تعاون و همکاری کنید، برای تجاوز و گناه دور هم جمع نشوید. فرض کنید اگر محیط مجازی به محیط مثبتی تبدیل می‌شد، چقدر برای کشور مفید بود. به نظرم در این مورد باید بیشتر با یکدیگر بحث کنیم. چون این اولین تمرین ملی ما در چنین فضاهایی است. بخش زیادی از این مسئله ریشه در مشکلات واقعی جامعه دارد. نمی‌خواهم بگویم که مشکلات وجود ندارد، بلکه وجود دارد و کاملا واقعی است. الان دخل و خرج عمده خانوارها در ایران با هم سازگار نیست.

 

قشر جوان و تحصیل‌کرده نمی‌توانند شغل پیدا کنند، تا چه رسد به اینکه بخواهند شغل مناسب پیدا کنند. حتی شغل نامناسب هم نمی‌توانند پیدا کنند. من خودم در این جامعه زندگی می‌کنم، زن و فرزند دارم و محل مراجعه بسیاری از دوستان و آشنایان و مردم عادی هستم و می‌بینم مردم با چه مشکلاتی مواجه هستند. بنابراین مشکلات کاملا واقعی است، اما راه‌حل‌هایی که ارائه می‌شود، غیرواقعی است! بنابراين ریشه فضای سرخوردگی را در مشکلات می‌دانم، اما سرخوردگی را پاسخ مناسب نمی‌دانم. یعنی فکر می‌کنم ما هیچ راهی جز کاشت بذر امید و کوچك‌شمردن مشکلات و اقدامات اساسی و جدی برای حل مشکلات نداریم. 

 

‌خب چه کسی قرار است مشکلات کشور را حل کند؟!  

وقتی آمریکا به افغانستان حمله کرد، در داخل فضایی ایجاد شده بود که برخی جوانان می‌گفتند فضای این کشور به نحوی تغییر پیدا می‌کند که فرزندان ما چند سال بعد باید برای کار و زندگی به افغانستان بروند. یا روزی صدام ساقط شد، همه فکر می‌کردند از فردای آن روز، عراق به چه کشور آرام و امن و دموکراتی تبدیل خواهد شد. اما واقعیت بعد از صدام هم واقعیت خوبی نبود. جنگ‌های داخلی عراق که منجر به ظهور پدیده‌ای به نام داعش شد. شیعیان، کردها و سنی‌ها نتوانستند همکاری کنند، چون تجربه همکاری نداشتند و زمان می‌برد تا این تجربه حاصل شود و هنوز هم حاصل نشده است. 

 

می‌خواهم بگویم ما باید به سمتی برویم که «واقعی» فکر کنیم. بله مشکلات داریم ولی راه‌حل مشکلات صرفا انتقادکردنی که منجر به سرخوردگی شود، نیست. انتقاد باید به نحوی باشد که پس از طرح آن راه‌حل ارائه شود. ما خودمان دولتی را روی کار آورده‌ایم، مگر چند ماه از استقرار دولت گذشته است؟ دولت اول روحانی معضلی به نام موضوع هسته‌ای ایران را حل کرد. امروز ترامپ در آمریکا تنها برجام را به چالش نکشیده است، بلکه کنفرانس آب‌وهوایی پاریس را هم به چالش کشیده و از یونسکو خارج می‌شود! درواقع هرچه پیمان بین‌المللی که در آن حضور داشته را به چالش کشیده است.

 

شما دیدید برای فرار از ماجرای «روس‌گیت» به لابی صهیونیست‌ها پناه برده و موضوع پایتختی قدس برای اسرائیل را اعلام کرده و با این اقدام خود تمام جهان اسلام و متحدان منطقه‌ای خود را علیه خودش شورانده است. فضا طوری است که حتی اگر عربستان هم پشت پرده موافقت کرده باشد، نمی‌تواند آن را اظهار کند. فرض کنید شخصی به نام ترامپ با این ویژگی‌ها سر کار آمده و برجام را هم به چالش کشیده است. فکر می‌کنید کار آقای روحانی ساده است؟ پاسخ منفی است. 

 

هدفم از بیان این موضوعات طرح این مسئله است که ما تا زمانی که در حال جداشدن از هم هستیم و به واگرایی دچار شویم، ضعیف می‌شویم. جامعه ضعیف، نیروهای سیاسی و جبهه‌های سیاسی ضعیف و متفرق نه می‌توانند برای خودشان کاری انجام دهند و نه برای مردم و نه برای کشورشان. 

 

زمانی که ما به هم کمک می‌کنیم تا مشکلات را حل کنیم و یکدیگر را تأیید می‌کنیم، در حال قوت‌گرفتن هستیم. ملت قوی می‌تواند مشکلات خود را حل کند. می‌خواهم این نقد را داشته باشم که در فضای سیاسی ایران نوعی از واگرایی در حال تبلیغ است. اینکه ما یک مجلس را تشکیل دهیم که نه به رئیس و هیئت‌رئیسه آن علاقه‌ای داشته باشیم و نه فراکسیون امید را حمایت کنیم، رئیس‌جمهوری را انتخاب می‌کنیم که خودمان منتقد آن شویم. از طرف دیگر شورای شهر و شهرداری را انتخاب کنیم، بعد به خاطر چند انتصاب که به مذاق ما خوش نیامده، به منتقد تبدیل شویم. اینها علامت‌های بسیار بدی است. 

 

‌شما نقد را علامت منفی می‌دانید؟! 

من نقد را منفی نمی‌دانم. نقدی را که منجر به سرخوردگی اجتماعی شود، حتما بد می‌دانم. 

 

‌خب این نقدها دو بخش است... . 

ببینید ما باید واگرایی را به هم‌گرایی تبدیل کنیم. الان مثلا گفته شده موقعیت آقای جهانگیری در دولت تضعیف شده؛ پس باید کناره‌گیری کند. خب اگر آقای جهانگیری کناره‌گیری کرد، چه کسی را داریم که به جای او در کنار آقای روحانی به رئیس‌جمهوری کمک کند. وقتی آقای زیباکلام این حرف را می‌زند، پیشنهادش چیست؟! آقای جهانگیری جدا شود، چه کسی نفع می‌برد؟ آقای روحانی یا جهانگیری یا دولت یا جبهه سیاسی ما؟ ما باید عادت کنیم که با هم همکاری کنیم. ما به همه اینها نیاز داریم. 

 

‌ببینید آقای مرعشی. 

اجازه بدهید. 

 

‌چرا نمی‌گذارید من حرف بزنم؟! 

اجازه بدهید این نکته را بگویم، بعد شما هم حرفتان را بزنید! 

 

‌از نظر من اصل موضوع مردم هستند. من زمان انتخابات هم خطاب به آقای روحانی گفته بودم، اگر شما در تحقق خواسته‌های مردم و حل مشکلات آنها کوتاهی کنید، من مدافع مردم و منتقد شما خواهم بود. اگر مشکلات کشور و مردم را اصل بدانیم و بخواهیم آنها را حل کنیم، مسیری که می‌خواهیم حرکت کنیم، مسیر هم‌گرایی خواهد بود. البته با حفظ طرح انتقادات. من معتقدم که آقای علیخانی در شورای شهر در اعمال مدیریت باید خیلی جدی باشد؛ ولی باید به یاد داشته باشد که موفقیت احتمالی آقای نجفی یا موفقیت‌نداشتن شورا نفعی برای مردم و ما به دنبال نخواهد داشت. 

 

من تأکید به همکاری و هم‌گرایی دارم. روحانی، واعظی، جهانگیری، علی لاریجانی و عارف باید مبنای خود را برای حل مشکلات کشور گذاشته و با هم همکاری کنند.  اینکه آخرین آمار می‌گوید قدرت خرید مردم بعد از ١٠ سال کاهش یافته است؛ درحالی‌که باید سالی چهار یا پنج درصد این وضعیت بهبود پیدا می‌کرد، اینها مشکلات واقعی کشور است و راه‌حل را هم باید در هم‌گرایی جست‌وجو کرد. اتفاقا باید منتقد واگرایی بود. چرا از اختلاف و واگرایی خوشمان می‌آید؟ 

 

‌من حرف بزنم؟! 

بله! 

‌ فضای مجازی انعکاس بخشی از فضای فکری جامعه است؛ اما در ازای آنچه در فضای مجازی و سطح عمومی مردم طرح می‌شود، پاسخی دریافت نمی‌شود یا پاسخ‌ها توجیه‌گونه است. مردم رأی دادند تا این رأی پشتوانه‌ای برای روحانی در مواجهه با مخالفان باشد که احتیاج به چانه‌زنی دارد؛ ولی این اتفاق نیفتاده است. روحانی در ایام انتخابات انتظارات را بالا برد و حالا در ایام بعد از انتخابات مواضعی را اتخاذ می‌کند که می‌خواهد جریان رقیب را با خود همراه کند. همراه‌کردن جریان رقیب می‌تواند بخشی از تاکتیک باشد؛ اما نه تا‌جایی‌که بدنه اجتماعی خود را از دست بدهد. 

من با بخشی از مطلب شما موافقم. اینکه ما رئیس‌جمهور را نقد کرده و آن را به کانال درست هدايت کنیم، اتفاق درستی است. اینکه در انتخابات بعضی از فضاها داغ می‌شود، بله می‌شود! اما آیا قبول دارید که بعضی از اختلاف‌‌نظرهای اساسی در کشور در ایام انتخابات بروز می‌کند و مردم باید با این اختلاف‌نظرها آشنا باشند. بخشی از فضای انتخابات نمایان‌شدن همین اختلافات سیاسی است؛ مثلا گروه‌هایی در کشور هستند که معتقدند مسیری که کره‌شمالی طی کرده، مسیر درستی است و حتی به حال کره‌شمالی غبطه می‌خورند که دیدید کره شاخ آمریکا را شکست.

 

بمب اتمی خود را آزمایش کرد. آمریکا هم هیچ کاری نتوانست بکند و حتی مجبور شد بگوید که بدون پیش‌شرط با آنها مذاکره می‌کند. این یک نوع تفکر و سبد سیاستی است. یک سبد سیاستی دیگر را ما ارائه کردیم. گفتیم دلیل ندارد که با دنیا وارد رقابت و درگیری و چالش بزرگ شویم. ما گفتیم ایران زمانی یک‌ودودهم درصد اقتصاد جهانی را دارا بود اما الان ٥٧صدم این درصد را دارا هستیم. ما معتقدیم کشمکش‌های جهانی و منطقه‌ای اولویت ما نیست. اولویت ما این است که مسائل داخلی خود را حل كنيم و سهممان از اقتصاد جهانی را که از دست دادیم، بازسازی کنیم. آمار و ارقام نشان می‌دهد که در ١٥ سال گذشته حجم اقتصاد جهانی دو برابر شده اما حجم اقتصاد ایران ٢٠ درصد رشد کرده است. اینها دو سبد سیاستی و دو استراتژی است که در ایام انتخابات در مقابل هم صف‌آرایی کردند.

 

سؤال اینجاست که اگر استراتژی دومی در انتخابات پیروز شد، به معنی این است که این برنامه‌ها بدون کم‌وکاست می‌تواند در کشور پیاده شود؟ ساختار قانون اساسی ما این موضوع را تأیید نمی‌کند. ساختار قانون اساسی طوری است که انتخاب رئیس‌جمهور و انتخاب نمایندگان مجلس و اعضای شوراها، تنها می‌تواند سطحی از سیاست‌ها را تحت‌ تأثیر قرار دهد و نمی‌تواند همه سیاست را تحت‌ تأثیر قرار دهد. این را اگر تا به حال به مردم نگفتیم، اشتباه کردیم. 

 

‌پس چرا در انتخابات طوری وانمود شد که در دور دوم آقای روحانی می‌خواهد معجزه شود! 

هرکس این کار را کرده باشد، اشتباه کرده است. 

 

‌پس شخص آقای روحانی اشتباه کرده است؟! وقتی می‌گوید به من رأی بدهید، رأی بالای شما باعث می‌شود من بعضی چیزها را تغییر دهم و تغییر نمی‌دهد.  

آقای روحانی خیلی چیزها را تغییر داده و تغییر می‌دهد. در انتخابات آقای قالیباف یا آقای رئیسی رقیب روحانی در قامت یک کاندیدا هستند. هر چیزی می‌توانند بهم بگویند و هیچ خط قرمزی در آنجا وجود ندارد. اما بعد از انتخابات دیگر طرف آقای روحانی، آقای رئیسی نیست. بلکه سیاست‌های کلانی است که ممکن است آقای روحانی منتقد آن سیاست‌های کلان هم باشد، ولی طبق قانون اساسی موظف است در چارچوب سیاست‌های کلان، کار کشور را به پیش ببرد. 

 

‌فکر نمی‌کنید این سوءاستفاده از افکار عمومی است؟ 

سوءاستفاده نیست. رئیس‌جمهوری نمی‌تواند همه محدودیت‌ها را برای مردم توضیح دهد. من یک خاطره نقل کنم. در پایان دوره دوم ریاست‌جمهوری آقای هاشمی، می‌خواستیم کاری کنیم که آقای هاشمی یک بار دیگر کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری شود. من و آقای هاشمی از افتتاح یک پروژه تحقیقاتی از کرج باز می‌گشتیم. آقای هاشمی به من گفت که چرا تو هم این حرف را در یک جایی زدی؟ بعد گفت اگر به معنای قهر با نظام تلقی نمی‌شد، حتی در دور دوم کاندیدا نمی‌شدم. رئیس‌جمهور باید به مردم قول‌هایی بدهد که همه آن قول‌ها در اختیار خودش نیست. الان یکی از موضوعات سیاست خارجی ما همین مسئله خانم زاغری است. انگلیس می‌گوید چون ایشان انگلیسی است باید آزاد شود. قوه ‌قضائیه هم می‌گوید او چون ایرانی است باید محاکمه شود. الان قوه ‌قضائیه و دولت ما به لحاظ قانون اساسی حق دارند. دولت نمی‌تواند از ابزار سیاستی مهمی به‌عنوان سیاست‌های قضائی در سیاست خارجی خود بهره نبرد. ولی عملا ممکن است که بهره نبرد. اینها پیچیدگی‌هایی است که سیاست‌مدار عمیقی که به فکر آینده ایران باشد نمی‌تواند از کنار این مشکلات عبور کند. بلکه باید حتما با حفظ همه اصول و رعایت همه حرمت‌ها صحنه سیاست را اداره کند. 

 

‌ببینید قرار نبود کار خیلی بزرگی صورت بگیرد. مثلا همین بحث کابینه، بخشی از بدنه رأی‌دهنده به روحانی همین جوانان و دانشجویان بودند.  

کابینه خوبی شده! 

 

‌از نظر شما کابینه خوبی شده! 

الان شما به کدام انتقاد دارید؟ 

 

‌من نمی‌خواهم وارد جزئیات بحث کابینه شوم. اما مثلا در مورد وزیر علوم به نظر می‌رسید باید انتخابی باشد که بتواند نظر بدنه رأی‌دهنده را تأمین کند. عملا این اتفاق نیفتاد. 

می‌دانید که همین الان که من در خدمت شما هستم، دوستانی که با وزارت علوم آشنایی دارند، از روند مدیریتی آقای غلامی در وزارت علوم بسیار راضی هستند. می‌گویند هم انتصابات خوبی داشته و هم در جهت اقناع فضای دانشجویی گام برمی‌دارد. 

 

‌بله اقناع داریم تا اقناع! 

اقناع نه اینکه بخواهند توجیه کنند. اقناعی که بچه‌ها قانع می‌شوند که (تغییرات) خوب است. 

 

‌شما همین روز دانشجو را فرض بگیرید. یک‌سری از برنامه‌ها اجازه برگزاری پیدا نکردند. 

ولی خیلی از برنامه‌ها هم اجرا شد. بعد از چند سال برای اولین‌بار آقای رضا خاتمی و شکوری‌راد و جلایی‌پور توانستند بروند دانشگاه. 

 

‌اینها که کف مطالبات است آقای مرعشی! 

به آقای بهزاد نبوی اجازه دادند در دانشگاه تهران سخنرانی کند و خودش نرفت. 

 

‌اینکه بگویم رضا خاتمی رفته دانشگاه صحبت کرده که کف مطالبه است! اگر نمی‌رفت باید می‌گفتیم چرا نرفته است. این یک مهره از تسبیحی است که روحانی وعده‌اش را داده است. 

من که چیزی گیرم نیامده است، آمده؟! 

 

‌خیر! 

من که مسئولیتی نگرفتم. به شما می‌گویم، با همه اشکالاتی که وارد است، ما هیچ راهی جز اینکه با نشاط در عرصه سیاسی حضور داشته باشیم و با اراده بسیار جدی، یکی‌یکی مشکلات کشور را در دستور قرار بدهیم و حل کنیم، نداریم. 

 

‌ببینید، بخشی از نقد به معنای مخالفت نیست. 

متوجه هستم. 

 

‌بخشی از نقد به معنی پشیمانی نیست، اشکالی را که می‌بیند منعکس می‌کند. 

با همه انتقاداتی که ممکن است به آقای روحانی وجود داشته باشد، امروز حضور آقای روحانی برای مردم ایران و برای جبهه سیاسی اصلاح‌طلبان یک فرصت است. 

 

‌ببینید ما یک فرصت چهارساله را از سر گذرانده‌ایم. 

امروز دولتی داریم که می‌تواند در منطقه متشنج خاورمیانه از گفت‌وگو و تعامل سازنده در منطقه و جهان حرف بزند. آقای ترامپ از کنفرانس پاریس و یونسکو خارج شده، ولی از برجام خارج نشده است. این موضوع را به کنگره محول کرد، کنگره‌ای که مهلت قانونی‌اش برای تصمیم‌گیری دراین‌باره به پایان رسیده و تصمیم نگرفته است. انگار نمی‌خواهیم چنین مسائلی را ببینیم. نمی‌خواهیم ببینیم که امروز در خاورمیانه مسئله کردستان به‌عنوان موضوعی که می‌توانست به آشوب‌های زیادی بینجامد. طرف کمتر از یک ماه جمع شد. این را نمی‌خواهیم ببینیم. 

 

‌جمع‌کردن مسئله کردستان ربطی به دولت نداشت، سیاست کلان بود. 

اشکالی ندارد. ما چه در سطح منطقه‌ای و چه در سطح بین‌المللی دستاوردهای مهمی داریم. این‌گونه نیست که روحانی در این دستاوردها نقشی نداشته یا نقش کوچکی داشته است. امروز دولت داعش و نه تفکر آن جمع شده است. 

 

‌این البته همراهی دولت بود با بخشی از سیاست‌های بيرون از دولت.

فرقی نمی‌کند. بخشی از کلان کشور همین دولت است. 

 

‌ببینید آقای مرعشی، بخشی از سیاست خارجی شاید حل شده باشد و البته با هماهنگی، اما حرف ما درمورد موضوعات مرتبط با سیاست داخلی است. 

در سیاست داخلی امروز دولت شما تصمیم گرفته است ٥٠ درصد یارانه را حذف کند. فکر می‌کنید این تصمیم کوچکی است. این دولت اراده داشته و چنین تصمیم مهمی را گرفته است. 

 

‌خب چنین تصمیمی را با تبعات آن چطور می‌خواهد اجرا کند؟ 

ببینید، واقعیت این است که دولت در اقتصاد گام‌هایی را برداشته است، البته من اگر باشم قوی‌تر از این اداره می‌کنم، اما حرفم این است.

‌مردم چهار سال را با رکود سپری کردند. در سیاست داخلی اتفاقی نیفتاده، آن هم با این توجیه که من ویرانه تحویل گرفتم. در چهار سال دوم هر قدر هم که آثار ویرانه‌ها باقی مانده باشد، مردم دیگر نمی‌پذیرند.

 

من با شما همراهم، ولی موضوعی که دوستان ما به آن می‌پردازند اینها نیست، مثلا اگر آقای جهانگیری و روحانی با هم دچار اختلاف شوند، این رشد اتفاق می‌افتد؟ 

‌اتفاقا موضوع این است که چرا یک فردی مثل جهانگیری که در مناظره‌ها توانست جوری ظاهر شود که همه به‌عنوان یک ظرفیت به آن نگاه کنند، بعد از انتخابات نقش او به‌لحاظ تأثیرگذاری در تصمیم‌سازی‌ها، نه به‌لحاظ ایفای نقش در کسوت معاون‌اولی، کم‌رنگ شده است. درمقابل یک‌سری چهره‌های نزدیک به رئیس‌جمهور از یک جریانی بالا آمدند. چرا چهره‌هایی که در حاشیه امن سیاست بودند، اینها در حلقه اول دولت قرار می‌گیرند؟ 

‌وضعیت به این غلظتی که شما گفتید، نیست! من فرض می‌کنم که روحانی در تاکتیک‌های انتخابی خود دچار اشتباه شد، ولی فاصله‌گرفتن اصلاح‌طلبان و عدم حمایت قاطع اصلاح‌طلبان از روحانی و نجفی یا از شورا یا از فراکسیون امید، خطایی راهبردی است. من می‌خواهم دو حادثه تاریخی را برای شما تحلیل کنم.

 

یکی درباره نهضت ملی‌شدن نفت است. هم آقای کاشانی اشتباهاتی داشت و هم آقای مصدق. اشتباهات آنها تاکتیکی بود؛ مثلا درباره اینکه به حزب توده چقدر فرصت کار داده شود، این از اشتباهات تاکتیکی مصدق از نظر من است. چون حزب توده مذهبی‌ها را ترساند. مردم در ٣٠ تیر، ١٣٣١ قوام را مأمور تشکیل کابینه می‌کنند؛ یعنی دولت مصدق پایان می‌پذیرد. ظرف چند ساعت با قیام مردمی ٣٠تیر دربار عقب‌نشینی می‌کند و مصدق دوباره نخست‌وزیر ایران می‌شود. ١٣ ماه بعد، وقتی که اردشیر زاهدی و با کمک عده‌ای در داخل و خارج کودتا می‌کند، مردم پشت‌سر نخست‌وزیر نمی‌آیند؛ حتما انتقاداتی داشتند. وقتی نخست‌وزیر مستقر خود را حمایت نکردند، نتیجه آن دیکتاتوری مجدد شاه، تعطیلی قانون اساسی و بازگشت فضای بسته سیاسی شد. این یک تجربه شد. من نمی‌خواهم آقای روحانی را تقدیس کنم و بگویم روحانی اشتباه ندارد. 

 

هر فاصله‌ای که روحانی از جبهه متحد پشت‌سر خود بگیرد، هم به خودش، هم به ما و هم به کشور ضربه می‌زند. می‌خواهم بگویم با فرض اینکه روحانی اشتباه می‌کند، ما نباید اشتباه کنیم. چون اشتباه ما در کنار اشتباهات احتمالی روحانی همه به یک کل ضربه می‌زند. کشور و جبهه اصلاحات را آسيب مي‌زند. 

 

‌برای این همراهی دستاورد لازم است. 

ما برای همراهی فهم می‌خواهیم؛ دستاورد پیشکش. ما باید فهم ضرورت‌ها را داشته باشم. 

 

‌این فهم را مردم در ٨٨ و ٩٢ و ٩٦ نشان دادند. 

مردم فهم دارند. نمی‌خواهم بگویم ندارند، بلکه می‌خواهم بر آن تأکید کنم. ما باید بر داشتن فهم تأکید کنیم. 

 

‌تا کی باید... 

تا وقتی که کشور را به دست رقيب بدهیم. 

 

‌تا کی قرار است مردم را با حضور آلترناتیوها بترسانیم. وقتی روحانی می‌آید ولی تغییراتی که باید اتفاق نمی‌افتد، چه فرقی می‌کند که چه کسی رئیس‌جمهور باشد. 

حتی اگر آقای روحانی آلزایمر بگیرد و همه اینها را یادش برود، ما یادمان نمی‌رود که آقای روحانی از آقای جلیلی بهتر است، روحانی از آقای رئیسی بهتر است. 

 

‌در چه شرایطی؟ 

همین شرایط. 

 

‌شرایطی که هیچ اتفاقی نمی‌افتد و وعده‌ها محقق نمی‌شود؟ 

کلیاتی به نام ایران حفظ می‌شود. شما در نظر بگیرید اگر قرار بود در مقابل آتش‌افروزی‌های ترامپ ما هم مقابله می‌کردیم، به چه وضعی دچار می‌شدیم. حفظ ایران، مردم، امنیت و آرامش و تلاش برای حل مشکلات مردم برای ما اصل است. این منوط به حضور سیاسی ما در کشور است. تجربه تاریخی بعدی را نگذاشتید طرح کنم. می‌خواهم به اول انقلاب و استعفای نابه‌جای آقای بازرگان بازگردم. شما فکر می‌کنید آقای بازرگان استعفا داد که از سیاست کناره‌گیری کند؟ خیر. آقای بازرگان استعفا داد که دو سال بعد یا چند سال بعد با قدرت بیشتری به عرصه سیاسی بازگردد و اشتباه کرد. بازرگان در سخت‌ترین شرایط کشور نباید استعفا می‌داد. 

آن استعفا شاید بهترین تصمیم در آن شرایط بود تا بازرگان مخالفت خود را ابراز کند.

 

پس چرا سیاست را ترک نکرد. پس چرا بیانیه داد؟ 

‌باید اکت سیاسی خود را نشان می‌داد. 

 

آدم سیاسی که استعفا بدهد، تأثیرگذاری‌اش از بین می‌رود. 

‌استعفا خودش یک اکت سیاسی است. در شرایطی که امکان عمل را از شما گرفته‌اند. 

استعفایی مفید است که از اثر آن از بودن و ماندن بیشتر باشد. 

 

‌فکر می‌کنید اصلا اجازه این که بازرگان منویات خود را در آن شرایط پی بگیرد، داده می‌شد؟ 

استعفای آقای بازرگان به‌لحاظ سیاسی، استعفای خیلی بدی بود؛ استعفایی که از بودن اثر آن کمتر باشد، خوب نیست. بازرگان اگر می‌ماند و وارد گفت‌وگو می‌شد، مسئله گروگان‌ها ٤٤٤ روز طول نمی‌کشید. 

 

‌وقتی اراده‌ای برای حل نبود و موضوع از دست دولت خارج شده بود؟ 

ببینید در سیاست نازک‌خیالی و رنجش جایگاهی ندارد. ما سیاست‌مدارانی لازم داریم که در سخت‌ترین شرایط در صحنه می‌مانند، تأثیرگذارند و بن‌بست‌ها را می‌شکنند. 

 

‌الان آقای روحانی بن‌بستی را می‌شکند؟ 

بله. 

 

‌چه بن‌بستی دقیقا؟ 

روحانی امروز نماینده جبهه میانی کشور است. امروز نماینده اصلاح‌طلبان است، حتی اگر یادش رفته باشد که نماینده اصلاح‌طلبان است. اما ما یادمان نمی‌رود که او نماینده اصلاح‌طلبان است. روحانی حضورش در رأس دولت جمهوری اسلامی، حضورش در کنار مقام معظم رهبری، تعدیل‌کننده سیاست‌هاست. 

 

‌خود آقای روحانی هم در حال تعدیل‌شدن است! 

خیر. او پیش‌برنده سیاست‌های خردورزانه کشور است. هم باید بماند و هم باید او را تقویت کنیم.

 

شرق



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: خبار , خبر , خبر ورز , مرعشی , زیبا کلام , جهانگیری , روحانی , توییتر ,
:: بازدید از این مطلب : 268
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

 



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,امانوئل مکرون

به گزارش ایسنا، سفیر کشورمان در این دیدار با اشاره به روابط دیرینه ایران و فرانسه و تحولات مثبت در روابط دو کشور از جمله توسعه همکاری‌های سیاسی،اقتصادی و فرهنگی و علمی بعد از برجام گفت: به دنبال سفر  دکتر روحانی به پاریس و اجرای اسناد همکاری امضاء شده در سفر مذکور زمینه برای برداشتن گام‌های بلند در زمینه ارتقای مناسبات جمهوری اسلامی ایران و فرانسه مهیا است.

 

دلفی با تشریح مواضع کشورمان در قبال تحولات منطقه خاطرنشان کرد :جمهوری اسلامی ایران بر حل مسائل منطقه از طریق گفتگو تاکید داشته و با هر گونه تحمیل و مداخله خارجی مخالف است.

 

سفیر کشورمان با اشاره به روند مثبت رایزنی‌های دو کشور در خصوص مسائل منطقه‌ای،آثار  این رایزنی‌ها در کمک به تقویت صلح و ثبات در منطقه را مورد تاکید قرار داد.

 

رییس جمهور فرانسه در این دیدار با تاکید بر اراده این کشور در زمینه ایجاد روابط متعادل با جمهوری اسلامی ایران افزود: فرانسه به دنبال یک دیالوگ و روابط سازنده با ایران است.

 

امانوئل ماکرون با اشاره به سیاست فرانسه در زمینه حفظ و اجرای موافقتنامه هسته‌ای گفت : برجام مبنای همکاری ما با ایران بوده و قابل تغییر نیست.

 

وی با اشاره به سیاست خارجی فرانسه مبنی بر گفتگو با همه طرفها تاکید کرد: فرانسه مایل به گفتگو با ایران در خصوص تحولات  منطقه‌ای بوده و از روابط خوب بین وزارتخانه‌های دو کشور خرسند هستند.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: ابوالقاسم دلفی , سفیر ایران در فرانسه , اخبار , خبر , خبر روز , فرانسه , سیاست خارجی ,
:: بازدید از این مطلب : 262
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

 



چای گل بامیه،خواص چای گل بامیه

چای گل بامیه یک چای گیاهی است که با دم کشیدن گیاه گل بامیه در آب جوش درست می‌شود

 

 چای گل بامیه یک چای گیاهی است که با دم کشیدن گیاه گل بامیه در آب جوش درست می‌شود. چای گل بامیه مشابه چای کرن بری طعمی ترش دارد که می‌توانید آن را هم بصورت گرم و هم به صورت سرد بنوشید.
 
تحقیقات انجام شده پرده از خواص چای گل بامیه برداشته و نشان داده که این نوشیدنی مفید می‌تواند فشار خون را کاهش بدهد، با باکتری‌ها مبارزه کند و حتی منجر به کاهش وزن شود. در این مطلب به 8 فایده‌ی نوشیدن چای گل بامیه اشاره می‌کنیم.
 
 ۱. غنی از آنتی اکسیدان
آنتی اکسیدان‌ها مولکول‌هایی هستند که با ترکیباتی به نام رادیکال‌های آزاد می‌جنگند و مانع آسیب آنها به سلول‌ها می‌شوند. چای گل بامیه سرشار از آنتی اکسیدان‌های قوی است و به همین علت می‌تواند به پیشگیری از آسیب و بیماری‌های ناشی از ایجاد رادیکال‌های آزاد کمک کند. در مطالعه‌ای روی موش‌ها، عصاره‌ی گل بامیه موجب افزایش آنزیم‌های آنتی اکسیدانی و کاهش تاثیرات مضر رادیکال‌های آزاد تا حدود 92 درصد شده بود. مطالعه‌ای دیگر نیز یافته‌های مشابهی ارائه داد و معلوم شد بخش‌هایی از گیاه گل بامیه مانند برگ‌ها، دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی هستند.

۲. کاهش فشار خون
یکی از مهمترین و شناخته شده‌ترین خواص چای گل بامیه، قابلیت آن در کاهش فشار خون است. فشار خون بالا به مرور زمان می‌تواند فشار زیادی به قلب وارد کرده و موجب ضعف آن شود. فشار خون بالا موجب افزایش ریسک بیماری‌های قلبی نیز می‌شود. مطالعات گوناگونی دریافته‌اند چای گل بامیه می‌تواند هم فشار خون سیستولیک و هم فشار خون دیاستولیک را پایین بیاورد. در مطالعه‌ای به 65 فرد دچار فشار خون بالا، چای گل بامیه یا دارونما داده شد. بعد از ۶ هفته، آنهایی که چای گل بامیه نوشیده بودند، نسبت به افرادی که دارونما مصرف کرده بودند کاهش قابل توجهی در فشار خون سیستولیک داشتند.

هر چند چای گل بامیه می‌تواند راهی بی‌خطر و طبیعی برای کاهش فشار خون بالا باشد، اما مصرف آن به افرادی که  هيدروكلروتيازيد، دارویی که برای درمان فشار خون بالا تجویز می‌شود، مصرف می‌کنند توصیه نمی‌شود زیرا ممکن است با این دارو تداخل ایجاد کند.

 

۳. کاهش چربی خون
برخی مطالعات دریافته‌اند که چای گل بامیه علاوه بر کاهش فشار خون، می‌تواند سطح چربی خون را نیز که ریسک فاکتور دیگری برای بیماری‌های قلبی است پایین بیاورد. در مطالعه‌ای 60 فرد مبتلا به دیابت، چای گل بامیه یا چای سیاه نوشیدند. بعد از یک ماه، آنهایی که چای گل بامیه نوشیده بودند، سطح کلسترول HDL شان بالا رفته و کلسترول کلی و کلسترول بد یا همان LDL خون‌شان کاهش یافته بود.

اما بیشتر مطالعات اینگونه نتیجه گرفته‌اند که فواید نوشیدن چای گل بامیه برای کاهش چربی خون، محدود به افرادی می‌شود که دچار بیماری‌های خاصی چون دیابت یا سندرم متابولیک هستند.

۴. تقویت سلامت کبد
کبد شما عملکردهای بسیار مهمی را در بدن به عهده دارد؛ از تولید پروتئین گرفته تا ترشح زرداب برای تجزیه‌ی چربی. مطالعات انجام شده نشان داده که چای گل بامیه می‌تواند سلامت کبد را بهبود بخشیده و به عملکرد موثر آن کمک کند. پژوهشی که روی 19 فرد دچار اضافه وزن انجام شد دریافت مصرف عصاره‌ی گل بامیه به مدت 12 هفته می‌تواند استئاتوز کبدی را بهبود بدهد. استئاتوز کبدی در اثر تجمع چربی در کبد ایجاد شده که می‌تواند منجر به نارسایی کبد شود.

 

چای گل بامیه،خواص چای گل بامیهیکی از مهمترین و شناخته شده‌ترین خواص چای گل بامیه، قابلیت آن در کاهش فشار خون است


5. کمک به کاهش وزن
مطالعات گوناگونی نشان داده‌اند که چی گل بامیه می‌تواند به کاهش وزن کمک کرده و با چاقی مبارزه کند. آزمایشی که روی 36 فرد دچار اضافه وزن انجام شد نشان داد بعد از 12 هفته، عصاره‌ی گل بامیه توانسته بود از وزن بدن، چربی بدن، شاخص توده‌ی بدنی و نسبت سایز لگن به درو کمر، کم کند.

۶. حاوی ترکیباتی است که می‌تواند به پیشگیری از سرطان کمک کند
گل بامیه سرشار از پلی فنول‌هاست که ترکیباتی هستند با خاصیت ضد سرطانی قوی. مطالعات نشان داده عصاره‌ی گل بامیه، تاثیرات بالقوه‌ روی سلول‌های سرطانی دارد؛ یعنی می‌تواند رشد آنها را مختل کرده و از تهاجم سلول‌های سرطانی کم کند. ضمنا معلوم شده که عصاره‌ی گل بامیه می‌تواند سلول‌های سرطانی معده را تا حدود 52 درصد مهار کند.

۷. مبارزه با باکتری‌ها
باکتری‌ها میکروارگانیسم‌های مجزایی هستند که می‌توانند موجب عفونت‌های زیادی بشوند، از برونشیت گرفته تا ذات الریه و عفونت‌های سیستم ادراری. گل بامیه علاوه بر خواص آنتی اکسیدانی و ضد سرطانی می‌تواند با عفونت‌های باکتریایی نیز مبارزه کند.

۸. یک چایی خوش طعم که راحت هم درست می‌شود
چای گل بامیه علاوه بر فوایدی که برای سلامتی شما دارد، خوش طعم بوده و بدون دردسر به راحتی در خانه تهیه می‌شود. کافیست کمی از گل‌های خشک شده‌ی بامیه را در قوری ریخته و روی آن آب جوش بریزید و بگذارید 5 دقیقه دم بکشد. اگر دوست دارید می‌توانید با کمی عسل آن را شیرین کنید و بنوشید.

 

منبع: bartarinha.ir



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: چای گل بامیه , آنتی اکسیدان , فشار خون , چربی خون , کبد , کاهش وزن , مبارزه با باکتری ها , دمنوش , داروی گیاهی , طب سنتی ,
:: بازدید از این مطلب : 242
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

 



علایم عفونت ادراری, عفونت ادراری در کودکان

دیابت کنترل نشده یکی از علل بروز عفونت دستگاه ادراری است

 

دستگاه ادراری انسان به گونه ای شکل گرفته است که باکتری ها را دور نگه دارد، اما سدهای دفاعی آن می توانند فرو بریزند. زمانی که این اتفاق رخ دهد، باکتری ها می توانند رشد کرده و به سرعت تکثیر شوند که به شکل گیری عفونت منجر می شود.

اگر تجربه ابتلا به عفونت دستگاه ادراری را داشته باشید، با احساس سوزشی آزاردهنده و نیاز مکرر به دفع ادرار آشنا هستید، و احتمالا هر کاری انجام می دهید تا بار دیگر چنین تجربه ای نداشته باشید.

 

بنابر گزارش بنیاد ملی کلیه آمریکا، از هر پنج زن، یک نفر از آنها عفونت دستگاه ادراری را در برهه ای از نزدگی خود تجربه می کند. در شرایطی که مردان نیز می توانند به این شرایط مبتلا شوند، احتمال ابتلای زنان به عفونت دستگاه ادراری بسیار بیشتر است. زنان از مجرای پیشاب کوتاه‌تری نسبت به مردان برخوردار هستند، که عبور باکتری های مسبب عفونت دستگاه ادراری و حمله به مثانه را بسیار آسان می سازد.

 

دستگاه ادراری انسان به گونه ای شکل گرفته است که باکتری ها را دور نگه دارد، اما سدهای دفاعی آن می توانند فرو بریزند. زمانی که این اتفاق رخ دهد، باکتری ها می توانند رشد کرده و به سرعت تکثیر شوند که به شکل گیری عفونت منجر می شود. در ادامه با برخی از شایع‌ترین دلایل عفونت های دستگاه ادراری بیشتر آشنا می شویم.

 

رابطه جنسی

رابطه جنسی یکی از دلایل اصلی ابتلا به عفونت دستگاه ادراری در زنان محسوب می شود، زیرا می تواند موجب انتقال باکتری ها از قسمت هایی مانند روده یا واژن به مجرای پیشاب شود. برای کاهش خطر ابتلا به عفونت دستگاه ادراری، طی 30 دقیقه پس از رابطه جنسی دفع ادرار را انجام دهید. توصیه معمول مبنی بر شستشوی اندام تناسلی بلافاصله پیش و پس از رابطه جنسی را نیز نادیده بگیرید، زیرا این کار می تواند موجب ایجاد تغییر در جمعیت باکتریایی شود و خطرات عفونت دستگاه ادراری را افزایش دهد.

 

یبوست

شما می توانید مدفوع خود را یکی از مقصران ابتلا به عفونت دستگاه ادراری بدانید. ابتلا به یبوست تخلیه مثانه به روش درست را دشوار می سازد، که به معنای آن است باکتری های باقیمانده زمان زیادی برای رشد و تکثیر و در نتیجه ایجاد عفونت دارند. از سوی دیگر، اسهال یا بی اختیاری دفع مدفوع نیز می توانند خطر ابتلا به عفونت دستگاه ادراری را افزایش دهند، زیرا باکتری ها از مدفوع شل می توانند به راحتی مسیر خود به سمت واژن و مجرای پیشاب را طی کنند.

 

دیابت کنترل نشده

هنگامی که قند خون بالا است، قند اضافی از طریق ادرار دفع می شود. این شرایط محیطی مطلوب برای رشد بیش از اندازه باکتری ها و به طور بالقوه شرایطی که تمایلی به تجربه آن ندارید، یعنی عفونت دستگاه ادراری را فراهم می کند. البته تا زمانی که به دیابت مبتلا نباشید، علاقه شما به مصرف خوراکی های شیرین، خطر ابتلا به عفونت دستگاه ادراری را افزایش نمی دهد.

 

علایم عفونت ادراری, عفونت ادراری در کودکان

سنگ کلیه می تواند خطر ابتلا به عفونت دستگاه ادراری را افزایش دهد

 

نگه داشتن ادرار

اگر نیاز به دفع ادرار دارید، این کار را انجام دهید. نگه داشتن ادرار برای شش ساعت یا بیشتر می تواند احتمال ابتلا به عفونت دستگاه ادراری را افزایش دهد، زیرا باکتری های حاضر در مثانه زمان زیادی برای رشد و تکثیر دارند.

 

کم آبی بدن

مصرف آب فراوان نه تنها تشنگی را برطرف می کند، بلکه احتمال ابتلا به عفونت دستگاه ادراری را نیز به ویژه در ماه های گرم تابستان، زمانی که بسیاری از ما به میزان کافی آب مصرف نمی کنیم را کاهش می دهد. با نوشیدن آب فراوان به تخلیه باکتری هایی از بدن کمک می کنید که می توانند موجب عفونت دستگاه ادراری شوند.

 

استفاده از محصولات ضد بارداری

استفاده از داروهای ضد بارداری می تواند به ایجاد تغییر هورمونی منجر شود، که تغییر در باکتری های عادی حاضر در واژن را به همراه داشته و این شرایط می تواند احتمال ابتلا به عفونت دستگاه ادراری را افزایش دهد. استفاده از گزینه های دیگر ضد بارداری مانند اسپرم کش ها نیز می تواند احتمال ابتلا به این نوع عفونت را افزایش دهد.

 

محصولات مخصوص بانوان

نوارهای بهداشتی و تامپون های کثیف مکانی مطلوب برای رشد و تکثیر آسان باکتری ها هستند. از این رو، تعویض مکرر آنها برای پیشگیری از ابتلا به عفونت دستگاه ادراری هنگام دوره های قاعدگی بهترین گزینه است. همچنین، استفاده از زیرپوش های نخی از رطوبت بیش از اندازه که موجب رشد باکتری ها می شود، پیشگیری می کند.

 

سنگ کلیه

سنگ کلیه که به واسطه تجمع رسوبات مواد معدنی شکل می گیرد، می تواند خطر ابتلا به عفونت دستگاه ادراری را افزایش دهد، زیرا آنها می توانند موجب انسداد در مجرای ادرار و بازگشت آن شوند، که زمان زیادی را برای رشد و تکثیر در اختیار باکتری ها قرار می دهد.

 

منبع:asriran.com



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: سلامت , عفونت دستگاه ادراری , ادرار , عفونت ادرار , دیابت , رابطه جنسی , یبوست , مدفوع , نگه داشتن ادرار , کم آبی بدن , سنگ کلیه ,
:: بازدید از این مطلب : 270
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

 



زمان مناسب ورزش کردن

حداقل دو ساعت قبل از رفتن به رختخواب و یا حتی بیشتر ورزش نکنید‎

 

در بسیاری از مطالعات سعی شده بهترین زمان ورزش در روز را مشخص کنند اما اکثر این مطالعات مربوط به ورزشکاران حرفه ای بوده است.

 

برای ایجاد یک تناسب اندام کلی، هر زمان از روز که شما بتوانید ورزش کنید و برای شما راحت باشد، خوب است. در حقیقت بهترین زمان ورزش وقتی است که بتوانید آن را پیوسته و مداوم انجام دهید. چراکه تناسب اندام ناشی از ورزش منظم و مداوم است.

 

اگر شما یک فرد سحرخیز هستید که انرژی تان تا ساعت ۳ بعدازظهر به پایان می رسد بهتر است روزتان را با ورزش آغاز نمایید. اگر دوست دارید انفرادی ورزش کنید بهتر است زمانی که سالن ورزش خلوت است را انتخاب نمایید یا در منزل ورزش کنید.

 

حتی می توانید مدت ورزش روزانه تان را به سه بخش ۱۰ دقیقه ای تقسیم کنید. به عنوان مثال با پارک کردن خودروتان در فاصله دورتر از محل کار، ۱۰ دقیقه پیاده روی کنید، در زمان ناهار ۱۰ دقیقه ورزش پشت میزی داشته باشید، و موقع رفتن هم ۱۰ دقیقه تا خودروتان پیاده روید.

 

تنها نکته اینجاست که حدالامکان نزدیک به زمان به رختخواب رفتن تان ورزش نکنید چراکه مانع از به خواب رفتن خوب شما می شود. حداقل دو ساعت قبل از رفتن به رختخواب و یا حتی بیشتر ورزش نکنید.

 

منبع: مهر

 



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: ورزش , زیبایی اندام , ورزش روزانه , وقت مناسب ورزش ,
:: بازدید از این مطلب : 290
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

 

  


:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: روزنامه , صفحه نخست روزنامه28آذر96 , رونامه امروز , اخبار , روزنامه 28 آذر96 , روزنامه چهارشنبه 28آذر ,
:: بازدید از این مطلب : 303
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

 



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز،دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا روز دوشنبه پس از انتشار  راهبرد جدید امنیت ملی آمریکا ایران را به انحراف از برجام متهم کرد.

این در حالی است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی  تاکنون 9 بار پایبندی ایران به برجام را تایید کرده است.

 

وی گفت: رهبران پیشین آمریکا توافق بدی را با ایران امضاء کردند و من اجازه نمی‌دهم که ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد.

به گزارش ایسنا،مقامات کشورمان همواره با رد ادعاهای بی‌اساس آمریکا و غرب بر صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای تاکید کرده‌اند.

ترامپ مدعی شد که حاضر نشده است تا پایبندی ایران به برجام را تایید کند زیرا ایران از برجام منحرف شده است.

 

وی افزود : من همچنین مقدمات تحریم سپاه پاسداران را فراهم کردم.

 

به گزارش ایسنا در سند راهبرد امنیت ملی آمریکا که روز دوشنبه منتشر شد در جملاتی خصمانه ایران یک بازیگر بدنهاد و سرکش در منطقه توصیف شده است.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: ترامپ , برجام , آمریکا , توافق هسته ای , رییس جمهور آمریکا , اخبار روز , خبر ,
:: بازدید از این مطلب : 229
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

فائزه هاشمی رفسنجانی: مخالف حجاب اجباری هستم/ انتظار داشتیم دولت روحانی در دوره دوم وزیر زن داشته باشد

 

اخبار,اخبار سیاسی,فائزه هاشمی رفسنجانی

به گزارش فارس، فائزه هاشمی رفسنجانی عصر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه زنجان با بیان اینکه دانشجویان در هر دوره‌ای، در هر زمانی و در هر کشوری نقطه امید کشور هستند، اظهار کرد: آزادی‌خواهی، شجاعت، منطق و سایر ویژگی‌ها آنها می‌تواند مسیری را برای توسعه کشور مشخص کند.

 

وی با بیان اینکه در دنیایی زندگی می‌کنیم که کشورها به دنبال توسعه هستند، تصریح کرد: محور سنجش توسعه بر مبنای توسعه اقتصادی، توسعه سیاسی، توسعه اجتماعی، فرهنگی و ... است.

 

هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه امروز موضوع زنان و حقوق بشر بحث اصلی در توسعه است، اضافه کرد: نمی‌توان توسعه‌ای را متصور شد که در آن زنان و حقوق بشر جایگاهی نداشته باشند و جایگاه زنان و حقوق زنان مواردی است که مرتبط با هم است.

 

وی با بیان اینکه توسعه یک امر تدریجی است، خاطرنشان کرد: توسعه ژاپن 50 سال طول کشید و توسعه سختی‌هایی دارد که باید آن را تحمل کرد.

 

هاشمی رفسنجانی با اشاره به اینکه ایران یک کشور اسلامی است و در موضوعات مختلف و به ویژه فرهنگی اجتماعی عقاید و آرمان‌های اسلامی ما در مسیر توسعه تاثیرگذار است، یادآور شد: اسلام مهم‌ترین و و شاید تنهاترین دینی است که حقوق بشر و موضوع زنان در آن دیده شده است.

 

وی با اشاره به اینکه اگر امروز در جامعه ما و یا کشورهای اسلامی حقوق زنان به آن شکل لازم محقق نشده، آن را نمی‌توان به پای اسلام گذاشت، یادآور شد: فلسفه وجودی اسلام بر پایه به‌روز بودن آن است، یعنی بتواند به نیازها و مطالبات جامعه در هر زمان پاسخ دهد، داعش نیز ادعای اسلامی بودن دارد، اما آیا اسلامی که مدنظر آنها است با اسلامی که ما برداشت داریم، یکسان است.

 

هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه به نام اسلام بسیاری از کارها انجام می‌شود که با اسلام فاصله دارد، تأکید کرد: شیعیان مجتهد و سنی‌ها مفتی‌هایی دارند و وظیفه مجتهد به‌روز کردن اسلام است.

 

وی با بیان اینکه همانگونه که با کشف حجاب رضا شاه مخالفم، با حجاب اجباری نیز مخالف هستم، تبیین کرد: 40 سال از انقلاب گذشته و اگر به تاریخ 40 ساله رجوع کنیم، آیا حجاب اجباری مردم ما را با حجاب‌تر کرده، اما در مقایسه با گذشته، روز به روز بدحجابی و کم‌حجابی بیشتر شده و حجاب و دین تقویت نشده و بعد از کشف حجاب رضاشاه نیز علاقه نسبت به دین بیشتر شد.

 

هاشمی رفسنجانی با تأکید بر اینکه دین اسلام بسیار جامع و کامل است، خاطرنشان کرد: اگر به عنوان مدیر در جامعه بدرفتاری می‌کنیم، آن را نباید به پای اسلام گذاشت.

 

وی با بیان اینکه زمانی که تیم‌های ورزشی ایران در خارج از کشور مسابقاتی را برگزار می‌کنند، یکی از اقدامات سفارتخانه‌ها این بوده که خانواده‌ها را جمع کرده و به ورزشگاه می‌برند، تصریح کرد: این مهم کار خوبی است، اما اگر ورود زنان به ورزشگاه موجب گناه می‌شود، چرا در خارج از کشور این مهم ایرادی ندارد.

 

هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه مردان ما هنوز باغیرت بوده و زمانی که با خانواده خود بیرون می‌آیند، رفتارهای خود را کنترل می‌کنند، اظهار کرد: حضور بانوان فضاها را تلطیف می‌کنند.

 

وی با تأکید بر اینکه باید مطالبات به حق خود را دنبال کنیم، گفت: فضای مجازی این ویژگی را در جامعه ایجاد کرده و پیگیری مطالبات را آسان کرده است.

 

وی با بیان اینکه احمدی‌نژاد با تابوشکنی که انجام داد وزیر زن داشت، اما در دولت روحانی این موضوع تکرار نشد، گفت: از روحانی انتظار این بود تا در دوره دوم وزیر زن داشته باشد، اما به روحانی فشارهایی آوردند تا وزیر زن نداشته باشد.

 

هاشمی رفسنجانی در پایان با تأکید بر اینکه قوانین ما گاهی براساس تفکرات مردانه نوشته شده است، گفت: این قوانین قابلیت اصلاح دارند.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: اخبار , خبر روز , خبر , هاشمی , هاشمی رفسنجانی , فائزه هاشمی , دولت روحانی , دولت , حجاب ,
:: بازدید از این مطلب : 276
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

چگونه در روزهای آلوده سلامتی‌مان را حفظ کنیم؟ | توصیه‌های سه پزشک متخصص

مجموعه: سلامت 

زندگی > سلامت - با سایت اطلاعات عمومی همراه باشید 

رادیکال‌های آزاد از راه پوست، ريه، چشم، گوش، بيني و دستگاه گوارش وارد بدن شده و سبب تخريب سلول‌هاي بدن مي‌شوند. آسيب به سيستم قلب و عروق، مغز و ريه تنها بخشي از اثرات نامطلوب آلودگي هوا است. آلاينده‌هاي مضر هوا از طريق ايجاد التهاب و انسداد در عروق تغذيه كننده مغز حتي مي‌تواند منجر به سكته مغزي شود. در چنين شرايطي چه بايد كرد؟ پزشكان معتقد هستند كه توجه به تغذیه و کم و کیف آن در سبد غذایی مردم، اين روزها ضروري است.

دكتر منصور رضايي متخصص تغذيه و عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي توصيه‌هاي زير را به مردم مي‌كند.

اما دكتر ناصر كلانتري دانشيار دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي و متخصص تغذيه هم به مردم مي‌گويد:

دكتر علي رضا منوچهري هم  ضمن اينكه از مردم مي‌خواهد كه از ترددهاي غير ضروري اجتناب كنند مي‌گويد:



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: سلامت , پزشکی , آلودگی هوا , آلودگی شهر تهران , تهران , آلودگی هوای کلان شهرها , ریه , دستگاه تنفس , گوارش , چشم , خبر ,
:: بازدید از این مطلب : 249
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

مجموعه: خبری

به گزارش سی‌ان‌ان ترامپ در سخنانش دوران جدیدی از درگیری خارجی آمریکا را اعلام کرد که با انتخاب او به وجود آمده است.

او گفت: «شما به استقبال رهبری جدید و راهبردهای بسیار جدید و نیز امیدهای جدید باشکوه رفتید.»

او افزود روسای جمهور گذشته «فراموش کردند که به صدای چه کسانی باید احترام بگذارند و قرار است از منافع چه کسانی  دفاع کنند.»

سندی که برای نخستین بار دولت ترامپ درباره راهبرد امنیت ملی‌اش منتشر کرده است چارچوبی رویکرد در مقابل تهدیدهایی است که از نظر او آمریکا با آن مواجه است، و بیانگر وعده انتخاباتی ترامپ درباره در اولویت قرار دادن آمریکا نیز هست.

این سند راهبردی ۶۸ صفحه‌ای پیش از اینکه ترامپ سخنانش را در مرکز واشنگتن دراین‌باره ایراد کند، منتشر شد.

سند راهبرد امنیت ملی بر تنازع قدرت‌های جهانی چه در بعد اقتصادی و چه در بعد نظامی  تأکید می‌کند و یادآور رویکردهای دوران جنگ سرد است که در آن قدرت و رفاه به‌عنوان بازی‌های مجموع- صفر میان کشورها نگریسته می‌شد یعنی سود بردن یک کشور به معنای زیان دیدن کشورهای دیگر بود.

در سند راهبردی منتشرشده درباره چین و روسیه آمده است:‌ «چین و روسیه قدرت، نفوذ و منافع آمریکا را به چالش می‌کشند و در تلاش هستند که امنیت و رفاه آمریکاییان را از بین ببرند.»

این نظر تا آنجا پیش می‌رود که در سند می‌آید چین و روسیه «مصمم هستند تا اقتصادها را کمتر آزاد و کمتر منصفانه کنند، قدرت نظامی‌شان را گسترش دهند و کنترل اطلاعات و داده‌ها را به دست گیرند تا جوامع را سرکوب کنند و نفوذشان را بگسترانند.»

این سند علاوه بر روسیه و چین که آن‌ها را «قدرت‌های تجدیدنظرطلب» می‌نامند، دو هماورد دیگر برای آمریکا را در مسابقه جهانی برای قدرت برمی‌شمارد: "کشورهایی مانند ایران و کره شمالی و تهدیدهای غیردولتی مانند گروه جهادگرای داعش."

این سند می‌گوید:‌ «گرچه این حریفان ازلحاظ ماهیت و بزرگی با یکدیگر متفاوت هستند، اما در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و نظامی با آمریکا رقابت می‌کنند و از تکنولوژی و اطلاعات برای شتاب بخشیدن به این رقابت‌ها استفاده می‌کنند تا تعادل‌های منطقه‌ای قدرت را به نفع خودشان تغییر دهند.»



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: سخنرانی ترامپ , ترامپ , صحبت های جدید ترامپ , رییس جمهور امریکا , سند راهبرد امنیت ملی , امریکا , اخبار روز ,
:: بازدید از این مطلب : 225
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

مجموعه: اخبار

علی کرد عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، در گفت‌وگو با ایلنا با اشاره به مصوبه کمیسیون اجتماعی مبنی بر لغو تعطیلی روز ۸ ربیع‌الاول اعلام کرد: باتوجه به پراکندگی جغرافیایی و نیاز مردم به خدمات دولتی، کاهش تعطیلات در مجموع به نفع کشور خواهد بود.

وی افزود: به هر حال این‌که سیستم اداری منظم کار کند، بهتر خواهد بود؛ چرا که نظم و همگاهنگی برقرار شده و بخش خصوصی و فعالیت‌های اقتصادی متضرر نمی‌شود و فشاری بر جامعه وارد نمی‌شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یادآور شد: باتوجه به این‌که در ۸ ربیع‌الاول ۲ مناسبت وجود داشت، این سوال مطرح بود که مردم در این روز شادی کنند یا عزاداری کنند. بنابر این تصمیم گرفتیم تعطیلی این روز را لغو کنیم که مردم بتوانند درصورت خواست‌شان پس از ساعات اداری در مراسم مدنظر خود شرکت کنند.

نماینده مردم خاش در مجلس با تاکید بر بار مالی سنگینی که هر یک روز تعطیلی بر دولت ایجاد می‌کند، گفت: درصورت این تعطیلی، بخش خصوصی نیز متضرر شده و کشور به لحاظ اقتصادی مشکلاتی ایجاد می‌شد و علاوه بر آن، مراسماتی همچون اربعین، تاسوعا و عاشورا و برخی اعیاد مذهبی همچون قربان و فطر کمرنگ می‌شود. بنابر این باید نگاه کارشناسی حاکم باشد.

عضو فراکسیون امید مجلس با اشاره به برخی دلائل لغو تعطیلی ۸ ربیع‌الاول یادآور شد: در نتیجه به این نیتجه رسیدیم به‌خاطر مجموع این مسائل، تعطیلی روز ۸ ربیع‌الاول لغو شود.

او همچنین در پاسخ به سوالی درمورد طرح دیگری برای کاهش تعطیلات رسمی کشور گفت: طرحی در این راستا به کمیسیون آمده که البته هنوز مورد بررسی قرار نگرفته که به‌موجب آن قرار است روز ۲۹ اسفند (روز ملی شدن صنعت نفت)، ۱۲ فروردین (روز جمهوری اسلامی)، ۱۳ فروردین (روز طبیعت) و همچنین ۱۵ خرداد (قیام ۱۵ خرداد) از تعطیلات رسمی حذف شوند. همچنین این طرح پیشنهاد می‌دهد که تعطیلات نوروز از ۱۳ به ۵ روز کاهش یابد و علاوه بر آن، به‌جای تعطیلی پنجشنبه روز‌های شنبه تعطیل باشد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان این‌که طبیعتاً کار دقیق کارشناسی در کمیسیون ایرادهای احتمالی این طرح را مرتفع خواهد کرد، تاکید کرد: به هر حال باید به ارزش‌های دینی و مذهبی، باورهای ملی و همچنین اصول مربوط به حاکمیت و نظام سیاسی توجه داشته باشیم.

وی افزود: آن‌چه مسلم است تعطیلات نوروز بسیار گسترده است اما این‌که بخواهد کلاً حذف شده یا با کاهش اساسی روبرو شود، درست نیست اما مثلاً می‌توان ۱۵ روز تعطیلات نوروز را به ۱۰ روز کاهش داد.

نماینده خاش در مجلس خاطرنشان کرد: باید دقت کنیم که به اصول دین مبین اسلام و مسائل مذهبی خدشه وارد نشود، به اصول اعتقادی ملی ما ضربه نزند و فارغ از این‌ مسائل بار سنگین مالی به همراه نیاورده، اقتصاد را مختل نکند و احیاناً آرامش جامعه را برهم نزند.

کرد در پایان ضمن تایید تهیه این طرح و تقدیم آن به کمیسیون اجتماعی تاکید کرد: به هر حال کار کارشناسی درمورد این طرح انجام شود و طبیعتاً ایرادهای آن مرتفع خواهد شد و سعی خواهیم کرد با رعایت نکات مدنظر مردم، نسبت به بررسی و تصویب این طرح اقدام کنیم.

منبع :hamshahrionline.ir



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: اخبار , تعطیلات , کاهش تعطیلات نوروزی , تعطیل شدن شنبه‌ها به جای پنجشنبه , طرح مجلس , مجلس , قوای سه گانه , اداری , مدارس ,
:: بازدید از این مطلب : 253
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

دنی دانون: اورشلیم (بیت‌المقدس) برای همیشه پایتخت اسرائیل خواهد بود/ قطعنامه پیشنهادی در سازمان ملل وتو خواهد شد



اخبار,اخبار بین الملل,دنی دانون

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دنی دانون، نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد گفت: من اعتقاد دارم که پیش‌نویس این قطعنامه وتو خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: ما از تمامی جناح‌ها می‌خواهیم که بیایند و بر سر این موضوع مذاکره کنندکه تنها یک راه به سمت جلو وجود دارد؛ نه اینکه به شورای امنیت یا مجمع عمومی مراجعه کنند. این کار اتلاف وقت است.

 

این دیپلمات رژیم صهیونیستی ادامه داد: تنها راه حرکت به سمت جلو مذاکره مستقیم است.

 

در همین حال، پیش‌تر نیکی هیلی، نماینده آمریکا در شورای امنیت گفت که ایالات متحده علیه پیش‌نویس قطعنامه درخصوص قدس، از حق وتو استفاده خواهد کرد.

 

شورای امنیت سازمان ملل متحد پیش‌نویس قطعنامه‌ای را که در آن بر عدم تأثیر حقوقی اقدام اخیر آمریکا در قبال قدس تاکید شده است، بررسی می‌کند.

 

در پیش‌نویس این قطعنامه یک‌صفحه‌ای که از سوی مصر ارائه شده است، تأکید شده که هر تصمیمی در قبال وضعیت قدس هیچ تاثیر حقوقی ندارد.

 

پیش‌نویس این قطعنامه در حالی ارائه می‌شود که چندی پیش دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد که قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت می‌شناسد.

 

در پیش‌نویس این قطعنامه که روز شنبه میان ۱۵ عضو شورای امنیت پخش شده، مشخصاً به آمریکا یا ترامپ اشاره‌ای نشده است.

 

دیپلمات‌ها می‌گویند که این قطعنامه از حمایت بسیار گسترده‌ای برخوردار است اما به احتمال زیاد توسط واشنگتن وتو خواهد شد.

 

این پیش‌نویس برای تصویب نیازمند حداقل ۹ رأی موافق است و نباید توسط هیچ یک از پنج عضو دائم یعنی آمریکا، فرانسه، انگلیس، روسیه یا چین وتو شود.

 

در متن این پیش‌نویس آمده است، هر تصمیم یا اقدامی که مبتنی بر تغییر ساختار و وضعیت شهر مقدس قدس باشد، تأثیر حقوقی ندارد، باطل است و باید بر اساس قطعنامه‌های مرتبط شورای امنیت لغو شود.

 

مصر در پیش‌نویس این قطعنامه از تمامی کشورها خواستار آن شده که از ایجاد مقررهای دیپلماتیک در قدس مطابق با قطعنامه ۴۷۸ شورای امنیت خودداری کنند.

 

در این قطعنامه همچنین از تمامی کشورها خواسته شده مطابق با قطعنامه‌های شورای امنیت در خصوص قدس عمل کرده و هیچ اقدام یا به رسمیت شناختنی را برخلاف این قطعنامه‌ها انجام ندهند.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: اخبار , خبر , اورشلیم , بیت المقدس , پایتخت اسرائیل , قدس , سازمان ملل , وتو قطعنامه قدس ,
:: بازدید از این مطلب : 241
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

 



رسوم مردم آذربایجان‌ در شب یلدا , آداب و رسوم شب چله

هندوانه مهمترین خوراک شب چله مردم آذربایجان شرقی است

 

استان آذربایجان‌شرقی دارای مردمی صبور و شجاع و مهربان است. بسیاری از آداب و رسوم کهن مردم آذربایجان از دوره‌های مادی، هخامنشی، اشکانی و سامانی، به صورت‌های گوناگون باقی مانده است.

 

مردم آذربایجان مردمی اصیل هستند. آنها در دوستی ثابت قدم، در برابر مشکلات شجاع و مقاوم، و به غیرت شهره‌اند. از جمله خصلت های این مردم مهمان نوازی، سلحشوری، آزادمنشی، راستگویی، مرزداری و پایبندی به اعتقادات مذهبی است.

 

حسینقلی کاتبی در بخشی از کتاب «آذربایجان و وحدت ملی» می‌نویسد: «فصل زمستان در آذربایجان بسیار طولانی وسرد است و یکی از آیین های ویژه آن شب چله است. مردم استان آذربایجان شرقی نیز به عنوان یکی از خطه‌های زرخیز ایران‌زمین برای زنده نگه داشتن این شب به یادماندنی برای خود آداب و رسوم ویژه‌ای دارند.

 

اکثر مردم استان آذربایجان‌شرقی در شب یلدا چیلله قارپیزی (هندوانه چله) می‌خورند و معتقدند باخوردن هندوانه، لرز و سوز سرما به تنشان تاثیر نداشته و اصلا سرمای زمستان را حس نمی‌کنند.

  

در آذربایجان سابقا که ارتباطات به این آسانی نبود از اواخر تابستان مقدار زیادی هندوانه و خربزه در تور می گذاشتند و آن را از سقف آشپرخانه آویزان می کردند تادر هوای آزاد خراب نشود و یااینکه در کاه قرار می دادند.

 

هندوانه مهمترین خوراک شب چله مردم آذربایجان شرقی است. اغلب مردم در این شب برنج، مرغ و آش شیر پخته و بعد از شام نیز از تنقلات موجود در منزل شامل قاورقا (گندم برشته با شاهدانه) آجیل، لبو، هویچ، حلوای گردو انواع میوه، خربزه، هندوانه و خشکبارهایی چون انگور، بادام و سنجد میل می‌کنند.»

 

در تبریز نیز در موسم یلدا «عاشیق‌ها» مى‌نوازند. عاشیق‌ها خنیاگران محلى هستند که اشعار و موسیقى آنان برگرفته از موسیقى مردمى است.

آنها در حین اجراى برنامه داستان مى خوانند، فى البداهه شعر مى‌سرایند و ساز مى‌زنند. قصه‌هایى که عاشیق ها در شب یلدا مى گویند ریشه در افسانه‌هاى کهن ایرانى دارد. قصه هایى مثل «کوراوغلو» و قصه هاى مهر و محبت شبیه «قربانى و پرى» از قصه‌هاى مشهور عاشیق هاست.

 

شب یلدا درست زمانی که ریش سفید خانواده با چاقو هندوانه را می‌برد، می‌گوید قادا بلامیزی بو گئجه کسدوخ (بلایای خودمان را امروز بریدیم). در تبریز پوست‌های میوه و اشغال‌ها را درآب روان ریخته و این رفتار را خوب و خوش یمن می‌دانند.

 

بعد از خوردن تنقلات و میوه بزرگان خانواده به نقل حکایات و داستان‌هایی از حماسه‌های ملی این سرزمین نظیر، اصلی و کرم، بایاتی خواندن و ضرب‌المثل پرداخته و تا پاسی از شب به صحبت و گفت و گو مشغول می‌شوند.

 

زنان معمولا تا پایان چله کوچک خانه تکانی نمی‌کنند و اعتقاد دارند اگردر طول این دو چله کسی خانه تکانی کند، چله او را نفرین می‌کند و اگر چله کسی را نفرین کند به نکبت و بدبختی گرفتار می‌شود.

 

هندوانه سمبل شب چله

اولین چیزی که از یادآوری شب چله به ذهن خطور می‌کند، حضور «هندوانه» در این مراسم است. هندوانه مظهر شیرینی، خونگرمی، سرسبزی و سرخ‌فامی، شادابی و سرزندگی است.

 

«هندوانه» برای شب چله لازم است و این رسمی است که تاکنون بدون تغییر باقی مانده است. از همین روست که می‌توان در میان خوانچه‌های خانواده داماد برای خانواده عروس هنوز آن را مشاهده کرد!

 

رسوم مردم آذربایجان‌ در شب یلدا , آداب و رسوم شب چله

فصل زمستان در آذربایجان بسیار طولانی وسرد است و یکی از آیین های ویژه آن شب چله است

 

خوانچه

«خوانچه» و یا به تلفظ آذربایجانی‌ها، «خونچا» به تحفه‌ای گفته می‌شود که خانواده داماد در شب یلدا برای خانواده تازه‌عروس می‌فرستد.

در میان این خوانچه، علاوه بر هندوانه می‌توان تحفه‌های رنگارنگ نظیر پارچه‌های حریر و گرانقیمت، میوه‌ها و شیرینی‌های متنوع و آجیل را مشاهده کرد برخی از آذربایجانی‌ها و به ویژه «تازه‌داماد» در چنین شبی سعی می‌کند ذوق هنری خود را به رخ خانواده عروس و به ویژه عروس‌خانم بکشد! به همین خاطر، هندوانه را به شیوه زیبا، جالب و شورانگیزی، تزئین می‌نماید.

 

در بیشتر شهرها و روستاهای آذربایجان شرقی رسم بر این است که کسانی که نامزد هستند در دوران نامزدی در این شب برای نامزدهای خود خوانچه طبق می‌فرستند و اقوام در هر چه بهتربودن این خوانچه‌ها کمک می‌کنند.

هنگام غروب، زنان فامیل هدایایی به رسم یاری به منزل داماد آورده و به جشن و پایکوبی می پردازند.

سپس طبق های آماده را بر سر افرادی که معین شده قرار داده و روانه خانه عروس می کنند و مادر عروس پس از تحویل طبق‌ها، هدایای مانند پول، شیرینی، جوراب و دستمال به آنها می دهد. فردای این شب مادر دختر تمام طبق‌ها را در اتاق میهمان چیده و از زنان فامیل برای صرف میوه و شیرینی دعوت می کند.

 

همچنین علاوه بر فرستادن سهم چله برای نوعروس، در نخستین سال ازدواج زوج های تبریزی، پدر عروس قبل از غروب آفتاب سهم دختر و دامادش را که شامل هندوانه، میوه، آجیل، شیرینی، یک قواره پیراهنی باکفش و چادری روانه منزل آنها می کند.

 

آجیل

آجیل هم یکی دیگر از ملزومات شب چله است. آجیل آذربایجان که به لحاظ کیفیت و تنوع، زبانزد خاص و عام است همواره حضور موثری در این مراسم دارد.

در سال‌های دور، تنقلات شب چله، به تخمه، پشمک، سنجد، قیسی، برگه زردآلو، بادام و گردو ختم می‌شد. اما اکنون، در سفره شب یلدای مردم آذربایجان انواع آجیل‌های تشریفاتی! نظیر: پسته، فندق، مغز بادام و گردو و انواع میوه‌های گرمسیری نظیر، پرتقال، نارنگی، و حتی موز و نارگیل را می‌توان مشاهده کرد.

 

یلدا در ادبیات آذربایجان:

شهریار؛ شاعر شیرین سخن آذربایجان شب‌نشینی‌های زمستان و نقل داستان‌ها و روایات را در منظومه پایدار «حیدربابایه سلام» چنین به تصویر منظوم کشیده است:

 

قــــاری‌ننه گئجـه نــاغیل دینـــده

کولک قالخوب قاپ باجانی دوینده

من قــاییدوب بیرده اوشــاق اولیدیم

بیر گول آچوب اوندان سورا سولیدیم

 

در میان عامه مردم نیز «بایاتی»ها و اشعار منظوم متنوعی رواج دارد که از جمله آنها می‌توان به این «بایاتی» اشاره کرد:

 

چیله چیخار بایراما بیر آی قالار

پینتی آرواد قوورمانی قـــورتارار

گئدر باخار گودول ده یارماسینا

باخ فلکین گردش و غوغاسینا

 

ترجمه:

وقتی «چله» تمام شد یک ماه به عید باقی می‌ماند.

زن بدسلیقه گوشت‌های ذخیره خود را تمام می‌کند.

به «بلغورهای» انبار روی می‌آورد

و اینک تو نظاره کن گردش و غوغای فلک را

 

منبع:hamshahrionline.ir



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: شب یلدا , آداب و رسوم مردم آذربایجان شرقی , آذربایجان شرقی , یلدا , میوه ,
:: بازدید از این مطلب : 285
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

 



غذای مخصوص شب یلدا در کردستان, آداب و رسوم شب چله

رسوم شب یلدا در کردستان

 

شب یلدا را در کردستان «شه‌و چله» (شب چله) یا «شه‌و زمسان» (شب زمستان) می‌نامند. شبی که پیش از فرارسیدن‌اش، هیجان و شور خاصی را در میان مردم برمی‌انگیزد.

اصلی‌ترین ویژگی شب چله، گردآمدن خانواده‌ها با هماهنگی قبلی در کنار هم است به صورتی که معمولاً یک هفته قبل آن مشخص می‌شود که شب چله این سال در خانه‌ چه کسی جمع شوند.

 

در خانواده‌هایی که پدر، در قید حیات باشد معمولاً فرزندان با عروس‌ها و دامادها شب چله را در آنجا می‌گذرانند. اما چون خانواده‌ پدرخانوم پدر شوهر مطرح است معمولاً نوبت را رعایت می‌نمایند. اما به هر صورت که باشد اصل بر جمع شدن چند خانواده در کنار هم است.

 

برگزاری مراسم یلدا، آیینی خانوادگی است و گردهمایی‌ها به خویشاوندان و دوستان نزدیک محدود می شود، بی گمان برای جوانان نسل امروز کرسی گذاشتن، کنار یا دور کرسی نشستن نیاز به توضیح و توصیف دارد.

 

در زمستانها، استفاده از کرسی برای گرم کردن خانه و دور کرسی نشینی معمولا از شب یلدا، نخستین شب زمستان، شروع می‌شد و تا پایان چله بزرگ - و در برخی خانواده ها تا پایان چله کوچک - ادامه داشت. اعضای خانواده از کوچک و بزرگ، دور کرسی، که روی آن را میوه و آجیل پوشانده بود، می‌نشستند.

 

غذای مخصوص شب یلدا در کردستان, آداب و رسوم شب چله

 

 

سنندجی‌ها چند ماه قبل از شب چله، خربزه‌های کوچکی را که از روستای سراب قامیش تهیه می‌شود را در تفاله سرکه می‌اندازند تا برای این شب کالَک تورش (خربزه ترش) که از اصلی‌ترین موارد سفره است را داشته باشند.

 

همچنین چند ماه قبل از زمستان، خوشه‌های انگور را در زیرزمین یا در سایه، نخ کرده و از سقف آویزان می‌کنند که به آن «آنو» (با نون مفخم) می‌گویند.

غذای این شب عموماً دلمه برگ مو و کلم است که گوشت را لابه لای آن می‌گذارند. سفره‌ شب چله علاوه بر دلمه، شامل رب انار و شیره‌ انگور، دوغ، ماست، روغن و کره محلی، پیاز و خربزه ترش است.

 

غذای مخصوص شب یلدا در کردستان, آداب و رسوم شب چله

غذای مخصوص شب یلدا در کردستان

 

امروزه در کنار دلمه‌ برگ مو و کلم، دولمه فلفل سبز و بادمجان نیز تهیه می‌شود. بعد از صرف شام، کالَک ترش را قاچ کرده و میل می‌کنند. بعد از خوردن غذای چرب و سنگین شب چله، میل کردن این خربزه‌ی ترش، هضم غذا را آسان نموده و باعث می‌شود بقیه‌ شب نیز بتوان از تنقلات متنوع و میوه‌های رنگارنگ شب چله نیز استفاده کرد.

 

در کردستان، در هر محله‌ای اگر خانواده‌هایی وجود داشته باشند که استطاعت مالی مناسبی برای برگزاری این مراسم نداشته باشند، از طرف دیگران برایش شام برده می‌شود.

هم‌چنین چون در بازار کالَک تورش به تعداد کافی نیست و معمولاً گران است، اگر زن منزل، در همسایگی یا در فامیل بداند زن حامله‌ای وجود دارد، حتماً از آن خربزه ترش برایش خواهد برد. هم‌چنین در این شب اگر همسایه‌ها مایل باشند از غذایی که تهیه کرده‌اند به همدیگر می‌دهند که به آن «کاسه هاوسا» می‌گویند.

 

در گذشته قبل از خوردن یا بعد از صرف آن، بزرگان فامیل داستان‌ها، متل‌ها و افسانه‌های قدیمی تعریف می‌کردند. امروزه در روستاها، حکایت‌گویی هم‌چنان پابرجا مانده و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها داستان‌هایی مانند «خاتون زمهریر» را برای نوه‌هایشان در این شب طولانی و تاریک و سرد زمستانی تعریف می‌کنند. هم‌چنین در گذشته خواندن شاهنامه، گلستان و بوستان و اسکندرنامه معمول بوده است.

 

سپس نوبت به خوردن تنقلات و خشکبار می‌رسد. انجیر خشک، برگ گلابی، برگ زردآلو، هسته‌ی زردآلو که همراه با سماق حرارت دیده، توت خشک، تخمه بو داده کدو، و هم‌چنین گندم برشته که با شیره گز مخلوط شده و به صورت گلوله‌های کوچکی درآمده از جمله خشکبارهای شب چله است.

 

اما میوه‌های شب چله که شامل هندوانه، سیب، گلابی، به، انار و «آنو» می‌شود از ضروریات شب چله است. در برخی از خانواده‌ها برای خوردن میوه‌های شب چله سفره می‌اندازند و در برخی دیگر به روال امروزی است. هندوانه از جمله میوه‌هایی است که حتماً باید سر سفره باشد و چون فصل آن سر رسیده معمولاً هندوانه‌های خوبی از آب درنمی‌آیند.

 

خوردن هندوانه به نوعی وداع و خداحافظی با فصل گرماست و پیشوازی از زمستان محسوب می‌شود. هم‌چنین در اعتقادات محلی خوردن آن را در این شب باعث قوی شدن بدن در مقابل بیماری‌های زمستان می‌دانند.

منبع:hamshahrionline.ir



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: شب یلدا , یلدا , آداب و رسوم مردم کردستان در شب یلدا , کردستان , سنندج , آداب و رسوم مردم کردستان ,
:: بازدید از این مطلب : 266
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

مجموعه: تصاویر بازیگران

بهاره رهنما و همسرش در حرم امام رضا

بهاره رهنما و همسرش در حرم  ، بهاره رهنما (زاده ۱۰ آذر ۱۳۵۲ در اراک) نویسنده و بازیگر زن ایرانی است.
او دارای دو لیسانس ادبیات و حقوق قضایی و دو فوق لیسانس ادبیات نمایشی و فیلمنامه‌نویسی می‌باشد
همسر اول او پیمان قاسم‌خانی نویسنده سینما بود. این زوج دختری به نام پریا قاسم‌خانی دارند
که تجربه حضور در تئاتر پنجره‌ها و فیلم سینمایی دایره زنگی را دارد. رهنما در شهریور ۱۳۹۶ با امیر خسرو عباسی ازدواج کرد.

جدید ترین تصویر بهاره رهنما و همسرش در حرم رضوی

بهاره رهنما و همسرش در حرم


:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: بهاره رهنما , جدیدترین عکس بهاره رهنما , بهاره رهنما در حرم امام رضا , تصاویر بازیگران , بازیگران ایرانی زن ,
:: بازدید از این مطلب : 431
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 آذر 1396 | نظرات ()